abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146981347
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_146981657
Ik heb een vitamine D te kort daar moet ik weer pilletjes voor halen (ik vergeet ze steeds mee te nemen :') ). Vanmorgen eindelijk tijd gehad om bloed te prikken dit omdat er een vermoeden is van reuma. Dus dat zullen wel weer veel ziekenhuisbezoeken worden na de uitslag. En voor de rest ben ik blij dat Fee een stukje zelfstandiger is geworden. Ze kan nu rustig een uurtje zelf of met haar zus spelen.

Alleen die studie. Daar zit ik wat tegen aan te hikken. Ik doe netjes elke week mijn huiswerk en dat lukt prima. Alleen nu komt er straks dat examen natuurlijk :') Tijd om adem te halen is er niet want de volgende module staat al te wachten (gelukkig de laatste). Ik denk er over om te wachten met de examens en deze te doen als ik beide modules af heb. Dat examen ga ik nu echt niet redden en de studie verzetten kan ook niet want dat kost geld. Geld dat ik niet heb of liever uitgeef aan anderen dingen.

Al met al is het nu wachten op de bloeduitslagen en vanmiddag die verdomde vitamine D tabletjes halen!!!! :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_146981762
Spirit, ik moest huilen van je spoiler, wat een heftigheid, wat verdrietig zeg ;(

Rust nemen met kinderen is te doen, daarvoor hoef je niet bij ze weg te zijn. Het gaat heel erg om je energie doseren. Hoe veel energie kost iets, en wat levert het op, en daarin dan een afweging maken die in jouw voordeel uitslaat.
pi_146982148
L-E kan je daar een voorbeeld van geven?
pi_146982582
@Spirit. Ik vond je spoiler echt een eyeopener (en ook heel verdrietig). Ik laat mij ook niet gek maken door de financiële zorgen. Soms wordt het wel teveel want het kan soms echt niks maar ik ben er niet structureel depri door.
Het gezin is het belangrijkst. Niet alle dingen wr omheen.

@Tally. In het vorige deel quote je mij omtrent die 40 uur werken. Ik begrijp je reactie nav wat ik hier vertel maar het ligt wel iets genuanceerder.
20 uur werk is financieel te weinig. Het is bijna of 20 uur te weinig verdienen of 20 uur teveel werken.
Ik begrijp wel dat mijn man liever heeft dat ik 40 uur werk waarmee wij het wel redden dan de amper 20 uur werk waarmee wij tekort komen.
Een baan tussen 20 en 40 uur is er gewoon amper.

En wat die 2e betreft: die komt er voorlopig echt niet. Niet komend jaar. Heb besloten eerst asn mezelf (en ons) te denken en niks aan te trekken van iedereen die zegt "dat 2 jaar verschil het beste is want dat is zo leuk voor Aiden". :')

En ik weet wel dat ik geen uitleg schuldig ben maar ik hou wel heel veel van mijn man, hij is niet makkelijk maar wilt ook dat wij geen zorgen meer moeten hebben rondom dat rot geld. En ik wil hem hier niet afschilderen als iemand die het onmogelijke van mij vraagt en afschuwelijk is ofzo. ;(
pi_146983006
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Tegenwoordig raak ik al in paniek als ik die week een afspraak heb staan. Bang om te vergeten. Dan vind ik het al 'druk'. :')

Dit was typerend voor mijn burn out. En nog steeds als het niet lekker gaat is dit een van de eerste tekenen dat ik gas terug moet nemen.

Je spoiler Spirit, zo verdrietig. ;( Maar ook zo waar!
pi_146983128
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef vencodark het volgende:
En ik weet wel dat ik geen uitleg schuldig ben maar ik hou wel heel veel van mijn man, hij is niet makkelijk maar wilt ook dat wij geen zorgen meer moeten hebben rondom dat rot geld. En ik wil hem hier niet afschilderen als iemand die het onmogelijke van mij vraagt en afschuwelijk is ofzo. ;(
Tuurlijk houd je veel van je man. :)
En niemand wil zorgen om dat rot geld (iets waar ik zelf ook geen zier om geef maar wat je helaas nodig hebt om te overleven). En ik denk helemaal niet dat hij afschuwelijk is :) Maar soms wel het onmogelijke van je vraagt. Maar dat komt misschien ook van wat ik van je lees.
Als je mijn berichten zou lezen zou je denken dat mijn vent ontzettend lui is en me niet wil helpen in huishouden of met kind. Wat ook niet klopt. Maar soms zitten dingen je hoog en wil je dat even kwijt en gooi je dat hier neer. Maar de momenten dat het lekker loopt en hij dingen doet met de kinderen dan weer voor jezelf houdt :P Das bij mij zo :)
pi_146983218
Jeetje Spirit wat een verhaal joh. En ik herken het wel. Een van onze beste vrienden is een paar jaar geleden overleden en ik vond het zo bizar dat alles doorging, ook mijn eigen leven trouwens. Ik vind dat best een eng idee, dat je zo onnodig bent. Maar hoe jij het omschrijft, dat je eigen gezin en naasten natuurlijk nog vaak aan je denken en je wel gemist wordt, dat is zeker waar. Die mensen zijn het allerbelangrijkst. O+

Tally ik denk altijd dat als ik beter in m'n vel zit, ik ook een leukere moeder ben. Mijn werk is niet wereldverbeterend en ik verdien er ook niet veel mee maar het geeft rust in mijn hoofd om even met iets bezig te zijn waar ik goed in ben, en daarna weer extra veel zin te hebben om thuis te komen en met F op pad te gaan. Eigenlijk hoor ik vaak verhalen over burn-outs waarin mensen tegen verandering aanhikken terwijl ze het wel nodig hebben. Dus wie weet, áls je ooit een baan hebt of als er iets verandert, voel je dan juist dat je het nodig had of misschien voel je wel dat je echt iets heel anders nodig hebt, dat kan natuurlijk ook.

Even iets heel anders medemoekes, heeft iemand ervaring met Kiki (kansen in kinderen) bij de go of het kdv waar je kind zit? Ik heb hier wel eens iets gelezen over zo'n teddybeer die komt logeren dacht ik. Mijn GO gaat dat nu doen maar ik word niet zo enthousiast als ik erover lees, ik ben benieuwd hoe het er in de praktijk uitziet.
pi_146983291
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:41 schreef Suikertante het volgende:
Tally ik denk altijd dat als ik beter in m'n vel zit, ik ook een leukere moeder ben. Mijn werk is niet wereldverbeterend en ik verdien er ook niet veel mee maar het geeft rust in mijn hoofd om even met iets bezig te zijn waar ik goed in ben, en daarna weer extra veel zin te hebben om thuis te komen en met F op pad te gaan. Eigenlijk hoor ik vaak verhalen over burn-outs waarin mensen tegen verandering aanhikken terwijl ze het wel nodig hebben. Dus wie weet, áls je ooit een baan hebt of als er iets verandert, voel je dan juist dat je het nodig had of misschien voel je wel dat je echt iets heel anders nodig hebt, dat kan natuurlijk ook.
Dat is ook iets wat ik me voor houdt. Als ik eenmaal een baan heb (die ik leuk vind) dan komt het allemaal wel goed.

Ook al is het niet verkeerd om eens met iemand te gaan praten. In de afgelopen 6 jaar heb ik zo veel meegemaakt (niet om zielig te doen) maar zou ook totaal niet gek zijn als ik een burn out o.i.d. zou hebben. Maar die stap zetten is dan weer te groot. Want er is altijd wel iemand die het slechter heb en wat zeur ik nu eigenlijk.
pi_146983421
Ja die ken ik. Maar je hebt er niemand mee als je wel gaat he, die therapeut verdient eraan en jij hebt er misschien baat bij. Het is niet dat alle mensen met nog grotere problemen dan niet terecht kunnen ofzo ;)
pi_146983775
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:24 schreef vencodark het volgende:
@Spirit. Ik vond je spoiler echt een eyeopener (en ook heel verdrietig). Ik laat mij ook niet gek maken door de financiële zorgen. Soms wordt het wel teveel want het kan soms echt niks maar ik ben er niet structureel depri door.
Het gezin is het belangrijkst. Niet alle dingen wr omheen.

@Tally. In het vorige deel quote je mij omtrent die 40 uur werken. Ik begrijp je reactie nav wat ik hier vertel maar het ligt wel iets genuanceerder.
20 uur werk is financieel te weinig. Het is bijna of 20 uur te weinig verdienen of 20 uur teveel werken.
Ik begrijp wel dat mijn man liever heeft dat ik 40 uur werk waarmee wij het wel redden dan de amper 20 uur werk waarmee wij tekort komen.
Een baan tussen 20 en 40 uur is er gewoon amper.

En wat die 2e betreft: die komt er voorlopig echt niet. Niet komend jaar. Heb besloten eerst asn mezelf (en ons) te denken en niks aan te trekken van iedereen die zegt "dat 2 jaar verschil het beste is want dat is zo leuk voor Aiden". :')

Maar even he... Hoe komt het dan dat jullie te kort komen? Zijn jullie vaste lasten te hoog? Is er iets gebeurd de afgelopen tijd dat het niet meer uitkomt? Of leven jullie onder de armoedegrens? Of zijn er hoge schulden die afbetaald worden?

Want heel cru gezegd, gezinnen kunnen rondkomen van alleen bijstand. Geen vetpot, zeker niet, maar het kan. En aangezien je met werken eigenlijk altijd erop vooruit zou moeten gaan zou het zo moeten zijn dat jullie gezin met 3 gewoon zou moeten rondkomen van 2 salarissen.
Hebben jullie wel een goede inzage in wat er in komt en uitgaat. Afas personal bied een gratis tool om jullie uitgaven goed inzichtelijk te maken. Misschien gaat er ongemerkt veel uit aan kleine boodschapjes of steeds geld opnemen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146984061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:35 schreef Limone het volgende:

[..]

Dit was typerend voor mijn burn out. En nog steeds als het niet lekker gaat is dit een van de eerste tekenen dat ik gas terug moet nemen.

Same here (en dan de burnout vervangen door ptss). December is wat dat betreft ook echt geen fijne maand, er staat zo veel in de agenda.

Omen, in het begin was het zo dat alles wat ik ging doen onder de loep werd gehouden. Douchen? Ja, want levert energie op. Boodschappen doen? Nee, want drukte en dus paniek. Met de kindjes knutselen? Nee, want oudste raakt driftig als iets niet lukt en daar kan ik nu niet tegen. Naar de speeltuin dan? Ja, want energie eruit gooien is goed voor ons allemaal. Nieuws kijken of de krant lezen? Nee, te veel nare prikkels voor mij. Een zelf gekozen tekenfilmpje met de oudste kijken op netflix kon dan weer wel. Telefoon opnemen? Standaard nee, tenzij mijn man belde (mijn rustpunt O+ )

Nu gaat dat allemaal wel veel beter hoor, maar ik ervaar het als een fijne gewoonte om kritisch te zijn op de dingen die we doen. Zo hebben we het afgelopen jaar vrijwel alle familieverjaardagen geskipt. Dat is typisch iets wat binnen mijn familie een gegeven is, als er iemand zijn verjaardag viert dan kom je, maar dat kostte mij echt alles wat ik had. En het besef dat ik daarin een keus had (heb) geeft eigenlijk ook gewoon veel rust.
pi_146984465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar even he... Hoe komt het dan dat jullie te kort komen? Zijn jullie vaste lasten te hoog? Is er iets gebeurd de afgelopen tijd dat het niet meer uitkomt? Of leven jullie onder de armoedegrens? Of zijn er hoge schulden die afbetaald worden?

Want heel cru gezegd, gezinnen kunnen rondkomen van alleen bijstand. Geen vetpot, zeker niet, maar het kan. En aangezien je met werken eigenlijk altijd erop vooruit zou moeten gaan zou het zo moeten zijn dat jullie gezin met 3 gewoon zou moeten rondkomen van 2 salarissen.
Hebben jullie wel een goede inzage in wat er in komt en uitgaat. Afas personal bied een gratis tool om jullie uitgaven goed inzichtelijk te maken. Misschien gaat er ongemerkt veel uit aan kleine boodschapjes of steeds geld opnemen.
Nee, we leven niet onder de armoedegrens of iets maar wij hebben een appartement te koop en een koophuis. Daar is best wat geld in gegaan om het in te richten en alles.
Doordat mijn man zijn baan verloor een paar weken na mijn bevalling, hebben we een tijd minder gehad dan waar alles destijds bij de bank op berekend was.
Sep 2012 appartement te koop gezet.
Dec 2012 nieuwe huis gekocht.
April 2013 bevallen.
Mei 2013 baan verloren en gelukkig heel snel weer een nieuwe baan.
Maar...het betaalde eerst minder en daar zijn we eigenlijk nog van aan het bijkomen.
Er lopen een paar maandelijkse afbetalingen vanwege het huis.
Vandaar dat we dát bedrag eigenlijk 'te kort' komen.
We hebben wel gewoon eten en de vaste lasten worden betaald maar extra kosten zoals nieuwe kleding en uitjes zijn dan al gauw teveel.
Snap je?
pi_146984837
Hier ging het exact als bij LE: doe dingen waar je energie van krijgt en laat de dingen die energie kosten achterwege. Nog steeds heb ik dagen dat ik niks doe, nu kan het nog :) Vandaag zit ik ook alleen maar op de bank te haken en Fringe te kijken. Heerlijk! Morgen en overmorgen heb ik een sollicitatiegesprek dus ik ben vandaag energie aan het sparen voor het geval dat :)
Sarcasme. Herken het.
pi_146985458
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, we leven niet onder de armoedegrens of iets maar wij hebben een appartement te koop en een koophuis. Daar is best wat geld in gegaan om het in te richten en alles.
Doordat mijn man zijn baan verloor een paar weken na mijn bevalling, hebben we een tijd minder gehad dan waar alles destijds bij de bank op berekend was.
Sep 2012 appartement te koop gezet.
Dec 2012 nieuwe huis gekocht.
April 2013 bevallen.
Mei 2013 baan verloren en gelukkig heel snel weer een nieuwe baan.
Maar...het betaalde eerst minder en daar zijn we eigenlijk nog van aan het bijkomen.
Er lopen een paar maandelijkse afbetalingen vanwege het huis.
Vandaar dat we dát bedrag eigenlijk 'te kort' komen.
We hebben wel gewoon eten en de vaste lasten worden betaald maar extra kosten zoals nieuwe kleding en uitjes zijn dan al gauw teveel.
Snap je?
Wij hebben 2 jaar 2 huizen gehad.. Ik snap het helemaal.
Heb je wel zicht op dat het appartement verkocht wordt? Is de vraagprijs reeel? Doet de makelaar wel genoeg? Heb je het al eens uit de verkoop gehaald en na 3 maanden er weer in?
pi_146987039
L-E, dat van het nieuws is wel herkenbaar. Ik lees bijna nooit nieuws, omdat er teveel narigheid is. :@
Maar goede voorbeelden inderdaad. :*

Venco, geld voor de kleding, de extraatjes en uitjes zit ik ook mee. Ik heb een x bedrag per maand om mee rond te komen. En daar moet dan ook alles van. Niet altijd leuk. Soms vind ik het zelfs jammer. Want ik wil zo graag een abonnement op de dierentuin. Maar kan dat dus niet zomaar kopen. Zeker in deze maanden niet.

Suiker, ik heb er er wel van gehoord en mijn neefje heeft op school zo'n beer te logeren gehad. Maar een dreumes snapt het idee er denk ik niet achter. En ik denk dat het niet voor elk kind leuk is ook.
pi_146987548
Ik heb als voordeel dat ik nooit kleding koop voor de kinderen. Dat scheelt behoorlijk :D:D
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:48:49 #18
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146987727
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb als voordeel dat ik nooit kleding koop voor de kinderen. Dat scheelt behoorlijk :D:D
Dan heb jij vast het geluk van oudere neefjes/nichtjes/buurkinderen etc in de buurt? Da's wel fijn ^O^

Hier helaas alleen maar dochters bij vriendinnen, en geen neefjes, dus kleding krijg ik niet snel doorgeschoven -O- Wel oma's die het leuk vinden af en toe wat te kopen :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:50:34 #19
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146987780
Omen, is zo'n abonnement te vragen voor Sinterklaas / verjaardag? Misschien van je ouders & zus en jou samen? (geen idee hoe duur het is hoor)

Oh en kleding; ik koop veel, heel veel tweedehands. Ik schrik me elke keer weer dood van de prijzen van nieuwe kleren. En snap echt niet dat je alles nieuw zou kopen :@ :?
pi_146987901
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:48 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dan heb jij vast het geluk van oudere neefjes/nichtjes/buurkinderen etc in de buurt? Da's wel fijn ^O^

Hier helaas alleen maar dochters bij vriendinnen, en geen neefjes, dus kleding krijg ik niet snel doorgeschoven -O- Wel oma's die het leuk vinden af en toe wat te kopen :P
Nee, mijn ouders kopen het. :D

Mama werkt bij een soort kringloopwinkel en die shopt daar dus voor mijn kinderen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:57:47 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146988022
Ideaal Tico! :D
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:58:53 #22
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146988054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:50 schreef LadyBlack het volgende:
Oh en kleding; ik koop veel, heel veel tweedehands. Ik schrik me elke keer weer dood van de prijzen van nieuwe kleren. En snap echt niet dat je alles nieuw zou kopen :@ :?
Eerlijk gezegd is bijna alle kleding hier nieuw. Ik ben nogal kieskeurig, en na een paar miskopen via marktplaats doe ik dat niet meer. Verkopen van kleding die J. niet meer past doe ik wel, dus dat levert af en toe nog wel wat extra's op.

Ik koop wel af en toe dingetjes via facebook groepen en via V&A hier. Maar ik ben er al wel achter dat jongensbroeken maat 86 die in goede staat zijn en mijn jochie ook passen tweedehands kopen haast een onmogelijke opgave is. Het meeste koop ik wel in de sale of in 2+1 gratis acties enzo, dus prjistechnisch wordt t niet te gek (vind ik ;), maar ik kan me voorstellen dat een ander t te duur vindt hoor)
pi_146988066
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:57 schreef LadyBlack het volgende:
Ideaal Tico! :D
Ja, ik krijg elke 2 weken een tas vol. En meestal verzamel ik dan ook weer wat tassen met te klein / niet leuk / niet roze genoeg, dat gaat dan weer terug.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:02:50 #24
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146988159
Wow, elke twee weken?
Hebben je ouders een kinderkledingwinkel? (dat lijkt me echt ideaal _O_ ) Of een geldboom in de tuin ;)? (nog idealer :P )
pi_146988194
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:02 schreef mousemicky het volgende:
Wow, elke twee weken?
Hebben je ouders een kinderkledingwinkel? (dat lijkt me echt ideaal _O_ ) Of een geldboom in de tuin ;)? (nog idealer :P )
Nee, het is allemaal 2e hands. En omdat mama er werkt krijgt ze ook nog wat korting. Dus je betaald al niet veel en dan nog minder.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:06:51 #26
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146988264
Ah, vandaar! Goede deal!
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:19:00 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146988632
Meh wat erg, ik had in mn hoofd dat morgen een volle dag was, maar zie in mn agenda alleen de chiropractor staan 's middags...

Wat zou ik aan het vergeten zijn? :')
pi_146988663
Heerlijk, Tico. Dat is leuk shoppen dan :).

Hier ook bijna alles tweedehands of Primark, Zeeman en soms H&M.

XM, wat is er niet te durven? Wat is nou het ergste dat je kan gebeuren op werkgebied? Je moet er tóch al uit!

Spirit, heftig maar heel waar.
De eerste zorg zou altijd je gezin moeten zijn - zij zijn idd je basis.

Venco, soms wil je ook gewoon ff spuien.
Maar financiele moeilijkheden zijn klote.

Omen, idd combineren voor Riley's verjaardag?

Ellie viel vandaag op de fiets in slaap :D. Erg lief maar lastig fietsen _O-.
Ze voelt zich wel een stuk beter gelukkig, alleen de nachten zijn nog drama.
Home is where the O+ is...
pi_146988992
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:50 schreef LadyBlack het volgende:
Omen, is zo'n abonnement te vragen voor Sinterklaas / verjaardag?
:Y

Dit dus. Ik heb mijn abo ook gekregen voor de verjaardag van de meiden. En wil voor dit jaar een bijdrage voor dreumesdans vragen (en verlenging van mijn abo natuurlijk :D ).
pi_146989331
Ik zou het ook (of een bijdrage) voor Sint/kerst/Riley's verjaardag vragen Omen!
Echt beste cadeau dat we aan Ow hebben gegeven..

En ik vind een abo bij Blijdorp nog best meevallen. 3x erheen en je hebt je geld eruit. En vergeet niet dat Riley nog gratis is :D
Hier geven we het weer cadeau dit jaar :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:41:46 #31
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_146989386
Dit gepraat over kleding (ver)kopen inspireerde mij tot maar weer eens wat in de verkoop gooien op V&A. Maat 74 en 80 mogen er uit...

Ik denk dat wij ook voor kerst een verlenging van het safariparkabbo vragen. Mijn ouders kunnen dan mooi weer een keer mee!
pi_146993003
Hier gaan we. naast het dierentuinabbo dat we hebben, dit jaar ook voor een Museumkaart, ook erg de moeite waard! Misschien wel meer met grotere kindjes, het aanbod voor de kleintjes weet ik niet zo :)
pi_146993511
Wij gaan weleens naar het Museum met M. Ze vond blote borsten fascinerend en laatst zei ze 'Eej!' tegen baby Jezus. Maar echt echt interessant vindt ze het nog niet(den ik), maar ik vind het wel fijn dat ik haar mee naar het museum kan nemen. :)
pi_146993653
Wat een goed idee eigenlijk om een jaarkaart voor een dierentuin kado te vragen O+ Isa is nog steeds gek op Aap Poot Pies en Artis is helemaal niet zo ver met de auto. Alleen jammer dat je er altijd parkeerkosten bij hebt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
pi_146993935
Museumjaarkaart heb ik ook overwogen. Alleen al voor het Openlucht Museum ;)

En Spirit, eens met je spoiler
pi_146994274
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:37 schreef Spirit82 het volgende:
Wat een goed idee eigenlijk om een jaarkaart voor een dierentuin kado te vragen O+ Isa is nog steeds gek op Aap Poot Pies en Artis is helemaal niet zo ver met de auto. Alleen jammer dat je er altijd parkeerkosten bij hebt..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Teun O+
pi_146996441
Het Dick Bruna huis is leuk voor dreumesen L-E, en het spoorwegmuseum en museum speelklok! Allemaal in Utrecht uiteraard :7
pi_146996495
Openlucht Museum is ook erg leuk voor dreumessen en peuters :Y
pi_146996975
Ik kom heel ego binnen. We zitten vandaag met 4 man te weinig en nu zit ik alleen ipv met de gebruikelijke 4 mensen :')

Maar Rosalie lijkt weer beter. Vanmorgen haalde ik haar uit bed en toen zei ze 'puugt'. Dus ik vroeg of ze had gespuugd. Zegt ze: ja! Klaaaaar! :D

Volgens mij vond ze zelf ook dat het over was.
Ze geeft tot middernacht moeten spugen. Maar omdat ze al helemaal leeg was spuugde ze alleen gal. Zieltje. Daarna is ze in slaap gevallen tot vanmorgen 07.15
pi_146997458
Dank voor de tip van de museumkaart en wat musea
Openluchtmuseum is een beetje ver helaas om heel vaak te bezoeken, maar Utrecht is goed te doen.

Danic, fijn dat Rosalie weer wat opgeknapt is :*
pi_147004104
Haha, die Rosalie. Wat heerlijk als ze zo kunnen kletsen. O+ En fijn dat het spugen klaar is.

Ik kan me eigenlijk amper herinneren wanneer ik voor de laatste keer in een museum was. Denk een jaar of twee geleden, met collega's naar het Philips-museum hier in de stad. Maar daarvoor...? Zou goed het Louvre kunnen zijn toen we in Parijs waren... in 2004 :X Museumjaarkaart is niet echt aan ons besteed denk ik.

Ik heb voor Femke wat kleding op het Sinterklaasverlanglijstje geschreven :@ Onder het mom, speelgoed hebben we (meer dan) genoeg, en zo erg heeft ze het toch nog niet door. Als ze maar papier van een pakje mag scheuren, dan boeit het haar vij weinig wat eruit komt. Dat papier is toch toffer.

Verder heb ik echt een ontzettende baalavond... hij begon hartstikke tof, met de komst van mijn secret santa pakje al, en een 'hoera-nieuw-huis'-kaartje van een lieve vriendin. Vroeg thuis door rapportgesprek bij Lars op school, en ook dat gesprek was hartstikke positief. Avondmaaltijd voorbereid, vrolijk dreumesje opgehaald bij het kdv etc etc etc. Lekker in de flow...
Totdat ik Femke naar bed bracht, en we bij het tandenpoetsen een glas uit onze handen lieten vallen... nét met een puntje op onze spiksplinternieuwe wastafel, waar nu een flinke chip vanaf is gebroken. *VLOEK* En die wastafel had ons al zoveel moeite gekost...
En alles is relatief, het is maar een ding, we kunnen waarschijnlijk wel iets met verzekering regelen etc etc etc.. maar de moeite die dat allemaal weer gaat kosten... :X :N :'( :'(
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:39:30 #42
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_147004308
Museon, Kinderboekenmuseum en Museum voor Communicatie is ook leuk voor dreumesjes!
Wij hebben ook een museumkaart - erg fijn met het slechte weer in aantocht :)

Ah gossie, danic. Hopelijk voelt ze zich nu weer beter. Ik vind het altijd zo zielig als ze moeten spugen, helemaal als het gal spugen is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_147005258
Museumjaarkaart is dus niet alleen voor musea waar je suf naar schilderijen kijkt hoor. Daar doe ik mijn kindjes geen plezier mee ;) Maar Nemo (wetenschap), het Spoorwegmuseum, Naturalis, allemaal toffe dingen die je er ook mee kan doen!
pi_147005265
Ooooh dat is gewoon k*t Shandaly. Het lijkt dan ook wel of er een vloek rust op die dingen. Dan kost het al moeite en dan gebeurt er ook nog zoiets :(

Rosalie was echt heel zielig gisteravond. Haar lijfje wilde met alle macht dat alles eruit moest, zelfs toen er niets meer uit te spugen was. Helemaal verkrampt zat ze dan te kokhalzen en te boeren. Best wel paniekerig ook. Maar ik snap dat wel, het is zo'n geweld wat er met je lijf gebeurt....

laatste keer ineen museum was vorig jaar. Toen was er een expositie in Amsterdam van pixar. Leek me heel leuk, maar vond het achteraf wat tegenvallen. Het was allemaal heel droog en serieus terwijl die films dat niet zijn. Dus ik had ergens w wat meer humor verwacht.
pi_147005977
Laatste keer museum was hier het Rijks vorige maand. Aangezien ik nog wel 10x terug wil is een museumjaarkaart misschien wel een goed idee :D Maar helaas is Amsterdam hier niet naast de deur en de trein is ook duur en parkeren ook. Misschien volgend jaar.

Echt zo balen Shandaly. -O-

Dat klinkt wel heel zielig Danic. Fijn dat ze zich nu wat beter lijkt te voelen.
pi_147006104
Shandaly, wat balen! Dat zal wel onder je inboedelverzekering vallen, gok ik zo. Maakt het gedoe er niet minder om, dus het is een schrale troost.

Oh jongens, ik heb morgenochtend een eerste echo. Zo benieuwd of er uberhaupt iets zit!
pi_147006236
Spannend L-E! Hoe laat mogen de duimen draaien?
pi_147006422
Om 10:30! En we hebben geen oppas dus Sticker gaat mee en het wordt een inwendige echo, dus het wordt vast een dolle boel van grijpgrage dreumeshandjes en een geagiteerde gynaecoloog, ik heb er zin an O+
pi_147007209
Fijn dat ze weer bezig is Danic! Zielig zo veel spugen. ;(

Ik was vorig jaar nog in Nemo. Super leuk! En daarna op het dak je zelf meegenomen bammetjes eten. O+

Ik hoop dat ik haar uiteindelijk wel een plezier kan doen met suf schilderen kijken. Als ze 25 is ofzo. :+
Wij zijn vroeger 1 keer naar het Wereldmuseum geweest in Rotterdam en dat vond ik zo tof! En kasteel Groeneveld in Baarn en en en! Leuk om daar weer eens aan te denken.

Oh shittt Shandaly. Komt goed, maar dat geregel is inderdaad kut.

Aah ga je je dochter voor het eerst zien, L-E! O+ Hoe voel je je?
pi_147007271
Het Afrika museum in Berg en Dal is trouwens ook leuk. En het Watermuseum natuurlijk.

Succes morgen L-E!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')