abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147013456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die terugverdientijd valt mij tegen voor een 'nieuwe' techniek. In mijn beleving zijn zonnepanelen mits juist geďnstalleerd sowieso in 7 jaar terug te verdienen.
Ja precies, dat is dus ook mijn gedachte :)
pi_147013620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Die terugverdientijd valt mij tegen voor een 'nieuwe' techniek. In mijn beleving zijn zonnepanelen mits juist geďnstalleerd sowieso in 7 jaar terug te verdienen.
In de gunstigste gevallen. Wat ik her en der lees is dat het allemaal schromelijk overdreven wordt de opbrengst.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:34:59 #156
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_147013642
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In de gunstigste gevallen. Wat ik her en der lees is dat het allemaal schromelijk overdreven wordt de opbrengst.
... en elke 5 jaar moet je de omvormer vervangen, dát wordt er niet bij verteld... waardoor je terugverdientijd weer een jaar of 1,5 verlengd wordt...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:42:03 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147013778
quote:

[..]

Mijn vader heeft zonnepanelen op zijn dak liggen en bij hem komt het daadwerkelijk op 7 (of 7,5) jaar uit. Of er moet onverhoopt een kostbaar defect optreden bijvoorbeeld. Het is erg belangrijk hoe ze liggen (welke richting, maar ook wanneer in schaduw bijvoorbeeld).
pi_147014813
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:34 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

... en elke 5 jaar moet je de omvormer vervangen, dát wordt er niet bij verteld... waardoor je terugverdientijd weer een jaar of 1,5 verlengd wordt...
10 jaar volgens mij, er zit tenminste 10 jaar garantie op lees ik altijd namelijk.
  woensdag 26 november 2014 @ 10:39:27 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_147015099
Even wat misverstanden uit de lucht helpen over zonnepanelen. Los van of ik in zou investeren of niet, want er zijn wel erg veel bedrijven die zonnepanelen installeren tegenwoordig. Ter info, mijn terugverdientijd van mijn eigen zonnepanelen is met de huidige opbrengsten <5 jaar. Installatie volledig uitbesteed en wel met nog een aantal subsidies waar ik gebruik van kon maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:34 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Bij mij zit gewoon 10 jaar garantie, dus dat is alvast niet waar.

quote:

[..]

Ook niet waar, mijn ervaring is juist dat ze bij plaatsing vrij conservatief zijn in de opbrengsten. Voorbeeld uit eigen stal, bij mij werd gezegd dat ik moest uitgaan van een opbrengst van 2600 kWh per jaar (86%). Praktijk blijkt de opbrengst bijna 3.000 kWh per jaar te zijn. De terugverdientijd hangt daarbij enorm af van wat je zelf doet en wat je laat doen. Installatie uitbesteden kan je zomaar 2 jaar terugverdientijd kosten.

MIjn rendement (excl. investering) is ongeveer 20% en daarbij in ieder geval stukken hoger dan wat bij crowdfunding mogelijk is. Ik kreeg vorige maand 500 euro terug van de energiemaatschappij
pi_147015146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:39 schreef Blik het volgende:
Even wat misverstanden uit de lucht helpen over zonnepanelen. Los van of ik in zou investeren of niet, want er zijn wel erg veel bedrijven die zonnepanelen installeren tegenwoordig. Ter info, mijn terugverdientijd van mijn eigen zonnepanelen is met de huidige opbrengsten <5 jaar. Installatie volledig uitbesteed en wel met nog een aantal subsidies waar ik gebruik van kon maken.

[..]

Bij mij zit gewoon 10 jaar garantie, dus dat is alvast niet waar.

[..]

Ook niet waar, mijn ervaring is juist dat ze bij plaatsing vrij conservatief zijn in de opbrengsten. Voorbeeld uit eigen stal, bij mij werd gezegd dat ik moest uitgaan van een opbrengst van 2600 kWh per jaar (86%). Praktijk blijkt de opbrengst bijna 3.000 kWh per jaar te zijn. De terugverdientijd hangt daarbij enorm af van wat je zelf doet en wat je laat doen. Installatie uitbesteden kan je zomaar 2 jaar terugverdientijd kosten.

MIjn rendement (excl. investering) is ongeveer 20% en daarbij in ieder geval stukken hoger dan wat bij crowdfunding mogelijk is. Ik kreeg vorige maand 500 euro terug van de energiemaatschappij
Altijd fijn om ervaring uit eerste hand te horen ^O^

Waar heb je ze vandaan?
  woensdag 26 november 2014 @ 10:43:50 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_147015194
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:41 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Altijd fijn om ervaring uit eerste hand te horen ^O^

Waar heb je ze vandaan?
Bedrijf uit Wijk bij Duurstede, Volt4u. Mijn grootste geluk was echter de subsidieregeling van de gemeente Utrecht, die als je 4 lotgenoten kon vinden 40 cent subsidie gaf per Wp. In mijn geval dus 1200 euro en een verkorting van de terugverdientijd van 2 jaar. Daarnaast kun je ook nog de BTW terugkrijgen, wat nog een extra 800 euro was
pi_147018416
Hoe kijken jullie aan tegen:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8788
Naam: Verbaan Innovatieve Prefabsystemen
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 120.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: B
De BKR score heb ik opgevraagd bij GvE.
pi_147018943
Mja, wat zal ik zeggen? Verhaal klinkt logisch, al vraag ik me af wat er nu zo uniek is aan hun product, want dat wordt me niet echt duidelijk. Rente en looptijd zijn in orde. De rating geloof ik ook wel en het eigen vermogen is netjes. Jammere is wel dat alles gebaseerd is op offertes en niet op binnengehaalde orders (maar ja, kip...ei?).

Ik laat 'm lopen. Niet bijzonder genoeg om m'n budget te overschrijden. Zo hou ik nog wat ruimte voor een project dat ook een gunfactor heeft.
Schip ahoy!
pi_147020080
Ik zie er eigenlijk niet veel verkeerds aan. Ik pak hem mee (budget is nog geen issue bij mij, anders had ik het ook niet gedaan hoor). De BKR score heb ik net doorgekregen en is overigens B.
pi_147020625
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:35 schreef Horsemen het volgende:
Ik zie er eigenlijk niet veel verkeerds aan. Ik pak hem mee (budget is nog geen issue bij mij, anders had ik het ook niet gedaan hoor). De BKR score heb ik net doorgekregen en is overigens B.
Lijkt me ook niets mis mee, indien ruim budget had ik het meegenomen.

Eerst even de focus op wat spaargeld aanvullen en verder maar kijken naar leuke projecten (zowel aan de financiele als gun-factor kant)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147021175
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:49 schreef Horsemen het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8788
Naam: Verbaan Innovatieve Prefabsystemen
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 120.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: B
De BKR score heb ik opgevraagd bij GvE.
Verbaan Holding BV heeft een Graydon rating A, maar die van Verbaan Innovatieve Prefabsystemen ligt drie ratings lager (B). Anders dan de Rabobank en de kredietnemer verwacht ik voor 2015 ook geen aantrekeknde huizenmarkt, dus ik doe niet mee.
pi_147021384
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:04 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Verbaan Holding BV heeft een Graydon rating A, maar die van Verbaan Innovatieve Prefabsystemen ligt drie ratings lager (B). Anders dan de Rabobank en de kredietnemer verwacht ik voor 2015 ook geen aantrekeknde huizenmarkt, dus ik doe niet mee.
100% mee eens
pi_147055704
Dacht dat Lendico de terugbetalingen gecombineerd terug stortte. Maar dat is blijkbaar niet. Krijg nu elke keer per project kleine bedragen terug. Vind ik toch niet zo overzichtelijk
pi_147079283
Ik doe niet mee, niet meer op zoek naar 5s in portefuille en min of meer toch Horeca. Incentive is wel leuk, alleen beetje jammer dat E250 geen mogelijkheid is bij GVE om in te leggen :)

Verder is dit krom:
quote:
Wat is globaal het omzetniveau van de onderneming?
NS Retail BV heeft vorig jaar 359 miljoen euro omzet geboekt. Daarnaast zijn er ook derden partijen die food producten verkopen.
Wat interesseert mij de omzet van de eigenaar van het "winkelcentrum".

De eerste 2 investeerders hadden er trouwens zin in :)
pi_147079324
quote:
Ik zie deze formule wel zitten. Ik doe echter al mee aan de 1e vestiging en die gaat pas 1 december open, dus ik wacht eerst eens af wat de ervaringen daar mee gaan worden.
pi_147079464
quote:
Hoe is "Uit marktonderzoek blijkt dat 87% van de reizigers minimaal 1 keer in de week een visje bij ons wil eten. " te rijmen met: "Een gemiddelde passant koopt 8 keer per maand etenswaren op het station. "? Dan zou die reiziger 4 van de 8 keer vis gaan consumeren. Dat gebeurt niet. Het genoemde percentage in de eerste zin is (denk ik) veel te hoog. Het concept zelf spreekt me echter wel aan, dus ik denk er nog even over na.
pi_147079618
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zie deze formule wel zitten. Ik doe echter al mee aan de 1e vestiging en die gaat pas 1 december open, dus ik wacht eerst eens af wat de ervaringen daar mee gaan worden.
Het concept spreekt mij ook wel aan het verhaal klinkt goed, bijvoorbeeld die omzet gerelateerde huur. Maar het is wel weer een 5s en die past even niet in de portefeuille :)
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:48:03 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_147079710
quote:
Wel leuk, kom regelmatig op station Den Bosch en een visje is idd wel lekker. Echter even geen centjes dus ik laat hem schieten
pi_147080115
Ik heb al geld in de eerste tranche zitten en hoop dat dit concept gaat slagen. Aangezien mensen steeds meer nadenken over gezond eten etc. Biedt dat wel kansen voor een visboer. De omzet gerelateerde huur geeft aan dat de ns ook wel mee wil werken maar het valt me wel weer tegen dat de ns niet een gedeelte meefinancieerd.

Wat betreft het marktonderzoek; het lijkt mij een beetje onrealistisch dat 87% overweegt om 1 keer per week een visje te komen eten maar al doet maar 5% van alle reizigers dat per week dan zal er nog steeds een goede exploitatie mogelijk zijn.

OT: ik reis een aantal keer per week met de trein en erger me in de avondspits altijd aan mensen die ongegeneerd lopen te vreten in de trein; heel de trein coupé ruikt naar kebab, patat en hamburgers en dat vind ik niet heel chil. Nu ga je dus ook mensen krijgen die een vislucht meenemen 😐

[ Bericht 0% gewijzigd door Mynheer007 op 28-11-2014 10:11:07 (typo ) ]
pi_147081309
quote:
het lijkt mij een beetje onrealistisch dat 87% overweegt om 1 keer per week een visje te komen eten
Ik overweeg ook wekelijks om ergens een visje te gaan eten. Soms wordt het wel een vis en soms niet. Percentage kan dus wel kloppen, maar zegt niet zo veel.
pi_147081543
Wat mij nog wel opvalt is dat voor de opstart van dit filiaal blijkbaar dubbel zoveel geld nodig is als het eerste filiaal (6562). Ik snap best dat de enige vestigingsplaats de andere niet is maar een verdubbeling is wel erg veel.
pi_147081703
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:06 schreef Horsemen het volgende:
Wat mij nog wel opvalt is dat voor de opstart van dit filiaal blijkbaar dubbel zoveel geld nodig is als het eerste filiaal (6562). Ik snap best dat de enige vestigingsplaats de andere niet is maar een verdubbeling is wel erg veel.
hij zegt zelf al 50 erin gestoken te hebben. Dat verklaart misschien het verschil grotendeels.

