abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2014 @ 20:23:21 #201
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146753611
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik doelde op het feit dat je zei dat een werkgever dan een "probleem" heeft. Als ik baas ben van een schoonheidssalon en een van mijn werknemers besluit zichzelf niet meer fatsoenlijk te verzorgen, dan kan zij/hij (meestal zij) toch echt der biezen pakken. .

En dat lijkt mij volstrekt logisch.
Maar wat voor de man verzorgen is is heel anders als wat voor de vrouw verzorgen is, voor de man is persoonlijke hygiene en een spijkerbroek met shirt vaak al voldoende.
Een vrouw moet nette kleding (als in rok) en dan natuurlijk geschoren benen en oksels, haren netjes, make-up op, moet een panty dragen enz.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze zaken uit mezelf al doe gezien ik me daar gewoon prettig bij voel.
Maar make-up en scheren als een must zien anders verzorg je jezelf niet voldoende is toch eigenlijk wel vreemd.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146753672
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar wat voor de man verzorgen is is heel anders als wat voor de vrouw verzorgen is, voor de man is persoonlijke hygiene en een spijkerbroek met shirt vaak al voldoende.
Een vrouw moet nette kleding (als in rok) en dan natuurlijk geschoren benen en oksels, haren netjes, make-up op, moet een panty dragen enz.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze zaken uit mezelf al doe gezien ik me daar gewoon prettig bij voel.
Maar make-up en scheren als een must zien anders verzorg je jezelf niet voldoende is toch eigenlijk wel vreemd.
Ja dus?

Dit is echt niet provocatief bedoeld ofzo, ik zie gewoon echt het probleem niet.
  maandag 17 november 2014 @ 20:25:08 #203
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_146753680
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen?

Verzorgen, hygiëne is voor iedereen belangrijk.
Vrouwen is de peer pressure om er -volgens het boekje- verzorgd uit te zien veel heviger. Dat valt toch niet te ontkennen?
pi_146753710
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:20 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Daarom zei ik dat je die documentaire moest bekijken, "Femme de la Rue" dus, heel wat zwaarder dan die in NY. Het begint met groeten en uiteindelijk scheldt hij haar uit voor hoer omdat ze niet op zijn avances ingaat. Dat gebeurt dus de hele tijd. Begrijp dat dan toch dat je op de 400m wandelafstand naar het metrostation dit niet gemiddeld drie tot vier keer wil meemaken. En je neemt dan de metro terwijl je eigenlijk te voet kan gaan, maar dan gebeurt het dus ontelbare keren. Elke dag opnieuw.

Geen idee of het nieuws tot in Nederland kwam over de zogenaamde "GAS-boetes" ertegen. Kort komt het erop neer dat je een boete (een fikse vaak) krijgt als je de regels van je gemeente overtreedt, vooral inzage verstoring van de openbare orde. In extreme gevallen kan dat kan zich uiten door bv een broodje te eten op de trappen van het gerechtshof en je 500 euro moet betalen omdat je aan het vervuilen bent. Een glaasje wijn bij een picknick in het park, kan als openbare dronkenschap worden gezien in sommige gemeenten. Een studentenvereniging kan dan ook wat aangesmeerd voor nachtlawaai krijgen als ze zatte liederen lopen te zingen na 22u. Het kan heel extreem gaan daar gemeenten een vrije interpretatie hebben wanneer een GAS-boete uit te schrijven en wanneer niet.
In Brussel worden er gemiddeld 2 tot 3 boetes uitgeschreven aan dergelijk tuig als ze betrapt worden op seksistisch en/of homofoob naroepen, aangezien het ook verstoring van de openbare orde is en seksisme en homofobie bij wet verboden zijn.
Ja maar jij gaat ervan uit dat alle mannen niet respectvol zijn....
Ik ben tegen seksistische opmerkingen etc snap niet waarom je dat dan 100x moet herhalen.
pi_146753718
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 20:25 schreef Purrrp het volgende:

[..]

Vrouwen is de peer pressure om er -volgens het boekje- verzorgd uit te zien veel heviger. Dat valt toch niet te ontkennen?
Dat klopt ja, maar so what?
  maandag 17 november 2014 @ 20:26:14 #206
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146753733
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja dus?

Dit is echt niet provocatief bedoeld ofzo, ik zie gewoon echt het probleem niet.
Veel vrouwen willen gewoon geen make-up dragen en/of zich scheren omdat ze zich daar niet prettig bij voelen, alleen dan heb je wel kans om je baan kwijt te raken gezien ze zichzelf niet goed genoeg ''verzorgen''.
Vind je dat niet een klein beetje vreemd.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_146753855
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

veel vrouwen willen gewoon geen make-up dragen en/of zich scheren omdat ze zich daar niet prettig bij voelen, alleen dan heb je wel kans om je baan kwijt te raken gezien ze zichzelf niet goed genoeg verzorgen.
Toevallig heb kom ik veel in aanraking met meiden/vrouwen, en ik ken werkelijk geen vrouw die dolgraag zonder make up naar buiten zou willen gaan.

De meeste vinden het ook gewoon leuk om zichzelf mooi te maken.
pi_146753874
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Veel vrouwen willen gewoon geen make-up dragen en/of zich scheren omdat ze zich daar niet prettig bij voelen, alleen dan heb je wel kans om je baan kwijt te raken gezien ze zichzelf niet goed genoeg verzorgen.
Je denkt dat dat anders voor mannen is en dat mannen er als zwervers bij kunnen lopen zonder consequenties?
In wat voor realiteit leven jullie?
  maandag 17 november 2014 @ 20:31:00 #209
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146753925
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Toevallig heb kom ik veel in aanraking met meiden/vrouwen, en ik ken werkelijk geen vrouw die dolgraag zonder make up naar buiten zou willen gaan.

De meeste vinden het ook gewoon leuk om zichzelf mooi te maken.
Ik moet zeggen dat ik nooit veel make-up draag gezien het enorm slecht is voor je huid, dus ik draag mascara, maak mijn wenkbrauwen een beetje donkerder en een lipgloss, dat is het.
Alleen met uitgaan en feesten gebruik ik meer make-up

En ik ken eigenlijk genoeg vrouwen die niet alledaags make-up dragen
  maandag 17 november 2014 @ 20:32:18 #210
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146753967
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:29 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je denkt dat dat anders voor mannen is en dat mannen er als zwervers bij kunnen lopen zonder consequenties?
Ik heb 14 jaar boven een bedrijf gewoond, zowel mijn ex-man als ik waren daar werkzaam en de kledingcode voor mannen was, geen korte broeken en slippers.
Die van vrouwen was toch wel een heel stuk langer, zoals hierboven beschreven.
pi_146753999
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik nooit veel make-up draag gezien het enorm slecht is voor je huis, dus ik draag mascara, maak mijn wenkbrauwen een beetje donkerder en een lipgloss, dat is het.
Alleen met uitgaan en feesten gebruik ik meer make-up

En ik ken eigenlijk genoeg vrouwen die niet alledaags make-up dragen
Oke, wat moet ik daarmee?
pi_146754022
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb 14 jaar boven een bedrijf gewoond, zowel mijn ex-man als ik waren daar werkzaam en de kledingcode voor mannen was, geen korte broeken en slippers.
En ik ken een man die is ontslagen omdat hij te lang haar had.
pi_146754031
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En ik ken een man die is ontslagen omdat hij te kort haar had.
  maandag 17 november 2014 @ 20:34:22 #214
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754038
quote:

[..]

Oke, wat moet ik daarmee?
Daarmee toon ik aan dat er wel degelijk vrouwen zijn die geen of weinig make-up prefereren, ook al ken jij die niet.
pi_146754042
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van.
pi_146754053
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daarmee toon ik aan dat er wel degelijk vrouwen zijn die geen of weinig make-up prefereren, ook al ken jij die niet.
<O)
  maandag 17 november 2014 @ 20:35:07 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754067
quote:

[..]

En ik ken een man die is ontslagen omdat hij te lang haar had.
Dat is net zo onzinnig.
pi_146754072
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

fijn
pi_146754078
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja boeien? en jij denkt dat men daar achter komt?
Ze zullen het inderdaad onder het kopje "functioneert niet goed in het team" gooien. Maar dat kunnen ze met alles, en is niet specifiek voor dit onderwerp.
pi_146754101
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is net zo onzinnig.
Daar is niets onzinnig aan. Het was ranzig.
pi_146754112
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:35 schreef netchip het volgende:

[..]

Ze zullen het inderdaad onder het kopje "functioneert niet goed in het team" gooien. Maar dat kunnen ze met alles, en is niet specifiek voor dit onderwerp.
Inderdaad beetje nutteloos.
  maandag 17 november 2014 @ 20:36:18 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754126
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

fijn
Goh, handig discussiëren met jou. :')
pi_146754152
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wtf moet ik met het feit dat jij vrouwen kent die wel eens zonder make up de deur uit gaan?

Fijn voor die vrouwen.....
  maandag 17 november 2014 @ 20:37:38 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754189
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar is niets onzinnig aan. Het was ranzig.
Dan verzorgde hij zichzelf niet goed, dat heeft niks te maken met lang of kort haar maar met persoonlijke hygiene.
Lang haar bij mannen is niet per definitie ranziger dan lang haar bij vrouwen. :')
pi_146754196
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wtf moet ik met het feit dat jij vrouwen kent die wel eens zonder make up de deur uit gaan?

Ja.
pi_146754207
quote:

[..]

Ik ben ook wel eens afgewezen in een sollicitatie omdat ik toen nog een kale kop had.
Was dat omdat er sprake was van seksisme of zou het kunnen omdat ze mij als niet representatief zagen?
  maandag 17 november 2014 @ 20:38:04 #227
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_146754210
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat klopt ja, maar so what?
Dat is toch ontzettend naar voor degenen die zich niet in dat keurslijf willen hijsen? Wie vindt het leuk om als "vies" bestempelt te worden als ze haar benen niet graag scheert, maar zichzelf verder wel normaal verzorgt?

Jezelf continu glad scheren vind ik steeds meer iets bizars worden, we moeten echt buiten onszelf gaan om er "normaal" uit te zien.
  maandag 17 november 2014 @ 20:38:06 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754214
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

WTF moet ik met het feit dat jij alleen vrouwen kent die nooit zonder make up de deur uit gaan?

pi_146754223
quote:

[..]

weet zeker dat 'als een zwerver bij lopen' anders is bij mannen dan vrouwen
pi_146754255
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan verzorgde hij zichzelf niet goed, dat heeft niks te maken met lang of kort haar maar met persoonlijke hygiene.
Lang haar bij mannen is niet per definitie ranziger dan lang haar bij vrouwen. :')
Daarom moeten vrouwen ook een haar-netje om als ze in de keuken van een restaurant staan.
  maandag 17 november 2014 @ 20:39:17 #231
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754269
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 20:38 schreef Purrrp het volgende:

[..]

Dat is toch ontzettend naar voor degenen die zich niet in dat keurslijf willen hijsen? Wie vindt het leuk om als "vies" bestempelt te worden als ze haar benen niet graag scheert, maar zichzelf verder wel normaal verzorgt?

Jezelf continu glad scheren vind ik steeds meer iets bizars worden, we moeten echt buiten onszelf gaan om er "normaal" uit te zien.
Tegenwoordig hoor je ook steeds meer mannen die hun borsthaar scheren, zo zonde....
pi_146754282
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

WTF moet ik met het feit dat jij alleen vrouwen kent die nooit zonder make up de deur uit gaan?

Je hebt nogal moeite met begrijpend lezen.
pi_146754288
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:38 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Dat komt omdat 99.9% van de zwervers dan ook mannelijk zijn.
  maandag 17 november 2014 @ 20:40:01 #234
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754305
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daarom moeten vrouwen ook een haar-netje om als ze in de keuken van een restaurant staan.
Dat is omdat er dan geen haren in het eten vallen, dat betekend niet dat het haar zelf vies is. :')
  maandag 17 november 2014 @ 20:40:27 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754327
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt nogal moeite met begrijpend lezen.
Wat begrijp ik er verkeerd aan dan? Leg eens uit?
pi_146754346
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:38 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Nee hoor is ongeveer hetzelfde denk ik.
Heb ook veel negatief commentaar op mijn uiterlijk gekregen.
pi_146754351
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tegenwoordig hoor je ook steeds meer mannen die hun borsthaar scheren, zo zonde....
Scheren wel ja, bijknippen is belangrijk IMO.
pi_146754371
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is omdat er dan geen haren in het eten vallen, dat betekend niet dat het haar zelf vies is. :')
Ah, je hebt een nogal beperkte visie van 'hygiëne"..
pi_146754410
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:01 schreef netchip het volgende:

[..]

Kijk, je hebt dingen die je in de wet vast kan leggen, en dingen die je niet in de wet vast kan leggen maar toch gebeuren.

Als jij makeup-vrij door het leven wilt gaan, moet je dat doen. Niemand houdt je tegen, en dan kan je aandragen: "Mijn werkgever vindt mij er zonder makeup niet uitzien!" Maar dat is niet jouw probleem, dat is zijn probleem. Als hij je daarvoor ontslaat, heeft ie een probleem.

Daarbij mogen mensen vinden en denken wat ze willen, zolang het maar niet discriminerend of racistisch is (of haatzaaiend, bedreigend, etc). Dit "probleem" kan je dus niet veranderen, omdat deze rechten in de grondwet zijn vastgelegd.
Ik zie er wel uit zowel met als zonder make-up :) En dat was het probleem niet, hij vond dat het niet hoorde voor een vrouw onder de noemer van "verzorgen". En dat is wél seksistisch, maar het wordt niet au serieux genomen. En ik heb toen meer steun gekregen van mannen dan van vrouwen op het werk, want er waren op dat werk ook vele vrouwen die nogal met hun uiterlijk bezig waren en eveneens opmerkingen maakten dat ik mijn benen bleek waren, of nogal dwingend wilden dat ik mijn middagpauze met hen spendeerde zodat ze mijn nagels eens konden lakken, in plaats van met mijn mannelijke collegae over naar mijn inziens interessantere gesprekken te voeren.

De mentaliteit van een cultuur (subcultuur, bedrijfscultuur, etc... incluis) stijgt vaak boven de wet, maar soms werkt het een wetswijziging in de hand.

Zoals in wat Snakelady getuigde, werd er ook niet serieus gereageerd en werden er excuses gezocht. Die mentaliteit zit echt verkeerd en die moet wel gaan veranderen. Gelukkig zijn het er hier een aantal mensen daarmee eens, maar het is ook heel jammerlijk dat het zo flagrant veel gebeurt, en op de koop toe wordt weggelachen en onder een of andere noemer (boys will be boys is zo'n oneliner) wordt afgedaan als helemaal niet zo erg of zelf doodnormaal.
Zulke zaken bewijzen voor mij toch wel dat er helemaal niet zo'n gelijkheid is, als de wet wil voorschrijven.
Het leven is een' krijgsbanier, door goede en kwade dagen, gescheurd, gevlekt, ontvallen schier, kloekmoedig voorwaards dragen.
pi_146754411
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Helaas willen de vrouwtjes dat. :P
  maandag 17 november 2014 @ 20:44:09 #241
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754501
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, je hebt een nogal beperkte visie van 'hygiëne"..
Oh, is dat zo? Leg mij jouw uitgebreide kennis van 'hygiëne" dan eens uit
pi_146754549
quote:

[..]

is niet mogelijk
  maandag 17 november 2014 @ 20:45:25 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754554
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Deze vrouw toch echt niet. :P
  maandag 17 november 2014 @ 20:45:45 #244
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754563
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:45 schreef Casiotone het volgende:

[..]

is niet mogelijk
Ik ben er achter. ;)
pi_146754569
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Deze vrouw toch echt niet. :P
Ze bestaan nog !
pi_146754597
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:42 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Ik zie er wel uit zowel met als zonder make-up :) En dat was het probleem niet, hij vond dat het niet hoorde voor een vrouw onder de noemer van "verzorgen". En dat is wél seksistisch, maar het wordt niet au serieux genomen. En ik heb toen meer steun gekregen van mannen dan van vrouwen op het werk, want er waren op dat werk ook vele vrouwen die nogal met hun uiterlijk bezig waren en eveneens opmerkingen maakten dat ik mijn benen bleek waren, of nogal dwingend wilden dat ik mijn middagpauze met hen spendeerde zodat ze mijn nagels eens konden lakken, in plaats van met mijn mannelijke collegae over naar mijn inziens interessantere gesprekken te voeren.

De mentaliteit van een cultuur (subcultuur, bedrijfscultuur, etc... incluis) stijgt vaak boven de wet, maar soms werkt het een wetswijziging in de hand.

Zoals in wat Snakelady getuigde, werd er ook niet serieus gereageerd en werden er excuses gezocht. Die mentaliteit zit echt verkeerd en die moet wel gaan veranderen. Gelukkig zijn het er hier een aantal mensen daarmee eens, maar het is ook heel jammerlijk dat het zo flagrant veel gebeurt, en op de koop toe wordt weggelachen en onder een of andere noemer (boys will be boys is zo'n oneliner) wordt afgedaan als helemaal niet zo erg of zelf doodnormaal.
Zulke zaken bewijzen voor mij toch wel dat er helemaal niet zo'n gelijkheid is, als de wet wil voorschrijven.
Inderdaad.

Mannen zijn mannen omdat hun geslachtschromosomen paar XY is, en vrouwen zijn vrouwen omdat dat bij hen XX is. Het Y-chromosoom zorgt voor mannelijke eigenschappen, zoals haargroei, spiergroei, baardgroei, groei van geslachtsdeel, etc. Dit zijn de uiterlijke kenmerken. Ook de innerlijke kenmerken zijn verschillend. Mannen zijn bijvoorbeeld vaak rationeler. Waarom zou dit gedrag van mannen dan ook niet te verklaren kunnen zijn door het Y-chromosoom? Het Y-chromosoom codeert voor mannelijke eigenschappen, en misschien is dit wel een van de eigenschappen.
pi_146754599
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

daarbij, persoonlijke hygiene lijkt me zelden een grondige reden voor ontslag
pi_146754630
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:46 schreef Casiotone het volgende:

[..]

daarbij, persoonlijke hygiene lijkt me zelden een grondige reden voor ontslag
Het word dan ook zelden als reden gegeven.
pi_146754641
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:37 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens afgewezen in een sollicitatie omdat ik toen nog een kale kop had.
Was dat omdat er sprake was van seksisme of zou het kunnen omdat ze mij als niet representatief zagen?
Dat heeft te maken met vooroordelen en stereotypering van mensen met een kaal hoofd
pi_146754693
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:39 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat komt omdat 99.9% van de zwervers dan ook mannelijk zijn.
is dat zo? of doe je nu waar je feministen de hele tijd van beschuldigd?
pi_146754701
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:48 schreef Casiotone het volgende:

[..]

:')
pi_146754723
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik doelde op het feit dat je zei dat een werkgever dan een "probleem" heeft. Als ik baas ben van een schoonheidssalon en een van mijn werknemers besluit zichzelf niet meer fatsoenlijk te verzorgen, dan kan zij/hij (meestal zij) toch echt der biezen pakken. .

En dat lijkt mij volstrekt logisch.
Je hebt wel vaak de neiging om iets uit de context te halen, of in dit geval in een totaal andere context te plaatsen. Als je in een platenzaak gespecialiseerd in heavy metal werkt, zal je baas het ook vreemd vinden als je plots als een levende barbie verschijnt en je misschien ook vriendelijk verzoeken om je toe te spitsen op het doelpubliek. Hetelfde geldt voor een tattooshop of retrocafé'tje.
Dat was het punt helemaal toch niet. Het betreffende werk had helemaal geen dresscode overigens.
Het leven is een' krijgsbanier, door goede en kwade dagen, gescheurd, gevlekt, ontvallen schier, kloekmoedig voorwaards dragen.
pi_146754731
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:47 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met vooroordelen en stereotypering van mensen met een kaal hoofd
Dat klopt maar weet je wat ik deed als volwassen rationeel mens?
Ik liet m'n haar groeien en begon niet gelijk een "beweging" om mensen met haar te beschamen en te proberen om de wereld aan te laten passen aan mij.
  maandag 17 november 2014 @ 20:49:39 #254
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146754734
quote:

[..]

Je zou dan toch haast willen zeggen dat het een reactie is van chemo, gewoon om een statement te maken. :X
pi_146754776
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

generalisatie
pi_146754790
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:49 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Je hebt wel vaak de neiging om iets uit de context te halen, of in dit geval in een totaal andere context te plaatsen. Als je in een platenzaak gespecialiseerd in heavy metal werkt, zal je baas het ook vreemd vinden als je plots als een levende barbie verschijnt en je misschien ook vriendelijk verzoeken om je toe te spitsen op het doelpubliek. Hetelfde geldt voor een tattooshop of retrocafé'tje.
Dat was het punt helemaal toch niet. Het betreffende werk had helemaal geen dresscode overigens.
Wat ik bedoel is dat er overal discriminatie is. Je moet als werknemer toch iets uitstralen, zeker als je in contact komt met veel klanten.
pi_146754804
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:50 schreef Casiotone het volgende:

[..]

generalisatie
Het was een grapje.
pi_146754824
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je zou dan toch haast willen zeggen dat het een reactie is van chemo, gewoon om een statement te maken. :X
Nee hoor, mensen hebben het recht om een mening te hebben en ik begrijp heel goed dat reputatie en representatief zijn belangrijk is.
pi_146754910
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:25 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja maar jij gaat ervan uit dat alle mannen niet respectvol zijn....
Ik ben tegen seksistische opmerkingen etc snap niet waarom je dat dan 100x moet herhalen.
Ik gebruikte het woord "tuig" en eventueel "dat soort mannen", maar nergens "àlle mannen"
Ik herhaal het zo vaak omdat jij niet snapt dat bij die specifieke problematiek het nooit gaat om een onschuldige hallo, en daarom verzoek ik je te kijken.
pi_146755086
quote:

[..]

Nee zeker niet. Een omgekeerd voorbeeld is dat een vrouw lang haar los kan dragen en van een man met lang haar toch vaker verwacht wordt dat hij het in een staart draagt want dat is "verzorgder"
Ook zo met topjes die kunnen bij dames, en marcellekes (hoe noemen jullie die in Nederland, een soort van singletje dat geen onderhemdje is) worden gemarginaliseerd bij heren. Ook sandalen bij heren worden minder getolereerd, en bij dames net sexy bevonden.
pi_146755258
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:53 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Ik gebruikte het woord "tuig" en eventueel "dat soort mannen", maar nergens "àlle mannen"
Ik herhaal het zo vaak omdat jij niet snapt dat bij die specifieke problematiek het nooit gaat om een onschuldige hallo, en daarom verzoek ik je te kijken.
Misschien in die documentaire niet maar in het dagelijkse leven wel.
pi_146755326
quote:

[..]

Neen, ik mocht niet met mijn kale kop na ziekte niet verschijnen omdat ik dan als skinhead zou kunnen worden gezien. Ook niet met een hoofddoekje, want dat is dan weer een religieus symbool.
Misschien was dat skinheadgedoe ook in jouw geval. Dank voor de toelichting, want doet me denken aan dat een kale kop blijkbaar niet voor vrouwen kan, of het nu door ziekte is of ze gewoon lekker zelf wil, terwijl jonge kalende mannen net aangemoedigd worden zich volledig kaal te scheren. Eveneens is grijs haar ook heel oké voor mannen, vrouwen kopen toch maar best een kleurenshampootje.
pi_146755441
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:03 schreef Woestenijhumor het volgende:

[..]

Neen, ik mocht niet met mijn kale kop na ziekte niet verschijnen omdat ik dan als skinhead zou kunnen worden gezien. Ook niet met een hoofddoekje, want dat is dan weer een religieus symbool.
Misschien was dat skinheadgedoe ook in jouw geval. Dank voor de toelichting, want doet me denken aan dat een kale kop blijkbaar niet voor vrouwen kan, of het nu door ziekte is of ze gewoon lekker zelf wil, terwijl jonge kalende mannen net aangemoedigd worden zich volledig kaal te scheren. Eveneens is grijs haar ook heel oké voor mannen, vrouwen kopen toch maar best een kleurenshampootje.
Het eerste gedeelte heb je waarschijnlijk gelijk in maar daarna?
Wat?
Ik zeg dat ik werd afgewezen omdat ik kaal was en jouw conclusie is "want doet me denken aan dat een kale kop blijkbaar niet voor vrouwen kan, of het nu door ziekte is of ze gewoon lekker zelf wil, terwijl jonge kalende mannen net aangemoedigd worden zich volledig kaal te scheren. Eveneens is grijs haar ook heel oké voor mannen, vrouwen kopen toch maar best een kleurenshampootje." ?

Wow wat een rare redenatie, echt!! _O-
pi_146755782
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 21:06 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wow wat een rare redenatie, echt!! _O-
Het brein... een mysterieus iets :)

En dat van mij maakt wel vaker van die opmerkelijke, doch niet oninteressante sprongetjes ;)
pi_146761464
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 20:48 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Vooruit, het zijn er 4 op de 5 ipv 99.9%.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)013/2013-4026-wm.htm
pi_146761581
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:25 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vooruit, het zijn er 4 op de 5 ipv 99.9%.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)013/2013-4026-wm.htm
een factor 200 verschil.. zelfs feministen maken het niet zo bont :P
pi_146761657
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 23:28 schreef Casiotone het volgende:

[..]

een factor 200 verschil.. zelfs feministen maken het niet zo bont :P
Mijn 99.9% opmerking was dan ook een niet al te serieuze reactie op jouw niet al te serieuze post maar ik ben vandaag coulant dus rectificeer ik dat dan wel even speciaal voor jou! :*
  maandag 17 november 2014 @ 23:54:42 #268
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146762404
Maar wat willen de feministen nu precies in Nederland bereiken? Wat zijn de specifieke punten?
pi_146764160
quote:
5s.gif Op maandag 17 november 2014 23:54 schreef Cue_ het volgende:
Maar wat willen de feministen nu precies in Nederland bereiken? Wat zijn de specifieke punten?
pi_146764240
Mamman de afgelopen pagina is toch wel een typisch voorbeeld van non-problemen. Haardracht en kledingsdracht :'(,..

Boehoe, ik mag alleen maar een 3 delig pak aan officiële gelegenheden kan alleen maar combineren met stropdas en eventueel en vest erbij.
  dinsdag 18 november 2014 @ 08:14:05 #271
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146765251
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 02:29 schreef Kandijfijn het volgende:
Mamman de afgelopen pagina is toch wel een typisch voorbeeld van non-problemen. Haardracht en kledingsdracht :'(,..

Boehoe, ik mag alleen maar een 3 delig pak aan officiële gelegenheden kan alleen maar combineren met stropdas en eventueel en vest erbij.
Dat is ook natuurlijk niet een groot probleem, het was alleen om aan te tonen dat er wat betreft uiterlijk meer peer pressure is bij vrouwen.
Mannen hebben dat weer op andere gebieden, ze mogen bijvoorbeeld niet huilen, dat bewees zich wel in dit topic.

Ik denk dat het voor beide prettiger zou zijn als de peer pressure aan beide kanten minder zou zijn en we genderrollen minder zouden opgedringen bij kinderen.
pi_146766000
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 08:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook natuurlijk niet een groot probleem, het was alleen om aan te tonen dat er wat betreft uiterlijk meer peer pressure is bij vrouwen.
Mannen hebben dat weer op andere gebieden, ze mogen bijvoorbeeld niet huilen, dat bewees zich wel in dit topic.

Ik denk dat het voor beide prettiger zou zijn als de peer pressure aan beide kanten minder zou zijn en we genderrollen minder zouden opgedringen bij kinderen.
Inderdaad. Gisteren in de winkel hadden ze van die kleine schoencadeautjes liggen voor kinderen. Wat valt er te kiezen: autotje of barbiepop. :')
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:36:10 #273
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146766413
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:14 schreef Beauke het volgende:

[..]

Inderdaad. Gisteren in de winkel hadden ze van die kleine schoencadeautjes liggen voor kinderen. Wat valt er te kiezen: autotje of barbiepop. :')
Geen speelgoedkeukentje? :')
  dinsdag 18 november 2014 @ 09:39:16 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146766462
Als je de stereotypering wil tegengaan, geef je toch de barbiepop aand e jongen en de auto aan het meisje. Simpel :)
pi_146766491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:36 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Geen speelgoedkeukentje? :')
Voor kabouters bedoel je?
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 09:46:12 #276
5428 crew  miss_sly
pi_146766571
quote:

[..]

Er is dus een Australische talkshow presentator, die samen met een vrouwelijke co-host iedere ochtend een programma heeft. Hij droeg een jaar lang (op enkele dagen na dat hij het pak toch maar naar de stomerij deed) hetzelfde pak. Niemand die daar iets op heeft gezegd. Zij krijgt regelmatig opmerkingen over haar kleding, haardracht, kleuren die ze draagt, etc.
Hij wordt beoordeeld op zijn werk, zij op haar uiterlijk.

Nu kun je dit helemaal niet in wetten vatten, en ik ben ervan overtuigd dat er ook heel veel vrouwen zijn die zich hieraan schuldig maken. De emancipatie valt hem te halen uit bewustwording hiervan, door mannen en vrouwen, en een andere benadering van beide geslachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_146766655
Toch is het ook zo dat juist vrouwen elkaar afrekenen op elkaars uiterlijk. Wij vrouwen doen er net zo hard aan mee!
Krijg zelf eigenlijk vooral van vrouwen commentaar op m'n uiterlijk. Een man zal me niet zeggen dat ik er vandaag slecht uitzie. Maar vrouwen. :(
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 09:51:35 #278
5428 crew  miss_sly
pi_146766669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:50 schreef Beauke het volgende:
Toch is het ook zo dat juist vrouwen elkaar afrekenen op elkaars uiterlijk. Wij vrouwen doen er net zo hard aan mee!
Krijg zelf eigenlijk vooral van vrouwen commentaar op m'n uiterlijk. Een man zal me niet zeggen dat ik er vandaag slecht uitzie. Maar vrouwen. :(
Dat zeg ik :)
Daarom is feminisme ook helemaal niet het juiste stempel, maar emancipatie :)
  dinsdag 18 november 2014 @ 11:19:51 #279
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146768559

Mee eens!
pi_146768673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is dus een Australische talkshow presentator, die samen met een vrouwelijke co-host iedere ochtend een programma heeft. Hij droeg een jaar lang (op enkele dagen na dat hij het pak toch maar naar de stomerij deed) hetzelfde pak. Niemand die daar iets op heeft gezegd. Zij krijgt regelmatig opmerkingen over haar kleding, haardracht, kleuren die ze draagt, etc.

Nu kun je dit helemaal niet in wetten vatten, en ik ben ervan overtuigd dat er ook heel veel vrouwen zijn die zich hieraan schuldig maken. De emancipatie valt hem te halen uit bewustwording hiervan, door mannen en vrouwen, en een andere benadering van beide geslachten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:19 schreef snakelady het volgende:
[ afbeelding ]

Mee eens!
Werd hij beoordeelt op zijn werk miss_sly?
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 11:30:57 #281
5428 crew  miss_sly
pi_146768805
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:25 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Werd hij beoordeelt op zijn werk miss_sly?
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet?

Jij leest niet, je wil alleen schoppen. Heb je gelezen wat ik postte?
pi_146768871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, maar dat zeg ik toch ook niet?

Jij leest niet, je wil alleen schoppen. Heb je gelezen wat ik postte?
Pardon?
Jij komt met een "experiment" wat zou moeten aantonen dat mannen op hun werk worden beoordeelt terwijl vrouwen worden beoordeelt op uiterlijk.
De post van snakelady toont wat mij betreft perfect aan dat dat wellicht anders ligt.
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 11:36:40 #283
5428 crew  miss_sly
pi_146768964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Pardon?
Jij komt met een "experiment" wat zou moeten aantonen dat mannen op hun werk worden beoordeelt terwijl vrouwen worden beoordeelt op uiterlijk.
De post van snakelady toont wat mij betreft perfect aan dat dat wellicht anders ligt.
Lees je ook de rest? over dat het voor beide kanten geldt? Over dat ik meer ben voor emancipatie?
pi_146769054
Grinnik.

Krijg ik vandaag de quest binnen, met groot op de voorkant: Vrouwen de baas. Slimmer, rationeler, socialer(en ze zijn minder emotio neel dan mannen).

Ik zal een heel klein stukje citeren...

quote:
De opvallende conclusie? De argumenten over het vrouwelijke onvermogen die mannen ooit van stal haalden om vrouwen mogelijkheden en stemrecht te ontzeggen, slaan in werkelijkheid allemaal meer op mannen. Vrouwen hebben meer wilskracht en laten zich niet zo snel leiden door hun emotie's in hun beslissingen. Ook belangrijk: ze lopen niet hun pik achterna. Want er hoeft maar een mooie vrouw op te duiken en mannen raken meteen van slag, bleek in 2009 uit een onderzoek van de radboud universiteit nijmegen. Mannelijke proefpersonen bleken na een ontmoeting met een aantrekkelijke dame aanzienlijk slechter te scoren op een cognitieve test. De vrouwelijke hersencapaciteit liet zich niet beinvloeden door de aanwezigheid van mannelijk schoon.
Het is natuurlijk een veel groter artikel en er staan heel wat voorbeelden e.d. in. Past perfect in de topic hier dacht ik zo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146769100
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:33 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Pardon?
Als je een beetje eerlijk bent dan weet je dat er bij beide ook wel op verzorging/kleding gelet wordt, maar dat het bij de man een stuk extremer moet zijn dan bij een vrouw voor er wat van gezegd wordt.
Die arme man met dat shirt is dan ook een grote uitzondering, dat die zo behandeld wordt door het publiek is vrij ongekend(en ronduit schandalig naar mijn mening).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146769111
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:39 schreef erodome het volgende:
Grinnik.

Krijg ik vandaag de quest binnen, met groot op de voorkant: Vrouwen de baas. Slimmer, rationeler, socialer(en ze zijn minder emotio neel dan mannen).

Ik zal een heel klein stukje citeren...

[..]

Het is natuurlijk een veel groter artikel en er staan heel wat voorbeelden e.d. in. Past perfect in de topic hier dacht ik zo.
Wat is hier bijzonder aan?
pi_146769139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lees je ook de rest? over dat het voor beide kanten geldt? Over dat ik meer ben voor emancipatie?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:46 schreef miss_sly het volgende:

Maar goed als je punt is dat mensen worden beoordeelt dan heb je gelijk. ;)
pi_146769157
Ja, was de Quest ook al aan het lezen.

'Positieve mannelijke eigenschappen bestaan, maar het is wel even zoeken' _O-
pi_146769206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is hier bijzonder aan?
Dat vrouwen rationeler zijn dan mannen, dat vrouwen zich minder door emotie laten leiden dan mannen. Dat is toch wel het tegenovergestelde van wat algemeen beweert wordt, de algemene mening is toch dat vrouwen minder rationeel zijn ingesteld en zich veel meer laten leiden door emotie.

Alleen blijkt dus dat zowel praktijk als onderzoek wat anders zegt.
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 11:44:08 #290
5428 crew  miss_sly
pi_146769214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

[..]

Maar goed als je punt is dat mensen worden beoordeelt dan heb je gelijk. ;)
Weet je, ik vind jou echt een onmogelijk figuur om mee te discussieren. Je wil echt alleen maar tegen zijn. Je lijkt je ontzettend persoonlijk aangevallen te voelen op alles, alleen omdat je een man bent. Je wil punten maken die er niet toe doen en zult niet één keer toegeven dat het wellicht wel eens waar zou kunnen zijn wat een ander post, behalve als dat 100% in jouw straatje past.
pi_146769231
Je pik achterna lopen is natuurlijk alles behalve rationeel. :)
pi_146769258
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat vrouwen rationeler zijn dan mannen, dat vrouwen zich minder door emotie laten leiden dan mannen. Dat is toch wel het tegenovergestelde van wat algemeen beweert wordt, de algemene mening is toch dat vrouwen minder rationeel zijn ingesteld en zich veel meer laten leiden door emotie.

Alleen blijkt dus dat zowel praktijk als onderzoek wat anders zegt.
Vrouwen laten zich minder leiden door emotie, omdat ze minder snel afgeleid zijn door mannelijk schoon dan dat mannen afgeleid zijn door vrouwelijk schoon....

Vind je het gek dat ik de conclusie van dat artikel niet heel erg overtuigend vind?
pi_146769267
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:44 schreef Beauke het volgende:
Je pik achterna lopen is natuurlijk alles behalve rationeel. :)
Wat is rationeel?
pi_146769308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je een beetje eerlijk bent dan weet je dat er bij beide ook wel op verzorging/kleding gelet wordt, maar dat het bij de man een stuk extremer moet zijn dan bij een vrouw voor er wat van gezegd wordt.
Die arme man met dat shirt is dan ook een grote uitzondering, dat die zo behandeld wordt door het publiek is vrij ongekend(en ronduit schandalig naar mijn mening).
Daar kan ik me wel in vinden. ;)
  dinsdag 18 november 2014 @ 11:47:32 #295
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_146769315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste normale mensen er ook niet bij stil zouden staan, het enige wat ik dacht was ''aparte kledingkeuze voor zo'n belangrijk interview'' en dat was het, niet eens om de print overigens.
Vrouwen worden dagelijks beoordeeld op hun kledingkeuze, dat escaleert dan niet zo erg als nu, en dat toont ook aan dat het minder voorkomt bij vrouwen, anders was dit niet zo uitgebreid in het nieuws geweest.
pi_146769330
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vrouwen laten zich minder leiden door emotie, omdat ze minder snel afgeleid zijn door mannelijk schoon dan dat mannen afgeleid zijn door vrouwelijk schoon....

Vind je het gek dat ik de conclusie van dat artikel niet heel erg overtuigend vind?
Het is een veel groter artikel, zoals al gezegd met meer voorbeelden en onderzoek.(ik durf het artikel niet zomaar geheel over te nemen, denk dat dat niet mag)
En natuurlijk vindt je het niet overtuigend, ik had niet anders verwacht eigenlijk ;)
pi_146769344
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is een veel groter artikel, zoals al gezegd met meer voorbeelden en onderzoek.(ik durf het artikel niet zomaar geheel over te nemen, denk dat dat niet mag)
En natuurlijk vindt je het niet overtuigend, ik had niet anders verwacht eigenlijk ;)
Verklaar dat laatste?
  Moderator dinsdag 18 november 2014 @ 11:48:36 #298
5428 crew  miss_sly
pi_146769348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:47 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel in vinden. ;)
Als je je daar in kunt vinden, waarom vind je het dan nodig om hoog van de toren te blazen op mijn posts?
pi_146769386
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verklaar dat laatste?
Omdat het idee dat vrouwen minder capabel zijn, emotioneler zijn(zich daar meer door laten leiden) e.d. sterk ingesleten is in ons denken.
pi_146769409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat het idee dat vrouwen minder capabel zijn, emotioneler zijn(zich daar meer door laten leiden) e.d. sterk ingesleten is in ons denken.
Het zal mij een worst wezen. Als blijkt dat mannen minder capabel zijn, dan zal ik dat accepteren.

Ik vind de conclusie van dat artikel gewoon niet juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')