An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:33 schreef beantherio het volgende:
Als de nabestaanden levenslang krijgen dan moet de dader dat ook krijgen.
Oh het is de andre rieu van fok weer hoor, "ik ben beter dan iedereen omdat ik werk als vuilnisman heb" nou het is een applaus waard man!.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:34 schreef znarch het volgende:
[..]
Zon autist als jij zie ik graag op de fiets op de snelweg jaPlz probeer het even in de spits.
Oh, en aangezien jij een uitkering hebt. Ik bedoel dus op maandag, de dag waarop de meeste mensen werken. Niet in het weekend.
Nee hoor, slechts allemaal piraat.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind.
Nee, ik ben beter dan kamerautisten zoals jij die hun 30ste nog steeds enkel binnen zitten, nog steeds niet ontmaagd zijnquote:Op vrijdag 21 november 2014 22:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Oh het is de andre rieu van fok weer hoor, "ik ben beter dan iedereen omdat ik werk als vuilnisman heb" nou het is een applaus waard man!.
Heb je al een medaille gevonden voor op je wollen trui?
quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:41 schreef znarch het volgende:
[..]
Nee, ik ben beter dan kamerautisten zoals jij die hun 30ste nog steeds enkel binnen zitten, nog steeds niet ontmaagd zijnen in het geheel niet in staat zijn normale relaties aan te gaan met mensen.
Maar ach, voor volk zoals jij zal het goed zijn dat je online je vreemde gedachtengoed ergens kwijt kan.
Lijkt het wel op, gelet op je ridicule reacties.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]nou je hebt me man, ik ben helemaal emotioneel nu hoor.
90% van al mijn reacties zijn ridicuul, nieuwkomer.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt het wel op, gelet op je ridicule reacties.
Applaus, een ware verdienste.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
90% van al mijn reacties zijn ridicuul, nieuwkomer.
Maar je begrijpt de reactie van die man toch wel, Dagonet?quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar dat niet hard genoeg kan maken aangezien ze a) een bereik geven en b) bij testen met zowel de auto van verdachte als een andere soortgelijke auto hebben gereden in die bocht zonder dat er problemen ontstonden, met de auto van de verdachte op rond de 108 en de andere auto boven de 125. Er is dus niet aannemelijk te maken dat het uit de bocht vliegen gerelateerd kan worden aan al dan niet te hard rijden.
Ja maar al die piraten hebben ook een hekel aan elkaar en dan gaat het andere oogje er ook aan.quote:Op vrijdag 21 november 2014 22:37 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee hoor, slechts allemaal piraat.
Natuurlijk. Ik denk ook dat de rechtbank z'n uitbarsting begrijpt en er geen verdere consequenties aan verbindt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar je begrijpt de reactie van die man toch wel, Dagonet?
Wanneer je 1000 rechters deze zaak had laten doen, waren er dan niet een aantal geweest die hadden geredeneerd: 76+124/2 = 100km, dan veroordelen we je toch maar, mede in het licht van de (subjectieve) getuigenverklaringen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik denk ook dat de rechtbank z'n uitbarsting begrijpt en er geen verdere consequenties aan verbindt.
Het is ook wrang, het lijkt ook weinig maar dit is waar de rechter het ook mee moet doen, die kan ook alleen maar werken met de wetten en de feiten en de ruimte daarbinnen.
Zijn woede komt ook omdat we als samenleving toeval willen uitsluiten en vinden dat je altijd iemand aansprakelijk kan stellen voor wat er ook maar kan gebeuren.
Precies heb de motivatie van de uitspraak gelezen, er valt niets te bewijzen, geen te hoge snelheid, drank, drugs of telefoongebruik.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is ook wrang, het lijkt ook weinig maar dit is waar de rechter het ook mee moet doen, die kan ook alleen maar werken met de wetten en de feiten en de ruimte daarbinnen.
Je vergelijkingen in de vorige reeks zijn nu niet echt juist he. Een boete niet betalen doe je opzettelijk, deze man heeft naar alle waarschijnlijkheid de mensen niet bewust doodgereden.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Toch acht de rechtbank dit allemaal niet bewezen, ook al zegt jullie (en mijn) gevoel dat dat kolder is. Aan de officier van justitie dus om te zorgen dat dit hard gemaakt wordt.
Idd, en daar krijg je dus als beschouwer tranen van in je ogen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Natuurlijk. Ik denk ook dat de rechtbank z'n uitbarsting begrijpt en er geen verdere consequenties aan verbindt.
Zijn woede komt ook omdat we als samenleving toeval willen uitsluiten en vinden dat je altijd iemand aansprakelijk kan stellen voor wat er ook maar kan gebeuren.
En dan gaat-ie zelf in de bak, ook het antwoord niet. Toch?quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Automobilisten die iemand dood rijden krijgen altijd extreem lage straffen, of ze nou te hard rijden, fouten maken of een fles vodka op hebben, het boeit niet.
Eigenlijk is dit gewoon doodslag en hoort die man wel 5+ jaar zeker vast te zitten.
Daders worden teveel in bescherming genomen en er is geen genoegdoening voor de slachtoffers/nabestaanden.
Maarja als je de 2e jaars rechtenstudenten op fok mag geloven hebben we de hoogste straffen hier van heel Europa, dus het is goed.
Ik zou eigen rechter spelen, en zou het compleet begrijpen als die man het ook doet, misschien ook een keer goed als zo'n rechter zelf iets overkomt, kijken of ze dan nog zulke lage straffen uitdelen.
Op basis van welke strafmaatbepalende wetten dan? Of denk je dat een rechter gewoon zelf wat mag roepen? Lijkt je dat wenselijk?quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
misschien ook een keer goed als zo'n rechter zelf iets overkomt, kijken of ze dan nog zulke lage straffen uitdelen.
Tja als de rechterlijke macht faalt snap ik dat je zelf acties onderneemt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dan gaat-ie zelf in de bak, ook het antwoord niet. Toch?
Klopt an sich, ben echter 34 jaar automobilist en vind altijd dat in NL, vergeleken met andere landen waar ik gereden heb, de situatie redelijk gedisciplineerd er aan toe gaat.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja als de rechterlijke macht faalt snap ik dat je zelf acties onderneemt.
Automobilisten die de mist ingaan mogen gewoon hard aangepakt worden, irriteer me er mateloos aan als ik weer zo'n lul op ze telefoon zie kloten en bijna iemand op een zebrapad schept of mensen die met veel alcohol op rijden.
Daar mag je best verantwoordelijk voor gehouden worden toch?
Dit is respectloos naar de nabestaanden toe en iedereen met een greintje empathie kan zich perfect inleven in de reactie van die man.
Mooi, het moge duidelijk zijn dat dit aan niemand te verklaren is, echt walgelijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:49 schreef laares het volgende:
Het filmpje staat ook bovenaan op reddit:
http://www.reddit.com/r/v(...)ge_after_the_driver/
Dat het niet wettig en overtuigend kan worden bewezen dat hij te hard heeft gereden, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk niet zo is. Het heeft er namelijk alle schijn naar.quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:52 schreef VMSDKR het volgende:
Echt kapot domme mensen in dit topic. Die man heeft niet eens gedronken en de rechter acht niet bewezen dat hij daadwerkelijk te hard heeft gereden.
Hij is de macht over het stuur verloren. Dat gebeurt.
Met andere woorden: Dit had elke verkeersdeelnemer kunnen zijn. Ineens is 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' niet meer geldig lijkt het.
Ik weet niet wat er gebeurd is want ik was er niet bij, maar al die domme comments omdat het toevallig een Pool was terwijl er geen alcohol in het spel was en het politierapport niet wordt aangehouden omdat het bewijs niet overtuigt. Tokkie Nederland springt er zonder nuance bovenop alsof deze man dit met opzet gedaan heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |