Om eerlijk te zijn begrijp ik niet wat je nu zegt.quote:Op zondag 23 november 2014 19:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat? Dus wij moeten ons gedragen naar de regels en gewoontes van het land waar wij oorspronkelijk vandaan komen? Als ze in Turkije iemand onterecht wordt veroordeeld en gestraft mag ik hier niet om gerechtigheid vragen? Want mijn ouders zijn geboren in Turkije?
Bij een Iranier mogen ze dat flikken ja. Hij heeft het recht niet om gestraft te worden volgens het Nederlandse strafsysteem, immers gaat het in zijn land anders aan toe.quote:
Waar? Was het lekker (zoals in turkije?)?quote:Op zondag 23 november 2014 19:25 schreef Montelly het volgende:
Vandaag iskender gegeten, nu kapot man.
[ afbeelding ]
Borte jij bent best wel een nationalist ofnie?quote:Op zondag 23 november 2014 19:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bij een Iranier mogen ze dat flikken ja. Hij heeft het recht niet om gestraft te worden volgens het Nederlandse strafsysteem, immers gaat het in zijn land anders aan toe.
Nee, Afshin Ellian zegt dat helemaal niet. En al zei hij dat wel, dan was het nog zo achterlijk geweest. Wat Afshin zegt is dat allochtonen simpelweg niet mogen klagen over racisme hier omdat er ook racisme heerst in het land van oorsprong. Hij zegt ook letterlijk dat allochtonen die hier klagen over racisme het beeld zouden creëren dat racisme iets Westers zou zijn.quote:Op zondag 23 november 2014 19:27 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn begrijp ik niet wat je nu zegt.
Maar Afshin Ellian zegt gewoon dat Turkse- en Iraansenationalisme(hij noemt ook nog paar andere op in zijn artikel) niet gepast is in Nederland. Dingen van de Nederlandse Overheid eisen, terwijl de landen waar hun roots liggen(en dus zo nationalistisch over zijn) nog slechter bezig zijn EN daar niks over zeggen.
Bij een vriend thuis, door moeder+zussen gemachtquote:Op zondag 23 november 2014 19:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Waar? Was het lekker (zoals in turkije?)?
Mr.Whitequote:
<3quote:Op zondag 23 november 2014 19:36 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Waarom houd je me voor de gek? Ik dacht dat je lief was.
Je leest het te zwart-wit. Je moet ook meer naar de context van zijn column kijken.quote:Op zondag 23 november 2014 19:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, Afshin Ellian zegt dat helemaal niet. En al zei hij dat wel, dan was het nog zo achterlijk geweest. Wat Afshin zegt is dat allochtonen simpelweg niet mogen klagen over racisme hier omdat er ook racisme heerst in het land van oorsprong. Hij zegt ook letterlijk dat allochtonen die hier klagen over racisme het beeld zouden creëren dat racisme iets Westers zou zijn.!!
Wij leven in Nederland, niet in Turkije, Iran or whatever. Wat daar gebeurt zou niet van invloed moeten zijn op de gang van zaken hier. Als er in het Nederlandse wetboek staat dat racisme of discriminatie op basis van ras, afkomst, geaardheid or whatever niet mag, dan mag dat niet. Ongeacht het land van afkomst van het slachtoffer.
Is dit echt zo raar?
of dit:quote:In Nederland hebben ze geen respect voor de Nederlandse tradities en alles is relatief, maar de Iraanse waarden en tradities moeten worden gerespecteerd. Het waardenstelsel van Nederland moet worden gerelativeerd, maar voor het waardenstelsel van Iran moeten we begrip opbrengen.
Hij heeft juist nul(!) keer over de punten gehad die jij nu benoemt. Je trekt conclusies wat hij helemaal niet probeerde te maken.quote:Hier moet het principe van non-discriminatie gelden, maar je mag nooit de behandeling van homo's in die landen aan kritiek onderwerpen, want dan ben je een kolonialist. Afrikaanse tradities zijn heilig!
Terwijl ze niks van de Armeense genocide wilde wetenquote:De allochtone multiculturalisten claimen de toepassing van de multiculturele regels in Nederland. Zo zou een Turkse multiculturalist de nadruk willen leggen op de statelijke erkenning van meertaligheid: Turks en Nederlands. Ook zou hij het lot van de Bosnische slachtoffers van genocide belangrijk vinden.
Ik lees het niet zwart-wit. Het is meneer zelf die het zwart-wit brengt.quote:Op zondag 23 november 2014 19:43 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je leest het te zwart-wit. Je moet ook meer naar de context van zijn column kijken.
Bijvoorbeeld dit:
[..]
of dit:
[..]
Hij heeft juist nul(!) keer over de punten gehad die jij nu benoemt. Je trekt conclusies wat hij helemaal niet probeerde te maken.
En dat stukje over de Turken bij het kopje 'Genocide' gaat meer over dat de twee ex-Turkse kamer leden van de PVDA dat nauwe banden had met Erdogan.
Dat bedoeld hij hiermee:
[..]
Terwijl ze niks van de Armeense genocide wilde weten
Maar het is natuurlijk een column en dus is hij beetje ongefundeerd hierin. Maar dat zei ik ook met 'te simpel'.
Als hier had gestaan: waarom vragen allochtonen die zelf het racisme in hun land van herkomst toejuichen hier om tolerantie, dan was het een heel ander verhaal geweest. Maar dat staat er niet. Er staat LETTERLIJK dat allochtonen die om tolerantie vragen het idee creëren dat discriminatie een westers fenomeen is.quote:Waarom vragen veel allochtonen tolerantie van Nederland, terwijl in hun land van herkomst racisme heel normaal is? Onterecht wordt de suggestie gewekt dat discriminatie een westers fenomeen is.
Nee, dat zegt hij niet.quote:Op zondag 23 november 2014 19:27 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn begrijp ik niet wat je nu zegt.
Maar Afshin Ellian zegt gewoon dat Turkse- en Iraansenationalisme(hij noemt ook nog paar andere op in zijn artikel) niet gepast is in Nederland. Dingen van de Nederlandse Overheid eisen, terwijl de landen waar hun roots liggen(en dus zo nationalistisch over zijn) nog slechter bezig zijn EN daar niks over zeggen.
Ik begrijp je punt. En als dit als conclusie stond zou ik met jou eens zijn. Alleen is dat het niet. Het staat in de inleiding en legt het vanuit daar het verder uit. Het is duidelijk een betoog.quote:Op zondag 23 november 2014 19:58 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik lees het niet zwart-wit. Het is meneer zelf die het zwart-wit brengt.
Probeer hier nou eens op te reageren ipv te negeren, dit is namelijk waar ik het over heb, niet over de rest van zijn column:
[..]
Als hier had gestaan: waarom vragen allochtonen die zelf het racisme in hun land van herkomst toejuichen hier om tolerantie, dan was het een heel ander verhaal geweest. Maar dat staat er niet. Er staat LETTERLIJK dat allochtonen die om tolerantie vragen het idee creëren dat discriminatie een westers fenomeen is.
Dit is gewoon een goedkope shot van Afshin Ellian. Allochtonen neertrappen om een wit voetje te halen bij de autochtone Nederlanders. Vervolgens gaat hij verder over hypocriete allochtonen, maar dat maakt het beginstuk van zijn column niet ongedaan. Zijn beginstuk blijft staan.
Goed punt. Ik ben omquote:
Probeer eerst zijn argumentatie van begin tot eind voor jezelf samen te vattenquote:
Wat? Niet netjes om hem zo zwart te maken?quote:Op zondag 23 november 2014 20:06 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. En als dit als conclusie stond zou ik met jou eens zijn. Alleen is dat het niet. Het staat in de inleiding en legt het vanuit daar het verder uit. Het is duidelijk een betoog.
Maar het zijn bevindingen die die hij opschrijft, met daarin paar feiten erin. Je kan ermee eens zijn of niet. Ik vind het alleen niet netjes om hem zo zwart te maken.
[..]
Goed punt. Ik ben om
Heb je de zussen stiekem in de gang geneukt?quote:Op zondag 23 november 2014 19:33 schreef Montelly het volgende:
[..]
Bij een vriend thuis, door moeder+zussen gemacht![]()
zeker een 8,5/10
Ik ben iemand die met weinig woorden zijn punt kan makenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Hij maakt juist een nuance in zijn artikel. Alleen in het begin is hij wat op de grens. Maar zo gaan alle artikelen. En ik vind het niet correct om het harder aan te pakken, omdat hij zelf een allochtoon is.quote:Op zondag 23 november 2014 20:16 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat? Niet netjes om hem zo zwart te maken?Hij weigert nuances te maken en gebruikt allochtonen om zijn column sensationeler te maken, hij gaat letterlijk over onze (en daarmee ook mijn) ruggen om een wit voetje te halen bij de Nederlandse medemens, en jij vertelt mij dat het niet netjes is om hem zwart te maken?
Nogmaals, de feiten zijn dat hij letterlijk zegt dat allochtonen die vragen om tolerantie het idee creëren dat racisme een westers fenomeen zou zijn. Dat hij later in zijn column spreekt over een ander soort allochtoon maakt het eerste stuk niet ongedaan.
Dit is niet zwart maken, maar dit is wat er LETTERLIJK in zijn column staat.
Ik zie geen puntenquote:Op zondag 23 november 2014 20:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik ben iemand die met weinig woorden zijn punt kan maken
Maar dit is weer een andere discussie en hier ben ik wel met jou eens. Veel columnisten willen wel heel graag grof doen. Maar daar moet je door heen lezen.quote:Op zondag 23 november 2014 20:16 schreef Bortecinem het volgende:
Dit is niet zwart maken, maar dit is wat er LETTERLIJK in zijn column staat. En dit staat er niet omdat meneer Ellian is vergeten om die paar woorden toe te voegen, maar puur om zijn column meer 'pit' te geven. Hoe meer allochtonen door het slijk worden gehaald, hoe populairder hij wordt bij de niet-moslims en autochtone Nederlanders.
Aubquote:Op zondag 23 november 2014 20:28 schreef Stimorol- het volgende:
Mathemaat, kun je sarcasme eens googlen?
En ook toepassen?quote:Op zondag 23 november 2014 20:29 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Aub
http://lmgtfy.com/?q=sarcasme
Nee. Kun je het nog één keer voordoen?quote:
Ja laten we dat doenquote:Op zondag 23 november 2014 20:31 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee. Kun je het nog één keer voordoen?
Was ze daar dan? Ik heb namelijk nog niets van haar gehoord.quote:
Kom maar bij me op schoot. Dan leg ik het je uitquote:Op zondag 23 november 2014 20:31 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee. Kun je het nog één keer voordoen?
Ja, mevrouw.quote:Op zondag 23 november 2014 20:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kom maar bij me op schoot. Dan leg ik het je uit
Man man man, misschien moeten jullie eens zelf een keertje naar een meet gaan als jullie zo nieuwsgierig zijn over de meet.quote:
Alsof de interesse daar om draaitquote:Op zondag 23 november 2014 20:35 schreef xminator het volgende:
[..]
Man man man, misschien moeten jullie eens zelf een keertje naar een meet gaan als jullie zo nieuwsgierig zijn over de meet.
Heb je last van stockholmsyndroom of zo? Vanwaar de liefde voor deze man? Dat meer journalisten en columnisten dit doen doet niks af aan het feit dat het simpelweg fout is. Ik snap niet hoe jij de fouten van anderen kunt gebruiken om de woorden van deze man goed te praten? 'Ja, maar die doen het ook'. Like whut?quote:Op zondag 23 november 2014 20:27 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Hij maakt juist een nuance in zijn artikel. Alleen in het begin is hij wat op de grens. Maar zo gaan alle artikelen. En ik vind het niet correct om het harder aan te pakken, omdat hij zelf een allochtoon is.
Tamam, het is al goed. Heb nog niets gegeten, ben lichtelijk ontvlambaarquote:Op zondag 23 november 2014 20:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Alsof de interesse daar om draait
Ben ook benieuwd naar KB, maar niet door de meet.
Persoonlijk aanval dit dat.quote:Op zondag 23 november 2014 20:37 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heb je last van stockholmsyndroom of zo? Vanwaar de liefde voor deze man? Dat meer journalisten en columnisten dit doen doet niks af aan het feit dat het simpelweg fout is. Ik snap niet hoe jij de fouten van anderen kunt gebruiken om de woorden van deze man goed te praten? 'Ja, maar die doen het ook'. Like whut?
En nee, ik pak hem niet harder aan omdat hij allochtoon is. Ik pak hem aan omdat hij altijd de Islam en allochtonen gebruikt om hogerop te komen. Ik walg van alle mensen die leugens en haat moeten verspreiden over anderen en mensen moeten gebruiken om hogerop te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Gisteren leefde ze nog.quote:Op zondag 23 november 2014 20:44 schreef Stimorol- het volgende:
Maar KB leeft nog? Babasi oldurmedi insallah
quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 november 2014 20:45 schreef Bortecinem het volgende:
Persoonlijke aanval.Wat ik zei stelt helemaal niks voor, als je daar al om gaat piepen.
Dat is niet beschermen. Ik lees zijn artikel alleen anders. Verschil in visie dusquote:Ik vind het gewoon apart hoe jij deze man zo in bescherming neemt terwijl hij over jouw rug gaat voor zijn 15 minutes of fame.
Heeft je vriendin niet voor je gekookt?quote:Op zondag 23 november 2014 20:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Tamam, het is al goed. Heb nog niets gegeten, ben lichtelijk ontvlambaar.
quote:Op zondag 23 november 2014 20:42 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Persoonlijk aanval dit dat.
StockholmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Aldus de heer Moszkowiczquote:Op zondag 23 november 2014 20:56 schreef JanPiraat het volgende:
Is niet aan mij om dat te melden, dus daar ga ik verder ook geen uitspraken over doen hier
Best normaal dat men wil weten hoe het met KB gaat nu, gezien haar laatste post ja tog?quote:Op zondag 23 november 2014 22:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Is er geen centraal topic voor FOK!gossips?
Dit dus.quote:Op zondag 23 november 2014 22:10 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Best normaal dat men wil weten hoe het met KB gaat nu, gezien haar laatste post ja tog?
Het gaat me meer om de manier waarop dat gebeurt. Ach ja.quote:Op zondag 23 november 2014 22:10 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Best normaal dat men wil weten hoe het met KB gaat nu, gezien haar laatste post ja tog?
Hoe gaat het dan? Ik stelde een hele normale vraag toch?quote:Op zondag 23 november 2014 22:18 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de manier waarop dat gebeurt. Ach ja.
2face jijquote:Op zondag 23 november 2014 22:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe gaat het dan? Ik stelde een hele normale vraag toch?
Ja die romige smaak van boter komt door die melk dus kan mij best voorstellen.quote:Op zondag 23 november 2014 22:12 schreef Stimorol- het volgende:
Borte, appeltaart met geklaarde boter is niet zo lekker trouwens.
Ik miste iets.
Daar is de DM-functie voor uitgevondenquote:Op zondag 23 november 2014 22:04 schreef sylvesterrr het volgende:
Is er geen centraal topic voor FOK!gossips?
Dit is eng. Die wilde ik ook al posten.quote:
Aha...quote:Op zondag 23 november 2014 23:27 schreef Weissman het volgende:
[..]
Daar is de DM-functie voor uitgevonden
#justgirlythingsquote:Op maandag 24 november 2014 12:08 schreef Che_ het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)e_kiekjes_maken.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |