Er is geen adder. Het is gewoon een karige rente, vandaar het lage bedrag.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:12 schreef Zocalo het volgende:
Ik zit te kijken naar pensioensparen bij NN. Een bedrag (periodiek en/of eenmalig) voor een periode vastleggen. Als ik die rekentool doe, en eerst eenmalig 2000 euro inleg en daarna voor 15 jaar lang 100 euro inleg per maand zegt hij dat ik in die periode ruim 3000 euro verdiend zou hebben.
Waar zit het addertje?
Zie ook onderstaande link:
https://www.nn.nl/Particulier/Pensioen/Hoeveel-kunt-u-sparen.htm
Wees gerust.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:16 schreef mappo het volgende:
heb nu een rekening geopend bij Money you ivm de zeer magere rente bij de rabo. Echter een vraagje: hoe veilig is dat allemaal, zie dat ik gewoon inlog met een username/ww.
Is dat niet wat makkelijk te kraken? Als iemand die website/mijn account hackt is het volgens mij een kwestie van de tegenrekening wijzingen en mijn geld wegsluizen lijkt het haast.
Zelf gamesites zijn beter beveiligt....of zit er ergens nog een 2e security check mbt tegenrekening oid in? Voel me er toch niet helemaal zeker bij om hier de bulk van mijn geld te stallen. Dus als iemand me kan geruststellen :-)
Veilige passwords en usernames maken, en mailtjes waar ze instaan verwijderen. Dan is er geen probleem.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:16 schreef mappo het volgende:
heb nu een rekening geopend bij Money you ivm de zeer magere rente bij de rabo. Echter een vraagje: hoe veilig is dat allemaal, zie dat ik gewoon inlog met een username/ww.
Is dat niet wat makkelijk te kraken? Als iemand die website/mijn account hackt is het volgens mij een kwestie van de tegenrekening wijzingen en mijn geld wegsluizen lijkt het haast.
Zelf gamesites zijn beter beveiligt....of zit er ergens nog een 2e security check mbt tegenrekening oid in? Voel me er toch niet helemaal zeker bij om hier de bulk van mijn geld te stallen. Dus als iemand me kan geruststellen :-)
Tsja, om te beginnen staat daar natuurlijk helemaal geen echt geld... Er valt niets te stelen, anders dan een getalletje verplaatsen naar een ander getalletje. En dan weet je al wie die ander is, daar heb je moneymules voor nodig om niet gepakt te worden.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:16 schreef mappo het volgende:
Tip: via (gratis) Kee Pass kan je al je wachtwoorden en inlognamen, genereren (de meest woeste combinaties) en versleuteld opslaan.quote:Op woensdag 31 december 2014 15:45 schreef mappo het volgende:
begreep net dat je de tegenrekening niet zomaar kunt wijzigen....dan moet je dus id plus bewijs van tegenrekening opsturen....dus het zit inderdaad wel goed....ik ga mijn "vermogen" :-) overboeken
Ik vertrouw dat soort dingen nooit zoquote:Op woensdag 31 december 2014 16:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Tip: via (gratis) Kee Pass kan je al je wachtwoorden en inlognamen, genereren (de meest woeste combinaties) en versleuteld opslaan.
Het is lokale software, dus in je bezit is verkeerd uitgedrukt. Je kan dezelfde zorgen wel maken over "wat als die gekraakt wordt". Zelf voeg ik altijd nog een eigen teken aan een wachtwoord toe. Altijd dezelfde waardoor het makkelijk voor mij is, maar onbruikbaar voor een ander.quote:Op donderdag 1 januari 2015 02:34 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Ik vertrouw dat soort dingen nooit zoDan heeft Kee Pass dus al je belangrijkste wachtwoorden in bezit..?
Staat op lokale schijf en is beveiigd met én een wachtwoord én een USBquote:Op donderdag 1 januari 2015 02:34 schreef wormtrein het volgende:
Ik vertrouw dat soort dingen nooit zoDan heeft Kee Pass dus al je belangrijkste wachtwoorden in bezit..?
Zit zelf sinds een jaar bij Argenta en die hebben helemaal geen kosten + nog steeds 1,65% rente.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:42 schreef Awsom het volgende:
Waarom zie ik hier zoveel moneyou voorbij komen en zo weinig knab? Knab heeft een hogere rente en de ¤60,- aan kosten heb me er gauw uit als je een beetje spaargeld hebt. Daarnaast krijg je een pinpas en creditcard..
Ik zit er dus aan te denken om mijn spaargeld ergens anders te stashen. Bij knab krijg ik een betaalpas én visa creditcard (itt mastercard bij de rabo).
Vanaf welk bedrag is Knab rendabel? Veel spaargeld ga je niet vrij opneembaar houden (neem ik aan) dus kijken we naar deposito's. Zo ver ik snel kan beoordelen zijn die rendementen bij Knab helemaal niet interessant.quote:Op donderdag 1 januari 2015 11:42 schreef Awsom het volgende:
Waarom zie ik hier zoveel moneyou voorbij komen en zo weinig knab? Knab heeft een hogere rente en de ¤60,- aan kosten heb me er gauw uit als je een beetje spaargeld hebt. Daarnaast krijg je een pinpas en creditcard..
Ik zit momenteel bij de rabobank (studentenrekening met creditcard = 1.25¤ per maand) maar de rente is daar om te huilen. 1%
Ik zit er dus aan te denken om mijn spaargeld ergens anders te stashen. Bij knab krijg ik een betaalpas én visa creditcard (itt mastercard bij de rabo).
Maar wel zo'n klote inlog systeem!quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zit zelf sinds een jaar bij Argenta en die hebben helemaal geen kosten + nog steeds 1,65% rente.
Vind dat wel meevallen eigenlijk. Vind het overzichtelijk bij hen, overboekingen gaan snel.. geen klachten over.quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar wel zo'n klote inlog systeem!
Als je het vergelijkt met de rabobank 1% is het al rendabel vanaf ¤2000,-quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vanaf welk bedrag is Knab rendabel? Veel spaargeld ga je niet vrij opneembaar houden (neem ik aan) dus kijken we naar deposito's. Zo ver ik snel kan beoordelen zijn die rendementen bij Knab helemaal niet interessant.
Niemand in dit topic die zijn spaargeld voor 1% bij de Rabo heeft staan verwacht ik.quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:52 schreef Awsom het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met de rabobank 1% is het al rendabel vanaf ¤2000,-
Je moet niet met de Rabobank vergelijken natuurlijk.quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:52 schreef Awsom het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met de rabobank 1% is het al rendabel vanaf ¤2000,-
Deposito's doe ik (nog) niet aan. Ik wil graag elk moment bij mijn geld kunnen.
Wel ben ik van plan om deze maand te beginnen met een gedeelte van dat spaargeld te beleggen om zodoende wat meer rendement te halen
Ik vergelijk het met de bank waar ik nu bij zit ...quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je moet niet met de Rabobank vergelijken natuurlijk.
En als je zo'n laag bedrag te besteden hebt dat je (nog) niet aan deposito's doet, vraag ik het af of het überhaupt rendabel is.
Stel dat je 0,05% beter af bent bij Knab, moet je al >Eur120k op je vrij opneembare rekening zetten om beter af te zijn. Naast dat dat niet verstandig is i.v.m. het DGS is het ook nog eens onwaarschijnlijk dat je zo'n bedrag vrij opneembaar beschikbaar wil hebben. Dan zijn er veel betere alternatieven met een hoger rendement.
Dat is dan een hele domme vergelijking. Je moet alle alternatieven met elkaar vergelijken natuurlijk.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:40 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik vergelijk het met de bank waar ik nu bij zit ...
Wat noem jij 'een laag bedrag om te besteden' ?
quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is dan een hele domme vergelijking.
En wat is dat bedrag volgens jou?quote:Een laag bedrag noem ik een bedrag waarbij men over het algemeen niet aan deposito's begint en waarbij Knab niet rendabel kan zijn. Als jij werkelijk Eur120k te besteden hebt, had je vast beter onderzoek gedaan.
Laat maar, ik ga er verder niet op in. Zoek het maar uit. Dit heeft geen zin meer, je wil het toch niet begrijpen. Zet jij je >Eur120k maar lekker op een vrij opneembare rekening bij Knabquote:Op donderdag 1 januari 2015 13:44 schreef Awsom het volgende:
[..]![]()
Ik vergelijk mijn huidige situatie met de situatie zoals die zou zijn als ik bij een andere bank (waaronder knab) zou zitten. Inderdaad een hele domme vergelijking.
[..]
En wat is dat bedrag volgens jou?
quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Laat maar, ik ga er verder niet op in. Zoek het maar uit. Dit heeft geen zin meer, je wil het toch niet begrijpen. Zet jij je >Eur120k maar lekker op een vrij opneembare rekening bij Knab
Hoe kom je er bij dat ik het op een vrij opneembare rekening zou zetten?quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Laat maar, ik ga er verder niet op in. Zoek het maar uit. Dit heeft geen zin meer, je wil het toch niet begrijpen. Zet jij je >Eur120k maar lekker op een vrij opneembare rekening bij Knab
quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:59 schreef Awsom het volgende:
Hoe kom je er bij dat ik het op een vrij opneembare rekening zou zetten?
quote:Op donderdag 1 januari 2015 12:52 schreef Awsom het volgende:
Deposito's doe ik (nog) niet aan. Ik wil graag elk moment bij mijn geld kunnen.
Ik kan ook elk moment bij m'n geld als ik het op een spaarrekening zet.quote:
Ja maar dat is iets anders als een deposito. Daarmee kun je hogere rendementen behalen dan jij bij Knab kunt halen op de flexibele rekening. En ik heb het vermoeden dat jij niet het vermogen tot je beschikking hebt waarbij Knab rendabel voor je wordt.quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:28 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik kan ook elk moment bij m'n geld als ik het op een spaarrekening zet.Bijvoorbeeld de flexibel of kwartaal sparen rekening bij knab.
Ja. En hoe heet dat ook alweer als je er elk moment bij kunt? Oh ja, vrij opneembaar!quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:28 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik kan ook elk moment bij m'n geld als ik het op een spaarrekening zet.Bijvoorbeeld de flexibel of kwartaal sparen rekening bij knab.
'elk moment' als in ik kan binnen een korte tijd het geld opnemenquote:Op donderdag 1 januari 2015 14:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja. En hoe heet dat ook alweer als je er elk moment bij kunt? Oh ja, vrij opneembaar!
Ja, dat zeg ik toch ook?quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:53 schreef Awsom het volgende:
[..]
'elk moment' als in ik kan binnen een korte tijd het geld opnemen
dus geen vastgezet geld voor x jaar of x maanden.
Wij zien het niet zo.. het is gewoon zoquote:Op donderdag 1 januari 2015 15:02 schreef Awsom het volgende:
Oh jullie zien een spaarrekening ook als vrij opneembaar
my bad
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wij zien het niet zo.. het is gewoon zo
Kun je inderdaad zo doen. Zie er persoonlijk het voordeel niet van maar kan mij voorstellen dat het voor anderen die minder flexibel zijn / minder spreiding hebben in beleggingen, crowdfunding etc. een veilig idee is dat je ieder kwartaal 1/4e van je deposito inleg op kunt nemen. Als je dit zou kunnen uitbreiden naar 5 jaars deposito's wordt het een interessant verhaal, al zit je dan een tijdje zonder opnamemogelijkheid.quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:51 schreef AnneX het volgende:
Daarom ben ik begonnen bij LPB toentertijd in augustus 2013 met 3-6-9-12 maanden deposito's.
Om de drie maanden beslissen of het wel / niet nodig was en dan door op 1 jaarsdep.
Dus nu 4 x 1 jaarsdep die om de drie maanden vrijvallen en dan weer doorlopen voor 1 jaar
Ja, dat was dan dus ¤ 0.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:20 schreef Miniem het volgende:
Kun je aan de ing actie meedoen als je nu een rekening zou openen?
Er wordt gekeken naar het saldo op 28 dec staat er...
No offence maar misschien moet je je eerst eens wat beter in de materie gaan verdiepen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:53 schreef Awsom het volgende:
[..]
'elk moment' als in ik kan binnen een korte tijd het geld opnemen
dus geen vastgezet geld voor x jaar of x maanden.
Wanneer kun je dan het beste je geld storten?quote:
Dat we er andere definities op na houden betekent niet dat ik er niets van begrijp.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
No offence maar misschien moet je je eerst eens wat beter in de materie gaan verdiepen.
Dat je bij bestaande termen zelf geheel eigen definities verzint maakt het wel verwarrend.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:43 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dat we er andere definities op na houden betekent niet dat ik er niets van begrijp.
Maar goed, bedankt voor de hulp.
Ha,ha, "niets" dat is wel een heel klein beetje overdreven inderdaad maar weinig is dat niet. 😵quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:43 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dat we er andere definities op na houden betekent niet dat ik er niets van begrijp.
Ik heb zelf een ING rekening, maar ik dacht dat er wel kosten aan zijn erbonden (weet zelf niet hoeveel....quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:20 schreef Miniem het volgende:
Kun je aan de ing actie meedoen als je nu een rekening zou openen?
Er wordt gekeken naar het saldo op 28 dec staat er...
4,10 euro per kwartaalquote:Op donderdag 1 januari 2015 19:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb zelf een ING rekening, maar ik dacht dat er wel kosten aan zijn erbonden (weet zelf niet hoeveel....)
Jouw definitie valt op geen enkele manier te begrijpen. Zelfde voor je berekening voor een spaarrekening bij Knab.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:43 schreef Awsom het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met mijn berekeningquote:Op donderdag 1 januari 2015 19:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Jouw definitie valt op geen enkele manier te begrijpen. Zelfde voor je berekening voor een spaarrekening bij Knab.
Succes met je keuze.
Ik blijf het niet herhalen. Als jij denkt dat je met je spaarcenten meer rente kunt vangen bij Knab dan bij een andere spaarbank zonder kosten moet je dat lekker doen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:02 schreef Awsom het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met mijn berekening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |