Wel zonder zout en gluten hè, niet goed voor hondenquote:Op donderdag 20 november 2014 15:27 schreef -Mellow- het volgende:
Oh en ik ga straks ook hondekoekjes bakken (met knoflook tegen de vlooitjes)
Ben je blij met je bakmatje?quote:Op donderdag 20 november 2014 15:23 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
Vanochtend ontbijt met pindakaaskoekjes
Ik kan de zoetigheid vandaag niet meer aan maar ik heb wel ontzettende zin om muffins te bakken. Iemand suggesties voor fijne hartige muffins?
ja ik was ook net een alternatief aan t bedenken voor tarwe en ik dacht aan havermoutvlokken, of boekweitmeelquote:Op donderdag 20 november 2014 15:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Wel zonder zout en gluten hè, niet goed voor honden
ontzettend! en gisteren ook maatschepjes aangeschaft. Bakken is zo veel prettiger nuquote:
Gnagnagna, welcome to the dark side!quote:Op donderdag 20 november 2014 17:00 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ontzettend! en gisteren ook maatschepjes aangeschaft. Bakken is zo veel prettiger nu
Ja, kan allebei.quote:Op donderdag 20 november 2014 16:58 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ja ik was ook net een alternatief aan t bedenken voor tarwe en ik dacht aan havermoutvlokken, of boekweitmeel
Spekkies weet ik wel te fabrieken, maar schuimpjes...geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Is het mogelijk om thuis, zonder gekke dingen, zelf schuimpjes te maken? En dan niet de merengue schuimpjes, maar de hardere die ook in strooigoed zitten. Of is dat een echt fabrieksproduct?
Die worden gemaakt met poedersuiker, glucosestroop en gelatine. De rest is aroma en kleurstof.quote:Op dinsdag 18 november 2014 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Is het mogelijk om thuis, zonder gekke dingen, zelf schuimpjes te maken? En dan niet de merengue schuimpjes, maar de hardere die ook in strooigoed zitten. Of is dat een echt fabrieksproduct?
Kun je de blaadjes niet gewoon fijnmalen?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:56 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die worden gemaakt met poedersuiker, glucosestroop en gelatine. De rest is aroma en kleurstof.
Komt geen ei aan te pas hoor![]()
Lijkt me moeilijk om te maken, want gelatine los je normaal op in water en hier moet volgens mij geen of heel weinig water in, dus moet je poedergelatine hebben, is op zich nog wel te vinden her en der.
Weet jij een heel goed ciabatta-recept? Al wel wat mee gerommeld, maat resultaat was niet wat het moest zijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 11:34 schreef minilot het volgende:
Bij echt nat deeg (dus met een hoge hydratatie, kotm bij veel ciabattarecepten voor) is het ook helemaal geen kwestie van kneden. Het deeg krijgt z'n luchtigheid en de kenmerkende open structuur, door het juist niet te kneden, maar vooral heeeeeeeeeeeeel lang te laten rijzen . Het deeg is veel te kledderig om te kneden, je 'vouwt' het alleen een beetje over zichzelf heen, liefst met hulp van een deegschraper.
Het is even een knoeiwerkje als je het niet gewend bent, maar uiteindelijk heb je er dus veel minder werk aan en je krijgt er prachtige broden van.
Ik weet het niet, nooit geprobeerd. Het is wel in poedervorm te vinden hoor, ziet er ook iets anders uit, niet helemaal doorzichtig maar een beetje kleur er aan meestal.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Kun je de blaadjes niet gewoon fijnmalen?
Ik misbruik mijn electrische koffiemolen nog wel eens voor zulke karweitjes.
500g bloem met hoog glutengehalte (dus zeg maar broodbloem)quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weet jij een heel goed ciabatta-recept? Al wel wat mee gerommeld, maat resultaat was niet wat het moest zijn.
Ik zal eens beginnen met zoeken naar poedergelatine. Thanks!quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:56 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die worden gemaakt met poedersuiker, glucosestroop en gelatine. De rest is aroma en kleurstof.
Komt geen ei aan te pas hoor![]()
Lijkt me moeilijk om te maken, want gelatine los je normaal op in water en hier moet volgens mij geen of heel weinig water in, dus moet je poedergelatine hebben, is op zich nog wel te vinden her en der.
Nu ik het zo lees denk ik dat ze het eerder gelatinepoeder noemen. Laat even weten of het gelukt is. Ze zijn eigenlijk veel te zoet, maar wel lekker die schuimpjesquote:Op zaterdag 22 november 2014 11:23 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik zal eens beginnen met zoeken naar poedergelatine. Thanks!
Ja, wordt er alleen maar beter op.quote:Op zaterdag 22 november 2014 17:50 schreef Lienekien het volgende:
Kan ik vanavond deeg voor een appeltaart maken en tot morgenmiddag in de koelkast leggen?
Will do. (Maar wellicht blijft het plan een plan.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Nu ik het zo lees denk ik dat ze het eerder gelatinepoeder noemen. Laat even weten of het gelukt is. Ze zijn eigenlijk veel te zoet, maar wel lekker die schuimpjes
Taartenwinkels verkopen het vaak! Zoek maar eens op Funcakes gelatine poederquote:Op zaterdag 22 november 2014 11:23 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ik zal eens beginnen met zoeken naar poedergelatine. Thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |