Is zo'n tentje ook nog een oplossing als je kindje kan zitten? Wij hebben er wel eens 1 geleend en dat ging in principe goed...na een speel half uurtje....ging de hele tent door dat heeft ie in een campingbed minder.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wij niet met de Air traveller, maar wel met de travel-cot peuter. Die laatste gebruiken we erg veel. Destijds aangeschaft voor op de boot, maar gaat nu iedere vakantie mee. Als het niet te vol is in het vliegtuig kan ze zelfs in het vliegtuig daar in slapen.
Edit: zit er zo eens naar te kijken en maar besteld om te proberen. Volgende week vliegen we, dus ik zal daarna wel even melden of het wat is.
Valerie is bijna 2 jaar, dus die kan wel meer dan alleen zitten.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:10 schreef exode het volgende:
Is zo'n tentje ook nog een oplossing als je kindje kan zitten? Wij hebben er wel eens 1 geleend en dat ging in principe goed...na een speel half uurtje....ging de hele tent door dat heeft ie in een campingbed minder.
Op de site staat tot vier maanden, maar mijn ervaring is dat je kindje tot twee jaar met turbulentie op schoot moet. In de gordel van de vliegtuigmaatschappij. Zelfde verhaal voor stijgen en dalen. Voor drie uur zou ik de moeite niet nemen. Ligt je kind net lekker te slapen kun je em weer wakker maken om in de gordel te doen. Onze ervaring was een geïrriteerd kind die we al snel op schoot (met gordel in de aanslag) lieten tukken.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:58 schreef exode het volgende:
Iemand ervaring met de Air Traveller van Deryan? http://www.deryan.com/airtraveller
Wij lieten de gordel idd gewoon om.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:24 schreef Gulara het volgende:
[..]
Op de site staat tot vier maanden, maar mijn ervaring is dat je kindje tot twee jaar met turbulentie op schoot moet. In de gordel van de vliegtuigmaatschappij. Zelfde verhaal voor stijgen en dalen. Voor drie uur zou ik de moeite niet nemen. Ligt je kind net lekker te slapen kun je em weer wakker maken om in de gordel te doen. Onze ervaring was een geïrriteerd kind die we al snel op schoot (met gordel in de aanslag) lieten tukken.
Helemaal waar..maak me alleen een beetje zorgen om de vertrektijd: 07:00 uur, dat betekent om een uur of 04:30 thuis weg. Duimen dat ie doorslaapt…..quote:Op woensdag 19 november 2014 21:24 schreef Gulara het volgende:
[..]
Op de site staat tot vier maanden, maar mijn ervaring is dat je kindje tot twee jaar met turbulentie op schoot moet. In de gordel van de vliegtuigmaatschappij. Zelfde verhaal voor stijgen en dalen. Voor drie uur zou ik de moeite niet nemen. Ligt je kind net lekker te slapen kun je em weer wakker maken om in de gordel te doen. Onze ervaring was een geïrriteerd kind die we al snel op schoot (met gordel in de aanslag) lieten tukken.
Hadden wij ook de vorige keer dat we op vakantie gingen. We moesten zelfs nog vroeger weg rond een uur of 3 's nachts. Wij gingen er vanuit dat hij eenmaal in de auto wel doorsliep.quote:Op donderdag 20 november 2014 09:15 schreef exode het volgende:
[..]
Helemaal waar..maak me alleen een beetje zorgen om de vertrektijd: 07:00 uur, dat betekent om een uur of 04:30 thuis weg. Duimen dat ie doorslaapt…..
Zweden, camper.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:53 schreef Mineola het volgende:
Heeft iemand leuke suggesties voor het voorjaar op max vijf/zes uur vliegen? We houden niet zo van resorts in zonbestemmingen, wel van kleinschaliger, cultuur, natuur en bezienswaardigheden. Maar een zomerachtig temperatuurtje en zwemmogelijkheid zou wel lekker zijn.
Antalya, en dan niet een resort erbuiten, maar Antalya zelf.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:53 schreef Mineola het volgende:
En vakantieplannen, ik hou ervanHeeft iemand leuke suggesties voor het voorjaar op max vijf/zes uur vliegen? We houden niet zo van resorts in zonbestemmingen, wel van kleinschaliger, cultuur, natuur en bezienswaardigheden. Maar een zomerachtig temperatuurtje en zwemmogelijkheid zou wel lekker zijn.
Het leek mij ook superhandig maar het gebruik viel dus wat tegenquote:Op donderdag 20 november 2014 15:03 schreef laziness het volgende:
Wij hebben de deryan travel cot peuter juist een paar jaar lang naar volle tevredenheid gebruikt. Op de grond of op bed.
Hond associatie heb ik er nooit bij gehad
Ik vind het jammer dat hij er uit is gegroeid want heerlijk handig klein pakketje.
Ollie was er zo aan gewend dat hij campingbedjes juist niks vond
Staat idd op het lijstje voor over een paar jaar!quote:
Antalya zou ik zelf nooit bedacht hebben nee, maar ik ben nu wel nieuwsgierig, ik ga eens kijken!quote:Op donderdag 20 november 2014 15:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Antalya, en dan niet een resort erbuiten, maar Antalya zelf.
Sevilla, Barcelona. In het voorjaar al prima weer en genoeg te doen.
Zweden lijkt me ook nogal frisjes in het voorjaar.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:42 schreef Mineola het volgende:
[..]
Het leek mij ook superhandig maar het gebruik viel dus wat tegen. Als we hem er wel vanaf het begin in gelegd hadden dan was het waarschijnlijk heel goed gegaan, maar nu waren die incidentele keren juist problematisch
Bij een volgende wil ik het wel
[..]
Staat idd op het lijstje voor over een paar jaar!Ik vergat erbij te zeggen dat we een kind van dan 2,5 hebben. Daarvoor is Zweden ook al heel leuk, maar kamperen, dammen bouwen en zwemmen in meertjes vind ik meer iets voor basisschoolleeftijd.
[..]
Antalya zou ik zelf nooit bedacht hebben nee, maar ik ben nu wel nieuwsgierig, ik ga eens kijken!
Barcelona vind ik meer iets voor een citytrip, we willen wat langer gaan (zomervakantie zeg maar). Andalusië is één van onze opties ja!
Hangt er vanaf. Het noorden wel natuurlijk. Maar het kan er opvallend warm zijn, al zal dat ook van jaar tot jaar schelen.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:49 schreef Svyatagor het volgende:
Zweden lijkt me ook nogal frisjes in het voorjaar.
Ja, ook in april / mei? Volgens mij komt het er dan niet snel boven de 20 - 22 graden op het midden van de dag. Dat is voor lekker buiten zitten en zwemmen enzo net te koud, vind ik. Maar goed, ik hou van warmtequote:Op donderdag 20 november 2014 15:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Het noorden wel natuurlijk. Maar het kan er opvallend warm zijn, al zal dat ook van jaar tot jaar schelen.
Hoe lang wilde je gaan dan en wat wil je er doen?quote:Op donderdag 20 november 2014 16:52 schreef Mineola het volgende:
Maar zijn de Griekse eilanden ook leuk voor meer dan een week? Het lijken me zo van de weekje in het voor-/najaarsbestemmingenDat was een beetje mijn idee van Corfu, honderd jaar geleden als interrailer. Hoewel Kreta wel wat groter is natuurlijk. Eilandhoppen zou wel kunnen maar dat lijkt me wel weer veel moeite en prijzig ook?
Bij Antalya moet ik vooral denken aan smerige hotels, 'red mijn vakantie' etc. Je zou het niet aanraden als dat niet ook anders zou zijn... dus ik ben benieuwd: wat zijn daar de aanraders?quote:Op donderdag 20 november 2014 16:56 schreef miss_sly het volgende:
Antalya vonden wij een fijne stad. We zijn er een paar keer bij vrienden geweest die er wonen. Het is een heel fijn klimaat, best westers met een mooie oude kern. Vanuit Antalya kun je een paar mooie uitstapjes maken en je bent met 15-30 minuten rijden bij een strand. Het eten is er ook heerlijk!
Ik bedoel dan ook echt Antalya, de stad, en niet de resorts in de plaatsjes erom heen. Hoewel we daar ook wel in een goed hotel hebben gezeten, ooit, maar dan betaal je ook meer.quote:Op donderdag 20 november 2014 17:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij Antalya moet ik vooral denken aan smerige hotels, 'red mijn vakantie' etc. Je zou het niet aanraden als dat niet ook anders zou zijn... dus ik ben benieuwd: wat zijn daar de aanraders?
(Maargoed, wij gaan altijd naar Chersonissos, daarover zijn natuurlijk ook legio vooroordelen)
Iquote:
Oeh! En waar zaten jullie dan?quote:Op donderdag 20 november 2014 20:30 schreef bitterend het volgende:
Ja! we zijn er 2 keer met DL van toen 17 en daarna met 23 maanden geweest!! De dierentuin gezien, aquarium, strand...rond gewandeld..mensen zijn zooo lief en houden echt van kinderen! We willen weer
Dat klinkt ideaal! Ik heb twee keer in Alfama gezeten en dat vond ik wel klimmen. Maar ik zie waarschijnlijk beren op de weg. Ik pm je wel, als we met het gezin een keer die kant opgaan!quote:Op donderdag 20 november 2014 20:35 schreef bitterend het volgende:
We hadden een appartement gehuurd 5 minuten lopen van de Castelo de São Jorge. Er was ook een supermarkt in de buurt en veel restaurantjes. Vond een appartement veel beter te doen dan een hotel..Waren zulke fijne mensen, ze brachten ons ook naar de vliegveld toen we weg moesten
Drager meenemen, wij waren er dit jaar met zoon van ruim anderhalf. Via Eliza was here iets geboekt een eindje buiten de stad, ergens aan de kust. Was een superplek!quote:Op donderdag 20 november 2014 20:28 schreef Limone het volgende:
[..]
ILissabon, maar met een kindje lijkt het met net wat veel gesjouw. Of heb jij een andere ervaring?
Ook interessant! Wij waren in september in Playa da Luz. Voor deze keer was het prima, maar ook een beetje.. saai.quote:Op donderdag 20 november 2014 21:51 schreef Mineola het volgende:
[..]
Drager meenemen, wij waren er dit jaar met zoon van ruim anderhalf. Via Eliza was here iets geboekt een eindje buiten de stad, ergens aan de kust. Was een superplek!
Ik had ook met liefde meer betaald voor een vlucht om bijvoorbeeld 09:00 maar helaas…Het was of dit of om 18:00 en dat leek me nog ongunstiger.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:53 schreef Mineola het volgende:
Ik woon niet heel ver van een vliegveld maar indien mogelijk betaal ik sinds kind met liefde ietsje meer voor een vlucht overdag tussen 7-19u en voor een directe vlucht op relatief korte afstandenSoms heb je die keus niet hoor, maar als het kan is dat mij het geld wel waard. Mijn ervaring is dat je tijdens de vlucht 100% gericht op je kind moet zijn (tenminste, dat is ons uitgangspunt ter voorkoming van eventuele overlast voor anderen
), dan vind ik het wel fijn als iedereen zo uitgerust mogelijk het vliegtuig instapt. Met een baby is dat inderdaad wel anders, die blijft vaak toch in de maxicosi en slaapt nog wat meer op onregelmatige tijden.
Die Airtraveller zou voor ons een overbodig item zijn, mijne had daar echt niet in willen zitten.
Het Deryan tentje heb ik wel, maar heel weinig gebruikt. Ik vond dat toch ook een moeilijk ding, want ik hield een beetje een hondenassociatie erbij. Op de grond neerzetten leek me niks en op een bed leek me eng ivm eraf rollen. Omdat we genoeg ruimte in de auto hebben namen we eigenlijk altijd het campingbedje mee.
Inmiddels is het wel een leuk ding om in te spelen, maar ik zie hem er niet in gaan slapen, haha.
En vakantieplannen, ik hou ervanHeeft iemand leuke suggesties voor het voorjaar op max vijf/zes uur vliegen? We houden niet zo van resorts in zonbestemmingen, wel van kleinschaliger, cultuur, natuur en bezienswaardigheden. Maar een zomerachtig temperatuurtje en zwemmogelijkheid zou wel lekker zijn.
Edit: geschikt voor kind van 2,5 en buiten Europa geen enkel probleem![]()
Hopen dat ie nog in de auto even slaapt. En vaak is zo'n nieuwe omgeving ook wel goed om een kind wakker en blij te houden. Stewardessen die langslopen. Knopjes/klepjes/leuningen. Uit het raam kijken. Dingen aanwijzen in de taxfree folder. Volledige aandacht van papa en mama. Allemaal lekkers om te eten (vliegende kinderen mogen altijd veel lekkers etenquote:Op vrijdag 21 november 2014 09:43 schreef exode het volgende:
[..]
Ik had ook met liefde meer betaald voor een vlucht om bijvoorbeeld 09:00 maar helaas…Het was of dit of om 18:00 en dat leek me nog ongunstiger.
En Schiphol is voor ons 25 minuutjes met de auto maar eenmaal daar vind ik het gedoe met parkeren, shuttle bus etc. Heel bewust voor Eindhoven gekozen…:) Kan hij nog uurtje slapen in auto en daar aangekomen is het parkeren en 5 minuten lopen.
We laten de Air Traveller nog even voor wat het is. Het is natuurlijk ook pas over 3 maanden, wie weet hoe ons mannetje dan is.
Kloptquote:Op zondag 23 november 2014 23:11 schreef Gulara het volgende:
[..]
Hopen dat ie nog in de auto even slaapt. En vaak is zo'n nieuwe omgeving ook wel goed om een kind wakker en blij te houden. Stewardessen die langslopen. Knopjes/klepjes/leuningen. Uit het raam kijken. Dingen aanwijzen in de taxfree folder. Volledige aandacht van papa en mama. Allemaal lekkers om te eten (vliegende kinderen mogen altijd veel lekkers eten).
In het ergste geval huilt ie drie uur. En als het een populaire familiebestemming is zal ie niet de enige zijn.
Die ziet er echt leuk uit. Ook niet al te groot, denk ik? Jullie hadden eigen kampeerspullen bij je, toch? Zijn er leuke dingen in de buurt te doen?quote:Op maandag 24 november 2014 00:01 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Moppert, afgelopen zomer zaten wij op camping ardeche in Privas. Heel goed bevallen! ! Zo goed dat we er komende zomer misschien wel weer heen gaan. Maar we ziten ook over Italië na te denken. Noorditalie. Iemand leuke ideeën?
Ik vind de parken van Roompot leuk, maar dat waren wel kinderloze weekendjes weg....quote:Op maandag 24 november 2014 10:07 schreef mikoxx het volgende:
Ik ben op zoek naar een vakantiepark, midden of noord nl, met indoorspeelgebeuren, (simpel) zwembad, waar een hond ook mee kan gaan, liefst geen landal (we willen graag eens iets anders dan landal...) voor een weekend. Iemand leuke tips, aanraders??
Hof van Saksen?quote:Op maandag 24 november 2014 10:07 schreef mikoxx het volgende:
Ik ben op zoek naar een vakantiepark, midden of noord nl, met indoorspeelgebeuren, (simpel) zwembad, waar een hond ook mee kan gaan, liefst geen landal (we willen graag eens iets anders dan landal...) voor een weekend. Iemand leuke tips, aanraders??
Thx, ga ik eens doenquote:Op maandag 24 november 2014 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Kijk eens op natuurhuisjes.nl (hoop dat ik de goede link heb gegeven.)
O, zonder -s, dus natuurhuisje.nl
Ginkelduin in Leersum. Grotendeels camping maar ze hebben ook huisjes. Hele mooie omgeving.quote:Op maandag 24 november 2014 10:07 schreef mikoxx het volgende:
weet niet hoe oud je kinderen zijn maar onze oudste van net drie destijds heeft zich enorm vermaakt in Quinta da Regaleira in Sintra, een korte treinreis van Lissabon. Absoluut een aanrader. Geweldig mooie tuinen met grotten, watervallen, geheime paadjes, kastelen en ondergrondse waterputten met wenteltrappen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:46 schreef exode het volgende:
Lissabon staat al langer op ons lijstje, ik voeg hem toe aan het lijstje (ik hou van lijstjes en we kijken dan in augustus wel eens wat het echt wordt) voor de oktober vakantie.Wat een leuk en handig topic is dit.
had je een huurauto? genoeg interessante cultuur in de algarve op korte stukjes rijden van Luz.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Ook interessant! Wij waren in september in Playa da Luz. Voor deze keer was het prima, maar ook een beetje.. saai.We misten cultuur en authenticiteit. Daar heeft een baby natuurlijk geen boodschap aan, maar voor ons is het wel even schakelen.
Hop-on hop-off bus nemen. Normaal vond ik dat maar suf maar met een kind van net 3 echt heerlijk, helemaal in Lissabon.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:28 schreef Limone het volgende:
[..]
ILissabon, maar met een kindje lijkt het met net wat veel gesjouw. Of heb jij een andere ervaring?
belvillaquote:Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik zoek sites voor vakantiehuizen in Italie... Iemand tips?
Nee, voor de volgende keer wel weer een optie.quote:Op maandag 24 november 2014 16:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
had je een huurauto? genoeg interessante cultuur in de algarve op korte stukjes rijden van Luz.
Ah, ja in dat geval ben je nogal beperkt en is Luz idd niet meer dan wat strand en appartementen.quote:Op maandag 24 november 2014 19:58 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, voor de volgende keer wel weer een optie.Deze keer moesten we echt nog even uitvinden hoe dat nu gaat, vakantie met een klein kind.
Dat was voor ons dit jaar de reden om naar een bestemming te gaan waar we eerder geweest zijn.quote:Op maandag 24 november 2014 19:58 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, voor de volgende keer wel weer een optie.Deze keer moesten we echt nog even uitvinden hoe dat nu gaat, vakantie met een klein kind.
Hij is dan 20 maanden, maar het is vooral op een lijstje hoor. Geen idee of we in oktober echt weggaan. Bedankt voor de tip in ieder geval!quote:Op maandag 24 november 2014 16:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
weet niet hoe oud je kinderen zijn maar onze oudste van net drie destijds heeft zich enorm vermaakt in Quinta da Regaleira in Sintra, een korte treinreis van Lissabon. Absoluut een aanrader. Geweldig mooie tuinen met grotten, watervallen, geheime paadjes, kastelen en ondergrondse waterputten met wenteltrappen.
Goede tip voor aanstaande ouders!quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat was voor ons dit jaar de reden om naar een bestemming te gaan waar we eerder geweest zijn.
Ik vind het nogal een gok.quote:Op maandag 24 november 2014 16:41 schreef Svyatagor het volgende:
Na drie zomers heel veel kilometers rijden en in (Z-)Frankrijk kamperen, gaan we het dit jaar helemaal anders doen. Kamperen op Terschelling![]()
Gokje qua weer, maar we gaan lang genoeg om altijd wel wat mooi weer te hebben. We komen vaker weekends op de Wadden, en het is altijd fijn. Dus daarom dachten we: dit jaar gewoon de zomervakantie daar vieren! Kunnen ze (dan 6 en 3) lekker fietsen, in het bos spelen, op het strand rauzen, vliegeren, barbecuen op de camping, chillen bij de strandtenten, ik zie het helemaal zitten. Vooral om binnen een paar uur op de bestemming te zijn, voorheen altijd minstens een overnachting in Noord-Frankrijk.
We hebben onszelf wel beloofd dat we, als het echt in het water valt, met de herfstvakantie naar de zon gaan. Maar op de Wadden waait het altijd snel over
voor het geld hoef je het overigens niet te doen, want een beetje camping kost 35 - 45 euro per nachtniet echt goedkoper dan Frankrijk ofzo
En op Texel valt niet heel veel overdekts te beleven, vermoed ik.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een gok.
Voor mezelf zou ik nooit 3 weken nederland kiezen omdat er zomaar 2 weken in het water kunnen vallen en je dan met 3 kinderen gedoemd bent tot je caravan en bij elkaar op de lip zitten of dingen ondernemen die overdekt zijn. Met andere woorden, dan ben ik na 3 weken vakantie toe aan 3 weken rust.
Texel is echt best wel leuk denk ik, maar mn zomervakantie waar ik een jaar erg hard voor heb gewerkt zal ik gewoon niet daar doorbrengen. Het is meer geschikt voor een weekendje weg.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En op Texel valt niet heel veel overdekts te beleven, vermoed ik.
Precies, is ook mijn idee. Het is ook niet dat je gemakkelijk een uitstapje maakt naar het vasteland, denk ik.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Texel is echt best wel leuk denk ik, maar mn zomervakantie waar ik een jaar erg hard voor heb gewerkt zal ik gewoon niet daar doorbrengen. Het is meer geschikt voor een weekendje weg.
Nou ja, het kan wel, want de boot gaat wel. Maar ook dat kost dan wel weer 35 eu per keer. En als ik 2 weken lang elke dag op en neer zou moeten, dan kan ik beter een villa met privezwembad huren in italie.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, is ook mijn idee. Het is ook niet dat je gemakkelijk een uitstapje maakt naar het vasteland, denk ik.
Ik wil ook mooi weer in mijn zomervakantie als dat mijn enige vakantie per jaar is!
Gewoon ver genoeg rijden tot je geen groen gras meer ziet...quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:11 schreef Mineola het volgende:
Ik vond Texel voor een weekje super, maar ik zat er wel in die prachtige zomerse week in september waardoor we elke dag op het strand konden zitten. Mijn echte zomervakantie van drie weken zou ik idd niet aandurven, hoewel ik beaam dat neerslag vaak overwaait op de Wadden! En het ook best minder/koeler/slechter weer kan zijn in het buitenland. Maar ik ben geloof ik gewoon niet zo'n vakantie in eigen land type
Quinta da Regaleira vonden wij én de anderhalfjarige ook fantastisch!
Het is ook maar waar je je op instelt. Wij waren afgelopen zomer een week in Oostenrijk. Drie dagen supermooi weer gehad (28 graden en volop zon), één dag dramatisch weer (13 graden en bakken met regenquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, is ook mijn idee. Het is ook niet dat je gemakkelijk een uitstapje maakt naar het vasteland, denk ik.
Ik wil ook mooi weer in mijn zomervakantie als dat mijn enige vakantie per jaar is!
dat er op Texel in elk geval heel veel voor kleine kinderen te doen is.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef MaLo het volgende:
Ik denk inderdaad wel dat je op een eiland wat beperkter bent in het uitzoeken van activiteiten.
Het is me nu duidelijk hoorquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:34 schreef Mineola het volgende:
Maar Svyatagor vroeg toch ook niet om tips op Terschelling? Het ging over vakantie op de Wadden en ik reageerde op jouw opmerking
[..]
dat er op Texel in elk geval heel veel voor kleine kinderen te doen is.
Ja, natuurlijk, pech kun je altijd hebben. Wij hadden drie dagen Disneyland Parijs half juli en we hebben drie dagen regen en kou (echt koud!) gehad. Verwacht je niet, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het is ook maar waar je je op instelt. Wij waren afgelopen zomer een week in Oostenrijk. Drie dagen supermooi weer gehad (28 graden en volop zon), één dag dramatisch weer (13 graden en bakken met regen) en twee dagen redelijk weer (20 graden, bewolkt).
We hebben het zo gepland dat we de berg- en buitenzwem-activiteiten op de eerste drie mooie dagen deden. De dramatische dag zijn we naar een wellness-resort geweesten de andere dagen hebben we geshopt en gewandeld.
En we hebben echt een topvakantie gehad. Je weet meestal al een paar dagen vantevoren het weer en daar kun je je activiteiten op afstemmen.
Ik denk inderdaad wel dat je op een eiland wat beperkter bent in het uitzoeken van activiteiten. Maar ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest () dus ik spreek niet uit ervaring.
Je kunt ook even zoeken op agriturismo!quote:Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik zoek sites voor vakantiehuizen in Italie... Iemand tips?
Hier ook zo, maar dan Zeeland. Drie weken. In een huis.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:19 schreef Svyatagor het volgende:
Nouja, we nemen gewoon de gok dit jaar. Als het tegenvalt, pech gehad, dan zoeken we op een ander moment wel weer de zon op. Maar ik begrijp dat het voor iedereen anders is hoor.
Oh, je komt eerdaags langs?quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:13 schreef Ticootje het volgende:
Gewoon ver genoeg rijden tot je geen groen gras meer ziet...
als echte nederlander hoor je wel te klagen over het nederlandse weer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh, je komt eerdaags langs?
Wij gaan ieder jaar in Nederland op vakantie, en meestal is het weer uitstekend. Nederlanders hebben er een beetje een handje van om een 'vreselijke zomer' te hebben als het een week geregend heeft.
Afgelopen jaar was het in Zuid-Frankrijk wel akelig koud en regenachtig, begin juli.
Ga je met de auto? De Ferry Puttgarden-Rodby is goed aan te rijden, houd alleen rekening met drukte in Duitland, wegens file zijn wij twee uur extra onderweg geweest en hebben we de boot gemistquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:19 schreef bitterend het volgende:
Volgende stedentrip willen we naar Kopenhagen! iemand tips hoe en wat?
Zoo & aquaruim & tivoli staat op het lijst!
Afgelopen zomer was Frankrijk begin juli helemaal niet fijn. Zoals ik zei: we hadden drie dagen regen en kou in Disneyland. Niet verwacht, we hadden gedacht extra zonnebrandcreme mee te moeten menenquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:28 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh, je komt eerdaags langs?
Wij gaan ieder jaar in Nederland op vakantie, en meestal is het weer uitstekend. Nederlanders hebben er een beetje een handje van om een 'vreselijke zomer' te hebben als het een week geregend heeft.
Afgelopen jaar was het in Zuid-Frankrijk wel akelig koud en regenachtig, begin juli.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |