Even terzijde... Je weet dat het woord 'fascisme' is? Met een s erin, dus? Afgeleid van de 'fasces', de roedenbundel van de Romeinse Lictors?quote:Op zondag 16 november 2014 11:02 schreef Religieisfacisme het volgende:
PvdA'er Rob Oudkerk voorziet einde PvdA
http://www.bndestem.nl/al(...)einde-pvda-1.4629079
Hihi je hebt gelijk en ik zie het nou pas. En ik heb deze account al zo'n 7 weken. Wat een domme fout zeg.quote:Op zondag 16 november 2014 11:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even terzijde... Je weet dat het woord 'fascisme' is? Met een s erin, dus? Afgeleid van de 'fasces', de roedenbundel van de Romeinse Lictors?
lolquote:Op zondag 16 november 2014 11:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even terzijde... Je weet dat het woord 'fascisme' is? Met een s erin, dus? Afgeleid van de 'fasces', de roedenbundel van de Romeinse Lictors?
quote:Turkse kiezer keert PvdA rug toe
DEN HAAG -
De PvdA loopt het gevaar een groot deel van haar Turkse kiezers kwijt te raken. De Turkse achterban dreigt de afvallige Kamerleden Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu te volgen naar hun nieuwe beweging.
Ruim driekwart van de Turkse Nederlanders die op de PvdA hebben gestemd, overweegt om 'over te stappen' naar de nieuwe tweemansfractie Groep Kuzu/Öztürk. Dat blijkt uit een peiling van migrantenomroep Demet TV. De twee hadden tijdens de laatste Tweede Kamerverkiezingen samen al meer dan dertigduizend voorkeursstemmen gekregen.
Ook onder niet-PvdA-stemmers van Turkse afkomst kan Groep Kuzu/Öztürk op enthousiasme rekenen. Van alle ondervraagden geeft in totaal een op de drie aan om misschien op de twee oud-PvdA'ers te stemmen.
Dat de commotie van de laatste dagen desastreus is voor d esociaaldemocraten bleek dit weekend ook al uit een peiling van Maurice de Hond. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou de PvdA nog maar 11 zetels overhouden van de huidige 38.
Dat doet hij ieder jaar wel een keertjequote:Op zondag 16 november 2014 11:02 schreef Religieisfacisme het volgende:
PvdA'er Rob Oudkerk voorziet einde PvdA
http://www.bndestem.nl/al(...)einde-pvda-1.4629079
Er zijn volgens mij zo'n 250.000 Turkse kiezers, als je ook Koerden enz. meetelt. Een of de drie is dus hooguit 80.000 kiezers. De kiesdeler ligt boven de 60.000. Net aan 1 zetel dus.quote:
En dan zijn er nog de Turkse burgers die helemaal geen Turk of Koerd zijn, of Alevi en dus nooit zo'n sunni-figuur zouden kiezen als vertegenwoordiger. Of mensen die gewoon stemmen omdat ze het eens zijn met de principes van een partij en niet als dom kiesvee achter iemand aanlopen.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:03 schreef freako het volgende:
[..]
Er zijn volgens mij zo'n 250.000 Turkse kiezers, als je ook Koerden enz. meetelt. Een of de drie is dus hooguit 80.000 kiezers. De kiesdeler ligt boven de 60.000. Net aan 1 zetel dus.
Ja, het wordt lastig voor beide heren.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
En dan zijn er nog de Turkse burgers die helemaal geen Turk of Koerd zijn, of Alevi en dus nooit zo'n sunni-figuur zouden kiezen als vertegenwoordiger. Of mensen die gewoon stemmen omdat ze het eens zijn met de principes van een partij en niet als dom kiesvee achter iemand aanlopen.
Dus als je gekozen wordt met voorkeurstemmen van Turkse Nederlanders en vervolgens je eigen plan trekt en schijt hebt aan de partij waarvoor je gekozen bent dan heb je groot gelijk ? Tja..quote:Op zaterdag 22 november 2014 09:49 schreef Jigzoz het volgende:
Wat mij betreft hebben die twee vertrokken Kamerleden groot gelijk. Als je je werk als Kamerlid niet meer mag doen van je partij omdat die deel uitmaakt van de regering, dan kun je óf bukken, óf staan voor je kiezers. Aangezien deze twee heren met meer dan genoeg voorkeursstemmen gekozen zijn, hebben ze groot gelijk dat ze zich afsplitsen en zelfstandig verdergaan.
Nee, als ik dat vond, dan zou ik dat wel zeggen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 09:57 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dus als je gekozen wordt met voorkeurstemmen van Turkse Nederlaners en vervolgens je eigen plan trekt en schijt hebt aan de partij waarvoor je gekozen hbent dan heb je groot gelijk ? Tja..
Waarom hebben ze groot gelijk dan ?quote:Op zaterdag 22 november 2014 09:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, als ik dat vond, dan zou ik dat wel zeggen.
Als je je werk als Kamerlid niet meer mag doen van je partij omdat die deel uitmaakt van de regering, dan kun je óf bukken, óf staan voor je kiezers. Aangezien deze twee heren met meer dan genoeg voorkeursstemmen gekozen zijn, hebben ze groot gelijk dat ze zich afsplitsen en zelfstandig verdergaan.quote:Op zaterdag 22 november 2014 09:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Waarom hebben ze groot gelijk dan ?
Ze moeten er staan voor de kiezers van de PvdA, niet voor de eigen Turkse achterban.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je je werk als Kamerlid niet meer mag doen van je partij omdat die deel uitmaakt van de regering, dan kun je óf bukken, óf staan voor je kiezers. Aangezien deze twee heren met meer dan genoeg voorkeursstemmen gekozen zijn, hebben ze groot gelijk dat ze zich afsplitsen en zelfstandig verdergaan.
Als ik het goed begrepen heb, dan konden deze twee zich uitstekend vinden in de partij, totdat Asscher het nodig vond om allerlei Turkse organisaties onder verscherpt toezicht te plaatsen. De twee vertrokken Kamerleden vonden dat ze zich hier echt niet achter konden scharen en zijn toen uit de partij gezet. Ik zie daar geen misbruiken van de PvdA in, maar een onoverbrugbaar meningsverschil.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ze moeten er staan voor de kiezers van de PvdA, niet voor de eigen Turkse achterban.
Dan hadden ze gelijk een Turkse partij moeten beginnen en niet de PvdA moeten misbruiken.
Ja, want je mag van een Kamerlid verwachten dat hij zijn eigen achtergrond en afkomst laat prevaleren over zaken als, oh laten we zeggen, onwettige praktijken? Of in ieder geval de schijn daarvan? Een minister mag dus geen onderzoek doen naar een organisatie die toevallig gelieerd is aan jouw bevolkingsgroep? Dan kunnen we de toko wel sluiten hier.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb, dan konden deze twee zich uitstekend vinden in de partij, totdat Asscher het nodig vond om allerlei Turkse organisaties onder verscherpt toezicht te plaatsen. De twee vertrokken Kamerleden vonden dat ze zich hier echt niet achter konden scharen en zijn toen uit de partij gezet. Ik zie daar geen misbruiken van de PvdA in, maar een onoverbrugbaar meningsverschil.
Ze zonderden zich al een tijd af van de rest van de fractie hoor. Ze eisten een Turkse medewerker bv om te communiceren met hun achterban, ze namen niets aan van vrouwen etc. Ze trokken samen op en probeerden ook andere leden met Turks bloed mee te krijgen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb, dan konden deze twee zich uitstekend vinden in de partij, totdat Asscher het nodig vond om allerlei Turkse organisaties onder verscherpt toezicht te plaatsen. De twee vertrokken Kamerleden vonden dat ze zich hier echt niet achter konden scharen en zijn toen uit de partij gezet. Ik zie daar geen misbruiken van de PvdA in, maar een onoverbrugbaar meningsverschil.
Nee, als ik dat vond, dan zei ik dat wel.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, want je mag van een Kamerlid verwachten dat hij zijn eigen achtergrond en afkomst laat prevaleren over zaken als, oh laten we zeggen, onwettige praktijken? Of in ieder geval de schijn daarvan? Een minister mag dus geen onderzoek doen naar een organisatie die toevallig gelieerd is aan jouw bevolkingsgroep? Dan kunnen we de toko wel sluiten hier.
Een kamerlid dat motor rijdt kan dus uit de fractie stappen als de minister besluit om de Hell's Angels onder de loep te nemen? Een kamerlid dat uit het onderwijs komt stapt op als schoolbesturen nader worden bekeken?
Allemaal 'onoverbrugbare meningsverschillen'?
Als deze heren van mening zijn dat het verscherpt toezich onterecht is, zouden ze dat juist toe moeten juichen. Kunnen ze mooie sier maken als de resultaten inderdaad nihil blijken te zijn. Door zo tegen dit toezicht te zijn wekken ze alleen maar meer de indruk, dat er inderdaad een vuur brandt onder de gesignaleerde rook. Men is blijkbaar bang voor de resultaten en wil op dat moment geen deel zijn van de partij, wiens minister die misstanden aN het licht heeft gebracht, om binnen de eigen gemeenschap niet als afvallige of verrader te worden gezien.
Overigens: binnen de eigen gemeenschap is natuurlijk al een gotspe. Kamerleden worden geacht het gehele Nederlandse volk te dienen, niet alleen dat deel waar ze zelf toevallig deel van uitmaken.
quote:
Hihihiquote:De publicatie van een Nederlands overheidsrapport over de handel en wandel van Turkse organisaties waarin een negatief beeld naar voren komt, is Ankara in het verkeerde keelgat geschoten.
Ik schat de kans in de buurt van de nul; met zijn tweeën samen leverden hun voorkeursstemmen net een halve zetel op.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:29 schreef Kazenbazen het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is of deze heren bij een evt. verkiezing een zetel zouden halen.
Uiteraard gaat die ene zetel dan naar de oudere vd 2 en heeft de jongere het nakijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |