abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146709785
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eensch. Een groot deel van het probleem is dat beide kanten in dit debat eigenlijk geen flauw idee hebben wat de andere kant nu precies beweegt. En ik krijg de indruk dat de meesten dat niet eens willen weten en veel liever een potje schelden.

Zie ook de link in mijn signature.
Dit is zo waar _O-
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 14:41:59 #252
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146709786
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 14:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat de anti pietjes door hun acties gericht tegen kinderen geen enkel greintje respect meer verdienen. En terecht.
Ga je nog beargumenteren waarom ik een racist ben trouwens
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146709790
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 14:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat de anti pietjes door hun acties gericht tegen kinderen geen enkel greintje respect meer verdienen. En terecht.
Ik zie die acties meer als een bijwerking van de totale onwil, aan beide kanten, om hier als volwassenen over te praten. En daar zijn dan ook beide kanten schuldig aan, niet alleen die 'opstandige anti-pieten'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146709794
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:39 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Nah zijn ook veel autochtone nederlanders die zwarte piet aangepast willen. Verklaar die honderd bn'ers dan. En wat bedoel je met nieuwkomers? :') wat weet jij daar nou van, die mensen zijn hier misschien geboren en opgegroeid met zp?
Over wie heb jij het nu :') die mensen zijn wel geintegreerd, je doet alsof ze van Nederland Nederlandiestan willen maken? Het gaat om de huidskleur van zp. Maak van een mug geen olifant joh.
Waarom geld dat alleen voor de blanke autochtone Nederlander en niet de gekleurde anti Piet? Waarom mag die laatste groep van jou alles eisen en moet de eerste groep dat maar slikken? Ben jij zelf een racist misschien? Reageer je daarom zo?
pi_146709802
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie die acties meer als een bijwerking van de totale onwil, aan beide kanten, om hier als volwassenen over te praten. En daar zijn dan ook beide kanten schuldig aan, niet alleen die 'opstandige anti-pieten'.
  zondag 16 november 2014 @ 14:43:23 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146709821
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eensch. Een groot deel van het probleem is dat beide kanten in dit debat eigenlijk geen flauw idee hebben wat de andere kant nu precies beweegt. En ik krijg de indruk dat de meesten dat niet eens willen weten en veel liever een potje schelden.

Zie ook de link in mijn signature.
Nuance is inderdaad ver te zoeken in dit debat. Maar het gaat ook om veel meer om dan de kleur van een of ander figuur. Het gaat om afgunst en miskenning, twee eigenschappen waar ik altijd een beetje van moet :')-en, want ik dacht dat op de basisschool je leert met dit soort eigenschappen om te gaan en dat ze dan wel wegkwijnden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146709840
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En als die mensen nou eens hier geboren zouden zijn, noem je ze dan nog steeds 'nieuwkomers'?
Ach, die dooddoener weer. Als ze zichzelf profileren als niet-Nederlander dan zijn ze geen Nederlander. Hoe moeilijk kan het zijn.
pi_146709845
quote:

[..]

Nee. Feit is en blijft dat er 1 groep zelfs na aanpassingen van de intocht het kinderfeest verziekt heeft door zich te richten op kinderen. Dat kan, mag en ga jij niet afschuiven op de pro pieten. Er is maar 1 groep schuldig aan dat gedrag. Punt, uit. Klaar. Einde discussie. Er is niks wat jij kan aandragen dat dat gedrag goedpraat of bagataliseert, helemaal niks. Die groep zit zo verschrikkelijk fout dat ze geen enkel greintje respect meer verdienen.
pi_146709867
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2014 14:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Plus dat de anti pietjes nu vooraan staan om ritueel slachten, suikerfeest, kwaku en al die andere exotische feestjes en gebeurtenissen hier in Nederland een plek te geven (en zelfs uit te bouwen). Maar nee hoor, ZP is de echte bad guy in dit verhaal :')
Waarschijnlijk. :{
Wat mij betreft wordt zoiets alleen nog maar uitgebreid of niet ingekort (Kwaku kan best worden teruggebracht naar 1 dag of 1 weekeinde) als alle Nederlanders het leuk vinden. Met uitzondering van ritueel slachten, op dat onderdeel heb ik schijt aan cultuur en moet worden gekeken naar wat voor de dieren minder erg is. ;)
Even een duidelijk signaal geven als samenleving dat je met dat gedrag van de afgelopen maanden niets bereikt. Lullig voor de vele Surinamers en zo die wel van goede wil zijn maar je moet wat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 16 november 2014 @ 14:45:51 #260
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_146709879
quote:
5s.gif Op zondag 16 november 2014 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom geld dat alleen voor de blanke autochtone Nederlander en niet de gekleurde anti Piet? Waarom mag die laatste groep van jou alles eisen en moet de eerste groep dat maar slikken? Ben jij zelf een racist misschien? Reageer je daarom zo?
Oh nee hoor.
Ik vind boerka verbod bijv ook terecht.
En nee ik ben geen racist ik heb gewoon research gedaan naar zwarte piet.
pi_146709884
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Precies!