Ik vind de omzet verwachting wat hoog. 700k tegenover 360k gemiddelde omzet.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147081890
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]

hij zegt zelf al 50 erin gestoken te hebben. Dat verklaart misschien het verschil grotendeels.
Ik vind de omzet verwachting wat hoog. 700k tegenover 360k gemiddelde omzet.
Ja, dat zou goed kunnen.

Er lopen natuurlijk wel meer mensen langs dan bij de gemiddelde visboer.
pi_147083853
Het concept spreekt mij erg aan, een visje op z'n tijd is altijd lekker en dit in een "fastfood" concept zou naar mijn mening goed moeten lopen. Echter spreekt de looptijd van 60 maanden me minder aan, dus ik twijfel nog.
pi_147084120
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:30 schreef babipangang het volgende:
Het concept spreekt mij erg aan, een visje op z'n tijd is altijd lekker en dit in een "fastfood" concept zou naar mijn mening goed moeten lopen. Echter spreekt de looptijd van 60 maanden me minder aan, dus ik twijfel nog.
Je hebt nog een uurtje om er over na te denken :X
pi_147084140
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:39 schreef Horsemen het volgende:
Je hebt nog een uurtje om er over na te denken
ja hij gaat verdomd snel! :{

Edit: Nee ik doe het toch niet!
Ik ga toch voor minimaal: 36mnd x 7% , 48 mnd x 8% of 60 mnd x 9%

[ Bericht 8% gewijzigd door babipangang op 28-11-2014 13:16:57 ]
pi_147085730
apart. bij die kortere looptijd zou ik juist meer rente willen i.v.m. de 0.9% flat fee.
Die werkt harder in je nadeel door naarmate kortere looptijd.
(dit slechts ter overweging)
pi_147092161
Ik heb 'm bewust laten lopen. Horeca en 5s, da's toch tricky hoor. Die 87% klinkt leuk, maar het gaat meer om échte klanten. Laat ze het eerst in Breda maar bewijzen. Je ziet op stations genoeg toko's over de kop gaan omdat het niet loopt en in feite is dit ook gewoon weer een frituurproduct.
Schip ahoy!
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:46:52 #185
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147096768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:37 schreef bleyenburg het volgende:
apart. bij die kortere looptijd zou ik juist meer rente willen i.v.m. de 0.9% flat fee.
Die werkt harder in je nadeel door naarmate kortere looptijd.
(dit slechts ter overweging)
Heb tegenwoordig ook liever langere projecten om die reden ja. Begin keek ik meer naar wat er maandelijks terug kwam en dat is natuurlijker hoger bij een kortere looptijd maar dan hou je jezelf voor de gek.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_147099503
Hoe langer de looptijd, hoe groter de kans dat er iets fout loopt. Ik ben wel voorstander van een mix in de looptijden. Mede voor risico spreiding maar ook om tegen de tijd dat de eerste projecten aflopen ik weer wat te investeren heb 😔
  vrijdag 28 november 2014 @ 21:21:50 #187
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147100400
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:00 schreef Horsemen het volgende:
Hoe langer de looptijd, hoe groter de kans dat er iets fout loopt. Ik ben wel voorstander van een mix in de looptijden. Mede voor risico spreiding maar ook om tegen de tijd dat de eerste projecten aflopen ik weer wat te investeren heb 😔
Groter het risico hoeft niet altijd want als je er langer over doet zijn de maandlasten ook weer een stuk lager dus wellicht beter op te brengen, Dat is ook een beetje mn probleem met die ratings eigenlijk.

Begin heb ik ook veel kortere gedaan om snel veel terug te krijgen om dat weer te kunnen investeren en nu dat vol op loopt kan ik wat meer langere projecten er bij mixen om net iets meer renedement te halen en voor langere tijd die inkomsten te krijgen.

Al mis ik nu de laatste tijd wel alle projecten :')
pi_147104409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:21 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Groter het risico hoeft niet altijd want als je er langer over doet zijn de maandlasten ook weer een stuk lager dus wellicht beter op te brengen, Dat is ook een beetje mn probleem met die ratings eigenlijk.

Begin heb ik ook veel kortere gedaan om snel veel terug te krijgen om dat weer te kunnen investeren en nu dat vol op loopt kan ik wat meer langere projecten er bij mixen om net iets meer renedement te halen en voor langere tijd die inkomsten te krijgen.

Al mis ik nu de laatste tijd wel alle projecten :')
Ik loop op termijn ook aan tegen de max 100 projecten regel, dan is een mix in looptijd ook handig.
  vrijdag 28 november 2014 @ 23:09:23 #189
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147105133
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 22:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik loop op termijn ook aan tegen de max 100 projecten regel, dan is een mix in looptijd ook handig.
Das wel weer een goeie reden om voor kort lopende te gaan.
pi_147181962
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9002

Kwam voorbij maar werd snel weggehaald :?. 404 nu...
జ్ఞ‌ా
pi_147183296
quote:
3s.gif Op maandag 1 december 2014 13:41 schreef µ het volgende:

Dat hebben we al eerder meegemaakt. Deze komt vast alsnog de komende uren of dagen.
  maandag 1 december 2014 @ 14:44:00 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147183959
Hij is terug. Ik sla over omdat het een 5s is. De looptijd en rating is wel oke :)

Concept spreekt mij niet zo aan.
pi_147184119
Ik sla hem ook over. Concept en rating spreken mij niet aan. Horeca en confetti moeten wel hele goede cijfers hebben wil ik investeren.
pi_147185050
Voor mij past hij ook niet binnen mijn portefeuille. Zelfs

quote:
Jandino is ook een fan!
kreeg me niet overstag :+
pi_147186285
Ik neem hem wel mee.
pi_147188770
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:48 schreef athlonkmf het volgende:
Ik sla hem ook over. Concept en rating spreken mij niet aan. Horeca en confetti moeten wel hele goede cijfers hebben wil ik investeren.
Confetti, ja? :P

Ik skip hem ook. 36 maanden is leuk, maar het concept trekt me niet en dan is de 5s-rating ook niet overkomelijk.
Schip ahoy!
pi_147189850
Ik vind het geheel er wel gedegen uitzien, ik neem hem mee
pi_147204079
quote:
3s.gif Op maandag 1 december 2014 13:41 schreef µ het volgende:

En vol! Ik doe overigens mee. Wel jammer dat er geen BKR-score bij zat, maar die Graydon-rating van AA. :9
  maandag 1 december 2014 @ 22:40:01 #199
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147204416
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 22:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

En vol! Ik doe overigens mee. Wel jammer dat er geen BKR-score bij zat, maar die Graydon-rating van AA. :9
En een 5s in de moeilijke modewereld...
pi_147205076
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 22:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En een 5s in de moeilijke modewereld...
Ik deel je scepsis over de sector in zijn algemeenheid wel, maar deze 5s is volgens mij wel anders dan andere 5s-kredietnemers. Het is jong bedrijf, maar geen startend bedrijf: er zijn al 80 verkooppunten. Daarom kon die rating ook AA worden. Ik denk ook dat Haarlem (dat toch bekend staat om de (kleine) modewinkels) en de genoemde locatie in A'dam goede keuzes zijn. De tijd zal het leren.
pi_147205704
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 22:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Er zit geen BKR rating bij omdat de eigenaar niet geregistreerd staat bij het BKR. Hij heeft blijkbaar geen geregistreerde leningen.
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:17:54 #202
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147215908
Klopt het dat er maar 2 projecten openstaan momenteel?

Ik wil mij ook eens gaan verdiepen in crowdfunding maar met slechts twee openstaande opties blijft er niet veel over om te investeren :P
pi_147215948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:17 schreef RedFever007 het volgende:

Ik wil mij ook eens gaan verdiepen in crowdfunding maar met slechts twee openstaande opties blijft er niet veel over om te investeren :P
klopt, op kapitaalopmaat.nl staan nog wat meer projecten
pi_147216155
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 13:17 schreef RedFever007 het volgende:

Inderdaad, kijk eens bij KoM en verder komen er meestal iedere week wel een paar projecten langs die overigens vaak snel vol lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')