De eigen counters waren ook fantastisch trouwens hoor. Corner Sevilla > 30 seconden later ingooi bij Spaanse cornervlag.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:50 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Je hebt sowieso wel een kans, ons middenveld domineert sinds we met deze opstelling spelen totnogtoe iedere wedstrijd, zou tegen psv niet heel veel anders hoeven te zijn. Als ze de counters (of omschakelmomenten) maar een beetje onder controle weten te houden.
quote:"Eindelijk, want hiervoor heb ik he-le-maal niets laten zien"
Natuurlijk was zijn voorbereidende werk op de openingstreffer van Jens Toornstra tegen Sevilla van doorslaggevend belang. Maar veelzeggender was misschien wel de sprint die Jean-Paul Boëtius donderdagavond vlak voor rust aantrok om druk te zetten op de Spanjaarden. De titelverdediger van de Europa League speelde de bal van ver op de vijandelijke helft over veel schijven terug op doelman Sergio Rico.
Door de enorme spurt van de Feyenoorder schoot de keeper in de stress en trapte hij de bal vak W in. Boëtius: „Het was geen opdracht om zo ver door te jagen, maar ik wil de ploeg - ondanks mijn leeftijd - ook graag op sleeptouw nemen. Ook het publiek ging gelijk als een gek tekeer, dus het werkte. Dat geeft veel voldoening.”
Nu Elvis Manu geblesseerd is, mag Boëtius zich weer als basisspeler bewijzen. Tot donderdagavond kon hij de trainer nauwelijks overtuigen, maar tegen Sevilla kregen de toeschouwers weer de oude linksbuiten te zien. Rushes, passjes, passeerbewegingen, voorzetten, noem maar op. „Dit was zonder twijfel mijn beste wedstrijd van het seizoen. Hiervoor heb ik niets laten zien, he-le-maal niets”, zegt Boëtius. „Ik had me al eerder over de teleurstelling heen gezet dat ik niet altijd speelde, maar als ik dan in het veld stond kwam er niet genoeg uit. Tegen Sevilla gelukkig wel.”
Hij heeft geen idee of hij mede dankzij zijn optreden van donderdagavond op een basisplaats kan rekenen zodra Manu weer fit is. „Dat is aan de trainer. Hij omhelsde me na afloop en gaf me een compliment, verder hebben we het niet over mijn rol gehad. Maar hij zal ongetwijfeld tevreden zijn.”
Dankzij de 2-0 zege op Sevilla overwintert Feyenoord voor het eerst in tien jaar weer eens in Europa. Maar van een historische prestatie wil Boëtius niets weten. „In 2002 won Feyenoord de UEFA Cup, dát was pas historisch. Wij zijn nog niet eens halverwege.”
Dat laatste vrees ik ook wel een beetje Ajax domineerde thuis tegen hunie ook grote delen van de wedstrijd, meer schoten 65% balbezit maar ontbeerde een scorende spits en ging er uiteindelijk alsnog vrij kansloos af.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:50 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Je hebt sowieso wel een kans, ons middenveld domineert sinds we met deze opstelling spelen totnogtoe iedere wedstrijd, zou tegen psv niet heel veel anders hoeven te zijn. Als ze de counters (of omschakelmomenten) maar een beetje onder controle weten te houden.
Defensie ajax <<<defensie Feyenoord. Daarom denk ik dat het 0-0 gaat worden in Eindhoven.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat laatste vrees ik ook wel een beetje Ajax domineerde thuis tegen hunie ook grote delen van de wedstrijd, meer schoten 65% balbezit maar ontbeerde een scorende spits en ging er uiteindelijk alsnog vrij kansloos af.
Hopen maar weer op een geniale ingeving van Jens of Karim.
Wel supereerlijk wat ie zegt van niks laten zien de laatste tijd speelde geweldig alleen jammer voor zijn zelfvertrouwen dat hij die 2 0 nier ff maakte...quote:
En die speler van sevilla stond niet eens op afstand.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:18 schreef Muto het volgende:
[..]
Die van Van Beek ging nergens over. Dat was totaal geen tijdrekken. Al had Nelom bijvoorbeeld ook geel moeten krijgen.
Celtic zou wel heel tof zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:06 schreef satecl het volgende:
Mag ik alvast even hopen voor de volgende loting: Celtic
KingKongolo die Kwiedettie in z'n kontzak heeft dit dat!
Celtic jaquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:06 schreef satecl het volgende:
Dat is dus nadelig voor Feyenoord, gezien er zaterdag weer uit tegen Excelsior moet worden gespeeld.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:30 schreef anoniempjeanoniempje het volgende:
Psv - feyenoord verplaatst door de knvb naar dun dinsdagavond 20:45!
mooi en netjes gehandeld door knvb'tjes!
quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:10 schreef Caland het volgende:
Doe mij maar Apoel Nicosia in de volgende ronde.
Bang zijn voor Guidetti terwijl wij KingKong en van Beekgod hebbenquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Guidetti zal wel uit zijn op sportieve wraak dus nee dank je.
Niet bang zijn voor oud-spelers die zich willen bewijzen tegen Feyenoord en dan ook vrijwel altijd scorenquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:12 schreef satecl het volgende:
[..]
Bang zijn voor Guidetti terwijl wij KingKong en van Beekgod hebben
Anderhalf jaar geleden was ik echt lovend over hem. Ik dacht dat hij die soepelheid en lichtvoetigheid die hij tegen Sevilla toonde wekelijks zou kunnen tonen. Hopelijk gaat dat nog komen. Die 1-0 was pure klasse. Niet alleen om de assist die hij gaf, maar ook om wat er daarvoor gebeurde. Eerst gaf hij de bal (met moeite in tweede instantie aan Kazim), vervolgens loopt hij goed door, kiest sterk positie en geeft hem zeer goed af. Dat is nou voetbal. Echt genieten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:57 schreef Elan het volgende:
Wel supereerlijk wat ie zegt van niks laten zien de laatste tijd speelde geweldig alleen jammer voor zijn zelfvertrouwen dat hij die 2 0 nier ff maakte...
quote:Op vrijdag 28 november 2014 00:08 schreef Irritatie100 het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)ord-sevilla-fc_sport
quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:06 schreef satecl het volgende:
Beide leuk natuurlijk, Spurs zou ook wel gezellig zijnquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:10 schreef Caland het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |