Een gevorderde (faalhaas)quote:Op maandag 17 november 2014 19:26 schreef Yreal het volgende:
Als mshauri een beginner is, wat ben ik dan wel
is m4 vakquote:Op maandag 17 november 2014 18:39 schreef Ties02 het volgende:
Belastingrecht 2 is trouwens best wel leuk
Ik moest lachen om de "ik ga 2 juridische activiteiten doen"quote:Op maandag 17 november 2014 21:47 schreef Etsu het volgende:
Als je nou twee masters wilt doen en je rekt er drie jaar voor uit (incl. stage + andere (juridische) activiteiten), is het dan een minpunt of maakt het geen reet uit?
Ik zit erover te denken om dit jaar notarieel (bijna) af te ronden en volgend jaar vier (keuze/m4-) vakken voor in de master (in totaal 23 ECTS) + stage bij notariskantoor + twee juridische activiteiten te doen en de twee jaar daarop de masters te doen (de bijhorende vakken die ik pas in de master mag doen ivm harde knip en scripties).
En ik wil volgend jaar niet ingeschreven staan als masterstudent ivm stufi.
Wat is er zo grappig aan?quote:Op maandag 17 november 2014 21:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik moest lachen om de "ik ga 2 juridische activiteiten doen"
Wellicht dat t niet makkelijk is in Amsterdam, maar hier hebben ze genoeg juridische 'baantjes' danwel op vrijwillige basis.quote:Op maandag 17 november 2014 22:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof je een pondje kaas gaat kopen op de markt
Wat is nou je vraag? Of drie jaar over twee masters een probleem is? Hoe oud ben je dan bij het afronden?quote:Op maandag 17 november 2014 21:47 schreef Etsu het volgende:
Als je nou twee masters wilt doen en je rekt er drie jaar voor uit (incl. stage + andere (juridische) activiteiten), is het dan een minpunt of maakt het geen reet uit?
Ik zit erover te denken om dit jaar notarieel (bijna) af te ronden en volgend jaar vier (keuze/m4-) vakken voor in de master (in totaal 23 ECTS) + stage bij notariskantoor + twee juridische activiteiten te doen en de twee jaar daarop de masters te doen (de bijhorende vakken die ik pas in de master mag doen ivm harde knip en scripties).
En ik wil volgend jaar niet ingeschreven staan als masterstudent ivm stufi.
Als je wat te melden hebt, wat bestuursdingen hebt gedaan en geen dramatische cijfers kom je hier ook wel aan een stage. Als je dan eenmaal een goede beoordeling hebt is het helemaal een eitje.quote:Op maandag 17 november 2014 22:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wellicht dat t niet makkelijk is in Amsterdam, maar hier hebben ze genoeg juridische 'baantjes' danwel op vrijwillige basis.
Belastingwinkel, rechtswinkel, kinder- en jongerenrechtswinkel etc.
Uhu.quote:Op maandag 17 november 2014 22:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is nou je vraag? Of drie jaar over twee masters een probleem is? Hoe oud ben je dan bij het afronden?
Ik zat er meer mee dat 3 jaar doen over 2 masters beetje aan de lange kant in de ogen voor m'n toekomstige werkgever.quote:Op maandag 17 november 2014 22:12 schreef eriksd het volgende:
Oh, wat is het probleem dan? Klinkt als een goed plan.
Meeste sollicitanten die ik hier zie doen 2 jaar over 1 master en 1 stage. Dus drie jaar voor twee masters met meer activiteiten is niet lang.quote:Op maandag 17 november 2014 22:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zat er meer mee dat 3 jaar doen over 2 masters beetje aan de lange kant in de ogen voor m'n toekomstige werkgever.
Ik wil m'n mogelijkheden gewoon zo breed mogelijk maken. Als de huidige juristen 't zo moeilijk hebben, hoe moet 't dan met mij met m'n handicap?
Ik ben gewoon beetje bang
jij leek me wel het type dat inmiddels de kerstboom had staan.quote:Op maandag 17 november 2014 22:43 schreef eriksd het volgende:
Binnenkort toch maar eens de verwarming aandoen.
Last Christmas zingen met Boterbartje en met warme chocolademelk op het verwarmde dakterras.quote:Op maandag 17 november 2014 22:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij leek me wel het type dat inmiddels de kerstboom had staan.
Ik ga ook voor 2.5 jaar over 2 masters(plus aparte scripties) inclusief stage, liefst 2. Kan me niet voorstellen dat dat slecht is, net als erik zegt. Zeker als je dan wat meer dan alleen 6jes haalt moet het wel lukken.quote:Op maandag 17 november 2014 22:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik zat er meer mee dat 3 jaar doen over 2 masters beetje aan de lange kant in de ogen voor m'n toekomstige werkgever.
Ik wil m'n mogelijkheden gewoon zo breed mogelijk maken. Als de huidige juristen 't zo moeilijk hebben, hoe moet 't dan met mij met m'n handicap?
Ik ben gewoon beetje bang
quote:Op maandag 17 november 2014 23:47 schreef Ties02 het volgende:
Erik raadde mij aan het werken zo lang mogelijk uit te stellen, dit zegt ongetwijfeld veel over zijn huidige positie
Middelgroot dan? Of versta je dat onder klein. Dat is namelijk mijn plan. Eerst kijken bij een middelgroot kantoor (Dirk Zwager, Kienhuis, Damsté etc.). En daarna Zuidas. Denk dat je bij dat laatste inderdaad veel minder snel eigen verantwoordelijkheid en zaken zult krijgen dan bij een kleiner kantoor.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:05 schreef Valid het volgende:
Goedemorgen.
Was gisteren bij een Zuidaskantoor waar een partner bij de borrel na een gesprek van een half uurtje zei dat als zijn zoon rechten zou studeren en advocaat wilde worden hij hem 'serieus zou laten overwegen' of het niet beter zou zijn om te beginnen bij een klein kantoor. Op de Zuidas is de kans simpelweg erg groot dat je jarenlang uitvoerende klusjes doet voor iemand die klusjes doet voor iemand die degene die uiteindelijk de deal/zaak doet ondersteunt. Voordat je zelf aan de onderhandeltafel zit of zelf staat te pleiten zijn de meeste mensen alweer weg. Is toch vaak voorbehouden aan seniors en (uiteraard) partners.
Dat idee had ik zelf al lang, maar wel goed om daar ook een keer relaxed met een partner over te praten. Wordt echt tijd om ook een keer serieus bij kleine kantoren te gaan kijken.
De veelzijdigheid en met je voeten in de modder staan heb je denk ik (en ook volgens hem) het meest bij een klein (niet middelgroot) kantoor. Zit zelf bijv. te denken aan Osborne Clarke. Amerikaans kantoor, net paar maanden geleden begonnen, nu iets van 9 man. Ken iemand die daar zit en die doet echt hele andere dingen dan wat je van de Zuidas hoort. Komt ook ondernemerschap, sparren over strategie van het kantoor en heel veel klantencontact bij kijken. Ook voor junioren. En soms met een paar uur voorbereiding in de rechtbank staan en zie je maar te redden. De belangen zijn natuurlijk veel kleiner dan bij de echte Zuidas-zaken, maar daardoor ook veel behapbaarder. Misschien daardoor wel veel leuker.quote:Op dinsdag 18 november 2014 08:06 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Middelgroot dan? Of versta je dat onder klein. Dat is namelijk mijn plan. Eerst kijken bij een middelgroot kantoor (Dirk Zwager, Kienhuis, Damsté etc.). En daarna Zuidas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |