Dit was typerend voor mijn burn out. En nog steeds als het niet lekker gaat is dit een van de eerste tekenen dat ik gas terug moet nemen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Tegenwoordig raak ik al in paniek als ik die week een afspraak heb staan. Bang om te vergeten. Dan vind ik het al 'druk'.
Tuurlijk houd je veel van je man.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef vencodark het volgende:
En ik weet wel dat ik geen uitleg schuldig ben maar ik hou wel heel veel van mijn man, hij is niet makkelijk maar wilt ook dat wij geen zorgen meer moeten hebben rondom dat rot geld. En ik wil hem hier niet afschilderen als iemand die het onmogelijke van mij vraagt en afschuwelijk is ofzo.
Dat is ook iets wat ik me voor houdt. Als ik eenmaal een baan heb (die ik leuk vind) dan komt het allemaal wel goed.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:41 schreef Suikertante het volgende:
Tally ik denk altijd dat als ik beter in m'n vel zit, ik ook een leukere moeder ben. Mijn werk is niet wereldverbeterend en ik verdien er ook niet veel mee maar het geeft rust in mijn hoofd om even met iets bezig te zijn waar ik goed in ben, en daarna weer extra veel zin te hebben om thuis te komen en met F op pad te gaan. Eigenlijk hoor ik vaak verhalen over burn-outs waarin mensen tegen verandering aanhikken terwijl ze het wel nodig hebben. Dus wie weet, áls je ooit een baan hebt of als er iets verandert, voel je dan juist dat je het nodig had of misschien voel je wel dat je echt iets heel anders nodig hebt, dat kan natuurlijk ook.
Maar even he... Hoe komt het dan dat jullie te kort komen? Zijn jullie vaste lasten te hoog? Is er iets gebeurd de afgelopen tijd dat het niet meer uitkomt? Of leven jullie onder de armoedegrens? Of zijn er hoge schulden die afbetaald worden?quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef vencodark het volgende:
@Spirit. Ik vond je spoiler echt een eyeopener (en ook heel verdrietig). Ik laat mij ook niet gek maken door de financiële zorgen. Soms wordt het wel teveel want het kan soms echt niks maar ik ben er niet structureel depri door.
Het gezin is het belangrijkst. Niet alle dingen wr omheen.
@Tally. In het vorige deel quote je mij omtrent die 40 uur werken. Ik begrijp je reactie nav wat ik hier vertel maar het ligt wel iets genuanceerder.
20 uur werk is financieel te weinig. Het is bijna of 20 uur te weinig verdienen of 20 uur teveel werken.
Ik begrijp wel dat mijn man liever heeft dat ik 40 uur werk waarmee wij het wel redden dan de amper 20 uur werk waarmee wij tekort komen.
Een baan tussen 20 en 40 uur is er gewoon amper.
En wat die 2e betreft: die komt er voorlopig echt niet. Niet komend jaar. Heb besloten eerst asn mezelf (en ons) te denken en niks aan te trekken van iedereen die zegt "dat 2 jaar verschil het beste is want dat is zo leuk voor Aiden".![]()
En ik weet wel dat ik geen uitleg schuldig ben maar ik hou wel heel veel van mijn man, hij is niet makkelijk maar wilt ook dat wij geen zorgen meer moeten hebben rondom dat rot geld. En ik wil hem hier niet afschilderen als iemand die het onmogelijke van mij vraagt en afschuwelijk is ofzo.
Same here (en dan de burnout vervangen door ptss). December is wat dat betreft ook echt geen fijne maand, er staat zo veel in de agenda.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:35 schreef Limone het volgende:
[..]
Dit was typerend voor mijn burn out. En nog steeds als het niet lekker gaat is dit een van de eerste tekenen dat ik gas terug moet nemen.
Nee, we leven niet onder de armoedegrens of iets maar wij hebben een appartement te koop en een koophuis. Daar is best wat geld in gegaan om het in te richten en alles.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar even he... Hoe komt het dan dat jullie te kort komen? Zijn jullie vaste lasten te hoog? Is er iets gebeurd de afgelopen tijd dat het niet meer uitkomt? Of leven jullie onder de armoedegrens? Of zijn er hoge schulden die afbetaald worden?
Want heel cru gezegd, gezinnen kunnen rondkomen van alleen bijstand. Geen vetpot, zeker niet, maar het kan. En aangezien je met werken eigenlijk altijd erop vooruit zou moeten gaan zou het zo moeten zijn dat jullie gezin met 3 gewoon zou moeten rondkomen van 2 salarissen.
Hebben jullie wel een goede inzage in wat er in komt en uitgaat. Afas personal bied een gratis tool om jullie uitgaven goed inzichtelijk te maken. Misschien gaat er ongemerkt veel uit aan kleine boodschapjes of steeds geld opnemen.
Wij hebben 2 jaar 2 huizen gehad.. Ik snap het helemaal.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, we leven niet onder de armoedegrens of iets maar wij hebben een appartement te koop en een koophuis. Daar is best wat geld in gegaan om het in te richten en alles.
Doordat mijn man zijn baan verloor een paar weken na mijn bevalling, hebben we een tijd minder gehad dan waar alles destijds bij de bank op berekend was.
Sep 2012 appartement te koop gezet.
Dec 2012 nieuwe huis gekocht.
April 2013 bevallen.
Mei 2013 baan verloren en gelukkig heel snel weer een nieuwe baan.
Maar...het betaalde eerst minder en daar zijn we eigenlijk nog van aan het bijkomen.
Er lopen een paar maandelijkse afbetalingen vanwege het huis.
Vandaar dat we dát bedrag eigenlijk 'te kort' komen.
We hebben wel gewoon eten en de vaste lasten worden betaald maar extra kosten zoals nieuwe kleding en uitjes zijn dan al gauw teveel.
Snap je?
Dan heb jij vast het geluk van oudere neefjes/nichtjes/buurkinderen etc in de buurt? Da's wel fijnquote:Op dinsdag 25 november 2014 13:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb als voordeel dat ik nooit kleding koop voor de kinderen. Dat scheelt behoorlijk:D
Nee, mijn ouders kopen het.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dan heb jij vast het geluk van oudere neefjes/nichtjes/buurkinderen etc in de buurt? Da's wel fijn![]()
Hier helaas alleen maar dochters bij vriendinnen, en geen neefjes, dus kleding krijg ik niet snel doorgeschovenWel oma's die het leuk vinden af en toe wat te kopen
Eerlijk gezegd is bijna alle kleding hier nieuw. Ik ben nogal kieskeurig, en na een paar miskopen via marktplaats doe ik dat niet meer. Verkopen van kleding die J. niet meer past doe ik wel, dus dat levert af en toe nog wel wat extra's op.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:50 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en kleding; ik koop veel, heel veel tweedehands. Ik schrik me elke keer weer dood van de prijzen van nieuwe kleren. En snap echt niet dat je alles nieuw zou kopen![]()
Ja, ik krijg elke 2 weken een tas vol. En meestal verzamel ik dan ook weer wat tassen met te klein / niet leuk / niet roze genoeg, dat gaat dan weer terug.quote:
Nee, het is allemaal 2e hands. En omdat mama er werkt krijgt ze ook nog wat korting. Dus je betaald al niet veel en dan nog minder.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:02 schreef mousemicky het volgende:
Wow, elke twee weken?
Hebben je ouders een kinderkledingwinkel? (dat lijkt me echt ideaal) Of een geldboom in de tuin
? (nog idealer
)
quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:50 schreef LadyBlack het volgende:
Omen, is zo'n abonnement te vragen voor Sinterklaas / verjaardag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sarcasme. Herken het.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:37 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een goed idee eigenlijk om een jaarkaart voor een dierentuin kado te vragenIsa is nog steeds gek op Aap Poot Pies en Artis is helemaal niet zo ver met de auto. Alleen jammer dat je er altijd parkeerkosten bij hebt..
TeunSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:24 schreef L-E het volgende:
Om 10:30! En we hebben geen oppas dus Sticker gaat mee en het wordt een inwendige echo, dus het wordt vast een dolle boel van grijpgrage dreumeshandjes en een geagiteerde gynaecoloog, ik heb er zin an
Zomg wat cool! Gefeliciteerd en welkom hierquote:Op woensdag 26 november 2014 07:28 schreef Mabawa. het volgende:
Ik hoor hier numijn baby is een dreumes!!! Fotospam volgt hoor eerst vakantievieren
Scheepvaartmuseum en Rijksmuseum voor Oudheden mogen daar ook wel bij! Archeon al genoemd?quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:00 schreef L-E het volgende:
Museumjaarkaart is dus niet alleen voor musea waar je suf naar schilderijen kijkt hoor. Daar doe ik mijn kindjes geen plezier meeMaar Nemo (wetenschap), het Spoorwegmuseum, Naturalis, allemaal toffe dingen die je er ook mee kan doen!
Balen. Maar totdat het geregeld is kun je elke keer tijdens het tandenpoetsen even terugdenken aan die toffe dag!quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:34 schreef Shandaly het volgende:
Haha, die Rosalie. Wat heerlijk als ze zo kunnen kletsen.En fijn dat het spugen klaar is.
Ik kan me eigenlijk amper herinneren wanneer ik voor de laatste keer in een museum was. Denk een jaar of twee geleden, met collega's naar het Philips-museum hier in de stad. Maar daarvoor...? Zou goed het Louvre kunnen zijn toen we in Parijs waren... in 2004Museumjaarkaart is niet echt aan ons besteed denk ik.
Ik heb voor Femke wat kleding op het Sinterklaasverlanglijstje geschrevenOnder het mom, speelgoed hebben we (meer dan) genoeg, en zo erg heeft ze het toch nog niet door. Als ze maar papier van een pakje mag scheuren, dan boeit het haar vij weinig wat eruit komt. Dat papier is toch toffer.
Verder heb ik echt een ontzettende baalavond... hij begon hartstikke tof, met de komst van mijn secret santa pakje al, en een 'hoera-nieuw-huis'-kaartje van een lieve vriendin. Vroeg thuis door rapportgesprek bij Lars op school, en ook dat gesprek was hartstikke positief. Avondmaaltijd voorbereid, vrolijk dreumesje opgehaald bij het kdv etc etc etc. Lekker in de flow...
Totdat ik Femke naar bed bracht, en we bij het tandenpoetsen een glas uit onze handen lieten vallen... nét met een puntje op onze spiksplinternieuwe wastafel, waar nu een flinke chip vanaf is gebroken. *VLOEK* En die wastafel had ons al zoveel moeite gekost...
En alles is relatief, het is maar een ding, we kunnen waarschijnlijk wel iets met verzekering regelen etc etc etc.. maar de moeite die dat allemaal weer gaat kosten...![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 november 2014 07:28 schreef Mabawa. het volgende:
Ik hoor hier numijn baby is een dreumes!!! Fotospam volgt hoor eerst vakantievieren
+1!quote:Op woensdag 26 november 2014 11:39 schreef Omentielvo het volgende:
En ik zit hier en in z&g te f5-en voor L-E
+1quote:Op woensdag 26 november 2014 11:39 schreef Omentielvo het volgende:
En ik zit hier en in z&g te f5-en voor L-E
quote:Op woensdag 26 november 2014 12:17 schreef L-E het volgende:
Oh my, we krijgen gewoon serieus een derde kindje
Ik dus stiekem ook.... En ja Js is pas 7 wekenquote:Op woensdag 26 november 2014 14:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
LE, gefeliciteerd!
Ik ben een beetje jaloers hoor!
quote:Op woensdag 26 november 2014 13:21 schreef LadyBlack het volgende:
(al rammel ik door dat damesduo van Kyara de tent uit voor een tweeling )
Ik snap dat je het eens met lb bent. Vooral weer terug naar de fysio is overbodig naar mijn idee. Maar kun je je fysio niet vragen een bevinding te schrijven. Je bent daar toch lang onder behandeling geweest?quote:Op woensdag 26 november 2014 16:33 schreef danic het volgende:
Hahaha grappig die reacties. LB vindt het tergend traag en f_r redelijk snel![]()
Ik ben het eens met LB![]()
En voorlopig hou ik alles binnen gelukkig. Maar daar houdt het ook wel bij op.
Fijn f_r dat er weer zucht op werk is. Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Er valt vast wàt te regelen met de go.
M. is gesteriliseerd. Dus hier kan het niet eens meerquote:Op woensdag 26 november 2014 14:32 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik dus stiekem ook.... En ja Js is pas 7 weken
* Cocolocochristmasmofo noteert voor gedicht.quote:Op woensdag 26 november 2014 17:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
M. is gesteriliseerd. Dus hier kan het niet eens meer
quote:Op woensdag 26 november 2014 22:02 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben nou zo benieuwd hoe dat gedicht gaat worden met deze info![]()
Ik kom niet verder dan
M is nu gesteriliseerd
Zoiets biedt mogelijkheden
N*ken zonder risico's lijkt me niet verkeerd
Echt he!quote:Op woensdag 26 november 2014 22:12 schreef LadyBlack het volgende:
Wat een goeie nickname heeft de santa van coco![]()
* Cocolocochristmasmofo noteert gedicht.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:02 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben nou zo benieuwd hoe dat gedicht gaat worden met deze info![]()
Ik kom niet verder dan
M is nu gesteriliseerd
Zoiets biedt mogelijkheden
N*ken zonder risico's lijkt me niet verkeerd
Thxquote:Op woensdag 26 november 2014 15:52 schreef Kyara het volgende:
...
Shandalyen foto van de kleertjes!
...
Ja!!!!quote:Op donderdag 27 november 2014 09:11 schreef Cwen het volgende:
Verder gaan we zo eens een binnenspeeltuin proberen ipv zwemmen want oortjes... Zou dat leuk zijn voor dreumes?
Euhm, ik heb gisteren dus gezien dat Delta Lloyd veel meer vergoedt. Precies wat Inca zegt; de andere verzekeringen laten sommige dingen buiten beschouwing. DL vergoedt ook de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling en de eigen bijdrage voor kraamzorg. Dat tikt best aan.quote:Op donderdag 27 november 2014 07:37 schreef L-E het volgende:
Ik stap elk jaar over LB, om van de maximale vergoeding voor bril/lenzen gebruik te maken (is altijd per 2 jaar). Dit jaar Zilveren Kruis, vorig jaar Ohra, in 2015 is Ohra weer een goede kanshebber (goed pakket rondom zwangerschap).
Minimeet?quote:Op donderdag 27 november 2014 09:39 schreef Loj het volgende:
[..]
Ja!!!!
Ik wil ook weer met Ow, maar is zo lastig met Js erbij
Hier komen er zo 3 hele leuke dreumesjes met Ow spelen
Ja, maar ohra vergoedt al die dingen ook, ik heb het allemaal meegenomen in mijn berekening hoorquote:Op donderdag 27 november 2014 09:49 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Euhm, ik heb gisteren dus gezien dat Delta Lloyd veel meer vergoedt. Precies wat Inca zegt; de andere verzekeringen laten sommige dingen buiten beschouwing. DL vergoedt ook de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling en de eigen bijdrage voor kraamzorg. Dat tikt best aan.
Het is overigens een uitbreiding van mijn pakket bij Delta Lloyd geworden. Ik maak elk jaar flinke tandartskosten, en komend jaar komt er sowieso chiropractie bij. En DL vergoedt dan 50 euro per behandeldag (itt 40 of 45 euro wat de rest vergoedt). Dus wel een rottig hoog maandbedrag, maarja.... dat is nu even niet anders.
Oh dat werd me dan uit de independerberekening en op hun site niet duidelijk. Ben nu iets gerichter daarop aan het zoeken, en dan staat er inderdaad dat het bij een aanvullende verzekering wel vergoed wordtquote:Op donderdag 27 november 2014 10:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, maar ohra vergoedt al die dingen ook, ik heb het allemaal meegenomen in mijn berekening hoorGa DL wel even bekijken trouwens!
Die 50 euro voor chiropractie bij DL is wel heel interessant voor ons trouwens. We komen er beide elke maand, en onze chiro kost 59 per behandeling. Nu betalen we per behandeling 19,- zelf.. dat is nogal een verschil op jaarbasis joh!quote:Op donderdag 27 november 2014 10:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Oh dat werd me dan uit de independerberekening en op hun site niet duidelijk. Ben nu iets gerichter daarop aan het zoeken, en dan staat er inderdaad dat het bij een aanvullende verzekering wel vergoed wordt
Ja, ik ben nu idd meeverzekerd bij mijn man, maar nog steeds heb je daar dan toch een keus in? Is geen verplichting.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:17 schreef LadyBlack het volgende:
Ik denk dat ze een collectieve verzekering via het werk bedoelt?
E en ik zouden volgens mij ook bij mijn vriend meekunnen op de polis die hij via de universiteit heeft, maar dat is voor mij niet perse voordeliger.
Hij werkt bij een zorgverkeraar.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:10 schreef L-E het volgende:
fr, wat doet je vriend voor werk dat je geen keus hebt in verzekering?
Hoe was het op het CB?quote:Op donderdag 27 november 2014 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Hij werkt bij een zorgverkeraar.
Ze moet pas om 16:45 en ik ben aan het werk en daarna gesprek dus ik kan niet mee.quote:
Ja, lekker! Onze tuin is heerlijk grootquote:
9350 gram bij 78,4 cmquote:Op donderdag 27 november 2014 13:49 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ze moet pas om 16:45 en ik ben aan het werk en daarna gesprek dus ik kan niet mee.
Wat waren de stats van S?
Klein en fijn je meissiequote:Op donderdag 27 november 2014 13:56 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
9350 gram bij 78,4 cm
Wat fijn trouwens van je werk!
Ik ben fan van pakjes op de fiets in de winter. Skipakjes dus. Anders een overbroek (van de h&m). Weet niet of ze die nu hebben...quote:Op donderdag 27 november 2014 15:56 schreef aapieannie het volgende:
Even vraagje voor de fietsende mama's. Wat doen jullie je kind aan in het zitje? Kaylee heeft een goede winterjas maar haar beentjes worden zo koud smorgens vroeg
Nou.... om half 3 vannacht wel jaquote:Op donderdag 27 november 2014 19:40 schreef Omentielvo het volgende:
LB, was E vandaag wel lekker warm uit bed gekomen?
Over wantjes gesproken: heb vorige week zijn eerste paar gekocht aangezien het op de fiets inderdaad al aardig koud is.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:57 schreef mousemicky het volgende:
Hier gaat J. gewoon in jas (met sjaal, wanten en muts) en verder niets bijzonders. Maar wel een jongen, dus meestal een (dik) spijkerbroekje aan. De dunnere zomerbroekjes heb ik opgeborgen, die kunnen alleen nog met maillot eronder, maar dat is weer zo warm binnen....
Moet ik ook nog doen ja.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:14 schreef LadyBlack het volgende:
Ik doe ze E nu eerst aan, en dan pas de jas. Dan gaan ze iets minder snel uit![]()
En het is goed dat je erover begint, want ik ga er even een koord tussen haken, zodat ze ze überhaupt niet kwijt kan raken.
Haha, boks! E heeft m sinds een maand ofzoquote:Op donderdag 27 november 2014 21:20 schreef Omentielvo het volgende:
Na bijna twee jaar heeft Riley de speen ontdekt. Ik had Js van Loj vast ()en Riley zat naast me met de speen in haar hand. Toen ik uitlegde dat Js die niet hoefde, omdat hij sliep nam ze hem zelf. De hele middag heeft ze dat speentje in haar mond gehouden. Een niet sporen kind. I have one
![]()
[ link | afbeelding ]
Ps, ik ga niet nu beginnen aan een speen. Dus eenmalige actie (totdat ze van de volgende baby de speen pikt)
Aiden wilt ook geen muts op. Heeft wel een capuchon die dichtgeknoopt kan worden dus als het moet, dan moet het.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:38 schreef -mandy- het volgende:
Ik heb voor op de fiets een warme voetenzak. Ideaal.
Wantjes houdt D niet van, en zijn muts moet van zijn hoofd als hij er de kans voor heeft. Mijn eigenwijsje heeft het niet snel koud.Loopt nu ook nog op blote voeten binnenshuis, sokken zijn niet voor hem besteed. Brrr.
Noor heeft gewoon gelijk!quote:Op donderdag 27 november 2014 21:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
fraai
Hier ook wel een leuke gister. Noor wijst aan en benoemt alles onderweg op de fiets. Meestal gaat dat goed. Hond, eend, water, nat, huis, maan, wolken, regen bah, etc.
Fietsen we gister langs een man met zo'n heel klein hondje.
Noor wijst en roept "POES!"
Man:![]()
Ik:![]()
Hier ook, en we fietsen heel veel. Laatst wel een muts op (die ze zelf uitgekozen heeft en ook graag op wil) want het was echt heel erg koud en we hebben sinds gisteren handschoenen in huis gehaald, maar die zijn toch een beetje te groot.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:19 schreef Suikertante het volgende:
Lees ik nu over de moeders heen die gewoon een winterjas aan doen over de longsleeve en spijkerbroekje? Het is nog niet in me opgekomen om hem meer aan te trekken eigenlijken ook vandaag in de regen kwamen we zingend thuis.
Ik snap natuurlijk wel dat je hem lekker inpakt als hij het koud heeft L-E!
Ja klopt! Ze is vandaag precies anderhalf jaar oudquote:Op vrijdag 28 november 2014 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
Oh wacht, je moest naar t cb voor de 18 maanden () afspraak toch XM? Dus niet speciaal voor die oogjes
Ik vind t maar jammer dat die 18 maanden afspraak op het cb hier niet wordt gedaan.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:36 schreef Gulara het volgende:
Ik wilde aanhaken, maar het is veels te warm voor deze conversatie.![]()
koordje eraan maken, door de mouwen heen van links naar rechts en je raakt de wantjes niet meer kwijt, of een kort koordje en dan vastnaaien aan de onderkant van de mouw.quote:Op donderdag 27 november 2014 22:56 schreef Incantrix het volgende:
LB, verschil is dat jij hard aan het fietsen bent, kind zit stiloverigens heb ik vandaag een winterjas besteld (
), tot nu toe zit ze met lange mouwenromper + shirtje in herfstjas op de fiets. Benen doen we nu met babylegs, die gaan net over de knie (want spekkie) en de herfstjas valt over haar bovenbenen. En ze heeft wanten en trekt ze niet uit, in tegenstelling tot haar broer op deze leeftijd. Die weigerde zijn wanten tot zijn handen pijn deden van de kou, dan ging hij huilen en strekte zijn verkleumde handjes naar me uit ten teken dat ze aan mochten
voor dat moment aantrekken betekende standaard dat je ze uit een plas ofzo kon vissen
Ohja! Shandaly, dat rechter setje vond ik juist zo leuk, thnx
En dan is er een 2e en zit je weer aan huis gebondenquote:Op vrijdag 28 november 2014 14:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ja precies, E is ook niet zo'n enorme klimgeit, dus dan ga ik liever met nog een vriendin + kind
En nee, uitstapjes zijn hier vrijwel altijd 's ochtends, want E slaapt vaak tot een uur of 3, half 4 en is daarna..... nouja niet moe, maar ook niet echt in voor een uitstapje.
Wat dat betreft zie ik wel uit naar geen slaapje meer overdag; dan ben je iets minder aan huis gebonden.
Hihi ja en dan hoop je de eerste tijd natuurlijk wel op een middagslaapje van je oudste.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:17 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
En dan is er een 2e en zit je weer aan huis gebonden
We hadden inderdaad wantjes met een koord later, maar hij weigerde zijn wanten gewoon. Gelukkig is de 5 jaar oude versie van hetzelfde jongetje minder eigenwijsquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:23 schreef Verida het volgende:
[..]
koordje eraan maken, door de mouwen heen van links naar rechts en je raakt de wantjes niet meer kwijt, of een kort koordje en dan vastnaaien aan de onderkant van de mouw.![]()
Zoonquote:Op donderdag 27 november 2014 21:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Over wantjes gesproken: heb vorige week zijn eerste paar gekocht aangezien het op de fiets inderdaad al aardig koud is.
Maar bij het passen trok hij ze natuurlijk elke keer uit.
Heb nu nog niet met hem gefietst maar hield jouw dochtertje ze dan gewoon aan of kwestie van afdwingen?
Er waren gister ongeveer 5 andere kinderen en géén frietluchtquote:Op vrijdag 28 november 2014 15:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Zoon
Vorig jaar hield ie ze elke keer netjes aan. Bij oma vorige week ook (met koordje, dus kunnen niet kwijt). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Mutsen doet ie trouwens ook niet moeilijk over, sjaal mag alleen de Hema-sjaal met vosje zijn...
Binnenspeeltuin heb ik nog niet gedaan. Op vakantie bij de Roompot vond ie z'n klimding met allemaal van die kubussen wel leuk, en ballenbakken zijn ook tof, maar het idee van allemaal gillende kinderen met bijbehorende ouders en een weeïge frietlucht weerhouden mij ervan eens te gaan... Maar idd misschien eens op donderdagochtend, als t niet druk is...
En toen miste ik een pagina of 2....
Je had het over een maillot en dat sloeg ik op.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:16 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Zoon
Vorig jaar hield ie ze elke keer netjes aan. Bij oma vorige week ook (met koordje, dus kunnen niet kwijt). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Mutsen doet ie trouwens ook niet moeilijk over, sjaal mag alleen de Hema-sjaal met vosje zijn...
Binnenspeeltuin heb ik nog niet gedaan. Op vakantie bij de Roompot vond ie z'n klimding met allemaal van die kubussen wel leuk, en ballenbakken zijn ook tof, maar het idee van allemaal gillende kinderen met bijbehorende ouders en een weeïge frietlucht weerhouden mij ervan eens te gaan... Maar idd misschien eens op donderdagochtend, als t niet druk is...
En toen miste ik een pagina of 2....
Leuk! Meiden ook mee? Parijs isquote:Op vrijdag 28 november 2014 16:12 schreef Ticootje het volgende:
Oeh. Weekendje Parijs geboekt. Brammetje gaat naar Parijs!
Zonder meiden. Het is dat schoonmoeder niet vrij was.quote:Op vrijdag 28 november 2014 17:09 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Leuk! Meiden ook mee? Parijs ismet kinderen. Zonder ook hahaha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas werkt dat hier niet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:41 schreef LadyBlack het volgende:
Godsamme dat is helemaal laat zeg
Tegen die tijd ben ik allang met dr in t logeerbed gaan liggen en slapen we allebei. Dat werkt hier gelukkig bijna altijd.
Ik hoop snelquote:Op vrijdag 28 november 2014 21:53 schreef LadyBlack het volgende:
Er is een sprong, ik zeg het je![]()
Wanneer zou die weer voorbij zijn?
Nu is het altijd wel een driftkikker maar gister smeet ze alles wat ze in dr handen kreeg, stuk tegen de muur omdat ze niet de zak spekkies (die ze uit de kast had 'gepikt') mocht eten. Dat soort dingen heeft ze nog nooit gedaan.quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:55 schreef Spirit82 het volgende:
Ik denk het ook hoor, die sprong. Hier loopt alles ook niet bepaald soepel
Ik zeg ook een abo!!!!quote:Op zaterdag 29 november 2014 08:55 schreef Loj het volgende:
Ik ga vaker naar de Efteling! Ow ligt nog steeds te slapen
Traplopen! Zowel naar boven en naar beneden. Naar boven gaat al best snel en zelfverzekerd. Naar beneden gaat héél voorzichtig... zo schattig, zo'n voetje wat dan aan het voelen is of er alweer een tree komt...quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:59 schreef LadyBlack het volgende:
Om het even positief te benaderen: wat voor toffe nieuwe trucjes zijn jullie dames aan het leren?
En dan had ik nog niet eens gemeld dat ik van jou zo'n lief 'hoera, verhuisd!'-kaartje had gekregenquote:Op zondag 30 november 2014 09:50 schreef ferrari_rood het volgende:
Shandaly wat klinkt dat als een super dag zeg.
Jij hebt dezelfde studie gedaan als LBquote:Op zondag 30 november 2014 20:55 schreef Olf het volgende:
Ik kan heel wat illusies vernietigen over het werken bij die blauw-gele, maar dat kan natuurlijk ook per vestiging/functie verschillen, zou iig fijn zijn om weer aan de slag te gaan LB! Ik lees hier sowieso veel over werkperikelen, echt zo kut. Hier ook bekend, al heb ik wel oke werk maar ik wil zoooooo graag iets in m'n studierichting doen, dus solliciteer me rot. Word ook superveel uitgenodigd, ook nog vaak op tweede gesprek maar dan begint het riedeltje van 'helaas, er was iemand met net iets meer ervaring'
Hier noemt dochter Sinterklaas vandaag opeens Meneer KlaasEn de tweede verjaardag komt alweer dichterbij, hoe ridicuul is dat! Onbegrijpelijk!
LE! Ik voel aan m'n water dat je een dochter krijgt. Ik heb een goed/fout-ratio van 20/80weet je grote het al?
fijn dat hij aangekomen is.quote:Op zondag 30 november 2014 23:12 schreef danic het volgende:
Jij ook al zo'n lief kaartje Shandaly?
Ik kreeg er gisteren ook eentje van Ferrari_rood.
Ik vergeet het iedere keerdus dan maar hier. Heel erg lief van je. Ontzettend bedankt
zo'n klein gebaar doet echt heel veel goed merk ik.
Dat is het idd nietquote:Op zondag 30 november 2014 22:02 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Jij hebt dezelfde studie gedaan als LBJe weet dus inderdaad hoe niet makkelijk het is om werk te krijgen in die richting
Mag hopen dat Olf ietsjes ouder is dan datquote:Op maandag 1 december 2014 12:10 schreef Omentielvo het volgende:
Olf alweer bijna twee. Wat gaat het toch snel. Over 7,5 is Riley ook alweer twee
quote:
Nietus!quote:Op maandag 1 december 2014 12:10 schreef Omentielvo het volgende:
Olf alweer bijna twee. Wat gaat het toch snel. Over 7,5 is Riley ook alweer twee
Denk dat dat te maken heeft met wat er boven staat he. Klote zeg....quote:Op maandag 1 december 2014 10:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Eva heeft ontzetten last van de laatste hoektand die doorkomt. Ze huilt al nachtenlang en vannacht was ze zo overstuur dat ze haar hele bedje onderspuugde![]()
Stom want de andere drie tanden waren een makkie met doorkomen. Deze lijkt maar niet door te willen breken, hij zit al een week tegen het tandvlees te drukken.
Ik ben gewoon alweer verkouden, hoe kan dat nou?!
Volgens mij heb jij de kunstvariant van mijn studie! Ik de wetenschapsvariant. Mijn studie is nu al opgeheven ookquote:Op maandag 1 december 2014 13:09 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Denk dat dat te maken heeft met wat er boven staat he. Klote zeg....![]()
Hoe gaat t eten nu? Denk dat ze misschien al een tijdje erg last van die tand heeft gehad en daarom niet at?
Oh, en ik lees ook over nare ziektes bij Ow en TBeterschap!!
En Ela, Cwen én Olf dus studiegenoten? *boks, losers*![]()
grapje!!
Ik heb de hoop opgegeven om werk in mn studierichting te vinden, zeker omdat ik me zonodig wilde specialiseren in de oude Italianen. Daar is niet zoveel mee te doen hier in het noorden.
Kyara, wel even slikken denk ik nu je eindeloze ww toch geëindigd isHopelijk vind je toch gauw iets, of het nou echt tof werk is, of iets waardoor je wat ruimer kunt leven.
Dat laatste is hier echt het doel. Donderdag ga ik op gesprek, en ik ga het wel zien of het een leuke werkgever is, of niet.... Er mot geld binnenkomen, en ik ken dit werk, ik kan het goed, en het is maar voor <20 uur.
Ik ook!quote:Op maandag 1 december 2014 13:36 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb kunstgeschiedenis gestudeerdben nu wel benieuwd wat jij hebt gedaan!
Groot gelijk.quote:Op maandag 1 december 2014 15:24 schreef Phaidra het volgende:
Maar ik ben heel blij dat ik mijn studie heb kunnen/durven doen, ondanks de belabberde werkvooruitzichten.
Ik vind dit eerlijk gezegd best een beetje denigrerend overkomen.quote:Op maandag 1 december 2014 16:01 schreef Shandaly het volgende:
administratief aapje ben dat een kunstje kan
Ja, klopt. Sorry.quote:Op maandag 1 december 2014 16:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik vind dit eerlijk gezegd best een beetje denigrerend overkomen.
Hoewel ik wel begrijp wat je bedoelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |