SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Jup! Dan moet ik alleen of drank in m'n tartare gooien, of een andere amuse bedenken.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Kijk, da's leuk! Daar kun je alles wel tof aan ophangen!
Reductie van portwijn smaakt anders fantastisch met hert, (en bos/blauwebessen!quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jup! Dan moet ik alleen of drank in m'n tartare gooien, of een andere amuse bedenken.![]()
Ik twijfel gewoon nog even verder. Sommige dingen weet ik al wel zeker, dat scheelt.
Hee, dat lijkt eerder een laag van brooddeeg (brioche?) dan een laag van bladerdeeg, klopt dat?quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:23 schreef Coelho het volgende:
Ik heb al een paar keer hert teruggelezen als hoofdgerecht. Wat ik ontzettend kan aanraden is Wellington van hertenrugfilet met gekonfijte groenten.
bloem, melk, gist, suiker, zout, eieren en boter. Dus ja, eerder brood(achtig) dan bladerdeeg.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, dat lijkt eerder een laag van brooddeeg (brioche?) dan een laag van bladerdeeg, klopt dat?
Ooh, dat is een goed idee!quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:26 schreef minilot het volgende:
O en Lonaa, als je een 'verborgen zuiperds'-tema aanhoudt zou je ook kunnen denken aan een beetje risotto als tussengerecht. En dan in de risotto champagne gebruiken in plaats van witte wijn!
Die lust m'n moeder niet, te veel drank smaak.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:50 schreef Coelho het volgende:
[..]
Probeer er dan ook eens wat boerenjongens doorheen te doen
Kikkererwten!quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:05 schreef Lot_1 het volgende:
Welke groenten passen er goed bij lamsrack (knoflook/rozemarijn/rode wijnsaus)? Ik serveer er sowieso al zoete aardappel bij.
Ik heb ook weleens risotto met wodka gemaakt. Was ook lekker.quote:Op vrijdag 21 november 2014 11:26 schreef minilot het volgende:
O en Lonaa, als je een 'verborgen zuiperds'-tema aanhoudt zou je ook kunnen denken aan een beetje risotto als tussengerecht. En dan in de risotto champagne gebruiken in plaats van witte wijn!
quote:Op vrijdag 21 november 2014 13:05 schreef Lot_1 het volgende:
Welke groenten passen er goed bij lamsrack (knoflook/rozemarijn/rode wijnsaus)? Ik serveer er sowieso al zoete aardappel bij.
Ooo, spannend! Ik heb zelf nog geen perfecte bolletjes kunnen krijgen, maar zelfs de kiezelsteenvormige blobjes zijn al erg leukquote:Op vrijdag 21 november 2014 14:51 schreef Lot_1 het volgende:
Lekkere opties! Wel niet zo klassiek.. moet er nog even over nadenken. Misschien is een uitstapje ook wel leukWortel vind ik zelf heerlijk maar ik denk dat dat te zoet wordt inderdaad.
Later vanmiddag maak ik nog een verslagje over het maken van de kaneelsiroopkaviaar! Met pics
Indien wat klassieker smaken geroosterde spruitjes er vast ook goed bij! Een klein beetje bitter en zoutig naast de zoete aardappel contrasteert denk ik wel fijn. Ook qua textuur iets heel anders dan de zachte aardappel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 14:51 schreef Lot_1 het volgende:
Lekkere opties! Wel niet zo klassiek.. moet er nog even over nadenken.
Zelfs dat is niet gelukt, bij mij is het een soort kikkerdrilquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Ooo, spannend! Ik heb zelf nog geen perfecte bolletjes kunnen krijgen, maar zelfs de kiezelsteenvormige blobjes zijn al erg leuk
Dat de siroop heel vloeibaar is, is op zich geen probleem, maar je olie moet wel echt ijs- en ijskoud zijn. Was -ie dat?quote:Op vrijdag 21 november 2014 17:45 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Zelfs dat is niet gelukt, bij mij is het een soort kikkerdril![]()
In het begin ging het niet goed, de siroop was nog veel te vloeibaar en het spuitflesje had een veel te grote opening dus er kwamen niet bepaald druppeltjes uit:
[ afbeelding ]
Later lukte het druppelen wel, de vloeistof was een stuk dikker geworden. Ik heb het zo'n half uur in de koelkast laten staan, en toen ik het zeefde was het dit![]()
[ afbeelding ]
Wel een grappige structuur maar echt mooi ziet het er niet uit![]()
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het misschien kwam omdat de siroop zo plakkerig was? Of heb ik te weinig gelatine gebruikt? Ik had blaadjes gelatine, dus het omrekenen was lastig.
Ik weet niet of ik zin heb om dit nog een keer te proberen. Misschien giet ik wel gewoon wat kaneelsiroop over het opgeklopte eiwit, dat ziet er ook wel mooi uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |