abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62617075
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:53 schreef ColdFeet het volgende:
Met het risico dat ik vloek in de kerk: je kunt echt heerlijke variaties maken met tiramisu. Met aardbeien, bijvoorbeeld
Ik heb ooit een hoog-alcoholische zelfbedachte paastiramisu gemaakt met creme de cacao i.p.v. amaretto, en dan laagje mascarpone-laagje flinterdunne plakjes peer-dun laagje advocaat-lange vingers-mascarpone etc. Heel lekker!
Er zit bij ons om de hoek een geweldige Italiaan, en daar kun je speculoostiramisu halen. Héérlijk!
Volgens mij is Tiramisu "op z'n vlaams" met kersen en speculaas ipv lange vingers, ook erg lekker .
Mensen die het over Tiramisu uit pakjes hebben (en wat lekkerder is) moeten echt even uit Culinesse a gogo blijven, sorry, dingen uit pakjes okeej. Maar ga niet zeggen dat Tiramisu uit pakjes lekkerder, steviger enz is . Ook al valt er over smaak te twisten.
pi_62673414
Mijn tiramisu staat in de koelkast voor morgen. Heb wat foto's gemaakt die zal ik morgen even plaatsen. Ben benieuwd hoe het smaakt.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:17:56 #78
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_62673485
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:14 schreef Stansfield het volgende:
Mijn tiramisu staat in de koelkast voor morgen. Heb wat foto's gemaakt die zal ik morgen even plaatsen. Ben benieuwd hoe het smaakt.
Ik ben benieuwd
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_62673558
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:50 schreef lighted het volgende:

[..]

Volgens mij is Tiramisu "op z'n vlaams" met kersen en speculaas ipv lange vingers, ook erg lekker .

Ik woon dan ook in Vlaanderen
In feite heb je dan een soort monchoutaart: speculoos (smaakt naar bastognekoek), romige, zoete kaas en kersen
pi_62673966
Tiramisu.

Dat heb ik ook een aantal keren gemaakt, eerste keer was ie wat waterig, maar daarna steeds beter en lekkerder.
Binnenkort maar weer eens maken (het recept verschilt niet veel met die in dit topic, maar bepaalde ingrediënten zijn het uitproberen waard).
Ook doopte ik lange vingers in koffie, besprenkelen is wellicht beter inderdaad.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_62674413
quote:
Op zondag 31 december 2006 13:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waarom russisch roulette? Gepasteuriseerd eigeel en eiwit kun je tegenwoordig gewoon in de supermarkt kopen... En daarbij, een gezond mens zal heus zo snel geen last hebben van wat rauw ei. Je moet het natuurlijk niet gaan uitdelen in het plaatselijke bejaardencentrum
Echt? Waarom hoor ik daar nu pas over? Waar ligt het en hoe ziet het er uit? Dat zou zo'n goede oplossing zijn voor mij.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62674466
the weirdest thing.. vandaag ging ik ergens tiramisu halen maar uitverkocht.. ik denk net aan tiramisu, open dit forum en voila.. tiramisu op de eerste plaats.. (dus ga ik hier maar eens kijken of ik t zelf kan maken )
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:29:28 #83
545 dop
:copyright: dop
pi_62682158
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Echt? Waarom hoor ik daar nu pas over? Waar ligt het en hoe ziet het er uit? Dat zou zo'n goede oplossing zijn voor mij.
in bekertjes zoals slagroom
of in halveliter melkpakjes

jumbo verkoopt het in elk geval van het merk Coco-vit.
ah verkocht dann-egg maar verkoopt dat geloof ik niet meer
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_62682832
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:29 schreef dop het volgende:
“I am sorry to inform you that AH has decided to de-list the product. Only other alternative I can offer is in 1 kg which is for sale in Cash & Carrys like Hanos, ISPC, Sligro, Ven etc.”
pi_62682936
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:29 schreef dop het volgende:

[..]

in bekertjes zoals slagroom
of in halveliter melkpakjes

jumbo verkoopt het in elk geval van het merk Coco-vit.
Ik heb het nog nooit gezien. Ga morgen gelijk kijken.
  zondag 26 oktober 2008 @ 11:08:54 #86
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62683543
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:34 schreef Gitanki het volgende:
Tiramisu.

Dat heb ik ook een aantal keren gemaakt, eerste keer was ie wat waterig, maar daarna steeds beter en lekkerder.
Binnenkort maar weer eens maken (het recept verschilt niet veel met die in dit topic, maar bepaalde ingrediënten zijn het uitproberen waard).
Ook doopte ik lange vingers in koffie, besprenkelen is wellicht beter inderdaad.
Ik doop de lange vingers ook hoor, gaat prima. De koffie kan er goed intrekken zo.

Oh en ik vind tiramisu van de supermarkt ook heel erg lekker, bij voorkeur van de aldi.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_62684279

Gisteren gemaakt, vanavond lekker opeten. Ben benieuwd.
  zondag 26 oktober 2008 @ 11:54:33 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62684392
ziet er lekker uit stansfield, wel jammer van de chocolade vlokken, een laagje cacaopoeder vind ik lekkerder omdat het niet zo mierzoet is.

voor de liefhebbers van tiramisu is het ook aan te raden om langevingerdeeg te maken (supersimpel) en dan een plak te bakken. kan je zelf bepalen hoeveel langevingerdeeg je eet en het ziet er mooier uit qua laagjes.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62684942
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:05 schreef chatgek het volgende:
Uit ervaring heb ik gemerkt dat je nog altijd het beste die uit de supermarkt kunt kopen. Zelf gemaakte Tiramisu (vind ik) wordt nooit zo lekker en vooral stevig genoeg als de supermarkt Tiramisu
Nou, die supermarkttiramisu kan best OK zijn, maar de tiramisu van mijn schoonmoeder is echt hemels
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:21:19 #90
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62686175
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:54 schreef zoalshetis het volgende:
ziet er lekker uit stansfield, wel jammer van de chocolade vlokken, een laagje cacaopoeder vind ik lekkerder omdat het niet zo mierzoet is.

voor de liefhebbers van tiramisu is het ook aan te raden om langevingerdeeg te maken (supersimpel) en dan een plak te bakken. kan je zelf bepalen hoeveel langevingerdeeg je eet en het ziet er mooier uit qua laagjes.
heb je daar ook een recept van dan?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:33:12 #91
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62686490
Ik begrijp wel waarom iemand supermarkt tiramisu lekkerder vind, simpelweg omdat huis tiramisu hier in nederland een ontzettend slechte kopie is van wat het moet zijn.
De creme moet stevig zijn en de lange vingers moeten helemaal niet doordrenkt zijn van koffie en likeur.
Dat is walgelijk, die zompige troep op de bodem.

Wat zoalshetis zegt klopt als een bus, je moet het met een pipetje doen! Die dingen moeten zich tergend langzaam volzuigen zodat ze luchtig en vast blijven.
Elk andere manier, en zeker het dopen, vind ik echt een waste of time. En mijn god wat heb ik vaak vieze tiramisu gegeten
Hier is overigens ook cacao bovenop favoriet, bij voorkeur een hele goede met een sterke cacao smaak.
Chocoladevlokken vind ik echt niet lekker en smelt bovendien weg in de creme.
Tiramisu hoort ook helemaal niet mierzoet te zijn, maar een beetje romig/bitter.
pi_62686627
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:21 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

heb je daar ook een recept van dan?
Lange vingers

3 eieren
70 gram fijne suiker
75 gram bloem
poedersuiker
spuitzak

Verwarm de oven voor op 200°C. Bestrijk een bakplaat met boter.
Scheid van de eieren het eiwit van het eigeel. Klop het eiwit en de fijne suiker tot het stijf is (er blijven pieken aan de garde hangen). Spatel nu voorzichtig de dooiers door het opgeklopte eiwit. Spatel nu, al zevend de bloem erdoor en meng tot één massa. Doe het mengsel in een spuitzak en spuit de lange vingers op de bakplaat. Als je een lengte van 6,5 centimeter en een breedte van 2,5 centimeter aanhoudt, heb je genoeg voor 16 lange vingers. Bestrooi de lange vingers met poedersuiker en leg ze 10 minuten in de voorverwarmde oven.

Maar dan dus gewoon een plak maken.
pi_62686650
Het zijn geen vlokken maar schaafsels van een chocoladereep. Verder is het het recept uit het jamie oliver italie boek.

Alleen dan als drank tiramusi likeur.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:43:10 #94
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62686724
Ik wil juist dat de lange vingers sompig worden

Ik doop ze dus altijd in t koffiemengsel, gewoon voorzichtig zodat het erin kan trekken, en zo blijft er geen vocht op de bodem maar alleen in de koek.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:46:56 #95
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62686822
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Lange vingers

3 eieren
70 gram fijne suiker
75 gram bloem
poedersuiker
spuitzak

Verwarm de oven voor op 200°C. Bestrijk een bakplaat met boter.
Scheid van de eieren het eiwit van het eigeel. Klop het eiwit en de fijne suiker tot het stijf is (er blijven pieken aan de garde hangen). Spatel nu voorzichtig de dooiers door het opgeklopte eiwit. Spatel nu, al zevend de bloem erdoor en meng tot één massa. Doe het mengsel in een spuitzak en spuit de lange vingers op de bakplaat. Als je een lengte van 6,5 centimeter en een breedte van 2,5 centimeter aanhoudt, heb je genoeg voor 16 lange vingers. Bestrooi de lange vingers met poedersuiker en leg ze 10 minuten in de voorverwarmde oven.

Maar dan dus gewoon een plak maken.
thx, ik ga het eens proberen
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:51:43 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62686939
bedankt voor het recept posten minder mutsig. versgebakken is het echt zoveel beter dan die vaak toch oudbakken langevingers die je koopt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62687054
Ik vond trouwens ook nog een recept voor lange vingers waarbij citroenrasp gebruikt werd. Dat kon wel eens érg lekker zijn in tiramisu.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:57:37 #98
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62687102
biscotti deeg is ook fantastisch..de amandelen mixen pretty darn well met de koffie en de likeur.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:59:47 #99
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62687156
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik vond trouwens ook nog een recept voor lange vingers waarbij citroenrasp gebruikt werd. Dat kon wel eens érg lekker zijn in tiramisu.
oeh nee, daar moet ik dan weer niet aan denken
pi_62688053
in de nieuwe Nigella (Nigella Christmas) staat een grote Tiramisutaart die ik een keer wil gaan maken.

Bij deze een tvp om ook het recept hier binnenkort even te plaatsen
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')