abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 12:10:55 #151
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_146984289
Taai Taai:

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:35:00 #152
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_146987307

Nóg een keer pindakaaskoekjes, omdat ze zo lekker zijn. Dit keer met stukken 70% chocola en macadamia's.
Echt een van de makkelijkste koekjes om te bakken, en snel ook want je hoeft het deeg niet te koelen van te voren.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:57:34 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146994268
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:14 schreef Stimorol- het volgende:
Wellicht een domme vraag:

Hoelang kun je chocola die je smelt en een bepaalde vorm geeft bewaren?
Ontzettend lang, tenzij je er dingen als room ofzo aan toegevoegd hebt. Puur chocolade kun je er lang bewaren, ook na smelten en weer stollen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:05:56 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146994544
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Ontzettend lang, tenzij je er dingen als room ofzo aan toegevoegd hebt. Puur chocolade kun je er lang bewaren, ook na smelten en weer stollen.
Ja, de chocolade an sich wel, maar als je de bonbons (pralines) vult met zaken deze wel een houdbaarheid hebben, Als je een mousse maakt met verse room bijvoorbeeld is de moussevulling zeker niet lang houdbaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:19:30 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146994938
Dat zeg ik toch net?
pi_146995341
Ik wilde chocolaflikken maken met muisjes erop.. blijven die een week goed? *O*
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:34:33 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146995391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:32 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wilde chocolaflikken maken met muisjes erop.. blijven die een week goed? *O*
Zeker :Y
pi_146995581
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:19 schreef Molo het volgende:
Dat zeg ik toch net?
Ja _O-
pi_146996745
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeker :Y
Thanks O+
pi_146999257
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:35 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]

Nóg een keer pindakaaskoekjes, omdat ze zo lekker zijn. Dit keer met stukken 70% chocola en macadamia's.
Echt een van de makkelijkste koekjes om te bakken, en snel ook want je hoeft het deeg niet te koelen van te voren.
Ziet er superlekker uit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_147001768
quote:
[ afbeelding ]

Ziet er lekker uit zeg! Heb je een recept?
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:12:59 #162
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_147002989
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 20:44 schreef Mazou het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit zeg! Heb je een recept?
ja zeker wel

nodig:
- 1 kop pindakaas ( liefst 100% pinda's, en als je pindakaas met plantaardig vet hebt kun je de kokosolie wel achterwege laten)
- 1 kop suiker ( ik gebruikte ongeraffineerde rietsuiker)
- 1 ei
- 1 tl baking soda
- 1 el kokosolie
- snufje zout
- optioneel stukjes chocola/ nootjes

suiker met ei kloppen tot suiker is opgelost, kokosolie erdoor, dan de rest erbij en mengen tot en geheel. Balletjes van maken van eetlepel formaat (ik gebruik daarvoor zo'n standaard maatlepel) en iets platdrukken op je bakmatje/ bakpapier. 8-10 minuutjes op 180 graden bakken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_147011105
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:10 schreef djkoelkast het volgende:
Taai Taai:

[ afbeelding ]
quote:
[ afbeelding ]

Oh nom, nom, nom :9 Ekte huisgemaakte taataai zal vast beter smaken dan dat fabriekspul en die pindakaaskoekjes zien er zo heerlijk bros uit O+
mag het weten
  woensdag 26 november 2014 @ 01:03:00 #164
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_147011165
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

Oh nom, nom, nom :9 Ekte huisgemaakte taataai zal vast beter smaken dan dat fabriekspul en die pindakaaskoekjes zien er zo heerlijk bros uit O+
ze zijn juist een beetje smeuiig van binnen. Dat vind ik met sommige koekjes veel lekkerder ook. Wel een krokant laagje aan de buitenkant O+
pi_147011185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:03 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

ze zijn juist een beetje smeuiig van binnen. Dat vind ik met sommige koekjes veel lekkerder ook. Wel een krokant laagje aan de buitenkant O+
Nog beter: bros van buiten, smeuïg van binnen :9~
mag het weten
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 01:16:15 #166
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_147011284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

Smaakt heel anders, wel echt naar anijs. Ze moeten alleen nog even in de trommel om ècht taai te worden, ze zijn nu wat hard (maar dat is normaal, stond ook in het recept: na 3 dagen in de trommel zijn ze het lekkerst)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_147122492
Heb een paar weken terug de ekte crack pie gehad en verlangde weer naar toen, dus gisteren na jaren weer een homemade crack pie gemaakt. :Y)

http://i.imgur.com/YTfWAWZ.jpg

Ik vind de zelfgemaakte crack pie wel veel machtiger en zoeter smaakt dan de echte - en dat terwijl ik zelf een veel dikkere bodem en minder vulling gebruik. Heb er zelfs minder suiker in gedaan maar alsnog te zoet op de een of andere manier. Waarschijnlijk heeft de gevriesdroogde corn powder die ze in de milkbar gebruiken toch best veel invloed op de smaak en textuur.

De volgende keer dat ik hem maak ga ik zoeken naar gevriesdroogde maispoeder, kijken hoe ver ik in de buurt kom van de echte. :9

(ik vind hem alsnog super lekker hoor, daar niet van. een beetje ongezoete opgeklopte slagroom erbij en ik ben tevreden. :P )
pi_147122992
Je bakte Momofuku! *O*
Crackpie: O+ Die maak ik ook wel eens zelf, maar vind ik persoonlijk niet te zoet of machtig..

Maar goed, je was dus daar?! Wat heb je nog meer gegeten? :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_147123579
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:31 schreef minilot het volgende:
Je bakte Momofuku! *O*
Crackpie: O+ Die maak ik ook wel eens zelf, maar vind ik persoonlijk niet te zoet of machtig..

Maar goed, je was dus daar?! Wat heb je nog meer gegeten? :9
Ja, ik twijfelde eigenlijk aan mezelf of ik het recept misschien niet goed heb omgerekend/gehalveerd, maar ik herinner mij dat toen ik de taart een paar jaar terug bakte ik hem eigenlijk ook te zoet vond (vandaar dat ik er minder suiker in heb gedaan).

Ik heb de crack pie, candy bar pie, birthdaycaketruffles (samen met de crackpie mijn faves!), crack pie softserve, cerealmilk softserve en nog meer zoetigheid geproefd. En in de noodlebar heb ik eigenlijk alleen de noodles geprobeerd. :9
pi_147124482
Heb net pepernoten (... kruidnoten) gebakken met m'n zusje samen. Zien er lekker uit, alleen een heel klein beetje (ook veelte) groot. Eigenlijk zo simpel, wat bloem, roomboter, zout, speculaaskruiden en stroop.
pi_147125394
quote:
[ afbeelding ]

Nu heb ik zin in die koekjes, maar niet alles in huis. En sowieso zou ik ze dan pas later kunnen eten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_147125696
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 01:16 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Smaakt heel anders, wel echt naar anijs. Ze moeten alleen nog even in de trommel om ècht taai te worden, ze zijn nu wat hard (maar dat is normaal, stond ook in het recept: na 3 dagen in de trommel zijn ze het lekkerst)
De pepernoten (zeer vergelijkbaar met taai taai qua deeg) die ik gisteren bij de bakker kocht waren warm erg lekker, toen koud wat minder en vandaag zijn ze top.
Professioneel gifmenger.
pi_147126178
Dag allemaal, mag ik even inbreken met een vraag?

Ik wil als Kersttoetje (o.a.) een tiramisu maken, waar lange vingers ingaan. Nu heb ik het idee opgevat om zelf de lange vingers te gaan bakken. Maar, dan wil ik dat wel een poos van tevoren doen om de werkdruk omtrent de Kerstdagen een beetje te spreiden :P

Heeft iemand hier ervaring met het zelf bakken van lange vingers, is dat een beetje te doen (en smaakt het ook nog lekker)?. En een minstens zo belangrijke vraag; kun je zelf gebakken lange vingers bewaren (invriezen?) en dan later door een toetje verwerken? Smaken ze dan nog goed?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_147126681
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:12 schreef Miss_Isis het volgende:

Ik wil als Kersttoetje (o.a.) een tiramisu maken, waar lange vingers ingaan. Nu heb ik het idee opgevat om zelf de lange vingers te gaan bakken. Maar, dan wil ik dat wel een poos van tevoren doen om de werkdruk omtrent de Kerstdagen een beetje te spreiden :P

Heeft iemand hier ervaring met het zelf bakken van lange vingers, is dat een beetje te doen (en smaakt het ook nog lekker)?. En een minstens zo belangrijke vraag; kun je zelf gebakken lange vingers bewaren (invriezen?) en dan later door een toetje verwerken? Smaken ze dan nog goed?
Mocht het niet lukken met de lange vingers, cantucci onderin zijn ook erg lekker. Maar ook die heb ik nog nooit zelf gebakken.
Professioneel gifmenger.
  zondag 30 november 2014 @ 00:38:26 #175
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_147136659
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:12 schreef Miss_Isis het volgende:

Ik heb er jaren geleden eens een beetje een sport van gemaakt de perfecte tiramisu te kunnen maken en heb toen wel eens een zelf een bodem gebakken voor mijn tiramisu naar recept van iemand hier in CUL. Het was een beetje sponsig zodat het goed vocht op kon nemen en vrij makkelijk en snel te maken herinner ik me. Je hoeft dus niet per se al die moeite te doen om mooie, krokante, luchtige lange vingers te gaan bakken denk ik, want daar merk je toch niks meer van nadat de boel met koffie en likeur is volgezogen.

Ha, ik heb de post zowaar gevonden net:
CUL / Recept tiramisu

Maar volgens mij heb ik t recept ietwat aangepast na wat pogingen, ik weet het niet meer precies. Het zou wellicht handig zijn om dat topic eens door te spitten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')