Helaas is het eerder zo gegaan:quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
De zwartepietdiscussie zoals het ook had gekund:
Anti: Zwarte piet is racistisch!
Pro: Huh? Waarom dan?
Anti: Hij lijkt op zo'n blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw.
Pro: O ja. Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti: Maar zo komt het wel over.
Pro: Da's kut. Wat wil je anders zien?
Anti: Als hij maar niet meer op blackface lijkt.
Pro: Gaan we regelen.
En iedereen was blij en Sinterklaas kon zonder ME, tokkiegeweld en antiblanken gevierd worden.
Geen frame, een constatering. Blijkbaar zit jij ook met Piet in je maag, anders zou je die aanpassingen niet voorstellen.quote:
quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
En iedereen was blij en Sinterklaas kon zonder ME, tokkiegeweld en antiblanken gevierd worden.
Lees dan even zwartepietniet zou ik zeggen. Of ben je blind voor argumentatie?quote:Op zondag 16 november 2014 18:19 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Sorry, ik lees die stukjes van Danny niet meer
En over tien jaar demonstreert men omdat ZP niet zwart meer is en dus discriminatie.quote:Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Helaas is het eerder zo gegaan:
Anti: Hij lijkt op een slaaf, daar voelen we nog veel pijn door.
Anti: Maar jullie zijn gewoon een stel racisten die hun koloniale verleden niet achter zich kunnen laten.
Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.
Pro: Wat dacht je van het weghalen van elementen als oorbellen en rode lippen?
Anti: Nee, nog steeds racistisch want zwart.
Pro: Zullen we er dan een paar andere kleuren bij doen?
Anti: Nee, nog steeds racistisch want het doet ons denken aan slaven.
Pro: Dan doen we er ook een paar roetpieten bij zoals in het verhaal?
Anti: Nee, Zwarte Piet moet gewoon weg uit heel het feest.
Pro: Dus Zwarte Piet weg en alleen Sinterklaas nog? Dan is toch heel het feest verpest?
Anti: Nee, jullie blijven racisten en we willen geld.
Vooral dit heeft ook echt enorm meegeholpen bij het opvoeren van de discussie. Dit als diepere onderliggende reden. Alles wordt daar door gevoed bij die groep...quote:Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Anti: Maar jullie zijn gewoon een stel racisten die hun koloniale verleden niet achter zich kunnen laten.
[b]Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.[/b]
Pro: Dus Zwarte Piet weg en alleen Sinterklaas nog? Dan is toch heel het feest verpest?
[b]Anti: Nee, jullie blijven racisten en we willen geld.[/b]
Ja, er mogen geen donkere mensen meer bij, stelletje racistenquote:Op zondag 16 november 2014 18:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En over tien jaar demonstreert men omdat ZP niet zwart meer is en dus discriminatie.
Nee hoor waarom zouden volgens jou groene Pieten discriminerend kunnen zijn?quote:Op zondag 16 november 2014 18:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees dan even zwartepietniet zou ik zeggen. Of ben je blind voor argumentatie?
Geen antwoord op de vraag. Jammer.quote:Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef Scorpie het volgende:
Nee hoor, dat is helemaal geen vraag meer.
Nu laat je het massale tokkiegeschreeuw buiten beschouwing terwijl je wel het slavernijgejank erbij betrekt.quote:Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.
Anti: Nee, jullie blijven racisten en we willen geld.
Ik heb geen idee waarom piet uberhaupt racistisch zou moeten zijn en zeker de kaas en stroopwafelvarianten niet..quote:Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor waarom zouden volgens jou groene Pieten discriminerend kunnen zijn?
http://www.geenstijl.nl/m(...)cht_sinterklaas.htmlquote:Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geen antwoord op de vraag. Jammer.
Overigens wacht ik nog steeds op de link waaruit blijkt dat kinderen voor rascist zouden zijn uitgescholden.
Moet eerlijk zeggen dat die zo wel werd opgestart door ze...quote:Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu laat je het massale tokkiegeschreeuw buiten beschouwing terwijl je wel het slavernijgejank erbij betrekt.
Ik ook niet. Zijn we het eensquote:Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom piet uberhaupt racistisch zou moeten zijn en zeker de kaas en stroopwafelvarianten niet..
Een iets betrouwbaardere bron graag dan een willekeurige 19-jarige JOVD-er ajb.quote:Op zondag 16 november 2014 18:30 schreef Scorpie het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)cht_sinterklaas.html
1 van de Tweets, is van een ooggetuige. Geen dank.
Die tokkies hebben hier niks mee te maken, dit is ook de discussie die je krijgt als je gewoon als neutrale deelnemer mee doetquote:Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu laat je het massale tokkiegeschreeuw buiten beschouwing terwijl je wel het slavernijgejank erbij betrekt.
Niet naar aanleiding van de mensen die de kleur van zwarte piet willen veranderen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee, geen aanpassingen de afgelopen decennia. Totaal niet.
Oké, je diskwalificeert dus een ooggetuige omdat het niet in je straat past. Noted.quote:Op zondag 16 november 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een iets betrouwbaardere bron graag dan een willekeurige 19-jarige JOVD-er ajb.
Gewoon een normale nieuwsbron dus.
Ik kan ook wel iets op twitter gaan roepen, maar ik hoop voor jou dat je daar niet al te veel waarde aan hecht.
Het zijn ook altijd die kutmarokkanen maar ik ben geen racist hoorquote:Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom piet uberhaupt racistisch zou moeten zijn en zeker de kaas en stroopwafelvarianten niet..
Herhaling van zetten. Gisteren. Was hetzelfde gesprek bij dezelfde bronquote:Op zondag 16 november 2014 18:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oké, je diskwalificeert dus een ooggetuige omdat het niet in je straat past. Noted.
Ik snap ook heel dat gedoe niet om die slavernij, ja het is een zwarte bladzijde in de geschiedenis en is gelukkig bijna wereldwijd verboden. Ondanks dat er momenteel meer slaven zijn dan dat er destijds zijn verscheept, alleen gebeurd het nu particulier ipv door naties, niemand die de nabestaanden daarvan gaat terugbetalenquote:Op zondag 16 november 2014 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral dit heeft ook echt enorm meegeholpen bij het opvoeren van de discussie. Dit als diepere onderliggende reden. Alles wordt daar door gevoed bij die groep...
Walgelijk.
Kan er niks aan doen dat kingstown van de ad hominems is. Afgaande van de hele situatie is het heel plausibel om aan te nemen dat de kids werden toegeschreeuwd.quote:Op zondag 16 november 2014 18:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Herhaling van zetten. Gisteren. Was hetzelfde gesprek bij dezelfde bron
Volgens jou was het "all over the news", dus mag het geen enkel probleem zijn om daar wat andere bronnen van te geven dan alleen die van een twitteraar.quote:Op zondag 16 november 2014 18:33 schreef Scorpie het volgende:
Oké, je diskwalificeert dus een ooggetuige omdat het niet in je straat past. Noted.
Echt wel. Je gaat me toch niet zeggen dat je het hysterische gekrijs/onvervalste PVV-geluid niet gehoord hebt?quote:Op zondag 16 november 2014 18:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die tokkies hebben hier niks mee te maken, dit is ook de discussie die je krijgt als je gewoon als neutrale deelnemer mee doet
Ad hominem. Ben wel klaar met je.quote:Op zondag 16 november 2014 18:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Volgens jou was het "all over the news", dus mag het geen enkel probleem zijn om daar wat andere bronnen van te geven dan alleen die van een twitteraar.
Prima dat jij de tweet van 1 onbekende twitteraar als waarheid aanneemt. Jouw keuze. Noted.
Jij claimt dat het "all over the news" was. Geef dan gewoon die bronnen ipv er omheen te blijven draaien en je te verschuilen achter 1 tweet.quote:
Zeker ook een onbetrouwbare twitterAar volgens kingstownquote:,,Ongelooflijk”, reageert Joost van Doorn, met zijn 3-jarige zoontje verkleed als Sinterklaas op zijn arm. ,,Ik kom hier voor een kinderfeest, maar word omver gelopen door agenten. En er werd van alles naar mijn zoontje geschreeuwd. Dit maakt me boos, iedereen heeft recht om te demonstreren, maar hier mochten ze niet komen. Niet Sinterklaas en de pieten, maar deze demonstratie en tientallen agenten is wat mijn zoontje nu als eerste ziet.”
Natuurlijk heb ik dat gehoord, maar die kwam pas op gang nadat de anti's hun poot stijf bleven houden en elke vorm van discussie weigerden.quote:Op zondag 16 november 2014 18:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Echt wel. Je gaat me toch niet zeggen dat je het hysterische gekrijs/onvervalste PVV-geluid niet gehoord hebt?
Zie hierboven. Ik zie je excuses en je verontwaardiging hierover wel verschijnen, en zo niet hoef je niet meer terug te komen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij claimt dat het "all over the news" was. Geef dan gewoon die bronnen ipv er omheen te blijven draaien en je te verschuilen achter 1 tweet.
Je snapt hopelijk toch ook wel dat 1 tweet niet iets tot waarheid maakt.
Waar in dat stuk staat dat kinderen voor rascisten zijn uitgescholden.quote:Op zondag 16 november 2014 18:40 schreef Scorpie het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)rZnko!w70aOjWec5N9k/
Zeker ook een onbetrouwbare twitterAar volgens kingstown
quote:Op zondag 16 november 2014 18:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waar in dat stuk staat dat kinderen voor rascisten zijn uitgescholden.
Dat was namelijk jouw claim.
Maar dan heb je het ook over een beroepsklootzak.quote:Op zondag 16 november 2014 18:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik dat gehoord, maar die kwam pas op gang nadat de anti's hun poot stijf bleven houden en elke vorm van discussie weigerden.
Ik ben zelf pro, maar niet op de tokkie manier van "ze pakken onze traditie af" etc. Zwarte Piet moet gewoon weer zwart worden zonder al die kleurrijke opsmuk en blije gedoe. Maar ik weet zeker dat als ik een discussie zou voeren met meneer Gario dat ie waarschijnlijk halverwege zijn vingers in zijn oren staat en gaat schreeuwen om racisme.
Dat is dan ook de reden dat deze discussie zo uit de hand loopt, het zijn de grootse idioten die het hardst schreeuwen om aandacht, en ze schreeuwen zo hard dat er altijd wel iemand te vinden is die ze een podium geeft. Zeer trieste zaak, het is net politiek, niet de best gekwalificeerden doen er aan mee maar degene die het hardst kunnen roepenquote:Op zondag 16 november 2014 18:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dan heb je het ook over een beroepsklootzak.
Het is triest dat Gario en de Telegraaf de uitgangspunten lijken te bepalen. Freaks tegen freaks.
Ehm je weet toch wel wat een ad hominem isquote:Op zondag 16 november 2014 18:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]je hebt gelijk, ze riepen aardige dingen naar deze kinderen.
Ben wel klaar met je ad hominems en je falsificatie pogingen, zelfs KoosVogels kan beter trollen dan jij.
Dan moet ook Koos maar even naar dit filmpje kijken.quote:Op zondag 16 november 2014 18:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen frame, een constatering. Blijkbaar zit jij ook met Piet in je maag, anders zou je die aanpassingen niet voorstellen.
Een ooggetuige in twijfel trekken omdat hij lid is van een club is een ad hominem, dat snap je zelf toch ook wel hopelijk?????????????????quote:Op zondag 16 november 2014 18:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ehm je weet toch wel wat een ad hominem is![]()
Kingston gaat toch gewoon in op een bewering van jou?
Argumentum ad hominem (Latijn voor "Argument op de man") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.
Maar hoe het is gegaan:quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
Yep, gisteren nog kon je zien dat het voor veel mensen toch best wel ingewikkeld is dus laat de speech van ir. Atkinson nog maar eens horen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Please do, sommige mensen begrijpen het nog niet.
Eén ooggetuige is geen bewijs van een bewering dat het "all over the news" was. En Kingston is niet in discussie met die twitteraar maar met jou. Een eventuele ad hominem kan dus alleen aan jou gericht zijn.quote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een ooggetuige in twijfel trekken omdat hij lid is van een club is een ad hominem, dat snap je zelf toch ook wel hopelijk?????????????????![]()
Ik mis het woord 'onderdrukker' nog in je verhaalquote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar hoe het is gegaan:
Anti bij de VARA: Zwarte Piet is racistisch!
Anti bij Eenvandaag: Zwarte Piet is racistisch!
Anti in de Volkskrant: Zwarte Piet is racistisch!
Pro zonder podium: Huh? Waarom dan?
Anti bij VARA, Eenvandaag, Volkskrant, VPRO, NCRV, NOS, etc., etc.: Het is blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw. (noot: die overigens uit Amerika komt en waar Nederland niets mee te maken heeft, maar dat terzijde).
Pro zonder podium: O ja. Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti op alle mogelijke podia: Maar zo komt het wel over en ik geloof er trouwens niets van dat het zo niet bedoeld is want jullie zijn gewoon een stelletje enorme racisten, zoals alle witte mensen!
Pro zonder podium: Ja zeg, als we zo gaan beginnen dan luister ik dus niet meer naar je.
Anti via de VN (ja echt...): Zwarte Piet is racistisch en Nederland is blijven hangen in de tijd van de slavernij!
Pro: ja hallo, veel gekker moet het toch niet worden...
Anti op alle mogelijke nationale en internationale podia ruim een jaar lang: Zwarte Piet is racisme! Nederlandse kinderen worden racistisch opgevoed! Zwarte Piet moet weg! Nederland is een racistisch land! We willen herstelbetalingen voor de slavernij! We worden gediscrimineerd en niemand luistert naar ons! Zwarte Piet is racisme!!!!
Pro zonder podium:.....
En schuldbetalingenquote:Op zondag 16 november 2014 18:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mis het woord 'onderdrukker' nog in je verhaalwant dat zijn wij blankmenschen voor de negerts in den lande: vieze racistische onderdrukkers van het vrije volk.
Anti: Hij lijkt op zo'n blackface. Dat stereotype van begin 20e eeuw.
Pro: O ja? Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti: Ok, dan is het goed.
Je vergeet:quote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar hoe het is gegaan:
Anti bij VARA, Eenvandaag, Volkskrant, VPRO, NCRV, NOS, etc., etc.: Het is blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw. (noot: die overigens uit Amerika komt en waar Nederland niets mee te maken heeft, maar dat terzijde).
Anti op alle mogelijke podia: Maar zo komt het wel over en ik geloof er trouwens niets van dat het zo niet bedoeld is want jullie zijn gewoon een stelletje enorme racisten, zoals alle witte mensen!
Pro zonder podium: Ja zeg, als we zo gaan beginnen dan luister ik dus niet meer naar je.
Anti via de VN (ja echt...): Zwarte Piet is racistisch en Nederland is blijven hangen in de tijd van de slavernij!
Anti op alle mogelijke nationale en internationale podia ruim een jaar lang: Zwarte Piet is racisme! Nederlandse kinderen worden racistisch opgevoed! Zwarte Piet moet weg! Nederland is een racistisch land! We willen herstelbetalingen voor de slavernij! We worden gediscrimineerd en niemand luistert naar ons! Zwarte Piet is racisme!!!!
Lees anders even terug wat kingstown zei over die twitteraar. Daarnaast is het heel simpel : ooggetuige > fokkers.quote:Op zondag 16 november 2014 18:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Eén ooggetuige is geen bewijs van een bewering dat het "all over the news was" En Kingston is niet in discussie met die twitteraar maar met jou. EEn eventuele ad hominem kan dus allen aan jou gericht zijn.
Dat had gekund maar dat hadden we niet moeten doen. Tot en met de laatste anti gaat het goed, daarna gaat het verkeerd. Wij hoeven niet die kleur aan te passen omdat een paar mensen dat vervelend vinden, als zij dat al vervelend vinden. Ja, ik twijfel aan hun oprechtheid. We mogen dat aanpassen als wij dat willen maar we moeten dat niet.quote:Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
quote:Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar hoe het is gegaan:
Anti: Ja hoor, witte racisten negeren ons weer vanuit hun white privilege!
Pro: Ja, flikker nou maar een heel eind op naar je eigen land. Stelletje haatzaaiende racisten.
Anti op alle mogelijke podia: Zie je wel! Racisten, jullie, allemaal!
Sowieso een minderheid zo'n podium geven moet je nooit doen. Komt de discussie niet ten goede.quote:Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat had gekund maar dat hadden we niet moeten doen. Tot en met de laatste anti gaat het goed, daarna gaat het verkeerd. Wij hoeven niet die kleur aan te passen omdat een paar mensen dat vervelend vinden, als zij dat al vervelend vinden. Ja, ik twijfel aan hun oprechtheid. We mogen dat aanpassen als wij dat willen maar we moeten dat niet.
Was het maar zo eenvoudig, had hier 60 topics gescheeldquote:
Tegen kinderen nog wel. Laffer zie je ze niet.quote:Op zondag 16 november 2014 19:00 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het te bizar voor woorden dat ondanks de politiek correcte verzonnen "pieten", de heren en dames van het antikamp nog steeds moeten rellen.
Nogmaals dat doet er niet toe. Hij is met jou in discussie! Wat hij zegt over die twitteraar zou wel eventueel als laster gezien kunnen worden.quote:Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lees anders even terug wat kingstown zei over die twitteraar. Daarnaast is het heel simpel : ooggetuige > fokkers.
Waar en wanneer?quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tegen kinderen nog wel. Laffer zie je ze niet.
Het kan niet lager aan de grond. Kinderen die met hun neus boven het radicale geweld stonden. Ik hoorde gisteren van mensen die in Gouda waren geweest en zagen dat kinderen ervan moesten huilen.quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je vergeet:
Pro: roepen ze alleen maar omdat ze geld willen zien.
Dat is heel de achterliggende gedachte wat ze zelf nota bene toegeven en uitdragen.
Pro: al die negers moeten optyfen naar hun eigen land, we willen ze hier niet.
Pro: dit land is van ons, ze moeten dankbaar zijn dat we ze niet meer als slaven houden.
Enkel tokkies...
Pro: ik heb op m'n werk een collega-Piet, haha!
Que?
Yep, ik begrijp heel erg goed dat P&W het deden omdat het zo gemakkelijk scoren is maar het slaat natuurlijk nergens op dat vervolgens heel Nederland doet alsof het een kwestie is die serieus leeft bij meer dan een handvol mensen..quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sowieso een minderheid zo'n podium geven moet je nooit doen. Komt de discussie niet ten goede.
Het is kindermishandelingquote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |