Ja, natuurlijk, pech kun je altijd hebben. Wij hadden drie dagen Disneyland Parijs half juli en we hebben drie dagen regen en kou (echt koud!) gehad. Verwacht je niet, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het is ook maar waar je je op instelt. Wij waren afgelopen zomer een week in Oostenrijk. Drie dagen supermooi weer gehad (28 graden en volop zon), één dag dramatisch weer (13 graden en bakken met regen) en twee dagen redelijk weer (20 graden, bewolkt).
We hebben het zo gepland dat we de berg- en buitenzwem-activiteiten op de eerste drie mooie dagen deden. De dramatische dag zijn we naar een wellness-resort geweesten de andere dagen hebben we geshopt en gewandeld.
En we hebben echt een topvakantie gehad. Je weet meestal al een paar dagen vantevoren het weer en daar kun je je activiteiten op afstemmen.
Ik denk inderdaad wel dat je op een eiland wat beperkter bent in het uitzoeken van activiteiten. Maar ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest () dus ik spreek niet uit ervaring.
Je kunt ook even zoeken op agriturismo!quote:Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik zoek sites voor vakantiehuizen in Italie... Iemand tips?
Hier ook zo, maar dan Zeeland. Drie weken. In een huis.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:19 schreef Svyatagor het volgende:
Nouja, we nemen gewoon de gok dit jaar. Als het tegenvalt, pech gehad, dan zoeken we op een ander moment wel weer de zon op. Maar ik begrijp dat het voor iedereen anders is hoor.
Oh, je komt eerdaags langs?quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon ver genoeg rijden tot je geen groen gras meer ziet...
als echte nederlander hoor je wel te klagen over het nederlandse weer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh, je komt eerdaags langs?
Wij gaan ieder jaar in Nederland op vakantie, en meestal is het weer uitstekend. Nederlanders hebben er een beetje een handje van om een 'vreselijke zomer' te hebben als het een week geregend heeft.
Afgelopen jaar was het in Zuid-Frankrijk wel akelig koud en regenachtig, begin juli.
Ga je met de auto? De Ferry Puttgarden-Rodby is goed aan te rijden, houd alleen rekening met drukte in Duitland, wegens file zijn wij twee uur extra onderweg geweest en hebben we de boot gemistquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:19 schreef bitterend het volgende:
Volgende stedentrip willen we naar Kopenhagen! iemand tips hoe en wat?
Zoo & aquaruim & tivoli staat op het lijst!
Afgelopen zomer was Frankrijk begin juli helemaal niet fijn. Zoals ik zei: we hadden drie dagen regen en kou in Disneyland. Niet verwacht, we hadden gedacht extra zonnebrandcreme mee te moeten menenquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh, je komt eerdaags langs?
Wij gaan ieder jaar in Nederland op vakantie, en meestal is het weer uitstekend. Nederlanders hebben er een beetje een handje van om een 'vreselijke zomer' te hebben als het een week geregend heeft.
Afgelopen jaar was het in Zuid-Frankrijk wel akelig koud en regenachtig, begin juli.
Nee DL wil graag vliegenquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ga je met de auto? De Ferry Puttgarden-Rodby is goed aan te rijden, houd alleen rekening met drukte in Duitland, wegens file zijn wij twee uur extra onderweg geweest en hebben we de boot gemist(ik had vanuit de auto gebeld, en we konden gelukkig op hetzelfde ticket een boot later nemen, maar daar hadden we mazzel mee, standaard was het niet).
Heb je meer tipsquote:
Wij waren op doorreis naar Zweden, dus over DK geen tipsquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:34 schreef bitterend het volgende:
[..]
Nee DL wil graag vliegenen met Transavia is niet zo duur zag ik!
balen van die file zeg! waar waren jullie in DK?
In het hoogseizoen is alles duur.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:11 schreef exode het volgende:
Ook nog op ons lijstje: Noorwegen en Zweden, maar dan als de kleine man iets groter is en lekker buiten kan ravotten.
Overigens maakt het kinderen over het algemeen helemaal niets uit wat voor het weer het is. Het 'probleem' ligt bij de ouders.
Wij blijven niet in Nederland (voorgaande jaren met zijn 2tjes niet en nu met zijn 3tjes ook niet) omdat ik Nederland in het hoogseizoen echt belachelijk duur vind.
Nee hoor....ik schrik me alleen de pleuris als ik in Nederland zoek of dingen met entertainment. Het enige waar je buiten grijpt zijn de zonvakantie aanbiedingen, maar die trekken mij niet bepaald. Maar ik zoek ook wel heel extreem...:) (dat wil zeggen, ik zoek, zoek, zoek en vind en dat kost me zoveel uur dat het wellicht niet eens meer goedkoop is te noemen)quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het hoogseizoen is alles duur.
Klopt dat het voor kinderen weinig uitmaakt wat voor weer het is, maar we zijn met drieën op vakantie, zij is niet alleen
Ik begrijp je niet helemaal.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:23 schreef exode het volgende:
[..]
Nee hoor....ik schrik me alleen de pleuris als ik in Nederland zoek of dingen met entertainment. Het enige waar je buiten grijpt zijn de zonvakantie aanbiedingen, maar die trekken mij niet bepaald. Maar ik zoek ook wel heel extreem...:) (dat wil zeggen, ik zoek, zoek, zoek en vind en dat kost me zoveel uur dat het wellicht niet eens meer goedkoop is te noemen)
Ik vind het persoonlijk niet erg om geld uit te geven tijdens een vakantie maar wel als een huisje in maart bij wijze van spreken ¤ 200 kost en in juli ¤ 1000. Dan ben je mij kwijt. Maar ja het zit allemaal vol dus ik ben apart denk ikquote:Op dinsdag 25 november 2014 15:20 schreef Fogel het volgende:
Zweden en Noorwegen zijn nou ook weer niet de goedkoopste vakantielanden
Maar een groot voordeel is dat in de skigebieden erg veel leeg staat in de zomer waardoor je voor heel weinig geld apartementen kan huren.
In Noorwegen is voornamelijk de maand juli paradoxaal genoeg laagseizoen (omdat de Noren dan zelf in het buitenland of in hun hut zitten) en de hotelprijzen zijn dan erg schappelijk. Een (junior) suite in een congreshotel kost meestal niet veel meer dan 1000 NOK (zo'n 120 euro) per nacht. Normale hotelkamers in fatsoenlijke hotels boek je voor 500-600NOK.
Dat Nederland echt belachelijk duur is in het hoogseizoen. Wij gaan al 9,5 jaar alleen maar tijdens schoolvakanties op vakantie en ben nog nooit zo geschrokken als afgelopen zomer toen ik dacht: we blijven dichtbij met die kleine.quote:
Tja, als je geen keus hebt...quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:24 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk niet erg om geld uit te geven tijdens een vakantie maar wel als een huisje in maart bij wijze van spreken ¤ 200 kost en in juli ¤ 1000. Dan ben je mij kwijt. Maar ja het zit allemaal vol dus ik ben apart denk ik
Misschien omdat je het niet verwacht in Nederland? Ik denk dat de prijzen hier niet hoger liggen dan in Frankrijk of Italie, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:26 schreef exode het volgende:
[..]
Dat Nederland echt belachelijk duur is in het hoogseizoen. Wij gaan al 9,5 jaar alleen maar tijdens schoolvakanties op vakantie en ben nog nooit zo geschrokken als afgelopen zomer toen ik dacht: we blijven dichtbij met die kleine.
Uh... Ook in het buitenland is het belachelijk duur in het hoofdseizoen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 15:11 schreef exode het volgende:
Ook nog op ons lijstje: Noorwegen en Zweden, maar dan als de kleine man iets groter is en lekker buiten kan ravotten.
Overigens maakt het kinderen over het algemeen helemaal niets uit wat voor het weer het is. Het 'probleem' ligt bij de ouders.
Wij blijven niet in Nederland (voorgaande jaren met zijn 2tjes niet en nu met zijn 3tjes ook niet) omdat ik Nederland in het hoogseizoen echt belachelijk duur vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |