quote:
Op woensdag 31 december 2014 15:46 schreef Trashcanman het volgende:Maar goed Pulzzar: het is hoe dan ook een goed idee om eens de plato binnen te wandelen en een conzo circus te scoren, gezien de muziek die je post ga je het wel waarderen.
Ik loop weleens Concerto in Amsterdam binnen en ga dan snuffelen bij de tweedehands-CDs. Ik heb daar zeer leuke cd's gescoord, bijvoorbeeld van Solex. Maar dat kende ik ergens al. Ik heb bijvoorbeeld al zeker 15 jaar geleden van Solex gehoord, luisterde destijds een CD in de platenzaak (Free Record Shop, wat tóen ook de wat experimentelere muziek in de aanbieding had), maar het sprak me destijds niet genoeg aan, dus kocht ik het niet. Bij Concerto voor 3 euro haar debuut-CD gekocht en na een paar luisterbeurten vond ik het helemaal geweldig.
DJ Shadow kende ik ook al heel lang. Ik kende een track van hem, maar meer ook niet. Via FOK! las ik van wat users dat zijn debuutalbum erg goed is. Heb ik bij Concerto gevonden en ben er blij mee.

(En ik weet opeens waar dat 'lugubere' muziekje van het TV-programma de Nachtsuite met Christine van der Horst vandaan komt.

)
Maar als ik gewoon wat aan het snuffelen ben, een CD pak die me qua hoes wel aanspreekt en die ga luisteren, het koop en het vervolgens thuis weer ga luisteren, valt het vaak tegen. Dan heb ik er niks mee, dan is het te arti-farty, waardoor het me niet pakt en heb ik er niks mee. Ik vind bijvoorbeeld Aphex Twin wel goed, maar ik moet meestal niks hebben van een Aphex Twin-kloon. Hetzelfde geldt bij Björk- of Kate Bush-klonen, want er is net als Aphex Twin maar één Björk en één Kate Bush.
Ook niet zo lang geleden 666 van Aphrodite's Child gevonden. Dat spreekt me weer heel erg aan, vanwege die grootse thema's over de Apocalypse in de muziek. En dan kan ik zelfs de track "∞" waarderen, omdat het zo bizar is. En ook leuk omdat ik dingen herken van CD's van Enigma's MCMXC a.D. Enigma ken ik al toen ik 10 was en ik realiseerde me destijds niet dat het vooral samples betreft uit eerdere muziek.