abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 12:57:45 #151
5428 crew  miss_sly
pi_146986089
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het is ook maar waar je je op instelt. Wij waren afgelopen zomer een week in Oostenrijk. Drie dagen supermooi weer gehad (28 graden en volop zon), één dag dramatisch weer (13 graden en bakken met regen :X ) en twee dagen redelijk weer (20 graden, bewolkt).
We hebben het zo gepland dat we de berg- en buitenzwem-activiteiten op de eerste drie mooie dagen deden. De dramatische dag zijn we naar een wellness-resort geweest O+ en de andere dagen hebben we geshopt en gewandeld.

En we hebben echt een topvakantie gehad. Je weet meestal al een paar dagen vantevoren het weer en daar kun je je activiteiten op afstemmen.

Ik denk inderdaad wel dat je op een eiland wat beperkter bent in het uitzoeken van activiteiten. Maar ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest ( :@ ) dus ik spreek niet uit ervaring.
Ja, natuurlijk, pech kun je altijd hebben. Wij hadden drie dagen Disneyland Parijs half juli en we hebben drie dagen regen en kou (echt koud!) gehad. Verwacht je niet, kan gebeuren.

Maar toch zoek in voor mijn zomervakantie wel een land en streek uit waar de kans op mooi weer groot is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:12:09 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146988413
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik zoek sites voor vakantiehuizen in Italie... Iemand tips?
Je kunt ook even zoeken op agriturismo!
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:19:54 #153
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146988666
Ik ga inderdaad naar Terschelling, niet naar Texel. :P

Maar de gok van het weer nemen we inderdaad. Daar spelen een paar overwegingen mee.

- We hebben een paar keer gehad (zeker afgelopen jaar) dat we 1500 km hadden gereden om dan alsnog in redelijk tot slecht weer te zitten. Tsja, dat was dus niet echt de moeite (en in NL was het toen schitterend weer, was zo half - eind juli afgelopen jaar). Mocht het in NL matig weer zijn, dan heb je er in ieder geval niet twee dagen rijden op zitten.
- Wat we voor de kinderen zoeken is niet zo ingewikkeld; zwemmen, speeltuin, fietsen, vriendjes, een beetje animatie (maar niet per se). Daarvoor hoef je allemaal niet per se naar het buitenland.
- Het is ook een beetje verwachtingsmanagement: in NL weet je dat het weer niet optimaal kan zijn, daar stel je je dus op in. Ook een trui en een regenjas mee dus.
- Op Terschelling is ook genoeg indoors te doen. En nogmaals, het komt op de Wadden bijna nooit voor dat het de hele dag regent.
- 't Is niet dat we xenofoob zijn ofzo, we zijn tot dusver eindeloos met de kinderen op stap geweest (Noorwegen, Zweden, Frankrijk, Turkije, Spanje). We hadden gewoon zin in wat anders. We zijn beiden opgegroeid met zeil- of kampeervakanties (vaak in NL), dus een beetje nattigheid vinden we niet zo erg.

Nouja, we nemen gewoon de gok dit jaar. Als het tegenvalt, pech gehad, dan zoeken we op een ander moment wel weer de zon op. Maar ik begrijp dat het voor iedereen anders is hoor. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146988829
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:19 schreef Svyatagor het volgende:

Nouja, we nemen gewoon de gok dit jaar. Als het tegenvalt, pech gehad, dan zoeken we op een ander moment wel weer de zon op. Maar ik begrijp dat het voor iedereen anders is hoor. :)
Hier ook zo, maar dan Zeeland. Drie weken. In een huis.
Ik heb gewoon echt echt echt een keer geen zin om lang te rijden met vier kinderen. Dat is gewoon geen leuk begin en eind van de vakantie. Hoe goed ze het ook doen in de auto hoor, ik heb er veel stress van.
Voor het eerst in heel lange tijd dat we niet verder weg gaan en ik heb er zin in.
Met een meidenkwartet
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 14:28:32 #155
5428 crew  miss_sly
pi_146988916
O, ik begrijp zeker wel dat je geen zin hebt om dat stuk te rijden. En ik begrijp ook best dat je een keer het risico neemt, zeker gezien de mooie julimaanden die we de afgelopen jaren hebben gehad.

Maar ik persoonlijk kan het niet. Ik heb echt, echt behoefte aan zon en warmte in mijn enige vakantie en in Zuid-Frankrijk is die kans nu eenmaal een stuk groter dan in Nederland. Sterker nog, ik zag een aardige camping in de Elzas, maar dat is ook in de zomer een vochtig gebied, dus dat valt af. Gewoon, voor de zekerheid.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:28:35 #156
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146988918
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon ver genoeg rijden tot je geen groen gras meer ziet...
Oh, je komt eerdaags langs? :+

Wij gaan ieder jaar in Nederland op vakantie, en meestal is het weer uitstekend. Nederlanders hebben er een beetje een handje van om een 'vreselijke zomer' te hebben als het een week geregend heeft.

Afgelopen jaar was het in Zuid-Frankrijk wel akelig koud en regenachtig, begin juli.
pi_146988980
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:28 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wij gaan ieder jaar in Nederland op vakantie, en meestal is het weer uitstekend. Nederlanders hebben er een beetje een handje van om een 'vreselijke zomer' te hebben als het een week geregend heeft.

Afgelopen jaar was het in Zuid-Frankrijk wel akelig koud en regenachtig, begin juli.
als echte nederlander hoor je wel te klagen over het nederlandse weer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:32:22 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146989043
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:19 schreef bitterend het volgende:
Volgende stedentrip willen we naar Kopenhagen! iemand tips hoe en wat?
Zoo & aquaruim & tivoli staat op het lijst!
Ga je met de auto? De Ferry Puttgarden-Rodby is goed aan te rijden, houd alleen rekening met drukte in Duitland, wegens file zijn wij twee uur extra onderweg geweest en hebben we de boot gemist -O- (ik had vanuit de auto gebeld, en we konden gelukkig op hetzelfde ticket een boot later nemen, maar daar hadden we mazzel mee, standaard was het niet).
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 14:33:19 #159
5428 crew  miss_sly
pi_146989078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:28 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Afgelopen zomer was Frankrijk begin juli helemaal niet fijn. Zoals ik zei: we hadden drie dagen regen en kou in Disneyland. Niet verwacht, we hadden gedacht extra zonnebrandcreme mee te moeten menen :')

Maar goed, de weken erna waren wel fijn. En ik hou van het landschap, het eten, even iets anders dan Nederland, welk deel van Nederland dan ook.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:33:45 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146989092
Overigens: Tivoli O+.
KuikenGuppy
pi_146989117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ga je met de auto? De Ferry Puttgarden-Rodby is goed aan te rijden, houd alleen rekening met drukte in Duitland, wegens file zijn wij twee uur extra onderweg geweest en hebben we de boot gemist -O- (ik had vanuit de auto gebeld, en we konden gelukkig op hetzelfde ticket een boot later nemen, maar daar hadden we mazzel mee, standaard was het niet).
Nee DL wil graag vliegen :D en met Transavia is niet zo duur zag ik!

balen van die file zeg! waar waren jullie in DK?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146989129
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:33 schreef Burdie het volgende:
Overigens: Tivoli O+.
Heb je meer tips :+ waar hebben jullie geslapen?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:37:29 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146989215
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:34 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee DL wil graag vliegen :D en met Transavia is niet zo duur zag ik!

balen van die file zeg! waar waren jullie in DK?
Wij waren op doorreis naar Zweden, dus over DK geen tips ;)
Ik was als klein meisje in Kopenhagen, vooral het reuzenrad in Tivoli heeft ontzettend veel indruk op me gemaakt O+.
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 14:39:34 #164
45833 crew  Fogel
pi_146989297
In Kopenhagen kan ik Scandic Front aanraden. De familiekamer die ik destijds had was voorzien van twee slaapkamers, een kleine huiskamer, een badkamer en een balkon van zo'n 20m2. De locatie is ook prima.
Met een Copenhagen Card kan je gratis met het OV en veel musea gratis of tegen gereduceerd tarief in.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_146989397
Ziet er mooi uit!! ^O^ bedankt voor de tip!
pi_146990468
Ook nog op ons lijstje: Noorwegen en Zweden, maar dan als de kleine man iets groter is en lekker buiten kan ravotten.

Overigens maakt het kinderen over het algemeen helemaal niets uit wat voor het weer het is. Het 'probleem' ligt bij de ouders.

Wij blijven niet in Nederland (voorgaande jaren met zijn 2tjes niet en nu met zijn 3tjes ook niet) omdat ik Nederland in het hoogseizoen echt belachelijk duur vind.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:17:02 #167
5428 crew  miss_sly
pi_146990672
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:11 schreef exode het volgende:
Ook nog op ons lijstje: Noorwegen en Zweden, maar dan als de kleine man iets groter is en lekker buiten kan ravotten.

Overigens maakt het kinderen over het algemeen helemaal niets uit wat voor het weer het is. Het 'probleem' ligt bij de ouders.

Wij blijven niet in Nederland (voorgaande jaren met zijn 2tjes niet en nu met zijn 3tjes ook niet) omdat ik Nederland in het hoogseizoen echt belachelijk duur vind.
In het hoogseizoen is alles duur.

Klopt dat het voor kinderen weinig uitmaakt wat voor weer het is, maar we zijn met drieën op vakantie, zij is niet alleen ;)
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:20:16 #168
45833 crew  Fogel
pi_146990826
Zweden en Noorwegen zijn nou ook weer niet de goedkoopste vakantielanden ;)
Maar een groot voordeel is dat in de skigebieden erg veel leeg staat in de zomer waardoor je voor heel weinig geld apartementen kan huren.
In Noorwegen is voornamelijk de maand juli paradoxaal genoeg laagseizoen (omdat de Noren dan zelf in het buitenland of in hun hut zitten) en de hotelprijzen zijn dan erg schappelijk. Een (junior) suite in een congreshotel kost meestal niet veel meer dan 1000 NOK (zo'n 120 euro) per nacht. Normale hotelkamers in fatsoenlijke hotels boek je voor 500-600NOK.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_146990975
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In het hoogseizoen is alles duur.

Klopt dat het voor kinderen weinig uitmaakt wat voor weer het is, maar we zijn met drieën op vakantie, zij is niet alleen ;)
Nee hoor....ik schrik me alleen de pleuris als ik in Nederland zoek of dingen met entertainment. Het enige waar je buiten grijpt zijn de zonvakantie aanbiedingen, maar die trekken mij niet bepaald. Maar ik zoek ook wel heel extreem...:) (dat wil zeggen, ik zoek, zoek, zoek en vind en dat kost me zoveel uur dat het wellicht niet eens meer goedkoop is te noemen)
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:24:29 #170
5428 crew  miss_sly
pi_146991019
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:23 schreef exode het volgende:

[..]

Nee hoor....ik schrik me alleen de pleuris als ik in Nederland zoek of dingen met entertainment. Het enige waar je buiten grijpt zijn de zonvakantie aanbiedingen, maar die trekken mij niet bepaald. Maar ik zoek ook wel heel extreem...:) (dat wil zeggen, ik zoek, zoek, zoek en vind en dat kost me zoveel uur dat het wellicht niet eens meer goedkoop is te noemen)
Ik begrijp je niet helemaal.
pi_146991027
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:20 schreef Fogel het volgende:
Zweden en Noorwegen zijn nou ook weer niet de goedkoopste vakantielanden ;)
Maar een groot voordeel is dat in de skigebieden erg veel leeg staat in de zomer waardoor je voor heel weinig geld apartementen kan huren.
In Noorwegen is voornamelijk de maand juli paradoxaal genoeg laagseizoen (omdat de Noren dan zelf in het buitenland of in hun hut zitten) en de hotelprijzen zijn dan erg schappelijk. Een (junior) suite in een congreshotel kost meestal niet veel meer dan 1000 NOK (zo'n 120 euro) per nacht. Normale hotelkamers in fatsoenlijke hotels boek je voor 500-600NOK.
Ik vind het persoonlijk niet erg om geld uit te geven tijdens een vakantie maar wel als een huisje in maart bij wijze van spreken ¤ 200 kost en in juli ¤ 1000. Dan ben je mij kwijt. Maar ja het zit allemaal vol dus ik ben apart denk ik ;)
pi_146991093
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet helemaal.
Dat Nederland echt belachelijk duur is in het hoogseizoen. Wij gaan al 9,5 jaar alleen maar tijdens schoolvakanties op vakantie en ben nog nooit zo geschrokken als afgelopen zomer toen ik dacht: we blijven dichtbij met die kleine.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:26:48 #173
5428 crew  miss_sly
pi_146991105
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef exode het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk niet erg om geld uit te geven tijdens een vakantie maar wel als een huisje in maart bij wijze van spreken ¤ 200 kost en in juli ¤ 1000. Dan ben je mij kwijt. Maar ja het zit allemaal vol dus ik ben apart denk ik ;)
Tja, als je geen keus hebt...
Vorig jaar gingen we 2 weken voor 400 euro naar dezelfde camping waar we afgelopen juli bijna 4x zoveel voor betaalde. Dezelfde stacaravan. Maar alles uitverkocht, dus tja.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 15:27:23 #174
5428 crew  miss_sly
pi_146991128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:26 schreef exode het volgende:

[..]

Dat Nederland echt belachelijk duur is in het hoogseizoen. Wij gaan al 9,5 jaar alleen maar tijdens schoolvakanties op vakantie en ben nog nooit zo geschrokken als afgelopen zomer toen ik dacht: we blijven dichtbij met die kleine.
Misschien omdat je het niet verwacht in Nederland? Ik denk dat de prijzen hier niet hoger liggen dan in Frankrijk of Italie, bijvoorbeeld.
pi_146991250
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:11 schreef exode het volgende:

Uh... Ook in het buitenland is het belachelijk duur in het hoofdseizoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')