ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Dat is een koppelwagen: aan de ene kant zitten de koppelingen die worden gebruikt om de boel aan de locomotief te hangen, aan de andere kant zit een Scharfenbergkoppeling om de trein mee te kunnen verslepen.
Op zaterdag 22 november 2014 17:11 schreef James1988 het volgende: Dat is een koppelwagen: aan de ene kant zitten de koppelingen die worden gebruikt om de boel aan de locomotief te hangen, aan de andere kant zit een Scharfenbergkoppeling om de trein mee te kunnen verslepen.
Ik heb de NMBS-cijfers nog eens door Excel gegooid:
- Op werkdagen zorgt 15,4% van de 550 stations voor 80% van de instappers. Ruim 15% van de stations heeft op werkdagen minder dan 100 instappers per dag. - Op zaterdagen is dit 12,3% van de 473 bediende stations, op zondagen 13% van de 469 bediende stations. De helft van de bediende stations ziet minder dan 100 reiziges per dag.
Je moet er wel rekening mee houden dat veel instappers op kleine stations naar een van de grote stations reizen, en dat tegenover elk van die reizigers dus ook een instapper op een groot station staat die naar een klein station reist.
Ongetwijfeld, maar dat rechtvaardigt het bestaan van dat station nog niet. De meerwaarde van een treinstation zit in de mogelijkheid tot massavervoer gedurende de dag, maar met hoogstens 100 reizigers op een dag kun je daar niet van spreken.
Als 75 van die 100 reizigers instappen tussen 6:30 en 8:30 (heenreis naar school/werk) kun je die vervoersvraag opvangen met twee bussen.
Mijn punt is dat als je bijv. slechts die bovenste 15,4% van de stations overhoudt, dat je dan niet 80% van de reizigers overhoudt maar eerder rond de 60%.
Is alsnog een enorme efficiëntieverbetering, dat wel. In Portugal hebben ze vanwege de crisis ook zo'n operatie gedaan. Alle treinen die maar een paar reizigers vervoeren en door bussen kunnen worden vervangen: weg ermee! Daarmee zijn sommige boemellijntjes opgeheven, maar het had bijv. ook als effect dat op de lijn Lissabon - Algarve nu alleen nog maar IC's rijden en alle stoptreinstations zijn opgeheven.
[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2014 17:35:41 ]
- Op werkdagen zorgt 15,4% van de 550 stations voor 80% van de instappers. Ruim 15% van de stations heeft op werkdagen minder dan 100 instappers per dag. - Op zaterdagen is dit 12,3% van de 473 bediende stations, op zondagen 13% van de 469 bediende stations. De helft van de bediende stations ziet minder dan 100 reiziges per dag.
Dr. Beeching zou z'n lol op kunnen in Belgenland.
Ik was benieuwd hoe dit in Nederland zit, bij ons is het (op basis van de cijfers uit 2006) zo'n 24%.
Op zaterdag 22 november 2014 17:33 schreef Igen het volgende: Mijn punt is dat als je bijv. slechts die bovenste 15,4% van de stations overhoudt, dat je dan niet 80% van de reizigers overhoudt maar eerder rond de 60%.
Dat ben ik met je eens. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat je alles wat niet in die 15,4% valt moet sluiten (dan zou je 465 stations sluiten), maar eerder dat je die stations met minder dan 100 instappers per dag eens goed moet bekijken.
Dat dat ook 15% is is toeval
quote:
Is alsnog een enorme efficiëntieverbetering, dat wel. In Portugal hebben ze vanwege de crisis ook zo'n operatie gedaan. Alle treinen die maar een paar reizigers vervoeren en door bussen kunnen worden vervangen: weg ermee! Daarmee zijn sommige boemellijntjes opgeheven, maar het had bijv. ook als effect dat op de lijn Lissabon - Algarve nu alleen nog maar IC's rijden en alle stoptreinstations zijn opgeheven.
In het Verenigd Koninkrijk had men in de jaren 70 ook zo'n situatie. Per dag werd er £ 300.000 verlies gedraaid op exploitatie.
Dr. Beeching is toen aangesteld als nieuwe topman van BR, één van zijn taken was kijken hoe het netwerk weer gezond gemaakt kon worden. Hij heeft een rapport geschreven ('Reshaping of the British Railways') waarin hij adviseerde om ruim 1/3e van het netwerk te sluiten. Er waren trajecten waar de treinen (1x/2u) gemiddeld 5 reizigers per trein vervoerden...
Op zaterdag 22 november 2014 17:11 schreef James1988 het volgende: Dat is een koppelwagen: aan de ene kant zitten de koppelingen die worden gebruikt om de boel aan de locomotief te hangen, aan de andere kant zit een Scharfenbergkoppeling om de trein mee te kunnen verslepen.
Leuk, zag m vannacht om half een nog op de Watergraafsmeer vanaf de A10.
Op zaterdag 22 november 2014 17:23 schreef b2py het volgende: Ik durf te wedden dat als de Fyra Soap er niet was geweest de hobby treintjes een stuk saaier was geweest. bedankt daarvoor!
T venijn van dalvrij of weekend vrij zit 'm natuurlijk in de staart, je gaat dan pas de conclusie trekken. Als je na x maanden erachter komt dat je m er toch niet uithaalt, en DAN heb je nog de opzegtermijn...
* Darkwing_Duck moet gelijk aan zijn bioscoopkaart denken
* Darkwing_Duck Darkwing heeft Gratis weekendvrij voor Parijs en gebruikt m nauwelijks meer
Op zaterdag 22 november 2014 22:46 schreef Darkwing_Duck het volgende: T venijn van dalvrij of weekend vrij zit 'm natuurlijk in de staart, je gaat de conclusie trekken. Als je na x maanden erachter komt dat je m er toch niet uithaalt, en DAN heb je nog de opzegtermijn...
* Darkwing_Duck moet gelijk aan zijn bioscoopkaart denken
Da's wel waar, ja. Gelukkig kun je na 12 maanden per maand opzeggen
quote:
:me Darkwing heeft Gratis weekendvrij voor Parijs en gebruikt m nauwelijks meer
De IC-Bus Düsseldorf - Eindhoven - Antwerpen rijdt 2x per week door naar Londen. Eindhoven -> Londen op vrijdag en zaterdag, Londen -> Eindhoven op zaterdag en zondag. De bus brengt dus een dagje door in de Britse hoofdstad.
De bus vertrekt om 23:05 uit Eindhoven en komt rond 6:00 (plaatselijke tijd) aan in Londen, in omgekeerde richting vertrekt men om 20:15 uit Londen en sta je rond 6:00 weer in Eindhoven.
Op zondag 23 november 2014 00:30 schreef James1988 het volgende: De IC-Bus Düsseldorf - Eindhoven - Antwerpen rijdt 2x per week door naar Londen. Eindhoven -> Londen op vrijdag en zaterdag, Londen -> Eindhoven op zaterdag en zondag. De bus brengt dus een dagje door in de Britse hoofdstad.
De bus vertrekt om 23:05 uit Eindhoven en komt rond 6:00 (plaatselijke tijd) aan in Londen, in omgekeerde richting vertrekt men om 20:15 uit Londen en sta je rond 6:00 weer in Eindhoven.
Tickets zijn te koop via bahn.de, vanaf ¤ 14
reizen met de bus zelfs al is het lekker goedkoop, je moet het jezelf niet aan willen doen...
reizen met de bus zelfs al is het lekker goedkoop, je moet het jezelf niet aan willen doen...
Hangt wel een beetje van de bus af... Ik herinner me nog een wedstrijd van de Jonge Veranderaars waar de bus naar Brussel toch het beste uit de bus (pun not intended) kwam. Onder andere omdat je niet hoeft over te stappen, het goedkoop is en je gratis internet had. De Thalys is weliswaar sneller, maar ook vele malen duurder.
Waarom worden ze gesleept, ze kunnen toch ook zelf rijden?
Het punt is nou net dat het zulke baggerzooi is dat er geen vergunning kan worden verleend om die dingen zelf te laten rijden. Dat is nou net de hele reden waarom het terug naar Italië moet.
Het punt is nou net dat het zulke baggerzooi is dat er geen vergunning kan worden verleend om die dingen zelf te laten rijden. Dat is nou net de hele reden waarom het terug naar Italië moet.
Zoiets dacht ik al, maar het blijft ridicuul, dat dan een Fyra achter een loc opeens wel veilig is. Het niet dat nu op een dieplader staat. Hij rolt gewoon over de rails, maar dan achter een loc.
Hangt wel een beetje van de bus af... Ik herinner me nog een wedstrijd van de Jonge Veranderaars waar de bus naar Brussel toch het beste uit de bus (pun not intended) kwam. Onder andere omdat je niet hoeft over te stappen, het goedkoop is en je gratis internet had. De Thalys is weliswaar sneller, maar ook vele malen duurder.
Hangt idd maar net ervan af.
Neem bijv. ook zoiets als Dortmund - Kassel. ICE morgen: 2:14 uur, prijzen vanaf ¤35,- Bus morgen: 2:05 uur, prijs ¤11,-
Zoiets dacht ik al, maar het blijft ridicuul, dat dan een Fyra achter een loc opeens wel veilig is. Het niet dat nu op een dieplader staat. Hij rolt gewoon over de rails, maar dan achter een loc.
zelfs al zou die in nederland op eigen kracht mogen rijden zegt de tractieinstallatie *poef* op het moment dat je de grens over gaat met dat ding
Toch ben ik blij dat ik een week lang elke ochtend in een V250 heb mogen reizen van Schiphol naar Rotterdam. Was in de tweede week dat ze officieel in dienst waren. We zijn maar één keer met een snelremming tot stilstand gekomen door een ETCS storing.
Overigens wel grappig, voor ik machinist werd had ik niet zoveel met treinen. Toch heb ik onbewust in aardig wat treinen gereisd die er niet meer zijn. SM'90, wadlopers en de V250.
Vriendinlief en ik willen misschien een kerstmarkt bezoeken in Dusseldorf.
Vertrek uit Enschede naar Dusseldorf, wat is de beste optie? Ik zie iets van SWT maar ook een Länder ticket. Wie het weet mag het zeggen, ik heb geen Bahncard.
n.b. Betreft wel met overnachting in Dusseldorf, zaterdag heen en zondag terug.
This is locomotive no. 187 102, the first locomotive we can show you that belongs to the newest generation standard freight to be delivered to DB Schenker Rail Deutschland. The operator has 110 Traxx AC3 locomotives on order. They will not have the Last Mile module, but the 187 102 does feature the flex panel construction. We are curious what will be placed over the ribbed side walls. - CK
On 21 November 2014 at Praha hl. n. (main station) RegioJet and Siemens presented 193 214, the first of three machines RegioJet is to hire for its Bratislava - Ko¨ice services in Slovakia. The second photo shows Student Agency/RegioJet owner, Radim Jančura (on the right), and Czech Siemens’s Rail Systems Division and Mobility and Logistics Division Director, Roman Kok¨al.
Since this type of Vectron had been granted approval for test commercial operation in Slovakia on 14 November 2014, it was then possible to move 193 214 there for further preparations to be made. It left Praha on 21 November piloting 162 116 hauling train IC 1011 Praha -´ilina, and is shown in the final photo of this series at Česká Třebová. It came off the train at Hranice na Moravě and ran light engine southwards to Bratislava. Here it was used for staff training over the weekend of 22/23 November. Afterwards it was to be used on RegioJet’s trains IC 1003/1010 between ´ilina and Ko¨ice until the end of the 2014 timetable in mid-December.
In Wales zal worden begonnen met de elektrificatie van de spoorlijn tussen Cardiff en Swansea. Ook worden de stedelijke lijnen rond Cardiff geëlektrificeerd. De eerste lijn moet in 2018 af zijn, terwijl daarna het werk rond Cardiff verder gaat. Momenteel zijn ze al bezig met de lijn Londen - Cardiff die in 2017 gereed moet zijn.
Weet iemand hier misschien waarom er vannacht om 00:44 een extra sprinter van Utrecht naar Rhenen vertrok? Was voor mij wel fijn omdat ik niet de bus hoefde te nemen en dus een half uur eerder thuis was.
Op zondag 23 november 2014 16:45 schreef b2py het volgende: Dat is in ieder geval ver boven budget, wellicht is zo'n geile IC-Bus nog wel interessant, dat eens onderzoeken.
Ga dan lekker lopen ofzo. Dat is nóg goedkoper. Er rijdt volgens mij vanaf Enschede geen rechtstreekse IC-bus naar Düsseldorf.
Flixbus: Enschede - Bad Oeynhausen, Hannover en Berlijn Wel kan je met DB vanuit Nederland Eindhoven - Düsseldorf vanaf ¤9 boeken, maar houdt er rekening mee dat je dan éérst nog naar én terug vanaf Eindhoven moet.
Dan heb je nog Meinfernbus Amsterdam - Utrecht - Düsseldorf, te boeken vanaf ¤19pp enkele reis.
Als je nog aanvullende tickets nodig hebt om bij die bus te komen, is de trein toch snel goedkoper én sneller. Of lopen.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 23-11-2014 18:20:48 ]
Oja, je kan ook naar Münster gaan en dan een Fernbus pakken. Eurolines, Flixbus en ADAC bieden deze routes aan. Reistijd tussen de 2u en 2u30, prijs varieert tussen de 8 en 20 euro enkele reis.
Beide Weekendvrij en SOV dus dat is geen issue. Maar we hebben het op de lange baan geschoven. En je mag wmb je persoonlijke mening over bussen wel achterwege laten als je advies geeft. Want gekleurd advies heeft niemand wat aan.
Ga dan lekker lopen ofzo. Dat is nóg goedkoper. Er rijdt volgens mij vanaf Enschede geen rechtstreekse IC-bus naar Düsseldorf.
Flixbus: Enschede - Bad Oeynhausen, Hannover en Berlijn Wel kan je met DB vanuit Nederland Eindhoven - Düsseldorf vanaf ¤9 boeken, maar houdt er rekening mee dat je dan éérst nog naar én terug vanaf Eindhoven moet.
Dan heb je nog Meinfernbus Amsterdam - Utrecht - Düsseldorf, te boeken vanaf ¤19pp enkele reis.
Als je nog aanvullende tickets nodig hebt om bij die bus te komen, is de trein toch snel goedkoper én sneller. Of lopen.
"Dames en heren, het volgende station is Rotterdam Alexander. Na Rotterdam Alexander zullen we voor u doorrijden naar Den Haag Hollands Spoor, Gouda, Utrecht..." [Ondertussen op de achtergrond: "geen Hollands Spoor", en de omroep wordt afgebroken]
Tien seconden later een nieuwe poging: "Dames en heren, even een correctie: na Rotterdam Alexander gaan de door naar Den Haag Centraal, Gouda, Utrecht, ..." enz.
Een halve minuut later, een andere stem (die bij het eerste bericht op de achtergrond al corrigeerde): "Dames en heren, nog even een correctie. Den Haag is natuurlijk geen optie en we zullen na Rotterdam Alexander dan ook verder gaan naar Gouda, Utrecht, Amersfoort, ..." enz.
Blijkbaar iemand in opleiding, maar die heeft nog veel te leren..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 23 november 2014 19:37 schreef Dr_Flash het volgende: Ben weer thuis. Uiteindelijk helemaal niet dat lijntje getreind Plenty zat andere leuke dingen gedaan
Ongeveer hetzelfde verhaal ondanks veel mist erg ok, wel ben ik nu helemaal op.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik stond ooit in Hamm en dat apparaat pakte geen briefjes van 50 en de pinautomaat op het plein had alleen maar briefjes van 50 En dit was voor de eerste trein op zondag dus de loketten waren nog laaaaang niet open
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zondag 23 november 2014 21:42 schreef Igen het volgende: 10 jaar geleden kon je in Duitsland nergens met Maestro betalen maar tegenwoordig, met de Europese betaalunie, is dat geloof ik wel flink veranderd.
DB automaten zijn de enige automaten in Duitsland waar ik (2 jaar geleden dan) consequent niet terecht kon met mijn pinpas. Grmbl.
Op zondag 23 november 2014 21:42 schreef Igen het volgende: 10 jaar geleden kon je in Duitsland nergens met Maestro betalen maar tegenwoordig, met de Europese betaalunie, is dat geloof ik wel flink veranderd.
Op Duitse stations zie ik nog vaak zat winkeltjes waar je alleen contant kunt betalen. En dan niet alleen van die kleine winkeltjes van een lokale exploitant, maar ook bij ketens zoals Yorma's of Backwerk.
Op zondag 23 november 2014 21:47 schreef Igen het volgende: Sorry met "in Duitsland" bedoelde ik de kaartjesautomaten. Niet pinautomaten of winkels ofzo.
Ah juist.
Een paar maanden terug probeerde ik m'n Oyser card op te laden bij een automaat van TfL. Dat ding lustte kennelijk geen Maestro, maat i.p.v. dat te zeggen kreeg ik de foutmelding 'Daily limit reached'. Ik stond toch even te twijfelen gezien het pas 9:15 was...
Een paar maanden terug probeerde ik m'n Oyser card op te laden bij een automaat van TfL. Dat ding lustte kennelijk geen Maestro, maat i.p.v. dat te zeggen kreeg ik de foutmelding 'Daily limit reached'. Ik stond toch even te twijfelen gezien het pas 9:15 was...
Op zondag 23 november 2014 18:12 schreef GlennQuagmire het volgende: Weet iemand hier misschien waarom er vannacht om 00:44 een extra sprinter van Utrecht naar Rhenen vertrok? Was voor mij wel fijn omdat ik niet de bus hoefde te nemen en dus een half uur eerder thuis was.
Omdat ie dus ingepland is alleen voor gister/vandaag
Volgende week kan je het weer doen, vertrekt ie wel een minuutje later...
Het is zeker niet correct: om 21.37u vertrekt er geen trein naar Duitsland (en zelfs niet richting Duitsland...). En om 7.37u en 9.37u vertrekken er wel treinen naar Duitsland, maar die staan er dan weer niet op
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik stond ooit in Hamm en dat apparaat pakte geen briefjes van 50 en de pinautomaat op het plein had alleen maar briefjes van 50 En dit was voor de eerste trein op zondag dus de loketten waren nog laaaaang niet open
dan maar zwart rijden he Als je je even bij de conducteur meldt is er niks aan de hand. Dat is nog een normaal fatsoenlijk land namelijk
Hoeveel zitplaatsen heeft een ICRm stammetje eigenlijk? Reed vanochtend een DDZ 4 de IC Zwolle Roosendaal, en vond het een stuk voller dan gebruikelijk.
Ik ging uit van 5*80 2e klas, dan zit er nog een 1e klas wagon in en een stuurstand (of zijn de stammen anders samen gesteld?). Dus minstens 500 zitplaatsen neem ik aan?
Aantal zitplaatsen A: 59 1e klasse, 10 klapzitplaatsen B: 80 2e klasse, 10 klapzitplaatsen AB: 23 1e kl., 48 2e kl., 9 klapz. BKD: 45 2e klasse, 10 klapz. Bs: 64 2e klasse, 12 klapzitplaatsen
Hoe ging het in- en uitstappen met een DDZ? Dat is mijn grootste ergernis bij die veredelde sprinter Roosendaal-Zwolle vv, het uit- en inladen van reizigers duurt tergend lang met ICRm. Dat iedereen door de middelste twee deuren naar binnen wil helpt ook niet, maar goed.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Aantal zitplaatsen A: 59 1e klasse, 10 klapzitplaatsen B: 80 2e klasse, 10 klapzitplaatsen AB: 23 1e kl., 48 2e kl., 9 klapz. BKD: 45 2e klasse, 10 klapz. Bs: 64 2e klasse, 12 klapzitplaatsen
Had ik ook gelezen, maar weet niet hoe een stam is samengesteld.Maar idd trappen enzo vragen ook hun ruimte.
Dan is het verschil ICRm7 en DDZ6 ook niet zo heel groot eigenlijk, niet zo groot als verwacht in elk geval
quote:
Op maandag 24 november 2014 10:53 schreef JDude het volgende: Hoe ging het in- en uitstappen met een DDZ? Dat is mijn grootste ergernis bij die veredelde sprinter Roosendaal-Zwolle vv, het uit- en inladen van reizigers duurt tergend lang met ICRm. Dat iedereen door de middelste twee deuren naar binnen wil helpt ook niet, maar goed.
Kwamen gewoon op tijd aan, heb niet echt een verschil gemerkt
dan maar zwart rijden he Als je je even bij de conducteur meldt is er niks aan de hand. Dat is nog een normaal fatsoenlijk land namelijk
Jamaar, ja.. maar.. oke.. zelfs in Nederland ben ik een keer gematst door een conducteur. Beetje hetzelfde verhaal (alleen groot geld op zak, geen mogelijkheid tot pinnen) en ik kon dus geen kaartje kopen, was de laatste trein. Meneer heeft toen een uitstel van betaling uitgeschreven.
Is al weer jaren terug, zie het tegenwoordig niet zo snel gebeuren.. maar het kán dus wel. Althans, als een uitstel van betaling nog bestaat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
"Dames en heren, wij moeten langzamer rijden in verband met een hond langs de baan". Nieuwe voor de bingokaart.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 24 november 2014 17:34 schreef JDude het volgende: "Dames en heren, wij moeten langzamer rijden in verband met een hond langs de baan". Nieuwe voor de bingokaart.
Niet geheel nieuw... Heb op de Valleilijn eens vertraging gehad vanwege een aanrijding met een hond
Dat valt nog altijd in het niet bij de buizerd die een V250 ooit eens gekopt heeft, die trein kon meteen uit dienst omdat de koppeling schoongepulkt moest worden.
Op maandag 24 november 2014 17:34 schreef JDude het volgende: "Dames en heren, wij moeten langzamer rijden in verband met een hond langs de baan". Nieuwe voor de bingokaart.
Mja, de hond is niet het grootste probleem. Vaak kun je ook een baasje verwachten dat er zonder uit te kijken achteraan gaat...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vanochtend was het Webcare-team van NS ook niet de handigste: Iemand vroeg op Twittert aan @NS_online waarom de trein van 9:21 Schagen > Alkmaar niet reed. Dat had te maken met gestremd treinverkeer ivm een aanrijding met een persoon, maar je kon de trein van 9:21 wel nemen, want die reed. Kan die discussie ff niet terugvinden uiteraard
Antwoorden van minister Kamp (EZ) op vragen van het Kamerlid lid Bashir (SP) over het pleidooi van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) om het hoofdrailnet op te splitsen.
De Zaanlijn is soms een zooitje, soit. Maar hij trekt het altijd uit zijn verband. En dat verschrikkelijke telkens terug komen op reiziger 1,2,3 is ook om van te kotsen. Irritant ventje.
Op maandag 24 november 2014 18:51 schreef James1988 het volgende: Dat valt nog altijd in het niet bij de buizerd die een V250 ooit eens gekopt heeft, die trein kon meteen uit dienst omdat de koppeling schoongepulkt moest worden.
FRENCH transport minister Mr Alain Vidalies announced on November 20 that the government will form a commission of politicians and industry experts to develop proposals for the future development of the country's loss-making network of conventional Intercity services.
In December 2010, the French government signed an agreement with French National Railways (SNCF) to revitalise the so-called balance of territory (TET) trains, a network of 40 loss-making long-distance services. However, over the last three years operating losses have increased from ¤210m to ¤312m and 10% of TET services have been withdrawn since the accord was signed.
SNCF says it will spend ¤309m on the operation of TET services this year, but the government will cover only 6% of these costs, using funds from highway tolls. However, the government has agreed to fund investment in new rolling stock to replace the ageing fleet of Corail coaches.
The commission will be chaired by Vidalies and will comprise five members of parliament, the presidents of the regions of Picardy and Auvergne, and four relevant experts, including the chair of the French Court of Auditors Mr Jean-Marie Bertrand and Mr Marc d'Aubreby, land transport co-ordinator for The General Council of the Environment and Sustainable Development.
The commission is expected to publish its initial report within six months and Vidalies says recommendations will be implemented by the end of next year with the aim of achieving tangible improvements by 2016.
Earlier this year the National Federation of Public Transport Associations (FNAUT), warned that a quarter of the 20,000km interregional rail network could be lost within a decade if no action is taken to reverse the decline in Intercity services.
Op maandag 24 november 2014 20:28 schreef EddyAlbena het volgende: Weet iemand hoe laat je Thalys kan boarden op Centraal? Even globaal gezocht maar kon zo niet iets vinden.
Vanaf dat 'ie d'r staat, ergens tussen 10 minuten voor tot ieder moment waarop de verkeersleiding besluit (tot 20 minuten na meestal hooguit) de trein te sturen vanaf de Watergraafsmeer.
Vanaf dat 'ie d'r staat, ergens tussen 10 minuten voor tot ieder moment waarop de verkeersleiding besluit (tot 20 minuten na meestal hooguit) de trein te sturen vanaf de Watergraafsmeer.
Op maandag 24 november 2014 18:51 schreef James1988 het volgende: Dat valt nog altijd in het niet bij de buizerd die een V250 ooit eens gekopt heeft, die trein kon meteen uit dienst omdat de koppeling schoongepulkt moest worden.
Laatst had een IC richting Groningen iets groots geraakt in het donker. Na een noodstop was het personeel nog terug gelopen langs de baan, maar kon niets vinden. Bij aankomst in Assen kon het mysterie worden opgelost: er zat een ree op de koppeling gespiest...
hier was de dader ook een fazant maar dan tussen Goes en Arnemuiden....
saillant detail: de trein is in Vlissingen opgeheven ivm niet mogen vertrekken van beginstation met defect sluitsein (een maatregel die inmiddels weer is teruggedraaid volgens mij)
Ik zie zo vaak goederentreinen zonder enige vorm van sluitseinen rijden, doe daar dan liever eerst iets aan.
Nee in Utrecht. Ook niet meer tegenwoordig. En e eerste keer dat ik in drie jaar tijd hoorde dat ik een hoerenkiet op de hoek heb zitten was bij het nieuwsbericht dat hij dicht ging
"Dames en heren, de intercity naar Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 1. De eerste klas rijtuigen bevinden zich aan de voor- en achterzijde van de trein."
Ehhh, nee. Dit ding is 6 bakken lang en de enige (jawel, 1) bak eerste klas zit halverwege (3e bak van voor).
Er zitten twee deuren in die in theorie alleen als uitgang dienen (dus van fiets naar trein), maar in de avondspits staat zich daar dus een enorme massa naar binnen te wurmen. De uitcheckmensen kunnen het in de avondspits ook niet bijbenen, ik stond gisteren in een fietsenfile die halverwege de stalling al begon .
Onpraktisch omdat je eerst zo snel bij de bussen was, en zo in het centrum was nu moet je die kutbrug over. Die brug gaat natuurlijk weg. Komt er dan een tunnel naar de centrumzijde?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op dinsdag 25 november 2014 18:44 schreef zeefje het volgende: Onpraktisch omdat je eerst zo snel bij de bussen was, en zo in het centrum was nu moet je die kutbrug over.
Dat is tijdelijk
quote:
Die brug gaat natuurlijk weg. Komt er dan een tunnel naar de centrumzijde?
Ja, de tunnel die nu eindigt na spoor 3 wordt doorgetrokken naar de centrumkant
Op dinsdag 25 november 2014 18:44 schreef zeefje het volgende: Onpraktisch omdat je eerst zo snel bij de bussen was, en zo in het centrum was nu moet je die kutbrug over. Die brug gaat natuurlijk weg. Komt er dan een tunnel naar de centrumzijde?
Ja, de grote tunnel die nu doodloopt bij de doorgang naar spoor 3/4 loopt straks helemaal door tot aan het Stationsplein, en dan kun je door een compleet vernieuwde Willemstraat (brede wandelpromenade in het midden, autoverkeer naar de zijkant) zo het Valkenbergpark (dat een stukje groter wordt, de S-bocht van de Tramsingel naar de Sophiastraat verdwijnt) in. Maar daarvoor moet eerst nog een jaartje of anderhalf/twee worden gebouwd...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eendje was er ondersteboven van
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eendje was er ondersteboven van
Vorige week reed ik 140 tussen Groningen en Leeuwarden en toen vloog er een uil tegen de voorruit aan. Die deed het niet meer
Op dinsdag 25 november 2014 18:42 schreef James1988 het volgende: "Dames en heren, de intercity naar Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 1. De eerste klas rijtuigen bevinden zich aan de voor- en achterzijde van de trein."
Ehhh, nee. Dit ding is 6 bakken lang en de enige (jawel, 1) bak eerste klas zit halverwege (3e bak van voor).
Zo'n nieuwe geel/blauwe stam? Of hebben ze de oude (met Fyra-kleuren) ook door elkaar gehusseld?
Nevenlijnen zijn dan ook volledig irrelevant en ondergeschikt aan het HRN...
Ik vind het gewoon kansloos dat men er dan extra geld voor moet betalen. Het gaat toch om ieders veiligheid... of je voor vervoerder A, B of H werkt, we willen allemaal de reizigers of goederen zo veilig, op tijd mogelijk en comfortabel van plek A naar B brengen. Dat alles is opgeknipt begint mij steeds meer te irriteren.
Beperken reizigershinder belangrijke eis bij elektrificatie spoor Zwolle-Enschede
De aanbesteding voor de elektrificatie van het spoor Zwolle – Enschede staat sinds dinsdag op de Europese aanbestedingskalender. De aannemer met de beste ideeën om om de hinder voor reizigers tegen te gaan tijdens het werk, maakt volgens ProRail een grotere kans om de klus te mogen uitvoeren. De kosten voor het spoorproject bedragen ongeveer 47 miljoen euro.
Woordvoerder Jouke Schaafsma van ProRail: “Het gaat om omvangrijke werkzaamheden over een lengte van 40 kilometer. We gaan kijken of we via de aanbesteding tot zo’n goed mogelijke voorwaarden komen om reizigershinder te voorkomen. Natuurlijk kijken we bij de gunning ook naar de prijs.”
Elektrificatie
Om met elektrische treinen te kunnen rijden op de spoorlijn, is de plaatsing van 900 bovenleidingportalen nodig en vele honderden kilometers aan kabels en leidingen. Er komen ook drie zogenoemde ‘onderstations’ om de stroom vanuit het gewone elektriciteitsnet om te zetten naar 1500 volt voor de bovenleiding.
De nieuwe bovenleiding wordt door de provincie Overijssel en het ministerie van Infrastructuur en Milieu gefinancierd. De provincie is er de concessieverlener voor de regionale treinen en bepaalt dus welke personenvervoerder er mag rijden en onder welke voorwaarden.
Exploitatiekosten
Met de elektrificatie van de lijn Zwolle-Enschede, waar nu nog met dieseltreinen wordt gereden, bespaart de provincie op de exploitatiekosten (aanschaf-, onderhoud- en brandstofkosten). Daarnaast verbetert de luchtkwaliteit in het gebied tussen Zwolle en Wierden. Elektrificatie zorgt ook voor een kortere rijtijd, waardoor de reizigers sneller op de plek van bestemming zijn en een hogere frequentie in de toekomst mogelijk is.
De aannemer die de aanbesteding wint, start in 2015 met de voorbereiding van de werkzaamheden en het aanvragen van de benodigde vergunningen en ontheffingen. In 2016 kan de uitvoering van het werk daadwerkelijk van start gaan. De werkzaamheden zullen naar verwachting midden 2017 afgerond zijn.
Wie zegt dat NSR het uitvoert? Ver voor de zomer worden de paden en maatregelen definitief en de treinen gewoon ingelegd en gaan ook gewoon rijden, ongeacht het weer.
Treinen die gewoon gaan rijden, ongeacht het weer .
Oh en in de categorie kleine ergernissen: ruim een week na het ingaan van de nieuwe verbouwingsronde nog steeds alle spoorwijzigingen omroepen.
Op dinsdag 25 november 2014 16:52 schreef JDude het volgende: Ik zie zo vaak goederentreinen zonder enige vorm van sluitseinen rijden, doe daar dan liever eerst iets aan.
De laatste keer dat ik in Nederland was reed er een trein met sluitseinen aan de voorkant Vlaardingen oost binnen, dat heb ik toen maar aan de conducteur gemeld die toen van alles door de porot aan het bleren was naar de meester. Toen ik het vertelde zei ie "ECHT WAAR?" en ging ie persoonlijk naar de Meester toen (weet iemand waarom?)
Later kwam ie terug en ik kreeg een bedankje namens hem...
Succes, het omgrenzingsprofiel staat maximaal 4,1 meter toe in de hoogte. Da's ruim 50 centimeter minder dan wat vrijwel overal in Europa gangbaar is (4,65 meter).
In het artikel staat dat ze daarvoor ook bruggen willen aanpassen enzo (om blijkbaar het omgrenzingsprofiel te vergroten) en dat ze nu aan het kijken zijn, of dat uitkan.
Gewoon vergeten dus. Hang er maar een extra karretje achter.
Een dubbeldekker inpassen in een profiel dat twee mensen van mijn lengte met drie centimeter speling toelaat lijkt me in ieder geval kansloos.
Dan is extra bakken of extra treinen wellicht goedkoper dan alle kunstwerken en de eventuele waslijn optillen.
Brengt ook gelijk weer veel beperkingen met zich mee, waaronder dus de lengte. De stroomsterkte zal op een gegeven moment de grootste beperkende factor worden.
Brengt ook gelijk weer veel beperkingen met zich mee, waaronder dus de lengte. De stroomsterkte zal op een gegeven moment de grootste beperkende factor worden.
Het werkt ook zo goed wanneer het gevroren heeft. En omdat de elektriciteit aan de bovenkant wordt afgenomen is het ook zo heerlijk veilig voor mens en dier
Dat is op een derde rail met korte voedingslijnen nou juist niet zo'n groot probleem, helemaal niet als je bedenkt dat al die ultrasterke locomotieven 750v op de tractiemotoren hebben staan. Het probleem is eerder de enorme hoeveelheid onderstations die je nodig hebt. En wat basale verschillen tussen wissel- en gelijkspanning waardoor wisselspanning praktischer is.
Dat is op een derde rail met korte voedingslijnen nou juist niet zo'n groot probleem, helemaal niet als je bedenkt dat al die ultrasterke locomotieven 750v op de tractiemotoren hebben staan. Het probleem is eerder de enorme hoeveelheid onderstations die je nodig hebt. En wat basale verschillen tussen wissel- en gelijkspanning waardoor wisselspanning praktischer is.
ah ja, dan is verlengen inderdaad de goedkoopste optie
Dat wel, maar dan nog moeten er tientallen zoniet honderden bruggen en tunnels worden aangepast voordat er dubbeldekkers kunnen rijden.
Als je de hoogte in gaat zal je het profiel ook wat breder moeten maken i.v.m. het schommelen van de trein, ik acht de kans aanwezig dat dan op veel plekken de sporen wat verder uit elkaar gelegd moeten worden.
Op dinsdag 25 november 2014 21:52 schreef Yreal het volgende: Man man, net bijna op de bon omdat ik met mijn telefoonkabel onder het afscheidingswandje door stroom zat te tappen uit de 1ste
Wat een huilie conducteur
Waarvoor kan ie je bekeuren? Ofwel, hoe willen ze het "delict" noemen 😉
Waarvoor kan ie je bekeuren? Ofwel, hoe willen ze het "delict" noemen 😉
Ordeverstoring/bedrijsvoering schaden/rust verstoren/veiligheid verstoren. Valt onder één bekeuring die ¤90,- kost. Geloof me, ze schrijven die uit voor dit soort zaken
Ordeverstoring/bedrijsvoering schaden/rust verstoren/veiligheid verstoren. Valt onder één bekeuring die ¤90,- kost. Geloof me, ze schrijven die uit voor dit soort zaken
Staat het in hun voorwaarden dat dat niet is toegestaan?? Maar jemig, wat een gereformeerde streken als ze daar boetes voor gaan schrijven.
Staat het in hun voorwaarden dat dat niet is toegestaan?? Maar jemig, wat een gereformeerde streken als ze daar boetes voor gaan schrijven.
Ik ken de huisregels niet uit mijn hoofd, maar het is allemaal wel waterdicht. als je een vervoersbewijs koopt, ga je automatisch akkoord met de huisregels.
Mijn vriendin kreeg laatst een boete in de trein (bij CXX) omdat ze voor 2 tellen haar voeten op de bank voor haar had om iets uit haar tas te pakken onder haar benen. Niet netjes natuurlijk, maar die boete werd uitgeschreven voor haar. ¤90,- fucking euro's voor zoiets We zijn in verzet gegaan, en het is nu 8 maanden later en nog niets gehoord van de Officier van Justitie, behalve dat ze het in goede orde hebben ontvangen en er naar zouden kijken.
1. Onder verstoring van orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang als bedoeld in artikel 72 van de wet worden verstaan:
b. misbruik maken van voorzieningen dan wel gebruik maken van voorzieningen of van een vervoermiddel op een tijdstip waarop deze niet voor gebruik beschikbaar zijn dan wel op een andere wijze dan waarvoor deze bestemd zijn,
namelijk vanuit de 2e klas 1e klas voorzieningen gebruiken zonder een geldig 1e klas vervoerbewijs.
Op woensdag 26 november 2014 05:18 schreef Viezze het volgende: Daar kan je hem wel onder gooien inderdaad. Vraag me wel Af of het standhoudt bij de rechter.
Denk het Wel.
"Wegens een te korte trein van 9:28 naar Schiphol adviseren wij u de trein van 9:43 te nemen" hoorde ik net in Utrecht. Nergens voor nodig want het was een zesje VIRM en da's lang genoeg.
vanochtend ook weer van die zinnige omroepberichten: "Bla bla station Utrecht Centraal, waar wij helaas een paar minuten later dan gepland volgens de dienstregeling zullen arriveren..."
even later
"zoals u merkt komen we toch volgens de dienstregeling op tijd aan!"
Nou nou, het mag wel in de krant
Als je niets te melden hebt, als iets volledig volgens verwachting gaat, dan hoef je er ook niets over te melden. Het is niet zo van "kijk ons eens geweldig best zijn" als er iets een keer NIET mis gaat. Stakkers.
Op dinsdag 25 november 2014 21:52 schreef Yreal het volgende: Man man, net bijna op de bon omdat ik met mijn telefoonkabel onder het afscheidingswandje door stroom zat te tappen uit de 1ste
Wat een huilie conducteur
Bij mij in de bus mag iedereen gebruik maken van de stopcontacten. Wel eerst even vragen, want de chauffeur moet ze wel eerst aanzetten
Ach, die omroepen hoor je toch niet op 90% van het perronoppervlak.
Maar wel in de tunnel, hal, fietsenstalling en op de fiets vanaf de Terheijdenseweg.
Hier al voorbij gekomen dat Eurobahn per DRGL2018 de treindiensten Hengelo - Bielefeld, Osnabrück - Münster en Bielefeld - Nienburg overneemt dan de Westfalenbahn?