Ik geloof dit niet.quote:
twitter:WaterdrinkerP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:24:35Die hele verijdelde aanslag zaak in Charkov stinkt. Wat men maar niet begrijpt is dat dit ook een propaganda-oorlog is. Aan beide kanten. reageer retweet
Iets zegt mij dat we de opgepakte mensen niet gaan zien.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik geloof dit niet.
Tenzij de Russen inderdaad de oppervlakkige 'bad guys' zijn zoals ze in de meeste Hollywood films worden voorgesteld.
Anders zou ik dit gewoon scharen onder Oekrainse propaganda. Maar ben benieuwd naar het bewijs.
Slaat helemaal nergens op. Rusland kan weinig winnen door nog meer EU-burgers om te brengen. Eén vliegtuig neer laten knallen door separatisten veroorzaakt al veel te veel aandacht voor het conflict wat Rusland betreft.quote:
Ik vind het wel heel toevallig dat ook net Dave Roelvink aangehouden is....quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat we de opgepakte mensen niet gaan zien.
Die doet alles voor een beetje aandacht, net zoals zijn vader.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:51 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel toevallig dat ook net Dave Roelvink aangehouden is....
De meeste landen respecteren nog wel de internationale regels (dit in tegenstelling tot Rusland).quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat we de opgepakte mensen niet gaan zien.
Welke internationale regels?quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:52 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
De meeste landen respecteren nog wel de internationale regels (dit in tegenstelling tot Rusland).
Deze mannen zijn er anders al klaar voor:quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:53 schreef Infection het volgende:
Wanneer verklaren we de oorlog aan Rusland?
Het zou me niet eens verbazen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:01 schreef DustPuppy het volgende:
Ik kan wel een reden verzinnen:
*zet aluhoedje op*
Na de aanslag zou Oekraïne roepen dat het Rusland of de separatisten waren, uiteraard.
Rusland kan dan misschien met 'overtuigend' (zij het gefabriceerd) bewijs komen dat het Oekraïne zelf was, waardoor hun verhaal dat MH-17 is neergeschoten door Oekraine ook ineens een stuk geloofwaardiger wordt...
*zet aluhoedje af*
Zoiets? Maar dat is erg ver gezocht, misschien.
''voordeel uit kunnen halen'' bedoelde ik niet als in; direct persoonlijk gewin. Dat kán ook, en zou nóg problematischer zijn (voor de bevolking). Maar ik ging in deze uit van het geval een ''voordeel voor het land of de unie die zij representeren''.quote:Op maandag 17 november 2014 18:44 schreef deelnemer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, dat de mate waarin leiders er voordeel uit kunnen halen, het enige/doorslaggevende criterium is. Waarom zou ik beslissingsbevoegdheden overdragen op leiders als deze die gebruiken voor hun eigen voordeel? En als niemand bereid is zijn beslissingsbevoegdheden over te dragen op de leiders, dan zijn ze geen leiders meer. Het is eerder zo de een bevolking de leiders krijgt die het verdient. Als je geen goed bestuur afdwingt, krijg je slechte leiders.
Ook dat niet, want dan zou 'natievorming' een dekmantel zijn voor het ongebreideld najagen van nationaal voordeel. Waarom zouden burgers, die zelf niet zo samenleven, ineens geen breder palet aan morele sentimenten meer hebben?quote:Op dinsdag 18 november 2014 18:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
''voordeel uit kunnen halen'' bedoelde ik niet als in; direct persoonlijk gewin. Dat kán ook, en zou nóg problematischer zijn (voor de bevolking). Maar ik ging in deze uit van het geval een ''voordeel voor het land of de unie die zij representeren''.
Ik snap je eerste zin niet. Wat bedoel je met 'natievorming' en 'zelf zo samenleven'? Op welke wijze?quote:Op dinsdag 18 november 2014 19:08 schreef deelnemer het volgende:
Ook dat niet, want dan zou 'natievorming' een dekmantel zijn voor het ongebreideld najagen van nationaal voordeel. Waarom zouden burgers, die zelf niet zo samenleven, ineens geen breder palet aan morele sentimenten meer hebben?
Los daarvan, hebben burgers geen belang bij conflict, zoals in Donbass. Als de bestuurselite zijn rol jegens de samenleving wil waarmaken, zal ze conflicten diplomatiek oplossen.
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:17:02This cat and mouse game never stops. Interfax. Kiev should talk to insurgents, not Moscow - deputy FM Karasin on Yatsenyuk's offer of talks. reageer retweet
twitter:NatVasilyevaAP twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 14:18:08Biggest difference between the war in Ukraine and wars of the early 20th century? No one, absolutely no one is up to take the responsibility reageer retweet
twitter:ianbateson twitterde op maandag 17-11-2014 om 20:52:50.@AP over 10,000 in #Budapest protesting against pro-Putin PM Orban+corruption http://t.co/Qis5QJvdhG #Hungary http://t.co/L5xGxhjsYn reageer retweet
Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.quote:[ afbeelding ]twitter:ianbateson twitterde op maandag 17-11-2014 om 20:52:50.@AP over 10,000 in #Budapest protesting against pro-Putin PM Orban+corruption http://t.co/Qis5QJvdhG #Hungary http://t.co/L5xGxhjsYn reageer retweet
De VS mogen zelf kiezen wie ze wel of geen visum voor hun land geven, lijkt me.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Begint buitengewone enge vormen aan te nemen, waarbij zonder enige vorm van rechterlijke toezicht en zelfs zonder enige motivatie naar willekeur iedereen die niet klakkeloos meewerkt kalltgestelt wordt, zonder enige vorm van respect voor jurisdictie.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0IP10J20141105
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |