quote:Op donderdag 20 november 2014 14:16 schreef Atak het volgende:
Ik zit te overwegen om een baard te groeien om Koerdjes bang te makenAlleen heb ik niet zoveel baardgroei
Stel je voor je loopt s'avonds over straat als Koerd en je komt een haatbaard tegen, dan ga je echt wel twee keer omkijkenquote:
Waarom haat je Koerden ?quote:Op donderdag 20 november 2014 14:19 schreef Atak het volgende:
[..]
Stel je voor je loopt s'avonds over straat als Koerd en je komt een haatbaard tegen, dan ga je echt wel twee keer omkijkenLekker Koerdjes pesten zodat ze om de 10 seconden om moeten kijken
quote:Op donderdag 20 november 2014 14:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee man, wie heeft het over haat? Ze zijn gewoon leuk om te pesten.
Ik proef daar toch duidelijk een misplaatste superioriteit in en vraag me af waar dat vandaan komt; kwantiteit misschien? Roedelgedrag?quote:Op donderdag 20 november 2014 14:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Nee man, wie heeft het over haat? Ze zijn gewoon leuk om te pesten.
Koerden hadden altijd een grote bek maar als puntje bij paaltje komt stellen ze toch niet zoveel voor. Ze vragen er toch een beetje zelf om om uitgelachen te worden.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:36 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik proef daar toch duidelijk een misplaatste superioriteit in en vraag me af waar dat vandaan komt; kwantiteit misschien? Roedelgedrag?
Ik steun op het moment iedere partij die ISIS baarden omlegt, ook al is dat met grote verliezen; Turkije verzaakt hierin op alle fronten.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:46 schreef Atak het volgende:
Ik heb het overigens niet over alle Koerden. Alleen het terroristische gespuis die PKK steunt.
Gelukkig doet jouw "steun" niet zoveel om de uitkomst te veranderen.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:55 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik steun op het moment iedere partij die ISIS baarden omlegt, ook al is dat met grote verliezen; Turkije verzaakt hierin op alle fronten.
Tja, hoe langer de strijd duurt, zeker na de laatste IS propanda-video met gijzelaar John Cantlie des te groter het gezichtsverlies. Vooral omdat de YPG nog olie op het vuur gooide door te zeggen dat Kobane het Slalinggrad voor IS zou worden. Vanochtend bijna zonder onderbreking vliegtuigen boven Kobane. Lijkt me vooral psychologisch effect te hebben. Urenlang ononderbroken de angst te hebben dat er een bom valt. Vanmiddag stopte dat en begonnen na enige tijd flinke gevechten. Nu vliegt er een B1 rond boven Kobane. Opvallend dat vuurgevechten dan onmiddelijk stoppen.quote:IS has 'impaled' itself on Kobane
The Islamic State (IS) group of jihadists has "impaled itself" on Kobane by pouring fighters into the strategic Syrian town so they can be bombed by the US-led coalition, a senior US envoy said today.
Retired General John Allen, coordinator of the coalition against IS in Iraq and Syria, told Turkey's Milliyet newspaper an estimated 600 IS fighters had already been killed in air strikes and the group would ultimately be defeated in the battle for the town.
"ISIL has in so many ways impaled itself on Kobane," said Allen, using a variant of the name for IS.
He said that IS had sought to make a symbol out of Kobane by defeating the Kurdish forces seeking to retain control of the town.
IS continues to "pour fighters" into Kobane who can then be bombed by coalition war planes, he said, estimating air raids had killed some 600 jihadists and created "real problems" for them.
"Any time you mass to achieve the affect that they are trying to achieve with respect to Kobane, you create targets," he commented.
He said IS's ultimate retreat from Kobane would indicate that it has not been able to achieve its objectives.
"I think, the sense is, if they pull out, this is going to be a real indicator that the 'march to victory' of ISIL has finally hit its high water mark."
He said it was time to reverse the notion that IS was invincible. "And, in truth, what we are learning is that they are very defeatable."
Allen met with senior Turkish officials in Ankara on yesterday for discussions aimed at countering the threat posed by IS fighters, who have captured large swathes of Iraq and Syria right up to the Turkish border.
Turkey's refusal to play a bigger role in the US-led coalition to defeat jihadists has caused strain in ties between the two NATO allies.
Ankara has called for a comprehensive strategy to remove Syrian President Bashar al-Assad from power, and the formation of a security zone along its volatile border.
"We absolutely must consider Turkey's national interests and special considerations. It is very clear that Turkey is a frontline state," Allen said.
Allen, who hailed the US relationship with Turkey a "long-term friendship, an old alliance", said he was in talks with Turkey over how to deal with its demands.
Roedelgedrag is grijze wolfjes niet vreemd.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:36 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik proef daar toch duidelijk een misplaatste superioriteit in en vraag me af waar dat vandaan komt; kwantiteit misschien? Roedelgedrag?
Of het gebeurt natuurlijk andersom.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:19 schreef Atak het volgende:
Stel je voor je loopt s'avonds over straat als Koerd en je komt een haatbaard tegen, dan ga je echt wel twee keer omkijkenLekker Koerdjes pesten zodat ze om de 10 seconden om moeten kijken
![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 15:49 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Of het gebeurt natuurlijk andersom.
Het is zaak voor de YPG om de overgebleven jihadisten in te sluiten zodat ze geen voedsel en munitie meer kunnen krijgen, dan is het een kwestie van afwachten. Door de weg naar het zuiden af te snijden en de oostkant in de gaten te houden zou dit kunnen werken, maar in open veld kan je niet eenvoudig snipers opstellen.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:04 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tja, hoe langer de strijd duurt, zeker na de laatste IS propanda-video met gijzelaar John Cantlie des te groter het gezichtsverlies. Vooral omdat de YPG nog olie op het vuur gooide door te zeggen dat Kobane het Slalinggrad voor IS zou worden. Vanochtend bijna zonder onderbreking vliegtuigen boven Kobane. Lijkt me vooral psychologisch effect te hebben. Urenlang ononderbroken de angst te hebben dat er een bom valt. Vanmiddag stopte dat en begonnen na enige tijd flinke gevechten. Nu vliegt er een B1 rond boven Kobane. Opvallend dat vuurgevechten dan onmiddelijk stoppen.
Hoezo, valt de PKK ze lastig met hun straaljagers?quote:Op donderdag 20 november 2014 16:14 schreef Atak het volgende:
Anti-lucht geschut richting de front na deal met Obama.
[ afbeelding ]
Binnenkort no-fly zone in Noord-Syrie en grote schoonmaakbeurt of course.
Spanjaarden die NL vervangen...quote:Op donderdag 20 november 2014 16:14 schreef Atak het volgende:
Anti-lucht geschut richting de front na deal met Obama.
[ afbeelding ]
Binnenkort no-fly zone in Noord-Syrie en grote schoonmaakbeurt of course.
Voor NATO/Turkije is een ISIS staat net zo erg als een PKK/YPG staat. Het beste voor NATO/Turkije is dat ISIS en PKK elkaar afmaken. Maakt niet uit wie er de overwinning eist ook al zal dat met zekerheid ISIS zijn. Op het eind zal NATO zijn tanks binnen rollen. Voor nu is het beter om af te wachten. Elke PKK of ISIS strijder die het loodje legt is een winst.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoezo, valt de PKK ze lastig met hun straaljagers?
Die Patriots zijn ook nooit gebruikt, kost ons allemaal weer geld dat gejank van Erdo.
De PKK is ook maar een creatie van de Turkse staat, niet belangrijk dus (zoals zo'n beetje alles wat zij produceren). Zal Obama zijn reet roesten.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Voor NATO/Turkije is een ISIS staat net zo erg als een PKK/YPG staat. Het beste voor NATO/Turkije is dat ISIS en PKK elkaar afmaken. Maakt niet uit wie er de overwinning eist ook al zal dat met zekerheid ISIS zijn. Op het eind zal NATO zijn tanks binnen rollen. Voor nu is het beter om af te wachten.
PKK is een Turks probleem. Niet van de NATO.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:23 schreef Atak het volgende:
Voor NATO/Turkije is een ISIS staat net zo erg als een PKK/YPG staat. Het beste voor NATO/Turkije is dat ISIS en PKK elkaar afmaken. Maakt niet uit wie er de overwinning eist ook al zal dat met zekerheid ISIS zijn. Op het eind zal NATO zijn tanks binnen rollen. Voor nu is het beter om af te wachten. Elke PKK of ISIS strijder die het loodje legt is een winst.
Is ook een probleem van NATOquote:Op donderdag 20 november 2014 16:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
PKK is een Turks probleem. Niet van de NATO.
De VS werkte ook samen met Al Queda, zegt niet zoveelquote:Op donderdag 20 november 2014 16:30 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]
Dit meisje belt met CentCom om luchtaanvallen op jihadisten te coördineren.
Ze werkten ook samen met Turken, zegt ook niet zoveelquote:Op donderdag 20 november 2014 16:31 schreef Atak het volgende:
[..]
De VS werkte ook samen met Al Queda, zegt niet zoveel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |