Het was te verwachten dat er ooit een keer tegengas tegen het sinterklaasfeest werd gevevenquote:Op zondag 16 november 2014 14:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Was het vóór Quinsy Gario óók al zo? Ik kan me eigenlijk alleen maar leuke intochten herinneren tot een jaar of drie geleden ofzo. Misschien moet ik me eens afvragen welke kant van de discussie dit soort taferelen heeft veroorzaakt.
O nee, wacht. Dat is natuurlijk de kant die het feest gewoon probeert te vieren zoals ze het zelf al sinds hun eigen jeugd gevierd hebben. De anti-groep heeft daar helemaal niets mee te maken. Die zijn alleen maar slachtoffers in dit hele verhaal. Domme ikke.
Zoals die Belg gisteren terecht opmerkte: in België hadden wij niet dit gedoe omdat in ons land geen policormensen het vuurtje opstookten.quote:Op zondag 16 november 2014 14:03 schreef waxxx het volgende:
Friek laat hier zijn ware gezicht zien, het gaat de anti-Pieten niet om welzijn van kinderen:
[..]
Zit er racisme achter het Sinterklaasfeest dan?quote:Op zondag 16 november 2014 14:14 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Zit er racisme achter dat feest? Zo ja, doe het dan.
Zit daar racisme achter? zo ja wat ervaar je racistish aan het kwaku feest?quote:Op zondag 16 november 2014 14:16 schreef Danny het volgende:
[..]
je stelt voor dat we dan beginnen met kwaku?
Die kwam hier weken geleden al voorbij. Het enige spijtige is de 3 uitroeptekens maar de stelling klopt en is objectief. Het heeft met racisme niets te maken.quote:Op zondag 16 november 2014 14:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zag deze net op Twitter voorbijkomen:
[ afbeelding ]
Nice! Wel een beetje jammer van die provocatieve tekst er onder.
Of je stelt je gewoon eens niet zo aan. Just because you are offended doesn't mean you are right.quote:Op zondag 16 november 2014 14:14 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Zit er racisme achter dat feest? Zo ja, doe het dan.
Weet niet je je politiekcorrectheid negatief kan zien overigensquote:Op zondag 16 november 2014 14:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals die Belg gisteren terecht opmerkte: in België hadden wij niet dit gedoe omdat in ons land geen policormensen het vuurtje opstookten.
Geparafraseerd maar daar komt het op neer.
Fixed.quote:Op zondag 16 november 2014 14:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het was te verwachten dat er ooit een keer tegengas tegen eisende allochtonen werd gegeven
Dit ? http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtmlquote:Op zondag 16 november 2014 14:18 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Zit daar racisme achter? zo ja wat ervaar je racistish aan het kwaku feest?
En jij weet dat ik de context niet weet? Knap van je.quote:Op zondag 16 november 2014 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je weet de context vam die foto niet eens. Om dan zo'n conclusie te trekken slaat helemaal nergens op.
quote:
Dijenkletser-alert!quote:Op zondag 16 november 2014 14:17 schreef Danny het volgende:
[..]
nee ik kwam tot inkeer en zag het links.... ermmm... het licht.
Ik dacht altijd geen racist te zijn. Ik kijk nooit naar kleur of afkomst, ik leer mijn kinderen dat iedereen gelijk is, heb ze doelbewust op een school gedaan die elke religie en afkomst behandelt, heb zowel marokkaanse als turkse als surinaamse als antilliaanse vrienden, en laat iedereen in z'n waarde. Maar ik ben wel vóór zwarte piet en dus racist en daardoor kennelijk geen haar beter dan een skinhead neonazi.quote:Op zondag 16 november 2014 14:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dus jij bent voor racisme? Of ben je een racist?
Racist.quote:Op zondag 16 november 2014 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je weet de context vam die foto niet eens. Om dan zo'n conclusie te trekken slaat helemaal nergens op.
dat is hun probleemquote:Op zondag 16 november 2014 14:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik geloof niet meer dat er nog mensen zijn die met jou in discussie gaan.
Over zwarte piet.quote:Op zondag 16 november 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zit er racisme achter het Sinterklaasfeest dan?
Ik kan best wel een racistisch motief achter zo'n feest bedenken hoor.. Al was het alleen maar dat het een feest van en door allochtonen is en dat is racistisch naar autochtonen want die worden dan buitengesloten.
Als je de context zo goed weet, zet hem dan hier maar neer hèquote:Op zondag 16 november 2014 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En jij weet dat ik de context niet weet? Knap van je.
En succes maar weer met trollen vandaag. Je genoot er gisteren zo van
http://www.parool.nl/paro(...)blanken-vallen.dhtmlquote:Op zondag 16 november 2014 14:18 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Nee geen racist gewoon onwetend. Kan gebeuren.quote:Op zondag 16 november 2014 14:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik dacht altijd geen racist te zijn. Ik kijk nooit naar kleur of afkomst, ik leer mijn kinderen dat iedereen gelijk is, heb ze doelbewust op een school gedaan die elke religie en afkomst behandelt, heb zowel marokkaanse als turkse als surinaamse als antilliaanse vrienden, en laat iedereen in z'n waarde. Maar ik ben wel vóór zwarte piet en dus racist en daardoor kennelijk geen haar beter dan een skinhead neonazi.
Waar baseer je dat opquote:
Anti pieten zeiken om alles terwijl ze zelf net zo racistisch zijn.quote:Op zondag 16 november 2014 14:21 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Over zwarte piet.
Lmao, je laatste reden slaat kant noch wal, zelfs de anti - pieten zeiken daar niet eens over.
Dit feest is ook bedacht door Nederlanders maar dat vinden de anti pieten niet erg, het gaat hun puur om zwarte piet.
quote:Op zondag 16 november 2014 14:18 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Puur racisme dus. Een autochtoon, een blanke, kan die prijs niet krijgen puur en alleen omdat de afkomst verkeerd is.quote:Op het festival werd de Kwakoe Jagernath Lachmon Award uitgereikt, genoemd naar de Surinaamse politicus Jagernath Lachmon. Hiervoor komen Surinamers in aanmerking die zich op sociaal of cultureel gebied verdienstelijk hebben gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |