abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146964011
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:15 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)llochtonen~a3755310/

Telecombedrijf KPN is gestopt met het voortrekken van vrouwen voor hoge functies. Bij het schrappen van het vrouwenquotum speelde onder meer kritiek van hoog opgeleide allochtone mannen een rol, die minder kans maakten omdat sommige hoge posities alleen voor vrouwen opengesteld waren.

Enorm seksistische wetgeving die mannen behoorlijk discrimineert.
oke, maar ga je daar wat aan veranderen met dit topic?
pi_146964017
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

In Nederland is dienstplicht toch niet meer verplicht?
Mocht het wel weer actief worden, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat zowel mannen als vrouwen in dienstplicht gaan.
Klopt. Op dit moment niet. Maar mocht er oorlog uitbreken, dan zijn volgens de huidige wetten de mannen de klos.
  maandag 24 november 2014 @ 19:27:11 #28
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_146964020
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

In Nederland is dienstplicht toch niet meer verplicht?
Mocht het wel weer actief worden, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat zowel mannen als vrouwen in dienstplicht gaan.
Jawel. Als de pleuris uitbreekt mag ik in dienst geroepen worden. Als je weigert, ga je de cel in. Vroeger kreeg je daar de doodstraf voor, deserteren.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_146964035
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat van scheidingen stond juist niet in de OP haal ik uit de reacties hier.
Stond er inderdaad niet in.

Er stonden zaken in als:

"Het bedrijfsleven selecteert op lengte, vrouwen zijn nou eenmaal kleiner dus logisch dat ze niet in hoge posities zitten!"

Het lijkt me juist goed om zoiets te bestrijden dan om het als een rechtvaardiging te zien, maar goed, daar gaat het TS blijkbaar niet om.
pi_146964097
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er stonden zaken in als:

"Het bedrijfsleven selecteert op lengte, vrouwen zijn nou eenmaal kleiner dus logisch dat ze niet in hoge posities zitten!"

Het lijkt me juist goed om zoiets te bestrijden dan om het als een rechtvaardiging te zien, maar goed, daar gaat het TS blijkbaar niet om.
Als lengte belangrijk is, waarom zou dit dan geen criterium mogen zijn?

Lange mannen krijgen ook meer aandacht van vrouwen, dan kleine mannen. Ook maar proberen te veranderen?
  maandag 24 november 2014 @ 19:28:53 #31
431144 Teydelyk
pi_146964106
quote:

[..]

Er stonden zaken in als:

Ik
quote:

[..]

Er stonden zaken in als:

Ik geef daarmee aan dat equal opportunity niks aan het feit verandert dat mannen veel beter geschikt zijn om in topfuncties te zitten in het bedrijfsleven/in de wetenschap. Equal opportunity =/= equal outcome, en we moeten voor het eerste streven.
pi_146964115
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Guilt or innocence hinges on a “preponderance” of evidence, a far lower standard than the “beyond a reasonable doubt” test that prevails in courtrooms. At Harvard, the Title IX enforcement office acts as cop, prosecutor, judge, and jury—and also hears the appeals.
Dus ze zijn niet zo streng als de rechtszaal, waar gebleken is dat het leeuwendeel van de daders vrolijk fluitend wegloopt? Wat houdt het precies is die "mindere" bewijsvoering?
Je weet dat harvard niemand in het gevang gooit he?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 24 november 2014 @ 19:30:01 #33
431144 Teydelyk
pi_146964148
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus ze zijn niet zo streng als de rechtszaal, waar gebleken is dat het leeuwendeel van de daders vrolijk fluitend wegloopt? Wat houdt het precies is die "mindere" bewijsvoering?
Je weet dat harvard niemand in het gevang gooit he?
Erodome weet t weer beter dan 25 Law professors die op Harvard werken/gewerkt hebben. Haha.
pi_146964177
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:28 schreef PussySlayer het volgende:

[..]

geen seks gehad gister?

wat wil je nou in dit topic? samen met je maatjes janken in een topic dat het niet eerlijk is?
Er is nog onrecht, ook tegen mannen. Op bepaalde terreinen hebben vrouwen voordelen, op bepaalde terreinen mannen. Het feminisme heeft als doel om de positie van vrouwen te versterken, en Mens Rights heeft als doel om de positie van zowel mannen als vrouwen te versterken.
pi_146964203
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:28 schreef Teydelyk het volgende:

Ik geef daarmee aan dat equal opportunity niks aan het feit verandert dat mannen veel beter geschikt zijn om in topfuncties te zitten in het bedrijfsleven/in de wetenschap. Equal opportunity =/= equal outcome, en we moeten voor het eerste streven.
Dat mannen beter geschikt zijn om topfuncties te bekleden is een aanname van jou. Dat "beargumenteer" je door hele vreemde zaken erbij te halen, zoals de lengte van vrouwen.

Waarom is lengte relevant voor zo'n positie?

Dan heb je het nog over stress bij vrouwen, wellicht is het interessant om te kijken naar de oorzaken van de stress bij vrouwen dan om het gelijk te zoeken in biologische inferioriteit (erg gevaarlijk trouwens om zo snel die aanname te doen, blijkt uit de geschiedenis).
  maandag 24 november 2014 @ 19:31:24 #36
431144 Teydelyk
pi_146964206
"
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:30 schreef netchip het volgende:

[..]

Er is nog onrecht, ook tegen mannen. Op bepaalde terreinen hebben vrouwen voordelen, op bepaalde terreinen mannen. Het feminisme heeft als doel om de positie van vrouwen te versterken, en Mens Rights heeft als doel om de positie van zowel mannen als vrouwen te versterken.
Nee, MENS rights niet WOMENS rights. Daar is feminisme al voor.
pi_146964219
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:30 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Erodome weet t weer beter dan 25 Law professors die op Harvard werken/gewerkt hebben. Haha.
Ik weet niets beter, daarom vraag ik wat het dan precies inhoud.
Wat is het verschil, waarin vragen ze om minder bewijs en wat voor gevolgen heeft dat?

Of neem jij alles wat je mooi uitkomt zo voor zoete koek aan zonder de inhoud te kennen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 24 november 2014 @ 19:31:52 #38
431144 Teydelyk
pi_146964226
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:31 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat mannen beter geschikt zijn om topfuncties te bekleden is een aanname van jou. Dat "beargumenteer" je door hele vreemde zaken erbij te halen, zoals de lengte van vrouwen.Hah

Waarom is lengte relevant voor zo'n positie?

Dan heb je het nog over stress bij vrouwen, wellicht is het interessant om te kijken naar de oorzaken van de stress bij vrouwen dan om het gelijk te zoeken in biologische inferioriteit (erg gevaarlijk trouwens om zo snel die aanname te doen, blijkt uit de geschiedenis).
http://en.wikipedia.org/wiki/Height_discrimination
pi_146964247
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:31 schreef Teydelyk het volgende:
"

[..]

Nee, MENS rights niet WOMENS rights. Daar is feminisme al voor.
Je bedoelt Men's Rights?
  maandag 24 november 2014 @ 19:32:16 #40
431144 Teydelyk
pi_146964248
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet niets beter, daarom vraag ik wat het dan precies inhoud.
Wat is het verschil, waarin vragen ze om minder bewijs en wat voor gevolgen heeft dat?

Of neem jij alles wat je mooi uitkomt zo voor zoete koek aan zonder de inhoud te kennen?
Trias Politica niet behandeld op school?
pi_146964251
quote:

[..]

Er stonden zaken in als:

Oh dat heb ik niet gelezen, wel dat het bij de kansen om de kwaliteiten moet gaan (zoals een hoge intelligentie en goed om kunnen gaan met stress). Nou prima, nobel streven.

Alleen lijken me andere dingen urgenter op dat gebied, zoals inderdaad de voogdij over de kinderen.
pi_146964253
Oké, even de belangrijke punten voor mannenrechten.
- Recht op opvoeding kind naar scheiding.
- Even hoge straffen als vrouwen als het om deze zelfde misdaad gaat.
- Zowel voor mannen als vrouwen dienstplicht.

Mis ik nog iets?
ROBODEMONS..................|:(
pi_146964284
quote:

[..]

ik zal wel weer aangevallen worden maar als je je hier druk om gaat maken kun je echt beter een hobby zoeken of carriere gaan maken ofzo

dit topic gaat nergens wat aan veranderen, en ook niet in je eigen leven zal er wat veranderen. Inplaats maaral de anderen de schuld te geven moet je het eens bij jezelf leggen, als je meer kansen wil of meer geld wil verdienen moet je er zelf achteraan. Een niet afschuiven op dit of dat
pi_146964285
quote:
Ik ben bekend met het fenomeen. Maar dat maakt vrouwen nog niet minder geschikt voor topfuncties toch? Dat betekent vooral dat er helaas erg oppervlakkig geselecteerd wordt op kandidaten voor topfuncties, wat eigenlijk juist pleit voor feminisme.
pi_146964297
quote:

[..]

Ik vind het trouwens een goed iets om de gender specifieke problemen die er nog zijn op te willen lossen.
Zo ben ik een groot voorstander dat mannen meer recht(gelijk dus) krijgen op het gebied van de kinderen die ze verwekken, meer vrij om ook te binden, normaler om minder te willen werken, geen achterstand meer als het op de zorgplicht aankomt.

Dat is mij de grootste doorn in het oog, dit is echt iets dat moet veranderen.
  maandag 24 november 2014 @ 19:34:12 #46
431144 Teydelyk
pi_146964335
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:32 schreef Morrigan het volgende:

Mis ik nog iets?
Mannen kunnen ook verkracht worden (weet niet of dit in Nederland ook zo is), ook zonder penetratie dus.

Vrouwenquotum ENORM seksistisch.

Gelijke KANSEN geen gelijke uitkomsten.
pi_146964351
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:32 schreef Morrigan het volgende:

Mis ik nog iets?
sowieso al onzin, mannen en vrouwen zijn gewoon niet gelijk. Vrouwen zijn kwetsbaarder lichaamelijk en geestelijk als het om moorden gaat etc. Die moet je echt niet in het leger stoppen tenzij ze zelf willen
pi_146964361
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:32 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

Trias Politica niet behandeld op school?
Ik vraag gewoon heel erg simpel wat het dan inhoud.

Jij bent het die dit hier aanhaalt, dan weet je toch ook wel waar het over gaat inhoudelijk? Probeer het eens niet te zien als een aanval, het is gewoon een vraag om meer info.
pi_146964384
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:33 schreef PussySlayer het volgende:

[..]

ik zal wel weer aangevallen worden maar als je je hier druk om gaat maken kun je echt beter een hobby zoeken of carriere gaan maken ofzo

dit topic gaat nergens wat aan veranderen, en ook niet in je eigen leven zal er wat veranderen. Inplaats maaral de anderen de schuld te geven moet je het eens bij jezelf leggen, als je meer kansen wil of meer geld wil verdienen moet je er zelf achteraan. Een niet afschuiven op dit of dat
Dit is een antwoord op het feminisme, wat probeert de positie van vrouwen in o.a. het bedrijfsleven te verstevigen, door middel van kunstmatige methodes (vrouwenquota). Daardoor krijgen mannen minder kansen, en heb je dus minder kans op een mooie/goede carriere.

Terwijl eigenlijk degene die het beste aan de eisen voldoet, gekozen zou moeten worden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Meritocratie
pi_146964450
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:34 schreef PussySlayer het volgende:

[..]

sowieso al onzin, mannen en vrouwen zijn gewoon niet gelijk. Vrouwen zijn kwetsbaarder lichaamelijk en geestelijk als het om moorden gaat etc. Die moet je echt niet in het leger stoppen tenzij ze zelf willen
En mannen wel dan? Ik ken genoeg mannen waarvan ik weet dat die het leger niet zullen overleven.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')