Weet je, ik snap de afkeer tegen die kleurpieten en die roetveegpieten wel. Het ziet er gewoon niet uit. Als je zwarte piet aanpast, dan moet je met iets komen dat er echt goed uitziet.
Maar dat is en kwestie van smaak natuurlijk. Waarom niet iedereen er zijn eigen invulling aan laten geven? Dan zie je in loop van de jaren de Pieten vanzelf veranderen naar gelang wat er in de mode is *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 14:46:42 #263
pi_146709893
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee. Feit is en blijft dat er 1 groep zelfs na aanpassingen van de intocht het kinderfeest verziekt heeft door zich te richten op kinderen. Dat kan, mag en ga jij niet afschuiven op de pro pieten. Er is maar 1 groep schuldig aan dat gedrag. Punt, uit. Klaar. Einde discussie. Er is niks wat jij kan aandragen dat dat gedrag goedpraat of bagataliseert, helemaal niks. Die groep zit zo verschrikkelijk fout dat ze geen enkel greintje respect meer verdienen.
Ah zomaar mensen voor racist uitmaken en het niet kunnen beargumenteren. Grappig, dat je nu denkt dat ik je ooit nog serieus neem
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146709901
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Je kan ook zeggen: onze mensen komen voor hun mening op en pikken niet zomaar alles.
Pikken niet alles? :?
Je hoeft niets te pikken aangezien je niets wordt aangedaan. :N
#NoDAPL
pi_146709910
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar dat is en kwestie van smaak natuurlijk. Waarom niet iedereen er zijn eigen invulling aan laten geven? Dan zie je in loop van de jaren de Pieten vanzelf veranderen naar gelang wat er in de mode is *O*
Het sinterklaasfeest zou een feest kunnen worden waarin iedereen zijn best doet om de mooiste, meest indrukwekkende piet neer te zetten. Lijkt me alleen maar prachtig om te zien. ^O^
pi_146709912
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ah zomaar mensen voor racist uitmaken en het niet kunnen beargumenteren. Grappig, dat je nu denkt dat ik je ooit nog serieus neem
pi_146709920
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:46 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Oh nee hoor.
Ik vind boerka verbod bijv ook terecht.
En nee ik ben geen racist ik heb gewoon research gedaan naar zwarte piet.
Dus je bent het met mij eens dat de kleur van ZP bijzaak is, men van een mug een olifant maakt en de hele discussie gevoerd door Quinsy en co niet nodig is en ze gewoon moeten stoppen met zich aanstellen. Mooi, we zijn het eens.
pi_146709925
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:
Nee. Feit is en blijft dat er 1 groep zelfs na aanpassingen van de intocht het kinderfeest verziekt heeft door zich te richten op kinderen.
Dat is geen feit, maar een mening.
Zijn er kinderen geslagen of uitgescholden ofzo? Die beelden/info heb ik nog niet meegekregen, dus graag een linkje ajb.
  zondag 16 november 2014 @ 14:48:16 #269
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146709928
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als morgen het suikerfeest verboden wordt gemaakt doen we dan de moslims ook niks aan?
pi_146709932
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ach, die dooddoener weer. Als ze zichzelf profileren als niet-Nederlander dan zijn ze geen Nederlander. Hoe moeilijk kan het zijn.
Dus... Als ik vind dat jij geen Nederlander bent, dan ben je het ineens niet meer? Of ben jij de etniciteitsrechter?
  zondag 16 november 2014 @ 14:48:28 #271
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146709937
quote:

[..]

Dat typisch polderende "jullie zijn allebei fout" ook weer. :')

Even de situatie:
- pro wil niks veranderen
- anti wil iets compleet verbieden en is daarbij zelfs bereid om naar de rechter te stappen en een kinderfeest actief te verstoren

Misschien moet anti zijn toon eerst maar eens enorm gaan matigen. Want nu is er totaal geen grond voor ook maar enigszins een discussie.

Ik wil trouwens nog even in herinnering oproepen dat iedere peiling laat zien dat 80 a 90% van de Nederlanders niets wil veranderen. Dat moet je wel met hele goeie argumenten komen om dat er toch door te krijgen.
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 14:48:56 #272
pi_146709947
quote:

[..]

Als je een mening hebt mag je daarvoor uitkomen in Nederland. Dat is het leuke van een denocratie.

Je hoeft niet alles te pikken nee. Doe jij dat wel dan in je leven?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146709954
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zijn er kinderen geslagen of uitgescholden ofzo? Die beelden/info heb ik nog niet meegekregen, dus graag een linkje ajb.
Ze werden uitgemaakt voor racisten en kregen toegeroepen dat Sinterklaas niet bestond. All over the news. Leef je onder een steen of wat?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 14:50:06 ]
pi_146709956
quote:

[..]

Ook een mooie. Of maak er een wedstrijd van. Tofste alternatief voor de traditiepiet.
pi_146709991
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook een mooie. Of maak er een wedstrijd van. Tofste alternatief voor de traditiepiet.
Of je laat het zoals het is en buigt niet voor een paar polcor figuren geflankeerd door een minderheid. Oh wacht, white man racism dit dat alles huil huil jank jank boehoe herstelbetalingen geld dit dat.
pi_146710010
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat typisch polderende "jullie zijn allebei fout" ook weer. :')

Even de situatie:
- pro wil niks veranderen
- anti wil iets compleet verbieden en is daarbij zelfs bereid om naar de rechter te stappen en een kinderfeest actief te verstoren
- niets willen veranderen is geen neutraal standpunt
- de anti-pieten roepen helemaal niet op om het sinterklaasfeest te verbieden, de meesten niet in elk geval. Zoals gezegd... het lijkt erop dat beide kanten geen flauw idee hebben wat de andere kant nu beweegt.

quote:

Misschien moet anti zijn toon eerst maar eens enorm gaan matigen. Want nu is er totaal geen grond voor ook maar enigszins een discussie.
Zolang je je zo opstelt kun je verwachten dat we elk jaar van deze demonstraties gaan krijgen. Dat is neem ik aan ook niet wat jij wil. Je kunt wel stampvoeten dat die anti-pieten zo fout zijn, maar daar verandert deze realiteit niet mee.

quote:

Ik wil trouwens nog even in herinnering oproepen dat iedere peiling laat zien dat 80 a 90% van de Nederlanders niets wil veranderen.
- de fok poll is niet presentatief voor Nederland
- de meerderheid heeft niet automatisch gelijk.

quote:

Dat moet je wel met hele goeie argumenten komen om dat er toch door te krijgen.
In elk geval betere argumenten dan een ad populum.
  zondag 16 november 2014 @ 14:52:19 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146710021
quote:

[..]

Die zebra-Piet van zonet ziet er echt gaaf uit. Daarom is het zo jammer dat die clown-Pietjes er zo lelijk uitzien. Die stroopwafel- en kaaspieten gingen nog wel, maar vond ik ook niet denderend. Anyway het zal wat pijn en moeite kosten maar over 10 jaar heb je net zo'n diverse Pieten-gilde als je bij de smurfen hebt. Hartstikke leuk voor de kids die telkens andersoortige Pieten kunnen zien. Zou echt het appeal van het feest verhogen :Y
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146710038
quote:

[..]

Nee?

Sta je daar met je verwachtingsvolle, nog gelovende jonge kinderen de komst van Sinterklaas met zijn Pieten te vieren... Staan er naast/achter/voor je opeens een stelletje randdebielen te krijsen dat Sinterklaas niet bestaat en Zwarte Piet niet zou moeten mogen.
Wég plezier, wég traditie, wég kinderillusie.. Kinderen in verwarring, verdrietig.. vragenstellen.. HET grootste kinderfeest naar de mallemoer door een paar geldbeluste aandachtshoeren.

Maar er wordt je niets aangedaan...
pi_146710039
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja moeten er kinderen geslagen zijn anders is er niks gebeurd :)
pi_146710041
quote:
Antipiet-protest Amsterdam eindigt onrustig

Het protest van tegenstanders van Zwarte Piet op het Beursplein in Amsterdam, liep tegen het einde van de betoging toch wat uit de hand. De politie hield om onbekende reden een persoon aan, waarna demonstranten achter de agenten en de opgepakte betoger aanliepen en leuzen scandeerden. De arrestant zou zich volgens omstanders negatief hebben uitgelaten over het koningshuis.

Tja, iedereen in Nederland weet dat er zerotolerantie is jegens een negatieve opmerking over het koninklijk huis of de monarchie. Gooi een waxinelichthouder en je zit 2 jaar in de bak en wordt psychiatrisch onderzocht (ze vinden altijd wel wat als ze goed genoeg zoeken ;)), toon een spandoek met daarop de leus "Stop met de Monarchie, het is 2014" en je wordt direct gearresteerd. Alles kan en mag maar kom niet aan onze poppenkast. :')
#NoDAPL
pi_146710042
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

^O^

Zoiets kan juist voor de broodnodige verbroedering zorgen. Prima idee.
pi_146710047
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 14:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Of je laat het zoals het is en buigt niet voor een paar polcor figuren geflankeerd door een minderheid. Oh wacht, white man racism dit dat alles huil huil jank jank boehoe herstelbetalingen geld dit dat.
Eh, nee.
pi_146710072
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus... Als ik vind dat jij geen Nederlander bent, dan ben je het ineens niet meer? Of ben jij de etniciteitsrechter?
Leer lezen; Dat zijn ze zelf.
pi_146710078
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2014 14:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus je bent het met mij eens dat de kleur van ZP bijzaak is, men van een mug een olifant maakt en de hele discussie gevoerd door Quinsy en co niet nodig is en ze gewoon moeten stoppen met zich aanstellen. Mooi, we zijn het eens.
Leg me geen woorden in de mond
Ik ben neutraal. Ik heb research gedaan naar zwarte piet en ik begrijp waar de anti pieten vandaan komen.
Maar als ik zie wat voor een drama dit veroorzaakt dan heb ik zoiets van, het maakt me niet meer uit of hij zwart is of kaaspiet. Gemengd (verschillende pieten) zou ideaal zijn maar zelfs dat tolereren mensen niet. Terwijl de kinderen dat juist leuk vinden!
Mij zul je niet zien demonstreren want zo diep ga ik niet in op dit onderwerp, ik heb mn kennis thats it.
Ik ga ook niet demonstreren tegen het kwaku.
pi_146710088
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 14:52 schreef Falco het volgende:

[..]

Die zebra-Piet van zonet ziet er echt gaaf uit. Daarom is het zo jammer dat die clown-Pietjes er zo lelijk uitzien. Die stroopwafel- en kaaspieten gingen nog wel, maar vond ik ook niet denderend. Anyway het zal wat pijn en moeite kosten maar over 10 jaar heb je net zo'n diverse Pieten-gilde als je bij de smurfen hebt. Hartstikke leuk voor de kids die telkens andersoortige Pieten kunnen zien. Zou echt het appeal van het feest verhogen :Y
Wat moet het toch heerlijk zijn om in je gedachten in zo'n utopische wereld te leven. :)
#NoDAPL
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 14:54:36 #286
pi_146710091
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:53 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Ik ben neutraal. Ik heb research gedaan naar zwarte piet en ik begrijp waar de anti pieten vandaan komen.
Maar als ik zie wat voor een drama dit veroorzaakt dan heb ik zoiets van, het maakt me niet meer uit of hij zwart is of kaaspiet. Gemengd (verschillende pieten) zou ideaal zijn maar zelfs dat tolereren mensen niet. Terwijl de kinderen dat juist leuk vinden!
Mij zul je niet zien demonstreren want zo diep ga ik niet in op dit onderwerp, ik heb mn kennis thats it.
Ik mag jou wel ^O^
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146710108
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Leer lezen; Dat zijn ze zelf.
Oké. Dus als je jezelf Nederlander noemt, dan mag je ineens wél een mening hebben. Zo dan?
pi_146710116
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 14:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_146710119
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 14:53 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Deel je kennis ajb
pi_146710122

Zie je, kinderen vinden t ook leuk.
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 14:56:13 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_146710145
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

^O^

Voor Quinsy was die verbroedering er.
  zondag 16 november 2014 @ 14:56:25 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146710151
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

^O^

Had al een paar delen dat eerder gepost, dat elke gemeente zijn eigen Piet kan introduceren. Den Haag groengele Pieten, Utrecht grijze Dom-pieten, Eindhoven felgele gloeilamp-Pieten, Zuid-Limburg roetzwarte mijnwerkers-Pieten en ga zo maar door. Gouda en Haarlem probeerden die trend al in te zetten. Denk dat iedereen daar wel vrede mee kan hebben
pi_146710160
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Als morgen het suikerfeest verboden wordt gemaakt doen we dan de moslims ook niks aan?
Jawel, maar onszelf doen we een plezier. Dan kunnen we tenminste weer naar de bioscoop tijdens het Suikerfeest. ;)
#NoDAPL
  zondag 16 november 2014 @ 15:01:02 #294
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_146710202
Was de clownspiet zonder veel bombarie geïntroduceerd was er niks aan de hand geweest zo kwamen de eerste vrouwelijke pietjes en elvis piet of prof Piet(grijs haar einstein achtig) Ook gewoon rustig en zonder gezeik maar nee alle zwarte pieten moeten opeens weg ja dan worden mensen boos als je dingen gaat veranderen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 16 november 2014 @ 15:02:03 #295
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146710206
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

- niets willen veranderen is geen neutraal standpunt
- de anti-pieten roepen helemaal niet op om het sinterklaasfeest te verbieden, de meesten niet in elk geval. Zoals gezegd... het lijkt erop dat beide kanten geen flauw idee hebben wat de andere kant nu beweegt.
Ik heb het niet over het verbieden van het sinterklaasfeest maar over het verbieden van Zwarte Piet. En dat wil anti wel degelijk.

quote:
Zolang je je zo opstelt kun je verwachten dat we elk jaar van deze demonstraties gaan krijgen. Dat is neem ik aan ook niet wat jij wil. Je kunt wel stampvoeten dat die anti-pieten zo fout zijn, maar daar verandert deze realiteit niet mee.
Ik stampvoet niet. Ik vier het feest zoals ik het altijd gevierd heb. Net zoals vrijwel heel Nederland dat doet trouwens. Want dat is inmiddels wel duidelijk geworden: misschien dat er op een paar plekken in Gouda en Amsterdam anderhalve man en een paardenkop komt opdraven met een spandoek, maar de rest van het land viert het feest op de oude manier. Laten we niet doen alsof er massa's mensen protesteren tegen Zwarte Piet.

quote:
- de fok poll is niet presentatief voor Nederland
- de meerderheid heeft niet automatisch gelijk.
Ik heb het niet over de Fok!-poll en de meerderheid heeft wel automatisch gelijk. Democratie weet je nog?
pi_146710231
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor Quinsy was die verbroedering er.
De anti-piet beweging leunt neem ik aan niet op 1 persoon.
  zondag 16 november 2014 @ 15:19:09 #297
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146710244
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jawel, maar onszelf doen we een plezier. Dan kunnen we tenminste weer naar de bioscoop tijdens het Suikerfeest. ;)
Ik woon niet in de randstad dus dit fenomeen begrijp ik niet.
pi_146710254
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb het niet over het verbieden van het sinterklaasfeest maar over het verbieden van Zwarte Piet. En dat wil anti wel degelijk.
Nee, die willen piet een ander uiterlijk geven.

quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de Fok!-poll en de meerderheid heeft wel automatisch gelijk. Democratie weet je nog?
Democratie gaat helemaal niet over wie er gelijk heeft. De meerderheid denkt dat er een god bestaat, dat wil niet zeggen dat ze daar gelijk in hebben.
  zondag 16 november 2014 @ 15:20:11 #299
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146710269
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
Was de clownspiet zonder veel bombarie geïntroduceerd was er niks aan de hand geweest zo kwamen de eerste vrouwelijke pietjes en elvis piet of prof Piet(grijs haar einstein achtig) Ook gewoon rustig en zonder gezeik maar nee alle zwarte pieten moeten opeens weg ja dan worden mensen boos als je dingen gaat veranderen.
Kinderen zijn over het algemeen bang voor clowns. een dramatischer keuze kan ik me niet voorstellen.
pi_146710270
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 15:19 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik woon niet in de randstad dus dit fenomeen begrijp ik niet.
Een bioscoop is een zaal waar je met andere mensen een film kunt kijken die op een heel groot scherm geprojecteerd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')