abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146958417
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:46 schreef exode het volgende:
Lissabon staat al langer op ons lijstje, ik voeg hem toe aan het lijstje (ik hou van lijstjes en we kijken dan in augustus wel eens wat het echt wordt) voor de oktober vakantie. :) Wat een leuk en handig topic is dit.
weet niet hoe oud je kinderen zijn maar onze oudste van net drie destijds heeft zich enorm vermaakt in Quinta da Regaleira in Sintra, een korte treinreis van Lissabon. Absoluut een aanrader. Geweldig mooie tuinen met grotten, watervallen, geheime paadjes, kastelen en ondergrondse waterputten met wenteltrappen.
PWBF
pi_146958501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:03 schreef Limone het volgende:

[..]

Ook interessant! Wij waren in september in Playa da Luz. Voor deze keer was het prima, maar ook een beetje.. saai. :D We misten cultuur en authenticiteit. Daar heeft een baby natuurlijk geen boodschap aan, maar voor ons is het wel even schakelen.
had je een huurauto? genoeg interessante cultuur in de algarve op korte stukjes rijden van Luz.
PWBF
pi_146958573
Ik zoek sites voor vakantiehuizen in Italie... Iemand tips?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146958583
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:28 schreef Limone het volgende:

[..]

I O+ Lissabon, maar met een kindje lijkt het met net wat veel gesjouw. Of heb jij een andere ervaring?
Hop-on hop-off bus nemen. Normaal vond ik dat maar suf maar met een kind van net 3 echt heerlijk, helemaal in Lissabon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 24-11-2014 16:32:45 ]
PWBF
pi_146958590
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik zoek sites voor vakantiehuizen in Italie... Iemand tips?
belvilla
PWBF
  maandag 24 november 2014 @ 16:41:41 #131
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_146959144
Na drie zomers heel veel kilometers rijden en in (Z-)Frankrijk kamperen, gaan we het dit jaar helemaal anders doen. Kamperen op Terschelling :Y)

Gokje qua weer, maar we gaan lang genoeg om altijd wel wat mooi weer te hebben. We komen vaker weekends op de Wadden, en het is altijd fijn. Dus daarom dachten we: dit jaar gewoon de zomervakantie daar vieren! Kunnen ze (dan 6 en 3) lekker fietsen, in het bos spelen, op het strand rauzen, vliegeren, barbecuen op de camping, chillen bij de strandtenten, ik zie het helemaal zitten. Vooral om binnen een paar uur op de bestemming te zijn, voorheen altijd minstens een overnachting in Noord-Frankrijk.

We hebben onszelf wel beloofd dat we, als het echt in het water valt, met de herfstvakantie naar de zon gaan. Maar op de Wadden waait het altijd snel over :z

voor het geld hoef je het overigens niet te doen, want een beetje camping kost 35 - 45 euro per nacht :% niet echt goedkoper dan Frankrijk ofzo :')
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_146965473
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

had je een huurauto? genoeg interessante cultuur in de algarve op korte stukjes rijden van Luz.
Nee, voor de volgende keer wel weer een optie. :) Deze keer moesten we echt nog even uitvinden hoe dat nu gaat, vakantie met een klein kind.
pi_146965866
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:58 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee, voor de volgende keer wel weer een optie. :) Deze keer moesten we echt nog even uitvinden hoe dat nu gaat, vakantie met een klein kind.
Ah, ja in dat geval ben je nogal beperkt en is Luz idd niet meer dan wat strand en appartementen.
PWBF
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:07:06 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146980489
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:58 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat was voor ons dit jaar de reden om naar een bestemming te gaan waar we eerder geweest zijn.
KuikenGuppy
pi_146981648
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 16:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

weet niet hoe oud je kinderen zijn maar onze oudste van net drie destijds heeft zich enorm vermaakt in Quinta da Regaleira in Sintra, een korte treinreis van Lissabon. Absoluut een aanrader. Geweldig mooie tuinen met grotten, watervallen, geheime paadjes, kastelen en ondergrondse waterputten met wenteltrappen.
Hij is dan 20 maanden, maar het is vooral op een lijstje hoor. Geen idee of we in oktober echt weggaan. Bedankt voor de tip in ieder geval!
pi_146982633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat was voor ons dit jaar de reden om naar een bestemming te gaan waar we eerder geweest zijn.
Goede tip voor aanstaande ouders! :)
pi_146983911
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:41 schreef Svyatagor het volgende:
Na drie zomers heel veel kilometers rijden en in (Z-)Frankrijk kamperen, gaan we het dit jaar helemaal anders doen. Kamperen op Terschelling :Y)

Gokje qua weer, maar we gaan lang genoeg om altijd wel wat mooi weer te hebben. We komen vaker weekends op de Wadden, en het is altijd fijn. Dus daarom dachten we: dit jaar gewoon de zomervakantie daar vieren! Kunnen ze (dan 6 en 3) lekker fietsen, in het bos spelen, op het strand rauzen, vliegeren, barbecuen op de camping, chillen bij de strandtenten, ik zie het helemaal zitten. Vooral om binnen een paar uur op de bestemming te zijn, voorheen altijd minstens een overnachting in Noord-Frankrijk.

We hebben onszelf wel beloofd dat we, als het echt in het water valt, met de herfstvakantie naar de zon gaan. Maar op de Wadden waait het altijd snel over :z

voor het geld hoef je het overigens niet te doen, want een beetje camping kost 35 - 45 euro per nacht :% niet echt goedkoper dan Frankrijk ofzo :')
Ik vind het nogal een gok.

Voor mezelf zou ik nooit 3 weken nederland kiezen omdat er zomaar 2 weken in het water kunnen vallen en je dan met 3 kinderen gedoemd bent tot je caravan en bij elkaar op de lip zitten of dingen ondernemen die overdekt zijn. Met andere woorden, dan ben ik na 3 weken vakantie toe aan 3 weken rust.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 12:02:36 #138
5428 crew  miss_sly
pi_146984017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een gok.

Voor mezelf zou ik nooit 3 weken nederland kiezen omdat er zomaar 2 weken in het water kunnen vallen en je dan met 3 kinderen gedoemd bent tot je caravan en bij elkaar op de lip zitten of dingen ondernemen die overdekt zijn. Met andere woorden, dan ben ik na 3 weken vakantie toe aan 3 weken rust.
En op Texel valt niet heel veel overdekts te beleven, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146984122
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En op Texel valt niet heel veel overdekts te beleven, vermoed ik.
Texel is echt best wel leuk denk ik, maar mn zomervakantie waar ik een jaar erg hard voor heb gewerkt zal ik gewoon niet daar doorbrengen. Het is meer geschikt voor een weekendje weg.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 12:07:51 #140
5428 crew  miss_sly
pi_146984186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Texel is echt best wel leuk denk ik, maar mn zomervakantie waar ik een jaar erg hard voor heb gewerkt zal ik gewoon niet daar doorbrengen. Het is meer geschikt voor een weekendje weg.
Precies, is ook mijn idee. Het is ook niet dat je gemakkelijk een uitstapje maakt naar het vasteland, denk ik.

Ik wil ook mooi weer in mijn zomervakantie als dat mijn enige vakantie per jaar is!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146984219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies, is ook mijn idee. Het is ook niet dat je gemakkelijk een uitstapje maakt naar het vasteland, denk ik.

Ik wil ook mooi weer in mijn zomervakantie als dat mijn enige vakantie per jaar is!
Nou ja, het kan wel, want de boot gaat wel. Maar ook dat kost dan wel weer 35 eu per keer. En als ik 2 weken lang elke dag op en neer zou moeten, dan kan ik beter een villa met privezwembad huren in italie. :D
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:10:09 #142
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_146984261
Ik sta op zich niet negatief tegenover een zomervakantie in Nederland. Lijkt me makkelijk vanwege de korte reistijd, geen taal-gedoe en Nederland is zo mooi, er is zoveel te zien :). De Nederlandse stranden zijn ook heel mooi en schoon.

Ik zou dan zelf echter wel kiezen voor een vakantiepark waarbij er ook een indoor zwembad is, of andere indoor-activiteiten. Hoe mooi Nederland ook is, het weer hoeft dat niet te zijn :P.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_146984337
Ik vond Texel voor een weekje super, maar ik zat er wel in die prachtige zomerse week in september waardoor we elke dag op het strand konden zitten. Mijn echte zomervakantie van drie weken zou ik idd niet aandurven, hoewel ik beaam dat neerslag vaak overwaait op de Wadden! En het ook best minder/koeler/slechter weer kan zijn in het buitenland. Maar ik ben geloof ik gewoon niet zo'n vakantie in eigen land type :@

Quinta da Regaleira vonden wij én de anderhalfjarige ook fantastisch! O+
pi_146984387
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:11 schreef Mineola het volgende:
Ik vond Texel voor een weekje super, maar ik zat er wel in die prachtige zomerse week in september waardoor we elke dag op het strand konden zitten. Mijn echte zomervakantie van drie weken zou ik idd niet aandurven, hoewel ik beaam dat neerslag vaak overwaait op de Wadden! En het ook best minder/koeler/slechter weer kan zijn in het buitenland. Maar ik ben geloof ik gewoon niet zo'n vakantie in eigen land type :@

Quinta da Regaleira vonden wij én de anderhalfjarige ook fantastisch! O+
Gewoon ver genoeg rijden tot je geen groen gras meer ziet...
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:15:35 #145
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_146984467
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is ook maar waar je je op instelt. Wij waren afgelopen zomer een week in Oostenrijk. Drie dagen supermooi weer gehad (28 graden en volop zon), één dag dramatisch weer (13 graden en bakken met regen :X ) en twee dagen redelijk weer (20 graden, bewolkt).
We hebben het zo gepland dat we de berg- en buitenzwem-activiteiten op de eerste drie mooie dagen deden. De dramatische dag zijn we naar een wellness-resort geweest O+ en de andere dagen hebben we geshopt en gewandeld.

En we hebben echt een topvakantie gehad. Je weet meestal al een paar dagen vantevoren het weer en daar kun je je activiteiten op afstemmen.

Ik denk inderdaad wel dat je op een eiland wat beperkter bent in het uitzoeken van activiteiten. Maar ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest ( :@ ) dus ik spreek niet uit ervaring.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_146984615
Volgende stedentrip willen we naar Kopenhagen! iemand tips hoe en wat?
Zoo & aquaruim & tivoli staat op het lijst!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146984627
Texel heeft echt ontzettend veel leuke dingen voor (kleine) kinderen O+ Voor pubers is het niet zo boeiend, maar die zijn dan weer snel gelukkig met een campingdisco misschien :)

En of je zonnig weer verwacht hangt uiteraard af van de bestemming die je kiest.
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:25:19 #148
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_146984813
Volgens mij gaat Svyatagor naar Terschelling en niet naar Texel :D

Het weer is altijd een gok, vrienden van ons zijn dit jaar weggespoeld in de Ardeche en andere kennissen hebben bij het Gardameer echt prutweer gehad. En toen was het weer hier in Nederland meer dan prima :D.
Maar in de zomer is de kans inderdaad groter dat het omgekeerd is ;( .
pi_146985182
Maar Svyatagor vroeg toch ook niet om tips op Terschelling? Het ging over vakantie op de Wadden en ik reageerde op jouw opmerking

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:15 schreef MaLo het volgende:
Ik denk inderdaad wel dat je op een eiland wat beperkter bent in het uitzoeken van activiteiten.
dat er op Texel in elk geval heel veel voor kleine kinderen te doen is.
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:46:54 #150
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_146985710
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:34 schreef Mineola het volgende:
Maar Svyatagor vroeg toch ook niet om tips op Terschelling? Het ging over vakantie op de Wadden en ik reageerde op jouw opmerking

[..]

dat er op Texel in elk geval heel veel voor kleine kinderen te doen is.
Het is me nu duidelijk hoor :D Dit is voor mij weer zo'n typisch geval van langs elkaar heen praten omdat het internet is en niet een face to face gesprek :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')