abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146976079
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:49 schreef Nintex het volgende:

[..]

Omdat wij ook onze eigen waarden democratie, mensenrechten, vrijheid, rechtsstaat, vrije markt, vrijheid van meningsuiting etc. moeten verdedigen. Als wij dat niet krachtig genoeg doen dan gaat dat fout. Het is ook aan Oekraine zelf om een keuze te maken betreffende de toekomst van het land, Rusland heeft nu voor hen de keuze gemaakt door het land doelbewust in twee stukken te splitsen. Mogelijkerwijs is dit op de lange termijn de beste oplossing, maar Rusland had deze keuze niet voor Oekraine mogen maken.
Doe dat maar gewoon hier intern dan. Leg je meningen niet op aan een ander. Opnieuw, wat hebben wij te zoeken in Syrie, Irak, Afghanistan, Sudan, etc, etc, en de nieuweling in het rijtje, ook staan we daar nog niet formeel op de grond, maar voeren we er al lang een ecnomische oorlog om, Ukraine. Wat gaat er fout als de mensen in al die staten een eigen evenwicht zoeken. Wat niet noodzakelijker wijs ONS evenwicht is, maar wel hun evenwicht. Het zijn geen staten die honderd jaar geleden ontstaan zijn of zo, er zijn samenlevingen bij die ons in het veelvoud voor zijn. Dat doet pijn in het Westen, maar we ZIJN niet het centrum van de wereld. Zijn we even geweest, is niet meer, komt ook niet meer. Accepteer het, maak er het beste van. JUIST, als we zo krachtig en zonder enige tegenspraak of inlevingsvermogen onze waarden en normen overal opleggen zonder enige twijfel of tegenspraak gaat het fout. Wat denk je dat twintig jaar oorlog en regime-change in het midden Oosten gaat opleveren? En voor wat? Voor wat? Waarom die fout in toenemende mate blijven maken en haat blijven zaaien tot ie onvermijdelijk op ons terugslaat? Wat is dat voor een behoefte? Als we niet ingrijpen gaat het fout. Juist ALS we ingrijpen gaat het fout.

Specifiek met betrekking tot Ukraine, Rusland heeft die keuze ook niet gemaakt. Anders was het altijd onderdeel van Rusland geweest en gebleven. Opnieuw, je mag denken wat je wil van Putin, maar als hij Ukraine had willen innemen, had je dat wel geweten. Om Kissinger te quoten, waarom besteed Putin een inmense bult geld -de halve schade van de sancties en gedaalde olieprijs naar verluid- aan Sochi, om drie dagen later de Krim in te nemen?

Herinner je het typsich Urkainse compromis, met ministers van de EU gesloten, daags voor de crisis?
Een mix van EU en Rusland, waarbij de Urkaine de brugstaat functie zou bekleden, met inachtneming van de verschillende bevolkingsgroepen qua cultuur, taal en religie? Lag na een dag in duigen omdat de USA haar belangen daar niet mee gediend waren.

Dan moet de EU haar eigen plan trekken, met haar eigen normen, waarden en belang. Fuck the EU? Fuck the USA!
so long and thanks for all the fish
pi_146976485
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 23:50 schreef Basterds het volgende:

[..]

Oke, stel we luisteren naar jou. Zowel de EU als de VS trekt de handen af van Oekraine, Moldavie, Albanie, Georgie, Azerbeidzjan. Geen financiele steun, geen politieke steun, helemaal niets, we bemoeien ons er helemaal niet meer mee. We geven toch geen fuck om dat soort landen.

Op welke manier zijn die mensen daar, daar dan mee geholpen?
Het was nieuws voor me dat we oorlog voerden in Moldavie, Albanie, Georgie en Azerbiedzjan (vooral die laatste, of heb jij het laatste memo van het Pentagon wel gekregen?)

Laat de mensen in die landen fijn zelf een evenwicht zoeken. Denken wij nou echt dat wij daar wel even een evenwicht kunnen opleggen of fabriceren? Twintig jaar oorlogen, meer dan twee eeuwen ervoor, die bewijzen van niet. Accepteer gewoon dat je invloed beperkt is, en accepteer bovendien dat dit landen zijn waar mensen al eeuwen een -al dan niet broos en volatiel- evenwicht vinden. Of dat aan onze normen voldoet, of wij het anders zouden doen? Dat zou ons inderdaad een fuck moeten interesseren, vanuit onze huiskamers. Waarom zouden wij dat beter moeten weten?
pi_146976681
Voordat je je aangevoelen voelt, ik probeer te begrijpen waar je haat vandaan komt jegens iedereen die het het niet met je eens is? En meer specifiek mbt dit thema.
pi_146976703
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:22 schreef crashbangboom het volgende:

Het was nieuws voor me dat we oorlog voerden in Moldavie, Albanie, Georgie en Azerbiedzjan (vooral die laatste, of heb jij het laatste memo van het Pentagon wel gekregen?)
Ik zeg niets over oorlog, ik neem aan dat je wel begrijpt waarom ik deze landen noem.

quote:
Laat de mensen in die landen fijn zelf een evenwicht zoeken. Denken wij nou echt dat wij daar wel even een evenwicht kunnen opleggen of fabriceren?
In veel Oost-Europese landen die nu onderdeel uitmaken van de Europese Unie is het aardig succesvol.

En het klinkt leuk, die mensen zelf hun eigen weg laten vinden, maar in de praktijk zet Rusland een stap naar voren voor elke stap die Europa achteruit zet.
pi_146976730
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:32 schreef Basterds het volgende:

[..]

Ik zeg niets over oorlog, ik neem aan dat je wel begrijpt waarom ik deze landen noem.
Wees duidelijk dan.

quote:
In veel Oost-Europese landen die nu onderdeel uitmaken van de Europese Unie is het aardig succesvol.

En het klinkt leuk, die mensen zelf hun eigen weg laten vinden, maar in de praktijk zet Rusland een stap naar voren voor elke stap die Europa achteruit zet.
Zou zomaar precies omgekeerd kunnen zijn, kun je dat voorstellen?

Stel je voor dat Rusland regime change in Mexico zou promoten, wat zou de USA daarvan vinden? Laat staan op reageren? Godforsaken Cuba vergeten?, hoe ver lag dat wel niet van de USA af?
pi_146976870
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:33 schreef crashbangboom het volgende:

Zou zomaar precies omgekeerd kunnen zijn, kun je dat voorstellen?
Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Het een sluit het ander niet uit, zeker in dit geval niet.
quote:
Stel je voor dat Rusland regime change in Mexico zou promoten, wat zou de USA daarvan vinden? Laat staan op reageren? Godforsaken Cuba vergeten?, hoe ver lag dat wel niet van de USA af?
En de relevantie hiervan is??
pi_146976877
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat doet pijn in het Westen, maar we ZIJN niet het centrum van de wereld. Zijn we even geweest, is niet meer, komt ook niet meer. Accepteer het, maak er het beste van.
Dat zijn we wel en die verantwoordelijkheid zijn we mede schuldig aan 30(?) miljoen Sovjets die gesneuveld zijn voor onze idealen. Een machtsvacuum in Syrie levert je IS op, een machtsvacuum in Oost Europa een imperialistisch Rusland. Let ook vooral op de retoriek van Putin, zoals de annexatie van de Krim. Hij noemde dat het herstel van een historische fout - het zet een precedent naar meer agressie. Ook massamoordenaar Stalin wordt verheerlijkt(alsof wij hier posters van ome Adolf gaan ophangen...). Wat als zijn opvolger (een gek als Borodai?) het opgeven van Oost Duitsland gaat zien als een 'historische fout'? De Oekrainers werden door de Russische TV afgeschilderd als Nazi's (allemaal!), vervolgens verschijnt Olaf Koens op de Krim en wordt hij belaagd, omdat de Russische TV die mensen heeft geleerd dat westerse journalisten pedofiele homo fascisten zijn.

Het ging Rusland economisch voor de wind toen Medvedev tijdelijk president was en de markt wat 'vrijer' had gemaakt en de banden met het westen ging aanhalen. Putin bouwt een nieuw ijzeren gordijn in Oost Europa, maar dan op basis van ideologie. Plotseling is liberalisme gelijk aan democratie en is democratie een slechte westerse uitvinding en zijn mensenrechten een zinloze hobby van liberale politici. Als moderne Europese normen en waarden zo de grond in getrapt worden als in Oekraine dan kunnen wij in West Europa niet anders dan ons daar tegen verzetten. Als Putin echt een dialoog wil dan moet hij geen tanks in Oekraine parkeren en ook niet de wereldkaart naar eigen inzicht gaan invullen.

Er zijn al genoeg brandhaarden en potentiele conflicten in de wereld letterlijk tot in de werkkamer van Abe in Tokyo. Ik zie niet in hoe je fel tegen ingrijpen van de VS kan zijn, maar voor ingrijpen van Rusland (om wat voor reden dan ook).
pi_146976909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:43 schreef Basterds het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Het een sluit het ander niet uit, zeker in dit geval niet.

[..]

En de relevantie hiervan is??
De relevantie is dat het Westen wellicht een stap naar voren zet. Niet achteruit, maar ook niet status quo. Dat klinkt niet zo leuk, luister eens wat Gorbatsjov, niet bepaald een Russische havik daarover gezegd heeft.
pi_146977076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:43 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat zijn we wel en die verantwoordelijkheid zijn we mede schuldig aan 30(?) miljoen Sovjets die gesneuveld zijn voor onze idealen. Een machtsvacuum in Syrie levert je IS op, een machtsvacuum in Oost Europa een imperialistisch Rusland. Let ook vooral op de retoriek van Putin, zoals de annexatie van de Krim. Hij noemde dat het herstel van een historische fout - het zet een precedent naar meer agressie. Ook massamoordenaar Stalin wordt verheerlijkt(alsof wij hier posters van ome Adolf gaan ophangen...). Wat als zijn opvolger (een gek als Borodai?) het opgeven van Oost Duitsland gaat zien als een 'historische fout'? De Oekrainers werden door de Russische TV afgeschilderd als Nazi's (allemaal!), vervolgens verschijnt Olaf Koens op de Krim en wordt hij belaagd, omdat de Russische TV die mensen heeft geleerd dat westerse journalisten pedofiele homo fascisten zijn.
NIet een machtsvacuum in Syrie levert je IS op, maar twintig jaar regimechange, Westers geweld en haat. En onvermijdelijk wat dichter in de buurt. Wat je zaait is wat je oogst. Dat mensen op internet dat niet begrijpen, geloof ik best, rare virtuele wereld, maar dat politici dat niet bijgrijpen (het leger is immers simpelweg waar politiek ophoudt), begrijp ik niet. En dat wil ik ook niet accepteren. En verder niet zo van die rare gezochte verhalen vertellen, hou je ogen eens op de grote lijn. Ook stukken beter leesbaar :)

quote:
Het ging Rusland economisch voor de wind toen Medvedev tijdelijk president was en de markt wat 'vrijer' had gemaakt en de banden met het westen ging aanhalen. Putin bouwt een nieuw ijzeren gordijn in Oost Europa, maar dan op basis van ideologie. Plotseling is liberalisme gelijk aan democratie en is democratie een slechte westerse uitvinding en zijn mensenrechten een zinloze hobby van liberale politici. Als moderne Europese normen en waarden zo de grond in getrapt worden als in Oekraine dan kunnen wij in West Europa niet anders dan ons daar tegen verzetten.
Wie zijn wij om onze normen overal ter wereld op te leggen? Vraag het aan de US neocon, en die zal zeggen: God. Vraag het aan IS, en die zal zeggen: Allah. Vraag het aan een US ondersteunde Afrikaanse president, en die zal zeggen: Dollar.

Maar wat is onze motivatie. Ons als EU?

quote:
Als Putin echt een dialoog wil dan moet hij geen tanks in Oekraine parkeren en ook niet de wereldkaart naar eigen inzicht gaan invullen.
Ach gut. Doet hij ook niet, maar kijk eens terug naar de twintig jaar, wat 'we' gezaaid hebben? Wat is je conclusie?

Er zijn al genoeg brandhaarden en potentiele conflicten in de wereld letterlijk tot in de werkkamer van Abe in Tokyo. Ik zie niet in hoe je fel tegen ingrijpen van de VS kan zijn, maar voor ingrijpen van Rusland (om wat voor reden dan ook).
[/quote]Dan ben ik dan ook niet.
pi_146977180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

De relevantie is dat het Westen wellicht een stap naar voren zet. Niet achteruit, maar ook niet status quo. Dat klinkt niet zo leuk, luister eens wat Gorbatsjov, niet bepaald een Russische havik daarover gezegd heeft.
Dat heb ik ook niet ontkend.
pi_146977303
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij komt gewoon bijster onintelligent, onzeker en irritant over. Dat is het meer, denk ik.
Goed argument, kloontje :O Kom er maar in deelnemer, met je ad hominem mantra ;)

Nogmaals, hebben jullie een minderwaardigheidscomplex, of persoonlijk binding? Ik begrijp prima dat dat de discussie (of vooral de onwil tot discussie en argumentenuitwisseling/openheid van geest) kan invloeden. Waar komt die inmense haat en volstrekt gebrek aan communicatie en argumentenperceptie vandaan?

Mijn perspectief.
De ene helft is Servisch en vind dat de Kroaten duivels zijn, de andere helft is Kroatisch en denkt dat de Serven de duivel zijn. Er is een Serv die in het Kroatische leger gediend heeft - die werd voorop gezet onder het motto dan schieten de Serven een landsgenoot dood. Er is een Kroaat die heeft dingen gedaan die ik geeneens wil herinneren. Wie is fout, wie is goed? Ik weet alleen dat AL deze mensen onmetelijk hebben geleden, EN dat nog steeds doen.

Maar dit is wel de norm die we opleggen. Ben er maar blij mee, internethelden. Propageer maar zoveel mogelijk haat en ellende, voedt het, wentel je erin, twitter het totdat elke perceptie tot feit verheven wordt, ontleen er je identiteit aan, koester het, en val iedereen aan die dit niet acceptabel vindt.

Helaas is het geen spelletje.

Dat ik irritant ben voor iedereen die een andere mening heeft, en dit topic tot een eenzijdige circle jerk wil maken, begrijp ik.

En er is een buitengewoon gerede kans dat je dat met me eens gaat zijn, als mensen echt zulk een bord voor hun harses hebben.
pi_146977305
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:02 schreef Basterds het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet ontkend.
Fair enough.
pi_146977471
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:25 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Beter lezen. Leg die oogkleppen onderhand eens op het nachtkastje.
ad hominem.

quote:
Ja, je suggeerde als dat ik door Vlad betaald werd.

weer 10 euro in de knip :) Ga door deelnemer, maak me rijk
Nee, dat was jezelf. Ik noemde je een buikspreekpop van Rusland omdat je het Russische standpunt napraat.

quote:
Serieus, wat is je persoonlijke betrokkenheid deelnemer, want wat jij tracht te doen gaat veel verder dan enkel een discussie op FOK! Als iemand over Joegoslavie begint te lullen, denk ik, je zou eens moeten weten, maar wat is dan jouw betrokkenheid bij Ukraine/anti-Rusland. Je kan niet een uit de klei getrokken Hollander zijn.
Toch wel.

Mijn verhaal is simpel. Ik ben al vaker bestookt met een ideologisch verhaal dat onjuist is. Ik heb al vaker daartegen geprotesteerd, want het is schadelijk. De boosdoeners zijn voor mij, degenen die deze die soort leugens verkondigen voor gewin. Ik erger mij daaraan. Niet dat ik geloof boven de misleiding van anderen te staan. Ik ben, net als iedereen afhankelijk van wat mij wordt verteld, en ben niet in staat, of zelf maar bereid alles zelf uit te zoeken.

In dit geval heb ik mijn best gedaan om de ontwikkelingen te volgen. In dit geval is Rusland duidelijk aan het manipuleren. Dat blijkt uit duizenden details die de aflopen maanden zijn langsgekomen. Nu wil je vast een post zien, waarin de complete samenvatting / analyse staat, zodanig dat bij lezing twijfel onmogelijk wordt. Zo niet, dan ga je heel hard lachen, en roepen, dat alles onzin is en bewijst dat de poster gek is. Of ik even wil voldoen aan het onmogelijke, of tenminste daar dagen aan wil besteden, zodat jij binnen 1 seconde je reet ermee af kan vegen (want zo kom je op mij over).

Daarom heb ik geen zin in een discussie. Zelf kom je ook maar gewoon met een hele boel beweringen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:31 schreef crashbangboom het volgende:
Voordat je je aangevoelen voelt, ik probeer te begrijpen waar je haat vandaan komt jegens iedereen die het het niet met je eens is? En meer specifiek mbt dit thema.
De informatie oorlog werkt zo, dat je niet eenvoudig de ware toedracht achterhaald. Daarom volgde ik dagelijks intensief dit onderwerp. Daarbij heb ik allerlei bronnen gevolg van alle partijen. Zo ben ik tot een standpunt gekomen. Sindsdien steek ik er niet zoveel tijd meer in.

Dan komt jij er met een gestrekt been in, en scheld iedereen uit. Volgens jou heeft iedereen alleen domme westerse bronnen gevolgd en blaat deze na. Je suggereert dat je standpunten simpelweg kunt bewijzen. Je suggereert dat niemand kritisch is. Maar zelf heb je te maken met dezelfde beperkingen, waarvan je blijkbaar naief veronderstelt dat ze niet bestaan.

Sterker, je hebt mij nog niets nieuws verteld. Bijvoorbeeld, het gelekte filmpje van Nuland en de Amerikaanse ambassadeur is ook al meerdere malen gepost in dit topic. Je kunt uit dat gesprek niet concluderen dat er in Oekraine een coup gepleegd is.

Je zwengelt een discussie aan, zonder je af te vragen of deze vaker is gevoerd. Maar deze discussie ontstaat iedere keer opnieuw als iemand net het topic binnenkomt. Ik ben deze discussie inmiddels zat, maar betekent niet dat ik geen argumenten heb. Dus hou er mee op dat te suggereren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:13 schreef crashbangboom het volgende:
Mijn perspectief.
De ene helft is Servisch en vind dat de Kroaten duivels zijn, de andere helft is Kroatisch en denkt dat de Serven de duivel zijn. Er is een Serv die in het Kroatische leger gediend heeft - die werd voorop gezet onder het motto dan schieten de Serven een landsgenoot dood. Er is een Kroaat die heeft dingen gedaan die ik geeneens wil herinneren. Wie is fout, wie is goed? Ik weet alleen dat AL deze mensen onmetelijk hebben geleden, EN dat nog steeds doen.
In de oorlog in Joegoslavia was het Westerse standpunt dat deze burgeroorlog geen zin had. Maar nationalisten daar begonnen het land op te delen en raakte slaags over de verdeling. Het Westen heeft jarenlang geprobeerd het conflict te stoppen. Het enige dat het Westen daarvoor teruggekregen heeft, is oordeel dat ze klootzakken zijn.

In Rwanda heeft een echte genocide plaatsgevonden. Dat zal je wel tevreden stemmen, omdat in dit geval niemand zich ermee heeft bemoeit. Het enige dat het Westen daarvoor teruggekregen heeft, is oordeel dat ze klootzakken zijn.

quote:

Dat ik irritant ben voor iedereen die een andere mening heeft, en dit topic tot een eenzijdige circle jerk wil maken, begrijp ik.

En er is een buitengewoon gerede kans dat je dat met me eens gaat zijn, als mensen echt zulk een bord voor hun harses hebben.
Ik zie het niet als een spelletje. Dat het nu een eenzijdige topic lijkt, komt omdat mensen uiteindelijk conclusies trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 25-11-2014 01:48:02 ]
The view from nowhere.
pi_146977610
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 01:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

ad hominem.
ik ben denk ik aardig als ik zeg dat je je woordenboek er nog eens bij moet nemen. Nou ja aardig, noem het "compassionate"

quote:
Nee, dat was jezelf. Ik noemde je een buikspreekpop van Rusland omdat je het Russische standpunt napraat.

Ik geef mijn mening en inzicht, maar dat wordt kennelijk iets anders wanneer het niet de jouwe is.

quote:
.

Mijn verhaal is simpel. Ik ben al vaker bestookt met een ideologisch verhaal dat onjuist is. Ik heb al vaker daartegen geprotesteerd, want het is vaak schadelijk. De boosdoeners zijn voor mij, degenen die deze die soort leugens verkondigen voor gewin. Ik erger mij daaraan. Niet dat ik geloof daarboven te staan. Ik ben, net als iedereen afhankelijk van wat mij wordt verteld, en ben niet in staat, of zelf maar bereid alles zelf uit te zoeken.
Dat hebben we in Europa eerder gehoord, maar ik dacht dat we daarvan een gezonde argwaan en kritisch oordelingsvermogen geleerd hadden. Dat was wel in de tijd voordat alles wat op twitter verscheen automatisch waar was.

quote:
In dit geval heb ik mijn best gedaan om te volgens wie misleid. In dit geval is Rusland duidelijk aan het manipuleren. Dat blijkt uit duizenden details die de aflopen maanden zijn langsgekomen. Nu wil je vast een post zien, waarin de complete samenvatting / analyse staat, zodanig dat bij lezing twijfel onmogelijk wordt. Zo niet, dan ga je heel hard lachen, en roepen, dat alles onzin is en bewijst dat de poster gek is. Of ik even wil voldoen aan het onmogelijke, of tenminste daar dagen aan te besteden, zodat je daar 1 seconde je reet mee af kan vegen.
Je vult weer naar willekeur in, ik denk dat het vorige deel wel aangetoond heeft dat leugens gemeengoed zijn in deze vuile oorlog. Ga er maar vanuit dat alles gelogen is, van beide kanten, en je zit er dicht op. Komop een beetje eerlijkheid kan geen kwaad, ook al past dat niet in je spiel.

quote:
Daarom heb ik geen zin in een discussie. Zelf kom je ook maar gewoon met een hele boel beweringen.
"Ook maar gewoon". Zie ik je zomaar toegeven dat je gewoon eenzijdig alle crap kopie paist zonder enige kritisch denkvermogen :(

Ik geef je een inmens persoonlijke beleving van dit soort conflicten hoor, en hoe perceptie alle menselijkheid en waarheid vertroebeld.

Nogmaals, voor jou is het vitueel en een spel, maar niet voor iedereen. En mijn stellige mening, gegeven jouw insteek, ook niet voor jou. Wie zaait, zal oogsten, onvermijdelijk. Al tientallen eeuwen lang.

Je hebt geen zin in discussie omdat je niet in staat bent om ook maar te overwegen dat jouw gepolariseerde mening niet de enig echte juiste is (allah akbar zou ik haast zeggen). Dat word ik eng van.

quote:
De informatie oorlog werkt zo, dat je niet eenvoudig de ware toedracht achterhaald. Daarom volgde ik dagelijks intensief dit onderwerp. Daarbij heb ik allerlei bronnen gevolg van alle partijen. Zo ben ik tot een standpunt gekomen. Sindsdien steek ik er niet zoveel tijd meer in.

Dan komt jij er met een gestrekt been in, en scheld iedereen uit. Volgens jou heeft iedereen alleen domme westerse bronnen gevolgd en blaat deze na. Je suggereert dat je standpunten simpelweg kunt bewijzen. Je suggereert dat niemand kritisch is. Maar zelf heb je te maken met dezelfde beperkingen, waarvan je blijkbaar naief veronderstelt dat ze niet bestaan.
Lezen, deelnemer, niet presifleren. Ik suggereer niks, ik scheld niemand uit (jij wel, en je alter virendje ook), jij suggereert een hoop. Volgens mij heb ik duidelijk gemaakt waar ik vandaan kom, en dat tekent hoe ik dingen zie, en vooral ook hoe de haat een eenzijdige bagger opvat. Nu jij, wat is je drijfveer voor deze haatcampagne? Waarom die oogkleppen en eenzijdige argumentatie, en het volstrekte gebrek aan empathie?

quote:
Sterker, je hebt mij nog niets nieuws verteld. Bijvoorbeeld, het gelekte filmpje van Nuland en de Amerikaanse ambassadeur is ook al meerdere malen gepost in dit topic. Je kunt uit dat gesprek niet concluderen dat er in Oekraine een coup gepleegd is.
Lezen. Als ik je niks nieuws verteld heb, ben je ernstig empatisch gestoord. Of heb je een leesbril nodig.

quote:
Je zwengelt een discussie aan, zonder je af te vragen of deze vaker is gevoerd. Maar deze discussie ontstaat iedere keer opnieuw als iemand net het topic binnenkomt. Ik ben deze discussie inmiddels zat, maar betekent niet dat ik geen argumenten heb. Dus hou er mee op dat te suggereren.
Buitengewoon sorry dat ik jouw topic binnenloop :) Misschien, beste internetalweter, kun je toch nog eens teruglezen, met je oogkleppen en haatbaard af.

quote:
In de oorlog in Joegoslavia was het Westerse standpunt dat deze burgeroorlog geen zin had. Maar nationalisten daar begonnen het land op te delen en raakte slaags over de verdeling. Het Westen heeft jarenlang geprobeerd het conflict te stoppen. Het enige dat het Westen daarvoor teruggekregen heeft, is oordeel dat ze klootzakken zijn.
Lieve knul, je hoeft me echt niks te vertellen over Joegoslavie. Dat helpt empathie en een leesbril niet, als je dat niet begrijpt. Lees nog maar eens terug.

quote:
In Rwanda heeft een echte genocide plaatsgevonden. Dat zal je wel tevreden stemmen, omdat in dit geval niemand zich ermee heeft bemoeit. Het enige dat het Westen daarvoor teruggekregen heeft, is oordeel dat ze klootzakken zijn.
Ik zou jou niet willen vereenzelvigen met het Westen na dit soort absurde opmerkingen.

Oke, we wachten nog even op de disclosure deelnemer, hoe ben je persoonlijk betrokken in dit conflict, of ben je echt zo ziek als je doet voorkomen?
  dinsdag 25 november 2014 @ 08:29:51 #16
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_146978832
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:39 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Het zit de meesten hier gewoon hoog dat Rusland in tegenstelling tot het Westen bijna zonder bloedvergieten een schiereiland heeft weten te bezetten.

Dat "Serviece Nazis" op Kosovo massaal weerloze mensen hebben zitten elimineren blijkt met de dag steeds minder en minder want ondertussen doemen vanuit Westerse bronnen diverse Albanese misdaden op, waar het Westen destijds totaal blind voor was omdat eigen interesse (zoals vandaag de dag) zwaarder wogen;

- Misdaden tegen de niet- Albaneze bevolking
- Orgaanhandel
- Criminaliteit
- Corruptie (zelfs EULEX hebben ze zover gekregen ja ja)
- Mensenhandel
- Extremisme verheerlijking en export van extremisme
- Drugshandel
- Wapenhandel

Er was van de week nog een nieuwsbericht over dat het Kosovo gebeuren uit de hand zit te lopen en het helemaal niet hetgeen is wat de EU met Kosovo voor ogen had. Dat bericht kan ik echter niet zo snel terug vinden.

Waar was het Westen dat de mond vol heeft over mensenrechten toen onderstaande gebeurde? Nergens, sterker nog de KFOR/NAVO stond erbij en keek ernaar.

Als iemand mag zeggen wat het beste is voor Oekraine dan zijn dat als laatste de EU en VS wel.
Geen enkel "project" van hen kent nl. een goede afloop (Irak, Kosovo Afghanistan en Libie). :')
Dat albanezen niet deugen dat was tien jaar geldeen ook al bekend. laten we hopen dat ze nooit / niet bij de EU komen
pi_146979169
Geniale troll wel, gezien iedereen hapt. Maar kunnen we weer gewoon terug naar het nieuws uit de Oekraïne?
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 09:05:40 #18
8781 crew  Frutsel
pi_146979235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:00 schreef Solstice1 het volgende:
Geniale troll wel, gezien iedereen hapt. Maar kunnen we weer gewoon terug naar het nieuws uit de Oekraïne?
Goed plan
pi_146979263
Donetsk nu:

But life here is getting tougher by the day: pensioners scrounge up coins worth less than one US cent in an effort to buy bread; some of the handful of supermarkets still open have imposed a limit on how many coins they will accept. Heating, electricity and water supplies are intermittent. Inflation is accelerating because there are few safe routes in and out of the city and produce is more difficult to transport.

The Ukrainian government has decided to stop paying pensions, state salaries and other benefits in areas held by the separatists

http://edition.cnn.com/20(...)ndex.html?hpt=ieu_c2
Life is what happens while planning other things
  dinsdag 25 november 2014 @ 09:12:50 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_146979366
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:07 schreef JCats het volgende:
Donetsk nu:

But life here is getting tougher by the day: pensioners scrounge up coins worth less than one US cent in an effort to buy bread; some of the handful of supermarkets still open have imposed a limit on how many coins they will accept. Heating, electricity and water supplies are intermittent. Inflation is accelerating because there are few safe routes in and out of the city and produce is more difficult to transport.

The Ukrainian government has decided to stop paying pensions, state salaries and other benefits in areas held by the separatists

http://edition.cnn.com/20(...)ndex.html?hpt=ieu_c2
En wat blijft er over van al die 'humanitarian convoys' die Rusland met enige regelmaat die kant op stuurt? Of zijn die stiekem toch wat minder humanitair van aard dan men doet vermoeden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_146979691
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En wat blijft er over van al die 'humanitarian convoys' die Rusland met enige regelmaat die kant op stuurt? Of zijn die stiekem toch wat minder humanitair van aard dan men doet vermoeden?
Het zal onvoldoende zijn.

'Hoe 'humanitair' vind je de opstelling van de Oekraïense regering?
pi_146979751
Nederland roomser dan de paus.
Wel haatzaaien over een "thug", die een ring steelt, maar openstaan voor contact, o nee.

http://www.nu.nl/buitenla(...)en-met-rebellen.html
pi_146981111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:31 schreef JCats het volgende:

[..]

Het zal onvoldoende zijn.

'Hoe 'humanitair' vind je de opstelling van de Oekraïense regering?
De opstelling van de Oekraïense regering is prima als ze gewoon vluchtelingen uit die regio opnemen (wat ze zover ik weet ook doen). Dat die debielen zo graag onafhankelijk willen worden is allemaal leuk en aardig, maar als ze het niet kunnen betalen is dat hun probleem en niet dat van Oekraïne. Laat ze maar in hun eigen sop gaar koken daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2014 10:33:25 ]
pi_146981433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Bestaan voornamelijk uit militaire voorraden voor de rebellen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:32 schreef J.B. het volgende:

[..]

De opstelling van de Oekraïense regering is prima als ze gewoon vluchtelingen uit die regio opnemen (wat ze zover ik weet ook doen). Dat die debielen zo graag onafhankelijk willen worden is allemaal leuk en aardig, maar als ze het niet kunnen betalen is dat hun probleem en niet dat van Oekraïne. Laat ze maar in hun eigen sop gaar koken daar.
Juist.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_146982172
Zweden betrapt in Russisch luchtruim

KONINGSBERGEN -
Een Zweeds spionagevliegtuig is afgelopen vrijdag betrapt in het Russische luchtruim. De Gulfstream van de Zweedse luchtmacht vloog in de buurt van Koningsbergen, een Russische enclave die ligt ingeklemd tussen Polen en Litouwen.

De Zweden hebben twee Gulfstreams die in staat zijn om elektronische netwerken af te luisteren, meldt de website The Aviationist. Normaliter vliegen deze kisten boven de Baltische zee in internationaal luchtruim. Waarom het Zweedse toestel het Russische luchtruim is binnengevlogen, is niet bekend.
Volgens The Aviationist bewijst het incident dat niet alleen Russische vliegtuigen Westers luchtruim binnendringen, maar dat het ook andersom gebeurt, "zij het op beperktere schaal".
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 11:37:56 #26
8781 crew  Frutsel
pi_146983100
Ach ja... één vliegtuig van Zweden...van de week stond dit er nog in...

quote:
Flink meer Russische vliegtuigen onderschept
Sinds het conflict in Oekraïne is uitgebroken, heeft de NAVO flink meer Russische vliegtuigen onderschept. De NAVO stuurde in 2014 vierhonderd keer een vliegtuig de lucht in. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2013.

Vooral boven de Baltische Staten moest de NAVO een stuk vaker ingrijpen. In 2014 is 112 keer een Russische militair vliegtuig teruggestuurd tegenover 47 in 2013. Vandaag was het ook weer zover. Een F-16 van de NAVO onderschepte een Russisch vliegtuig boven de Oostzee bij Letland.

Vorige week donderdag kwamen ook twee Nederlands F-16's in actie toen een transportvliegtuig uit Rusland het luchtruim van Estland en Litouwen binnenvloog. Omdat de Baltische Staten zelf geen jachtvliegtuigen hebben, wordt hun luchtruim beschermd door andere NAVO-landen.
Kunnen we er niet gewoon eens één neerschieten? Misschien bedenken ze zich dan voor ze weer eens binnenvliegen enzo
pi_146983768
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:37 schreef Frutsel het volgende:
Ach ja... één vliegtuig van Zweden...van de week stond dit er nog in...

[..]

Kunnen we er niet gewoon eens één neerschieten? Misschien bedenken ze zich dan voor ze weer eens binnenvliegen enzo
Natuurlijk niet minder fout.
pi_146984540
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:12 schreef Automatisch het volgende:
Zweden betrapt in Russisch luchtruim

KONINGSBERGEN -
Een Zweeds spionagevliegtuig is afgelopen vrijdag betrapt in het Russische luchtruim. De Gulfstream van de Zweedse luchtmacht vloog in de buurt van Koningsbergen, een Russische enclave die ligt ingeklemd tussen Polen en Litouwen.

De Zweden hebben twee Gulfstreams die in staat zijn om elektronische netwerken af te luisteren, meldt de website The Aviationist. Normaliter vliegen deze kisten boven de Baltische zee in internationaal luchtruim. Waarom het Zweedse toestel het Russische luchtruim is binnengevlogen, is niet bekend.
Volgens The Aviationist bewijst het incident dat niet alleen Russische vliegtuigen Westers luchtruim binnendringen, maar dat het ook andersom gebeurt, "zij het op beperktere schaal".
Zou wat zijn als deze neergeschoten was.
pi_146986464
edit: doe maar niet - ook al heb je gelijk

[ Bericht 46% gewijzigd door Frutsel op 25-11-2014 13:15:22 ]
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')