Wat sta je er goed in zeg! Ik heb bewondering voor je. En super dat de meeste mensen met translocaties inmiddels kindjes hebben, dat geeft wel moed lijkt mequote:Op dinsdag 25 november 2014 14:30 schreef Cygne het volgende:
Je omschrijft t goed, burdie.
Mijn ouders wilden heel graag een derde die kwam er pas na tien jaar. De wens was net zo sterk maar ze hadden het ook kunnen accepteren als t niet was gebeurd.
Ik heb trouwens een fb-groep gevonden vol met mensen met translocaties. Uiteindelijk hebben ze bijna allemaal een kindje gekregen. Gisteren een poos zitten praten met iemand die dezelfde translocatie heeft. Inmiddels is zij 20 weken zwanger.
En ik sterk en positief. Ik heb vanaf mijn twaalfde veel verdriet gekend. Veel naasten overleden, gepest, veel belemmering door mijn oogafwijking. Maar ik heb ook geweldige (schoon)ouders, een lieve broer en zus, fantastische vrienden. En de allerliefste man. Verder ook heel veel fijne dingen meegemaakt.En ik kan t ook gewoon niet. Mezelf zielig vinden, ik moet er toch mee verder. En uiteindelijk komt t ook wel goed, daar ben ik van overtuigd.
Wanneer mag je voor je eerste echo Isabella?quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn Hilz! Weer een beetje op de rit nu?
volgens mij zegt niemand iets over de manier waarop jullie wachten op een tweede streepje. Er wordt een assumptie gemaakt dat het anders is voor mensen die al kinderen hebben dan voor mensen die nog geen kinderen hebben. En sommige mensen met kinderen vinden dat een correcte assumptie, en andere mensen niet.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:00 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind het echt naar hoe er hier gedaan wordt over hoe wij wachten op een tweede streepje. De wens is echt enorm voor een vierde. Dat heeft mede te maken met het feit dat het mogelijk is dat ik zeer beperkt vruchtbaar ben. Ik heb geen behoefte om dat te testen ook al is dat wel aangeraden door de doktoren.
Hoe hier echter gedaan wordt over onze wens vind ik echt heel erg naar, alsof wij minder recht hebben om te wachten op een tweede streepje omdat er al kinderen zijn. Ik kan er gewoon niet bij waarom het anders gezien moet worden als de situatie anders is. De vorige zwangerschap was echt heel erg zwaar en mocht het weer een soortgelijke zwangerschap worden dan gaat dat echt heel erg pittig worden voor ons allebei en onze kinderen. Dat is iets waar we ons heel erg van bewust zijn en waar we ook veel over praten. Het is niet dat we zomaar even besluiten dat we nog een vierde willen.
Daarnaast heb ik geen zin om te gaan testen wanneer we sex moeten hebben voor een kind. Ik wil het leuk houden en als dat een wetenschappelijk gedoe wordt om precies om 19:32 op de derde woensdag van de maand bij volle maan te doen dan heb ik er weinig zin meer in.
Volgende week! Met 8 weken, en dan een dikke week later weer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:14 schreef Daui het volgende:
[..]
Wanneer mag je voor je eerste echo Isabella?
Dat is dus precies wat wij niet willen en wat ik vaak zie.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:57 schreef Hilzillah het volgende:
Er zijn ook mensen die in den treuren doorgaan voor nog een kind, en daarbij een beetje uit het oog verliezen wat ze wel hebben.
Wat vervelend dat je het alleen als echt naar lezen ervaart. Ik denk dat iedereen het zo goed mogelijk probeert op te schrijven.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:00 schreef Paxlie het volgende:
Ik vind het echt naar hoe er hier gedaan wordt over hoe wij wachten op een tweede streepje. De wens is echt enorm voor een vierde. Dat heeft mede te maken met het feit dat het mogelijk is dat ik zeer beperkt vruchtbaar ben. Ik heb geen behoefte om dat te testen ook al is dat wel aangeraden door de doktoren.
Hoe hier echter gedaan wordt over onze wens vind ik echt heel erg naar, alsof wij minder recht hebben om te wachten op een tweede streepje omdat er al kinderen zijn. Ik kan er gewoon niet bij waarom het anders gezien moet worden als de situatie anders is. De vorige zwangerschap was echt heel erg zwaar en mocht het weer een soortgelijke zwangerschap worden dan gaat dat echt heel erg pittig worden voor ons allebei en onze kinderen. Dat is iets waar we ons heel erg van bewust zijn en waar we ook veel over praten. Het is niet dat we zomaar even besluiten dat we nog een vierde willen.
Daarnaast heb ik geen zin om te gaan testen wanneer we sex moeten hebben voor een kind. Ik wil het leuk houden en als dat een wetenschappelijk gedoe wordt om precies om 19:32 op de derde woensdag van de maand bij volle maan te doen dan heb ik er weinig zin meer in.
Spannend! Weet iemand het op werk al?quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Volgende week! Met 8 weken, en dan een dikke week later weer.
En ik zit nu een beetje beroerd te zijn op mijn werk, dus dat is op zich fijnhet blijft spannend, maar ik ervaar veel minder stress dan ik van tevoren dacht dat ik zou hebben.
Ja, minn leidinggevende weet het, toch een fijn idee mocht er iets gebeuren. En ik heb niet steeds het gevoel dat ik me moet verantwoorden als ik iets later ben of wat eerder wegga.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef Daui het volgende:
[..]
Spannend! Weet iemand het op werk al?
Fijn dat je het minder stressvol is dan je dacht dat het zou zijn
Of als je naar het toilet rent voor de zoveelste keer. Hoe voel je je? Veel klachten of gaat wel?quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, minn leidinggevende weet het, toch een fijn idee mocht er iets gebeuren. En ik heb niet steeds het gevoel dat ik me moet verantwoorden als ik iets later ben of wat eerder wegga.
Fijn dat het nu zo goed gaat!quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, minn leidinggevende weet het, toch een fijn idee mocht er iets gebeuren. En ik heb niet steeds het gevoel dat ik me moet verantwoorden als ik iets later ben of wat eerder wegga.
Het gaat wel! Ik ben wel behoorlijk moe en snel gammel. En sinds twee dagen wordt gammel soms ook wat beroerd. Maar naar de wc rennen hoeft gelukkig niet. Nouka, om te plassen dan, dat wel veelquote:Op dinsdag 25 november 2014 15:22 schreef Daui het volgende:
[..]
Of als je naar het toilet rent voor de zoveelste keer. Hoe voel je je? Veel klachten of gaat wel?
Nouja, of het goed gaat weten we nog niet natuurlijk. Maar ik voel me redelijk positief (en bij vlagen totaal in paniek en uiterst pessimistisch, maar goed, ook hormonaal misschien ;-)quote:
Vanaf een week of 26 veel tripjes naar het ziekenhuis en heel veel pijn en weeën.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:19 schreef pinquit het volgende:
Hee mop en pax, mag ik vragen waarom de vorige zwangerschap zo zwaar was? Waren er dingen mis, of externe factoren?
Liever niet is ook oké![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:44 schreef pinquit het volgende:
Ik begrijp dat we allemaal hormonsterende en een tikje egoistische vrouwen zijn hier
Nja, toen ik t typte wist ik al dat deze reactie zou komenquote:
Neem het allemaal niet zo serieus joh!quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:48 schreef pinquit het volgende:
[..]
Nja, toen ik t typte wist ik al dat deze reactie zou komen
Ik vķel hetBoeh, oke, ik moet t allemaal maar accepteren denk ik
Misschien ben ik gewoon wat lichtgeraakt en lang-geteend de laatste dagen
Mja I guess. thxquote:Op dinsdag 25 november 2014 15:50 schreef Limone het volgende:
[..]
Neem het allemaal niet zo serieus joh!Kusje erop?
Het is absoluut niemands bedoeling om naar te doen en zo naar is het allemaal ook weer niet volgens mij. Het is gewoon lastig als je nog geen kinderen hebt om dan te weten hoe het voelt voor iemand die al wel kinderen heeft. Net als dat je al wel kinderen hebt dat je dan niet weet hoe het voelt voor iemand die het niet lukt zeg maar. Maar blijkbaar hebben jullie daar dus wel ervaring mee dus excuses voor mijn aanname.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:00 schreef Paxlie het volgende:
Gek lichaam. Hou je het bij in je app? Spotting, licht, etcquote:Op dinsdag 25 november 2014 16:36 schreef MaJo het volgende:
Ik snap echt niks meer van mijn menstruatieVoordat ik AC gebruikte bloedde ik zowat leeg in een week en had ik veel pijn. Tijdens de AC was ik een week flink ongesteld met 1 dag heel erg pijn. De laatste twee cycli heb ik veel pijn maar nauwelijks bloedverlies. Gisteren liep het als een trein maar sinds gisteravond geen druppel bloed meer verloren. Ik snap mijn lichaam niet meer
Symptomen houd ik wel steeds bij, menstruatie nog niet gedaan. Ga ik wel even doenquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:34 schreef Daui het volgende:
[..]
Gek lichaam. Hou je het bij in je app? Spotting, licht, etc
Dan snap je echt niet wat hij er mee wil zeggen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:34 schreef MaJo het volgende:
Het zit hem vooral in het laatste stukje van je tekst, dit viel me ook op bij Moppert. Het klinkt alsof je een waardeoordeel hebt over mensen die wel die testen doen en tempen omdat je er zo gekscherend over doet. Sommige mensen kunnen gewoon niet makkelijk zwanger worden en moeten het nou eenmaal wel hebben van dat soort testen. Dat dan wegzetten als "om 19:32 op de derde woensdag van de maand bij volle maan sex te hebben" vind ik dan dus kwetsend overkomen. Dat is alles.
Ik zeg alleen maar hoe het overkomt op mij, en misschien ook op anderen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:00 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dan snap je echt niet wat hij er mee wil zeggen.![]()
Hij zet niet iedereen in het topic zo weg hij geeft aan hoe wij het niet willen en voor ons voelt het gewoon tempen en er zo mee bezig zijn niet goed.
Niet ons ding en wat een ander doet moet hij zelf weten.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:01 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn Hilz! Weer een beetje op de rit nu?
Tis opgewekt door die pillen die ik gekregen heb. Ik ben normaal echt een google-nerd, maar bij deze niet gedaan... Estradiol Sandoz 2mg (Klinkt als een broodje speciaal in Spanje oidquote:
Dat rode!!quote:
Ik vind dat altijd een beetje zielig voor de kindjes die er al zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:18 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat wij niet willen en wat ik vaak zie.
Je lichaam is gek!! Haske gek!!quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:36 schreef MaJo het volgende:
Ik snap echt niks meer van mijn menstruatieVoordat ik AC gebruikte bloedde ik zowat leeg in een week en had ik veel pijn. Tijdens de AC was ik een week flink ongesteld met 1 dag heel erg pijn. De laatste twee cycli heb ik veel pijn maar nauwelijks bloedverlies. Gisteren liep het als een trein maar sinds gisteravond geen druppel bloed meer verloren. Ik snap mijn lichaam niet meer
Een Spaans broodje speciaalquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:20 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
[..]
Tis opgewekt door die pillen die ik gekregen heb. Ik ben normaal echt een google-nerd, maar bij deze niet gedaan... Estradiol Sandoz 2mg (Klinkt als een broodje speciaal in Spanje oid)
Edit: Niks spectaculairs... Oestrogeen pillen
Hmmm dat ik gek was wist ik inmiddels wel, vrij logisch dat mijn lichaam het dan ook isquote:Je lichaam is gek!! Haske gek!!![]()
Op 5 December (Vol verwachting klopt ons hartquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een Spaans broodje speciaalWel fijn dat het nu eruit komt! En dan samen op naar een september baby
[..]
Hmmm dat ik gek was wist ik inmiddels wel, vrij logisch dat mijn lichaam het dan ook is
Over het algemeen blijft je gemiddelde temperatuur hetzelfde toch? Buiten eventueel ziek zijn, laat naar bed etc. Of bedoel je iets anders?quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Als je weet hoe je cyclus er normaal uit ziet, temperatuursgewijs, kan je er zeker wel wat aan hebben.
Goeie timingquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:27 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Op 5 December (Vol verwachting klopt ons hart) Mag ik terug voor controle om te kijken of de bloeding het stolsel mee genomen heeft...
En septemberbaby's
Dat is waar ookquote:
Preciesquote:Op dinsdag 25 november 2014 18:39 schreef Hilzillah het volgende:
Aaaanhw! Een foute kersttrui die stiekem heul leuk is!
Wat een schijthufters!quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:53 schreef SilverSjoiis het volgende:
Dank jullie wel allemaal![]()
Ik werk hier sinds februari van dit jaar, maar daar voor een half jaar als vrijwilliger en daar voor 10 maanden als stagiaire
Waar heb je die gekocht?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Precies![]()
Edit: ik heb hem besteld, kan nog wel een warme trui gebruiken en er is 20% korting op
MaJo dr trui of die ik net postte?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:58 schreef pinquit het volgende:
omgdie zijn geweeeeldig, waar kan ik die krijgen?
ik mot em
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |