Wat een goed nieuws allemaal!quote:Op woensdag 26 november 2014 23:03 schreef foodlover het volgende:
Na 2 sollicitatierondes plus een kennismaking met het team heb ik vandaag een aanbod gekregen van het bedrijf! Het was uiteindelijk het wachten en de spanningmeer dan waard.
Ik ben blij
Ben ik weer ! Met nog veel beter nieuws. Gisteren tweede gesprek gehad met een grote IT bedrijf in de detachering en kreeg per direct een contract aangeboden omdat ze zo positief waren. Waarschijnlijk het eerste jaar een project in mijn eigen woonplaats. Verder zijn er ontzettend veel mogelijkheden qua certificering, dat mis ik echt op mijn CV. Deze mag ik allemaal kosteloos halen. Kleine kanttekening, stap in op MBO niveau omdat ik geen HBO IT heb maar een economische opleiding maar dit is het zeker waard. Zoveel groeimogelijkheden, zelden zo blij geweest. 1-1-2015 aan de slag !quote:
Ik ben één keer eerder op gesprek geweest voor een PhD plek hiervoor, daar zat ik meteen 4 man aan tafel en werd mijn cv uitgeplozen echt vanaf de middelbare school tot en met nu. Vond ik ook vrij intimiderend, vooral omdat ik een aantal dingen die ze over de middelbare school vroegen echt niet meer wist en ook niet echt ter zake vond doen (voor welk vak had ik mijn hoogste cijfer toen ik van school ging en zo - ik had twee zevens en verder alleen maar achten, maar welke vakken die 7 waren en welke allemaal een 8 zou ik echt niet meer weten). Dus ik vind deze opzet denk ik ook wel prettig. Aan de andere kant ging het gesprek bij de eerste keer wel heel goed, dus dat geeft me wel wat extra zelfvertrouwen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
Tof! Ik vond het vrij intimiderend om voor een commissie te moeten verschijnen, maar het klinkt alsof in jouw geval voor een wat informelere en dus prettigere opzet wordt gekozen.
Heb je al een idee hoe je je gaat voorbereiden?
Goed nieuws en wat fijn dat je iets gevonden hebt dat je echt leuk vindt!quote:Op donderdag 27 november 2014 11:07 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ben ik weer ! Met nog veel beter nieuws. Gisteren tweede gesprek gehad met een grote IT bedrijf in de detachering en kreeg per direct een contract aangeboden omdat ze zo positief waren. Waarschijnlijk het eerste jaar een project in mijn eigen woonplaats. Verder zijn er ontzettend veel mogelijkheden qua certificering, dat mis ik echt op mijn CV. Deze mag ik allemaal kosteloos halen. Kleine kanttekening, stap in op MBO niveau omdat ik geen HBO IT heb maar een economische opleiding maar dit is het zeker waard. Zoveel groeimogelijkheden, zelden zo blij geweest. 1-1-2015 aan de slag !
Zou vrijdag gaan tekenen als account manager maar dat gaat gelukkig niet door. Verder ook vrijdag gesprek als commercieel intercedent maar dat hoeft gelukkig ook niet meer. Als mensen interesse hebben in een baan als account manager, pm me maar. Ze zoeken altijd mensen, prima werktijden, salaris ligt op minimaal ¤ 2100, netto mits je je targets haalt, wat goed te doen is als je je een beetje inzet.
Je hebt met hbo economie een ICT functie weten te bemachtigen, zonder ict opleiding?quote:Op donderdag 27 november 2014 11:07 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Ben ik weer ! Met nog veel beter nieuws. Gisteren tweede gesprek gehad met een grote IT bedrijf in de detachering en kreeg per direct een contract aangeboden omdat ze zo positief waren. Waarschijnlijk het eerste jaar een project in mijn eigen woonplaats. Verder zijn er ontzettend veel mogelijkheden qua certificering, dat mis ik echt op mijn CV. Deze mag ik allemaal kosteloos halen. Kleine kanttekening, stap in op MBO niveau omdat ik geen HBO IT heb maar een economische opleiding maar dit is het zeker waard. Zoveel groeimogelijkheden, zelden zo blij geweest. 1-1-2015 aan de slag !
Zou vrijdag gaan tekenen als account manager maar dat gaat gelukkig niet door. Verder ook vrijdag gesprek als commercieel intercedent maar dat hoeft gelukkig ook niet meer. Als mensen interesse hebben in een baan als account manager, pm me maar. Ze zoeken altijd mensen, prima werktijden, salaris ligt op minimaal ¤ 2100, netto mits je je targets haalt, wat goed te doen is als je je een beetje inzet.
En nergens staat hoe je je cv actief kunt maken. Aaaaargh!quote:Let op! Uw cv is niet actief. U kunt per e-mail reageren op de vacature alleen als uw cv actief is. Maak eerst uw cv actief.
Natuurlijk heeft het dan zin om langs te gaan. Voor drie baantjes ben ik gebeld, dat doen ze eerst en daarna pas ging die op de site. Ze kenden mij al, en wisten dat ik wat zocht.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:24 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Hoe komt het dat na de ene direct de volgende komt?
En als uitzendbureaus online geen vacatures boor me hebben staan.. heeft het dan wel zin om langs te gaan?
Heb MBO ICT dus dat verklaart het.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:10 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Je hebt met hbo economie een ICT functie weten te bemachtigen, zonder ict opleiding?
Hoe heb je dat geflikt?
Ja he, dat is echt veel waard. Dat geld komt later wel.quote:Op donderdag 27 november 2014 11:28 schreef Uccie het volgende:
[..]
Goed nieuws en wat fijn dat je iets gevonden hebt dat je echt leuk vindt!
Waarom niet? Zou hier toch even naar kijken. Wel de goede extensie gebruikt?quote:Op donderdag 27 november 2014 12:43 schreef Klokov het volgende:
Mijn CV kon ik niet uploaden bij Nationale Vacaturebank trouwens
Volgens mij niet, Eerst was je in dienst van het uitzendbureau, en later van het bedrijf zelf. Volgens mij gaat het dan niet op.quote:Op donderdag 27 november 2014 14:52 schreef Francis_Dolarhyde het volgende:
Gehoord gekregen dat mijn 3e jaarcontract niet wordt verlengd omdat zij mij anders een vast contract moeten aanbieden en daar is het budget niet voor. Nu heb ik alleen voor die 3 contracten al 8 maanden hetzelfde werk gedaan via een uitzendbureau bij dezelfde werkgever...zit ik nu niet al aan mijn 4e/vaste contract?
Gewoon bedrijf opzoeken en de vacature rechtstreeks benaderen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:32 schreef Copthorne het volgende:
Ik zag een vacature op werk.nl. Ik wil reageren, maar dan moet ik eerst inloggen en dat kan alleen met mijn Digid. Na lang zoeken heb ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevonden (ik had die zooi ruim 3 jaar niet gebruikt). Wil ik eindelijk reageren, krijg ik de volgende melding:
[..]
En nergens staat hoe je je cv actief kunt maken. Aaaaargh!
Bzzzz. Voor zover ik weet is dat wel degelijk deel van de keten.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Volgens mij niet, Eerst was je in dienst van het uitzendbureau, en later van het bedrijf zelf. Volgens mij gaat het dan niet op.
Mooi he..quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ijdt_UWV-site__.html
Dat wekt vertrouwen, ja. Maar als werkloze zit je wel met handen en voeten aan die site vast en wee je gebeente als je niet netjes doet wat ze zeggen!
Ik weet niet precies hoe het werk.quote:Op donderdag 27 november 2014 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bzzzz. Voor zover ik weet is dat wel degelijk deel van de keten.
Jawel. Wel als je via het uitzendbureau hetzelfde werk bij dezelfde werkgever doet. Dat wordt dan gezien als rechtsopvolging. Er mag dan bv ook geen proeftijd meer worden opgelegd.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:00 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werk.
In mijn beleving is het, dat je eerst een contract hebt met het uitzendbureau. Die betaald jou uit. En dan heeft de werkgever de mogelijkheid om je in dienst te nemen, Dan pas gaat het nieuwe dienstverband in. volgens mij maakt het dan geen fluit uit als je al in dienst was via een uitzendbureau.
Zou goed kunnen hoor.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jawel. Wel als je via het uitzendbureau hetzelfde werk bij dezelfde werkgever doet. Dat wordt dan gezien als rechtsopvolging. Er mag dan bv ook geen proeftijd meer worden opgelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |