abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146981347
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_146981657
Ik heb een vitamine D te kort daar moet ik weer pilletjes voor halen (ik vergeet ze steeds mee te nemen :') ). Vanmorgen eindelijk tijd gehad om bloed te prikken dit omdat er een vermoeden is van reuma. Dus dat zullen wel weer veel ziekenhuisbezoeken worden na de uitslag. En voor de rest ben ik blij dat Fee een stukje zelfstandiger is geworden. Ze kan nu rustig een uurtje zelf of met haar zus spelen.

Alleen die studie. Daar zit ik wat tegen aan te hikken. Ik doe netjes elke week mijn huiswerk en dat lukt prima. Alleen nu komt er straks dat examen natuurlijk :') Tijd om adem te halen is er niet want de volgende module staat al te wachten (gelukkig de laatste). Ik denk er over om te wachten met de examens en deze te doen als ik beide modules af heb. Dat examen ga ik nu echt niet redden en de studie verzetten kan ook niet want dat kost geld. Geld dat ik niet heb of liever uitgeef aan anderen dingen.

Al met al is het nu wachten op de bloeduitslagen en vanmiddag die verdomde vitamine D tabletjes halen!!!! :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_146981762
Spirit, ik moest huilen van je spoiler, wat een heftigheid, wat verdrietig zeg ;(

Rust nemen met kinderen is te doen, daarvoor hoef je niet bij ze weg te zijn. Het gaat heel erg om je energie doseren. Hoe veel energie kost iets, en wat levert het op, en daarin dan een afweging maken die in jouw voordeel uitslaat.
pi_146982148
L-E kan je daar een voorbeeld van geven?
pi_146982582
@Spirit. Ik vond je spoiler echt een eyeopener (en ook heel verdrietig). Ik laat mij ook niet gek maken door de financiële zorgen. Soms wordt het wel teveel want het kan soms echt niks maar ik ben er niet structureel depri door.
Het gezin is het belangrijkst. Niet alle dingen wr omheen.

@Tally. In het vorige deel quote je mij omtrent die 40 uur werken. Ik begrijp je reactie nav wat ik hier vertel maar het ligt wel iets genuanceerder.
20 uur werk is financieel te weinig. Het is bijna of 20 uur te weinig verdienen of 20 uur teveel werken.
Ik begrijp wel dat mijn man liever heeft dat ik 40 uur werk waarmee wij het wel redden dan de amper 20 uur werk waarmee wij tekort komen.
Een baan tussen 20 en 40 uur is er gewoon amper.

En wat die 2e betreft: die komt er voorlopig echt niet. Niet komend jaar. Heb besloten eerst asn mezelf (en ons) te denken en niks aan te trekken van iedereen die zegt "dat 2 jaar verschil het beste is want dat is zo leuk voor Aiden". :')

En ik weet wel dat ik geen uitleg schuldig ben maar ik hou wel heel veel van mijn man, hij is niet makkelijk maar wilt ook dat wij geen zorgen meer moeten hebben rondom dat rot geld. En ik wil hem hier niet afschilderen als iemand die het onmogelijke van mij vraagt en afschuwelijk is ofzo. ;(
pi_146983006
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Tegenwoordig raak ik al in paniek als ik die week een afspraak heb staan. Bang om te vergeten. Dan vind ik het al 'druk'. :')

Dit was typerend voor mijn burn out. En nog steeds als het niet lekker gaat is dit een van de eerste tekenen dat ik gas terug moet nemen.

Je spoiler Spirit, zo verdrietig. ;( Maar ook zo waar!
pi_146983128
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef vencodark het volgende:
En ik weet wel dat ik geen uitleg schuldig ben maar ik hou wel heel veel van mijn man, hij is niet makkelijk maar wilt ook dat wij geen zorgen meer moeten hebben rondom dat rot geld. En ik wil hem hier niet afschilderen als iemand die het onmogelijke van mij vraagt en afschuwelijk is ofzo. ;(
Tuurlijk houd je veel van je man. :)
En niemand wil zorgen om dat rot geld (iets waar ik zelf ook geen zier om geef maar wat je helaas nodig hebt om te overleven). En ik denk helemaal niet dat hij afschuwelijk is :) Maar soms wel het onmogelijke van je vraagt. Maar dat komt misschien ook van wat ik van je lees.
Als je mijn berichten zou lezen zou je denken dat mijn vent ontzettend lui is en me niet wil helpen in huishouden of met kind. Wat ook niet klopt. Maar soms zitten dingen je hoog en wil je dat even kwijt en gooi je dat hier neer. Maar de momenten dat het lekker loopt en hij dingen doet met de kinderen dan weer voor jezelf houdt :P Das bij mij zo :)
pi_146983218
Jeetje Spirit wat een verhaal joh. En ik herken het wel. Een van onze beste vrienden is een paar jaar geleden overleden en ik vond het zo bizar dat alles doorging, ook mijn eigen leven trouwens. Ik vind dat best een eng idee, dat je zo onnodig bent. Maar hoe jij het omschrijft, dat je eigen gezin en naasten natuurlijk nog vaak aan je denken en je wel gemist wordt, dat is zeker waar. Die mensen zijn het allerbelangrijkst. O+

Tally ik denk altijd dat als ik beter in m'n vel zit, ik ook een leukere moeder ben. Mijn werk is niet wereldverbeterend en ik verdien er ook niet veel mee maar het geeft rust in mijn hoofd om even met iets bezig te zijn waar ik goed in ben, en daarna weer extra veel zin te hebben om thuis te komen en met F op pad te gaan. Eigenlijk hoor ik vaak verhalen over burn-outs waarin mensen tegen verandering aanhikken terwijl ze het wel nodig hebben. Dus wie weet, áls je ooit een baan hebt of als er iets verandert, voel je dan juist dat je het nodig had of misschien voel je wel dat je echt iets heel anders nodig hebt, dat kan natuurlijk ook.

Even iets heel anders medemoekes, heeft iemand ervaring met Kiki (kansen in kinderen) bij de go of het kdv waar je kind zit? Ik heb hier wel eens iets gelezen over zo'n teddybeer die komt logeren dacht ik. Mijn GO gaat dat nu doen maar ik word niet zo enthousiast als ik erover lees, ik ben benieuwd hoe het er in de praktijk uitziet.
pi_146983291
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:41 schreef Suikertante het volgende:
Tally ik denk altijd dat als ik beter in m'n vel zit, ik ook een leukere moeder ben. Mijn werk is niet wereldverbeterend en ik verdien er ook niet veel mee maar het geeft rust in mijn hoofd om even met iets bezig te zijn waar ik goed in ben, en daarna weer extra veel zin te hebben om thuis te komen en met F op pad te gaan. Eigenlijk hoor ik vaak verhalen over burn-outs waarin mensen tegen verandering aanhikken terwijl ze het wel nodig hebben. Dus wie weet, áls je ooit een baan hebt of als er iets verandert, voel je dan juist dat je het nodig had of misschien voel je wel dat je echt iets heel anders nodig hebt, dat kan natuurlijk ook.
Dat is ook iets wat ik me voor houdt. Als ik eenmaal een baan heb (die ik leuk vind) dan komt het allemaal wel goed.

Ook al is het niet verkeerd om eens met iemand te gaan praten. In de afgelopen 6 jaar heb ik zo veel meegemaakt (niet om zielig te doen) maar zou ook totaal niet gek zijn als ik een burn out o.i.d. zou hebben. Maar die stap zetten is dan weer te groot. Want er is altijd wel iemand die het slechter heb en wat zeur ik nu eigenlijk.
pi_146983421
Ja die ken ik. Maar je hebt er niemand mee als je wel gaat he, die therapeut verdient eraan en jij hebt er misschien baat bij. Het is niet dat alle mensen met nog grotere problemen dan niet terecht kunnen ofzo ;)
pi_146983775
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef vencodark het volgende:
@Spirit. Ik vond je spoiler echt een eyeopener (en ook heel verdrietig). Ik laat mij ook niet gek maken door de financiële zorgen. Soms wordt het wel teveel want het kan soms echt niks maar ik ben er niet structureel depri door.
Het gezin is het belangrijkst. Niet alle dingen wr omheen.

@Tally. In het vorige deel quote je mij omtrent die 40 uur werken. Ik begrijp je reactie nav wat ik hier vertel maar het ligt wel iets genuanceerder.
20 uur werk is financieel te weinig. Het is bijna of 20 uur te weinig verdienen of 20 uur teveel werken.
Ik begrijp wel dat mijn man liever heeft dat ik 40 uur werk waarmee wij het wel redden dan de amper 20 uur werk waarmee wij tekort komen.
Een baan tussen 20 en 40 uur is er gewoon amper.

En wat die 2e betreft: die komt er voorlopig echt niet. Niet komend jaar. Heb besloten eerst asn mezelf (en ons) te denken en niks aan te trekken van iedereen die zegt "dat 2 jaar verschil het beste is want dat is zo leuk voor Aiden". :')

Maar even he... Hoe komt het dan dat jullie te kort komen? Zijn jullie vaste lasten te hoog? Is er iets gebeurd de afgelopen tijd dat het niet meer uitkomt? Of leven jullie onder de armoedegrens? Of zijn er hoge schulden die afbetaald worden?

Want heel cru gezegd, gezinnen kunnen rondkomen van alleen bijstand. Geen vetpot, zeker niet, maar het kan. En aangezien je met werken eigenlijk altijd erop vooruit zou moeten gaan zou het zo moeten zijn dat jullie gezin met 3 gewoon zou moeten rondkomen van 2 salarissen.
Hebben jullie wel een goede inzage in wat er in komt en uitgaat. Afas personal bied een gratis tool om jullie uitgaven goed inzichtelijk te maken. Misschien gaat er ongemerkt veel uit aan kleine boodschapjes of steeds geld opnemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146984061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:35 schreef Limone het volgende:

[..]

Dit was typerend voor mijn burn out. En nog steeds als het niet lekker gaat is dit een van de eerste tekenen dat ik gas terug moet nemen.

Same here (en dan de burnout vervangen door ptss). December is wat dat betreft ook echt geen fijne maand, er staat zo veel in de agenda.

Omen, in het begin was het zo dat alles wat ik ging doen onder de loep werd gehouden. Douchen? Ja, want levert energie op. Boodschappen doen? Nee, want drukte en dus paniek. Met de kindjes knutselen? Nee, want oudste raakt driftig als iets niet lukt en daar kan ik nu niet tegen. Naar de speeltuin dan? Ja, want energie eruit gooien is goed voor ons allemaal. Nieuws kijken of de krant lezen? Nee, te veel nare prikkels voor mij. Een zelf gekozen tekenfilmpje met de oudste kijken op netflix kon dan weer wel. Telefoon opnemen? Standaard nee, tenzij mijn man belde (mijn rustpunt O+ )

Nu gaat dat allemaal wel veel beter hoor, maar ik ervaar het als een fijne gewoonte om kritisch te zijn op de dingen die we doen. Zo hebben we het afgelopen jaar vrijwel alle familieverjaardagen geskipt. Dat is typisch iets wat binnen mijn familie een gegeven is, als er iemand zijn verjaardag viert dan kom je, maar dat kostte mij echt alles wat ik had. En het besef dat ik daarin een keus had (heb) geeft eigenlijk ook gewoon veel rust.
pi_146984465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar even he... Hoe komt het dan dat jullie te kort komen? Zijn jullie vaste lasten te hoog? Is er iets gebeurd de afgelopen tijd dat het niet meer uitkomt? Of leven jullie onder de armoedegrens? Of zijn er hoge schulden die afbetaald worden?

Want heel cru gezegd, gezinnen kunnen rondkomen van alleen bijstand. Geen vetpot, zeker niet, maar het kan. En aangezien je met werken eigenlijk altijd erop vooruit zou moeten gaan zou het zo moeten zijn dat jullie gezin met 3 gewoon zou moeten rondkomen van 2 salarissen.
Hebben jullie wel een goede inzage in wat er in komt en uitgaat. Afas personal bied een gratis tool om jullie uitgaven goed inzichtelijk te maken. Misschien gaat er ongemerkt veel uit aan kleine boodschapjes of steeds geld opnemen.
Nee, we leven niet onder de armoedegrens of iets maar wij hebben een appartement te koop en een koophuis. Daar is best wat geld in gegaan om het in te richten en alles.
Doordat mijn man zijn baan verloor een paar weken na mijn bevalling, hebben we een tijd minder gehad dan waar alles destijds bij de bank op berekend was.
Sep 2012 appartement te koop gezet.
Dec 2012 nieuwe huis gekocht.
April 2013 bevallen.
Mei 2013 baan verloren en gelukkig heel snel weer een nieuwe baan.
Maar...het betaalde eerst minder en daar zijn we eigenlijk nog van aan het bijkomen.
Er lopen een paar maandelijkse afbetalingen vanwege het huis.
Vandaar dat we dát bedrag eigenlijk 'te kort' komen.
We hebben wel gewoon eten en de vaste lasten worden betaald maar extra kosten zoals nieuwe kleding en uitjes zijn dan al gauw teveel.
Snap je?
pi_146984837
Hier ging het exact als bij LE: doe dingen waar je energie van krijgt en laat de dingen die energie kosten achterwege. Nog steeds heb ik dagen dat ik niks doe, nu kan het nog :) Vandaag zit ik ook alleen maar op de bank te haken en Fringe te kijken. Heerlijk! Morgen en overmorgen heb ik een sollicitatiegesprek dus ik ben vandaag energie aan het sparen voor het geval dat :)
Sarcasme. Herken het.
pi_146985458
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, we leven niet onder de armoedegrens of iets maar wij hebben een appartement te koop en een koophuis. Daar is best wat geld in gegaan om het in te richten en alles.
Doordat mijn man zijn baan verloor een paar weken na mijn bevalling, hebben we een tijd minder gehad dan waar alles destijds bij de bank op berekend was.
Sep 2012 appartement te koop gezet.
Dec 2012 nieuwe huis gekocht.
April 2013 bevallen.
Mei 2013 baan verloren en gelukkig heel snel weer een nieuwe baan.
Maar...het betaalde eerst minder en daar zijn we eigenlijk nog van aan het bijkomen.
Er lopen een paar maandelijkse afbetalingen vanwege het huis.
Vandaar dat we dát bedrag eigenlijk 'te kort' komen.
We hebben wel gewoon eten en de vaste lasten worden betaald maar extra kosten zoals nieuwe kleding en uitjes zijn dan al gauw teveel.
Snap je?
Wij hebben 2 jaar 2 huizen gehad.. Ik snap het helemaal.
Heb je wel zicht op dat het appartement verkocht wordt? Is de vraagprijs reeel? Doet de makelaar wel genoeg? Heb je het al eens uit de verkoop gehaald en na 3 maanden er weer in?
pi_146987039
L-E, dat van het nieuws is wel herkenbaar. Ik lees bijna nooit nieuws, omdat er teveel narigheid is. :@
Maar goede voorbeelden inderdaad. :*

Venco, geld voor de kleding, de extraatjes en uitjes zit ik ook mee. Ik heb een x bedrag per maand om mee rond te komen. En daar moet dan ook alles van. Niet altijd leuk. Soms vind ik het zelfs jammer. Want ik wil zo graag een abonnement op de dierentuin. Maar kan dat dus niet zomaar kopen. Zeker in deze maanden niet.

Suiker, ik heb er er wel van gehoord en mijn neefje heeft op school zo'n beer te logeren gehad. Maar een dreumes snapt het idee er denk ik niet achter. En ik denk dat het niet voor elk kind leuk is ook.
pi_146987548
Ik heb als voordeel dat ik nooit kleding koop voor de kinderen. Dat scheelt behoorlijk :D:D
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:48:49 #18
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146987727
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb als voordeel dat ik nooit kleding koop voor de kinderen. Dat scheelt behoorlijk :D:D
Dan heb jij vast het geluk van oudere neefjes/nichtjes/buurkinderen etc in de buurt? Da's wel fijn ^O^

Hier helaas alleen maar dochters bij vriendinnen, en geen neefjes, dus kleding krijg ik niet snel doorgeschoven -O- Wel oma's die het leuk vinden af en toe wat te kopen :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:50:34 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146987780
Omen, is zo'n abonnement te vragen voor Sinterklaas / verjaardag? Misschien van je ouders & zus en jou samen? (geen idee hoe duur het is hoor)

Oh en kleding; ik koop veel, heel veel tweedehands. Ik schrik me elke keer weer dood van de prijzen van nieuwe kleren. En snap echt niet dat je alles nieuw zou kopen :@ :?
pi_146987901
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:48 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dan heb jij vast het geluk van oudere neefjes/nichtjes/buurkinderen etc in de buurt? Da's wel fijn ^O^

Hier helaas alleen maar dochters bij vriendinnen, en geen neefjes, dus kleding krijg ik niet snel doorgeschoven -O- Wel oma's die het leuk vinden af en toe wat te kopen :P
Nee, mijn ouders kopen het. :D

Mama werkt bij een soort kringloopwinkel en die shopt daar dus voor mijn kinderen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:57:47 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146988022
Ideaal Tico! :D
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:58:53 #22
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146988054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:50 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en kleding; ik koop veel, heel veel tweedehands. Ik schrik me elke keer weer dood van de prijzen van nieuwe kleren. En snap echt niet dat je alles nieuw zou kopen :@ :?
Eerlijk gezegd is bijna alle kleding hier nieuw. Ik ben nogal kieskeurig, en na een paar miskopen via marktplaats doe ik dat niet meer. Verkopen van kleding die J. niet meer past doe ik wel, dus dat levert af en toe nog wel wat extra's op.

Ik koop wel af en toe dingetjes via facebook groepen en via V&A hier. Maar ik ben er al wel achter dat jongensbroeken maat 86 die in goede staat zijn en mijn jochie ook passen tweedehands kopen haast een onmogelijke opgave is. Het meeste koop ik wel in de sale of in 2+1 gratis acties enzo, dus prjistechnisch wordt t niet te gek (vind ik ;), maar ik kan me voorstellen dat een ander t te duur vindt hoor)
pi_146988066
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:57 schreef LadyBlack het volgende:
Ideaal Tico! :D
Ja, ik krijg elke 2 weken een tas vol. En meestal verzamel ik dan ook weer wat tassen met te klein / niet leuk / niet roze genoeg, dat gaat dan weer terug.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:02:50 #24
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146988159
Wow, elke twee weken?
Hebben je ouders een kinderkledingwinkel? (dat lijkt me echt ideaal _O_ ) Of een geldboom in de tuin ;)? (nog idealer :P )
pi_146988194
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:02 schreef mousemicky het volgende:
Wow, elke twee weken?
Hebben je ouders een kinderkledingwinkel? (dat lijkt me echt ideaal _O_ ) Of een geldboom in de tuin ;)? (nog idealer :P )
Nee, het is allemaal 2e hands. En omdat mama er werkt krijgt ze ook nog wat korting. Dus je betaald al niet veel en dan nog minder.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:06:51 #26
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146988264
Ah, vandaar! Goede deal!
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:19:00 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146988632
Meh wat erg, ik had in mn hoofd dat morgen een volle dag was, maar zie in mn agenda alleen de chiropractor staan 's middags...

Wat zou ik aan het vergeten zijn? :')
pi_146988663
Heerlijk, Tico. Dat is leuk shoppen dan :).

Hier ook bijna alles tweedehands of Primark, Zeeman en soms H&M.

XM, wat is er niet te durven? Wat is nou het ergste dat je kan gebeuren op werkgebied? Je moet er tóch al uit!

Spirit, heftig maar heel waar.
De eerste zorg zou altijd je gezin moeten zijn - zij zijn idd je basis.

Venco, soms wil je ook gewoon ff spuien.
Maar financiele moeilijkheden zijn klote.

Omen, idd combineren voor Riley's verjaardag?

Ellie viel vandaag op de fiets in slaap :D. Erg lief maar lastig fietsen _O-.
Ze voelt zich wel een stuk beter gelukkig, alleen de nachten zijn nog drama.
Home is where the O+ is...
pi_146988992
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:50 schreef LadyBlack het volgende:
Omen, is zo'n abonnement te vragen voor Sinterklaas / verjaardag?
:Y

Dit dus. Ik heb mijn abo ook gekregen voor de verjaardag van de meiden. En wil voor dit jaar een bijdrage voor dreumesdans vragen (en verlenging van mijn abo natuurlijk :D ).
pi_146989331
Ik zou het ook (of een bijdrage) voor Sint/kerst/Riley's verjaardag vragen Omen!
Echt beste cadeau dat we aan Ow hebben gegeven..

En ik vind een abo bij Blijdorp nog best meevallen. 3x erheen en je hebt je geld eruit. En vergeet niet dat Riley nog gratis is :D
Hier geven we het weer cadeau dit jaar :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:41:46 #31
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146989386
Dit gepraat over kleding (ver)kopen inspireerde mij tot maar weer eens wat in de verkoop gooien op V&A. Maat 74 en 80 mogen er uit...

Ik denk dat wij ook voor kerst een verlenging van het safariparkabbo vragen. Mijn ouders kunnen dan mooi weer een keer mee!
pi_146993003
Hier gaan we. naast het dierentuinabbo dat we hebben, dit jaar ook voor een Museumkaart, ook erg de moeite waard! Misschien wel meer met grotere kindjes, het aanbod voor de kleintjes weet ik niet zo :)
pi_146993511
Wij gaan weleens naar het Museum met M. Ze vond blote borsten fascinerend en laatst zei ze 'Eej!' tegen baby Jezus. Maar echt echt interessant vindt ze het nog niet(den ik), maar ik vind het wel fijn dat ik haar mee naar het museum kan nemen. :)
pi_146993653
Wat een goed idee eigenlijk om een jaarkaart voor een dierentuin kado te vragen O+ Isa is nog steeds gek op Aap Poot Pies en Artis is helemaal niet zo ver met de auto. Alleen jammer dat je er altijd parkeerkosten bij hebt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_146993935
Museumjaarkaart heb ik ook overwogen. Alleen al voor het Openlucht Museum ;)

En Spirit, eens met je spoiler
pi_146994274
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:37 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een goed idee eigenlijk om een jaarkaart voor een dierentuin kado te vragen O+ Isa is nog steeds gek op Aap Poot Pies en Artis is helemaal niet zo ver met de auto. Alleen jammer dat je er altijd parkeerkosten bij hebt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teun O+
pi_146996441
Het Dick Bruna huis is leuk voor dreumesen L-E, en het spoorwegmuseum en museum speelklok! Allemaal in Utrecht uiteraard :7
pi_146996495
Openlucht Museum is ook erg leuk voor dreumessen en peuters :Y
pi_146996975
Ik kom heel ego binnen. We zitten vandaag met 4 man te weinig en nu zit ik alleen ipv met de gebruikelijke 4 mensen :')

Maar Rosalie lijkt weer beter. Vanmorgen haalde ik haar uit bed en toen zei ze 'puugt'. Dus ik vroeg of ze had gespuugd. Zegt ze: ja! Klaaaaar! :D

Volgens mij vond ze zelf ook dat het over was.
Ze geeft tot middernacht moeten spugen. Maar omdat ze al helemaal leeg was spuugde ze alleen gal. Zieltje. Daarna is ze in slaap gevallen tot vanmorgen 07.15
pi_146997458
Dank voor de tip van de museumkaart en wat musea
Openluchtmuseum is een beetje ver helaas om heel vaak te bezoeken, maar Utrecht is goed te doen.

Danic, fijn dat Rosalie weer wat opgeknapt is :*
pi_147004104
Haha, die Rosalie. Wat heerlijk als ze zo kunnen kletsen. O+ En fijn dat het spugen klaar is.

Ik kan me eigenlijk amper herinneren wanneer ik voor de laatste keer in een museum was. Denk een jaar of twee geleden, met collega's naar het Philips-museum hier in de stad. Maar daarvoor...? Zou goed het Louvre kunnen zijn toen we in Parijs waren... in 2004 :X Museumjaarkaart is niet echt aan ons besteed denk ik.

Ik heb voor Femke wat kleding op het Sinterklaasverlanglijstje geschreven :@ Onder het mom, speelgoed hebben we (meer dan) genoeg, en zo erg heeft ze het toch nog niet door. Als ze maar papier van een pakje mag scheuren, dan boeit het haar vij weinig wat eruit komt. Dat papier is toch toffer.

Verder heb ik echt een ontzettende baalavond... hij begon hartstikke tof, met de komst van mijn secret santa pakje al, en een 'hoera-nieuw-huis'-kaartje van een lieve vriendin. Vroeg thuis door rapportgesprek bij Lars op school, en ook dat gesprek was hartstikke positief. Avondmaaltijd voorbereid, vrolijk dreumesje opgehaald bij het kdv etc etc etc. Lekker in de flow...
Totdat ik Femke naar bed bracht, en we bij het tandenpoetsen een glas uit onze handen lieten vallen... nét met een puntje op onze spiksplinternieuwe wastafel, waar nu een flinke chip vanaf is gebroken. *VLOEK* En die wastafel had ons al zoveel moeite gekost...
En alles is relatief, het is maar een ding, we kunnen waarschijnlijk wel iets met verzekering regelen etc etc etc.. maar de moeite die dat allemaal weer gaat kosten... :X :N :'( :'(
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:39:30 #42
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_147004308
Museon, Kinderboekenmuseum en Museum voor Communicatie is ook leuk voor dreumesjes!
Wij hebben ook een museumkaart - erg fijn met het slechte weer in aantocht :)

Ah gossie, danic. Hopelijk voelt ze zich nu weer beter. Ik vind het altijd zo zielig als ze moeten spugen, helemaal als het gal spugen is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_147005258
Museumjaarkaart is dus niet alleen voor musea waar je suf naar schilderijen kijkt hoor. Daar doe ik mijn kindjes geen plezier mee ;) Maar Nemo (wetenschap), het Spoorwegmuseum, Naturalis, allemaal toffe dingen die je er ook mee kan doen!
pi_147005265
Ooooh dat is gewoon k*t Shandaly. Het lijkt dan ook wel of er een vloek rust op die dingen. Dan kost het al moeite en dan gebeurt er ook nog zoiets :(

Rosalie was echt heel zielig gisteravond. Haar lijfje wilde met alle macht dat alles eruit moest, zelfs toen er niets meer uit te spugen was. Helemaal verkrampt zat ze dan te kokhalzen en te boeren. Best wel paniekerig ook. Maar ik snap dat wel, het is zo'n geweld wat er met je lijf gebeurt....

laatste keer ineen museum was vorig jaar. Toen was er een expositie in Amsterdam van pixar. Leek me heel leuk, maar vond het achteraf wat tegenvallen. Het was allemaal heel droog en serieus terwijl die films dat niet zijn. Dus ik had ergens w wat meer humor verwacht.
pi_147005977
Laatste keer museum was hier het Rijks vorige maand. Aangezien ik nog wel 10x terug wil is een museumjaarkaart misschien wel een goed idee :D Maar helaas is Amsterdam hier niet naast de deur en de trein is ook duur en parkeren ook. Misschien volgend jaar.

Echt zo balen Shandaly. -O-

Dat klinkt wel heel zielig Danic. Fijn dat ze zich nu wat beter lijkt te voelen.
pi_147006104
Shandaly, wat balen! Dat zal wel onder je inboedelverzekering vallen, gok ik zo. Maakt het gedoe er niet minder om, dus het is een schrale troost.

Oh jongens, ik heb morgenochtend een eerste echo. Zo benieuwd of er uberhaupt iets zit!
pi_147006236
Spannend L-E! Hoe laat mogen de duimen draaien?
pi_147006422
Om 10:30! En we hebben geen oppas dus Sticker gaat mee en het wordt een inwendige echo, dus het wordt vast een dolle boel van grijpgrage dreumeshandjes en een geagiteerde gynaecoloog, ik heb er zin an O+
pi_147007209
Fijn dat ze weer bezig is Danic! Zielig zo veel spugen. ;(

Ik was vorig jaar nog in Nemo. Super leuk! En daarna op het dak je zelf meegenomen bammetjes eten. O+

Ik hoop dat ik haar uiteindelijk wel een plezier kan doen met suf schilderen kijken. Als ze 25 is ofzo. :+
Wij zijn vroeger 1 keer naar het Wereldmuseum geweest in Rotterdam en dat vond ik zo tof! En kasteel Groeneveld in Baarn en en en! Leuk om daar weer eens aan te denken.

Oh shittt Shandaly. Komt goed, maar dat geregel is inderdaad kut.

Aah ga je je dochter voor het eerst zien, L-E! O+ Hoe voel je je?
pi_147007271
Het Afrika museum in Berg en Dal is trouwens ook leuk. En het Watermuseum natuurlijk.

Succes morgen L-E!
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:47:38 #51
381212 Gulara
From the future
pi_147007567
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:24 schreef L-E het volgende:
Om 10:30! En we hebben geen oppas dus Sticker gaat mee en het wordt een inwendige echo, dus het wordt vast een dolle boel van grijpgrage dreumeshandjes en een geagiteerde gynaecoloog, ik heb er zin an O+
O+
pi_147010911
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:46 schreef Kyara het volgende:
En Spirit, eens met je spoiler
oh?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 26 november 2014 @ 06:33:05 #53
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_147012152
Spannend L-E! Ik heb dat ook wel eens gehad met kind erbij en dat ging verbazingwekkend goed.hopelijk voor jou ook :*

Danic, beterschap voor je meisje wat zielig -O-

Museum-jaarkaart staat hier juist voor de vakanties op de verlanglijst, je mag er ook het Muiderslot en de gevangen poort en zulks mee in. Sowieso vind ik musea leuk, en alleen het museon in de buurt hebben is al een goede reclame voor die kaart ;)
3!
pi_147012353
Ik hoor hier nu :o mijn baby is een dreumes!!! Fotospam volgt hoor eerst vakantievieren O+
  woensdag 26 november 2014 @ 07:42:46 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147012426
Jaaaaa gefeliciteerd met M. Mabawa! *G* *G* 1 jaar alweer! O+
  woensdag 26 november 2014 @ 07:53:43 #56
95408 Incantrix
pi_147012482
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 07:28 schreef Mabawa. het volgende:
Ik hoor hier nu :o mijn baby is een dreumes!!! Fotospam volgt hoor eerst vakantievieren O+
Zomg wat cool! Gefeliciteerd en welkom hier *O* :*
3!
pi_147012492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:00 schreef L-E het volgende:
Museumjaarkaart is dus niet alleen voor musea waar je suf naar schilderijen kijkt hoor. Daar doe ik mijn kindjes geen plezier mee ;) Maar Nemo (wetenschap), het Spoorwegmuseum, Naturalis, allemaal toffe dingen die je er ook mee kan doen!
Scheepvaartmuseum en Rijksmuseum voor Oudheden mogen daar ook wel bij! Archeon al genoemd?

Mabawa, M alweer 1?? Gefeliciteerd! *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147012697
Shandaly, wat ontzettend balen zeg :*

L-E, spannend. Ik ga duimen.

Mabawa gefeliciteerd met M *O*
pi_147012705
Oh jongens. Wat kunnen dreumesjes toch super zijn. Vanmorgen lagen we samen in mijn bed en kreeg ik de grootste megaknuffel met duizenden smak kusjes O+
  woensdag 26 november 2014 @ 09:31:12 #60
381212 Gulara
From the future
pi_147013562
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:34 schreef Shandaly het volgende:
Haha, die Rosalie. Wat heerlijk als ze zo kunnen kletsen. O+ En fijn dat het spugen klaar is.

Ik kan me eigenlijk amper herinneren wanneer ik voor de laatste keer in een museum was. Denk een jaar of twee geleden, met collega's naar het Philips-museum hier in de stad. Maar daarvoor...? Zou goed het Louvre kunnen zijn toen we in Parijs waren... in 2004 :X Museumjaarkaart is niet echt aan ons besteed denk ik.

Ik heb voor Femke wat kleding op het Sinterklaasverlanglijstje geschreven :@ Onder het mom, speelgoed hebben we (meer dan) genoeg, en zo erg heeft ze het toch nog niet door. Als ze maar papier van een pakje mag scheuren, dan boeit het haar vij weinig wat eruit komt. Dat papier is toch toffer.

Verder heb ik echt een ontzettende baalavond... hij begon hartstikke tof, met de komst van mijn secret santa pakje al, en een 'hoera-nieuw-huis'-kaartje van een lieve vriendin. Vroeg thuis door rapportgesprek bij Lars op school, en ook dat gesprek was hartstikke positief. Avondmaaltijd voorbereid, vrolijk dreumesje opgehaald bij het kdv etc etc etc. Lekker in de flow...
Totdat ik Femke naar bed bracht, en we bij het tandenpoetsen een glas uit onze handen lieten vallen... nét met een puntje op onze spiksplinternieuwe wastafel, waar nu een flinke chip vanaf is gebroken. *VLOEK* En die wastafel had ons al zoveel moeite gekost...
En alles is relatief, het is maar een ding, we kunnen waarschijnlijk wel iets met verzekering regelen etc etc etc.. maar de moeite die dat allemaal weer gaat kosten... :X :N :'( :'(
Balen. Maar totdat het geregeld is kun je elke keer tijdens het tandenpoetsen even terugdenken aan die toffe dag! :)
  woensdag 26 november 2014 @ 09:32:54 #61
381212 Gulara
From the future
pi_147013597
Mabawa, gefeliciteerd en welkom! *O*

En musea zijn leuk. We hebben een leuke waarvan een deel gratis is, en dat is altijd een leuk uitje.
pi_147014153
Oh LE, je eerste echo! Ik duim voor je! O+

Gister was Aiden even een paar uurtjes bij mijn schoonouders waar ook mijn schoonzus met haar kinderen was (9 en 3).
Nou dat was 1 groot feest! Het is zo leuk en lief om te zien hoe die 3 jarige en mijn anderhalf jarige met elkaar spelen. Het neefje doet alles van Aiden na en die lacht zich rot. En ze spelen samen met de auto's en luisteren zelfs beide als ze niet in de keuken mogen komen.
Zou er bijna spijt van krijgen dat ik geen 2e zo kort op Aiden heb. :P
Fun, fun, fun! *O*

Overigens gister naar het cb geweest voor de 18 maanden afspraak (een maand later).
Aiden is zowaar groter dan gemiddeld voor zijn leeftijd (zou dat nou in die ene maand kunnen zitten?), dat verbaasde mij wel.
Verder vonden ze hem energiek, ondernemend en zagen ze dat hij wel veel begreep van taal.
We hebben rond zijn 2e een belafspraak ivm zijn spraak. Vooral omdat ik zelf wel benieuwd ben hoe dit komende tijd verder gaat. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door vencodark op 26-11-2014 10:13:37 ]
pi_147014533
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 07:28 schreef Mabawa. het volgende:
Gefeliciteerd!
Wat gaat de tijd snel! :o
pi_147014941
LE spannend vandaag! Hopelijk is alles goed.

Mabawa welkom! Gefeliciteerd met je dreumes!

Shandaly wat ontzettend balen zeg......

Dierentuinabonnement check!
Museumjaarkaart check!

:{ nog twee dagen en dan hoor ik hier niet meer. Dan heb ik gewoon een peuter. :o
pi_147016403
Venco, ik denk niet dat het door die maand komt. Want die lijn volgt de maanden.
Wel fijn dat hij zoveel begrijpt

AM, jeetje wat gaat dat snel. Bijna peuter :D

En ik zit hier en in z&g te f5-en voor L-E :D
pi_147016443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:39 schreef Omentielvo het volgende:

+1!
pi_147017228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:39 schreef Omentielvo het volgende:

+1

En gefeliciteerd Mabawa!
pi_147017443
Hier ben ik! Even ge-ctrl-v'd uit z&g:

We hebben een knipper mensen! O+ Volgens de meting geen 7+3 maar al 8 weken, een sterk kloppend hartje, en voor mijn man de grote geruststelling: er zit er echt maar eentje ;)

Oh my, we krijgen gewoon serieus een derde kindje O+ *jank*

Mabawa, ook hier gefeliciteerd! *O*
  woensdag 26 november 2014 @ 12:18:41 #69
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147017488
L-E!! *G*! Wat super! Gefeliciteerd O+
pi_147017506
*O* *O* *O* O+
pi_147017524
Ook hier!!!!
Jeej :D
pi_147017554
En mijn bloeddruk was 110/75, dus! :7
pi_147017851
O+ Ik moet er zelf een beetje van huilen.
pi_147017940
quote:
17s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:20 schreef L-E het volgende:
En mijn bloeddruk was 110/75, dus! :7
Toppie! Nu zo houden en dan bevallen met 39 weken he! :*
pi_147018336
Joehoe LE wat fijn!! *O*
pi_147018399
*O* wat fijn L-E!
  woensdag 26 november 2014 @ 13:01:09 #77
381212 Gulara
From the future
pi_147018857
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:17 schreef L-E het volgende:

Oh my, we krijgen gewoon serieus een derde kindje O+
O+ zo leuk! O+
pi_147019427
Gefeliciteerd LE!
Wat zal je op een roze of blauwe wolk zitten. *O*
  woensdag 26 november 2014 @ 13:21:27 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147019558
LE, jeeeej!! O+!

En 8 weken al, dat lijkt gelijk best veel! Fijn dat t er maar 1 is ;) (al rammel ik door dat damesduo van Kyara de tent uit voor een tweeling :o :D )
pi_147019664
Jaaa LE, wat fijn. Gefeliciteerd :*

Welkom mabawa. Gefeliciteerd met je dreumes!
E.
  woensdag 26 november 2014 @ 13:27:26 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147019793
Ho, vergeet ik Mabawa en dr knapperd!! Gefeliciteerd!!! *O*
  woensdag 26 november 2014 @ 13:35:06 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147020076
Ik was net even met E de stad in om schoentjes te passen, en het was maar goed dat ik niks online had gekocht :o Ze had zomaar ineens een grotere maat dan ik dacht :')

Grootste voet was maat 21, maar de schoentjes die ik leuk vond vielen krap, dus nu een maatje 23 gekocht! 8)7 For all I knew zat ze nog in maat 20 :')

Het zijn trouwens deze geworden:

Had ik nooit gedacht maar ze stonden echt heel cute O+
Ennnn dikke extra korting wegens sloop-opruiming van het filiaal *O*
pi_147020210
L-E, wat fijn!! *O* *G* en acht weken al!

Mabawa, gefeliciteerd!!! *G* T. ook alweer een dreumes O+ Fijne vakantie!

Toffe schoentjes, LB. En maatje 23 al! :o

Venco *G* voor de goede CB-berichten!

Ik ben nog altijd stikchagerijnig vanwege die wasbak. Ondanks dat ML het best netjes geplakt heeft, je blijft het toch zien, en ik baal er zo ontzettend vreselijk van. Hoe haal ik het ook in mijn stomme kop om Femke uit een glás te laten drinken... Verder loopt er vandaag ook al vanalles mis, wat door mijn eigen humeur ook allemaal 10 keer zo erg lijkt. (En het stomme is: ik wéét dat... maar het lukt me niet om die knop om te zetten)
Net wezen shoppen voor het nieuwe huis, maar aangezien de winkel hier blijkbaar weg gaat, hadden ze álles met 50% korting. Maar er was alleen nog maar troep over. Wel troep voor de helft van de prijs dus ;) Uit pure frustratie bij de kledingwinkel aan de overkant binnengelopen en nu wel 3 hele toffe kledingsetjes voor Femke rijker ;) O+
  woensdag 26 november 2014 @ 13:40:19 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147020290
Shandaly :* Je hebt van die dagen...

Gelukkig is kleertjes shoppen altijd goed he O+ En die kleine meiskes staat ook alles O+
pi_147021933
LE, gefeliciteerd!

Ik ben een beetje jaloers hoor!
pi_147022125
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
LE, gefeliciteerd!

Ik ben een beetje jaloers hoor!
Ik dus stiekem ook.... En ja Js is pas 7 weken :@
pi_147024308
Oooh L-E-, wat fijn! *O*
maar wat ontzettend jammer dat het er maar eentje is ;)

en ik ben ook wel een beetje jaloers

Mabawa, welkom en gefeliciteerd met M!

Shandaly :* en foto van de kleertjes!

Toffe schoentje LB! Hier zijn hun schoenen in maat 22 nog te groot :(

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:21 schreef LadyBlack het volgende:
(al rammel ik door dat damesduo van Kyara de tent uit voor een tweeling )
O+
pi_147024618
Ooooh L-E gefeliciteerd *O* straks gewoon 3 kindjes!! O+

LB wat een onwijs toffe schoenen. Die zou ik ook zo gekocht hebben.

Ik heb me vanmorgen naar de huisarts gesleept voor die doorverwijzing. Mopperend huisarts want alles stond in het dossier en dit had gewoon vrijdag meegegeven kunnen worden :') tja.....
En gelijk even gevraagd te kijken naar een pijn die ik heb net onder mijn ribben.
En jullie kunnen lekker allemaal jaloers zijn op LE, maar ik mag fijn voor een echo :P
Alleen dan van mijn bovenbuik. Het woord 'maagzweer' is zelfs genoemd hoewel die kans erg klein is. Hij gaf ook aan dat mijn galblaas erg gevoelig was. Toen ik aangaf zwangerschapscholestase gehad te hebben gehad, kreeg ik gelijk die doorverwijzing.
Kan 'al' volgende week vrijdagochtend terecht. Nuchter....dat dan weer wel.

En een afspraak gepland nav die doorverwijzing. Moet ik eerst naar een Bekkenbodemfysio en die beoordeeld de klachten en maakt dan met mij een afspraak bij de gyn. Het zal de procedure zijn, maar het voelt wel dubbelop.
Daar kan ik 'al' 22 december terecht. Lekker snel allemaal.....

En daarna mijn bed ingedoken. Ben echt strontberoerd wakker geworden vanmorgen. Gelukkig is mijn vriend thuis.
pi_147024654
Oh Vergeet ik Mabawa helemaal te feliciteren met M *O* *O*
Komen er nog foto's van zijn verjaardag?
  woensdag 26 november 2014 @ 16:17:05 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147025147
Nou jemig danic, dat is wel heel tergend traag allemaal :o -O-

En je hebt de ziekte van Rosalie overgenomen? :X Beterschap hoor! :*
pi_147025152
Mabawa gefeliciteerd met M.
Danic fijn dat alles nog redelijk snel kan nu.
Shandaly is je dag vandaag wat beter?
Le een knipper *O*

Wij gingen gisteren naar het theater word ik op de heenweg gebeld voor een vervanging tot de zomer op woensdag om de week en elke vrijdag. Nu werk ik eigenlijk niet op vrijdag maar heb toch ja gezegd. Nu hoop ik dat onze go tot de zomer de vrijdag ipv donderdag wil werken. Wil ze dat niet dan zeg ik de donderdag tot de zomer op. Ik wil toch 1 dag thuis zijn bij de kinderen.

[ Bericht 67% gewijzigd door F_r op 26-11-2014 16:29:03 ]
pi_147025677
Hahaha grappig die reacties. LB vindt het tergend traag en f_r redelijk snel :D
Ik ben het eens met LB :P

En voorlopig hou ik alles binnen gelukkig. Maar daar houdt het ook wel bij op.

Fijn f_r dat er weer zucht op werk is. Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Er valt vast wàt te regelen met de go.
pi_147025835
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:33 schreef danic het volgende:
Hahaha grappig die reacties. LB vindt het tergend traag en f_r redelijk snel :D
Ik ben het eens met LB :P

En voorlopig hou ik alles binnen gelukkig. Maar daar houdt het ook wel bij op.

Fijn f_r dat er weer zucht op werk is. Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Er valt vast wàt te regelen met de go.
Ik snap dat je het eens met lb bent. Vooral weer terug naar de fysio is overbodig naar mijn idee. Maar kun je je fysio niet vragen een bevinding te schrijven. Je bent daar toch lang onder behandeling geweest?

Ik denk zo het is nog dit jaar dus snel voor mijn idee. Maar goed ik denk nog in de tijd dat je maanden moet wachten op een operatie.

Ik ben met ean en sac gevlucht naar mijn ouders. Ze zijn de vloer bij ons aan het isoleren en dat maakte herrie. Ik was vandaag aan het werk maar ik hoorde aan vriend zijn stem dat hij het wel gehad had. Dus snel naar huis en kinderen in de auto gezet.

Sac vindt dat wij weer naar huis moeten want ze wilde haar jas al pakken. Morgen moet ze naar het cb+inentingen en ze is super verkouden niet zo'n goede combi dus.
pi_147027449
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:32 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik dus stiekem ook.... En ja Js is pas 7 weken :@
M. is gesteriliseerd. Dus hier kan het niet eens meer :D Maar het lijkt me echt heel tof :Y O+

Wij vermoeden zelf dat het nooit 'genoeg' zou zijn voor ons :+ Dus we hebben het rationele besluit genomen om het bij twee te houden. Maar het lijkt me echt heel leuk, zo'n groot gezin :Y
  woensdag 26 november 2014 @ 18:33:01 #95
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147029517
Fr sterkte alvast hier viel het gister gelukkig mee.

Mawaba gefeliciteerd met m. *O*

Le een knipper *O*
pi_147030019
Ik ben ook wel een tikje jaloers :Y

Mooie schoentjes LB O+

Danic, tegenvaller :*
pi_147033042
Mabawa gefeli en welkom *O*

LE wat geweldig *O* *O* O+ foto? :D
pi_147033404
Dank all! O+ En wat een jaloezie :P
pi_147034203
LB toffe schoenen!

FR erg fijn dat je meer kan werken. Nu maar duimen dat de gastouder kan. Is er anders geen andere oplossing?

Danic beterschap.
  woensdag 26 november 2014 @ 21:44:55 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147037302
Hihi AM leuke usericon O+

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:17 schreef L-E het volgende:
Dank all! O+ En wat een jaloezie :P
Logisch toch O+ Nóg zo'n tof kindje!
pi_147037988
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

M. is gesteriliseerd. Dus hier kan het niet eens meer :D
* Cocolocochristmasmofo noteert voor gedicht.
sup?
pi_147038163
Ik ben nou zo benieuwd hoe dat gedicht gaat worden met deze info :D
Ik kom niet verder dan

M is nu gesteriliseerd
Zoiets biedt mogelijkheden
N*ken zonder risico's lijkt me niet verkeerd
  woensdag 26 november 2014 @ 22:12:56 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147038671
Wat een goeie nickname heeft de santa van coco _O- _O_
pi_147038677
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:02 schreef Omentielvo het volgende:
Ik kom niet verder dan

M is nu gesteriliseerd
:D

Nu kan het in ieder geval geen kwaad meer onder de douche.

:+
pi_147038737
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:12 schreef LadyBlack het volgende:
Wat een goeie nickname heeft de santa van coco _O- _O_
Echt he! O+
pi_147039191
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:02 schreef Omentielvo het volgende:
Ik kom niet verder dan

M is nu gesteriliseerd
* Cocolocochristmasmofo noteert gedicht.
sup?
pi_147042055
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:52 schreef Kyara het volgende:
...
Shandaly :* en foto van de kleertjes!
...
Thx

Op verzoek:

(in de herkansing voor de huisspulletjes na mijn werk, kwam ik langs een Zeeman, waar ik nog een paar maillotjes en een feestelijk zwart setje vond :@ Overigens ook geslaagd voor de rest: eindelijk handdoekhaakjes! *O*)
  woensdag 26 november 2014 @ 23:25:02 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147042170
Ik heb E vanavond onder een dekbedje gelegd! :o

Het gekke kind begint alweer koel aan te voelen 's ochtends ondanks romper + pyama met lange mouwen, (mouwloze) winterslaapzak plus deken over :') Mouwen aan de slaapzak wil ik zo lang mogelijk uitstellen, en de verwarming op haar kamer zet ik ook niet graag hoger, dus maar eens zo proberen :)

Heb haar nog nooit van dr leven onder de dekens teruggevonden dus ik vertrouw het wel. Ben benieuwd hoe ze morgen wakker wordt!
  woensdag 26 november 2014 @ 23:26:50 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147042257
Leuke kleertjes shandaly! Tof feestsetje O+
  woensdag 26 november 2014 @ 23:43:18 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147042918
Zo, pffffff weer een dingetje afgecheckt; zorgverzekering voor komend jaar aangepast na vergelijkend warenonderzoek met independer. Dat chiropractorgeintje gaat me een lieve duit kosten :X dus nu moet ik zéker weer aan de bak.

Waar zijn jullie verzekerd?
  donderdag 27 november 2014 @ 06:04:30 #111
95408 Incantrix
pi_147046316
L-E *O* gefeliciteerd! Ging het goed met de combi echo-kind erbij?

Shandaly, die pakjes! O+ nu wil ik ook naar de zeeman maar dat lukt me nog niet en als ik mijn lief stuur zegt hij zeker weten dat Peach al te veel kleding heeft as it is (en hij heeft een punt :') ).

Gisteren hadden we Stef's kinderfeestje en op Stef's uitdrukkelijk verzoek (hij moest bijna huilen toen ik vertelde dat zijn zusje dan naar opa en oma zou gaan) is Peach erbij gebleven. En ze vond het gewéldig, ze heeft zó leuk meegedaan O+ het allerschattigst was toen ze gingen leren lopen als astronauten (het was een ruimtefeestje), zo'n sliert jongetjes en één zo'n klein meisje ertussen die allemaal deden alsof ze op de maan liepen, helemaal bouncy enzo O+ :D alleen een speurtocht blijkt lastig met een dreumes :+

LB, wij zitten al járen bij Delta Lloyd. Geen gezeur over vergoedingen, goede dekking enzo. Al zeggen mijn collega's allemaal dat die zo duur is, maar ik hoor hen om de haverklap dat ze geen vergoeding krijgen voor dingen en dat hebben wij nooit :)
3!
pi_147046625
Ik stap elk jaar over LB, om van de maximale vergoeding voor bril/lenzen gebruik te maken (is altijd per 2 jaar). Dit jaar Zilveren Kruis, vorig jaar Ohra, in 2015 is Ohra weer een goede kanshebber (goed pakket rondom zwangerschap).
pi_147047578
Jaloers ben ik niet L-E, maar van harte gefeliciteerd! *O* *G*

LB, ik volg. Heb nog steeds veel fysio maar kan geen goed pakket vinden. Behalve FBTO maar daar blijf ik niet.

Coco :D. Hoe is 't nieuwe huis?

Inca, wat lief O+

Verder gaan we zo eens een binnenspeeltuin proberen ipv zwemmen want oortjes... Zou dat leuk zijn voor dreumes?
pi_147047726
Vast wel Cwen, zeker doordeweeks als het niet zo druk is met grote kinderen die de kleintjes omver lopen ;) Veel plezier!

Ow ja.. zorgverzekering... daar moet ik dit jaar ook maar eens serieus naar kijken. Ik zit al jááren bij Menzis, met een vrij uitgebreid pakket want kinderwens en psychotherapie etc in de afgelopen jaren... maar dat verwacht ik in de toekomst toch niet meer... en zelfs m'n verstandskiezen ben ik nu kwijt, dus die post is er ook niet meer... het moet vast ietsjes minder kunnen.

Inca, alleen het meeste rechtste setje is van de Zeeman he? En de maillotjes (wat een raar woord). De rest komt van Jola, zijn Bakkaboe setjes.
Klinkt tof, dat feestje O+ O+

LB, hoe is de nacht gegaan met het dekbedje?
pi_147047731
Ik heb weinig keus m.b.t. Een verzekering i.v.m. Vriends werk. Maar tot nu toe bevalt dat ook goed.

Shandaly leuke kleertjes zeg.
Coco jij kunt nu heel veilig douchen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 27-11-2014 09:42:26 ]
pi_147048070
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:11 schreef Cwen het volgende:

Verder gaan we zo eens een binnenspeeltuin proberen ipv zwemmen want oortjes... Zou dat leuk zijn voor dreumes?
Ja!!!!
Ik wil ook weer met Ow, maar is zo lastig met Js erbij :(

Hier komen er zo 3 hele leuke dreumesjes met Ow spelen O+
  donderdag 27 november 2014 @ 09:49:25 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147048212
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 07:37 schreef L-E het volgende:
Ik stap elk jaar over LB, om van de maximale vergoeding voor bril/lenzen gebruik te maken (is altijd per 2 jaar). Dit jaar Zilveren Kruis, vorig jaar Ohra, in 2015 is Ohra weer een goede kanshebber (goed pakket rondom zwangerschap).
Euhm, ik heb gisteren dus gezien dat Delta Lloyd veel meer vergoedt. Precies wat Inca zegt; de andere verzekeringen laten sommige dingen buiten beschouwing. DL vergoedt ook de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling en de eigen bijdrage voor kraamzorg. Dat tikt best aan.

Het is overigens een uitbreiding van mijn pakket bij Delta Lloyd geworden. Ik maak elk jaar flinke tandartskosten, en komend jaar komt er sowieso chiropractie bij. En DL vergoedt dan 50 euro per behandeldag (itt 40 of 45 euro wat de rest vergoedt). Dus wel een rottig hoog maandbedrag, maarja.... dat is nu even niet anders.
pi_147048223
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:39 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja!!!!
Ik wil ook weer met Ow, maar is zo lastig met Js erbij :(

Hier komen er zo 3 hele leuke dreumesjes met Ow spelen O+
Minimeet? O+

Mijn meisje is vandaag een dagje extra naar de opvang. We konden de dag ruilen met afgelopen vrijdag toen ze ziek was, en het kwam wel goed uit aangezien we vandaag de eindinspectie hebben van ons oude huis. Wel zo handig om bij de laatste opruimdingen geen dreumesje te hebben dat in de weg loopt.
Ze mocht op een andere groep dan normaal, maar daar was vandaag een (inval)leidster die al 3 jaar weg was bij dit filiaal, maar wat vroeger de favoriete vaste juf was van Lars :D Zo leuk om haar weer terug te zien :D
  donderdag 27 november 2014 @ 09:50:48 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147048240
Inca, dat kinderfeestje klinkt echt supercute O+

Loj, veel plezier!

Cwen, slim om wel even iets anders leuks te gaan doen dan :Y Gaat t wel nog steeds beter met Ellie's oortjes?
  donderdag 27 november 2014 @ 10:21:08 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147048832
Succes met de oplevering zo Shandaly! Verwacht je nog problemen?

Ik ben weer druk aan het solliciteren. De supermarkt is niks geworden, dus nu ga ik het bij de grote Zweed proberen... callcenterbaan, dan ben ik tenminste gekwalificeerd he :')
pi_147048839
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:49 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Euhm, ik heb gisteren dus gezien dat Delta Lloyd veel meer vergoedt. Precies wat Inca zegt; de andere verzekeringen laten sommige dingen buiten beschouwing. DL vergoedt ook de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling en de eigen bijdrage voor kraamzorg. Dat tikt best aan.

Het is overigens een uitbreiding van mijn pakket bij Delta Lloyd geworden. Ik maak elk jaar flinke tandartskosten, en komend jaar komt er sowieso chiropractie bij. En DL vergoedt dan 50 euro per behandeldag (itt 40 of 45 euro wat de rest vergoedt). Dus wel een rottig hoog maandbedrag, maarja.... dat is nu even niet anders.
Ja, maar ohra vergoedt al die dingen ook, ik heb het allemaal meegenomen in mijn berekening hoor :) Ga DL wel even bekijken trouwens!
pi_147049010
Cwen, een binnenspeeltuin is heel leuk voor een dreumes! Ga niet op woensdagmiddag, in het weekend, of in schoolvakanties, want dan is het bizar druk (of nou ja, dat vind ik, en ik kan daar niet tegen, jullie misschien wel ;) ) en dreumes lekker laten rennen en klimmen en klauteren. Hilariteit verzekerd! O+
  donderdag 27 november 2014 @ 10:28:19 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147049011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, maar ohra vergoedt al die dingen ook, ik heb het allemaal meegenomen in mijn berekening hoor :) Ga DL wel even bekijken trouwens!
Oh dat werd me dan uit de independerberekening en op hun site niet duidelijk. Ben nu iets gerichter daarop aan het zoeken, en dan staat er inderdaad dat het bij een aanvullende verzekering wel vergoed wordt ^O^
pi_147049038
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 10:28 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh dat werd me dan uit de independerberekening en op hun site niet duidelijk. Ben nu iets gerichter daarop aan het zoeken, en dan staat er inderdaad dat het bij een aanvullende verzekering wel vergoed wordt ^O^
Die 50 euro voor chiropractie bij DL is wel heel interessant voor ons trouwens. We komen er beide elke maand, en onze chiro kost 59 per behandeling. Nu betalen we per behandeling 19,- zelf.. dat is nogal een verschil op jaarbasis joh!
  donderdag 27 november 2014 @ 11:01:21 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147049777
Check wat ik voor E bij de Ikea heb gekocht laatst O+

Voor mn elfje O+
pi_147049973
fr, wat doet je vriend voor werk dat je geen keus hebt in verzekering?
pi_147050142
Btw LE, wat denk je, jongen of meisje? :)
  donderdag 27 november 2014 @ 11:17:59 #128
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147050147
Ik denk dat ze een collectieve verzekering via het werk bedoelt?

E en ik zouden volgens mij ook bij mijn vriend meekunnen op de polis die hij via de universiteit heeft, maar dat is voor mij niet perse voordeliger.
pi_147050204
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:17 schreef LadyBlack het volgende:
Ik denk dat ze een collectieve verzekering via het werk bedoelt?

E en ik zouden volgens mij ook bij mijn vriend meekunnen op de polis die hij via de universiteit heeft, maar dat is voor mij niet perse voordeliger.
Ja, ik ben nu idd meeverzekerd bij mijn man, maar nog steeds heb je daar dan toch een keus in? Is geen verplichting.

venco: mijn man is overtuigd van een meisje. Ik heb, net zoals voorgaande keren, weer eens geen idee :7
  donderdag 27 november 2014 @ 11:37:25 #130
95408 Incantrix
pi_147050607
Qua collectieven: kijk eens of je een tussenpersoon kunt vinden met een eigen collectief, dat kan ook nog schelen. Ik zit in een collectief bij mijn tussenpersoon, bij Delta Lloyd :)

Oh, dat elfje O+

Shandaly, succes met de eindinspectie!

Feestje was echt heel leuk, ze trekt vandaag weer allemaal spullen tevoorschijn waar ze gisteren mee heeft gespeeld met het feestje. Nóg een vliegende schotel gemaakt dus, en ze heeft een half uur rondgelopen met haar astronautenhelm op :D
3!
pi_147054090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 11:10 schreef L-E het volgende:
fr, wat doet je vriend voor werk dat je geen keus hebt in verzekering?
Hij werkt bij een zorgverkeraar.
  donderdag 27 november 2014 @ 13:48:10 #132
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147054108
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hij werkt bij een zorgverkeraar.
Hoe was het op het CB?
pi_147054138
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:48 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Hoe was het op het CB?
Ze moet pas om 16:45 en ik ben aan het werk en daarna gesprek dus ik kan niet mee.

Wat waren de stats van S?

[ Bericht 3% gewijzigd door F_r op 27-11-2014 13:55:24 ]
pi_147054320
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:11 schreef Cwen het volgende:
Coco :D. Hoe is 't nieuwe huis?
Ja, lekker! Onze tuin is heerlijk groot O+ Jammer dat het nu alleen echt te koud begint te worden om lekker buiten te spelen :P Maar ook binnen hebben we een stuk meer ruimte dan eerst, dus dat is fijn :)

En terwijl ik typ, realiseer ik me ineens dat ik hier helemaal niet meer hoor :o
pi_147054349
T is toch al bijna een dreumes Coco?
  donderdag 27 november 2014 @ 13:56:33 #136
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147054370
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:49 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze moet pas om 16:45 en ik ben aan het werk en daarna gesprek dus ik kan niet mee.

Wat waren de stats van S?
9350 gram bij 78,4 cm

Wat fijn trouwens van je werk!
pi_147054419
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:56 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

9350 gram bij 78,4 cm

Wat fijn trouwens van je werk!
Klein en fijn je meissie
pi_147054430
Het is maar krap 1,5 dag werk in de week hoor.
pi_147057734
Even vraagje voor de fietsende mama's. Wat doen jullie je kind aan in het zitje? Kaylee heeft een goede winterjas maar haar beentjes worden zo koud smorgens vroeg
pi_147059451
Hier gaat J. gewoon in jas (met sjaal, wanten en muts) en verder niets bijzonders. Maar wel een jongen, dus meestal een (dik) spijkerbroekje aan. De dunnere zomerbroekjes heb ik opgeborgen, die kunnen alleen nog met maillot eronder, maar dat is weer zo warm binnen....
pi_147060066
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 15:56 schreef aapieannie het volgende:
Even vraagje voor de fietsende mama's. Wat doen jullie je kind aan in het zitje? Kaylee heeft een goede winterjas maar haar beentjes worden zo koud smorgens vroeg
Ik ben fan van pakjes op de fiets in de winter. Skipakjes dus. Anders een overbroek (van de h&m). Weet niet of ze die nu hebben...
Met een meidenkwartet
  donderdag 27 november 2014 @ 17:22:14 #142
95408 Incantrix
pi_147060151
Voor als het vriest skibroek, als het koud is maar niet vriest een dubbele laag op de beentjes.
3!
pi_147060300
De stats van sac.
76cm en 10160gram
pi_147060666
Mooie stats fr!

Ik denk dat het een skipakje word. Half 7 smorgens is het gewoon te koud haha
pi_147064207
Shandaly, wat een leuk kleding O+

LB, was E vandaag wel lekker warm uit bed gekomen? O+

Oh, Inca wat lief zeg van Stef dat hij zijn zusje erbij wilde hebben O+

Cwen, binnenspeeltuin is heel leuk voor een dreumes. O+

Shandaly, heeft Femke het naar haar zin gehad op het kdv?

LB, een elfje voor je elfje O+

L-E, wil je het weten? Of wachten jullie tot de geboorte?

Coco, ik vind het niet erg hoor dat je hier illegaal post O+

Mooie stats bubseltje en FR

Zorgverzekeraar zit ik al jaren bij dezelfde. :@
  donderdag 27 november 2014 @ 20:53:37 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147067486
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 19:40 schreef Omentielvo het volgende:
LB, was E vandaag wel lekker warm uit bed gekomen? O+
Nou.... om half 3 vannacht wel ja :') Vanochtend kwam ze lekker warm uit mijn bed.

Ik weet niet wat er is (behalve verkoudheid maar die lijkt op zn retour), maar dat hele wakker naar bed is er ook al niet meer bij de laatste dagen -O- Ze ligt er nu net pas in, nadat ze aan de borst in slaap was gevallen. Pffff.
  donderdag 27 november 2014 @ 20:55:43 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147067585
Oh uh en even voor mijn beeldvorming hoor; hoe lang moeten jullie fietsen 's ochtends? Ik zet E namelijk nog rustig in legging of maillotje voor op de fiets naar het kdv (3 minuten fietsen ofzo) :o en muts doe ik ook alleen als we een langer eindje gaan fietsen.

Ben ik nou zo'n onbenul of moeten jullie echt veel verder? :D
  donderdag 27 november 2014 @ 21:01:51 #148
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_147067846
Doe ik ook hoor LB en ik moet ca. 10 minuten.

Misschien heeft ze daarom weer een ontstoken oogje :X. Neuh, dat geloof ik eigenlijk niet.

En nog even een felicitatie voor LE en Mawaba! *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_147068033
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:57 schreef mousemicky het volgende:
Hier gaat J. gewoon in jas (met sjaal, wanten en muts) en verder niets bijzonders. Maar wel een jongen, dus meestal een (dik) spijkerbroekje aan. De dunnere zomerbroekjes heb ik opgeborgen, die kunnen alleen nog met maillot eronder, maar dat is weer zo warm binnen....
Over wantjes gesproken: heb vorige week zijn eerste paar gekocht aangezien het op de fiets inderdaad al aardig koud is.
Maar bij het passen trok hij ze natuurlijk elke keer uit.
Heb nu nog niet met hem gefietst maar hield jouw dochtertje ze dan gewoon aan of kwestie van afdwingen? :P
  donderdag 27 november 2014 @ 21:14:03 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147068523
Ik doe ze E nu eerst aan, en dan pas de jas. Dan gaan ze iets minder snel uit ;)

En het is goed dat je erover begint, want ik ga er even een koord tussen haken, zodat ze ze überhaupt niet kwijt kan raken. ^O^
pi_147068644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:14 schreef LadyBlack het volgende:
Ik doe ze E nu eerst aan, en dan pas de jas. Dan gaan ze iets minder snel uit ;)

En het is goed dat je erover begint, want ik ga er even een koord tussen haken, zodat ze ze überhaupt niet kwijt kan raken. ^O^
Moet ik ook nog doen ja. :)
Best leuk trouwens, wantjes uitkiezen. Je hebt zoveel leuke (al zijn ze op deze leeftijd/maat niet altijd even praktisch).
pi_147068685
Lb, is jouw meisje niet helemaal in orde dat ze momenteel niet alleen in slaap kan vallen :*

XM, wat sneu. Weer een ontstoken oogje

Handschoenen. Ik zit nog even in de ontkenningsfase. Volgens mij gaat dat een gevecht worden om die aan te krijgen. En dat wil ik niet
pi_147068934
Na bijna twee jaar heeft Riley de speen ontdekt. Ik had Js van Loj vast ( O+ )en Riley zat naast me met de speen in haar hand. Toen ik uitlegde dat Js die niet hoefde, omdat hij sliep nam ze hem zelf. De hele middag heeft ze dat speentje in haar mond gehouden. Een niet sporen kind. I have one O+

Ps, ik ga niet nu beginnen aan een speen. Dus eenmalige actie (totdat ze van de volgende baby de speen pikt)
  donderdag 27 november 2014 @ 21:22:15 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147069003
Omen, E vindt mijn 'hatsjoenene' heel fascinerend, dus in eerste instantie was ze supertevreden met dr eigen paar :D

Ze heeft deze muts en wantjes trouwens O+

Oh en ik denk inderdaad dat ze niet zo lekker is, ze is ook heel snel heel verdrietig overdag ;( En vannacht dus om half 3 ofzo huilend wakker :{
  donderdag 27 november 2014 @ 21:23:30 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147069054
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:20 schreef Omentielvo het volgende:
Na bijna twee jaar heeft Riley de speen ontdekt. Ik had Js van Loj vast ( O+ )en Riley zat naast me met de speen in haar hand. Toen ik uitlegde dat Js die niet hoefde, omdat hij sliep nam ze hem zelf. De hele middag heeft ze dat speentje in haar mond gehouden. Een niet sporen kind. I have one O+

[ link | afbeelding ]

Ps, ik ga niet nu beginnen aan een speen. Dus eenmalige actie (totdat ze van de volgende baby de speen pikt)
Haha, boks! E heeft m sinds een maand ofzo :D En die heeft nu dus een speen als ze wakker in bed gaat, en als we in de auto zitten. Daar heb ik een speen aan een koordje aan de gordel vast.

Wat zit ze daar cute trouwens O+ Was het lekker warm bij Loj thuis? :D
pi_147069075
Nouja overdag ook gewoon muts en wanten, maar soms moeten we ook om kwart over 6 de deur uit ( en dan 20 minuten naar de opvang of oma) en dan is het gewoon freezing!
pi_147069134
Dat setje hebben we hier ook LB.
Als Rosalie haar wantjes aandoet gaat ze in haar handen klappen en 'pinping' (pinguïn) roepen :D
  donderdag 27 november 2014 @ 21:25:33 #158
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147069161
Oh! Ja voor 20 minuten zou ik ook wel iets beter inpakken hoor :Y

Maar, dan dus muts en wanten. Beentjes worden nou eenmaal wat kouder op de fiets toch? :@ Ik zit zelf ook de hele winter met een panty op de fiets.
pi_147069220
Ik heb er zelfs nog nooit aan gedacht om een skipak aan te doen op de fiets :@
pi_147069294
LB, wat een leuk mutsje en handschoentjes. Waar heb je die gekocht? Die wil ik ook O+
En gelukkig was het bij Loj warm. Riley had eerst iets anders aan, maar ging drinken uit een open beker. Ging iets minder goed helaas. En ik was vergeten een truitje in de tas te doen (terwijl ik dus dacht dat die erin zat)
  donderdag 27 november 2014 @ 21:28:22 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147069295
Vorige winter deed ik het wel, want toen had ik voor in de buggy of draagdoek alleen dikke vestjes, en deed ik dus op de fiets haar skipakje aan. Maar dat was pas vanaf januari ofzo, dus toen was t wel echt koud.

Omen, het setje is van de H&M! O+
pi_147069328
Nee ik had er ook nog niet eerder aan gedacht;) maar ze word net als mij niet gauw meer warm als ze koude benen heeft dus dat wil ik haar graag besparen!

Wat een lief setje lb!!
  donderdag 27 november 2014 @ 21:31:12 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147069415
Ja cute he, dat kon ik écht niet laten liggen, zelfs na 20x tegen mezelf zeggen dat ik ook heus zelf een muts en wantjes voor haar kan haken :D
Alhoewel deze gevoerd zijn, en dat vind ik al weer een rotklusje, dus toen was het gauw goedgepraat oO<
pi_147069463
Wij hebben handschoentjes gekocht bij de wibra voor een euro ofzo, met een berengezichtje erop en oortjes. Dikke hit! Ze wil ze continu aan en "praat" er ook mee :D
Sarcasme. Herken het.
pi_147069636
Waar heb je ze vandaan lb? Morgen even op gevoerde wanten jacht.. ze heeft nu nog haar baby wanten :@
  donderdag 27 november 2014 @ 21:38:03 #166
378192 -mandy-
I am who I am
pi_147069753
Ik heb voor op de fiets een warme voetenzak. Ideaal.

Wantjes houdt D niet van, en zijn muts moet van zijn hoofd als hij er de kans voor heeft. Mijn eigenwijsje heeft het niet snel koud. *; Loopt nu ook nog op blote voeten binnenshuis, sokken zijn niet voor hem besteed. Brrr.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 27 november 2014 @ 21:38:43 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147069794
Aapie, ze zijn van de H&M!
  donderdag 27 november 2014 @ 21:43:24 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147070003
Mijn dreumes wordt bijdehand trouwens :')

Ze pakte een pluisje op van de grond, en gaf t aan mij ("bah! vies! bakke?"), dus ik stond op en zei dat ik het wel even in de prullenbak ging gooien.

Hoor ik achter me "nie gooie" :')!
  donderdag 27 november 2014 @ 21:48:51 #169
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_147070285
:D fraai :')

Hier ook wel een leuke gister. Noor wijst aan en benoemt alles onderweg op de fiets. Meestal gaat dat goed :Y. Hond, eend, water, nat, huis, maan, wolken, regen bah, etc.

Fietsen we gister langs een man met zo'n heel klein hondje.
Noor wijst en roept "POES!"
Man: }:|
Ik: :D :')
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 27 november 2014 @ 21:49:47 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_147070315
LB :D _O-
pi_147070334
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:38 schreef -mandy- het volgende:
Ik heb voor op de fiets een warme voetenzak. Ideaal.

Wantjes houdt D niet van, en zijn muts moet van zijn hoofd als hij er de kans voor heeft. Mijn eigenwijsje heeft het niet snel koud. *; Loopt nu ook nog op blote voeten binnenshuis, sokken zijn niet voor hem besteed. Brrr.
Aiden wilt ook geen muts op. Heeft wel een capuchon die dichtgeknoopt kan worden dus als het moet, dan moet het. :P
Hier vloerverwarming dus ook geen sokken. Sowieso lijkt hij het ook niet snel koud te hebben. Loopt gerust in z'n blote buik rond zonder romper.
Maar dat wil ik niet want hij gaat altijd met z'n hand in zijn luier friemelen en die gaat dan natuurlijk scheef.
  donderdag 27 november 2014 @ 21:51:22 #172
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_147070393
Haha, dat is ook erg verwarrend hoor Noor :D
  donderdag 27 november 2014 @ 21:52:11 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147070434
Ja, dweilhondjes heten hier ook poes, of muis :')
pi_147070530
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
:D fraai :')

Hier ook wel een leuke gister. Noor wijst aan en benoemt alles onderweg op de fiets. Meestal gaat dat goed :Y. Hond, eend, water, nat, huis, maan, wolken, regen bah, etc.

Fietsen we gister langs een man met zo'n heel klein hondje.
Noor wijst en roept "POES!"
Man: }:|
Ik: :D :')
Noor heeft gewoon gelijk!

Aiden zat gister heul sneaky met zijn voeten tegen een mevrouw d'r bips (inclusief kort rokje) vanuit het winkelwagentje. Ik draaide mij net om toen ik zag dat hij zijn voetjes weghaalde.
Mevrouw keek verbaasd om en Aiden ondeugend lachen. O+
pi_147070669
Sticker zit compleet ingepakt op de fiets met deze kou. Maillot, broek, trui, winterpak, muts en wanten. Wij fietsen enkele reis een kwartier ofzo, maar ook als we dat niet doen kleed ik hem zo aan: hij heeft het echt koud. Hij moet altijd een laag meer aan dan ik. (Zonder winterpak kwam hij met blauwe lippen klappertandend en wel op school aan, dat wil je ook niet te vaak doen :') )
  donderdag 27 november 2014 @ 22:00:25 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147070805
Ahw.... nee dat is sneu inderdaad! Maar dus een maillot, broek én een winterpak over zn benen? :D
Je zou E echt uit t pakje kunnen wringen daarna denk ik :') Kind van dr vader...

Aiden! :o :D
pi_147071724
Lees ik nu over de moeders heen die gewoon een winterjas aan doen over de longsleeve en spijkerbroekje? Het is nog niet in me opgekomen om hem meer aan te trekken eigenlijk :o en ook vandaag in de regen kwamen we zingend thuis. O+

Ik snap natuurlijk wel dat je hem lekker inpakt als hij het koud heeft L-E! :Y
  donderdag 27 november 2014 @ 22:22:54 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147071908
Lange mouwenromper, shirt met lange mouwen of dungebreid jurkje ofzo, winterjas en sjaal.

Ik heb laatst allemaal warme vestjes gekocht, maar ik vrees dat ze ze niet heel vaak aan zal hebben :') Op het kdv is het warm, hier thuis iets minder maar ze is vaak bezig, en in de auto wordt ze ook altijd heel warm.
  donderdag 27 november 2014 @ 22:56:22 #179
95408 Incantrix
pi_147073127
LB, verschil is dat jij hard aan het fietsen bent, kind zit stil :) overigens heb ik vandaag een winterjas besteld ( :@ ), tot nu toe zit ze met lange mouwenromper + shirtje in herfstjas op de fiets. Benen doen we nu met babylegs, die gaan net over de knie (want spekkie) en de herfstjas valt over haar bovenbenen. En ze heeft wanten en trekt ze niet uit, in tegenstelling tot haar broer op deze leeftijd. Die weigerde zijn wanten tot zijn handen pijn deden van de kou, dan ging hij huilen en strekte zijn verkleumde handjes naar me uit ten teken dat ze aan mochten :') voor dat moment aantrekken betekende standaard dat je ze uit een plas ofzo kon vissen :')

Ohja! Shandaly, dat rechter setje vond ik juist zo leuk, thnx :)
3!
  vrijdag 28 november 2014 @ 06:51:49 #180
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_147078050
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:19 schreef Suikertante het volgende:
Lees ik nu over de moeders heen die gewoon een winterjas aan doen over de longsleeve en spijkerbroekje? Het is nog niet in me opgekomen om hem meer aan te trekken eigenlijk :o en ook vandaag in de regen kwamen we zingend thuis. O+

Ik snap natuurlijk wel dat je hem lekker inpakt als hij het koud heeft L-E! :Y
Hier ook, en we fietsen heel veel. Laatst wel een muts op (die ze zelf uitgekozen heeft en ook graag op wil) want het was echt heel erg koud en we hebben sinds gisteren handschoenen in huis gehaald, maar die zijn toch een beetje te groot.
Ze had gisteren mijn handschoenen aan :P

Maar hier ook niks over de beentjes. Ze heeft wel de warmbloedigheid van haar vader geerfd, dus dat scheelt.
Toch maar eens gaan kijken naar een skipakje oid, want ze heeft soms alleen een maillot of een legging aan en dat wordt misschien toch wel een beetje koud.
pi_147078369
Wij fietsen erg weinig. Hier dus nog gewoon fleecevest aan met een longsleeve eronder. Wel een das inmiddels.

Maar goed, hier sowieso geen koukleumen en dus ook niet heel erg lang buiten (tenzij speeltuin, dierentuin, kinderboerderij maar dan zijn ze ook weer in beweging).
pi_147078384
Ik kom jullie gedag zeggen. Jongste is woensdag 2 geworden. Helaas voor hem was het niet echt een feestelijke dag want zijn grote zus was ziek (inclusief bezoekjes aan de hap en later nog eens de huisarts).

We hebben maar besloten dat morgen zijn dag gaat worden. Dan is zijn feestje.
(zus is iets opgeknapt, hopelijk morgen nog meer)

Dag allemaal,

Tot in het peutertopic!
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:14:21 #183
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_147078495
Nog gefeliciteerd Olivia! Tot over een half jaar :)

Vanochtend twee dichtgekoekte oogjes -O-. Zo naar het cb. Wellicht hebben zij nog tips..
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:15:29 #184
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147078504
Nog gefeliciteerd Olivia! Hoop dat het morgen een feestelijke dag gaat worden :)
pi_147078661
Olivia veel feestplezier en ik hoop dat grote zus snel opknapt :)

Sylver, jouw handschoenen aan :D dat zag er vast leuk uit!
pi_147078721
Nog gefeliciteerd Olivia!

Muts wordt hier getoleerd, wantjes niet. Ze krijgt nieuwe van de Sint, ben benieuwd of dat gaat helpen!
Ik heb trouwens dit jaar bij de Lidl een flkece gevoerde regenbroek voor haar op de kop getikt. Als we nu gaan fietsen is 't naar het dorp (15-20 min) en krijgt ze die aan. Nog niet zo dik als een skibroek maar wel wind- en waterdicht. Heerlijk ding, ook voor wandelen in de regen!

Ellie heeft gisteren erg genoten van de speeltuin! Kon ook niet anders, ze is dol op ballen en er waren wel 3 ballenbakken :D. Ze heeft dus heerlijk 2 uur in de ballenbakken gespeeld - en heel even op de loopfiets ;).

vrijdag 28 november 2014 @ 08:41:46 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147078731
Olivia, gefeliciteerd! En veel plezier morgen *O*

XM, wat sneu :{
Denk wel dat ook het cb zal zeggen dat schoonmaken met gekookt water het enige is dat je kunt doen... rot-ontstekingen!
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:43:14 #188
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147078743
Leuk Cwen! Altijd heerlijk, die indoor speeltuinen. Lekker rond laten crossen in een veilige omgeving O+

XM, vrees ook dat het schoonmaken met gekookt water zal worden.
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:43:28 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147078747
Ah Ellie, wat een pret! O+
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:47:28 #190
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147078795
Oh wacht, je moest naar t cb voor de 18 maanden ( *O* ) afspraak toch XM? Dus niet speciaal voor die oogjes :')

Ik vind t maar jammer dat die 18 maanden afspraak op het cb hier niet wordt gedaan.
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:25:41 #191
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_147080464
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
Oh wacht, je moest naar t cb voor de 18 maanden ( *O* ) afspraak toch XM? Dus niet speciaal voor die oogjes :')

Ik vind t maar jammer dat die 18 maanden afspraak op het cb hier niet wordt gedaan.
Ja klopt! Ze is vandaag precies anderhalf jaar oud O+. Nouja, om 18:50 :+.

En sticker en complimenten van het cb! Ze doet al heel veel van de dingen die staan voor de 2-jaar afspraak :o. Ze gedroeg zich keurig, stapelde de blokjes, gooide de bal, dartelde in het rond in de spreekkamer.

Curves ook goed:

En de anderhalf-jarige in kwestie:

Oogjes, idd schoonhouden. Mja, dat had ik zelf ook wel bedacht idd :').

Einde van deze onbeschaamde ego-post :P
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:28:36 #192
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147080525
Mooie curve XM! Mevrouw gemiddeld doet aan bovengemiddeld :7. En zo lief, die staartjes O+
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:49:41 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147081083
Wat een goeie post XM! *O*

Noor is er zelf ook tevreden mee zo te zien :D O+
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:55:46 #194
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147081241

Mini krentenbollen zijn mmmmmm O+
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:15:22 #195
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147081777
Goede stats FR en XM ook ze is niet meer gemiddeld!!

Zie T lekker nommen :9
pi_147083676
Olivia gefeliciteerd met je peuter nog. *O*

Cwen, je ziet het aan haar gezichtje hoe leuk ze het vindt O+

XM, wat doet ze het goed. En echt een poppetje O+

Gotc O+
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:36:01 #197
381212 Gulara
From the future
pi_147084024
Ik wilde aanhaken, maar het is veels te warm voor deze conversatie. ;( 8-)
pi_147084183
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:36 schreef Gulara het volgende:
Ik wilde aanhaken, maar het is veels te warm voor deze conversatie. ;( 8-)
8-)
pi_147084756
Cwen wat leuk dat ze het zo naar haar zin had met de ballen. Twee uur lang :D

XM goede stats zeg! En leuk die complimenten!

GotC O+

Olivia zie je zo in het peutertopic! Nog gefeliciteerd!

Ik kom afscheid nemen.....
Mijn dreumes is vandaag een peuter geworden.
We vieren het zondag. Maar vandaag alvast even met haar alleen naar Ballorig geweest.
Ze wilde niet meer weg zo leuk vond ze het :D
Even een crappy telefoonspam.

vrijdag 28 november 2014 @ 13:08:52 #200
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147084888
AM, een peuter?! Nu al?! :o
Gefeliciteerd!! *O* *O* Leuke foto's, ze had het echt naar haar zin zo te zien!
pi_147084907
Jeetje. Alweer een peuter die mooie dame vannje. Gefeliciteerd *O*
pi_147085045
AM, gefeliciteerd! *O*
pi_147085103
Gefeliciteerd met je peuter AM *O*

Olivia ook nog gefeliciteerd!

Ellie in de ballenbak en Noor ook naar Ballorig! (wij zijn voor M's tweede verjaardag ook daar geweest, even 1 op 1 aandacht en zo, 2 op 1 zelfs).

XM, leuke foto en wat fijn dat alles goed is. Bookmark je zelf die post ook nog even ;)
pi_147085250
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:56 schreef Incantrix het volgende:
LB, verschil is dat jij hard aan het fietsen bent, kind zit stil :) overigens heb ik vandaag een winterjas besteld ( :@ ), tot nu toe zit ze met lange mouwenromper + shirtje in herfstjas op de fiets. Benen doen we nu met babylegs, die gaan net over de knie (want spekkie) en de herfstjas valt over haar bovenbenen. En ze heeft wanten en trekt ze niet uit, in tegenstelling tot haar broer op deze leeftijd. Die weigerde zijn wanten tot zijn handen pijn deden van de kou, dan ging hij huilen en strekte zijn verkleumde handjes naar me uit ten teken dat ze aan mochten :') voor dat moment aantrekken betekende standaard dat je ze uit een plas ofzo kon vissen :')

Ohja! Shandaly, dat rechter setje vond ik juist zo leuk, thnx :)
koordje eraan maken, door de mouwen heen van links naar rechts en je raakt de wantjes niet meer kwijt, of een kort koordje en dan vastnaaien aan de onderkant van de mouw. :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:57:56 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147086386
AM gefeliciteerd met je peuter! *O* Wat een leuke foto's O+

Ik moet ook maar eens met E naar zo'n ding. Even kijken of er iemand meewil, want in mn eentje zie ik dat eigenlijk niet zo zitten :') (heb er erge gruwelbeelden bij van gillende kinderen en dat je zelf ook wat moet doen)

Bewijs dat ik een weekdier ben geworden: ik kocht voor E een kerstbal bij de Tuinland (een heel foute, wit met in het zwart 'baby it's cold outside'), en toen liep ik grienend door de winkel omdat ik een kind heb om dat voor te kopen :') :'( O+
pi_147086603
LB, ik ben nu een keer of 3 geweest naar zo'n binnenspeeltuin en vaak wil mini wel dat ik ook mee klim idd (al was hij in die periode sowieso niet van het zelf spelen). Maar drukte viel me alles mee! Ik zorgde dan wel dat ik rond openingstijd (10 uur bij ons) binnen was en dan rond lunchtijd weer weg. Was lang genoeg en daarna werd het pas echt druk.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:13:04 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147086939
Oh en niet op woensdagmiddag gaan :P.
pi_147086969
Inderdaad doordeweekse ochtend gaan als de grotere kinderen op school zitten.
Hier was het nu superrustig!
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:15:01 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147086999
Ja precies, E is ook niet zo'n enorme klimgeit, dus dan ga ik liever met nog een vriendin + kind :D

En nee, uitstapjes zijn hier vrijwel altijd 's ochtends, want E slaapt vaak tot een uur of 3, half 4 en is daarna..... nouja niet moe, maar ook niet echt in voor een uitstapje.

Wat dat betreft zie ik wel uit naar geen slaapje meer overdag; dan ben je iets minder aan huis gebonden.
pi_147087056
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ja precies, E is ook niet zo'n enorme klimgeit, dus dan ga ik liever met nog een vriendin + kind :D

En nee, uitstapjes zijn hier vrijwel altijd 's ochtends, want E slaapt vaak tot een uur of 3, half 4 en is daarna..... nouja niet moe, maar ook niet echt in voor een uitstapje.

Wat dat betreft zie ik wel uit naar geen slaapje meer overdag; dan ben je iets minder aan huis gebonden.
En dan is er een 2e en zit je weer aan huis gebonden
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:18:23 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147087109
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:17 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

En dan is er een 2e en zit je weer aan huis gebonden
Hihi ja en dan hoop je de eerste tijd natuurlijk wel op een middagslaapje van je oudste.

Ach.... het is ook wel fijn natuurlijk dat ze nog slaapt. En een tweede zou ook fijn zijn :Y O+
pi_147087230
Ik heb nu een slapende sac en een wakkere ean (al slaapt die nu per hoge uitzondering ook). En 's morgens een trage ean en snelle sac want die heeft nog niet veel te kiezen dus snel aangekleed en zo. Waardoor ik amper weg kan.

De vloer wordt hier geisoleerd atm wat een herrie zeg dus knap dat ze slapen nu waren ze ook wel vroeg wakker.
pi_147087450
Hier slapen ze allemaal nog s middags :)
Aan de ene kant heel fijn maar aan de andere kant mis ik ook wel wat 1 op 1 tijd met M en dan vooral om de dingen te doen die niet zo makkelijk gaan met 2 bijna peuters die alles ook willen doen maar niet altijd kunnen.

LB, check ook even of de binnenspeeltuin speciale peuterochtenden heeft, meestal in de ochtenden als grote kindjes op school zijn. Lekker rustig en ook goedkoper.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:33:27 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147087527
Goeie tip Kyara ^O^ al maakt t hier niet heel veel uit zie ik; ma-vrij tot 12:00 is het 5 euro ipv 7,50. Dus dat zou ik dan toch betalen want ik ga juist 's ochtends.

Maargoed, het is hier 5 minuten fietsen vandaan, dus dat kunnen we best eens doen oO<
pi_147087769
En ean sliep dus niet maar had de ipad te pakken
pi_147087840
Een ochtendje naar een binnenspeeltuin zet ik op mijn to do lijst :D
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:07:23 #217
95408 Incantrix
pi_147088358
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:23 schreef Verida het volgende:

[..]

koordje eraan maken, door de mouwen heen van links naar rechts en je raakt de wantjes niet meer kwijt, of een kort koordje en dan vastnaaien aan de onderkant van de mouw. :)
We hadden inderdaad wantjes met een koord later, maar hij weigerde zijn wanten gewoon. Gelukkig is de 5 jaar oude versie van hetzelfde jongetje minder eigenwijs ;) en zijn zusje houdt ze keurig aan ;)

AM en Olivia, gefeliciteerd!! *O* *O*
3!
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:16:04 #218
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147088594
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 21:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Over wantjes gesproken: heb vorige week zijn eerste paar gekocht aangezien het op de fiets inderdaad al aardig koud is.
Maar bij het passen trok hij ze natuurlijk elke keer uit.
Heb nu nog niet met hem gefietst maar hield jouw dochtertje ze dan gewoon aan of kwestie van afdwingen? :P
Zoon ;)
Vorig jaar hield ie ze elke keer netjes aan. Bij oma vorige week ook (met koordje, dus kunnen niet kwijt). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Mutsen doet ie trouwens ook niet moeilijk over, sjaal mag alleen de Hema-sjaal met vosje zijn...

Binnenspeeltuin heb ik nog niet gedaan. Op vakantie bij de Roompot vond ie z'n klimding met allemaal van die kubussen wel leuk, en ballenbakken zijn ook tof, maar het idee van allemaal gillende kinderen met bijbehorende ouders en een weeïge frietlucht weerhouden mij ervan eens te gaan... Maar idd misschien eens op donderdagochtend, als t niet druk is...

En toen miste ik een pagina of 2....

[ Bericht 15% gewijzigd door mousemicky op 28-11-2014 15:25:08 ]
pi_147089609
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Zoon ;)
Vorig jaar hield ie ze elke keer netjes aan. Bij oma vorige week ook (met koordje, dus kunnen niet kwijt). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Mutsen doet ie trouwens ook niet moeilijk over, sjaal mag alleen de Hema-sjaal met vosje zijn...

Binnenspeeltuin heb ik nog niet gedaan. Op vakantie bij de Roompot vond ie z'n klimding met allemaal van die kubussen wel leuk, en ballenbakken zijn ook tof, maar het idee van allemaal gillende kinderen met bijbehorende ouders en een weeïge frietlucht weerhouden mij ervan eens te gaan... Maar idd misschien eens op donderdagochtend, als t niet druk is...

Er waren gister ongeveer 5 andere kinderen en géén frietlucht _O_. Anders had ik ook rechtsomkeert gemaakt, dat trek ik echt niet :). Dinsdag- en donderdagochtend werden me aangeraden, die zijn het rustigst.

Kunnen jullie dreumesjes trouwens ook al zo mooi associëren? Boodschappen doen is hier onlosmakelijk verbonden met het boekje van Dribbel en geluidje dat daarbij hoort, en een plaatje in het ene boek leidt tot een andere pagina met hetzelfde dier in een ander boek :o O+.
Ik vind 't zo mooi om te zien hoe dat werkt!
pi_147090297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Zoon ;)

Je had het over een maillot en dat sloeg ik op. :P My bad.
pi_147090333
Oeh. Weekendje Parijs geboekt. Brammetje gaat naar Parijs!
pi_147091873
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:12 schreef Ticootje het volgende:
Oeh. Weekendje Parijs geboekt. Brammetje gaat naar Parijs!
Leuk! Meiden ook mee? Parijs is O+ met kinderen. Zonder ook hahaha
Met een meidenkwartet
pi_147094947
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 17:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Leuk! Meiden ook mee? Parijs is O+ met kinderen. Zonder ook hahaha
Zonder meiden. Het is dat schoonmoeder niet vrij was.
pi_147099647
Lekker zeg Tico! Geniet er samen van!

Vandaag weer twee nieuwe dingen gehoord van Rosalie.
We brachten eva naar de psz en dan moeten we een brandtrap op. Zegt ze onder aan de trap 'dragen, moeilijk!' ( :o wist niet dat ze dat woord kende)

En daarna thuis: 'helpuh, lukt niet'

Stop de tijd!! Ze gaat wel heel hard zo!
pi_147099964
Och mijn meisje... We zijn vanmiddag ook naar Ballorig geweest en een pret dat ze gad met haar papa :D Wel helemaal kapot dus we hadden niet verwacht haar nog te horen, maar net lag ze wel te piepen en een stank in haar kamer zeg ik je... Ontzettend aan de diarree het arme popje. Toen we haar eindelijk schoon en weer aangekleed hadden kwam lading twee. Zo zielig, ze lag helemaal verkrampt huilend bovenop me en steeds als ik vroeg of ik vroeg of ze al klaar was schudden ze nee :D Nadat ze weer schoon was is ze heerlijk bovenop me in slaap gevallen, mijn baby O+
Sarcasme. Herken het.
pi_147100558
Leuk he Danic, dat ze je nog steeds zo versteld kunnen laten staan.

Och Spirit, dat klinkt wel heel sneu. En dan zijn ze weer zo klein he, bovenop je in slaap vallen. Hopelijk is ze snel weer opgeknapt!

Mijn meiden kennen een woord wat die van jullie vast (nog) niet kennen :P

SPOILER
pi_147100619
en zo lopen ze hier regelmatig door het huis :')

vrijdag 28 november 2014 @ 21:29:55 #228
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147100822
Bekend pyamaatje O+ ligt hier in de kast te wachten!

Spirit wat sneu! :'(

Rosalie, take it easy girl :D je hebt nog heel lang om zulke moeilijke woorden te leren!
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:35:45 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147101124
En stop de tijd, mijn kind ligt op bed en slaapt...

Wat een gedoe is het nu elke avond weer zeg -O- Ze is doodmoe, maar huilt keihard als ik dr pyama/slaapzak aandoe, wordt hysterisch als ik haar wakker in bed leg, ligt vervolgens minstens een uur aan de borst te drinken, te wisselen van kant, te frunniken, de dag door te nemen en te bijten :X

En dan.... valt ze eindelijk in slaap en kan ik haar overleggen. En dan mn rug uit de kreukels proberen te krijgen.

Ik wéét dat ze met dr ontwikkeling bezig is, maar djeez, wat kost het haar moeite zeg :{
pi_147101311
Ik ken dat LB :')
23:45 was het hier gister terwijl ik echt kapot was :')
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:41:10 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147101401
Godsamme dat is helemaal laat zeg :')

Tegen die tijd ben ik allang met dr in t logeerbed gaan liggen en slapen we allebei. Dat werkt hier gelukkig bijna altijd.
pi_147101786
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Godsamme dat is helemaal laat zeg :')

Tegen die tijd ben ik allang met dr in t logeerbed gaan liggen en slapen we allebei. Dat werkt hier gelukkig bijna altijd.
Helaas werkt dat hier niet.
Volgens mij heeft ze ook besloten dat ze geen slaapje overdag meer nodig heeft want dat is ook dagelijks een gevecht :') terwijl ze echt ontzettend moe is dan. En ik heb dat slaapje ook nog nodig hoor :')
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:53:16 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147101887
Er is een sprong, ik zeg het je :')

Wanneer zou die weer voorbij zijn? O+
pi_147101932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:53 schreef LadyBlack het volgende:
Er is een sprong, ik zeg het je :')

Wanneer zou die weer voorbij zijn? O+
Ik hoop snel :@ deze vind ik echt niet leuk.
pi_147102002
Ik denk het ook hoor, die sprong. Hier loopt alles ook niet bepaald soepel :')
Sarcasme. Herken het.
pi_147102149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:55 schreef Spirit82 het volgende:
Ik denk het ook hoor, die sprong. Hier loopt alles ook niet bepaald soepel :')
Nu is het altijd wel een driftkikker maar gister smeet ze alles wat ze in dr handen kreeg, stuk tegen de muur omdat ze niet de zak spekkies (die ze uit de kast had 'gepikt') mocht eten. Dat soort dingen heeft ze nog nooit gedaan.
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:59:14 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147102162
Om het even positief te benaderen: wat voor toffe nieuwe trucjes zijn jullie dames aan het leren? :9
  vrijdag 28 november 2014 @ 22:24:53 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147103199
Is de vraag zo moeilijk of zijn de dametjes weer wakker? :o

E is heel druk bezig met woordcombinaties (nie gooie, nie bijte, toe maar, etc), en met rollenspellen. Ze draait tijdens het eten dr hoofd schuin en vraagt "lekker?", ramt dr pop met het hoofd tegen het keukenkastje en zegt dan "stote! zeeer! och och och....." en drukt er een kusje op. Om vervolgens weer te rammen :')
pi_147103326
Is dat niet de laatste sprong? Het is een vervelende, maar daarna vond ik m'n kind nog toffer :D

Herkenbare foto Kyara... En daarna loopt hij tegen de tafel/raam aan :')

We zijn hier naar de Efteling geweest. Ow vond het echt supertof en heeft genoten. De hele dag was "wow", "leuk" en "mooi".
Alleen vond hij de droomvlucht ietsje minder interessant. Hij was halverwege in slaap gevallen :D
Kwam vriendje met een slapende Ow uit de droomvlucht :D echt hilarisch :D
pi_147104531
Tico, wat leuk zeg. Parijs O+

Spirit,wat sneu dat ze zo aan de dunne is. Arm moppie. Maar hoe lief dat ze op je in slaap kan vallen O+

Kyara, die foto O+

LB en Tally. Lastig zeg. :*

Loj, wat fijn dat het zo goed is gegaan en dat Ow het zo leuk vond O+

Hier vandaag een hele vrolijke dreumes. O+
pi_147104987
Ze was inderdaad wakker geworden :P
En de oudste moest plassen (want bezig met zindelijk worden in de nacht).

Ze zegt nu allerlei nieuwe woordjes. Speen, zus, appel, happen,..... Ze pikt nu het speelgoed van haar grote zus en zet het op een lopen O+
Ze neemt je nu mee naar waar zij naar toe wil :') de keuken voor een 'rijntje' (manderijntje) duwt je op de grond als ze met je wilt spelen, roept: ssssst als hij grote zus wel al slaapt (om dr vervolgens te kietelen of in dr zij te prikken). En ze kan nog veel meer nieuws wat voor ons nu al best gewoon is :P maar de handkus blijft het liefst O+
pi_147111523
Gisteren in de supermarkt kreeg Isa een winkelwagentje, zo'n kleintje. Ik had verwacht dat het halve winkelend publiek omver geramd zou worden en de winkel half in puin zou liggen tegen de tijd dat we weer weg gingen, maar niets was minder waar! Ze stuurde het karretje keurig om mensen heen en stopte zelfs wanneer er iemand langs wilde. Verbazingwekkend!

Ik vind het echt bizar dat ze al zoveel dingen kan waarvan ik niet weet dat ze ze kan :@ In Ballorig ook, ze ging gewoon in haar eentje van de glijbaan. En het ging gewoon goed! Ze begint ook interesse te krijgen voor zichzelf aan en uitkleden. Maar wat me het meest verbaast is haar sterkte mening en haar beïnvloedbaarheid door andere kindjes. Waar zij eerst de lampion voor Sint Maarten of het pietenmutsje wegramt, zodra ze ziet dat een ander kindje het heeft, MOET zij het ook :D
Sarcasme. Herken het.
pi_147111888
:o
Ik ga vaker naar de Efteling! Ow ligt nog steeds te slapen
pi_147111932
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 08:55 schreef Loj het volgende:
Ik ga vaker naar de Efteling! Ow ligt nog steeds te slapen
Ik zeg ook een abo!!!!
pi_147111957
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 09:02 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ik zeg ook een abo!!!!
Als ik de oudejaarsloterij win ;)
pi_147112112
Tally, wat goed van je meisje O+

Spirit, knap zeg dat ze niemand aanreed. O+

Loj, wat lekker zeg. O+

Hier heeft Riley haar pop ineens ontdekt. Ze noemt haar ook 'bibie'
Ze laat haar slapen, tekent met haar en liet haar met de blokken spelen. Ik was een plasje O+
  zaterdag 29 november 2014 @ 10:25:33 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147112688
Ah wat cute O+

E sliep tot 8:30!! toen ik haar wakker maakte omdat ik het niet vertrouwde :') Een oog helemaal vastgeplakt, dus ze zal ook wel gewoon niet lekker zijn geweest gisteren...

Zeg mensen, willen jullie voor mij duimen? Ik heb zo een telefonisch sollicitatiegesprek! :o
pi_147113681
En hoe ging het LB? Of als je het nog niet hebt gehad: gefeliciteerd!
pi_147113711
Ik duim
  zaterdag 29 november 2014 @ 13:14:33 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147115560
Hihi Loj, dankjewel ;) en Omen t heeft geholpen hoor! Komende week live gesprek :)

Nu op weg voor een weekend met de opa's en oma's!
pi_147125062
Dooie boel hier mensen! LB, gefeliciteerd! Goed joh :) Is het voor een echt leuke functie?

Isa lijkt vandaag een stuk beter gelukkig. We zijn de hele middag op pad geweest voor nieuwe meubels en met succes *O* In februari is ons huisje dan als het goed is echt af O+
Sarcasme. Herken het.
pi_147125213
Lb, spannend. En veel plezier bij opa en oma O+

Spirit, dat is al bijna. Wat fijn. O+

Hier een heerlijk ondeugende en lieve dreumes. Ik voelde me niet lekker vandaag en mijn zus ging even met Riley naar buiten. Hadden ze een bloemetje voor mij gekocht O+
En Riley had me gemist tijdens het buiten spelen en ging een hele tijd met mij en haar poppetje knuffelen.
En ze doet grouphugs. Zo leuk O+
En vandaag weer zo'n rare opmerking. Riley zat in haar buggy. Maar vast wil ze niet. Dus wij lopen lekker met haar en hebben het erover. Zegt een oude vrouw: "soms hebben ze niks te willen". We hebben haar maar gelijk gegeven. Maar ik vind dat een dreumes best wel iets te zeggen heeft O+
pi_147126814
Omen, wat lief dat ze een bloemetje hadden gekocht voor je O+
En die opmerking van die oude vrouw... inderdaad, "SOMS hebben ze niks te willen". Sommige dingen moeten nu eenmaal. Maar vaak genoeg hebben ze wel wat te willen en is er een prachtige middenweg te vinden :)

Spirit, wat fijn! Februari is het al bijna joh. Tijd vliegt, en in deze feestmaanden al helemaal.
Hmm.. na jouw verhaal vraag ik me ineens af of ze bij onze supermarkt nog wel van die kleine karretjes hebben sinds de start van de verbouwing... maandag eens op letten.

LB ^O^ Wat voor functie? Bij die D&K? Wanneer moeten we nog eens duimen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:59 schreef LadyBlack het volgende:
Om het even positief te benaderen: wat voor toffe nieuwe trucjes zijn jullie dames aan het leren? :9
Traplopen! Zowel naar boven en naar beneden. Naar boven gaat al best snel en zelfverzekerd. Naar beneden gaat héél voorzichtig... zo schattig, zo'n voetje wat dan aan het voelen is of er alweer een tree komt...
En 'praten'.. ze kletst je de oren van de kop. Alleen nog geen Nederlands. Maar ze spreekt wel vloeiend Femkiaans.

We hadden hier zo'n fijne dag vandaag O+ ML was zijn zus helpen verhuizen, dus ik was de hele dag alleen met de kindjes, zonder vervoer. We hebben spelletjes gespeeld, tekeningen voor Sinterklaas gemaakt, pepernoten gebakken etc etc. En tussendoor heb ik ook nog kans gezien de schuur op/in te ruimen, de kelderkast opnieuw in te richten zodat er meer ruimte overbleef, én de bovenverdieping te poetsen! Inmiddels staan er schoentjes op de mat, ligt Femke heerlijk te pitten, en heeft Lars quality time met papa en de iPad ;)
  zaterdag 29 november 2014 @ 20:32:58 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147127102
Klinkt goed shandaly!

Omen, een bloemetje van je dochter O+

En die sollicitatie is voor het callcenter van de grote geelblauwe Zweed ;) Niet top dus, maar beter dan wat ik deed!
pi_147130319
Als ze dezelfde vacature hier in de buurt hadden, zou ik hen gelijk aannemen LB. Ze staan bekend als een hele goede werkgever.
Wanneer mag je op gesprek?
  zondag 30 november 2014 @ 06:28:18 #256
95408 Incantrix
pi_147140169
Succes met je sollicitatie,LB! Ik duim voor je :*

Omen, gaat het ondertussen weer beter met je? Je lieve knuffelkind O+ da's toch een aardig medicijn :Y

Shandaly, gebrabbel is zo lief! Wel lastig als ze merken dat je ze niet verstaat, maarja :)

Ohja, en over niks te willen hebben, tja.. Zo jammer soms, zulke bemoeizucht :') naast je neerleggen zou het beste zijn, maar ik heb me er ook wel eens heel boos om gemaakt, bluh :(

Peach zit ook weer in een taalspongetje ofzo, zo zei ze gisteren in de carport 'fiets van Stef' :o zo grappig, ze brabbelt echt nog heel erg, en soms komt er dan ineens zo'n kraakhelder zinnetje uit. Ze lijkt telkens voor de moeilijke weg te gaan, zo kon ze nog geen 'bal' zeggen, maar wel 'hagelslag' en 'waddisdatnou?' (hetgeen ze op het CB niet geloofden, dus bij hen staat ze in het systeem als een kind met taalachterstand :')) . nouja, er komt steeds meer helders uit, superleuk! En gisteren heeft ze ontdekt dat ze ook kan spelen dat ze gaat slapen, dan kruipt ze op de bank, trekt de deken over zich heen, plant haar hoofd op een sierkussen en dan zegt ze 'sasa! Tusje!' (slapen! Kusje!), pakt je gezicht aan weerszijden en trekt je naar zich toe voor kusjes en begint te schateren O+ ik klaag niet ;)
3!
pi_147140672
Shandaly, klinkt als wen hele gezellige dag O+

LB, hopelijk word je aangenomen. Ik blijf duimen

Inca, wat leuk zo'n taalsprong. En niet normaal dat ze bij het CB bekend staat als een kind met taalachterstand :(
pi_147140906
Lb ik ga voor je duimen.
Shandaly wat klinkt dat als een super dag zeg.

Hier gisteren Sint gehad aan de kant van schoonfamilie met echt Sint op bezoek. Toen sac aan de beurt was liep ze snel door. Om even later bij hem aan de zijkant te gaan staan en heel hard ke(kijk) te roepen. Ze was ook weer onder een tafeltje gekropen en heeft voor de rest lief gespeeld met alle andere kinderen. D'r zus wilde daarna bij mijn ouders gaan slapen dus ik heb sac nu alleen. Boven schoonmaken met d'r ging prima tot ik bij de wc kwam en ze alles in de wc ging gooien ;( en ze heeft een hele grote knuffel gevonden waar ze bovenop ging zitten en maar brabbelen er tegen O+

En nog even een egostukje ik ben gisteren op de weegschaal gaan staan en die gaf -6 kilo aan *O* ik zie het zelf alleen nog niet zo ik voel mij nog steeds een plumpudding.
pi_147151259
LB, bij die grote blauwe Zweed werken is een van mijn stiekeme verlangens O+ :@ Lijkt me echt fantastisch, ik hoop voor je dat het iets wordt!
pi_147161036
Ik kan heel wat illusies vernietigen over het werken bij die blauw-gele, maar dat kan natuurlijk ook per vestiging/functie verschillen, zou iig fijn zijn om weer aan de slag te gaan LB! Ik lees hier sowieso veel over werkperikelen, echt zo kut. Hier ook bekend, al heb ik wel oke werk maar ik wil zoooooo graag iets in m'n studierichting doen, dus solliciteer me rot. Word ook superveel uitgenodigd, ook nog vaak op tweede gesprek maar dan begint het riedeltje van 'helaas, er was iemand met net iets meer ervaring' ;(

Hier noemt dochter Sinterklaas vandaag opeens Meneer Klaas O+ En de tweede verjaardag komt alweer dichterbij, hoe ridicuul is dat! Onbegrijpelijk!

LE! Ik voel aan m'n water dat je een dochter krijgt. Ik heb een goed/fout-ratio van 20/80 :+ weet je grote het al?
pi_147164303
Die grote blauw gele zou mij niet aanspreken, want veel te groot en te massaal... aan de andere kant... ik werk nu bij die grote lampenfabriek uit Eindhoven, en die's niet veel kleiner of minder massaal, en het bevalt me prima ;)

Over werk gesproken: vandaag een uitje gehad van onze personeelsvereniging. Een 'High Beer' in een dorp hier in de buurt. Ruim 15 km gefietst om er te komen... en 'ladderzat' in het pikkedonker weer terug. Best onverantwoord eigenlijk :@ Om het goed te lullen: op de terugweg fietste ik niet alleen :D Was gezellig zeg...
Een van mijn collega's had z'n vrouw en 10-maanden-oude dochtertje meegenomen... en tijdens de rondleiding knoopten ze haar in een doek op de rug... en ik hád me toch een spijt dat ik Femke niet bij me had.. ik miste haar zó! Ik wilde ook mijn kleine dreumesje gewoon bij me... Ik heb het bier maar de schuld gegeven ;)

quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 09:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Shandaly wat klinkt dat als een super dag zeg.
En dan had ik nog niet eens gemeld dat ik van jou zo'n lief 'hoera, verhuisd!'-kaartje had gekregen O+
pi_147164603
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 20:55 schreef Olf het volgende:
Ik kan heel wat illusies vernietigen over het werken bij die blauw-gele, maar dat kan natuurlijk ook per vestiging/functie verschillen, zou iig fijn zijn om weer aan de slag te gaan LB! Ik lees hier sowieso veel over werkperikelen, echt zo kut. Hier ook bekend, al heb ik wel oke werk maar ik wil zoooooo graag iets in m'n studierichting doen, dus solliciteer me rot. Word ook superveel uitgenodigd, ook nog vaak op tweede gesprek maar dan begint het riedeltje van 'helaas, er was iemand met net iets meer ervaring' ;(

Hier noemt dochter Sinterklaas vandaag opeens Meneer Klaas O+ En de tweede verjaardag komt alweer dichterbij, hoe ridicuul is dat! Onbegrijpelijk!

LE! Ik voel aan m'n water dat je een dochter krijgt. Ik heb een goed/fout-ratio van 20/80 :+ weet je grote het al?
Jij hebt dezelfde studie gedaan als LB :) Je weet dus inderdaad hoe niet makkelijk het is om werk te krijgen in die richting ;(
pi_147168758
Jij ook al zo'n lief kaartje Shandaly?
Ik kreeg er gisteren ook eentje van Ferrari_rood.
Ik vergeet het iedere keer :@ dus dan maar hier. Heel erg lief van je. Ontzettend bedankt :*

zo'n klein gebaar doet echt heel veel goed merk ik.
pi_147175007
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 23:12 schreef danic het volgende:
Jij ook al zo'n lief kaartje Shandaly?
Ik kreeg er gisteren ook eentje van Ferrari_rood.
Ik vergeet het iedere keer :@ dus dan maar hier. Heel erg lief van je. Ontzettend bedankt :*

zo'n klein gebaar doet echt heel veel goed merk ik.
fijn dat hij aangekomen is.
pi_147175123
Olf: nee oudste weet nog van niets. Ik ben nu 8+4, dat vind ik te vroeg. Tegen de tijd dat ik 13 weken ben is hij ongeveer jarig, dus dan wil ik het ook nog niet wereldkundig maken omdat ik wil dat zijn feestje om hem draait (en niet om De Volgende Baby, want zo gaat dat als dat dan breaking news is :+ ) Dus we schuiven het voorlopig nog even voor ons uit :) Ja joh, een meisje, dat denkt mijn man ook. Nog een week of 7 wachten, dan doen we weer een geslachtsbepaling (denk ik), ik hou jullie op de hoogte :7
pi_147175166
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 22:02 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Jij hebt dezelfde studie gedaan als LB :) Je weet dus inderdaad hoe niet makkelijk het is om werk te krijgen in die richting ;(
Dat is het idd niet :N. Ik was afgelopen week bij het UWV en zelfs zíj vertelden me dat het uitzichtloos was... ;(
Nu m'n zinnen maar gezet op starten als zelfstandige en een nieuwe thuisstudie maar ook dat is nog even lastig te ondernemen, juist weer in combi met het uwv.

L-E, ik geloof dat je statistisch gezien 4% meer kans hebt op een jongetje omdat Sticker een jongetje is maar meisjes zijn ook zo leuk :D.

En nog even een jompel voor FR en haar hardloopschema *O*
-6 is hartstikke goed!

Oh ja, en arme Isa :'(. Gelukkig voelde ze zich de volgende dag beter.

En omdat 'ie vorige keer zo verdwaalde stel ik de vraag nogmaals: kunnen jullie dreumesjes ook zo leuk associëren? Ze weet waar in het boek welk plaatje staat en kan dan ook in één adem door naar een ander boek om daar hetzelfde beestje/fruitje aan te wijzen. Als ik 'boodschappen' zeg, roept ze 'oh-oh' want dat doen we ook in het boekje van Dribbel en de boodschappen. Een stoel is niet alleen een stoel in een boek maar ook waar we op zitten en dat leidt vaak weer tot iets anders. Herkennen jullie dit? Ik vind het zo grappig :D en ook wel knap O+.
  maandag 1 december 2014 @ 09:14:36 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147175575
Herkenbaar Cwen :Y En als je dan badkamer zegt, dat ze dan alles opnoemen wat in de badkamer is.
Maar volgens mij waren ze daar hier wel een later mee dan SnEllie :D
pi_147175913
De mijne is zo ver nog niet hoor. Als ik zeg waar is je jas dan loopt ze naar de kapstok.
pi_147176103
Herkenbaar Cwen...
Hier is dierentuin --> krokodil --> mama bang
Koken --> Jokie kijken
Papa weg --> papa werken

Bah en mag ik ff klagen..
Ik heb hier een dreumes met waterpokken of krentenbaard bah!
pi_147176358
Ik kan jullie echt niet bijhouden, dat houdt me steeds tegen om mee te posten want ik wil niemand voor het hoofd stoten omdat ik die vergeet ofzo :@

Cwen, hier is ze zo snel nog niet volgens mij.. Ik maak me sowieso wel zorgen om haar taal eigenlijk. Taalbegrip is ruim aanwezig, ze begrijpt heel veel maar praten doet ze amper :{

Beterschap loj, wat naar..

Ik vind het naar al die problemen rondom werk hier te lezen. Zoveel mensen die er last van hebben op zo'n klein groepje, oneerlijk.

Wat goed dat je al 6 kilo bent afgevallen FR!

Oh omen, die opmerking van die oude vrouw. Zo stom vind ik dat, maar het zijn vaak oudere mensen die dat vinden inderdaad. Zal vroeger wel de norm zinn geweest, ouders zijn de baas. Ik probeer tot zekere mate Eva ook een mening te geven en die te respecteren. Daarom loopt ze de ene keer los door de winkel, dan staat ze in de kar en dan zit ze weer ;)

Spirit, je arme meisje. Gelukkig was ze al snel wat opgeknapt en heeft ze wel lekker kunnen spelen.

Eva heeft ontzetten last van de laatste hoektand die doorkomt. Ze huilt al nachtenlang en vannacht was ze zo overstuur dat ze haar hele bedje onderspuugde :'(
Stom want de andere drie tanden waren een makkie met doorkomen. Deze lijkt maar niet door te willen breken, hij zit al een week tegen het tandvlees te drukken.
Ik ben gewoon alweer verkouden, hoe kan dat nou?! ;(
E.
  maandag 1 december 2014 @ 10:05:31 #271
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_147176392
Oi Loj, dat is niet zo best! Veel last ervan? -O-

En Spark ook al een zielige gup thuis ;(

T. heeft een plekje op zijn zij, zelfdiagnose :P is ringworm. Nja, morgen even naar de huisarts voor een smeerseltje, aangezien dit zelden uit zichzelf geneest.
pi_147177188
Ja :(
Echt niets is goed vandaag.. Dus het wordt een dag tv-kijken :')
Oh en zo nieuwe zetpilletjes halen ;)

Huisarts denkt (gelukkig) waterpokken. Als het morgen niet slechter :') is geworden moeten we langskomen.

Balen Sparkling!

En ringworm, ook niet leuk GotC
pi_147177474
Beterschap voor je mannen loj!

En dat die tand van e maar snel door mag komen! Hier zijn we ook al weken af en aan verkouden...

Lb, fijn dat je op gesprek mag komen. Is al beter als gelijk een nee. Ik hoop echt voor je dat het wat word!

Cwen. Kaylee praat nog niet zoveel maar legt wel verbanden. In de kinderstoel is eten. Je helm draag je alleen op de fiets. En als we bij het kdv naar binnen lopen is het brullen haha..

Oei ringword voor t. Hopenlijk snel weer er van af!
  maandag 1 december 2014 @ 11:41:05 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147178439
Beterschap Loj! Waterpokken kan echt heel naar zijn. Hopelijk wordt Js niet besmet.
ik ben toen eigenlijk helemaal niet met ze naar de huisarts geweest :@

Ai Spark, wat sneu dat ze er zo'n last van heeft -O-
En jij ook weer verkouden. Beterschap :*

Ringworm moest ik ook even googlen... maar snel weer weggeklikt bij de plaatjes... Hopelijk heeft T het niet zo naar als op sommige foto's :X

Oh en Spark, gewoon aanhaken hoor, je hoeft heus niet op iedereen te reageren! Het zou zo jammer zijn als dat hetgene is dat je tegenhoudt hoor!

Wat betreft tanden hebben we hier een beetje een vreemde volgorde....op deze (niet al te flatteuze) foto kun je dat best goed zien:

Oh, en ik ben vandaag even home allone! M op het kdv en de meiden zijn vanochtend door oma opgehaald. Kan ik weer even een dagje bijkomen. Dus vanochtend even naar de action geweest en verder tv, internet en foto's in plakken. En dan in de pauze even door het huis heen :P Ik vind het goed geregeld.

En vandaag officieel verborgen werkloos ;(
pi_147179377
Ferrari *O* voor het afvallen

Olf alweer bijna twee. Wat gaat het toch snel. Over 7,5 is Riley ook alweer twee

Shandaly, je high beer klinkt gezellig. En herkenbaar dat je jezelf een tikje schuldig voelt als je ziet dat een ander zijn/haar kind wel heeft meegenomen. Terwijl ik me meestal niet schuldig hoeft te voelen, omdat het vaak voor Riley niet haalbaar is. Of ik moet de behoefte hebben om een krijsend kind (want moe) willen showen :D

L-E, ik snap dat het pas vertelt na de verjaardag van je oudste.

Spark, ik ben het met Kyara eens. Gewoon aansluiten en posten en jezelf niet schuldig voelen :*
:* voor het rottige tandje dat maar niet wil doorkomen en jouw verkoudheid

Loj, beterschap voor jouw dreumes. Zielig :*

Kyara, wat lekker zeg. Het rijk voor jezelf O+
  maandag 1 december 2014 @ 12:15:53 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147179532
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:10 schreef Omentielvo het volgende:
Over 7,5 is Riley ook alweer twee
Niet }:|
pi_147179542
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 12:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Niet }:|
Da's pas volgend jaar joh :+
pi_147179997
quote:
Olf alweer bijna twee. Wat gaat het toch snel. Over 7,5 is Riley ook alweer twee
Mag hopen dat Olf ietsjes ouder is dan dat ;)

Maar jongens... niet al die verjaardagen! Ik wil er nog niet aan dat het hier straks leegloopt!

Kyara, hoezo niet flatteuze foto? Die mooie dames van jou kunnen toch niet onflatteus vastgelegd worden? Enneh, die volgorde deed Femke ook zo ongeveer... eerst 4 tandjes, toen 4 kiesjes, en nu nog weer wat tandjes... hoektanden ook nog niet gezien.

quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 11:41 schreef Kyara het volgende:
En vandaag officieel verborgen werkloos ;(
:*

Beterschap voor de kleintjes van Loj en GotC :*
en voor Spark zelf én haar meisje.
pi_147180197
Wat betreft tanden, mijn piranha blijkt boven al de achterste twee kiezen te hebben :') Dat verklaart wel waarom ze twee weken geleden zo slecht sliep. Nu de onderste nog en dan kunnen we gaan wisselen *O*

Oh en wb taal, die van mij is ook sloom. Ze zingt nu wel O+ En ze begrijpt veel. Als je vraagt wat bijvoorbeeld een varken doet, gaat ze knorren en bij plaatjes linkt ze dat geluid ook, maar zelf een dier benoemen kan ze niet, alleen de krokodil :D
Sarcasme. Herken het.
pi_147180330
quote:

Nietus!
(Want dan is Ow over 6 weken al twee :') )

Oh en ik ga alleen naar de huisarts morgen als er geen pokken bij zijn gekomen. Want dan is het misschien toch krentenbaard ipv waterpokken. En heb ik een zalfje nodig :)

Verder deed de buitenlucht Ow goed, hij is nu rustig aan het eten/spelen :)
  maandag 1 december 2014 @ 13:09:05 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147181036
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 10:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Eva heeft ontzetten last van de laatste hoektand die doorkomt. Ze huilt al nachtenlang en vannacht was ze zo overstuur dat ze haar hele bedje onderspuugde :'(
Stom want de andere drie tanden waren een makkie met doorkomen. Deze lijkt maar niet door te willen breken, hij zit al een week tegen het tandvlees te drukken.
Ik ben gewoon alweer verkouden, hoe kan dat nou?! ;(
Denk dat dat te maken heeft met wat er boven staat he. Klote zeg.... ;(

Hoe gaat t eten nu? Denk dat ze misschien al een tijdje erg last van die tand heeft gehad en daarom niet at?

Oh, en ik lees ook over nare ziektes bij Ow en T -O- Beterschap!!

En Ela, Cwen én Olf dus studiegenoten? *boks, losers* :') :* grapje!!
Ik heb de hoop opgegeven om werk in mn studierichting te vinden, zeker omdat ik me zonodig wilde specialiseren in de oude Italianen. Daar is niet zoveel mee te doen hier in het noorden.

Kyara, wel even slikken denk ik nu je eindeloze ww toch geëindigd is :{ Hopelijk vind je toch gauw iets, of het nou echt tof werk is, of iets waardoor je wat ruimer kunt leven.

Dat laatste is hier echt het doel. Donderdag ga ik op gesprek, en ik ga het wel zien of het een leuke werkgever is, of niet.... Er mot geld binnenkomen, en ik ken dit werk, ik kan het goed, en het is maar voor <20 uur.
pi_147181228
Beterschap voor alle zieken.

kyara dat zal zeker even slikken zijn.
lb succes morgen.

En werk tja dat blijft hier een issue.
  maandag 1 december 2014 @ 13:24:58 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147181454
Oh en ik zit eindelijk weer even rustig alleen op de bank! Dit weekend dus naar de opa's en oma's geweest, maar met een half ziekig kindje; met prutogen en sinds gisteren ook wat koortsig.

We zaten steeds te kort in de auto om haar goed te laten slapen, dus zaterdag stond de teller overdag op een halfuurtje :X en werd ze 's avonds een uur nadat ze in bed lag alweer wakker. En daarna sliep ze zo licht dat ik haar niet meer in dr bed kreeg, ze bleef zich maar aan mij vastklampen ;( Dus vriendje heeft in de woonkamer geslapen en E bij mij in bed. Dramanacht, ik kon geen kant op zonder dat ze wakker werd en helemaal schor 'drinke drinke' mompelde :X

Overdag deed ze t super, maar vannacht was weer hetzelfde. Arm popje....
pi_147181570
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:09 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Denk dat dat te maken heeft met wat er boven staat he. Klote zeg.... ;(

Hoe gaat t eten nu? Denk dat ze misschien al een tijdje erg last van die tand heeft gehad en daarom niet at?

Oh, en ik lees ook over nare ziektes bij Ow en T -O- Beterschap!!

En Ela, Cwen én Olf dus studiegenoten? *boks, losers* :') :* grapje!!
Ik heb de hoop opgegeven om werk in mn studierichting te vinden, zeker omdat ik me zonodig wilde specialiseren in de oude Italianen. Daar is niet zoveel mee te doen hier in het noorden.

Kyara, wel even slikken denk ik nu je eindeloze ww toch geëindigd is :{ Hopelijk vind je toch gauw iets, of het nou echt tof werk is, of iets waardoor je wat ruimer kunt leven.

Dat laatste is hier echt het doel. Donderdag ga ik op gesprek, en ik ga het wel zien of het een leuke werkgever is, of niet.... Er mot geld binnenkomen, en ik ken dit werk, ik kan het goed, en het is maar voor <20 uur.
Volgens mij heb jij de kunstvariant van mijn studie! Ik de wetenschapsvariant. Mijn studie is nu al opgeheven ook :')
  maandag 1 december 2014 @ 13:36:31 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147181810
Ik heb kunstgeschiedenis gestudeerd :) ben nu wel benieuwd wat jij hebt gedaan!
  maandag 1 december 2014 @ 13:55:11 #286
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147182404
Jullie gaan te snel :'(

Ik lees over zieke kindjes, geel-blauwe Zweden (;)) en kunstzinnige studies... Ik heb geloof ik 'geluk' gehad met mijn studiekeuze. Na afstuderen meteen doorgestroomd naar een promotieplek (dankzij een opvallend goed cijfer voor statistiek, dat scheen uitzonderlijk te zijn voor een letterenstudent), en die promotie heeft me aan mijn huidige baan geholpen (die gelukkig tof is, en waar ik echt niet weg wil).

Ik hoop dat eea snel weer aan gaat trekken, en de zoekenden ook op een toffe plek terechtkomen!

Oh, en mijn dreumes is al bijna een peuter, over een maand ben ik waarschijnlijk taart aan het bakken voor zn feestje :X :D . Wel een dreumes die gisteren compleet over zn toeren was trouwens. Logeren bij opa en oma + een bezoekje aan de mega-kermis-lichtshow-pretpark-intratuin waren een beetje te veel voor m. Al die pepernoten die ie kreeg toegestopt zullen ook niet hebben geholpen...

Vannacht dus samen op het logeermatras in zijn kamer geslapen. Dit was ook de eerste keer dat alleen mama goed genoeg was, bij vriend was het krijsen, bij mij meteen stil :?

Ben dus nu nog aan t twijfelen, om 3 uur komt de Sint op het kinderdagverblijf. Wel heel leuk natuurlijk, maar ook weer veel prikkels... :{
pi_147183316
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:36 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb kunstgeschiedenis gestudeerd :) ben nu wel benieuwd wat jij hebt gedaan!
Ik ook!

Mijn vriendje heeft dezelfde kunstzinnige studie als Cwen gedaan...
Dus zonder Cwen had ik nu geen Ow gehad O+
pi_147183893
Kunstgeschiedenis hier ook dus w/ Modern heb ik, fotografie! En dat samen met kunstacademie, ook fotografie (en vormgeving) <3
pi_147184588
Ik ben ook benieuwd!
En ik heb eigenlijk maar een deel kunstgeschienis gedaan maar m'n MA is ook in die hoek. Maar idd wel een studie vol toffe mensen! *O* ;)
Maar dat werk idd... Heb altijd in musea gewerkt maar daar is nu ook niks te vinden.

En nog een :* voor Spark, zo sneu. Die stomme verkoudheid hangt hier ook nog steeds...

Loj, beterschap voor Ow!

Omen, wat gaat dat snel al :o

Ellie's ene oor is nog steeds een beetje ontstoken/ geïrriteerd -O-. Maar we geven haar lijf toch even de kans om het op te lossen. Veel zoutoplossing, uien en stomen dan maar :(.
pi_147185267
Wat veel dreumesmama's en -papa's met een (kunst)geschiedenisachtergrond! Ik ben een oud-studiegenootje van Cwen, maar met een andere master (oudheidkunde). Ik heb ook nog een tijdje in een museum gewerkt en dat was zo leuk! Maar uiteindelijk ergens anders terecht gekomen en dat is ook goed. Ik heb er altijd rekening mee gehouden dat ik werk in een andere hoek zou moeten zoeken. Maar ik ben heel blij dat ik mijn studie heb kunnen/durven doen, ondanks de belabberde werkvooruitzichten.

Edit: ik ben even aan het Sherlocken via fb en volgens mij ken ik Loj's vriendje ook :D. En het lijkt erop dat hij in dezelfde branche is gaan werken, zij het aan de andere kant van het spectrum :P. It's a small small world :o

[ Bericht 35% gewijzigd door Phaidra op 01-12-2014 15:30:31 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 1 december 2014 @ 15:28:54 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_147185406
Zo, hoppa, E ligt lekker al >3 uur plat O+ Wat zal ze het nodig gehad hebben zeg....
  maandag 1 december 2014 @ 15:38:08 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147185719
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:24 schreef Phaidra het volgende:
Maar ik ben heel blij dat ik mijn studie heb kunnen/durven doen, ondanks de belabberde werkvooruitzichten.
Groot gelijk.

Hier bedrijfskunde. Stond toch wel bekend als een studie met goede vooruitzichten....
pi_147186543
Technische natuurkunde hier. Maar niet afgemaakt...
Baan heeft er wel zijdelings mee te maken, maar was niet noodzakelijk. Al maakt het nu wel dat ik ook echt snap waar ik mee bezig ben en niet zo'n administratief aapje ben dat een kunstje kan :D en dat maakt het zoveel leuker :)
pi_147186892

[ Bericht 100% gewijzigd door F_r op 01-12-2014 16:15:28 ]
  maandag 1 december 2014 @ 16:33:41 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147187549
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 16:01 schreef Shandaly het volgende:
administratief aapje ben dat een kunstje kan
Ik vind dit eerlijk gezegd best een beetje denigrerend overkomen.

Hoewel ik wel begrijp wat je bedoelt.
pi_147189759
quote:
2s.gif Op maandag 1 december 2014 16:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik vind dit eerlijk gezegd best een beetje denigrerend overkomen.

Hoewel ik wel begrijp wat je bedoelt.
Ja, klopt. Sorry.
Wil hier niet mee zeggen dat alle administratieve baantjes slechts een kunstje zijn. Maar een beetje inzicht in waar je mee bezig bent lijkt me wel wenselijk.

Excuses als ik me niet helemaal lekker uitdruk vandaag

[ Bericht 16% gewijzigd door Shandaly op 01-12-2014 17:35:54 ]
  maandag 1 december 2014 @ 17:51:00 #297
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147190886
:*
pi_147191381
Ach, ik ben in de zorg gaan werken want daar zou altijd werk in zijn.... bedankt regering zal ik maar zeggen. Nu ben ik nog aan het werk maar in augustus loopt mn contract af en dan is het afgelopen.
En omdat reoeganisatie hebben ze alle vaste verlof dagen ingetrokken en heb ik voor het eerst op maandag gewerkt. Even wennen voor ons allemaal. Gelukkig heeft kaylee op het kdv warm gegeten!
pi_147196989
Combobreaker: ik heb geen kunstgeschiedenis gestudeerd! Ik ben niet eens naar de universiteit geweest *duikt weg* Maar serieus, ik droom echt van een baantje waarbij ik een kunstje mag uitvoeren ;) Ik kom van een leidinggevende functie in de zorg, en ik ben echt dol op werken in de zorg, maar de verantwoording die erbij komt kijken kan ik (nu) niet handelen. Beslissingen nemen die het verschil kunnen maken tussen leven en dood, nee, dat raakt nog iets te veel aan de zaken waardoor ik het laatste jaar niet heb kunnen werken. Ik ga inzetten op een leuke werkplek, waarbij er niet al te veel van me wordt verwacht. Als dat goed gaat, kan ik mogelijk verder groeien naar het niveau waarop ik functioneerde, maar als ik daar weer start ben ik binnen no-time terug bij af, aldus mijn therapeute. Ik denk dat ze daar enorm gelijk in heeft :)

Naast Ikea lijkt de bibliotheek me ook heel leuk. Of Pieterburen. Of tekenfilms maken bij Pixar! Of gewoon SuperHeld zijn! O+
pi_147197487
Superheld. Dat wil ik ook. Dat is mijn studie trouwens ook. Maar destijds was er geen werk, dus toen maar gaan werken op de financiële administratie.
pi_147197518
Dicht dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')