Dit is zo waarquote:Op zondag 16 november 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Eensch. Een groot deel van het probleem is dat beide kanten in dit debat eigenlijk geen flauw idee hebben wat de andere kant nu precies beweegt. En ik krijg de indruk dat de meesten dat niet eens willen weten en veel liever een potje schelden.
Zie ook de link in mijn signature.

Ga je nog beargumenteren waarom ik een racist ben trouwensquote:Op zondag 16 november 2014 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat de anti pietjes door hun acties gericht tegen kinderen geen enkel greintje respect meer verdienen. En terecht.

Ik zie die acties meer als een bijwerking van de totale onwil, aan beide kanten, om hier als volwassenen over te praten. En daar zijn dan ook beide kanten schuldig aan, niet alleen die 'opstandige anti-pieten'.quote:Op zondag 16 november 2014 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat de anti pietjes door hun acties gericht tegen kinderen geen enkel greintje respect meer verdienen. En terecht.

Waarom geld dat alleen voor de blanke autochtone Nederlander en niet de gekleurde anti Piet? Waarom mag die laatste groep van jou alles eisen en moet de eerste groep dat maar slikken? Ben jij zelf een racist misschien? Reageer je daarom zo?quote:Op zondag 16 november 2014 14:39 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Nah zijn ook veel autochtone nederlanders die zwarte piet aangepast willen. Verklaar die honderd bn'ers dan. En wat bedoel je met nieuwkomers?wat weet jij daar nou van, die mensen zijn hier misschien geboren en opgegroeid met zp?
Over wie heb jij het nudie mensen zijn wel geintegreerd, je doet alsof ze van Nederland Nederlandiestan willen maken? Het gaat om de huidskleur van zp. Maak van een mug geen olifant joh.

quote:Op zondag 16 november 2014 14:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zie die acties meer als een bijwerking van de totale onwil, aan beide kanten, om hier als volwassenen over te praten. En daar zijn dan ook beide kanten schuldig aan, niet alleen die 'opstandige anti-pieten'.

Nuance is inderdaad ver te zoeken in dit debat. Maar het gaat ook om veel meer om dan de kleur van een of ander figuur. Het gaat om afgunst en miskenning, twee eigenschappen waar ik altijd een beetje van moetquote:Op zondag 16 november 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Eensch. Een groot deel van het probleem is dat beide kanten in dit debat eigenlijk geen flauw idee hebben wat de andere kant nu precies beweegt. En ik krijg de indruk dat de meesten dat niet eens willen weten en veel liever een potje schelden.
Zie ook de link in mijn signature.

Ach, die dooddoener weer. Als ze zichzelf profileren als niet-Nederlander dan zijn ze geen Nederlander. Hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op zondag 16 november 2014 14:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En als die mensen nou eens hier geboren zouden zijn, noem je ze dan nog steeds 'nieuwkomers'?

Nee. Feit is en blijft dat er 1 groep zelfs na aanpassingen van de intocht het kinderfeest verziekt heeft door zich te richten op kinderen. Dat kan, mag en ga jij niet afschuiven op de pro pieten. Er is maar 1 groep schuldig aan dat gedrag. Punt, uit. Klaar. Einde discussie. Er is niks wat jij kan aandragen dat dat gedrag goedpraat of bagataliseert, helemaal niks. Die groep zit zo verschrikkelijk fout dat ze geen enkel greintje respect meer verdienen.quote:Op zondag 16 november 2014 14:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zie die acties meer als een bijwerking van de totale onwil, aan beide kanten, om hier als volwassenen over te praten. En daar zijn dan ook beide kanten schuldig aan, niet alleen die 'opstandige anti-pieten'.

Waarschijnlijk.quote:Op zondag 16 november 2014 14:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Plus dat de anti pietjes nu vooraan staan om ritueel slachten, suikerfeest, kwaku en al die andere exotische feestjes en gebeurtenissen hier in Nederland een plek te geven (en zelfs uit te bouwen). Maar nee hoor, ZP is de echte bad guy in dit verhaal

Oh nee hoor.quote:Op zondag 16 november 2014 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom geld dat alleen voor de blanke autochtone Nederlander en niet de gekleurde anti Piet? Waarom mag die laatste groep van jou alles eisen en moet de eerste groep dat maar slikken? Ben jij zelf een racist misschien? Reageer je daarom zo?

Maar dat is en kwestie van smaak natuurlijk. Waarom niet iedereen er zijn eigen invulling aan laten geven? Dan zie je in loop van de jaren de Pieten vanzelf veranderen naar gelang wat er in de mode isquote:Op zondag 16 november 2014 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies!
Weet je, ik snap de afkeer tegen die kleurpieten en die roetveegpieten wel. Het ziet er gewoon niet uit. Als je zwarte piet aanpast, dan moet je met iets komen dat er echt goed uitziet.

Ah zomaar mensen voor racist uitmaken en het niet kunnen beargumenteren. Grappig, dat je nu denkt dat ik je ooit nog serieus neemquote:Op zondag 16 november 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Feit is en blijft dat er 1 groep zelfs na aanpassingen van de intocht het kinderfeest verziekt heeft door zich te richten op kinderen. Dat kan, mag en ga jij niet afschuiven op de pro pieten. Er is maar 1 groep schuldig aan dat gedrag. Punt, uit. Klaar. Einde discussie. Er is niks wat jij kan aandragen dat dat gedrag goedpraat of bagataliseert, helemaal niks. Die groep zit zo verschrikkelijk fout dat ze geen enkel greintje respect meer verdienen.

Pikken niet alles?quote:Op zondag 16 november 2014 14:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen: onze mensen komen voor hun mening op en pikken niet zomaar alles.

Het sinterklaasfeest zou een feest kunnen worden waarin iedereen zijn best doet om de mooiste, meest indrukwekkende piet neer te zetten. Lijkt me alleen maar prachtig om te zien.quote:Op zondag 16 november 2014 14:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat is en kwestie van smaak natuurlijk. Waarom niet iedereen er zijn eigen invulling aan laten geven? Dan zie je in loop van de jaren de Pieten vanzelf veranderen naar gelang wat er in de mode is

quote:Op zondag 16 november 2014 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ah zomaar mensen voor racist uitmaken en het niet kunnen beargumenteren. Grappig, dat je nu denkt dat ik je ooit nog serieus neem

Dus je bent het met mij eens dat de kleur van ZP bijzaak is, men van een mug een olifant maakt en de hele discussie gevoerd door Quinsy en co niet nodig is en ze gewoon moeten stoppen met zich aanstellen. Mooi, we zijn het eens.quote:Op zondag 16 november 2014 14:46 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Oh nee hoor.
Ik vind boerka verbod bijv ook terecht.
En nee ik ben geen racist ik heb gewoon research gedaan naar zwarte piet.

Dat is geen feit, maar een mening.quote:Op zondag 16 november 2014 14:44 schreef Scorpie het volgende:
Nee. Feit is en blijft dat er 1 groep zelfs na aanpassingen van de intocht het kinderfeest verziekt heeft door zich te richten op kinderen.

Als morgen het suikerfeest verboden wordt gemaakt doen we dan de moslims ook niks aan?quote:Op zondag 16 november 2014 14:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pikken niet alles?![]()
Je hoeft niets te pikken aangezien je niets wordt aangedaan.

Dus... Als ik vind dat jij geen Nederlander bent, dan ben je het ineens niet meer? Of ben jij de etniciteitsrechter?quote:Op zondag 16 november 2014 14:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach, die dooddoener weer. Als ze zichzelf profileren als niet-Nederlander dan zijn ze geen Nederlander. Hoe moeilijk kan het zijn.

Dat typisch polderende "jullie zijn allebei fout" ook weer.quote:Op zondag 16 november 2014 14:42 schreef Molurus het volgende:
[..]

Als je een mening hebt mag je daarvoor uitkomen in Nederland. Dat is het leuke van een denocratie.quote:Op zondag 16 november 2014 14:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pikken niet alles?![]()

Ze werden uitgemaakt voor racisten en kregen toegeroepen dat Sinterklaas niet bestond. All over the news. Leef je onder een steen of wat?quote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is geen feit, maar een mening.
Zijn er kinderen geslagen of uitgescholden ofzo? Die beelden/info heb ik nog niet meegekregen, dus graag een linkje ajb.

Ook een mooie. Of maak er een wedstrijd van. Tofste alternatief voor de traditiepiet.quote:Op zondag 16 november 2014 14:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dat is en kwestie van smaak natuurlijk. Waarom niet iedereen er zijn eigen invulling aan laten geven? Dan zie je in loop van de jaren de Pieten vanzelf veranderen naar gelang wat er in de mode is

Of je laat het zoals het is en buigt niet voor een paar polcor figuren geflankeerd door een minderheid. Oh wacht, white man racism dit dat alles huil huil jank jank boehoe herstelbetalingen geld dit dat.quote:Op zondag 16 november 2014 14:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook een mooie. Of maak er een wedstrijd van. Tofste alternatief voor de traditiepiet.

- niets willen veranderen is geen neutraal standpuntquote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat typisch polderende "jullie zijn allebei fout" ook weer.![]()
Even de situatie:
- pro wil niks veranderen
- anti wil iets compleet verbieden en is daarbij zelfs bereid om naar de rechter te stappen en een kinderfeest actief te verstoren
Zolang je je zo opstelt kun je verwachten dat we elk jaar van deze demonstraties gaan krijgen. Dat is neem ik aan ook niet wat jij wil. Je kunt wel stampvoeten dat die anti-pieten zo fout zijn, maar daar verandert deze realiteit niet mee.quote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef beantherio het volgende:
Misschien moet anti zijn toon eerst maar eens enorm gaan matigen. Want nu is er totaal geen grond voor ook maar enigszins een discussie.
- de fok poll is niet presentatief voor Nederlandquote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef beantherio het volgende:
Ik wil trouwens nog even in herinnering oproepen dat iedere peiling laat zien dat 80 a 90% van de Nederlanders niets wil veranderen.
In elk geval betere argumenten dan een ad populum.quote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef beantherio het volgende:
Dat moet je wel met hele goeie argumenten komen om dat er toch door te krijgen.

Die zebra-Piet van zonet ziet er echt gaaf uit. Daarom is het zo jammer dat die clown-Pietjes er zo lelijk uitzien. Die stroopwafel- en kaaspieten gingen nog wel, maar vond ik ook niet denderend. Anyway het zal wat pijn en moeite kosten maar over 10 jaar heb je net zo'n diverse Pieten-gilde als je bij de smurfen hebt. Hartstikke leuk voor de kids die telkens andersoortige Pieten kunnen zien. Zou echt het appeal van het feest verhogenquote:Op zondag 16 november 2014 14:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]

Nee?quote:Op zondag 16 november 2014 14:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pikken niet alles?![]()

Ja moeten er kinderen geslagen zijn anders is er niks gebeurdquote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is geen feit, maar een mening.
Zijn er kinderen geslagen of uitgescholden ofzo? Die beelden/info heb ik nog niet meegekregen, dus graag een linkje ajb.

Antipiet-protest Amsterdam eindigt onrustigquote:Op zondag 16 november 2014 14:45 schreef SecretStoryWous het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-in-Amsterdam.dhtml

quote:Op zondag 16 november 2014 14:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook een mooie. Of maak er een wedstrijd van. Tofste alternatief voor de traditiepiet.

Eh, nee.quote:Op zondag 16 november 2014 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of je laat het zoals het is en buigt niet voor een paar polcor figuren geflankeerd door een minderheid. Oh wacht, white man racism dit dat alles huil huil jank jank boehoe herstelbetalingen geld dit dat.

Leer lezen; Dat zijn ze zelf.quote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus... Als ik vind dat jij geen Nederlander bent, dan ben je het ineens niet meer? Of ben jij de etniciteitsrechter?

Leg me geen woorden in de mondquote:Op zondag 16 november 2014 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat de kleur van ZP bijzaak is, men van een mug een olifant maakt en de hele discussie gevoerd door Quinsy en co niet nodig is en ze gewoon moeten stoppen met zich aanstellen. Mooi, we zijn het eens.

Wat moet het toch heerlijk zijn om in je gedachten in zo'n utopische wereld te leven.quote:Op zondag 16 november 2014 14:52 schreef Falco het volgende:
[..]
Die zebra-Piet van zonet ziet er echt gaaf uit. Daarom is het zo jammer dat die clown-Pietjes er zo lelijk uitzien. Die stroopwafel- en kaaspieten gingen nog wel, maar vond ik ook niet denderend. Anyway het zal wat pijn en moeite kosten maar over 10 jaar heb je net zo'n diverse Pieten-gilde als je bij de smurfen hebt. Hartstikke leuk voor de kids die telkens andersoortige Pieten kunnen zien. Zou echt het appeal van het feest verhogen

Ik mag jou welquote:Op zondag 16 november 2014 14:53 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond
Ik ben neutraal. Ik heb research gedaan naar zwarte piet en ik begrijp waar de anti pieten vandaan komen.
Maar als ik zie wat voor een drama dit veroorzaakt dan heb ik zoiets van, het maakt me niet meer uit of hij zwart is of kaaspiet. Gemengd (verschillende pieten) zou ideaal zijn maar zelfs dat tolereren mensen niet. Terwijl de kinderen dat juist leuk vinden!
Mij zul je niet zien demonstreren want zo diep ga ik niet in op dit onderwerp, ik heb mn kennis thats it.
Ik ga ook niet demonstreren tegen het kwaku.

quote:Op zondag 16 november 2014 14:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of je laat het zoals het is en buigt niet voor een paar polcor figuren geflankeerd door een minderheid. Oh wacht, white man racism dit dat alles huil huil jank jank boehoe herstelbetalingen geld dit dat.

Deel je kennis ajbquote:Op zondag 16 november 2014 14:53 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond
Ik ben neutraal. Ik heb research gedaan naar zwarte piet en ik begrijp waar de anti pieten vandaan komen.
Maar als ik zie wat voor een drama dit veroorzaakt dan heb ik zoiets van, het maakt me niet meer uit of hij zwart is of kaaspiet. Gemengd (verschillende pieten) zou ideaal zijn maar zelfs dat tolereren mensen niet. Terwijl de kinderen dat juist leuk vinden!
Mij zul je niet zien demonstreren want zo diep ga ik niet in op dit onderwerp, ik heb mn kennis thats it.
Ik ga ook niet demonstreren tegen het kwaku.

Voor Quinsy was die verbroedering er.quote:Op zondag 16 november 2014 14:52 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Zoiets kan juist voor de broodnodige verbroedering zorgen. Prima idee.

Had al een paar delen dat eerder gepost, dat elke gemeente zijn eigen Piet kan introduceren. Den Haag groengele Pieten, Utrecht grijze Dom-pieten, Eindhoven felgele gloeilamp-Pieten, Zuid-Limburg roetzwarte mijnwerkers-Pieten en ga zo maar door. Gouda en Haarlem probeerden die trend al in te zetten. Denk dat iedereen daar wel vrede mee kan hebbenquote:Op zondag 16 november 2014 14:52 schreef Molurus het volgende:
[..]![]()
Zoiets kan juist voor de broodnodige verbroedering zorgen. Prima idee.

Jawel, maar onszelf doen we een plezier. Dan kunnen we tenminste weer naar de bioscoop tijdens het Suikerfeest.quote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als morgen het suikerfeest verboden wordt gemaakt doen we dan de moslims ook niks aan?

Ik heb het niet over het verbieden van het sinterklaasfeest maar over het verbieden van Zwarte Piet. En dat wil anti wel degelijk.quote:Op zondag 16 november 2014 14:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
- niets willen veranderen is geen neutraal standpunt
- de anti-pieten roepen helemaal niet op om het sinterklaasfeest te verbieden, de meesten niet in elk geval. Zoals gezegd... het lijkt erop dat beide kanten geen flauw idee hebben wat de andere kant nu beweegt.
Ik stampvoet niet. Ik vier het feest zoals ik het altijd gevierd heb. Net zoals vrijwel heel Nederland dat doet trouwens. Want dat is inmiddels wel duidelijk geworden: misschien dat er op een paar plekken in Gouda en Amsterdam anderhalve man en een paardenkop komt opdraven met een spandoek, maar de rest van het land viert het feest op de oude manier. Laten we niet doen alsof er massa's mensen protesteren tegen Zwarte Piet.quote:Zolang je je zo opstelt kun je verwachten dat we elk jaar van deze demonstraties gaan krijgen. Dat is neem ik aan ook niet wat jij wil. Je kunt wel stampvoeten dat die anti-pieten zo fout zijn, maar daar verandert deze realiteit niet mee.
Ik heb het niet over de Fok!-poll en de meerderheid heeft wel automatisch gelijk. Democratie weet je nog?quote:- de fok poll is niet presentatief voor Nederland
- de meerderheid heeft niet automatisch gelijk.

De anti-piet beweging leunt neem ik aan niet op 1 persoon.quote:Op zondag 16 november 2014 14:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor Quinsy was die verbroedering er.

Ik woon niet in de randstad dus dit fenomeen begrijp ik niet.quote:Op zondag 16 november 2014 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jawel, maar onszelf doen we een plezier. Dan kunnen we tenminste weer naar de bioscoop tijdens het Suikerfeest.

Nee, die willen piet een ander uiterlijk geven.quote:Op zondag 16 november 2014 15:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het verbieden van het sinterklaasfeest maar over het verbieden van Zwarte Piet. En dat wil anti wel degelijk.
Democratie gaat helemaal niet over wie er gelijk heeft. De meerderheid denkt dat er een god bestaat, dat wil niet zeggen dat ze daar gelijk in hebben.quote:Op zondag 16 november 2014 15:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de Fok!-poll en de meerderheid heeft wel automatisch gelijk. Democratie weet je nog?

Kinderen zijn over het algemeen bang voor clowns. een dramatischer keuze kan ik me niet voorstellen.quote:Op zondag 16 november 2014 15:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
Was de clownspiet zonder veel bombarie geïntroduceerd was er niks aan de hand geweest zo kwamen de eerste vrouwelijke pietjes en elvis piet of prof Piet(grijs haar einstein achtig) Ook gewoon rustig en zonder gezeik maar nee alle zwarte pieten moeten opeens weg ja dan worden mensen boos als je dingen gaat veranderen.

Een bioscoop is een zaal waar je met andere mensen een film kunt kijken die op een heel groot scherm geprojecteerd wordt.quote:Op zondag 16 november 2014 15:19 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik woon niet in de randstad dus dit fenomeen begrijp ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |