abonnement Unibet Coolblue
pi_146820502
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:29 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Naar blanken eveneens, al zal dat minder duidelijk zijn. Wetten zijn ook veelal discriminerend. In Japan zal je altijd een buitenlander zijn. Volgens mij mag je zelfs als halfbloed ook helemaal niet het leger in bijvoorbeeld. Of het mag tegenwoordig wel, alleen kom je nooit door de keuring.

Het is compleet belachelijk eigenlijk en zoals Igen hierboven al zegt zie je tussen zeker de helft van de Koreanen en Japanners geen verschil. Die discriminatie naar Koreanen slaat echt helemaal nergens op en als je ziet hoe het komt dat vele Koreaanse families in Japan zijn terecht gekomen is het nog triester.
Bijzonder, het blijft een beetje het laatste mysterie van de westerse wereld. Ik neem aan dat je in Japan leeft/geleefd hebt? Hoe ervaren zij de economie, en de outlook naar de wereld?
so long and thanks for all the fish
pi_146821503


[ Bericht 50% gewijzigd door Speculant. op 21-11-2014 04:18:01 ]
pi_146822765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:07 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het volk moet zuiver blijven! Het is al erg genoeg met al die Koreaanse en Chinese besmettingen.

Ja, dat denken de meeste daar echt :')
Zie deze korte clipjes die ik laatst in een topic heb gebruikt om te zien hoeveel Japanners en Koreanen van elkaar houden
ONZ / Koreanen: de joden van Japan?
pi_146823266
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:23 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Zie deze korte clipjes die ik laatst in een topic heb gebruikt om te zien hoeveel Japanners en Koreanen van elkaar houden
ONZ / Koreanen: de joden van Japan?
Wat een topic :') In zo'n beetje heel oost azie heeft de bevolking een schijthekel aan Japan om historische redenen. In Japan aan alles wat niet Japans is. Iets waar ik het over had. Wat wil je eigenlijk zeggen?
pi_147382920
quote:
Rückgang stärker als befürchtet Japan ist wieder in der Rezession

Japans Wirtschaft ist neuen Daten zufolge im dritten Quartal des Jahres noch stärker geschrumpft als ursprünglich angenommen. Das Bruttoinlandsprodukt der drittgrößten Wirtschaft der Welt sei zwischen Juli und September aufs Jahr gerechnet um 1,9 Prozent zurückgegangen, legten überarbeitete Zahlen dar. Ursprüngliche Werte von Mitte November hatten von 1,6 Prozent gesprochen.
Die neuen Zahlen bestätigten, dass die japanische Ökonomie formal erneut in die Rezession gerutscht ist. Faktoren für den Rückschritt seien schwächere Investitionen von Unternehmen und Verbrauchern gewesen, hieß es. Im zweiten Quartal war die japanische Wirtschaft nach einer Mehrwertsteuererhöhung gar um 7,3 Prozent eingebrochen.

Mehrwertsteuererhöhung drückt Konjunktur

Die Erhöhung der Mehrwertsteuer von fünf auf acht Prozent im April wird als Hauptgrund dafür angesehen, warum die Wirtschaft nach der Erholung der letzten Rezession Ende 2012 wieder ins Stocken geraten war. Im November hatte Ministerpräsident Abe eine weitere Erhöhung der Steuer auf nunmehr zehn Prozent von 2015 auf April 2017 verschoben. Abe hatte zudem das Parlament aufgelöst und Neuwahlen für den 14. Dezember einberufen. Mit diesem Schritt wollte er sich die Rückendeckung seines Volkes für die Wirtschaftspolitik seiner Liberalen Demokratischen Partei holen.

Regierung wohl nicht gefährdet

Die Aktualisierung kommt sechs Tage, bevor am Sonntag Neuwahlen in Japan stattfinden. Diese hatte Regierungschef Shinzo Abe im Zuge der zunächst veröffentlichten Zahlen auf den Weg gebracht.Umfragen zufolge wird die Abe-Partei dank einer schwächelnden Opposition gar Sitze im Unterhaus hinzugewinnen anstatt welche zu verlieren. Ein Rücktritt des Ministerpräsidenten im Rahmen seiner sogenannten Abenomics-Wirtschaftsprogramms gilt damit also als äußerst unwahrscheinlich.

De huidige lagere olieprijs is voor de japanse handelsbalans wel gunstig omdat ze die olie importeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 08-12-2014 06:49:51 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 december 2014 @ 08:45:16 #31
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147383482
Japan is toast.

De dalende yen is inmiddels een negatieve factor voor de Japanse economie. Japan is allang niet meer het export land dat het ooit was, een groter deel van de economie heeft juist profijt van een hogere yen (Goldman Sachs had daar een paar dagen geleden een aardig rapport over). Dat geldt ook voor consumenten. Vandaar het toenemend aantal faillissementen.

Het probleem is dat Japan de dalende yen niet meer zal kunnen stoppen imo. De staatsschuld is 250% van GDP en pensioenfondsen zijn inmiddels verkopers van staatsleningen (vergrijzing). Dit wordt de komende jaren alleen maar slechter met een krimpende bevolking en meer oude mensen die van pensioen en/ of spaargeld moeten leven. Het gevolg is dat de centrale bank op dit moment het gat moet opvullen, want buitenlandse investeerders zul je niet vinden bij de huidige rentes. Dat betekent dat de BoJ momenteel de staatsschuld domweg monetariseert. Het is belangrijk om te begrijpen dat de Japanse QE daarom niet hetzelfde is als de Amerikaanse (of eventueel Europese), aangezien deze landen hun staatsschuld nog steeds gemakkelijk kunnen laten financieren door binnenlandse of buitenlandse partijen als de centrale bank dat niet meer doet.

Ik verwacht dat het "inflatie=goed" paradigma zijn langste tijd heeft gehad. Imo is hogere inflatie het ergste dat Japan kan overkomen. Dit drijft de kapitaalmarktrente op en aangezien bij de huidige lage rente al zo ongeveer de helft van de belastinginkomsten op gaan aan betaling van rente op bestaande schuld leidt een rentestijging van 1 of 2% al tot een failliet van de Japanse staat als meer dan 100% van de belastinginkomsten opgaan aan rentebetalingen. De Japanse centrale bank zal dus steeds meer moeten gaan monetariseren en dat is een dodelijke neergaande spiraal die uiteindelijk zal leiden tot een failliet Japan.

Veel mensen denken dat de centrale bank bij hogere inflatie gewoon de rente rond de nul kan houden door alles op te kopen, maar die mensen vergeten dat dit niet de "echte" rente is. Het maskeert slechts het echte rentetarief dat je in een vrije markt van vraag en aanbod zou hebben. Mensen zullen hun staatsobligaties op die artificieel hoge koersen verkopen aan de centrale bank en (bijv) Amerikaanse Treasuries kopen. Dit versterkt dan de neergaande spiraal van de yen en de Japanse economie. Het eindresultaat is hetzelfde: een failliet Japan.

De trigger voor een versnelling van de crisis komt denk ik op het moment dat de perceptie is dat Japan puur staatsschuld aan het monetariseren is (zoals ik hierboven uitlegde). Naar mijn mening is dat punt dit jaar al bereikt, maar het bredere publiek ziet dat kennelijk nog niet op die manier. Die monetarisering zal ook doorgaan want ik zie geen andere manier om op de huidige rente de Japanse staatsschuld te financieren.

Een ineenstorting van het Japanse kaartenhuis zal imo een paradigma verschuiving veroorzaken in hoe er wordt gedacht over staatsschuld, QE, rente en inflatie. Japan wordt immers altijd gebruikt als voorbeeld dat overheidstekorten en staatsschuld er niet toe doen en dat een centrale bank tot in de eeuwigheid rentes laag kan houden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147384394
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 08:45 schreef SeLang het volgende:
Japan is toast.

De dalende yen is inmiddels een negatieve factor voor de Japanse economie. Japan is allang niet meer het export land dat het ooit was, een groter deel van de economie heeft juist profijt van een hogere yen (Goldman Sachs had daar een paar dagen geleden een aardig rapport over). Dat geldt ook voor consumenten. Vandaar het toenemend aantal faillissementen.

Het probleem is dat Japan de dalende yen niet meer zal kunnen stoppen imo. De staatsschuld is 250% van GDP en pensioenfondsen zijn inmiddels verkopers van staatsleningen (vergrijzing). Dit wordt de komende jaren alleen maar slechter met een krimpende bevolking en meer oude mensen die van pensioen en/ of spaargeld moeten leven. Het gevolg is dat de centrale bank op dit moment het gat moet opvullen, want buitenlandse investeerders zul je niet vinden bij de huidige rentes. Dat betekent dat de BoJ momenteel de staatsschuld domweg monetariseert. Het is belangrijk om te begrijpen dat de Japanse QE daarom niet hetzelfde is als de Amerikaanse (of eventueel Europese), aangezien deze landen hun staatsschuld nog steeds gemakkelijk kunnen laten financieren door binnenlandse of buitenlandse partijen als de centrale bank dat niet meer doet.

Ik verwacht dat het "inflatie=goed" paradigma zijn langste tijd heeft gehad. Imo is hogere inflatie het ergste dat Japan kan overkomen. Dit drijft de kapitaalmarktrente op en aangezien bij de huidige lage rente al zo ongeveer de helft van de belastinginkomsten op gaan aan betaling van rente op bestaande schuld leidt een rentestijging van 1 of 2% al tot een failliet van de Japanse staat als meer dan 100% van de belastinginkomsten opgaan aan rentebetalingen. De Japanse centrale bank zal dus steeds meer moeten gaan monetariseren en dat is een dodelijke neergaande spiraal die uiteindelijk zal leiden tot een failliet Japan.

Veel mensen denken dat de centrale bank bij hogere inflatie gewoon de rente rond de nul kan houden door alles op te kopen, maar die mensen vergeten dat dit niet de "echte" rente is. Het maskeert slechts het echte rentetarief dat je in een vrije markt van vraag en aanbod zou hebben. Mensen zullen hun staatsobligaties op die artificieel hoge koersen verkopen aan de centrale bank en (bijv) Amerikaanse Treasuries kopen. Dit versterkt dan de neergaande spiraal van de yen en de Japanse economie. Het eindresultaat is hetzelfde: een failliet Japan.

De trigger voor een versnelling van de crisis komt denk ik op het moment dat de perceptie is dat Japan puur staatsschuld aan het monetariseren is (zoals ik hierboven uitlegde). Naar mijn mening is dat punt dit jaar al bereikt, maar het bredere publiek ziet dat kennelijk nog niet op die manier. Die monetarisering zal ook doorgaan want ik zie geen andere manier om op de huidige rente de Japanse staatsschuld te financieren.

Een ineenstorting van het Japanse kaartenhuis zal imo een paradigma verschuiving veroorzaken in hoe er wordt gedacht over staatsschuld, QE, rente en inflatie. Japan wordt immers altijd gebruikt als voorbeeld dat overheidstekorten en staatsschuld er niet toe doen en dat een centrale bank tot in de eeuwigheid rentes laag kan houden.
Ik kan me wel vinden in je verhaal maar voorlopig ondervindt japan nog weinig inflatie op de gevolgen van de recente BTW verhoging na. De lage energie en grondstofprijzen zullen Japan voorlopig nog wel even uit de wind houden. Ook is de volgende BTW verhoging uitgesteld tot 2017. Uiteindelijk zal als de yen blijft dalen de import duurder wordt en de inflatie gaan aanjagen zoals nu in Rusland gebeurt. Dan is er niet veel meer nodig om het hele kaartenhuis in elkaar te laten ploffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 08-12-2014 10:09:24 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_147385049
japan zal gewoon lekker doormodderen hoor.. de politiek daar is niet geschikt voor grote veranderingen.
inderdaad liever ten onder dan hervormen of immigratie toelaten.

en over immigratie, het is inderdaad een deel racisme, maar ook een deel cultuurbescherming. iedereen die wel eens in japan geweest is, snapt ook wel weer dat ze die geweldloze, strak georganiseerde maatschappij willen beschermen. het is vrij uniek.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 8 december 2014 @ 12:25:14 #34
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147387227
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik kan me wel vinden in je verhaal maar voorlopig ondervindt japan nog weinig inflatie op de gevolgen van de recente BTW verhoging na. De lage energie en grondstofprijzen zullen Japan voorlopig nog wel even uit de wind houden. Ook is de volgende BTW verhoging uitgesteld tot 2017. Uiteindelijk zal als de yen blijft dalen de import duurder wordt en de inflatie gaan aanjagen zoals nu in Rusland gebeurt. Dan is er niet veel meer nodig om het hele kaartenhuis in elkaar te laten ploffen.
Japan heeft momenteel mazzel met de gedaalde olieprijzen, waardoor de import inflatie lager is dan die anders zou zijn. Maar het begrotingstekort is 7,6% en dat verschil moet worden gemonetariseerd want er is in feite geen andere financieringsoptie meer (een groot verschil met de rest van de ontwikkelde wereld). Dat is mijn kernpunt. Naarmate meer mensen dat gaan onderkennen krijg je een zichzelf versterkende neerwaartse spiraal. Mogelijk is die spiraal al begonnen, kijkend naar de yen...

De cheerleaders van Abenomics leggen die lagere yen dit natuurlijk uit als succes, maar je moet je afvragen of de BoJ de daling nog kan stoppen als ze dat zouden willen...

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147392075
Is Keynes al gebeld om een verklaring?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_147410865
Intussen doet Amerika het redelijk goed maar de amerikahaters die daar zelf wonen zien dat anders in
pi_147419415
Fitch Places Japan's 'A+' IDRs on Rating Watch Negative (bron)

A+ is nog steeds upper grade, BBB+ (lower medium grade) lijkt me een betere rating als je uitgaat van de redelijke positieve aannames. Zelf vind ik Japan met een dergelijke yield gewoon junk, maar dat is meer van een risk/reward perspectief. :D

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:34 schreef NickGrouwen het volgende:
Intussen doet Amerika het redelijk goed maar de amerikahaters die daar zelf wonen zien dat anders in
Je bedoelt de goldbugs?

[ Bericht 13% gewijzigd door piepeloi55 op 09-12-2014 13:12:29 ]
pi_147949351
quote:
Centrale bank Japan doet beroep op bedrijven

Japanse bedrijven moeten hun geld laten rollen en meer investeren in personeel en machines. Dat stelde de Japanse centralebankpresident Haruhiko Kuroda donderdag.

Kuroda tracht met een zeer ruim monetair beleid een einde te maken aan de deflatie en de zeer trage economische groei die Japan jarenlang hebben gekenmerkt. De afgelopen tijd is er van succes op dat vlak echter weinig sprake. Mede door een verhoging van de btw kwam de Japanse economie dit jaar weer in een recessie terecht, terwijl de dalende olieprijs de inflatie drukt.

In navolging van premier Shinzo Abe richtte Kuroda daarom zijn pijlen op de bedrijven. Die moeten zich aanpassen aan een nieuwe realiteit en kunnen met hun investeringen de groei naar een hoger plan tillen, stelde hij. ,,Bedrijven die zich snel aanpassen, zullen de winnaars zijn en kunnen van een grote welvaart genieten'', aldus de centralebankpresident.

Stimuleringsbeleid

Japanse exporteurs profiteren van het stimuleringsbeleid, dat onder meer heeft gezorgd voor een forse daling van de yen ten opzichte van de dollar en de euro. Daardoor worden Japanse producten aantrekkelijker op de internationale markten.

Ondertussen wordt het ook steeds goedkoper voor de Japanse overheid om geld te lenen. Donderdag wist Japan voor het eerst in de geschiedenis leningen met een looptijd van twee jaar te plaatsen tegen een negatieve rente. Dat betekent dat investeerders geld toeleggen op het geld dat ze uitlenen.

De rente op bestaande tienjarige staatsobligaties zakte daarnaast tot het ongekend lage niveau van 0,3 procent.
De japanse bedrijven zullen pas gaan investeren als ze de vraag naar hun produkten op langere termijn zien stijgen. Daar zit denk ik het probleem. De hele wereld wil zijn export aanjagen om zijn schuldenbergen te kunnen financieren. Japan heeft ondertussen geduchte export concurrenten in de regio. Japanse bedrijven investeren in het buitenland.



quote:
Meanwhile, Japan’s government wants local firms to invest more at home. Quantitative easing has weakened the yen, making it more attractive to do so. But Japan’s rapidly ageing population means the domestic market is shrinking, undermining the incentive to build new factories. For every Canon, a camera-maker, which recently said it would increase the share of its production in Japan, there are several counter-examples, such as Mitsubishi Motors, a carmaker, which is building a new factory in Indonesia. Japanese firms focus more on profits than in the past, thanks to improvements in corporate governance, notes Robert Feldman of Morgan Stanley, an investment bank; that is prompting them to look for better prospects abroad.

The economist
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 december 2014 @ 15:18:03 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147951591
quote:
Ondertussen wordt het ook steeds goedkoper voor de Japanse overheid om geld te lenen. Donderdag wist Japan voor het eerst in de geschiedenis leningen met een looptijd van twee jaar te plaatsen tegen een negatieve rente. Dat betekent dat investeerders geld toeleggen op het geld dat ze uitlenen.
Wat nou investeerders? De centrale bank koopt momenteel alles op! _O-

En de dalende yen is helemaal niet persé goed voor de economie. Het deel van de economie dat baat heeft bij een hogere yen (huishoudens, binnenlandse services, etc) is groter dan het deel dat wel baat heeft bij een hogere yen (exporteurs).

Ik heb al eerder geschreven dat Japan de dalende yen waarschijnlijk niet meer zal kunnen stoppen, zelfs als ze dat willen.

Het goede nieuws is dat na de afgelopen verkiezingen Abe nog steviger in het zadel zit en dat gaat mogelijk helpen om het eindresultaat te versnellen. Abenomics gaat in een hogere versnelling en de nationalistische koers van Abe zal de relaties met China (hun grootste exportmarkt) niet verbeteren.

De ineenstorting van Japan is mijn #1 kandidaat voor de volgende trigger van een wereldwijde systeemcrisis en paradigma shift, al zit de Chinese bubble daar niet ver achter.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147968837
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2014 15:18 schreef SeLang het volgende:

De ineenstorting van Japan is mijn #1 kandidaat voor de volgende trigger van een wereldwijde systeemcrisis en paradigma shift, al zit de Chinese bubble daar niet ver achter.
En de ondergang van de EU & ¤ als goede #3??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_147970488
De EU zal blijven bestaan. De euro lijkt me onhoudbaar op termijn in de houdige vorm omdat het polariserend werkt en het verschil tussen arm en rijk versterkt. Privatize te gains and socialize the loses op een gigantische schaal. Vooral de langdurige jeugdwerkloosheid kan in toenemende mate tot extremisme leiden naarmate het besef van het kwartje dat eeuwige kansloosheid heet valt. Sociale onrust hangt als een zwaard van Damocles boven de eurozone.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 26 december 2014 @ 12:23:58 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_147971418
De euro is altijd een slecht idee geweest maar ik denk dat die toch blijft bestaan, al zullen er op termijn mogelijk een aantal landen uit vallen. Over het algemeen is juist in problematische landen de steun voor de euro onder de bevolking hoog, want ze begrijpen dondersgoed wat er gebeurt men hun spaargeld en pensioenen als ze terugkeren naar een eigen munt. Vraag maar eens aan een Griek of hij terug wil naar de dragme. Je kunt daaruit concluderen dat het voordeel van de euro niet zozeer de door politici benadrukte voordelen zijn maar het feit dat met de euro de nationale politici niet meer bij de geldpers kunnen!

Ondanks alle problemen vind ik dat de financiële berichtgeving te negatief is over de eurozone vergeleken met de USA/ Japan/ UK/ Japan. Maar ik redeneer vanuit een ander paradigma.

Kijk eens naar de volgende getallen:

Land GDP Deficit
USA 2.7% -2.8%
UK 2.6% -5.8%
Eurozone 0.8% -2.9%
Japan -1.2% -7.6%

Dan zie je dat de USA momenteel de hoogste GDP groei heeft (2.7%) maar ondanks dat nog steeds een begrotingstekort van 2.8%. De eurozone heeft ondanks de lage GDP-groei (=minder belastinginkomsten) een tekort dat vergelijkbaar is met het Amerikaanse. Eigenlijk best een goede prestatie! De UK doet het ondanks de hoge groei op dat vlak veel slechter en Japan is in alle opzichten een totale mislukking - al decennia lang.

Ik weet dat de group-thinking economische elite precies andersom redeneert: de eurozone moet hogere tekorten draaien om de economie te "stimuleren", net zoals Japan dat nu al twee decennia lang doet (zonder resultaat) en dat tekorten "er niet toe doen".

Maar dat laatste is imo een droom waaruit men vroeg of laat gaat ontwaken. En zoals ik ergens hierboven al uitlegde denk ik dat Japan straks de wekker gaat zijn die afloopt en dat dat moment nu echt dichtbij komt. Dat zal dan een paradigma verschuiving geven wat betreft hoe men tegen de overheidstekorten aankijkt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_147975960
Als ik het met mensen over Japan heb (niet hier op Fok bedoel ik) dan hoor ik ze altijd zeggen oh ze zullen hun grenzen wel opengooien hoor en immigranten binnenlaten

Veel mensen snappen het maar niet. Dit gaat NOOIT gebeuren, Japan gaat liever puur Japans ten onder dan dat ze immigranten toe laten, zo zijn ze gewoon, ze willen absoluut geen buitenlanders hebben. Japan is een leuk land om te bezoeken en om er te werken maar je wilt er liever niet wonen

Zelfs Zuid Korea (waar er opvattingen heersen mbt "zuiverheid van het bloed") is nu keihard bezig met immigratie en multiculturalisme, de bevolkingssamenstelling daar is snel aan het veranderen
pi_148001503
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 15:27 schreef NickGrouwen het volgende:
Als ik het met mensen over Japan heb (niet hier op Fok bedoel ik) dan hoor ik ze altijd zeggen oh ze zullen hun grenzen wel opengooien hoor en immigranten binnenlaten

Veel mensen snappen het maar niet. Dit gaat NOOIT gebeuren, Japan gaat liever puur Japans ten onder dan dat ze immigranten toe laten, zo zijn ze gewoon, ze willen absoluut geen buitenlanders hebben. Japan is een leuk land om te bezoeken en om er te werken maar je wilt er liever niet wonen

Zelfs Zuid Korea (waar er opvattingen heersen mbt "zuiverheid van het bloed") is nu keihard bezig met immigratie en multiculturalisme, de bevolkingssamenstelling daar is snel aan het veranderen
Japan probeert zoveel mogelijk het tekort aan personeel op te vangen middels robotisering en automatisering. Dit begon met productieprocessen. Nu zie je dat de focus meer bij de verpleging van ouderen komt te liggen met behulp van robotisering. De ontsparing kunnen ze er echter niet mee voorkomen. Dat is in combi met een torenhoge staatsschuld een probleem.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148004594
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 12:23 schreef SeLang het volgende:
En zoals ik ergens hierboven al uitlegde denk ik dat Japan straks de wekker gaat zijn die afloopt en dat dat moment nu echt dichtbij komt. Dat zal dan een paradigma verschuiving geven wat betreft hoe men tegen de overheidstekorten aankijkt.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een compleet bankrupt van de overheid? Of van de maakindustrie? Armoede overal in het land? Sociale onrust?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_148323161
Japan heeft forex reserves van 150 biljoen yen. Dat is 3x hun gat in het budget. Kunnen ze daarmee niet tijdje mee vooruit?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 4 januari 2015 @ 18:27:23 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148325730
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:18 schreef jjaap1 het volgende:
Japan heeft forex reserves van 150 biljoen yen. Dat is 3x hun gat in het budget. Kunnen ze daarmee niet tijdje mee vooruit?
Nee, zo werkt dat niet. Er staan namelijk ook 150 biljoen aan verplichtingen tegenover. Het is geen pot geld die je kunt besteden ofzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148382488
Japan heeft alle wind mee op dit moment. Goedkope olie en grondstoffen, een lage yenkoers en een lage rente. Tel daarbij op een soepel lopende geldpers gevuld met laag geprijst papier en smeerolie. Het feest kan aanvangen want het moet nu wel goedkomen met Japan *O*
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_148382562
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 10:24 schreef blomke het volgende:

[..]

En de ondergang van de EU & ¤ als goede #3??
Als Malta al van substantieeele invloed is, wat zou een klap van Japan dan wel niet doen denk je?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148382587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:17 schreef Digi2 het volgende:
Japan heeft alle wind mee op dit moment. Goedkope olie en grondstoffen, een lage yenkoers en een lage rente. Tel daarbij op een soepel lopende geldpers gevuld met laag geprijst papier en smeerolie. Het feest kan aanvangen want het moet nu wel goedkomen met Japan *O*
Volgens mij is het zo dat olie vaak met lange termijn contracten gaat en dus niet direct merkbaar is, wellicht dat Selang dit kan aangeven, ik ben daar niet zo in thuis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')