abonnement Unibet Coolblue
pi_146922846
Nou, oppassen vind ik wel wat extreem. Gewoon elk jaar het deel dat je uitspaart op de premie (wanneer je max ER kiest) op een spaarrekening zetten. Na 1 jaar heb je het max ER al op je rekening staan enkel door te 'sparen'. Dan is het in een keer moeten betalen toch geen enkel probleem?
pi_146922868
Dat zijn dus vooral de kleine verzekeraars. Aantallen zeggen namelijk niet zoveel. De grote verzekeraars zitten daar ook niet bij. (dat van Menzis klopt overigens ook niet, zie ook: http://www.menzis.nl/web/(...)/GespreidBetalen.htm )

Blijft dus staan dat je in verreweg de meeste gevallen gewoon gespreid kunt betalen. Paniek om niets. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_146922876
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:53 schreef FreaZ het volgende:
Nou, oppassen vind ik wel wat extreem. Gewoon elk jaar het deel dat je uitspaart op de premie (wanneer je max ER kiest) op een spaarrekening zetten. Na 1 jaar heb je het max ER al op je rekening staan enkel door te 'sparen'. Dan is het in een keer moeten betalen toch geen enkel probleem?
Nouja, ik snap zijn punt wel hoor. Zat studenten die hun geld er iedere maand doorheen zuipen/spuiten of wat dan ook. Als die dan zwaar onder invloed van een dak afspringen en hun been breken, dan kunnen ze echt niet in 1x die 500,- aftikken.

Maar goed, eigen risico en eigen verantwoordelijkheid. De meeste verzekeraars bieden de optie gelukkig wel.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_146922991
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:53 schreef FreaZ het volgende:
Nou, oppassen vind ik wel wat extreem. Gewoon elk jaar het deel dat je uitspaart op de premie (wanneer je max ER kiest) op een spaarrekening zetten. Na 1 jaar heb je het max ER al op je rekening staan enkel door te 'sparen'. Dan is het in een keer moeten betalen toch geen enkel probleem?
De gemiddelde korting die je krijgt is max rond de 25 euro per maand, gemiddeld nog iets lager. Hoe kom je daarmee binnen een jaar aan 500 euro?

En daarbij, als je op 2 januari wat krijgt dan heb je 0 euro gespaard. Dus heb je alsnog een probleem. En zeker een student die over het algemeen al minder te besteden heeft.

Dus wat is er precies extreem aan mijn opmerking dat je goed moet oppassen?
pi_146923069
quote:
14s.gif Op zondag 23 november 2014 12:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat zijn dus vooral de kleine verzekeraars. Aantallen zeggen namelijk niet zoveel. De grote verzekeraars zitten daar ook niet bij. (dat van Menzis klopt overigens ook niet, zie ook: http://www.menzis.nl/web/(...)/GespreidBetalen.htm )

Blijft dus staan dat je in verreweg de meeste gevallen gewoon gespreid kunt betalen. Paniek om niets. :)
Welke paniek?

En wel weer tekenend voor Independer dat de info niet klopt. Had het eigenlijk kunnen voorspellen, sinds ze eigendom zijn van een aantal verzekeraars is er niet veel onafhankelijkheid meer aan.

Neem niet weg dat het nog steeds voor een aanzienlijk deel van de verzekeraars geldt, groot of klein is natuurlijk belangrijk maar doet niet af aan het feit dat als je de verkeerde kiest dat je een probleem kan hebben. En CZ, DeltaLloyd en Ohra zijn toch niet klein?
pi_146923153
quote:
11s.gif Op zondag 23 november 2014 12:55 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nouja, ik snap zijn punt wel hoor. Zat studenten die hun geld er iedere maand doorheen zuipen/spuiten of wat dan ook. Als die dan zwaar onder invloed van een dak afspringen en hun been breken, dan kunnen ze echt niet in 1x die 500,- aftikken.

Maar goed, eigen risico en eigen verantwoordelijkheid. De meeste verzekeraars bieden de optie gelukkig wel.
Als je voor max ER kiest dan is het inderdaad dat ja. Zelfs van een student mag je verwachten dat je wel wat spaargeld hebt.

quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De gemiddelde korting die je krijgt is max rond de 25 euro per maand, gemiddeld nog iets lager. Hoe kom je daarmee binnen een jaar aan 500 euro?

En daarbij, als je op 2 januari wat krijgt dan heb je 0 euro gespaard. Dus heb je alsnog een probleem. En zeker een student die over het algemeen al minder te besteden heeft.

Dus wat is er precies extreem aan mijn waarschuwing en opmerking dat je goed moet oppassen?
Het vaste ER heeft iedereen. Dus 360 (375) moet je gewoon apart zetten imo. Kies je max ER:

Jaar 1: 300 euro (in jouw vb) bespaard.
Jaar 2: Nog een keer 300 euro.

Zet die bedragen gelijk opzij en je hebt je ER al.

Maar goed, niet iedereen is verstandig als het op geld aankomt, dus misschien hebben jullie wel een punt...
pi_146923532
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 13:05 schreef FreaZ het volgende:

[..]

Als je voor max ER kiest dan is het inderdaad dat ja. Zelfs van een student mag je verwachten dat je wel wat spaargeld hebt.

Zou je mogen verwachten, in de praktijk lenen ze geregeld maximaal bij. Ik denk dat je dan niet zoveel hebt als we verwachten.

quote:
Het vaste ER heeft iedereen. Dus 360 (375) moet je gewoon apart zetten imo. Kies je max ER:

Jaar 1: 300 euro (in jouw vb) bespaard.
Jaar 2: Nog een keer 300 euro.

Zet die bedragen gelijk opzij en je hebt je ER al.
Ik heb het dan ook enkel over het vrijwillig te kiezen eigen risico. Met je ER op 375 bespaar je niets en is er toch ook niets apart te zetten? Daarbij stelde jij dat je het binnen 1 jaar kon sparen die 500 euro, maar je hebt minstens 1,5 jaar nodig. En dan heb je enkel het vrijwillige stuk gespaard en moet je geen tegenslag hebben gehad.

quote:
Maar goed, niet iedereen is verstandig als het op geld aankomt, dus misschien hebben jullie wel een punt...
Sommige mensen denken er niet over na, die hebben alles op orde en kiezen bewust een hoog eigen risico en gaan er vanuit dat ze dit gaandeweg het jaar kunnen betalen. Het is ook niet iets wat vaak belicht wordt door de verzekeraars, en als een onvolledige lijst al 11 van de 28 bedrijven kan aanwijzen waar je direct moet betalen dan is het toch wel minstens het oppassen waard?
pi_146924452
Ik betaal de premie altijd direct, dus in principe bespaar ik dan ook het bedrag direct. Dus na 1 jaar heb ik betaald voor 2 jaar en dus al 2x bespaard. Dan moet je inderdaad in jaar 1 'schadevrij' zijn geweest (of in ieder geval maximaal het verplichte ER).

En je hebt gelijk dat verzekeraars dat misschien wel bij het hun premie berekening erbij moeten zetten. ER max? Let op: ER kan niet in termijnen worden betaald. Maar goed, er vanuit gaan dat je alles maar gespreid kan betalen is naar mijn idee ook een beetje 'lui'. Die kassa uitzending was een mooi voorbeeld.
pi_146932245
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:48 schreef Tha_Duck het volgende:
Voor een redelijk overzicht: http://weblog.independer.(...)15-gespreid-betalen/

Zoals je kan zien in ieder geval niet gespreid betalen met eigen risico wat je zelf kiest bij:
CZ
CZDirect
DSW
Delta Lloyd
Energiek
HEMA
Ik!
Kiemer
MenzisFive Horizons heeft deze bekeken en info is foutief
Ohra
Salland
Stad Holland

Totaal staan er 28 verzekeraars waarbij je bij 11 dus niet gespreid kan betalen. 15 wel. Dat is inderdaad een behoorlijk deel, maar net aan de helft. En dan staan in de lijst niet de internetlabels van de diverse merken (wel van CZ wat vreemd is). Die internetlabels hebben vaak dezelfde voorwaarden als het hoofdbedrijf.

Het is dus zeker zaak om op te passen mijn inziens en de voorwaarden van een vrijwillig eigen risico goed te bekijken en beoordelen.
Klopt niet helemaal, bij Kiemer kan het wel. Ook over het vrijwillig eigen risico.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_146933903
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:29 schreef CountingStars het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal, bij Kiemer kan het wel. Ook over het vrijwillig eigen risico.
Waarmee we dus aantonen dat Independer meer dan waardeloos is, heb niet alles zelf zitten checken zoals je begrijpt.

Voor de volgende OP zou ik Independer schrappen en hoyhoy en zorgwatch.nl toevoegen, die geven een beter beeld.
pi_146938886
100% mee eens. Independer is van Achmea, dat kan je niet meer serieus nemen.

Krijg je weer van die 'Wij van WC-eend' aanbevelingen.
pi_146939242
Als ik inlog bij cz staat er ook dat je gespreid kan betalen. Dit is wel vooraf.
Eerst denken, dan typen
  zondag 23 november 2014 @ 22:00:51 #113
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_146939842
Hallo,

Ik ben van plan om voor komende jaar van verzekering te veranderen en te kiezen voor een volledige eigen bijdrage. Dus dat mijn eigen risico en bijdrage in totaal 875 euro is. Nu heb ik gehoord dat bij sommige verzekeraars dingen die normaal niet onder eigen risico valt, wel onder eigen bijdrage kan vallen. Denk aan huisarts etc.

Wat is de goedkoopste optie als ik:
- Volledige eigen bijdrage wil kiezen
- Niet wil dat dingen van basisverzekering die niet onder eigen risico vallen, wel onder eigen bijdrage vallen
- Verder het minimale wil(geen aanvullende/tandarts verzekeringen)
- Dat de andere voorwaarden redelijk zijn, en dus geen gekke dingen in staat.

Misschien dat andere mensen hier voor dezelfde gekozen hebben en hun ervaringen met mij willen delen?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_146940244
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 09:45 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

waarom van Besured naar promovendum? Is echt exact hetzelfde qua verzekering
Heb ik mijn auto- en pechhulpverzekering ook. Gemak. De auto- en pechhulpverzekering is weer duurder bij Besured. Ik ben van plan er in de toekomst nog wat verzekeringen bij te nemen (= pakketkorting).
pi_146940535
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:10 schreef Mallet het volgende:

[..]

Heb ik mijn auto- en pechhulpverzekering ook. Gemak. De auto- en pechhulpverzekering is weer duurder bij Besured. Ik ben van plan er in de toekomst nog wat verzekeringen bij te nemen (= pakketkorting).
Pakketkorting is niet altijd goedkoper. Maar daarbuiten, Promovendum combineert zorg en de rest niet in de pakketkorting.

Hoewel ik mijn schadeverzekeringen ook bij Promovendum heb lopen vind ik Promovendum een matige partij wat betreft de zorgverzekering. Ze maken reclame met 'de laagste premie van Nederland' voor de basisverzekering wat niet waar is en roepen dat ze enkel voor hoog opgeleiden zijn.
  zondag 23 november 2014 @ 22:45:57 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146941842
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:00 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Hallo,

Ik ben van plan om voor komende jaar van verzekering te veranderen en te kiezen voor een volledige eigen bijdrage. Dus dat mijn eigen risico en bijdrage in totaal 875 euro is. Nu heb ik gehoord dat bij sommige verzekeraars dingen die normaal niet onder eigen risico valt, wel onder eigen bijdrage kan vallen. Denk aan huisarts etc.

Wat is de goedkoopste optie als ik:
- Volledige eigen bijdrage wil kiezen
- Niet wil dat dingen van basisverzekering die niet onder eigen risico vallen, wel onder eigen bijdrage vallen
- Verder het minimale wil(geen aanvullende/tandarts verzekeringen)
- Dat de andere voorwaarden redelijk zijn, en dus geen gekke dingen in staat.

Misschien dat andere mensen hier voor dezelfde gekozen hebben en hun ervaringen met mij willen delen?
Eigen bijdrage wordt bepaald door de rijksoverheid en is voor iedereen hetzelfde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146942069
Zilverenkruis is niet duidelijk over de korting die je krijgt bij brillen/lenzen als je via studentengoedverzekerd een verzekering afsluit.

Als je de premie berekent zie je het wel staan, precies wat ook hier staat
http://www.studentengoedv(...)vullendeverzekering/

Maar wanneer je dat collectief invult en hier kijkt https://vergoedingen.zilverenkruis.nl/brillen-en-contactlenzen dan staat er gewoon dat je geen extra vergoeding krijgt...

Foutje of?
pi_146942232
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:17 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Pakketkorting is niet altijd goedkoper. Maar daarbuiten, Promovendum combineert zorg en de rest niet in de pakketkorting.

Hoewel ik mijn schadeverzekeringen ook bij Promovendum heb lopen vind ik Promovendum een matige partij wat betreft de zorgverzekering. Ze maken reclame met 'de laagste premie van Nederland' voor de basisverzekering wat niet waar is en roepen dat ze enkel voor hoog opgeleiden zijn.
Roepen dat ze voor hoog opgeleiden zijn is juist slim. Op die manier trekken ze minder laag opgeleiden naar zich toe, waarvan ze weten dat deze gemiddeld veel lagere zorgkosten hebben.

Ik snap ook niet dat er nog geen verzekering is met een zeer hoge basispremie maar zeer lage premie bij 500 vrijwillig eigen risico (laagste van nl). Op die manier trek je alleen klanten aan die geen zorgkosten verwachten (over het algemeen dus gezonde mensen). Volgens mij moet dat cashen zijn.
Eerst denken, dan typen
pi_146943054
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 22:55 schreef Piger het volgende:

[..]

Roepen dat ze voor hoog opgeleiden zijn is juist slim. Op die manier trekken ze minder laag opgeleiden naar zich toe, waarvan ze weten dat deze gemiddeld veel lagere zorgkosten hebben.

Ik snap ook niet dat er nog geen verzekering is met een zeer hoge basispremie maar zeer lage premie bij 500 vrijwillig eigen risico (laagste van nl). Op die manier trek je alleen klanten aan die geen zorgkosten verwachten (over het algemeen dus gezonde mensen). Volgens mij moet dat cashen zijn.
Anderzorg doet dit nog het meeste, zij geven 27 euro korting pm voor 500 vrijwillig eigen risico, meer dan welke andere verzekeraar ook
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146943279
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:36 schreef pvc het volgende:
100% mee eens. Independer is van Achmea, dat kan je niet meer serieus nemen.

Krijg je weer van die 'Wij van WC-eend' aanbevelingen.
Daarnaast is een groot probleem dat Independer net zoals zorgkiezer eigenlijk een bemiddelaar is en niet een echte vergelijkingssite.

Denk maar aan de oude hypotheek adviseur (met provisie) zij kwamen met een lijst hypotheek verstrekkers en gaven advies welke hypotheek het beste voor je was. Helaas kwam het vaak voor dat het vooral voor hun provisie het beste was.
Daarom zie je nu in de Tweede Kamer stemmen voor een provisieverbod voor vergelijkingssites. Echter vind ik deze stelling onjuist. Het zou een provisieverbod voor bemiddelaars moeten zijn, je kunt namelijk bij Independer zelf een zorgverzekering afsluiten van een derde partij.

Een vergelijkingssite vergelijkt, die bemiddelt of adviseert niet. Dat is ook exact de reden waarom mijn bedrijf een echte vergelijkingssite heeft gemaakt (Ik zal verder geen link plaatsen anders wordt five-horizons boos ;) ). En waarom wij politici proberen duidelijk te maken dat er een verschil is tussen vergelijkingssites en bemiddelaars.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146944225
.
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:23 schreef AngryAngel het volgende:

En waarom wij politici proberen duidelijk te maken dat er een verschil is tussen vergelijkingssites en bemiddelaars.
Ja, want jij verdient geld hieraan en dat doet Independer ook. Groot verschil. :')
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_146944844
quote:
10s.gif Op zondag 23 november 2014 23:53 schreef Five_Horizons het volgende:
.

[..]

Ja, want jij verdient geld hieraan en dat doet Independer ook. Groot verschil. :')
mij lijkt het geld verdienen niet echt een issue, 8 maanden ontwikkeling, 50 verzekeraars, 80+ zorgverzekeringen, 380+ verschillende aanvullende pakketten en 500+ vergoedingen verder is gewoon veel werk, onze huur moet ook betaald worden. (1300+ combinaties had Kassa becijferd)
de issue is, hoe verdien je geld
je kan er eerlijk over zijn waar aan je verdient, en dat laten zien, eerlijk vergelijken en compleet zijn
anderzijds kan je selectief zijn en enkel iets doen waar je aan verdient, top-3 maken met hoogste verdienste en dus consumenten niet alles laten zien
daar zit naar mijn mening het probleem, dat is ook de reden dat in kranten en op nieuwspagina's opgeroepen word tot eerlijke vergelijk en eerlijke informatie van "vergelijkingssites" en waarom sommige politieke partijen oproepen tot provisieverbod.

edit:
Het belangrijkste verschil is een bemiddelaar geeft advies, door de provisie heeft een bemiddelaar de incentive om advies te geven wat in zijn voordeel is (de bekende "beste prijs kwaliteit product")
een vergelijkingssite vergelijkt objectief. er kan maar 1 uitkomst zijn, deze is gebonden aan feiten en getallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door AngryAngel op 24-11-2014 00:37:39 ]
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146946382
Jij doet exact hetzelfde en gaat hier heiliger dan de Paus zitten zijn. Maar goed. Het gaat hier over zorgverzekeringen en niet over vergelijkingssites.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_146946410
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:17 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Pakketkorting is niet altijd goedkoper. Maar daarbuiten, Promovendum combineert zorg en de rest niet in de pakketkorting.

Hoewel ik mijn schadeverzekeringen ook bij Promovendum heb lopen vind ik Promovendum een matige partij wat betreft de zorgverzekering. Ze maken reclame met 'de laagste premie van Nederland' voor de basisverzekering wat niet waar is en roepen dat ze enkel voor hoog opgeleiden zijn.
Klopt, maar je zorgverzekering telt wel mee voor de grondslag van de pakketkorting, alsmede de pechhulp verzekering.
pi_146946628
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 07:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij doet exact hetzelfde en gaat hier heiliger dan de Paus zitten zijn. Maar goed. Het gaat hier over zorgverzekeringen en niet over vergelijkingssites.
ls je er vooraf transparant en eerlijk over bent (dat je een commerciele partij bent en ook je huur koet betalen), lijkt het me geen issue. Daarnaast is de website van Angry Angel zelf geen onderdeel van een verzekeraar. Er zijn dus wel wat verschillen.

Ontopic:
Het vreemde aan Promovendum verzekeringen is dat het eigenlijk gewoon een gemachtigd label van Achmea is.

Blijf zelf bij ZK. Ga terug naar alleen een basisverzekering, zonder aanvullingen, ER naar 875¤. Samen met collectief van Lsvb komtdat neer op 61,- ¤ per maand. Betaal niet per jaar, heb m'n spaargeld komend jaar voor andere dingen nodig.
pi_146946857
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 07:14 schreef Mallet het volgende:

[..]

Klopt, maar je zorgverzekering telt wel mee voor de grondslag van de pakketkorting, alsmede de pechhulp verzekering.
Pechhulp hebben ze helemaal geen korting op bij Promovendum. Laatste mail van mijn adviseur van 30 juni j.l. (Academica en Promovendum zijn hetzelfde bedrijf):

quote:
Matthias <m@academica.nl>

30 jun.

aan mij

Beste ,



Graag gedaan.



De premie is zonder 15% korting. Deze is namelijk op de pechhulp niet van toepassing.

Vriendelijke groet,

Matthias | Financieel adviseur
06 25
Voor wat betreft de pakketkorting, daar heb je gelijk in. Hij telt mee, je krijgt enkel geen korting op de zorgverzekering of pechhulp.
pi_146946894
quote:
7s.gif Op zondag 23 november 2014 22:55 schreef Piger het volgende:

[..]

Roepen dat ze voor hoog opgeleiden zijn is juist slim. Op die manier trekken ze minder laag opgeleiden naar zich toe, waarvan ze weten dat deze gemiddeld veel lagere zorgkosten hebben.
Ik snap het principe :) En ze zijn al op de vingers getikt denk ik, vroeger riepen ze dat ze alleen voor hoger opgeleiden waren en tegenwoordig speciaal voor hoger opgeleiden.

quote:
Ik snap ook niet dat er nog geen verzekering is met een zeer hoge basispremie maar zeer lage premie bij 500 vrijwillig eigen risico (laagste van nl). Op die manier trek je alleen klanten aan die geen zorgkosten verwachten (over het algemeen dus gezonde mensen). Volgens mij moet dat cashen zijn.
Geen idee, lanceer er eens 1 ;)
pi_146952039
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 07:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij doet exact hetzelfde en gaat hier heiliger dan de Paus zitten zijn. Maar goed. Het gaat hier over zorgverzekeringen en niet over vergelijkingssites.
de kern, het vergelijken, is hetzelfde, dat is ook het enige. Je sluit bij ons niets af, komt gewoon bij de verzekeraar terecht (in tegenstelling tot bv independer, dat een bemiddelaar is en je daar vaak afsluit)
we vergelijken 50 zorgverzekeraars (enige die niet meegenomen worden omdat consumenten daar niet rechtstreeks kunnen afsluiten en voorwaarden inzien zijn bv Nedasco, Kellitz Wulfse en Turien en Co). zorgkiezer mist 11 verzekeraars, independer ook zoiets.
objectief, geen advies enkel op premie, je kan je eigen pakket samenstellen, transparant over verdienste moet ik nog doorgaan?

de andere overeenkomst is dat we ook een commercieel bedrijf zijn, wat volgens mij jou probleem is. Dat is jammer en daar laat ik het maar bij
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
  maandag 24 november 2014 @ 13:19:46 #129
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_146952671
Iemand tips voor een verzekeraar met een voordelige tandarts premie?
BAM dit is 3KB
pi_146952801
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:49 schreef AngryAngel het volgende:

Iets anders, weet je wat mooi zou zijn? Als jullie ook de contracten zouden meenemen, dus dat ik kan aangeven dat ik naar ziekenhuis X wil, apotheek Y en fysio Z. En dat je vervolgens de verzekeringen krijgt die een contract hebben met die partijen.

Maar dat wordt wel een big data klus ben ik bang :)
pi_146952918
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:19 schreef Loll het volgende:
Iemand tips voor een verzekeraar met een voordelige tandarts premie?
Is dit iets voor jou?
http://vergelijkmondzorg.nl/tandartsverzekering-vergelijken/

Het is maar de vraag wat je voordelig vindt. Als je eigenlijk altijd alleen maar een controle hebt met misschien eens wat gebitsreiniging, dan is geen verzekering het voordeligst en tik (21.29+12.59 euro =) 33.88 af.
Het gros van voordelige verzekeringen biedt een vergoeding van 250 euro per jaar en daar betaal je dan 10-15 euro per maand voor. Je betaalt dan dus 120-180 euro om eventueel 250 vergoed te krijgen. Tenzij je weet dat je een gaatje hebt en er foto's bijkomen, kun je daar dus net een kleine winst uit halen.... Maar heb je kronen (nodig), is je gebit een ramp, kun je met duurdere polissen wellicht wel wat besparen (maar dan heb je vaak weer een wachttijd voordat je kunt declareren)
pi_146955987
Zilverenkruis heeft helaas niet het voor mij dichtstbijzijnde ziekenhuis gecontracteerd. wel 3 andere in een straal van 15 km.

Ik maak er geen probleem van omdat het alsnog maar plusminus 20 minuten rijden is, waarschijnlijk zitten de meeste mensen op een langere aanrijdtijd.. Hoe kijken jullie hiernaar?
Aigh aigh Captain!
pi_146956449
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:24 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Iets anders, weet je wat mooi zou zijn? Als jullie ook de contracten zouden meenemen, dus dat ik kan aangeven dat ik naar ziekenhuis X wil, apotheek Y en fysio Z. En dat je vervolgens de verzekeringen krijgt die een contract hebben met die partijen.

Maar dat wordt wel een big data klus ben ik bang :)
dat is inderdaad een hele klus :)
dit wel wat op ons agenda staat voor volgend jaar, zeker om dat met de nieuwe zorgverzekeringswet (aannemende dat alles doorgaat) zorgverzekaars de optie hebben om niet-contracteerde zorg niet te vergoeden.
sowieso gaan we ziekenhuizen en behandelcentrums meenemen, de rest moeten we even bekijken
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146956532
quote:
15s.gif Op maandag 24 november 2014 15:08 schreef Captain_koek het volgende:
Zilverenkruis heeft helaas niet het voor mij dichtstbijzijnde ziekenhuis gecontracteerd. wel 3 andere in een straal van 15 km.

Ik maak er geen probleem van omdat het alsnog maar plusminus 20 minuten rijden is, waarschijnlijk zitten de meeste mensen op een langere aanrijdtijd.. Hoe kijken jullie hiernaar?
Ik heb hierdoor bewust ZK niet gekozen voor het huidige jaar. Nu zie ik bij ZK dat ze hetzelfde dichtstbijzijnde ziekenhuis voor mij wel hebben kunnen contracteren. Dus ZK via studentgoedverzekerd is nu weer een alternatief. Maar ik blijf het vaag vinden. Op studentgoedverzekerd zie je dat je er het extra pakket bij krijgt met een vergoeding voor een bril van ¤50, op de site van ZK zie ik er niks van terug. Ook betaalde ik twee jaar terug maar 1 euro voor datzelfde pakket, nu rekenen ze fijn 5,5 euro. En ze hebben de cashback van ¤75 geannuleerd voor het komende jaar. Allemaal dingen die ZK aantrekkelijk maakte maar nu niet meer.
mag het weten
pi_146956669
Voor de (net) niet studenten:



[ Bericht 39% gewijzigd door Captain_koek op 24-11-2014 15:57:08 ]
Aigh aigh Captain!
pi_146956677
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:28 schreef keko het volgende:

[..]

Is dit iets voor jou?
http://vergelijkmondzorg.nl/tandartsverzekering-vergelijken/

Het is maar de vraag wat je voordelig vindt. Als je eigenlijk altijd alleen maar een controle hebt met misschien eens wat gebitsreiniging, dan is geen verzekering het voordeligst en tik (21.29+12.59 euro =) 33.88 af.
Het gros van voordelige verzekeringen biedt een vergoeding van 250 euro per jaar en daar betaal je dan 10-15 euro per maand voor. Je betaalt dan dus 120-180 euro om eventueel 250 vergoed te krijgen. Tenzij je weet dat je een gaatje hebt en er foto's bijkomen, kun je daar dus net een kleine winst uit halen.... Maar heb je kronen (nodig), is je gebit een ramp, kun je met duurdere polissen wellicht wel wat besparen (maar dan heb je vaak weer een wachttijd voordat je kunt declareren)
je zou ook kunnen denken aan ixorg
dat is eigenlijk een soort spaarproduct met (redelijk dure, imho) ongevallendekking voor de tandarts
op lange termijn kan het voordeliger zijn als een tandartsverzekering omdat je de niet gebruikte vergoeding meeneemt naar volgend jaar.
stel jaar 1 + 2 controles en jaar 3 kronen.
bij een tandartsverzekering betaal je jaar 1 en 2 teveel, de extra dekking raak je kwijt en jaar 3 zal je waarschijnlijk te kort komen. in zo'n geval zou ixorg uitkomst kunnen bieden.
aan de andere kant weet men vaak of er hogere kosten aankomen en kan je met je tandartsdekking hierop inspelen
uiteraard is gewoon zelf betalen op langere termijn in veel gevallen (slechte gebitten daargelaten) het goedkoopst maar niet voor iedereen mogelijk
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146956753
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 15:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik heb hierdoor bewust ZK niet gekozen voor het huidige jaar. Nu zie ik bij ZK dat ze hetzelfde dichtstbijzijnde ziekenhuis voor mij wel hebben kunnen contracteren. Dus ZK via studentgoedverzekerd is nu weer een alternatief. Maar ik blijf het vaag vinden. Op studentgoedverzekerd zie je dat je er het extra pakket bij krijgt met een vergoeding voor een bril van ¤50, op de site van ZK zie ik er niks van terug. Ook betaalde ik twee jaar terug maar 1 euro voor datzelfde pakket, nu rekenen ze fijn 5,5 euro. En ze hebben de cashback van ¤75 geannuleerd voor het komende jaar. Allemaal dingen die ZK aantrekkelijk maakte maar nu niet meer.
Let wel dat het alleen is voor planbare zorg. Volgens de chat moet je, wanneer je je vinger breekt, direct naar het ziekenhuis. Ga je een dag later en is dat bij een ziekenhuis dat niet in die lijst van 44 staat? Dan vergoeden ze maar 75%, want dan is het 'planbare' zorg.

Voor iemand uit Nijmegen is het niet bepaalt handig, want enkel Arnhem Rijnstate staat in de lijst...

En voor wat betreft die extra vergoedingen via studentengoedverzekerd; je ziet het wel als je de premie berekent. Ga je zoeken via de vergoedingen pagina en vul je studentengoedverzekerd in als collectief krijg je inderdaad niets te zien. De vrouw van de chat kon helaas de site niet op vanwege interne problemen... Maar ga ervan uit dat je die gewoon krijgt.
pi_146957459
Is er iemand die misschien een site voor mij weet waar bv voor en nadelen van een zorgverzekeraar op staan. Klachten etc over een zorgverzekeraar? Ik zit al jaren bij het ZK en wil dit jaar overstappen maar weet niet naar welke ZV
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_146957551
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:49 schreef maryen65 het volgende:
isschien een site voor mij weet waar bv voor en nadelen van een zorgverzekeraar op staan. Klachten etc over een zorgverzekeraar? Ik zit al jaren bij het ZK en wil dit jaar oversta
op de site van de consumentenbond staan reviews.

Mijn inziens voegen die reviews weinig toe omdat mensen of heel positief zijn, of een klacht hebben.. maar kijk vooral zelf even!
Aigh aigh Captain!
pi_146957565
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:49 schreef maryen65 het volgende:
Is er iemand die misschien een site voor mij weet waar bv voor en nadelen van een zorgverzekeraar op staan. Klachten etc over een zorgverzekeraar? Ik zit al jaren bij het ZK en wil dit jaar overstappen maar weet niet naar welke ZV
Dat zal met name van je zorgverbruik afhangen. Waar je dekking op wilt hebben en wat je belangrijk vind.
pi_146958954
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:49 schreef maryen65 het volgende:
Is er iemand die misschien een site voor mij weet waar bv voor en nadelen van een zorgverzekeraar op staan. Klachten etc over een zorgverzekeraar? Ik zit al jaren bij het ZK en wil dit jaar overstappen maar weet niet naar welke ZV
reviews zijn altijd heel lastig, mensen die tevreden zijn posten dat vaak niet, klachten worden eerder gepost. je kunt er wel een rode lijn uithalen vaak.

ik heb voor je online gezet het rapport van Nivel uit 2011 (is het laatste onderzoek van hun over dit onderwerp) "ervaringen van verzekerden met zorg en zorgverzekeraars"
hier komen onze klantscores vandaag, zoals gezegd is een oud rapport maar misschien kan het je helpen.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146975823
Bedankt Captain_k,Mathijz en AngryA ^O^
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_146976427
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:59 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De gemiddelde korting die je krijgt is max rond de 25 euro per maand, gemiddeld nog iets lager. Hoe kom je daarmee binnen een jaar aan 500 euro?

En daarbij, als je op 2 januari wat krijgt dan heb je 0 euro gespaard. Dus heb je alsnog een probleem. En zeker een student die over het algemeen al minder te besteden heeft.

Dus wat is er precies extreem aan mijn opmerking dat je goed moet oppassen?
Het is simpelweg een kwestie van kansrekening, als je X jaar moet sparen om met die korting het extra ER per jaar te betalen dan weet je dat je X jaar lang niet het ziekenhuis van binnen moet zien als patiënt. Als je jong en gezond bent en je hebt geen pech met een ziekte of bepaalde fysieke handicaps dan is de kans groot dat dat lukt, als je oud bent of pech hebt met een ziekte of een fysieke handicap dan wordt de kansrekening heel wat lastiger. Solidair is het natuurlijk niet, wij hebben op die manier toch premiedifferentiatie in functie van leeftijd en geluk ingevoerd. Zoals je in de USA als jong en gezond iemand voor weinig geld verzekerd bent terwijl je als oud/ziek iemand gigantisch hoge premies moet betalen, laat dit de mensen zijn die het het minst kunnen opbrengen. In Nederland heeft het gelukkig nog lang niet zulke extreme vormen aangenomen maar we zijn wel bewust die weg ingeslagen. Best een zorgwekkende ontwikkeling aangezien ieder van ons oud wordt en ieder van ons een chronische ziekte kan krijgen. Je kan de kans verkleinen, je kan het niet uitsluiten. In plaats van dat de overheid wat betere lijstjes maakte en die verplicht stelde (wat wel en niet te vergoeden) proberen ze nu een onnodig beroep te verminderen door verzekeringsbedrijven te laten spelen met het eigen risico, daar betalen we als prijs voor dat de solidariteit is verminderd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146976571
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:35 schreef AngryAngel het volgende:

[..]

reviews zijn altijd heel lastig, mensen die tevreden zijn posten dat vaak niet, klachten worden eerder gepost. je kunt er wel een rode lijn uithalen vaak.

ik heb voor je online gezet het rapport van Nivel uit 2011 (is het laatste onderzoek van hun over dit onderwerp) "ervaringen van verzekerden met zorg en zorgverzekeraars"
hier komen onze klantscores vandaag, zoals gezegd is een oud rapport maar misschien kan het je helpen.
Gedownload, handig om nog eens rustig te bekijken welke de minst slechte keuze is. Welke zou jij aanraden als je een verzekeraar zonder fratsen (lage premie, geen niet zorg-gerelateerde vergoedingen, geen reclamebudget en niet een groot aantal zwaar overbetaalde managers) wil die gewoon goed zijn/haar werk doet. Die zal zeker niet bestaan in Nederland maar welke komt daar het dichtst bij in de buurt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146976716
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die zal zeker niet bestaan in Nederland maar welke komt daar het dichtst bij in de buurt?
Univè en aanverwanten? Althans, daar wijzen ze wel naar in de reclames. Als verzekeraar zonder winstoogmerk. Maarja, das mij nogal een contradictio in terminis want inherent aan een verzekeraar is veel premies incasseren en verrekte weinig vergoeden, premie - vergoeding = pure winst.
mag het weten
pi_146976793
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Univè en aanverwanten? Althans, daar wijzen ze wel naar in de reclames. Als verzekeraar zonder winstoogmerk. Maarja, das mij nogal een contradictio in terminis want inherent aan een verzekeraar is veel premies incasseren en verrekte weinig vergoeden, premie - vergoeding = pure winst.
Ik heb van Univé best veel reclame gezien, gewone reclame en sponsorreclame bij televisieprogramma's. Zelfs nog jarenlang bij Studio Sport als ik me niet vergis. Daar pluk ik geen vruchten van, want ik betaal liever minder dan dat ik meer betaal en dat extra geld aan reclame wordt verspild. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146978014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gedownload, handig om nog eens rustig te bekijken welke de minst slechte keuze is. Welke zou jij aanraden als je een verzekeraar zonder fratsen (lage premie, geen niet zorg-gerelateerde vergoedingen, geen reclamebudget en niet een groot aantal zwaar overbetaalde managers) wil die gewoon goed zijn/haar werk doet. Die zal zeker niet bestaan in Nederland maar welke komt daar het dichtst bij in de buurt?
die bestaan inderdaad in NL niet volgens mij. Je vraag is ook een lastige, er zijn in Nederland maar 10 zorgverzekeraars, de rest zijn allemaal labels, waarmee achmea en VGZ de grootste zijn, deze twee hebben ook wel het grootste budget voor reclame gok ik :)
je zou een kunnen kijken naar kleine verzekeraars zoals Eno (Energiek en Salland zorgdirect vallen hier onder) of DSW.
Verder heb je nog nieuwkomer Anno12, alleen deze heeft hoge premies (of je moet voor 850,- ledencertificaat kopen, dan zijn de premies enigszins concurrerend) echter de aanvullende pakketten zijn van DSW (die ook achtervang heeft mocht Anno12 het niet redden).
Maar een echt advies kan ik je niet geven.
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_146978715
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is simpelweg een kwestie van kansrekening, als je X jaar moet sparen om met die korting het extra ER per jaar te betalen dan weet je dat je X jaar lang niet het ziekenhuis van binnen moet zien als patiënt. Als je jong en gezond bent en je hebt geen pech met een ziekte of bepaalde fysieke handicaps dan is de kans groot dat dat lukt, als je oud bent of pech hebt met een ziekte of een fysieke handicap dan wordt de kansrekening heel wat lastiger. Solidair is het natuurlijk niet, wij hebben op die manier toch premiedifferentiatie in functie van leeftijd en geluk ingevoerd. Zoals je in de USA als jong en gezond iemand voor weinig geld verzekerd bent terwijl je als oud/ziek iemand gigantisch hoge premies moet betalen, laat dit de mensen zijn die het het minst kunnen opbrengen. In Nederland heeft het gelukkig nog lang niet zulke extreme vormen aangenomen maar we zijn wel bewust die weg ingeslagen. Best een zorgwekkende ontwikkeling aangezien ieder van ons oud wordt en ieder van ons een chronische ziekte kan krijgen. Je kan de kans verkleinen, je kan het niet uitsluiten. In plaats van dat de overheid wat betere lijstjes maakte en die verplicht stelde (wat wel en niet te vergoeden) proberen ze nu een onnodig beroep te verminderen door verzekeringsbedrijven te laten spelen met het eigen risico, daar betalen we als prijs voor dat de solidariteit is verminderd.
Begrijp niet helemaal wat je wil zeggen, want dat hebben ik en anderen al 5x gezegd.
pi_146979124
In hoeverre heb je echt iets aan een restitutie-verzekering? Ze vergoeden maximaal een tarief waarvan zij vinden dat dat normaal is in NL. Ik weet van te voren niet of een ziekenhuis of instelling wel normale tarieven hanteert. De uitleg van de verzekeraars is dat je overal heen mag, maar als je naar gecontracteerd gaat, je sowieso de behandeling vergoed krijgt. Dat is wel leuk, maar dan kun je al bijna net zo goed een naturapolis nemen...

[ Bericht 0% gewijzigd door keko op 25-11-2014 09:45:27 (typo) ]
  dinsdag 25 november 2014 @ 09:01:16 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146979175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 08:56 schreef keko het volgende:
In hoeverre heb je echt iets aan een restitutie-verzekering? Ze vergoeden maximaal een tarief waarvan zij vinden dat die normaal is in NL. Ik weet van te voren niet of een ziekenhuis of instelling wel normale tarieven hanteert. De uitleg van de verzekeraars is dat je overal heen mag, maar als je naar gecontracteerd gaat, je sowieso de behandeling vergoed krijgt. Dat is wel leuk, maar dan kun je al bijna net zo goed een naturapolis nemen...
Goede vraag. Ik zie ook de voordelen van de restitutiepolis nog niet echt.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')