weet niet hoe oud je kinderen zijn maar onze oudste van net drie destijds heeft zich enorm vermaakt in Quinta da Regaleira in Sintra, een korte treinreis van Lissabon. Absoluut een aanrader. Geweldig mooie tuinen met grotten, watervallen, geheime paadjes, kastelen en ondergrondse waterputten met wenteltrappen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 09:46 schreef exode het volgende:
Lissabon staat al langer op ons lijstje, ik voeg hem toe aan het lijstje (ik hou van lijstjes en we kijken dan in augustus wel eens wat het echt wordt) voor de oktober vakantie.Wat een leuk en handig topic is dit.
had je een huurauto? genoeg interessante cultuur in de algarve op korte stukjes rijden van Luz.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Ook interessant! Wij waren in september in Playa da Luz. Voor deze keer was het prima, maar ook een beetje.. saai.We misten cultuur en authenticiteit. Daar heeft een baby natuurlijk geen boodschap aan, maar voor ons is het wel even schakelen.
Hop-on hop-off bus nemen. Normaal vond ik dat maar suf maar met een kind van net 3 echt heerlijk, helemaal in Lissabon.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:28 schreef Limone het volgende:
[..]
ILissabon, maar met een kindje lijkt het met net wat veel gesjouw. Of heb jij een andere ervaring?
belvillaquote:Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik zoek sites voor vakantiehuizen in Italie... Iemand tips?
Nee, voor de volgende keer wel weer een optie.quote:Op maandag 24 november 2014 16:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
had je een huurauto? genoeg interessante cultuur in de algarve op korte stukjes rijden van Luz.
Ah, ja in dat geval ben je nogal beperkt en is Luz idd niet meer dan wat strand en appartementen.quote:Op maandag 24 november 2014 19:58 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, voor de volgende keer wel weer een optie.Deze keer moesten we echt nog even uitvinden hoe dat nu gaat, vakantie met een klein kind.
Dat was voor ons dit jaar de reden om naar een bestemming te gaan waar we eerder geweest zijn.quote:Op maandag 24 november 2014 19:58 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, voor de volgende keer wel weer een optie.Deze keer moesten we echt nog even uitvinden hoe dat nu gaat, vakantie met een klein kind.
Hij is dan 20 maanden, maar het is vooral op een lijstje hoor. Geen idee of we in oktober echt weggaan. Bedankt voor de tip in ieder geval!quote:Op maandag 24 november 2014 16:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
weet niet hoe oud je kinderen zijn maar onze oudste van net drie destijds heeft zich enorm vermaakt in Quinta da Regaleira in Sintra, een korte treinreis van Lissabon. Absoluut een aanrader. Geweldig mooie tuinen met grotten, watervallen, geheime paadjes, kastelen en ondergrondse waterputten met wenteltrappen.
Goede tip voor aanstaande ouders!quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat was voor ons dit jaar de reden om naar een bestemming te gaan waar we eerder geweest zijn.
Ik vind het nogal een gok.quote:Op maandag 24 november 2014 16:41 schreef Svyatagor het volgende:
Na drie zomers heel veel kilometers rijden en in (Z-)Frankrijk kamperen, gaan we het dit jaar helemaal anders doen. Kamperen op Terschelling![]()
Gokje qua weer, maar we gaan lang genoeg om altijd wel wat mooi weer te hebben. We komen vaker weekends op de Wadden, en het is altijd fijn. Dus daarom dachten we: dit jaar gewoon de zomervakantie daar vieren! Kunnen ze (dan 6 en 3) lekker fietsen, in het bos spelen, op het strand rauzen, vliegeren, barbecuen op de camping, chillen bij de strandtenten, ik zie het helemaal zitten. Vooral om binnen een paar uur op de bestemming te zijn, voorheen altijd minstens een overnachting in Noord-Frankrijk.
We hebben onszelf wel beloofd dat we, als het echt in het water valt, met de herfstvakantie naar de zon gaan. Maar op de Wadden waait het altijd snel over
voor het geld hoef je het overigens niet te doen, want een beetje camping kost 35 - 45 euro per nachtniet echt goedkoper dan Frankrijk ofzo
En op Texel valt niet heel veel overdekts te beleven, vermoed ik.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een gok.
Voor mezelf zou ik nooit 3 weken nederland kiezen omdat er zomaar 2 weken in het water kunnen vallen en je dan met 3 kinderen gedoemd bent tot je caravan en bij elkaar op de lip zitten of dingen ondernemen die overdekt zijn. Met andere woorden, dan ben ik na 3 weken vakantie toe aan 3 weken rust.
Texel is echt best wel leuk denk ik, maar mn zomervakantie waar ik een jaar erg hard voor heb gewerkt zal ik gewoon niet daar doorbrengen. Het is meer geschikt voor een weekendje weg.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En op Texel valt niet heel veel overdekts te beleven, vermoed ik.
Precies, is ook mijn idee. Het is ook niet dat je gemakkelijk een uitstapje maakt naar het vasteland, denk ik.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Texel is echt best wel leuk denk ik, maar mn zomervakantie waar ik een jaar erg hard voor heb gewerkt zal ik gewoon niet daar doorbrengen. Het is meer geschikt voor een weekendje weg.
Nou ja, het kan wel, want de boot gaat wel. Maar ook dat kost dan wel weer 35 eu per keer. En als ik 2 weken lang elke dag op en neer zou moeten, dan kan ik beter een villa met privezwembad huren in italie.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, is ook mijn idee. Het is ook niet dat je gemakkelijk een uitstapje maakt naar het vasteland, denk ik.
Ik wil ook mooi weer in mijn zomervakantie als dat mijn enige vakantie per jaar is!
Gewoon ver genoeg rijden tot je geen groen gras meer ziet...quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:11 schreef Mineola het volgende:
Ik vond Texel voor een weekje super, maar ik zat er wel in die prachtige zomerse week in september waardoor we elke dag op het strand konden zitten. Mijn echte zomervakantie van drie weken zou ik idd niet aandurven, hoewel ik beaam dat neerslag vaak overwaait op de Wadden! En het ook best minder/koeler/slechter weer kan zijn in het buitenland. Maar ik ben geloof ik gewoon niet zo'n vakantie in eigen land type
Quinta da Regaleira vonden wij én de anderhalfjarige ook fantastisch!
Het is ook maar waar je je op instelt. Wij waren afgelopen zomer een week in Oostenrijk. Drie dagen supermooi weer gehad (28 graden en volop zon), één dag dramatisch weer (13 graden en bakken met regenquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, is ook mijn idee. Het is ook niet dat je gemakkelijk een uitstapje maakt naar het vasteland, denk ik.
Ik wil ook mooi weer in mijn zomervakantie als dat mijn enige vakantie per jaar is!
dat er op Texel in elk geval heel veel voor kleine kinderen te doen is.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef MaLo het volgende:
Ik denk inderdaad wel dat je op een eiland wat beperkter bent in het uitzoeken van activiteiten.
Het is me nu duidelijk hoorquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:34 schreef Mineola het volgende:
Maar Svyatagor vroeg toch ook niet om tips op Terschelling? Het ging over vakantie op de Wadden en ik reageerde op jouw opmerking
[..]
dat er op Texel in elk geval heel veel voor kleine kinderen te doen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |