quote:Op woensdag 3 december 2014 19:17 schreef Holy_Goat het volgende:
Naar aanleiding van WGR / droger aangeschaft bij mediamarkt maar is defect bij aankoms
Maar in een apart deel omdat er
a) - self edit- dit sloeg nergens op, eens met modje
b) er een flinke update is
Er een monteur langs geweest deze maandag. Zou tussen 1000 en 1300 uur komen dus daar zat ik dan te wachten. Vrij genomen van werk enzo. Naja.
Tien over half 2 kwam ie. Er waren afspraken tussendoor gepland, kon ie niets aan doen. Geloof ik ook wel, beste man was van Indesit zelf en net als elke andere arbeider wordt zijn lot bepaald door planners die nergens wat vanaf weten. Enfin, hij liep naar de droger.
Maakt m open en begint direct te vloeken over die klote vervoerders van tegenwoordig. Ik kon hem na zijn uitleg geen ongelijk geven.
Meneer zei dat het een duidelijk geval van transport schade is, zoals hij zo vaak ziet tegenwoordig: machine is zo hard neergezet dat trommel compleet is vastgelopen waardoor bij het aanzetten van het apparaat de koeling het niet kon doen en daardoor de thermostaat finaal doorgebrand was. Hij kon hem wel repareren maar waarschijnlijk zou ie dan later nog wel wat issues tegen gaan komen uit ervaring sprekende. Bovendien zou dat z'n 3 weken duren want onderdelen moesten besteld worden.
Maar, zegt hij, ik zou hem persoonlijk lekker terugbrengen naar de mediamarkt. Want daar heb je recht op. Het is sowieso bezopen dat ik hier voor komen moest. Hij schrijft op zijn papier duidelijk defect afgeleverd, door transportschade en vertrekt naar de volgende cliënt. Ik mag de Mediamarkt gaan bellen.
Gedaan. Krijg troela 1 aan de telefoon en heb haar verteld wat het probleem is.
- Ja dan moeten we even kijken wat we er verder nog aan kunnen doen.
+ Hoezo kijken wat we er aan kunnen doen, ik wil een nieuwe, zo snel mogelijk, en de tijd vrij nemen heeft me al meer gekost dan die hele droger.
- Ja uhhh daar mag ik niet over beslissen
+ verbind me dan maar even door met iemand die daar wel over kan beslissen
- Ja die uhhh zitten in vergadering. U wordt vanmiddag terug gebeld en anders morgenochtend
Natuurlijk werd ik niet terug gebeld. Dus ik belde zelf maar even de volgende morgen.
+ ik zou terug gebeld worden maar dat is net gebeurd
- Vreemd. Maar meneer u moet het service rapport opsturen per email anders kunnen we niets voor u betekenen.
Dus ik doe dat, en bel er direct achteraan
+ Hallo ik had net ook gebeld, ik heb een service rapport opgestuurd zoals gevraagd en ik wil nu graag iemand spreken die vertelt dat ik een nieuwe machine krijg
- Ik zie nog geen document bij uw dossier
+ Dan ga je even in die email bak kijken of rondvragen naar iemand die daar wel bij kan, wordt er een beetje moe van
- Wij bellen u terug zodra we het document hebben.
Dus ik bel veel later
- Ja we hebben nog niemand die naar het document kan kijken voor u blabalbalblabalbalablabalba
Godallemachtig hoe moeilijk kan het zijn
DUS
Nu een aangetekende brief de deur uit dat ze dat rotding mogen komen ophalen, kosteloos, en dat ik compensatie eis voor geleden schade (inkomstenderving en telefoon kosten) aangezien ze zich niet aan beloften houden (terugbellen, monteur die (op tijd) komt, apparaat dat het uberhaupt doet etc). Ik hoef niet eens een nieuwe van dat pest bedrijf inmiddels dus ik denk dat ik nu naar een andere winkelier ga om een droger te bestellen: dan heb ik die morgen werkend in huis..
En indien dan geen gehoor van mediamarkt geschillencommissie er maar achteraan sturen. het wordt toch echt flink principieel nu...
Wat zijn mijn rechten eigenlijk?
https://www.consuwijzer.n(...)goed-ondeugdelijk-isquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:41 schreef Holy_Goat het volgende:
Net mediamarkt gebeld en die geven aan dat ze iemand langs laten komen binnen nu en 3 weken om het te repareren. Ik gaf aan dat ik liever direct een nieuwe heb, ze hebben mij immers een defect product geleverd.
Dat kon niet zeiden ze. Aankoop ontbinden binnen 2 weken geldt immers niet meer want verpakking is opengemaakt.
Nu is dat apparaat dus feitelijk (semi) dead on arrival , in hoeverre moet ik hier nu klakkeloos mee akkoord gaan?
Heeft TS dat ding via internet besteld dan?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb die bron van spijkerbroek gelezen. Maar dit product is direct al defect bij levering. En dat kun je alleen constateren als je het in gebruik neemt.
Ik lees ook dit:
https://www.consuwijzer.n(...)beren-en-terugsturen
Dan zou je zeggen: een wasmachine mag je niet in gebruik nemen, dus een droger ook niet.
Maar het is toch eigenlijk te zot dat ze een defect product leveren en dan niet willen omruilen?
Anders zou de leverancier toch die opmerking over die veertien dagen niet maken?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heeft TS dat ding via internet besteld dan?
Verder is dit gewoon een garantiezaak, en daarbij heeft de leverancier de mogelijk om het probleem te repareren, voordat hij een nieuwe moet leveren.
Hun winkelretourtermijn is 14 dagen ongeopend.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Anders zou de leverancier toch die opmerking over die veertien dagen niet maken?
Garantiezaak, ja. Maar omruilen vind ik redelijker dan repareren.
Daar mogen ze wel over klagen, aangezien ze dat in hun retourvoorwaarden stellen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:31 schreef Manke het volgende:
Garantiezaak voor de mm, jij hebt gewoon recht op een werkende, of gewoon terugsturen binnen die 7 (of was het 14) dagen, ze mogen echt niet klagen om wat ontbrekend piepschuim.
In zoverre dat de mediamarkt hier volkomen in zijn recht staat.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:41 schreef Holy_Goat het volgende:
in hoeverre moet ik hier nu klakkeloos mee akkoord gaan?
Het is niet gebruikt, het is defect.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
In zoverre dat de mediamarkt hier volkomen in zijn recht staat.
Los van de verpakking is het ding gebruikt en niet meer als nieuw te verkopen.
En hoe is TS daar achter gekomen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is niet gebruikt, het is defect.
Is toch absurd! Je betaalt voor een nieuw product, bij thuiskomst blijkt het apparaat defect en dan moet je accepteren dat het gerepareerd wordt. Waarom betaal ik dan voor een nieuw product?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
En hoe is TS daar achter gekomen.
Juist.
Al zou het niet gebruikt zijn, Mediamarkt stelt dat het niet opengemaakt mag zijn. Dus je hebt sowieso geen retourrecht meer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
In zoverre dat de mediamarkt hier volkomen in zijn recht staat.
Los van de verpakking is het ding gebruikt en niet meer als nieuw te verkopen.
Ik vind het niet absurd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is toch absurd! Je betaalt voor een nieuw product, bij thuiskomst blijkt het apparaat defect en dan moet je accepteren dat het gerepareerd wordt. Waarom betaal ik dan voor een nieuw product?
Het is nog steeds een nieuw product..quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is toch absurd! Je betaalt voor een nieuw product, bij thuiskomst blijkt het apparaat defect en dan moet je accepteren dat het gerepareerd wordt. Waarom betaal ik dan voor een nieuw product?
Nee, dan zou ik ook enorm pissig zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Het is een defect product!
Ik vind jullie reacties ook absurd. Ik zie jullie al met een nieuwe, defecte computer of televisie direct uit de doos: "Ach, wat jammer. Nou ja, ik wacht wel drie weken op de reparatie."
Nee lekker boos bij de verkoper gaan doen terwijl deze zich keurig aan de afspraak houd.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Het is een defect product!
Ik vind jullie reacties ook absurd. Ik zie jullie al met een nieuwe, defecte computer of televisie direct uit de doos: "Ach, wat jammer. Nou ja, ik wacht wel drie weken op de reparatie."
wat jij vindt is totaal niet van belangquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:48 schreef Lienekien het volgende:
Het is een defect product!
Ik vind jullie reacties ook absurd. Ik zie jullie al met een nieuwe, defecte computer of televisie direct uit de doos: "Ach, wat jammer. Nou ja, ik wacht wel drie weken op de reparatie."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |