Dit was typerend voor mijn burn out. En nog steeds als het niet lekker gaat is dit een van de eerste tekenen dat ik gas terug moet nemen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Tegenwoordig raak ik al in paniek als ik die week een afspraak heb staan. Bang om te vergeten. Dan vind ik het al 'druk'.
Tuurlijk houd je veel van je man.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef vencodark het volgende:
En ik weet wel dat ik geen uitleg schuldig ben maar ik hou wel heel veel van mijn man, hij is niet makkelijk maar wilt ook dat wij geen zorgen meer moeten hebben rondom dat rot geld. En ik wil hem hier niet afschilderen als iemand die het onmogelijke van mij vraagt en afschuwelijk is ofzo.
Dat is ook iets wat ik me voor houdt. Als ik eenmaal een baan heb (die ik leuk vind) dan komt het allemaal wel goed.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:41 schreef Suikertante het volgende:
Tally ik denk altijd dat als ik beter in m'n vel zit, ik ook een leukere moeder ben. Mijn werk is niet wereldverbeterend en ik verdien er ook niet veel mee maar het geeft rust in mijn hoofd om even met iets bezig te zijn waar ik goed in ben, en daarna weer extra veel zin te hebben om thuis te komen en met F op pad te gaan. Eigenlijk hoor ik vaak verhalen over burn-outs waarin mensen tegen verandering aanhikken terwijl ze het wel nodig hebben. Dus wie weet, áls je ooit een baan hebt of als er iets verandert, voel je dan juist dat je het nodig had of misschien voel je wel dat je echt iets heel anders nodig hebt, dat kan natuurlijk ook.
Maar even he... Hoe komt het dan dat jullie te kort komen? Zijn jullie vaste lasten te hoog? Is er iets gebeurd de afgelopen tijd dat het niet meer uitkomt? Of leven jullie onder de armoedegrens? Of zijn er hoge schulden die afbetaald worden?quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef vencodark het volgende:
@Spirit. Ik vond je spoiler echt een eyeopener (en ook heel verdrietig). Ik laat mij ook niet gek maken door de financiële zorgen. Soms wordt het wel teveel want het kan soms echt niks maar ik ben er niet structureel depri door.
Het gezin is het belangrijkst. Niet alle dingen wr omheen.
@Tally. In het vorige deel quote je mij omtrent die 40 uur werken. Ik begrijp je reactie nav wat ik hier vertel maar het ligt wel iets genuanceerder.
20 uur werk is financieel te weinig. Het is bijna of 20 uur te weinig verdienen of 20 uur teveel werken.
Ik begrijp wel dat mijn man liever heeft dat ik 40 uur werk waarmee wij het wel redden dan de amper 20 uur werk waarmee wij tekort komen.
Een baan tussen 20 en 40 uur is er gewoon amper.
En wat die 2e betreft: die komt er voorlopig echt niet. Niet komend jaar. Heb besloten eerst asn mezelf (en ons) te denken en niks aan te trekken van iedereen die zegt "dat 2 jaar verschil het beste is want dat is zo leuk voor Aiden".![]()
En ik weet wel dat ik geen uitleg schuldig ben maar ik hou wel heel veel van mijn man, hij is niet makkelijk maar wilt ook dat wij geen zorgen meer moeten hebben rondom dat rot geld. En ik wil hem hier niet afschilderen als iemand die het onmogelijke van mij vraagt en afschuwelijk is ofzo.
Same here (en dan de burnout vervangen door ptss). December is wat dat betreft ook echt geen fijne maand, er staat zo veel in de agenda.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:35 schreef Limone het volgende:
[..]
Dit was typerend voor mijn burn out. En nog steeds als het niet lekker gaat is dit een van de eerste tekenen dat ik gas terug moet nemen.
Nee, we leven niet onder de armoedegrens of iets maar wij hebben een appartement te koop en een koophuis. Daar is best wat geld in gegaan om het in te richten en alles.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar even he... Hoe komt het dan dat jullie te kort komen? Zijn jullie vaste lasten te hoog? Is er iets gebeurd de afgelopen tijd dat het niet meer uitkomt? Of leven jullie onder de armoedegrens? Of zijn er hoge schulden die afbetaald worden?
Want heel cru gezegd, gezinnen kunnen rondkomen van alleen bijstand. Geen vetpot, zeker niet, maar het kan. En aangezien je met werken eigenlijk altijd erop vooruit zou moeten gaan zou het zo moeten zijn dat jullie gezin met 3 gewoon zou moeten rondkomen van 2 salarissen.
Hebben jullie wel een goede inzage in wat er in komt en uitgaat. Afas personal bied een gratis tool om jullie uitgaven goed inzichtelijk te maken. Misschien gaat er ongemerkt veel uit aan kleine boodschapjes of steeds geld opnemen.
Wij hebben 2 jaar 2 huizen gehad.. Ik snap het helemaal.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, we leven niet onder de armoedegrens of iets maar wij hebben een appartement te koop en een koophuis. Daar is best wat geld in gegaan om het in te richten en alles.
Doordat mijn man zijn baan verloor een paar weken na mijn bevalling, hebben we een tijd minder gehad dan waar alles destijds bij de bank op berekend was.
Sep 2012 appartement te koop gezet.
Dec 2012 nieuwe huis gekocht.
April 2013 bevallen.
Mei 2013 baan verloren en gelukkig heel snel weer een nieuwe baan.
Maar...het betaalde eerst minder en daar zijn we eigenlijk nog van aan het bijkomen.
Er lopen een paar maandelijkse afbetalingen vanwege het huis.
Vandaar dat we dát bedrag eigenlijk 'te kort' komen.
We hebben wel gewoon eten en de vaste lasten worden betaald maar extra kosten zoals nieuwe kleding en uitjes zijn dan al gauw teveel.
Snap je?
Dan heb jij vast het geluk van oudere neefjes/nichtjes/buurkinderen etc in de buurt? Da's wel fijnquote:Op dinsdag 25 november 2014 13:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb als voordeel dat ik nooit kleding koop voor de kinderen. Dat scheelt behoorlijk:D
Nee, mijn ouders kopen het.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:48 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dan heb jij vast het geluk van oudere neefjes/nichtjes/buurkinderen etc in de buurt? Da's wel fijn![]()
Hier helaas alleen maar dochters bij vriendinnen, en geen neefjes, dus kleding krijg ik niet snel doorgeschovenWel oma's die het leuk vinden af en toe wat te kopen
Eerlijk gezegd is bijna alle kleding hier nieuw. Ik ben nogal kieskeurig, en na een paar miskopen via marktplaats doe ik dat niet meer. Verkopen van kleding die J. niet meer past doe ik wel, dus dat levert af en toe nog wel wat extra's op.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:50 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en kleding; ik koop veel, heel veel tweedehands. Ik schrik me elke keer weer dood van de prijzen van nieuwe kleren. En snap echt niet dat je alles nieuw zou kopen![]()
Ja, ik krijg elke 2 weken een tas vol. En meestal verzamel ik dan ook weer wat tassen met te klein / niet leuk / niet roze genoeg, dat gaat dan weer terug.quote:
Nee, het is allemaal 2e hands. En omdat mama er werkt krijgt ze ook nog wat korting. Dus je betaald al niet veel en dan nog minder.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:02 schreef mousemicky het volgende:
Wow, elke twee weken?
Hebben je ouders een kinderkledingwinkel? (dat lijkt me echt ideaal) Of een geldboom in de tuin
? (nog idealer
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |