quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Naar aanleiding van WGR / droger aangeschaft bij mediamarkt maar is defect bij aankoms
Maar in een apart deel omdat er
a) - self edit- dit sloeg nergens op, eens met modje
b) er een flinke update is
Er een monteur langs geweest deze maandag. Zou tussen 1000 en 1300 uur komen dus daar zat ik dan te wachten. Vrij genomen van werk enzo. Naja.
Tien over half 2 kwam ie. Er waren afspraken tussendoor gepland, kon ie niets aan doen. Geloof ik ook wel, beste man was van Indesit zelf en net als elke andere arbeider wordt zijn lot bepaald door planners die nergens wat vanaf weten. Enfin, hij liep naar de droger.
Maakt m open en begint direct te vloeken over die klote vervoerders van tegenwoordig. Ik kon hem na zijn uitleg geen ongelijk geven.
Meneer zei dat het een duidelijk geval van transport schade is, zoals hij zo vaak ziet tegenwoordig: machine is zo hard neergezet dat trommel compleet is vastgelopen waardoor bij het aanzetten van het apparaat de koeling het niet kon doen en daardoor de thermostaat finaal doorgebrand was. Hij kon hem wel repareren maar waarschijnlijk zou ie dan later nog wel wat issues tegen gaan komen uit ervaring sprekende. Bovendien zou dat z'n 3 weken duren want onderdelen moesten besteld worden.
Maar, zegt hij, ik zou hem persoonlijk lekker terugbrengen naar de mediamarkt. Want daar heb je recht op. Het is sowieso bezopen dat ik hier voor komen moest. Hij schrijft op zijn papier duidelijk defect afgeleverd, door transportschade en vertrekt naar de volgende cliënt. Ik mag de Mediamarkt gaan bellen.
Gedaan. Krijg troela 1 aan de telefoon en heb haar verteld wat het probleem is.
- Ja dan moeten we even kijken wat we er verder nog aan kunnen doen.
+ Hoezo kijken wat we er aan kunnen doen, ik wil een nieuwe, zo snel mogelijk, en de tijd vrij nemen heeft me al meer gekost dan die hele droger.
- Ja uhhh daar mag ik niet over beslissen
+ verbind me dan maar even door met iemand die daar wel over kan beslissen
- Ja die uhhh zitten in vergadering. U wordt vanmiddag terug gebeld en anders morgenochtend
Natuurlijk werd ik niet terug gebeld. Dus ik belde zelf maar even de volgende morgen.
+ ik zou terug gebeld worden maar dat is net gebeurd
- Vreemd. Maar meneer u moet het service rapport opsturen per email anders kunnen we niets voor u betekenen.
Dus ik doe dat, en bel er direct achteraan
+ Hallo ik had net ook gebeld, ik heb een service rapport opgestuurd zoals gevraagd en ik wil nu graag iemand spreken die vertelt dat ik een nieuwe machine krijg
- Ik zie nog geen document bij uw dossier
+ Dan ga je even in die email bak kijken of rondvragen naar iemand die daar wel bij kan, wordt er een beetje moe van
- Wij bellen u terug zodra we het document hebben.
Dus ik bel veel later
- Ja we hebben nog niemand die naar het document kan kijken voor u blabalbalblabalbalablabalba
Godallemachtig hoe moeilijk kan het zijn
DUS
Nu een aangetekende brief de deur uit dat ze dat rotding mogen komen ophalen, kosteloos, en dat ik compensatie eis voor geleden schade (inkomstenderving en telefoon kosten) aangezien ze zich niet aan beloften houden (terugbellen, monteur die (op tijd) komt, apparaat dat het uberhaupt doet etc). Ik hoef niet eens een nieuwe van dat pest bedrijf inmiddels dus ik denk dat ik nu naar een andere winkelier ga om een droger te bestellen: dan heb ik die morgen werkend in huis..
En indien dan geen gehoor van mediamarkt geschillencommissie er maar achteraan sturen. het wordt toch echt flink principieel nu...
Wat zijn mijn rechten eigenlijk?
https://www.consuwijzer.n(...)goed-ondeugdelijk-isquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:41 schreef Holy_Goat het volgende:
Net mediamarkt gebeld en die geven aan dat ze iemand langs laten komen binnen nu en 3 weken om het te repareren. Ik gaf aan dat ik liever direct een nieuwe heb, ze hebben mij immers een defect product geleverd.
Dat kon niet zeiden ze. Aankoop ontbinden binnen 2 weken geldt immers niet meer want verpakking is opengemaakt.
Nu is dat apparaat dus feitelijk (semi) dead on arrival , in hoeverre moet ik hier nu klakkeloos mee akkoord gaan?
Heeft TS dat ding via internet besteld dan?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb die bron van spijkerbroek gelezen. Maar dit product is direct al defect bij levering. En dat kun je alleen constateren als je het in gebruik neemt.
Ik lees ook dit:
https://www.consuwijzer.n(...)beren-en-terugsturen
Dan zou je zeggen: een wasmachine mag je niet in gebruik nemen, dus een droger ook niet.
Maar het is toch eigenlijk te zot dat ze een defect product leveren en dan niet willen omruilen?
Anders zou de leverancier toch die opmerking over die veertien dagen niet maken?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heeft TS dat ding via internet besteld dan?
Verder is dit gewoon een garantiezaak, en daarbij heeft de leverancier de mogelijk om het probleem te repareren, voordat hij een nieuwe moet leveren.
Hun winkelretourtermijn is 14 dagen ongeopend.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Anders zou de leverancier toch die opmerking over die veertien dagen niet maken?
Garantiezaak, ja. Maar omruilen vind ik redelijker dan repareren.
Daar mogen ze wel over klagen, aangezien ze dat in hun retourvoorwaarden stellen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:31 schreef Manke het volgende:
Garantiezaak voor de mm, jij hebt gewoon recht op een werkende, of gewoon terugsturen binnen die 7 (of was het 14) dagen, ze mogen echt niet klagen om wat ontbrekend piepschuim.
In zoverre dat de mediamarkt hier volkomen in zijn recht staat.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:41 schreef Holy_Goat het volgende:
in hoeverre moet ik hier nu klakkeloos mee akkoord gaan?
Het is niet gebruikt, het is defect.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
In zoverre dat de mediamarkt hier volkomen in zijn recht staat.
Los van de verpakking is het ding gebruikt en niet meer als nieuw te verkopen.
En hoe is TS daar achter gekomen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is niet gebruikt, het is defect.
Is toch absurd! Je betaalt voor een nieuw product, bij thuiskomst blijkt het apparaat defect en dan moet je accepteren dat het gerepareerd wordt. Waarom betaal ik dan voor een nieuw product?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
En hoe is TS daar achter gekomen.
Juist.
Al zou het niet gebruikt zijn, Mediamarkt stelt dat het niet opengemaakt mag zijn. Dus je hebt sowieso geen retourrecht meer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
In zoverre dat de mediamarkt hier volkomen in zijn recht staat.
Los van de verpakking is het ding gebruikt en niet meer als nieuw te verkopen.
Ik vind het niet absurd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is toch absurd! Je betaalt voor een nieuw product, bij thuiskomst blijkt het apparaat defect en dan moet je accepteren dat het gerepareerd wordt. Waarom betaal ik dan voor een nieuw product?
Het is nog steeds een nieuw product..quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is toch absurd! Je betaalt voor een nieuw product, bij thuiskomst blijkt het apparaat defect en dan moet je accepteren dat het gerepareerd wordt. Waarom betaal ik dan voor een nieuw product?
Nee, dan zou ik ook enorm pissig zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Het is een defect product!
Ik vind jullie reacties ook absurd. Ik zie jullie al met een nieuwe, defecte computer of televisie direct uit de doos: "Ach, wat jammer. Nou ja, ik wacht wel drie weken op de reparatie."
Nee lekker boos bij de verkoper gaan doen terwijl deze zich keurig aan de afspraak houd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind jullie reacties ook absurd. Ik zie jullie al met een nieuwe, defecte computer of televisie direct uit de doos: "Ach, wat jammer. Nou ja, ik wacht wel drie weken op de reparatie."
wat jij vindt is totaal niet van belangquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:48 schreef Lienekien het volgende:
En gelukkig mag ik hier gewoon mijn mening geven.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:58 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat jij vindt is totaal niet van belang
Ja, dat had ik me inmiddels ook bedacht.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:57 schreef Me_Wesley het volgende:
Onder andere om deze reden (buiten het gemak) doe ik mijn meeste aankopen online. Biedt veel meer kopersbescherming. Wellicht een tip voor volgende keer
Je mag je mening geven, maar ik vind het wel raar dat je onze postings absurd vind terwijl we TS de feiten geven.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En gelukkig mag ik hier gewoon mijn mening geven.
Liever niet.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En gelukkig mag ik hier gewoon mijn mening geven.
Ik ga naar de plaatselijke witgoedboer en betaal 100 euro meer komt hij hem brengen aansluiten en neemt de oude mee, ook reparatie binnen 24 uur tegen normaal tariefquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:57 schreef Me_Wesley het volgende:
Onder andere om deze reden (buiten het gemak) doe ik mijn meeste aankopen online. Biedt veel meer kopersbescherming. Wellicht een tip voor volgende keer
Ik heb in al mijn jaren als bezorger van witgoed nog nooit een droger met transportbeveiliging tegengekomen. Wel ben ik drogers tegen gekomen die dead on arrival zijn. Mijn bedrijf regelt dan ook gelijk een nieuwe.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:01 schreef jitzzzze het volgende:
Maar heb je serieus de transportbeveiliging eruit gehaald?
Ook dit heb ik nog nooit hoeven doen :|quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je bij eerste gebruik je waterbak voor de helft gevuld?
Absurd dat het leek of jullie dat maar de normaalste zaak van de wereld vinden, maar gelukkig bleek dat anders.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je mag je mening geven, maar ik vind het wel raar dat je onze postings absurd vind terwijl we TS de feiten geven.
En met de gewone tyfus zweet je al zoveel...quote:
Een bevriend mede flatbewoner heeft op exact dezelfde dag dezelfde droger gekocht als ik. Die van hem doet het wel gewoon.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb je bij eerste gebruik je waterbak voor de helft gevuld?
Ik heb het toch niet over boos doen bij de verkoper? Ik zou hem wel vertellen dat het betere reclame is voor zijn zaak als hij het defecte apparaat omruilt voor een werkend, ipv mij een reparateur op mijn dak te sturen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee lekker boos bij de verkoper gaan doen terwijl deze zich keurig aan de afspraak houd.
Ik zou er zeker niet blij mee zijn, maar dit is wel hoe het werkt.
En hoever wil je gaan? Nieuwe auto op de eerste dag omruilen omdat de uitlaat lek is?
Online gekocht. En verder natuurlijk te debiel voor woorden dat je het product niet mag openmaken om te kijken of het al dan niet zou werken. Stel je hebt een tv. Aangesloten > werkt niet.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Al zou het niet gebruikt zijn, Mediamarkt stelt dat het niet opengemaakt mag zijn. Dus je hebt sowieso geen retourrecht meer.
Tenzij het online gekocht is, dan mag je het gebruiken om te kijken of het product goed bevalt. Echter, aangezien TS het heeft over openmaken, ga ik uit van een winkelaankoop.
Online mag je hem gewoon openmaken en uitproberen hoor. Koop ontbinden dus onder Wet Koop op Afstand.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:24 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Online gekocht. En verder natuurlijk te debiel voor woorden dat je het product niet mag openmaken om te kijken of het al dan niet zou werken. Stel je hebt een tv. Aangesloten > werkt niet.
Ja meneer u heeft m aangesloten, dan heeft u m gebruikt.
Jouw bedrijf?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:16 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Ik heb in al mijn jaren als bezorger van witgoed nog nooit een droger met transportbeveiliging tegengekomen. Wel ben ik drogers tegen gekomen die dead on arrival zijn. Mijn bedrijf regelt dan ook gelijk een nieuwe.
Dat vind ik dus ook. Ik betaal voor een werkend product. Dat is niet geleverd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over boos doen bij de verkoper? Ik zou hem wel vertellen dat het betere reclame is voor zijn zaak als hij het defecte apparaat omruilt voor een werkend, ipv mij een reparateur op mijn dak te sturen.
Dat is een ander persoon, droppert.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:27 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Jouw bedrijf?
Jij bent witgoedbezorger bij een bedrijf, en dan koop je je eigen via MM?
Jij post op een topic zonder ook maar een post goed te lezen? Knapquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:27 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Jouw bedrijf?
Jij bent witgoedbezorger bij een bedrijf, en dan koop je je eigen via MM?
Ooooopsquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:28 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Dat is een ander persoon, droppert.
Dan kennen ze de wet niet, en ook hun eigen voorwaarden niet:quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:27 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Ik betaal voor een werkend product. Dat is niet geleverd.
En mediamarkt meld mij net dat het geen ster uitmaakt of ik online of niet besteld heb voor een eventuele aankoop ontbinding > verpakking verwijderen is jammer joh niet meer te ontbinden.
Maar idd, wasmachines hebben een transportbeveiliging, drogers nooit. (of iig nog nooit gezien)quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:28 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Jij post op een topic zonder ook maar een post goed te lezen? Knap
ja sorry, niet goed gelezen. En nee, ik heb het topic keurig doorgelezenquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:28 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Jij post op een topic zonder ook maar een post goed te lezen? Knap
dit is incorrect aangezien het product DOA is. je hebt gewoon recht op een nieuwe.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heeft TS dat ding via internet besteld dan?
Verder is dit gewoon een garantiezaak, en daarbij heeft de leverancier de mogelijk om het probleem te repareren, voordat hij een nieuwe moet leveren.
Uhu, verder vind ik de water bak vullen ook raar, wat nou als ik hem aansluit op de afvoer?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:29 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Maar idd, wasmachines hebben een transportbeveiliging, drogers nooit. (of iig nog nooit gezien)
Daarbij was dit echt een aansluit - en - vergeet droger. Indesit 75 B H
Bron?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:29 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dit is incorrect aangezien het product DOA is. je hebt gewoon recht op een nieuwe.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:29 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Uhu, verder vind ik de water bak vullen ook raar, wat nou als ik hem aansluit op de afvoer?
Ja, deze uitleg van de Mediamarkt is ook exact hoe de Wet Koop op Afstand bedoeld is. Ik denk dat je gewoon een incapabele medewerker aan de telefoon hebt gehad.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:32 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Maarem, idd van mediamarkt website
Tot 14 dagen na het ontvangen van een bestelling heeft u recht op bedenktijd. Tijdens deze periode heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. U kunt een overeenkomst ontbinden door binnen 14 dagen na ontvangst van het laatst geleverde product op de order schriftelijk of telefonisch aan Media Markt kenbaar te maken dat u een of meerdere producten uit de betreffende order wilt retourneren. Binnen 14 dagen na dit telefonische of schriftelijk contact met Media Markt, dient u het/de betreffende product(en) retour te zenden naar Media Markt. Tijdens de bedenktijd zult u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) retourneren, conform de door Media Markt (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
De verpakking bestaat uit een groot seal-wrap stuk plastic waarbinnen een raamwerk van piepschuim is opgeklemd. Alvorens je de droger op een mooie plek kunt zetten om deze te gaan gebruiken moet dat er af. Dit krijg je er ook met geen mogelijkheid meer omheen, bovendien breekt die meuk als je het apparaat uitpakt.
Lijkt me dus ook redelijk dat ik stellen kan dat de 'verpakking' niet meer aanwezig is maar dat dit geen belemmering vormen moet
Precies, en die dingen zijn zo ingepakt dat je het nooit meer in de verpakking krijgt dankzij al het plastic wat je kapot moet scheuren/de naad kapot moet trekken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, deze uitleg van de Mediamarkt is ook exact hoe de Wet Koop op Afstand bedoeld is. Ik denk dat je gewoon een incapabele medewerker aan de telefoon hebt gehad.
Als het gaat over een winkelaankoop, dan mag een winkel helemaal zelf de voorwaarden bedenken (of retouren compleet weigeren, het is coulance). Bij koop opstand zijn ze gebonden aan dwingend recht. Ze moeten je alles terugbetalen, inclusief verzendkosten, als jij de koop ontbindt.
watquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
alleen in superfoodlandquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:29 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dit is incorrect aangezien het product DOA is. je hebt gewoon recht op een nieuwe.
je mag van een nieuw apparaat verwachten dat het bij levering werkt. genoeg reden om de overeenkomst te ontbinden. formeel is het handiger het op te laten nemen in het contract / op de bon te laten zetten, en een normaal bedrijf zal ook wel meewerken aan omruilen als dat mogelijk is.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bron?
Een leverancier heeft plicht een defect te verhelpen binnen de garantietermijn. Of dat nou op dag 1 of dag 10 is. Ze hebben niet de plicht het te moeten vervangen.
Nope, je kan niet zomaar de overeenkomst ontbinden. De leverancier krijgt de kans om het product te herstellen of vervangen. Naar eigen inzicht.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:33 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je mag van een nieuw apparaat verwachten dat het bij levering werkt. genoeg reden om de overeenkomst te ontbinden. formeel is het handiger het op te laten nemen in het contract / op de bon te laten zetten, en een normaal bedrijf zal ook wel meewerken aan omruilen als dat mogelijk is.
nee hij is zijn kant van de overeenkomst niet nagekomen, namelijk een droger leveren welke werkt bij aanschaf. jij hebt het over garantierecht ik heb het over overeenkomst recht. zit een verschil in.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nope, je kan niet zomaar de overeenkomst ontbinden. De leverancier krijgt de kans om het product te herstellen of vervangen. Naar eigen inzicht.
Dan kan de leverancier nog steeds nakomen en het product repareren. Potato potato.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:42 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee hij is zijn kant van de overeenkomst niet nagekomen, namelijk een droger leveren welke werkt bij aanschaf. jij hebt het over garantierecht ik heb het over overeenkomst recht. zit een verschil in.
Nee je koopt een nieuw product en dat moet gewoon werken als je het aanschaft. De overeenkomst is niet nagekomen. Uiteraard is de verkoper nog toegestaan dat alsnog te doen, maar blijkbaar wil ie niet een andere geven. Dat geeft je dan recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit staat los van het feit dat je akkoord kan gaan met zijn aanbod tot reparatie, en los van het feit of de verkopende partij al dan niet regels heeft met betrekking tot DOA.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan kan de leverancier nog steeds nakomen en het product repareren. Potato potato.
Hij kan de overeenkomst nakomen met een reparatie, dus je hebt helemaal geen grond tot ontbinding.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:52 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Nee je koopt een nieuw product en dat moet gewoon werken als je het aanschaft. De overeenkomst is niet nagekomen. Uiteraard is de verkoper nog toegestaan dat alsnog te doen, maar blijkbaar wil ie niet een andere geven. Dat geeft je dan recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit staat los van het feit dat je akkoord kan gaan met zijn aanbod tot reparatie, en los van het feit of de verkopende partij al dan niet regels heeft met betrekking tot DOA.
Nee dat kan hij niet. Hij kan een garantie nakomen maar de overeenkomst is nog niet eens nagekomen. 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij kan de overeenkomst nakomen met een reparatie, dus je hebt helemaal geen grond tot ontbinding.
https://www.consuwijzer.n(...)goed-ondeugdelijk-isquote:Op dinsdag 25 november 2014 19:55 schreef SuperFood het volgende:
[..]
Nee dat kan hij niet. Hij kan een garantie nakomen maar de overeenkomst is nog niet eens nagekomen. 2 verschillende dingen.
Je kunt als BMW dealer ook niet een nieuwe BMW leveren die total loss is, en dan zeggen we gaan hem voor u repareren.
http://www.consumentenbon(...)er-achmea-koopzeker/quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
https://www.consuwijzer.n(...)goed-ondeugdelijk-is
dat is aan de verkopende partij om te bewijzenquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef Fer het volgende:
Zelfs al had TS de droger via de website gekocht, dan nog moet je transportkosten betalen om de droger weer retour te brengen.
En voor de duidelijkheid, de droger is nog niet kapot. Dat is hij pas als er een deskundige is langsgeweest om dit te constateren.
Stel je voor dat iedere nieuwe droger met een bedieningsfout omgeruild wordt.
Precies en daarvoor zullen ze iemand langs moeten sturen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dat is aan de verkopende partij om te bewijzen
Leuk, zo een niet relevante link.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:01 schreef SuperFood het volgende:
[..]
http://www.consumentenbon(...)er-achmea-koopzeker/
het is gewoon de overeenkomst welke verkopende partij niet is nagekomen met het leveren van een kapot product. klaar. dat veel bedrijven zich dat niet realiseren en er maling aan hebben betekent nog niet dat je het niet zou winnen in de rechtbank.
Moet moet moet?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef Fer het volgende:
Zelfs al had TS de droger via de website gekocht, dan nog moet je transportkosten betalen om de droger weer retour te brengen.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.htmlquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Leuk, zo een niet relevante link.
Hier heb je nog een wel relevante:
http://www.judex.nl/recht(...)omst-ontbinden_-.htm
Ik ga voor antwoord B.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:29 schreef SuperFood het volgende:
[..]
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
Burgerlijk Wetboek Boek 7
Artikel 21
1Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a aflevering van het ontbrekende;
b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
als jij koper bent is het jouw keuze. het is geen volgordelijkheid die met abc wordt aangegevenquote:
Ligt er maar net aan wat er mis mee is he. Als het een kwestie is van een draadje anders aansluiten dan rechtvaardigt het geen vervanging.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:35 schreef SuperFood het volgende:
[..]
als jij koper bent is het jouw keuze. het is geen volgordelijkheid die met abc wordt aangegeven
je verzint ze zoals het voorbij komt of wat. enfin veel plezier.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat er mis mee is he. Als het een kwestie is van een draadje anders aansluiten dan rechtvaardigt het geen vervanging.
Nee, zo staat het in de wet. In het artikel dat jij notabene post. En dankjewelquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:38 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je verzint ze zoals het voorbij komt of wat. enfin veel plezier.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:40 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, zo staat het in de wet. In het artikel dat jij notabene post. En dankjewel
Ga je nou op de man spelen?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:40 schreef SuperFood het volgende:
[..]het is geen wedstrijdje knaap. en veel plezier met je kabeltje
Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:29 schreef Storneren het volgende:
[..]
Moet moet moet?
Als ik hem op een skippybal kom brengen moet ik helemaal niks betalen.
Als het PostNL lukt om ergens iets af te leveren dan kun jij dat zelf ook.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
Een defect geleverd product mag gerepareerd worden, dat is de basis.
[..]
Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.
Is goed, het retouradres is Postbus 948283204quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:48 schreef Storneren het volgende:
[..]
Als het PostNL lukt om ergens iets af te leveren dan kun jij dat zelf ook.
ja negeer vooral het eerder neergezette wetsartikel.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:46 schreef Fer het volgende:
Een defect geleverd product mag gerepareerd worden, dat is de basis.
[..]
Beetje lastig terugbrengen naar een website en als TS de droger in de winkel heeft gekocht, heeft ie weer geen zichttermijn, zoals van een webwinkel.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:52 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja negeer vooral het eerder neergezette wetsartikel.
Daarom zal er in de dagelijkse praktijk altijd eerst een monteur moeten komen, om te kijken of het niet met een "los draadje" te herstellen is.quote:tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retournerenquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:49 schreef Fer het volgende:
Is goed, het retouradres is Postbus 948283204
Ben je autist?quote:PostNL levert trouwens geen drogers.
In welke wet is dat exact vastgelegd?quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:57 schreef Storneren het volgende:
Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retourneren
Alleen bezorgkosten dienen vergoed te worden. Niet de kosten van het retourneren.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:57 schreef Storneren het volgende:
[..]
Ja leuk, bedrijf moet een mogelijkheid geven aan een particulier om kosteloos te kunnen retourneren
Daar doel ik niet op.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen bezorgdsten dienen vergoed te worden. Niet de kosten van het retourneren.
Ik neem aan dat je een adres op de doos moet zetten, dan kun je daar toch ook zelf naartoe rijden? Of PostNL het nou aanbiedt of jijzelf, lijkt me inderdaad niet uit te maken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:41 schreef Storneren het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op.
Ik stel dat ik, als particulier, de mogelijkheid moet hebben om het goed zelf terug te brengen waardoor ik geen retourkosten kwijt ben.
Als particulier kun je op een postbus niks bezorgen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een adres op de doos moet zetten, dan kun je daar toch ook zelf naartoe rijden? Of PostNL het nou aanbiedt of jijzelf, lijkt me inderdaad niet uit te maken.
Ah oké, nooit geweten!quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:44 schreef Storneren het volgende:
[..]
Als particulier kun je op een postbus niks bezorgen.
Wel bij een winkel, niet bij een webshop.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:41 schreef Storneren het volgende:
[..]
Daar doel ik niet op.
Ik stel dat ik, als particulier, de mogelijkheid moet hebben om het goed zelf terug te brengen waardoor ik geen retourkosten kwijt ben.
Waarom is dat logisch?quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wel bij een winkel, niet bij een webshop.
(lijkt mij logisch)
Meningen mogen verschillenquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:00 schreef Storneren het volgende:
[..]
Waarom is dat logisch?
Als ik de kosten toch moet dragen. Mag ik dan ook zelf weten hoe.
Dat lijkt mij een stuk logischer.
Lijkt me sterk, als je die naar nieuwstaat wilt repareren kost het meer dan een nieuwe leveren.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:54 schreef SuperFood het volgende:
[ afbeelding ]
ja meneer hier uw nieuwe bmwow hij is non-conform? geen probleem we sturen hem terug naar werkplaats - we gaan hem voor u repareren
ik denk dat zowel de dealer als ik er snel over uit zijn in dat geval... als de motor het niet doet en ze willen hem 3 weken hebben voor een reparatie dan denk ik dat het toch een ander verhaal wordtquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, als je die naar nieuwstaat wilt repareren kost het meer dan een nieuwe leveren.
Maar als je een BMW geleverd krijgt met een kapotte koplamp, dan verwacht je ook een compleet nieuwe BMW?
En toch hebben ze het recht om alsnog hun verplichting na te komen door bijvoorbeeld een reparatie aan te bieden. Zeker als het een klein probleem is. En dat weet je pas als ze er naar hebben gekeken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:03 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik denk dat zowel de dealer als ik er snel over uit zijn in dat geval... als de motor het niet doet en ze willen hem 3 weken hebben voor een reparatie dan denk ik dat het toch een ander verhaal wordt
ik denk als de motor echt kaduuk is dat het geen enkel probleem is om een nieuwe te eisen op basis van eerder genoemd wetsartikel. ik zou sowieso weinig vertrouwen meer hebben in een 'splinternieuwe' auto die al een nieuwe motor nodig had alvorens ik hem gestart had.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En toch hebben ze het recht om alsnog hun verplichting na te komen door bijvoorbeeld een reparatie aan te bieden. Zeker als het een klein probleem is. En dat weet je pas als ze er naar hebben gekeken.
Zo is het geregeld, ik kan er ook niks aan doen![]()
Ik zou overigens ook gefrustreerd zijn, daar niet van.
Als die motor echt kaduuk is, wellicht. Maar dat zal toch echt eerst beoordeeld moeten worden. Daarnaast, als er een nieuwe motor ingaat, dan is je auto weer zo goed als nieuw. Maar misschien is er slecht een klein onderdeel van de motor defect, of lag de aandrijfriem er niet goed op ofzo.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:09 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik denk als de motor echt kaduuk is dat het geen enkel probleem is om een nieuwe te eisen op basis van eerder genoemd wetsartikel. ik zou sowieso weinig vertrouwen meer hebben in een 'splinternieuwe' auto die al een nieuwe motor nodig had alvorens ik hem gestart had.
redelijkheidsbeginsel. laten we wel wezen als het om mee te beginnen al stuk is en niets doet zijn er al wat kwaliteitscontroles gemist waarschijnlijkquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als die motor echt kaduuk is, wellicht. Maar dat zal toch echt eerst beoordeeld moeten worden. Daarnaast, als er een nieuwe motor ingaat, dan is je auto weer zo goed als nieuw. Maar misschien is er slecht een klein onderdeel van de motor defect, of lag de aandrijfriem er niet goed op ofzo.
Maar volgens wat jij hier eerder postte heb je sowieso recht op een nieuw exemplaar. Dus bij een kapot licht is er een non conform product geleverd, en zou je een nieuwe mogen eisen.
Zo werkt het niet. De leverancier mag eerst zelf kijken of hij het op kan lossen. Naar nieuwstaat. Dus niet met een stukje ducttape en derdehands onderdelen inderdaad.
En dan mag de leverancier dat oplossen. Of het nou bij aankomst stuk is of na 10 minuten. En dat kan vaak prima met een simpele reparatie.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:22 schreef SuperFood het volgende:
[..]
redelijkheidsbeginsel. laten we wel wezen als het om mee te beginnen al stuk is en niets doet zijn er al wat kwaliteitscontroles gemist waarschijnlijkof er is iets anders gebeurt wat niet had moeten gebeuren.
ja , vind je dat dat het product is dat ik mag verwachten als ik een splinternieuwe bmw koop? en er zit een groot verschil in of ie kapot geleverd wordt of kapot gaat tijdens gebruik, in het eerste geval zou je me een doos kunnen geven met een drol en zeggen - ja jeetje u heeft hem al aangepakt maar ja hij is niet helemaal goed ik ga hem repareren, kom over 3 weken maar terug.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En dan mag de leverancier dat oplossen. Of het nou bij aankomst stuk is of na 10 minuten. En dat kan vaak prima met een simpele reparatie.
Maar net als de wasmachine zal er eerst een monteur naar kijken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja , vind je dat dat het product is dat ik mag verwachten als ik een splinternieuwe bmw koop? en er zit een groot verschil in of ie kapot geleverd wordt of kapot gaat tijdens gebruik, in het eerste geval zou je me een doos kunnen geven met een drol en zeggen - ja jeetje u heeft hem al aangepakt maar ja hij is niet helemaal goed ik ga hem repareren, kom over 3 weken maar terug.
Maar waar blijkt dat dan uit de wet? Het enige wat ik uit de wet op kan maken is dat bij een probleem je niet per definitie een nieuwe exemplaar kunt eisen. Zo lees ik dat artikel in ieder geval. En dat lijkt me vrij logisch.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja , vind je dat dat het product is dat ik mag verwachten als ik een splinternieuwe bmw koop? en er zit een groot verschil in of ie kapot geleverd wordt of kapot gaat tijdens gebruik, in het eerste geval zou je me een doos kunnen geven met een drol en zeggen - ja jeetje u heeft hem al aangepakt maar ja hij is niet helemaal goed ik ga hem repareren, kom over 3 weken maar terug.
Als de winkel slim is leveren ze gewoon direct een nieuwe, en repareren ze dat ding van TS en verkopen ze hem als nieuw. Dan scoor je gelijk weer wat PR.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:28 schreef SuperFood het volgende:
enfin - ik kon er ook weinig jurisprudentie over vinden. denk dat in de praktijk de winkel wel zal proberen te schikken - maar zou een rechtzaak wel aandurvenniet dat je dat in de praktijk zult doen voor iets van een paar honderd euro maar toch
droger zou ik ook laten repareren. ding staat al thuis en anders wordt het ook een hoop gedoe - en zonder droger kun je ook wel een paar weekjes. splinternieuwe bmw met 0 km door mij gereden welke een kapotte motor heeft - mhhh dat zou toch wel een verdomd interessant gesprek worden denk ikquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar net als de wasmachine zal er eerst een monteur naar kijken.
Tuurlijk is het ronduit kut als een nieuwe aanwinst defect blijkt te zijn, maar zelf vind ik het geen bezwaar om de leverancier de gelegenheid te geven voor een reparatie.
Mijn destijds nieuwe auto is na een korte periode ook langs de snelweg opgehaald en na een week gerepareerd thuisbezorgd
Het voordeel van een auto is dat je al snel een gratis leenauto krijgt, TS moet het helaas doen met zijn defecte droger.
waarschijnlijk is dat precies wat er gebeurd is voor de vorige eigenaar van de droger maar hebben ze de stap 'repareren' een beetje over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als de winkel slim is leveren ze gewoon direct een nieuwe, en repareren ze dat ding van TS en verkopen ze hem als nieuw. Dan scoor je gelijk weer wat PR.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:36 schreef SuperFood het volgende:
[..]
waarschijnlijk is dat precies wat er gebeurt is voor de vorige eigenaar van de droger maar hebben ze de stap 'repareren' een beetje over het hoofd gezien.
Nah, gratis leenauto en een nieuwe motor erin.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:35 schreef SuperFood het volgende:
[..]
droger zou ik ook laten repareren. ding staat al thuis en anders wordt het ook een hoop gedoe - en zonder droger kun je ook wel een paar weekjes. splinternieuwe bmw met 0 km door mij gereden welke een kapotte motor heeft - mhhh dat zou toch wel een verdomd interessant gesprek worden denk ik
Dat zou mooi wezen, inruilen die handel voor 'n nieuwe werkende droger.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hij kan de overeenkomst nakomen met een reparatie.....
quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:57 schreef TimeJumper het volgende:
Pak je droger op, laadt hem weer uit voor de winkel waar je hem gekocht hebt.
Ga ernaast of erbovenop zitten met een bord erbij dat deze mooie prachtige droger al kapot was bij aankomst maar ze hem niet om willen ruilen voor een werkende.
Maar je 3 weken moet wachten op reparatie.
Eens kijken hoe snel ze de juiste actie nemen.
En laat je niet wegsturen, want het is een vrij land en je mag overal zitten en je mening verkondigen
Denk het ook, verkopen kunnen die lullo's nu eenmaal beter, maar ohwee als er stront aan de knikker zit. Al die ellende man..als je wat nieuws kooptquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon een incapabele medewerker aan de telefoon hebt gehad.
Ze moeten je alles terugbetalen, inclusief verzendkosten, als jij de koop ontbindt.
Nou vaak gaat het ook wel gewoon goed he.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:32 schreef DieselTank het volgende:
Daarom haal je zulk spul ook niet bij de mediamarkt. Maar gewoon bij de lokale keukenboer / elektronica zaak.. Dat is een paar tientjes duurder maar ook een paar honderd euro beter, en dan voor meestal een kleine meerprijs installeert een proffesional het die het wel boeit of hij iets per ongeluk sloopt.
.
Maar misschien iemand even dit topic mailen ofzo? Misschien heeft dat ook wel nut...
A: dat slaat werkelijk waar nergens opquote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Naar aanleiding van WGR / droger aangeschaft bij mediamarkt maar is defect bij aankoms
a) niet genoeg negativiteit gemeld kan worden over MediaMarkt
En wat zijn jouw credenties als het aankomt op het beoordelen van defecte wasmachines? Waarom is jouw mening te verkiezen boven die van de monteur? Serieuze vraag.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:54 schreef Fer het volgende:
Je hebt recht op een vervangende wasdroger, MM is misschien een beetje traag, maar als ze je een dezer dagen opbellen voor een omruilafspraak, hebben zij hun plicht gedaan.
Verder vind ik het een raar verhaal van de monteur, als de trommels dus verkeerd zit, door hard neerzetten. Zou je denken dat ie, of niet meer draait, of teringhard schuurt tijdens het draaien.
En dan nog, zonder schade aan de buitenzijde, is het lastig bewijzen dat het door transport komt. Misschien heeft Indesit wel een constructiefout gemaakt in de ophanging van de trommel of verpakken zij wel te licht, of gaat het mis tijdens transport fabriek-mediamarkt.
Meneer gaf aan dat ie zeer regelmatig nieuwe drogers tegenkomt die zouden lekken. Dan is het 9 van de 10 keer dat de onderzijde naar buiten gescheurd is, de plastic kuip zeg maar. Kan alleen door hard neerzetten want dan ramt de trommel op het plastic.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:54 schreef Fer het volgende:
Je hebt recht op een vervangende wasdroger, MM is misschien een beetje traag, maar als ze je een dezer dagen opbellen voor een omruilafspraak, hebben zij hun plicht gedaan.
Verder vind ik het een raar verhaal van de monteur, als de trommels dus verkeerd zit, door hard neerzetten. Zou je denken dat ie, of niet meer draait, of teringhard schuurt tijdens het draaien.
En dan nog, zonder schade aan de buitenzijde, is het lastig bewijzen dat het door transport komt. Misschien heeft Indesit wel een constructiefout gemaakt in de ophanging van de trommel of verpakken zij wel te licht, of gaat het mis tijdens transport fabriek-mediamarkt.
Hij draaide overigens niet meer. Kon je niet horen aan buitenkant want je hoort gewoon de inlaat ventilatoren draaien, wat het meeste lawaai geeft. Hij zat klem tussen rand van de constructie omdat de trommel onder dat deel van de constructie geschoten was, maar beneden toe en onder een rand, zeg maar. Compleet uit fatsoen.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En wat zijn jouw credenties als het aankomt op het beoordelen van defecte wasmachines? Waarom is jouw mening te verkiezen boven die van de monteur? Serieuze vraag.
Mijn ervaring, met alle soorten apparatuur is, dat het steeds lichter/goedkoper gebouwd wordt. Frames, van zulk dun staal, dat het tijdens transport inderdaad breekt of tordeert, maar dat is niet meteen te wijten aan lomp transport, het zijn ook weer geen medische of gevoelige labmachines.quote:Op woensdag 3 december 2014 22:58 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Meneer gaf aan dat ie zeer regelmatig nieuwe drogers tegenkomt die zouden lekken. Dan is het 9 van de 10 keer dat de onderzijde naar buiten gescheurd is, de plastic kuip zeg maar. Kan alleen door hard neerzetten want dan ramt de trommel op het plastic.
Als je een machine niet van A naar B kunt brengen zonder het te beschadigen zit er of constructief iets fout inderdaad , al dan niet met verpakking, of wordt er lomp mee omgegaan. Meneer de monteur houdt het overigens op het laatste. Maarja hij is uiteraard van die fabriek.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn ervaring, met alle soorten apparatuur is, dat het steeds lichter/goedkoper gebouwd wordt. Frames, van zulk dun staal, dat het tijdens transport inderdaad breekt of tordeert, maar dat is niet meteen te wijten aan lomp transport, het zijn ook weer geen medische of gevoelige labmachines.
Dat is dus bij deze met aangetekend brief gebeurd aangezien ze er telefonisch niet mee akkoord gingen.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:01 schreef lunamatic het volgende:
Als je het online gekocht hebt, is het sneller om de koop te ontbinden en een nieuwe te bestellen. Heb ik ook wel eens gedaan (ook wel eens mee gedreigd toen een bedrijf me reparatiekosten wou laten betalen voor een product dat al defect was bij aankomst).
Een droger heeft zulks transport beveiliging nietquote:Op donderdag 4 december 2014 10:00 schreef dikke_donder het volgende:
Wat ik niet snap is dat de trommel losgeschoten of verschoven is, terwijl normaal gesproken de vervoer beveiliging/pinnen de trommel op zijn plaats houden
TS heeft hem niet online gekocht.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:01 schreef lunamatic het volgende:
Als je het online gekocht hebt, is het sneller om de koop te ontbinden en een nieuwe te bestellen. Heb ik ook wel eens gedaan (ook wel eens mee gedreigd toen een bedrijf me reparatiekosten wou laten betalen voor een product dat al defect was bij aankomst).
Wel online gekocht. Dat is nu juist het punt. Mediamarkt wilde dat ding niet terug nemen (koop ontbinding) want verpakking was geopend. Maar dat mag dus gewoon bij een online aankoop, al gingen ze daar dus weer niet mee akkoord.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
TS heeft hem niet online gekocht.
Dan nog steeds heeft TS een product geleverd gekregen dat niet werkt en niet gerepareerd kan worden, dus er moet gewoon een nieuwe geleverd worden.
Oja, sorry, dat was het verhaal.quote:Op donderdag 4 december 2014 12:12 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Wel online gekocht. Dat is nu juist het punt. Mediamarkt wilde dat ding niet terug nemen (koop ontbinding) want verpakking was geopend. Maar dat mag dus gewoon bij een online aankoop, al gingen ze daar dus weer niet mee akkoord.
Dat heeft hij toch gedaan?quote:Op donderdag 4 december 2014 14:52 schreef JoPiDo het volgende:
Als TS voor een monteur had gekozen, was alles waarschijnlijk allang opgelost, maar dankzij de domme adviezen hier gaat hij nu de koop ontbinden en duurt alles veel langer.
Nee.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef Fer het volgende:
Als je de koop ontbindt puur op basis van Koop op Afstand wel. Jij bent dan als consument verantwoordelijk voor het retour sturen.quote:
Nee.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je de koop ontbindt puur op basis van Koop op Afstand wel. Jij bent dan als consument verantwoordelijk voor het retour sturen.
Hij heeft toch een monteur laten komen?quote:Op donderdag 4 december 2014 14:52 schreef JoPiDo het volgende:
Als TS voor een monteur had gekozen, was alles waarschijnlijk allang opgelost, maar dankzij de domme adviezen hier gaat hij nu de koop ontbinden en duurt alles veel langer.
Wel.quote:
Lees de op eens jopiquote:Op donderdag 4 december 2014 15:21 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
[..]
Nee toch? Hij heeft een aangetekende brief gestuurd om de koop te laten ontbinden?
In de OP staat niet het vervolg van gisteren.quote:
Daar staat dat Mediamarkt als oplossing een monteur wil langs sturen?quote:
Er zijn twee topics samengevoegd.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:24 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Daar staat dat Mediamarkt als oplossing een monteur wil langs sturen?
quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef Holy_Goat het volgende:
a) - self edit- dit sloeg nergens op, eens met modje
Er een monteur langs geweest deze maandag. Zou tussen 1000 en 1300 uur komen dus daar zat ik dan te wachten. Vrij genomen van werk enzo. Naja.
Tien over half 2 kwam ie. Er waren afspraken tussendoor gepland, kon ie niets aan doen. Geloof ik ook wel, beste man was van Indesit zelf en net als elke andere arbeider wordt zijn lot bepaald door planners die nergens wat vanaf weten. Enfin, hij liep naar de droger.
Maakt m open en begint direct te vloeken over die klote vervoerders van tegenwoordig. Ik kon hem na zijn uitleg geen ongelijk geven.
Meneer zei dat het een duidelijk geval van transport schade is, zoals hij zo vaak ziet tegenwoordig: machine is zo hard neergezet dat trommel compleet is vastgelopen waardoor bij het aanzetten van het apparaat de koeling het niet kon doen en daardoor de thermostaat finaal doorgebrand was. Hij kon hem wel repareren maar waarschijnlijk zou ie dan later nog wel wat issues tegen gaan komen uit ervaring sprekende. Bovendien zou dat z'n 3 weken duren want onderdelen moesten besteld worden.
Maar, zegt hij, ik zou hem persoonlijk lekker terugbrengen naar de mediamarkt. Want daar heb je recht op. Het is sowieso bezopen dat ik hier voor komen moest. Hij schrijft op zijn papier duidelijk defect afgeleverd, door transportschade en vertrekt naar de volgende cliënt. Ik mag de Mediamarkt gaan bellen.
Gedaan. Krijg troela 1 aan de telefoon en heb haar verteld wat het probleem is.
- Ja dan moeten we even kijken wat we er verder nog aan kunnen doen.
+ Hoezo kijken wat we er aan kunnen doen, ik wil een nieuwe, zo snel mogelijk, en de tijd vrij nemen heeft me al meer gekost dan die hele droger.
- Ja uhhh daar mag ik niet over beslissen
+ verbind me dan maar even door met iemand die daar wel over kan beslissen
- Ja die uhhh zitten in vergadering. U wordt vanmiddag terug gebeld en anders morgenochtend
Natuurlijk werd ik niet terug gebeld. Dus ik belde zelf maar even de volgende morgen.
+ ik zou terug gebeld worden maar dat is net gebeurd
- Vreemd. Maar meneer u moet het service rapport opsturen per email anders kunnen we niets voor u betekenen.
Dus ik doe dat, en bel er direct achteraan
+ Hallo ik had net ook gebeld, ik heb een service rapport opgestuurd zoals gevraagd en ik wil nu graag iemand spreken die vertelt dat ik een nieuwe machine krijg
- Ik zie nog geen document bij uw dossier
+ Dan ga je even in die email bak kijken of rondvragen naar iemand die daar wel bij kan, wordt er een beetje moe van
- Wij bellen u terug zodra we het document hebben.
Dus ik bel veel later
- Ja we hebben nog niemand die naar het document kan kijken voor u blabalbalblabalbalablabalba
Godallemachtig hoe moeilijk kan het zijn
DUS
Nu een aangetekende brief de deur uit dat ze dat rotding mogen komen ophalen, kosteloos, en dat ik compensatie eis voor geleden schade (inkomstenderving en telefoon kosten) aangezien ze zich niet aan beloften houden (terugbellen, monteur die (op tijd) komt, apparaat dat het uberhaupt doet etc). Ik hoef niet eens een nieuwe van dat pest bedrijf inmiddels dus ik denk dat ik nu naar een andere winkelier ga om een droger te bestellen: dan heb ik die morgen werkend in huis..
En indien dan geen gehoor van mediamarkt geschillencommissie er maar achteraan sturen. het wordt toch echt flink principieel nu...
Wat zijn mijn rechten eigenlijk?
Ik snapte er al niets van, maar nu heb ik hem hoor, bedanktquote:Op donderdag 4 december 2014 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn twee topics samengevoegd.
[..]
Zie het nu ook, sorryquote:Op donderdag 4 december 2014 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In de OP staat niet het vervolg van gisteren.
Drama, vroeger kon je alles bij de MM gewoon teruggeven als je het niet mooi vond, zonder enige moeite kreeg je je geld. Al eens een versterker in de auto aangesloten en weer teruggebracht en wel meer.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:40 schreef 10minuteman het volgende:
Wat vervelend. Maar zo werkt helaas de Mediamarkt. Daarom koop ik mijn witgoed en elektronica etc nooit bij de Mediamarkt.
Qua garantie afhandeling en aftersales zijn het fucking tuig.
Iedergeval goed dat je dit nog steeds snel op pakt.
Mja, best triest eigenlijk. Maar vroeger (en nu nog steeds) kijk ik altijd of het product goed gesealed is.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Drama, vroeger kon je alles bij de MM gewoon teruggeven als je het niet mooi vond, zonder enige moeite kreeg je je geld. Al eens een versterker in de auto aangesloten en weer teruggebracht en wel meer.
Maar tegenwoordig verdienen ze maar een tientje op die wasdroger en Indesit het waarschijnlijk vaker niet dan wel doet bij aflevering, zullen ze niet zo hard ervoor rennen.
Witgoed koop ik nooit meer in een winkel. Je kan het toch niet proberen, je krijgt toch onjuiste informatie van die 16 jarige verkooppuber en vaak nog transportkosten, tilkosten de trap op en levering over een week (of twee).
Wasmachine was kapot, twee klikken op de website en de volgende dag weer wassen.
Dat laatste zinnetje zou toch eigenlijk niet moeten kunnen? Want hoe kun je nou de werking van een wasmachine vaststelling door het slechts te 'inspecteren' zoals je dat in een winkel zou doen?quote:Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
Dat je in de 7 dagen niet de was voor een heel asielzoekerscentrum doet, maar slechts 1 wasje.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:18 schreef zombiejerry88 het volgende:
Dit staat in de algemene voorwaarden:
[..]
Dat laatste zinnetje zou toch eigenlijk niet moeten kunnen? Want hoe kun je nou de werking van een wasmachine vaststelling door het slechts te 'inspecteren' zoals je dat in een winkel zou doen?
Het ontbinden op basis van Koop op Afstand staat los van garantie en ondeugdelijke producten.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:18 schreef zombiejerry88 het volgende:
[..]
Dat laatste zinnetje zou toch eigenlijk niet moeten kunnen? Want hoe kun je nou de werking van een wasmachine vaststelling door het slechts te 'inspecteren' zoals je dat in een winkel zou doen?
Die tekst is iets anders dan de wettelijke tekst. Daar staat inderdaad iets als voor zover redelijkerwijs aannemelijk genomen mag worden mag je de verpakking openen om uit te testen. In mijn geval is dat dus 'alles er af halen' want 4 piepschuim balkjes die breken bij openmaken en verwijderen sealingquote:Op donderdag 4 december 2014 19:18 schreef zombiejerry88 het volgende:
[..]
Ja nouja je hebt m bekeken en bedenkt: dit is niet wat ik hebben wil, ik wil er eentje die droogt :pquote:Op donderdag 4 december 2014 19:31 schreef Me_Wesley het volgende:
Koop op afstand is ook in principe niet bedoelt om defecten op te sporen, maar meer om het product te bekijken en inspecteren, om te bepalen of je het wel wilt hebben, zegmaar. Hetzelfde als wat je in de winkel doet.
Natuurlijk is het wel heel makkelijk mocht je een defect ontdekken. Maar in principe zijn daar gewoon de normale bepalingen rond garantie en ondeugdelijke producten voor.
Ik heb wel een heel mooi rekje voor je, duurt wel wat langer maar droogt welquote:Op donderdag 4 december 2014 20:12 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ja nouja je hebt m bekeken en bedenkt: dit is niet wat ik hebben wil, ik wil er eentje die droogt :p
Alleen als de verkoper kan bewijzen dat TS het ding gesloopt heeft. De aankoop was immers minder dan 6 maanden geleden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:39 schreef hoas het volgende:
Allemaal leuk al die voorwaardes en garanties, maar Als TS dat ding gesloopt heeft door de gebruiksaanwijzing niet te lezen vervallen alle garanties!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |