Dat zal er wel een beetje aan liggen hoe zwaar je rechtervoet is bij zo een auto.quote:Op vrijdag 19 december 2014 01:00 schreef Sounddragon het volgende:
Vette bak![]()
Ik ben serieus benieuwd wat dat slurpt in het dagelijks gebruik
Ja duh, logischquote:Op vrijdag 19 december 2014 06:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zal er wel een beetje aan liggen hoe zwaar je rechtervoet is bij zo een auto.
Ik denk dat ik een behoorlijk zware voet zou hebben met zo een bak. Zeker in het begin![]()
Schitterende auto met een tijdloos designquote:Op donderdag 18 december 2014 23:33 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Carbase is qud, fabrieksopgaves.. de ene bestuurder is de andere niet, en daarbij rijdt niemand in een laboratoriumquote:Op vrijdag 19 december 2014 12:56 schreef Ciora het volgende:
1 op 9.9 volgens carbase, buiten de bebouwde kom. Valt eigenlijk wel mee dus, zelfs als je incalculeert dat het huidige verbruik hoger ligt dat de fabrieksopgave.
Dat haalde ik niet eens met mijn oude 325iX. En die had het 2500cc blok waarvan junkie de SiameseTweelingUitvoering onder zijn motorkap heeft liggen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:56 schreef Ciora het volgende:
1 op 9.9 volgens carbase, buiten de bebouwde kom. Valt eigenlijk wel mee dus, zelfs als je incalculeert dat het huidige verbruik hoger ligt dat de fabrieksopgave.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M70quote:The M70 was essentially derived from two M20 straight-6 engines joined at a 60 degree angle.,[2] however the two engines share very few cross compatible parts. The engine has the same bore and stroke on each bank as the M20,[3] also the M70 has two Motronic ECUs (one for each cylinder bank).[4] ...:
Whoaaahh je hebt een autotelefoonquote:Op donderdag 18 december 2014 23:33 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog niet verkeerd voor een V12. Zit met m'n V6'je al op 1 op 9.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Carbase is qud, fabrieksopgaves.. de ene bestuurder is de andere niet, en daarbij rijdt niemand in een laboratorium![]()
Gebruikerservaringen tellen, de rest is onzin.
Volgens Sprittmonitor zit het eerder rond de 1 op 7.
Auw. Dat worden dure ritjesquote:Op zaterdag 20 december 2014 00:22 schreef junkiexp het volgende:
Ik kom met de V6 3.2 uit op 1:7.
Verwachting is dat ik met deze beemer op de 1:5 zal uitkomen.
1 op 20 duur vinden, heb je een krantenwijk of zo?quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Auw. Dat worden dure ritjes![]()
Ik vond 1 op 20 al duur...
Het is denk ik ook afhankelijk van de afstanden die je rijdt. Op dat front ben ik compleet debiel. Ik vind een "dagje Berlijn" het rijden waard... Al rij ik met die snelheden geen 1 op 20 meerquote:Op zaterdag 20 december 2014 03:49 schreef Stratman het volgende:
[..]
1 op 20 duur vinden, heb je een krantenwijk of zo?
Je vergeet de bullshitfactor waardoor alles door tien gedeeld moet worden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:02 schreef dick_laurent het volgende:
Weet niet of je ooit naar NY bent gevlogen? Ik wel, twee keer.... en een retourvlucht voor minder dan 650 euro? dan ben je héél knap bezig.
Laten we zeggen dat met de uitschieters naar boven en naar onder, je op een gemiddelde ticketprijs komt van 700 euro per retourtje NY.
Jij hebt gemiddeld voor 4500 euro getankt afgelopen jaar
4500/700 = 6,42
Afgerond naar beneden kon je dus zes keer per jaar naar NY vliegen en geen tien keer.
Rijd je ook nog een beetje afstanden? of allemaal kortere stukjes?quote:Op zaterdag 20 december 2014 00:22 schreef junkiexp het volgende:
Ik kom met de V6 3.2 uit op 1:7.
Verwachting is dat ik met deze beemer op de 1:5 zal uitkomen.
In principe rij ik elke dag 2 korte stukjes van +/-3 km.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rijd je ook nog een beetje afstanden? of allemaal kortere stukjes?
Sprittmonitor is meestal wel redelijk accuraat qua opgaven
Eigenlijk ist dan zonde om daar zo'n auto voor te misbruiken, maja, het kan hequote:Op zaterdag 20 december 2014 15:10 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In principe rij ik elke dag 2 korte stukjes van +/-3 km.
Is eigenlijk niet super voor een auto maar goed.
Daarnaast rijd ik wel eens naar mijn ouders die 40km verderop wonen en een weekendje weg b.v.
Dat is ook wel nodig, als je al zag bij de omega.
Die had een vrij lange olie vulopening en daar gaat dan condens verzamelen omdat de motor niet genoeg opwarmt, dit mengt zich een beetje met olie en dan krijg je echt van die mayonaise.
Bij een langer stuk rijden was dat dan weer weg.
Ding verdient eigenlijk wel een rit van minstens 100 km of meer zo nu en dan.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:10 schreef junkiexp het volgende:
[..]
In principe rij ik elke dag 2 korte stukjes van +/-3 km.
Is eigenlijk niet super voor een auto maar goed.
Daarnaast rijd ik wel eens naar mijn ouders die 40km verderop wonen en een weekendje weg b.v.
Dat is ook wel nodig, als je al zag bij de omega.
Die had een vrij lange olie vulopening en daar gaat dan condens verzamelen omdat de motor niet genoeg opwarmt, dit mengt zich een beetje met olie en dan krijg je echt van die mayonaise.
Bij een langer stuk rijden was dat dan weer weg.
Volgens skyscanner kan het vanaf 430 euro. Het is sterk afhankelijk van wanneer je vliegt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:02 schreef dick_laurent het volgende:
Weet niet of je ooit naar NY bent gevlogen? Ik wel, twee keer.... en een retourvlucht voor minder dan 650 euro? dan ben je héél knap bezig.
Laten we zeggen dat met de uitschieters naar boven en naar onder, je op een gemiddelde ticketprijs komt van 700 euro per retourtje NY.
Jij hebt gemiddeld voor 4500 euro getankt afgelopen jaar
4500/700 = 6,42
Afgerond naar beneden kon je dus zes keer per jaar naar NY vliegen en geen tien keer.
Klopt inderdaad, maar ik kan moeilijk een half uur gaan omrijden als mijn werk maar 10 minuten rijden isquote:Op zaterdag 20 december 2014 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eigenlijk ist dan zonde om daar zo'n auto voor te misbruiken, maja, het kan he![]()
Dan ga je ws idd wel aan die 1 op 5 komen, want je zal dan zelden of nooit van de choke stand af komen, alleen als je er idd mee naar je ouders gaat rijden..
Ja dat ga ik zeker doen, en af en toe in DE kijken of de begrenzer op 250 km/h nog werktquote:Op zaterdag 20 december 2014 15:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ding verdient eigenlijk wel een rit van minstens 100 km of meer zo nu en dan.
Schat dat ie na 50 km nog niet eens lekker doorgewarmd is.
Nou ja het lijkt me logisch dat hoe minder zuinig per cilinder / liter je auto is, hoe meer restwarmte er is om op te warmen, en hoe sneller hij warm is.quote:Op zaterdag 20 december 2014 15:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ding verdient eigenlijk wel een rit van minstens 100 km of meer zo nu en dan.
Schat dat ie na 50 km nog niet eens lekker doorgewarmd is.
Nee dat is niet waar, dit is een verschrikkelijk groot motorblok met iets van 10 liter olie.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nou ja het lijkt me logisch dat hoe minder zuinig per cilinder / liter je auto is, hoe meer restwarmte er is om op te warmen, en hoe sneller hij warm is.
Als er geen standkachel in zit zou hoe snel de kachel warm wordt die aanname ondersteunen...
Zowiezo zal je de lol van die v12 merken die paar keer dat je verder rijdt. Het is het nog steeds waard.![]()
Het zou me niets verbazen als er een element inzit om de koelvloeistof te verwarmenquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, dit is een verschrikkelijk groot motorblok met iets van 10 liter olie.
Dat is een dikke brok massa, dat warmt zomaar niet even op hoor.
Koelwater gaat snel maar de olie dat duurt zomaar eens een half uur.
En waar is de restwarmte als ik 's ochtends mijn auto instap???
Ja, want met een gemiddelde dieselprijs van ¤ 1,22 en ¤ 4.000 aan brandstofkosten en een verbruik van 1 op 20 betekent dat al 65.573 km.... en dat in een afgetrapte Mondeo die 7½ maand in bezit isquote:Op zaterdag 20 december 2014 14:18 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Je vergeet de bullshitfactor waardoor alles door tien gedeeld moet worden.
Lijkt me geen straf met die auto, en veel beter voor de auto natuurlijkquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:45 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar ik kan moeilijk een half uur gaan omrijden als mijn werk maar 10 minuten rijden is
Hoe snel is supersnel?quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:45 schreef junkiexp het volgende:
...
Kachel is wel supersnel warm trouwens, dat is echt fijn.
Maar het is een 7-serie, zou goed kunnen dat er een voorverwarmapparaat oid inzit.
Daarom geef in de vergelijking. In mijn auto rond de 5 liter. Met een verbruik van 1 op 20. Bij 10 liter met een verbruik van 1 op 5 is er per liter overduidelijk meer verbuik. En daarom meer restwarmte.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:23 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, dit is een verschrikkelijk groot motorblok met iets van 10 liter olie.
Dat is een dikke brok massa, dat warmt zomaar niet even op hoor.
Koelwater gaat snel maar de olie dat duurt zomaar eens een half uur.
En waar is de restwarmte als ik 's ochtends mijn auto instap???
Niet gemiddeld. Veel gereden in Duitsland en bergen. Gemiddeld denk ik 1 op 15 ofzo... en diesel was 1.40 a 1.50. Doe de berekening dan nog eens opnieuwquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want met een gemiddelde dieselprijs van ¤ 1,22 en ¤ 4.000 aan brandstofkosten en een verbruik van 1 op 20 betekent dat al 65.573 km.... en dat in een afgetrapte Mondeo die 7½ maand in bezit is
Minuut of 8 in de stad, dan begint hij al lekker heet te worden.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe snel is supersnel?
Bij mij begint de kachel na 3 km 50 km/u weg ongeveer te werken.
Veel sneller zal idd. wel wat extra verwarming vergen.
Heb je geen lijst van BMW met alle extra's op jouw bak?
Kan je via de dealer opvragen. Weet alleen niet wanneer ze daar mee begonnen zijn.
Mijn 2001 BMW zit wel in het systeem.
Nee, eerst ff netjes maken, leer heeft al 5 jaar geen onderhoud gehad denk ikquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:36 schreef Tinos85 het volgende:
Al foto's gemaakt?toch wel vet om zo'n ding te hebben.
En in de regen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:48 schreef junkiexp het volgende:
...
Ik heb de auto in het donker gekocht.
Klopt, en dan ook nog onder zo'n nieuwe lantaarnpaal met zo'n gasontladingslamp.quote:Op zaterdag 20 december 2014 21:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En in de regen waarschijnlijk.![]()
Dan zie je dus 0,0 van het plaatwerk/ lak.
Don't ask me, how I know
Kom je op 40.000 km uit.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:14 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Niet gemiddeld. Veel gereden in Duitsland en bergen. Gemiddeld denk ik 1 op 15 ofzo... en diesel was 1.40 a 1.50. Doe de berekening dan nog eens opnieuw
Klopt idd nog steeds niet. Sorry. Een gedeelte heb ik in die Fiesta gereden en die was zuiniger. Heb mijn vorige tankbeurt precies 50.000km gereden dit jaar.quote:Op zaterdag 20 december 2014 21:35 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Kom je op 40.000 km uit.
Nog steeds bullshit dus.
Zelfs nog geen foto voor WhatsApp gemaakt?quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee, eerst ff netjes maken, leer heeft al 5 jaar geen onderhoud gehad denk ik![]()
Buitenkant is ook flink mishandeld door de krasstraat en nu in het licht zie ik toch wel wat roest en putjes.
Ik heb de auto in het donker gekocht.
Maargoed, voor het bedrag wat ik heb betaald ga ik niet klagen
Een 7 serie is in een standaard donkere kleur al pooier genoegquote:Op zaterdag 20 december 2014 21:33 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als ik zeg dat ik een E38 mat zwart ga maken, word ik dan gebanned in PTA?
quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Wat nou mat zwart![]()
[ afbeelding ]
![]()
Ja echt he, en dan van die hele fout 5 spaaks 20 inch velgen eronder.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:06 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Een 7 serie is in een standaard donkere kleur al pooier genoeg
Nee Honingraat vind ik niks, en kut met schoonmaken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Honingraat of alpina eronder en verder zo houden
Jammer dat je niet aan de overkant woont. Onder oa. de Montevideo heb je dikke parkeergarages waar wel meer kostbaar blik staat.quote:Op zondag 21 december 2014 09:28 schreef junkiexp het volgende:
Nee eerst kijken of de basis goed is, daar heb je helemaal gelijk in![]()
Ga wel aan de voorkant ook PDC inbouwen, aan de achterkant zit het er al op.
Even voor jullie idee hoe groot de auto is, die staat momenteel in een enkel parkeervak en die zijn zijn voor Rotterdamse begrippen echt al groot, in een winkelstraat vermoed ik dat deze 10cm korter zijn.
...
Doen sommige mensen het ook niet expres? Mijn huisgenootje (die op alle fronten best egoïstisch is) houdt bijvoorbeeld een halve auto lengte ruimte over zodat ze makkelijker weg kan rijden. Ze vind het rottig om te steken.quote:Op zondag 21 december 2014 10:06 schreef Leandra het volgende:
Over het algemeen is het formaat van de auto die iemand rijdt een redelijke indicatie van zijn/haar parkeervaardigheden.
Dat verklaart al die gebakjes die een parkeervak groot genoeg voor een XC70 in volledig in beslag weten te nemen.
Overigens zijn er altijd uitzonderingen op de regel en is een grote auto geen garantie voor fatsoenlijke parkeervaardigheden, maar die mensen zouden eigenlijk helemaal niet moeten rijden.
Leuk verhaal, maar niemand interesseert dat...quote:Op zondag 21 december 2014 11:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Doen sommige mensen het ook niet expres? Mijn huisgenootje (die op alle fronten best egoïstisch is) houdt bijvoorbeeld een halve auto lengte ruimte over zodat ze makkelijker weg kan rijden. Ze vind het rottig om te steken.
Super irritant trouwens wanneer iedereen dat doet en er dus geen ruimte meer is. Gewoon wielen tegen het stoepje.
nn moet toch weer even iets over zichzelf vertellenquote:Op zondag 4 januari 2015 12:28 schreef ThePartyPooper het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar niemand interesseert dat...
T is voor de geefquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:02 schreef junkiexp het volgende:
Nog steeds erg tevreden, door de lage benzineprijzen gisteren vol kunnen tanken voor 110 euro
80 literquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:03 schreef Catch22- het volgende:
[..]
T is voor de geef
Ook een 80 liter tank? Ik moet toch even slikken als ik dat volgooi
Enne?quote:Op donderdag 18 december 2014 23:33 schreef junkiexp het volgende:
Van het weekend zelf even foto's schieten
Idd, ik heb ook een oldtimer Amerikaan met een V6 staan (zou in theorie dus misschien nog wat zuiniger kunnen zijn dan jouw Beemerquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
80 liter![]()
95 liter![]()
Boeiend want hobby![]()
Ging bij mij precies zo bij een 740. Dingen rijden gecombineerd 1 op 6/7, net iets teveel bij 18k km per jaarquote:Op maandag 2 februari 2015 15:44 schreef Klavots het volgende:
Uiteindelijk maar niet gekocht vanwege het verbruik (ik rij 15-18k per jaar)
Mooi topic dit. Stiekem al even zitten lurken hierquote:Op maandag 2 februari 2015 21:36 schreef junkiexp het volgende:
Maar bij het tanken was het een beetje raar, bij 86,66 liter sloeg de pomp niet af maar stopte helemaal?
Ook met de slang uit de vulopening kreeg ik er niets meer uit?
Genoeg geld op de rekening dus dat is het probleem niet.
Iemand dat wel eens gehad?
Zoals je ziet moet er nog een liter of 10 bij kunnen, meter staat ook niet helemaal in de hoek.
Heb ik weer
Ja ik lees het, bizar.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:30 schreef Housekeeper het volgende:
[..]
Mooi topic dit. Stiekem al even zitten lurken hier![]()
Ik denk dat je tegen het maximum aan bent gelopen wat je per keer kunt tanken.![]()
Zie bijvoorbeeld: http://www.supertank.nl/veel-gestelde-vragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |