Ontzettend lang, tenzij je er dingen als room ofzo aan toegevoegd hebt. Puur chocolade kun je er lang bewaren, ook na smelten en weer stollen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:14 schreef Stimorol- het volgende:
Wellicht een domme vraag:
Hoelang kun je chocola die je smelt en een bepaalde vorm geeft bewaren?
Ja, de chocolade an sich wel, maar als je de bonbons (pralines) vult met zaken deze wel een houdbaarheid hebben, Als je een mousse maakt met verse room bijvoorbeeld is de moussevulling zeker niet lang houdbaar.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ontzettend lang, tenzij je er dingen als room ofzo aan toegevoegd hebt. Puur chocolade kun je er lang bewaren, ook na smelten en weer stollen.
Zekerquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:32 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wilde chocolaflikken maken met muisjes erop.. blijven die een week goed?
Ziet er superlekker uit.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:35 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
Nóg een keer pindakaaskoekjes, omdat ze zo lekker zijn. Dit keer met stukken 70% chocola en macadamia's.
Echt een van de makkelijkste koekjes om te bakken, en snel ook want je hoeft het deeg niet te koelen van te voren.
Ziet er lekker uit zeg! Heb je een recept?quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:35 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
Nóg een keer pindakaaskoekjes, omdat ze zo lekker zijn. Dit keer met stukken 70% chocola en macadamia's.
Echt een van de makkelijkste koekjes om te bakken, en snel ook want je hoeft het deeg niet te koelen van te voren.
ja zeker welquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:44 schreef Mazou het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit zeg! Heb je een recept?
quote:
Oh nom, nom, nomquote:Op dinsdag 25 november 2014 13:35 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
ze zijn juist een beetje smeuiig van binnen. Dat vind ik met sommige koekjes veel lekkerder ook. Wel een krokant laagje aan de buitenkantquote:Op woensdag 26 november 2014 00:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Oh nom, nom, nomEkte huisgemaakte taataai zal vast beter smaken dan dat fabriekspul en die pindakaaskoekjes zien er zo heerlijk bros uit
Nog beter: bros van buiten, smeuïg van binnenquote:Op woensdag 26 november 2014 01:03 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ze zijn juist een beetje smeuiig van binnen. Dat vind ik met sommige koekjes veel lekkerder ook. Wel een krokant laagje aan de buitenkant
Smaakt heel anders, wel echt naar anijs. Ze moeten alleen nog even in de trommel om ècht taai te worden, ze zijn nu wat hard (maar dat is normaal, stond ook in het recept: na 3 dagen in de trommel zijn ze het lekkerst)quote:Op woensdag 26 november 2014 00:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Oh nom, nom, nomEkte huisgemaakte taataai zal vast beter smaken dan dat fabriekspul en die pindakaaskoekjes zien er zo heerlijk bros uit
Ja, ik twijfelde eigenlijk aan mezelf of ik het recept misschien niet goed heb omgerekend/gehalveerd, maar ik herinner mij dat toen ik de taart een paar jaar terug bakte ik hem eigenlijk ook te zoet vond (vandaar dat ik er minder suiker in heb gedaan).quote:Op zaterdag 29 november 2014 18:31 schreef minilot het volgende:
Je bakte Momofuku!![]()
Crackpie:Die maak ik ook wel eens zelf, maar vind ik persoonlijk niet te zoet of machtig..
Maar goed, je was dus daar?! Wat heb je nog meer gegeten?
Nu heb ik zin in die koekjes, maar niet alles in huis. En sowieso zou ik ze dan pas later kunnen eten.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:35 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
De pepernoten (zeer vergelijkbaar met taai taai qua deeg) die ik gisteren bij de bakker kocht waren warm erg lekker, toen koud wat minder en vandaag zijn ze top.quote:Op woensdag 26 november 2014 01:16 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Smaakt heel anders, wel echt naar anijs. Ze moeten alleen nog even in de trommel om ècht taai te worden, ze zijn nu wat hard (maar dat is normaal, stond ook in het recept: na 3 dagen in de trommel zijn ze het lekkerst)
Mocht het niet lukken met de lange vingers, cantucci onderin zijn ook erg lekker. Maar ook die heb ik nog nooit zelf gebakken.quote:Op zaterdag 29 november 2014 20:12 schreef Miss_Isis het volgende:
Dag allemaal, mag ik even inbreken met een vraag?
Ik wil als Kersttoetje (o.a.) een tiramisu maken, waar lange vingers ingaan. Nu heb ik het idee opgevat om zelf de lange vingers te gaan bakken. Maar, dan wil ik dat wel een poos van tevoren doen om de werkdruk omtrent de Kerstdagen een beetje te spreiden![]()
Heeft iemand hier ervaring met het zelf bakken van lange vingers, is dat een beetje te doen (en smaakt het ook nog lekker)?. En een minstens zo belangrijke vraag; kun je zelf gebakken lange vingers bewaren (invriezen?) en dan later door een toetje verwerken? Smaken ze dan nog goed?
Ik heb er jaren geleden eens een beetje een sport van gemaakt de perfecte tiramisu te kunnen maken en heb toen wel eens een zelf een bodem gebakken voor mijn tiramisu naar recept van iemand hier in CUL. Het was een beetje sponsig zodat het goed vocht op kon nemen en vrij makkelijk en snel te maken herinner ik me. Je hoeft dus niet per se al die moeite te doen om mooie, krokante, luchtige lange vingers te gaan bakken denk ik, want daar merk je toch niks meer van nadat de boel met koffie en likeur is volgezogen.quote:Op zaterdag 29 november 2014 20:12 schreef Miss_Isis het volgende:
Dag allemaal, mag ik even inbreken met een vraag?
Ik wil als Kersttoetje (o.a.) een tiramisu maken, waar lange vingers ingaan. Nu heb ik het idee opgevat om zelf de lange vingers te gaan bakken. Maar, dan wil ik dat wel een poos van tevoren doen om de werkdruk omtrent de Kerstdagen een beetje te spreiden![]()
Heeft iemand hier ervaring met het zelf bakken van lange vingers, is dat een beetje te doen (en smaakt het ook nog lekker)?. En een minstens zo belangrijke vraag; kun je zelf gebakken lange vingers bewaren (invriezen?) en dan later door een toetje verwerken? Smaken ze dan nog goed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |