Wat dat betreft hou ik zelf nog een slag om de arm, mede daarom sluit ik een verdwaling met eventueel een ongeluk ook niet uit. Ik zei al eerder dat dit misschien ook een reden is dat de ouders een rechtzaak aanspannen. Misschien zou de advocaat dan inzage kunnen vragen in die gegevens.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:48 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed: al die verbazing over geen foto's na tijdstip zoveel op dag 1, over geen afscheidsbericht, geen belpogingen of sms/whatsapp, allemaal zo onlogisch dat er onlogische criminelen aan te pas moeten komen... dat is allemaal voorbarig?
Geen idee wie dat is.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:09 schreef Domnivoor het volgende:
Behalve Edwin, Bas (niet Bart) en Mart, is ook forumlid MeloD door de politie gehoord:
Nee daar is niets meer over gehoord.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:01 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Met de 2 jongens waarmee ze bij Nelvis zouden hebben ontbeten of geluncht is nog geen contact geweest hè?
Domnivoor, jij bent bevriend met baru, weet wie hij is, en bent overtuigd van zijn betrouwbaarheid, toch?quote:Op woensdag 19 november 2014 23:15 schreef Domnivoor het volgende:
Niets is zo makkelijk als antwoorden met een quote
Heette dat blog toevallig "mostly mystery" of zoiets? In een Panamese krant werden die 2 CostaRicanen ook genoemd. De verslaggever vertelde erbij, dat hij hun namen had gekregen, uit Nederland, en die aan het onderzoeksteam had doorgegeven. Stond er in dat mysterie-blog (uiteraard) niet bij.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:17 schreef Grijzemassa het volgende:
k heb een poosje geleden nog een link naar een blog geplaatst waarin 2 mannen die uit Costa Rica afkomstig waren genoemd werden.
Nee ik ken de blog wel, die is van een misdaadschrijfster (ze woont in Boquete) die ook op ws post.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:45 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Heette dat blog toevallig "mostly mystery" of zoiets? In een Panamese krant werden die 2 CostaRicanen ook genoemd. De verslaggever vertelde erbij, dat hij hun namen had gekregen, uit Nederland, en die aan het onderzoeksteam had doorgegeven. Stond er in dat mysterie-blog (uiteraard) niet bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een rechtszaak voeren is hun goed recht. Druk op de ketel, sommigen denken dat dat helpt, en soms klopt het. Maar het Nederlandse (en internationale) publiek op het verkeerde been zetten, met "er is dit en dat allemaal niet gedaan", terwijl helemaal niet bekend is wat de meiden verder met die telefoon gedaan hebben, behalve aan- en uitzetten, pin invoeren en de batterijtoestand die 50% was? Slag om de arm, jij wel. Ik wil mijn arm daar dan niet eens meer in de buurt hebben. Drijfzand en toneelspel. Je zou bijna zeggen dat het niet kan kloppen. Dat de inhoud van de telefoons dus wel bekend is. Maar er kan nogal wat in deze wereld, ook een boel dat "niet logisch" is.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat dat betreft hou ik zelf nog een slag om de arm, mede daarom sluit ik een verdwaling met eventueel een ongeluk ook niet uit. Ik zei al eerder dat dit misschien ook een reden is dat de ouders een rechtzaak aanspannen. Misschien zou de advocaat dan inzage kunnen vragen in die gegevens.
Ik geloof helemaal niks van Baru. Ook niet dat er een huiszoeking is geweest in F zijn huis.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:33 schreef Za het volgende:
[..]
Domnivoor, jij bent bevriend met baru, weet wie hij is, en bent overtuigd van zijn betrouwbaarheid, toch?
Kun je misschien uitleggen waarom er een huiszoeking is geweest bij F?
Graag wbt beide opties; verdwaalscenario danwel wederrechtelijke vrijheidsberoving, vanwaar deze huiszoeking volgens B.?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik loop eerder met GPS en camera de Pianista voor jullie (en mezelf) dan hij.
Maar goed, november is nog niet voorbij.
quote:Op donderdag 20 november 2014 01:08 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Een rechtszaak voeren is hun goed recht. Druk op de ketel, sommigen denken dat dat helpt, en soms klopt het. Maar het Nederlandse (en internationale) publiek op het verkeerde been zetten, met "er is dit en dat allemaal niet gedaan", terwijl helemaal niet bekend is wat de meiden verder met die telefoon gedaan hebben, behalve aan- en uitzetten, pin invoeren en de batterijtoestand die 50% was? Slag om de arm, jij wel. Ik wil mijn arm daar dan niet eens meer in de buurt hebben. Drijfzand en toneelspel. Je zou bijna zeggen dat het niet kan kloppen. Dat de inhoud van de telefoons dus wel bekend is. Maar er kan nogal wat in deze wereld, ook een boel dat "niet logisch" is.
Als er niets anders onderzocht is, hoe komt die iPhone foto dan in de media terecht? Toch ge-SMS't door Kris? Juridisch gezien het foto-gedeelte de status van camera? Die wel doorzocht mag worden? Of zou het alleen maar niet officieel doorgespit zijn?
Dat is ook een punt van discussie geweest hier op het forum. De iPhonefoto, stel dat hij wel verstuurd is, waarom is die foto dan niet gebruikt bij de zoektochten. De laatst bekende foto met de laatst bekende locatie op dat moment. Als die aan de gidsen die bij de zoektocht betrokken waren was laten zien, hadden ze op zeker de locatie herkend. Dan waren ze niet eerst dagen bij Volcan Baru gaan zoeken.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:08 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Een rechtszaak voeren is hun goed recht. Druk op de ketel, sommigen denken dat dat helpt, en soms klopt het. Maar het Nederlandse (en internationale) publiek op het verkeerde been zetten, met "er is dit en dat allemaal niet gedaan", terwijl helemaal niet bekend is wat de meiden verder met die telefoon gedaan hebben, behalve aan- en uitzetten, pin invoeren en de batterijtoestand die 50% was? Slag om de arm, jij wel. Ik wil mijn arm daar dan niet eens meer in de buurt hebben. Drijfzand en toneelspel. Je zou bijna zeggen dat het niet kan kloppen. Dat de inhoud van de telefoons dus wel bekend is. Maar er kan nogal wat in deze wereld, ook een boel dat "niet logisch" is.
Als er niets anders onderzocht is, hoe komt die iPhone foto dan in de media terecht? Toch ge-SMS't door Kris? Juridisch gezien het foto-gedeelte de status van camera? Die wel doorzocht mag worden? Of zou het alleen maar niet officieel doorgespit zijn?
Maar wat zijn "derden"? Anderen dan Kris en Lisanne uiteraard. (Mogelijk) betrokkenen bij de verdwijning? Of gewoon iedereen die informatie kan geven? En wat is "horen"? Zou ze iets gezegd hebben dat in het Nederlands "verhoren" heet?quote:Op donderdag 20 november 2014 00:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Mevrouw Betzaida heeft meerdere malen verklaard dat er nooit derden gehoord zijn in de zaak.
Er waren wel een paar keer onbevestigde berichten in een Panamese krant over mogelijke verdachten of arrestaties maar dat werd stellig ontkend door Betzaida.
Wat achter de schermen gebeurd weet je nooit zeker natuurlijk.
Via officiele berichtgevingen zijn iig geen derden gehoord.
Dat expats en prive detectives geen officiele verklaringen kunnen opnemen is duidelijk. Hun argument was dat als je op aktie van de plaatselijke politie ging wachten, de kansen voor K&L om levend gevonden te worden nihil waren, gezien hun eigen ervaringen met het (niet) handelen van de politie. Daarom namen ze het heft zelf in handen. Officiele getuigenverklaringen zijn er niet.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:32 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Maar wat zijn "derden"? Anderen dan Kris en Lisanne uiteraard. (Mogelijk) betrokkenen bij de verdwijning? iedereen die informatie kan geven? Verdachten en/of getuigen, denk ik. Horen "als getuige" heeft een juridische status. Je mag je als getuige bijv. niet op je zwijgrecht beroepen. Ik weet niet of MeloD "als getuige gehoord" is. Expats of privé detectives kunnen dat helemaal niet. Praten met mensen uiteraard wel. Natuurlijk heeflt de politie gepraat met allerlei mensen. Ze komen toch op één of andere manier aan hun informatie?
O, en de politie in Nederland dacht aan een misdrijf, (o.a.) omdat de zoekacties niets opleverden. Het stellige "je kunt daar niet verdwalen" ging toen nog als waarheid rond. Terwijl ik reacties tegen ben gekomen van hikers die dat tegenspraken. Gepost in de 1e week na het als vermist opgeven Door derden, waar de politie mee gepraat heeft, en niet achter de schermen. Een andere reden was, dat ze toen nog van een laat tijdstip uitgingen, waarop ze begonnen zouden zijn. Op grond van verklaringen van die (niet officiële) getuigen dus.
in dat opzicht zijn we het met elkaar eens Jacky. Ik denk ook aan misdrij.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Zonder flauw te willen doen denk ik dat mijn (misdrijf)scenario een hele logische en aannemelijke is die iig antwoorden geeft op alle vragen.
Heb nog geen 1 verdwaalscenario gelezen die dat ook doet.
Dank je, dit artikel had ik nog niet gelezen. Andere belichting dan: "Oh, het is hier zo veilig".quote:Op donderdag 20 november 2014 01:45 schreef vronie het volgende:
Getuigen konden niet verhoord worden
http://www.vermist.nl/nie(...)elroute-la-pianista/.
het AD trok het artikel van de orgaanhandel in maar niet van de rode 4x4.quote:Op donderdag 20 november 2014 08:45 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dank je, dit artikel had ik nog niet gelezen. Andere belichting dan: "Oh, het is hier zo veilig".
Maar die rode pick-up truck en dat er uit werd gegaan van misdaad, was toch gelinkt aan dat artikel van AD dat zij toen moesten verwijderen weer? Was ook iets met die verdwenen Amerikaanse.
Dus werd er op basis van die info toen gedacht aan een misdrijf? En werd dat later ingetrokken?
En zelfs die getuigen in filmpjes en interviews (zoals in OP) zijn niet officieel overhoord?
Die rode pick-up truck werd genoemd door omwonenden van het pad, die was gezien op 1 april rond 17.30 kwam hij van het pad afrijden. Het was een auto die ze niet eerder daar gezien hadden, dus niet van een local.quote:Op donderdag 20 november 2014 08:45 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dank je, dit artikel had ik nog niet gelezen. Andere belichting dan: "Oh, het is hier zo veilig".
Maar die rode pick-up truck en dat er uit werd gegaan van misdaad, was toch gelinkt aan dat artikel van AD dat zij toen moesten verwijderen weer? Was ook iets met die verdwenen Amerikaanse.
Dus werd er op basis van die info toen gedacht aan een misdrijf? En werd dat later ingetrokken?
En zelfs die getuigen in filmpjes en interviews (zoals in OP) zijn niet officieel overhoord?
Deze nog gezien?quote:Op donderdag 20 november 2014 11:14 schreef MeloD het volgende:
De eerste dagen na de verdwijning leek de Nederlandse politie echt op een misdrijf te zitten. We hebben nog wat foto's af moeten staan waarop rode pickups stonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dezelfde Ingrid die met stelligheid beweerde dat de meiden de taalschool op 1 april om 13.05 hadden verlaten (terwijl ze zelf in Costa Rica was, en alles dus uit de tweede of derde hand had). Kun je je, gezien de duidelijke onjuistheid van dat tijdstip, misschien voorstellen dat Justitie in Panama niet blind voer op haar uitspraken? Het is allemaal weer wijsheid achteraf.quote:Op woensdag 19 november 2014 00:44 schreef Grijzemassa het volgende:
Van het begin af aan ging alles fout.
Met man en macht werd er de eerste dagen gezocht in het gebied rond volcan Baru, terwijl Ingrid van de taalschool het uitschreeuwde vanaf het moment dat bekend was dat K&L vermist waren; "Ze zijn niet naar volcan Baru gegaan, daar zouden ze zondag met een gids heen gaan. Ze hebben op de computer info over het El Pianista pad opgezocht!"
Van eventuele onjuistheden over het tijdstip was op dat moment niets bekend dus dat argument gaat nergens over. Overigens is Ingrid altijd blijven volhouden dat het tijdstip wel klopte.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:38 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dezelfde Ingrid die met stelligheid beweerde dat de meiden de taalschool op 1 april om 13.05 hadden verlaten (terwijl ze zelf in Costa Rica was, en alles dus uit de tweede of derde hand had). Kun je je, gezien de duidelijke onjuistheid van dat tijdstip, misschien voorstellen dat Justitie in Panama niet blind voer op haar uitspraken? Het is allemaal weer wijsheid achteraf.
Dat is op zichzelf juist. Maar Justitie heeft ongetwijfeld een taxatie gemaakt van de betrouwbaarheid van haar uitspraken, en is tot de conclusie gekomen dat ze niet alles op één kaart moest zetten.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:39 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Van eventuele onjuistheden over het tijdstip was op dat moment niets bekend dus dat argument gaat nergens over. Overigens is Ingrid altijd blijven volhouden dat het tijdstip wel klopte.
Of de foto's zijn op een andere dag gemaaktquote:Op donderdag 20 november 2014 14:08 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat is op zichzelf juist. Maar Justitie heeft ongetwijfeld een taxatie gemaakt van de betrouwbaarheid van haar uitspraken, en is tot de conclusie gekomen dat ze niet alles op één kaart moest zetten.
Als het tijdstip van 13.05 uur toch zou kloppen, dan zou dat overigens een verpletterend bewijs vormen voor de stelling dat de meiden, die tot de eerste quebrada en misschien nog verder zijn doorgelopen, niet wisten waar ze mee bezig waren. Persoonlijk hecht ik wat de tijden betreft toch meer waarde aan de gangbare opvatting (rond 13 uur op de Mirador enz.).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |