Cleany postte hier laatst nog een paar keer. Dat telt dus nietquote:Op dinsdag 25 november 2014 07:19 schreef DJMO het volgende:
als ik de drie papa's niet meetel in de lijst (die niet posten) sta ik ineens in de top tien nuhallo!! Ik moet nog langer dan drie maanden ja!!
err, volgens mij gaat het over het meetellen van mensen die zich hier een keer melden en vervolgens nooit meer gezien zijn, cq mensen die niet hoeven te bevallen (papa's).quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:41 schreef twist02 het volgende:
Die redenering "als ik die-en-die niet meetel sta ik xe" snap ik ook nooit zo goed nee. Wat is dat het minimum aantal posts dat je moet hebben om wel mee te tellen?
Oké, als iemand ondertussen 43-44 weken zwanger is, mag je die inderdaad overslaan met tellen
Als ik iedereen die in 2014 uitgerekend is niet meetel (want compleet ander jaar, dat telt niet), en dubbele UD's als 1 tel én de papa's niet meereken sta ik 9e
![]()
/flauw
Rady, dat klinkt inderdaad heerlijk! Geniet ervan, nummer 1!
Oh, ennevoor de kwaaltjes van IMA, denk ik?
Kan me het wel voorstellen, maar hoop toch dat het verder meevalt!
Hier krijg ik met ruim 17 weken volgens mij ook 'eindelijk' last van kwaaltjes (voelt zo stom om te zeggen). Volgens mij voel ik m'n banden sinds een paar dagen en vannacht had ik last van zure oprispingen. Dat, plus een steeds duidelijkere buik zorgt er toch wel voor dat ik me nu echt een beetje zwanger begin te voelen
Snap ikquote:Op dinsdag 25 november 2014 09:45 schreef Crumpette het volgende:
[..]
err, volgens mij gaat het over het meetellen van mensen die zich hier een keer melden en vervolgens nooit meer gezien zijn, cq mensen die niet hoeven te bevallen (papa's).
Zou je wel aanraden om daar zo snel mogelijk voor te bellen, want bij mij vonden ze het al heel laat toen ik met 10 weken een afspraak wilde maken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:51 schreef Minarosa het volgende:
En we hebben besloten dat we de combinatietest willen laten doen, dus daar ga ik een afspraak voor maken. Down komt in onze families niet voor (de andere afwijkingen ook niet) en leeftijd is geen bijzondere factor, maar hoe klein de kans op grond van die factoren ook is, ik wil later niet denken 'had ik het maar geweten'.
Ja ik vond het zelf ook wel laat, maar vk gaf aan dat dit tijdens de intake bij hen aan de orde zou komen. Hopelijk is er plek, maar ik begreep dat de test op veel plekken afgenomen kan worden. Straks even bellen tijdens rustig moment op het werk.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:56 schreef twist02 het volgende:
[..]
Zou je wel aanraden om daar zo snel mogelijk voor te bellen, want bij mij vonden ze het al heel laat toen ik met 10 weken een afspraak wilde maken.
Snap je overwegingen trouwens wel, had ik precies hetzelfde en vond het toch wel heel fijn om te horen dat er geen verhoogde risico's waren
ik heb zelfs ergens gelezen dat de meeste kinderen met down worden geboren bij jonge moeders omdat die vanwege hun leeftijd geen aanleiding zien voor een combinatietestquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:41 schreef mignonne het volgende:
Wat een traditioneel late intake bij 11 en een beetje! Of ben je al eerder geweest voor voorlichting over voeding en andere dingen?
Anyroads, aanhakend op het Down onderwerp. Ik hoor het argument "het komt niet in onze families voor" echt heel erg vaak; Frappant want Down is maar heel soms erfelijk. Veruit de meeste gevallen zijn op zichzelf staande toevals-gevallen.
Fijn dat je al een keuze hebt gemaakt, wilde het vooral meegeven voor anderen die nog twijfelen over een keuze. Ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe dat idee van erfelijkheid van Down zo hardnekkig in ons systeem is gekropen
Dat is ook bijzonder, alsof de "oudere" moeders die de test wel doen dan ook meteen besluiten de zwangerschap te beeindigen vanwege de down...quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb zelfs ergens gelezen dat de meeste kinderen met down worden geboren bij jonge moeders omdat die vanwege hun leeftijd geen aanleiding zien voor een combinatietest
Overigens ben ik bij CZ verzekerd met de basis aanvulling en kreeg ik deze test geheel vergoed
niet allemaal, maar er zullen er toch best wat zijn ja. Of je het daar mee eens bent is wat andersquote:Op dinsdag 25 november 2014 10:52 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat is ook bijzonder, alsof de "oudere" moeders die de test wel doen dan ook meteen besluiten de zwangerschap te beeindigen vanwege de down...
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord ja.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb zelfs ergens gelezen dat de meeste kinderen met down worden geboren bij jonge moeders omdat die vanwege hun leeftijd geen aanleiding zien voor een combinatietest
Overigens ben ik bij CZ verzekerd met de basis aanvulling en kreeg ik deze test geheel vergoed
Ja, er wordt ook getest op trisomie 18/Syndroom van Edwards en trisomie 13 / syndroom van Patau.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:52 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat is ook bijzonder, alsof de "oudere" moeders die de test wel doen dan ook meteen besluiten de zwangerschap te beeindigen vanwege de down...
Wij doen het overigens wel, met dezelfde redenen als vorige keer: Als het zo is wil ik het graag van te voren weten en het is een extra keertje baby-gluren. Ik zou er overigens de zwangerschap niet voor laten stoppen in geval van down. Down is echter niet het enige waarop getest wordt toch?
Nope. Iedereen mág de echo laten doen maar hoeft niet. Zwangeren worden gecounseld, wegen zelf de voors- en tegens af en komen daarna tot een besluit over of ze wel of niet de combinatietest willen laten doen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:58 schreef Melliemuis het volgende:
Welkom en gefeliciteerd Luna
Ik dacht dat de combinatietest in NL altijd standaard werd gedaan met de 12-weken echo? Hier in ieder geval wel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |