abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146959576
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou hoeveel?
Als het minimumloon al te veel is voor een ondernemer is er sowieso iets mis met het bedrijf lijkt me.
pi_146959582
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niemand. Veel te veel variabelen.
Wij niet maar degenen die het land besturen wel. Beleid maak je op basis van financiën. Onze politici moeten deze berekeningen kunnen maken.
  maandag 24 november 2014 @ 16:56:08 #53
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146959594
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Een afgestudeerde Chinees verdient ongeveer 3 à 4 keer zo weinig als ik. Nou is het inderdaad zo dat het opleidingsniveau van universiteiten daar niet altijd even goed is als hier. Of het concreet een factor 3 à 4 verschil maakt? Misschien wel niet. Maar ik ga dan ook niet zitten zeiken dat ik recht op minimaal salaris X heb en dat ze die Chinezen moeten verbieden om met mij te concurreren.
Niemand verbied iets. Je kraamt onzin uit. Maar als je geen grenzen gaat stellen aan mensen die hier komen en oneerlijk concurreren dan moet je ook niet zeiken over 650.000 werklozen. Simpel.
pi_146959621
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou hoeveel?
Het vraagteken aan het einde van mijn zin was je opgevallen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146959625
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:52 schreef Ouder1 het volgende:

De geschiedenis toont echter anders; Bij stijgende werknemer bescherming groei van de economie, groei van de welvaart en groei van de werkgelegenheid.

Bij afnemende werknemer bescherming afnemende en/of stagnerende economie, daling van de welvaart en ineenstorting van de werkgelegenheid.
Hoe kom je daarbij? Dat is echt onzin.

Voor de goede orde: ik pleit niet voor geen werknemersbescherming en een zekere mate van stabiliteit is inderdaad goed voor de economie, maar zoals jij het nu zegt is het gewoon onwaar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146959632
Het is een ratrace die wij keihard gaan verliezen
pi_146959647
quote:

[..]

Een afgestudeerde Chinees verdient ongeveer 3 à 4 keer zo weinig als ik. Nou is het inderdaad zo dat het opleidingsniveau van universiteiten daar niet altijd even goed is als hier. Of het concreet een factor 3 à 4 verschil maakt? Misschien wel niet. Maar ik ga dan ook niet zitten zeiken dat ik recht op minimaal salaris X heb en dat ze die Chinezen moeten verbieden om met mij te concurreren.
Ben jij dan 3 keer zo productief? Dat is enkel om aan te geven dat het onzinnig is om het 1 op 1 met buitenlanders te vergelijken.

Nee maar jij zit wel te zeiken dat je de EU nodig hebt omdat je in Nederland geen baan kan vinden.
pi_146959651
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:55 schreef Zienswijze het volgende:

Wij niet maar degenen die het land besturen wel. Beleid maak je op basis van financiën. Onze politici moeten deze berekeningen kunnen maken.
Ook dan is het eigenlijk niet meer dan een ruwe inschatting die weinig extra inzicht zal brengen.
  maandag 24 november 2014 @ 16:58:00 #59
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146959653
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het vraagteken aan het einde van mijn zin was je opgevallen?
Nee?
  maandag 24 november 2014 @ 16:59:18 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146959687
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor de goede orde: ik pleit niet voor geen werknemersbescherming en een zekere mate van stabiliteit is inderdaad goed voor de economie, maar zoals jij het nu zegt is het gewoon onwaar.
Was inderdaad genieten, eind 19e eeuw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_146959693
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:57 schreef hoas het volgende:
Dat vrees ik ook, en de automatisering en digitalisering nog buiten beschouwing gelaten.
  maandag 24 november 2014 @ 16:59:47 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_146959701
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:57 schreef hoas het volgende:
Wat boeit jou dat? Jij hebt je pony's toch al op het droge?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 24 november 2014 @ 17:00:46 #63
321876 Cherna
Fuck the System
pi_146959738
quote:
6s.gif Op maandag 24 november 2014 16:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoeveel ondernemers zouden over de kop gaan omdat ze de hoge Nederlandse lonen moeten betalen?
Zo hoog zijn die lonen niet als je het levensonderhoud erbij betrekt. Dat een werkgever hier in NL veel moet betalen is deels schuld van de EU die NL regels oplegt waar andere landen binnen de EU vrijstelling voor krijgen. Denk aan bepaalde vaardigheids- certificaten, diploma's etc etc. Dan nog maar te zwijgen over het belastingstelsel.
Het is nu al zover dat een werkgever belasting moet afdragen voor kerstpakketten, bedrijfsfeestjes, parkeren etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 24 november 2014 @ 17:01:19 #64
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146959757
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ben jij dan 3 keer zo productief? Dat is enkel om aan te geven dat het onzinnig is om het 1 op 1 met buitenlanders te vergelijken.

Nee maar jij zit wel te zeiken dat je de EU nodig hebt omdat je in Nederland geen baan kan vinden.
Nou ik kan je vertellen dat ik werk in het buitenland met een andere Nederlander en wij zijn minimaal 2x meer productief dan de inheemsen hier.
Waarom? Wij gebruiken meer onze hersenen en opleiding om het werk snel en goed te klaren.
En daar snappen ze vaak geen zak van.
pi_146959804
quote:
5s.gif Op maandag 24 november 2014 16:46 schreef Zienswijze het volgende:
Wie kan de rekensom maken hoeveel geld het de schatkist jaarlijks kost doordat de Nederlanders die verdrukt worden onder andere in de bijstand belanden?
Ik heb dat lang geleden al meerdere malen uitgerekend en hier gepost en ik ga dat niet weer doen.

Wat moet je meenemen in die berekening?
- Verlies loon van betaling belasting van de verdrongen Nederlander
- Verlies van betaalde premies van de verdrongen Nederlander
- Kosten toelagen en subsidies aan verdrongen Nederlander
- Afwezigheid van betaling loonbelasting MOElander
- Afwezigheid van betaling premies MOElander
- Afwezigheid van betaling zorgpremies MOElander
- Afwezigheid van betaling gemeentelijke belastingen MOElander
- Afwezigheid van betaling wegenbelastingen MOElander
- Daling werkgeversbelastingen bij werken met MOElanders
- Daling omzetten MKB en Retail door daling besteedbaar inkomen verdrongen Nederlander en de daarbij horende daling van binnenkomende belastingen en de daarbij horende daling van werkgelegenheid met de stijging aan uitgaven voor uitkeringen
pi_146959912
quote:

[..]

Grappig. Het is niet de Nederlandse werknemer die zit te zeiken dat hij recht heeft op minimaal salaris X maar de Nederlandse wet die dat eist. Daarnaast eist de wet dat de werkgever boven op dat brutoloon nog eens de helft daarvan betaald aan premies en belastingen.
Het is vervolgens krom genoeg ook die Nederlandse wet die voorschrijft dat dat allemaal niet geldt voor MOElanders als ze maar aan een aantal voorwaarden voldoen (zoals verloond worden in een lagelonenland).
pi_146959960
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

???????????
Echt dit is zulke onzin.
Hoe kan ik iemand verplichten om een bepaald product te kopen?
Wat je wel kan doen is wijzen op de kwaliteit van een product.
En dat is nog steeds de hoofdfactor.
Anders hadden we allemaal in een Chinese auto nu gereden en niet in een Duist product bijvoorbeeld.
Ach ja. Veel voedsel waar salami in verwerkt zat (pizza, kaas e.d.) zijn opeens niet meer te verkrijgen in de smaak salami... Waarschijnlijk vanwege de enorme kwaliteit van de salami uit Polen (paardenvlees van afgekeurde paarden dus).
pi_146959986
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:55 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Als het minimumloon al te veel is voor een ondernemer is er sowieso iets mis met het bedrijf lijkt me.
Dit. Doorgaans trekt de top en de aandeelhouder dan het bedrijf leeg. Niet voor niets worden de rijken steeds rijker in Nederland terwijl alles daaronder steeds armer wordt.
pi_146960004
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kun je niet lezen ofzo? Ik beantwoord die vraag letterlijk. :')
quote:
Onder de huidige omstandigheden wel ja.
Het gaat om kansen. Bied mij de kansen hier in Nederland of laat me vrij om kansen elders te zoeken, maar ga niet hier alle kansen met regulering dwarsbomen én me tegelijk verbieden om dan maar ergens anders te gaan kijken.
pi_146960013
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bewijs eens. Aan jouw onderbuik hebben we niet veel.
pi_146960034
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Grappig. Het is niet de Nederlandse werknemer die zit te zeiken dat hij recht heeft op minimaal salaris X maar de Nederlandse wet die dat eist. Daarnaast eist de wet dat de werkgever boven op dat brutoloon nog eens de helft daarvan betaald aan premies en belastingen.
Het is vervolgens krom genoeg ook die Nederlandse wet die voorschrijft dat dat allemaal niet geldt voor MOElanders als ze maar aan een aantal voorwaarden voldoen (zoals verloond worden in een lagelonenland).
De wet is geen natuurgegeven maar een vertaling van de collectieve wil.
pi_146960107
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:11 schreef Ouder1 het volgende:

Bewijs eens. Aan jouw onderbuik hebben we niet veel.
Pardon? Jij stelt dat de geschiedenis leert dat bij meer werknemersbescherming de economie groeit en bij minder werknemersbescherming de economie krimpt. En dan moet ik het tegendeel bewijzen?

Dat dacht ik niet!
pi_146960122
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:10 schreef Igen het volgende:
Onder de huidige omstandigheden wel ja.Het gaat om kansen. Bied mij de kansen hier in Nederland of laat me vrij om kansen elders te zoeken, maar ga niet hier alle kansen met regulering dwarsbomen én me tegelijk verbieden om dan maar ergens anders te gaan kijken.
Wie verbiedt jou om ergens anders te kijken? is dat werkelijk jouw hele drijfveer om in elk MOElander draadje de verdringing van Nederlanders op de Nederlandse arbeidsmarkt de hemel in te juichen?
Mijn God wat ben jij dan dom zeg.
pi_146960144
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wie verbiedt jou om ergens anders te kijken? is dat werkelijk jouw hele drijfveer om in elk MOElander draadje de verdringing van Nederlanders op de Nederlandse arbeidsmarkt de hemel in te juichen?
Mijn God wat ben jij dan dom zeg.
Ik ben geen egoïst dus ik gun een Pool hetzelfde als wat ik zelf wil.
pi_146960161
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Pardon? Jij stelt dat de geschiedenis leert dat bij meer werknemersbescherming de economie groeit en bij minder werknemersbescherming de economie krimpt. En dan moet ik het tegendeel bewijzen?

Dat dacht ik niet!
Je gaat toch niet van mij verwachten dat ik je de basis Nederlandse geschiedenis van de 20ste eeuw ga voorkauwen mag ik hopen? Je hebt je middelbare school toch wel afgemaakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')