abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146990300
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, wat vind je daarvan, als vk (toch wel heel erg bijna!)?
Ik had begrepen dat het al met 8-9 weken een betrouwbare uitslag kon geven? Als dat zo is, lijkt me dit een prima test om vroeg te doen, zodat mensen ook vroeg kunnen beslissen de zwangerschap af te breken, als ze dat willen. Scheelt toch wel, een zwangerschap van 8 weken afbreken of eentje van 18 weken.
Die studie is juist om te bekijken of de NIPT echt zo betrouwbaar is als we denken dat hij is. Omdat daar nog geen grootschalig gecontroleerd onderzoek naar is geweest. Dus gaan ze nu bekijken of die NIPT idd zo'n hoge betrouwbaarheidsgraad heeft onder onze eigen populaties.

En om die reden wordt voorlopig het liefst een positieve uitslag van de NIPT (dus ja het kind heeft ...) nog altijd bevestigd met een vruchtwaterpunctie, tenzij ouders daar bezwaar tegen maken dus. Als een zwangerschap wordt afgebroken vindt er voorlopig nog wel een vr.waterpunctie plaats om dus 100% bevestiging van DNA materiaal te hebben.

Wat ik daarvan vind, ik vind het goed dat eerst grootschalig getest wordt of dit onderzoek echt zulke goede resultaten geeft als we denken. áls we dit gaan invoeren bij een week of 9 zoals idd in België bijvoorbeeld al gebeurd, dan zal er ethisch gezien ook een shift zijn. De verwachting zal dan zijn dat meer mensen gebruik gaan maken van de onderzoeken omdat ze niet invasief zijn. Of er ook een toename komt van het aantal afgebroken zwangerschap is lastig te voorspellen. Ik verwacht van wel omdat het iets minder ingrijpend zal zijn om te bevallen bij 12 weken dan bij 18. Maar ik zeg bewust bevallen, want dat blijft het wel. Er zijn ook vrouwen die een zw.schap af laten breken bij 13 weken, een termijn die prima met curretage kan, maar die ook om emotionele redenen gewoon als een bevalling gedaan wordt.
Wat ik daar verder persoonlijk van vind doet niet zoveel ter zake geloof ik :D hoewel ik moet zeggen dat ik er niet zoveel van vind eigenlijk. Een van de vele ontwikkelingen momenteel, zolang het een keuze blijft vind ik er nog niet zoveel van.
:)
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:09:44 #277
5428 crew  miss_sly
pi_146990393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die studie is juist om te bekijken of de NIPT echt zo betrouwbaar is als we denken dat hij is. Omdat daar nog geen grootschalig gecontroleerd onderzoek naar is geweest. Dus gaan ze nu bekijken of die NIPT idd zo'n hoge betrouwbaarheidsgraad heeft onder onze eigen populaties.

En om die reden wordt voorlopig het liefst een positieve uitslag van de NIPT (dus ja het kind heeft ...) nog altijd bevestigd met een vruchtwaterpunctie, tenzij ouders daar bezwaar tegen maken dus. Als een zwangerschap wordt afgebroken vindt er voorlopig nog wel een vr.waterpunctie plaats om dus 100% bevestiging van DNA materiaal te hebben.

Wat ik daarvan vind, ik vind het goed dat eerst grootschalig getest wordt of dit onderzoek echt zulke goede resultaten geeft als we denken. áls we dit gaan invoeren bij een week of 9 zoals idd in België bijvoorbeeld al gebeurd, dan zal er ethisch gezien ook een shift zijn. De verwachting zal dan zijn dat meer mensen gebruik gaan maken van de onderzoeken omdat ze niet invasief zijn. Of er ook een toename komt van het aantal afgebroken zwangerschap is lastig te voorspellen. Ik verwacht van wel omdat het iets minder ingrijpend zal zijn om te bevallen bij 12 weken dan bij 18. Maar ik zeg bewust bevallen, want dat blijft het wel. Er zijn ook vrouwen die een zw.schap af laten breken bij 13 weken, een termijn die prima met curretage kan, maar die ook om emotionele redenen gewoon als een bevalling gedaan wordt.
Wat ik daar verder persoonlijk van vind doet niet zoveel ter zake geloof ik :D hoewel ik moet zeggen dat ik er niet zoveel van vind eigenlijk. Een van de vele ontwikkelingen momenteel, zolang het een keuze blijft vind ik er nog niet zoveel van.
In andere landen, zoals Belgie inderdaad, wordt het wel al grootschalig gedaan, toch? Zijn er geen andere onderzoeken, of zijn we in Nederland dan extra voorzichtig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:11:10 #278
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_146990451
Kwam net dit heeeeeel smakelijke artikel tegen. Was wel leuk om even door te lezen!

http://www.vice.com/nl/re(...)s-plugs-and-bumholes
pi_146991165
Even showen :@

E.lin Y.rsa Z.ara N.ina :) 3060 gram en 48 cm lang :)

Met een vacuüm kwam ze uiteindelijk toen m'n ruggenprik niet werkte. Ik vroeg bij 5 cm om een ruggenprik na uren lang weeën en geen extra ontsluiting. Na 40
Minuten klagen dat het lang duurde kreeg ik de prik en bleek het niet te werken. Ik was binnen die tijd naar 10 cm gegaan!
Na 2u persen ( :'( ) gyn erbij en haalde haar met de pomp. ( ze lag
Met d'r gezicht omhoog) Zonder te knippen of te scheuren was ze er om 16:25 :7
Born to Lose, but Built to Win.
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:30:04 #280
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_146991219
Lt O+ wat is ze mooi
pi_146991245
Ooh kijk nou wat een popje. O+
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:32:02 #282
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_146991294
Wat is ze moooooooi Lt!!
pi_146991298
Wat een mooi popje heb je daar LT O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146991321
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In andere landen, zoals Belgie inderdaad, wordt het wel al grootschalig gedaan, toch? Zijn er geen andere onderzoeken, of zijn we in Nederland dan extra voorzichtig?
Mwah grootschalig dat valt wel mee voor zover ik weet, maar wel meer dan hier in NL.
Ik denk dat we er inderdaad enerzijds terughoudend mee zijn, zoals we in NL met wel meer dingen terughoudend zijn kijk maar naar echo's bijvoorbeeld.
Anderzijds is het ook een geldkwestie. Werkt het echt zo goed als ze zeggen? En als ze dat zeggen, wat gaan dan de gevolgen zijn en hoe vertaalt zich dat naar wel of niet vergoeden enz enz. En nouja, om dat allemaal goed te kunnen bekijken moet je dus bij de basis zijn. Is die NIPT ook zo betrouwbaar onder de NLse populatie.
pi_146991375
Ja he :D vond ik eigenlijk ook wel! Helemaal niet verfrommeld !
pi_146991395
Goeie naam LT.
En geen knip maar wel een pomp :? of was het zo'n klein wit cupje?
pi_146991428
LT jij lekkerwijf (hoe kun je er zo uitzien zo vlak na je bevalling?!) met net zo mooie dochter! O+
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:41:17 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_146991671
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:34 schreef mignonne het volgende:
Goeie naam LT.
dit :D
Maar wat een schoonheid zeg O+
disclaimer
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:41:58 #289
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_146991692
LT wat een schatje O+
Klinkt wel als een heftige bevalling, maar je kleine meis maakt vast alles goed :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_146991776
Ooooh LT wat zijn jullie mooi O+
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:46:59 #291
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_146991867
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:28 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Even showen :@

[ afbeelding ]

E.lin Y.rsa Z.ara N.ina :) 3060 gram en 48 cm lang :)

Met een vacuüm kwam ze uiteindelijk toen m'n ruggenprik niet werkte. Ik vroeg bij 5 cm om een ruggenprik na uren lang weeën en geen extra ontsluiting. Na 40
Minuten klagen dat het lang duurde kreeg ik de prik en bleek het niet te werken. Ik was binnen die tijd naar 10 cm gegaan!
Na 2u persen ( :'( ) gyn erbij en haalde haar met de pomp. ( ze lag
Met d'r gezicht omhoog) Zonder te knippen of te scheuren was ze er om 16:25 :7
Wow :Y
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:52:05 #292
56471 pinquit
oh my lama!
pi_146992051
Mooi LT O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_146992324
LT nog gefeliciteerd en wat een fijn popje O+

En Helio ook gefeliciteerd met je meisje *O*

Sicilia wat een lief plaatje O+
pi_146992946
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
LT jij lekkerwijf (hoe kun je er zo uitzien zo vlak na je bevalling?!) met net zo mooie dochter! O+
Dit, ik lag er iets anders bij :')

O+ LT!
pi_146993069
LT O+
S. 2014
J. 2016
pi_146993111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Met die kans kan ik ook helemaal niks eigenlijk. De kans op een miskraam na een goede echo bij 8 weken is ook héél erg klein, en toch is het gebeurd en dan koop je helemaal niets meer voor 'de kans is heel klein'.
Dus een hele kleine kans op een afwijking, mooi, maar toch kan er iets gebeuren.
Hoewel je natuurlijk absoluut gelijk hebt, vind ik wel rust in percentages. En dat is gek, want ik had bij de vorige zwangerschap ook een complicatie die heel weinig voorkomt, maar toch ben ik gerust gesteld als er uit de combinatietest komt dat wij een kans hebben op trisomie18 van 1 op 10000. Terwijl ik heus wel die ene kan zijn, absoluut.
pi_146993357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:34 schreef mignonne het volgende:
Goeie naam LT.
geen idee ik had m'n ogen dicht. En lag in beensteunen toen. ( eerst op m'n rechter zij) Maar ze zeiden dat het vrij uniek was zonder knip! Ik zal het eens vragen :)

Edit: even gevraagd aan de balie. Het was een gewone vacuüm en een goede gyn. En ik had blijkbaar goed gezucht en m'n persen binnen gehouden.

[ Bericht 6% gewijzigd door LadyTagliatelle op 25-11-2014 16:51:21 ]
pi_146993410
quote:
haha dankje! Douchen deed wonderen!
pi_146993567
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:41 schreef Radyhyn het volgende:
LT wat een schatje O+
Klinkt wel als een heftige bevalling, maar je kleine meis maakt vast alles goed :)
het was pittig maar geen horror denk ik. Vooral niet als ik de bevallings verhalen van sommigen op fok lees. Maar ik riep wel dat ik dit nooit meer zou doen :D

Bedankt allemaal! Ik ben erg trots en ik kan niet ophouden om naar haar te kijken.
pi_146994358
quote:
^^ dat, helemaal! :D O+
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')