abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146839213
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 08:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe weet jij of iemand Christelijk is?
Door met diegene te praten inderdaad.
Het is gewoon hoe je dit onderzoek opvat, ik vat het op als écht meermaals in contact treden. Niet "ja die buurman daar is geloof ik moslim"
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_146839388
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:15 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Door met diegene te praten inderdaad.
Het is gewoon hoe je dit onderzoek opvat, ik vat het op als écht meermaals in contact treden. Niet "ja die buurman daar is geloof ik moslim"
Maar hoe merk je dat dan tijdens dat praten? Dát vraag ik me dus af. Praat jij zoveel over het geloof? Ben jij zoveel aan het afgeven op gelovigen waardoor dat ter sprake zou komen?

Ik ben dus een praktiserend Christen en ik kan je wel vertellen dat het mij regelmatig is overkomen dat mensen mij verbaast aankijken als zij er vaak na jaren toevallig achter komen dat ik een praktiserend Christen ben. En dan heb ik het over vrienden, buren, collegae, klanten waarmee ik veel en ook minder formeel contact heb enz. Ik snap werkelijk niet hoe jij steeds en bij iedereen waar jij contact mee hebt steeds op het onderwerp geloof uitkomt.

Irl heb ik het er eigenlijk maar extreem zelden over en komen mensen er dan bij toeval achter als we eens samen dineren of men graag wil weten wat ik op zondag heb gedaan. Of als iemand idd begint te raskallen over 'geloof = >insert alles wat slecht is<' want dan reageer ik dus wel en valt zo'n bekkie dan open.
pi_146839465
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar hoe merk je dat dan tijdens dat praten? Dát vraag ik me dus af. Praat jij zoveel over het geloof? Ben jij zoveel aan het afgeven op gelovigen waardoor dat ter sprake zou komen?

Ik ben dus een praktiserend Christen en ik kan je wel vertellen dat het mij regelmatig is overkomen dat mensen mij verbaast aankijken als zij er vaak na jaren toevallig achter komen dat ik een praktiserend Christen ben. En dan heb ik het over vrienden, buren, collegae, klanten waarmee ik veel en ook minder formeel contact heb enz. Ik snap werkelijk niet hoe jij steeds en bij iedereen waar jij contact mee hebt steeds op het onderwerp geloof uitkomt.

Irl heb ik het er eigenlijk maar extreem zelden over en komen mensen er dan bij toeval achter als we eens samen dineren of men graag wil weten wat ik op zondag heb gedaan. Of als iemand idd begint te raskallen over 'geloof = >insert alles wat slecht is<' want dan reageer ik dus wel en valt zo'n bekkie dan open.
Ach ja dat komt soms naar voren, of je hoort het via-via, of je kan nooit op zondag met ze afspreken etc.

Maar ik kom ze sowieso relatief weinig tegen aangezien de meeste mensen waar ik mee omga van de technische universiteit komen en die zijn gemiddeld gezien toch vrij ongelovig. Ik ken maar 1 christen, ook niet van af te zien trouwens hoor, ook via-via maar gehoord.
pi_146839599
Iemand groeten of goedendag zeggen is toch ook gewoon contact?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_146839657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:32 schreef Hathor het volgende:
Iemand groeten of goedendag zeggen is toch ook gewoon contact?
Tuurlijk, maar zelfs inclusief dat komen de meeste mensen toch niet zo vaak buiten hun eigen kring.
pi_146839911
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:27 schreef MouzurX het volgende:
of je kan nooit op zondag met ze afspreken etc.
Ik ken maar weinig mensen die op zondagochtend willen afspreken. ;)
  donderdag 20 november 2014 @ 14:14:26 #157
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_146840700
Met moslims zelf heb ik doorgaans geen probleem, behalve op het moment dat ze vanuit hun moslim-modus opereren. Van die bekeerde wijven loop ik wel met een boog omheen.

Maar de islam vind ik een weerzinwekkende doctrine; zij beschouwt de moslim(man) als ubermensch en de ongelovige als untermensch. Hun grote profeet is een roverhoofdman en massamoordernaar. Dit schept het kader waarin IS en gelijkgestemde groeperingen zich prima binnen de islamitische kaders naar believen kunnen beschikken over ongelovigen, christenen, sji'ieten, etc. En daar hoort dus ook massamoord, verkrachting, slavernij etc bij.

Komisch dat mensen toch steeds weer verbaasd zijn als blijkt dat een groot deel van de moslims in de wereld (ook in Europa) positief oordeelt over IS en dat er zelfs heel wat van die stakkers zich erbij hebben aangesloten, wetende van de massamoorden etc.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_146840970
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:27 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ach ja dat komt soms naar voren, of je hoort het via-via, of je kan nooit op zondag met ze afspreken etc.

Maar ik kom ze sowieso relatief weinig tegen aangezien de meeste mensen waar ik mee omga van de technische universiteit komen en die zijn gemiddeld gezien toch vrij ongelovig. Ik ken maar 1 christen, ook niet van af te zien trouwens hoor, ook via-via maar gehoord.
Maar wat maakt het dan uit als je op ten duur via via erachter komt dat iemand gelovig is, veranderd iemand dan ineens?

Besef je je wel dat je vooral denkt ze weinig tegen te komen? Dat je het gewoonweg vaak niet weet?
Verreweg de meeste mensen die ik minder intiem ken hebben geen idee dat ik een geloof heb, ik vermoed zelfs dat de meeste me als een atheist inschatten. Het is niet zo dat het normaal is om je voor te stellen als hoi ik ben die en die en ik ben gelovig/ongelovig. Met de meeste mensen praat ik ook helemaal niet zozeer over die onderwerpen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146841079
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar wat maakt het dan uit als je op ten duur via via erachter komt dat iemand gelovig is, veranderd iemand dan ineens?

Besef je je wel dat je vooral denkt ze weinig tegen te komen? Dat je het gewoonweg vaak niet weet?
Verreweg de meeste mensen die ik minder intiem ken hebben geen idee dat ik een geloof heb, ik vermoed zelfs dat de meeste me als een atheist inschatten. Het is niet zo dat het normaal is om je voor te stellen als hoi ik ben die en die en ik ben gelovig/ongelovig. Met de meeste mensen praat ik ook helemaal niet zozeer over die onderwerpen.
Ik wel, ligt dus maar net aan je interessegebied. Ik bezoek vaak lezingen, en mag met mensen ook graag discussiëren over filosofie. Biertje erbij, prima. Dan leer je heel snel de geloofsovertuigingen van mensen. Daarnaast heb ik er een uitgesproken mening over, dus ook in een andere setting zoals werk weet ik het van de meeste mensen wel.

Dus het is echt niet onmogelijk om van veel mensen hun geloofsovertuiging te weten, zolang het maar een interesse van je is.
pi_146841197
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik wel, ligt dus maar net aan je interessegebied. Ik bezoek vaak lezingen, en mag met mensen ook graag discussiëren over filosofie. Biertje erbij, prima. Dan leer je heel snel de geloofsovertuigingen van mensen. Daarnaast heb ik er een uitgesproken mening over, dus ook in een andere setting zoals werk weet ik het van de meeste mensen wel.

Dus het is echt niet onmogelijk om van veel mensen hun geloofsovertuiging te weten, zolang het maar een interesse van je is.
Er is wel meer filosofie dan over geloof, dus tja.. Dan ben je nogal eenzijdig in je onderwerpen.
Maar jij bent dus degene die geloof/ongeloof overal te pas en te onpas onder de neus van mensen wrijft, even je mening ventileren over geloof enzo...

Doe je dan niet juist wat je gelovigen verwijt?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146841199
Ik denk dat het UWV en de SVB het meeste contact hebben met de moslims.

[ Bericht 3% gewijzigd door WhateverWhatever op 20-11-2014 15:42:46 ]
pi_146846631
Turkse ex-PvdA'ers ongerust over EO-onderzoek

De Tweede Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk willen van minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken weten wat hij van een onderzoek vindt dat is uitgevoerd in opdracht van de Evangelische Omroep. Daaruit komt naar voren dat de meeste Nederlanders nauwelijks contact hebben met moslims en dat 60 procent zich door ontwikkelingen in de moslimwereld bedreigd voelt.

Kuzu en Öztürk, beiden van Turkse afkomst, stapten vorige week uit de PvdA na een conflict over het integratiebeleid van hun partijgenoot Asscher. Ze verweten de minister dat hij te kritisch is over conservatief-religieuze Turkse organisaties in Nederland.
De twee zijn een eigen fractie begonnen. Hun schriftelijke vragen aan Asscher zijn de eerste die ze in hun nieuwe functie stellen.
Kuzu en Öztürk willen van Asscher weten of uit het EO-onderzoek niet blijkt dat dat zijn integratiebeleid faalt. Ook vragen ze of „Nederland een acceptatieprobleem heeft”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ers_ongerust__.html
De 1e kamervragen van groep Erdogan. Wat een verrassend onderwerp :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146846907
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Turkse ex-PvdA'ers ongerust over EO-onderzoek

De Tweede Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk willen van minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken weten wat hij van een onderzoek vindt dat is uitgevoerd in opdracht van de Evangelische Omroep. Daaruit komt naar voren dat de meeste Nederlanders nauwelijks contact hebben met moslims en dat 60 procent zich door ontwikkelingen in de moslimwereld bedreigd voelt.

Kuzu en Öztürk, beiden van Turkse afkomst, stapten vorige week uit de PvdA na een conflict over het integratiebeleid van hun partijgenoot Asscher. Ze verweten de minister dat hij te kritisch is over conservatief-religieuze Turkse organisaties in Nederland.
De twee zijn een eigen fractie begonnen. Hun schriftelijke vragen aan Asscher zijn de eerste die ze in hun nieuwe functie stellen.
Kuzu en Öztürk willen van Asscher weten of uit het EO-onderzoek niet blijkt dat dat zijn integratiebeleid faalt. Ook vragen ze of „Nederland een acceptatieprobleem heeft”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ers_ongerust__.html
De 1e kamervragen van groep Erdogan. Wat een verrassend onderwerp :')
"Een acceptatieprobleem" _O-
  donderdag 20 november 2014 @ 17:49:14 #164
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_146846928
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:32 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ik denk dat het UWV en de SVB het meeste contact hebben met de moslims.
Ik wist niet dat autochtonen ook Moslims zijn.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 20 november 2014 @ 18:04:17 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_146847293
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:48 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nou, het is toch een probleem om bepaalde archaďsche islamitische religieuze ideeën te accepteren?

Overigens geld dat ook voor andere religies.

Staatssecretaris Dekker sluit twee evangelische basisscholen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146847348
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:48 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Meer zelf-segregatieprobleem _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_146847399
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, het is toch een probleem om bepaalde archaďsche islamitische religieuze ideeën te accepteren?

Overigens geld dat ook voor andere religies.

Staatssecretaris Dekker sluit twee evangelische basisscholen
Ik vind het wel grappig dat een Marokkanenprobleem, of gewoon een moslim- of islamprobleem, een overval- of tasjesroofprobleem, een terreurprobleem, en noem alle problemen maar op die we hebben dankzij onze vrienden de islamitische cultuurverrijkers, door deze idioten worden gegooid op "een acceptatieprobleem".
  donderdag 20 november 2014 @ 18:09:33 #168
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_146847432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:07 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig dat een Marokkanenprobleem, of gewoon een moslim- of islamprobleem, een overval- of tasjesroofprobleem, een terreurprobleem, en noem alle problemen maar op die we hebben dankzij onze vrienden de islamitische cultuurverrijkers, door deze idioten worden gegooid op "een acceptatieprobleem".
Ze vinden dat wij gewoon moeten accepteren dat ze het vrije liberale seculiere Nederland verneuken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_146847458
quote:
7s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze vinden dat wij gewoon moeten accepteren dat ze het vrije liberale seculiere Nederland verneuken.
Daar lijkt het wel op neer te komen, ja.
pi_146847557
Ik ben bewust verhuist naar een wijk waar geen moslims meer wonen maar enkel autochtone Nederlanders.
pi_146847617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik ben bewust verhuist naar een wijk waar geen moslims meer wonen maar enkel autochtone Nederlanders.
En hoe bevalt het ?
pi_146847869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Besef je je wel dat je vooral denkt ze weinig tegen te komen?
Nee maakt niks uit.

Precies, ik denk ook dat het onderzoek daarover gaat, maarja het is weer zo'n nu.nl onderzoekje met belabberde uitleg.
pi_146848020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is wel meer filosofie dan over geloof, dus tja.. Dan ben je nogal eenzijdig in je onderwerpen.
Maar jij bent dus degene die geloof/ongeloof overal te pas en te onpas onder de neus van mensen wrijft, even je mening ventileren over geloof enzo...

Doe je dan niet juist wat je gelovigen verwijt?
Nee, dat doe ik niet. Maar in gesprekken over wetenschap of filosofie komt geloof nu eenmaal vaker ter sprake dan in een gesprek over voetbal of auto's.
pi_146848092
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Maar in gesprekken over wetenschap of filosofie komt geloof nu eenmaal vaker ter sprake dan in een gesprek over voetbal of auto's.
Opmerkelijk trouwens dat sommige users in dit topic het meteen als iets "slechts" ervaren wanneer je iemand zijn geloof weet doordat je soms over dat onderwerp praat.
pi_146848684
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:38 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Opmerkelijk trouwens dat sommige users in dit topic het meteen als iets "slechts" ervaren wanneer je iemand zijn geloof weet doordat je soms over dat onderwerp praat.
Euhm, het gaat dan wel om de mensen die zeggen niet om te willen gaan met iemand die gelooft.
Het gaat dus niet om 'slecht' om het geloof te weten, het gaat om de conclusie's die eraan verbonden worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')