abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146686390
PvdA-leider Diederik Samsom, andere leden van het fractiebestuur en partijvoorzitter Hans Spekman hebben donderdagavond overlegd over het lot van twee PvdA-Kamerleden van Turkse afkomst: Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk.

Na afloop van het overleg vertelde Samsom dat nu eerst de fractie wordt ingelicht, waarna de uitkomst naar buiten komt. Daar zijn Kuzu en Öztürk ook bij aanwezig.

De 2 trekpoppen van Erdogan

De Kamerleden hadden zich deze week openlijk kritisch uitgelaten over het integratiebeleid van minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken).

Kuzu en Öztürk vinden dat de PvdA-vicepremier zich te kritisch opstelt tegenover Turkse organisaties als Milli Görüs. De twee haalden daarmee de woede van hun fractie op de hals.

Samsom zei donderdagmiddag na een eerste gesprek met het duo dat er niet zoveel aan de hand is en dat de gewraakte uitspraken volgens hem te zwaar aangezet in de krant zijn gekomen.

Later zou hij nogmaals met de twee spreken. Het is niet duidelijk of dat al is gebeurd. Kuzu en Öztürk zijn niet bij het overleg dat nu gaande is op de kamer van Samsom.
Conflict

PvdA-leider Diederik Samsom ontkende eerder donderdag dat er in zijn fractie sprake was van een groot conflict over integratie.

In het AD stond woensdag dat de twee Kamerleden, beiden met een Turkse achtergrond, vinden dat Asscher zich te kritisch opstelt tegenover Turkse organisaties als Milli Görüs. Ze hebben dat Asscher ook in een gesprek laten weten.

PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch nam woensdag in een debat met Asscher scherp afstand van de ''vreselijke'' uitspraken van het tweetal. Ook Asscher liet doorschemeren er niet blij mee te zijn. Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)twee-kamerleden.html

Deel 1: NWS / Scheuring in de PvdA?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:31:09 #2
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146686767
Heeft er al iemand gezegd dat Tunahan Kuzu echt uitzonderlijk lelijk is :')
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146705453
PvdA'er Rob Oudkerk voorziet einde PvdA

http://www.bndestem.nl/al(...)einde-pvda-1.4629079
God bestaat niet, dus leef en geniet
  zondag 16 november 2014 @ 11:06:28 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146705526
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:02 schreef Religieisfacisme het volgende:

Even terzijde... Je weet dat het woord 'fascisme' is? Met een s erin, dus? Afgeleid van de 'fasces', de roedenbundel van de Romeinse Lictors?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_146705619
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 11:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Even terzijde... Je weet dat het woord 'fascisme' is? Met een s erin, dus? Afgeleid van de 'fasces', de roedenbundel van de Romeinse Lictors?
Hihi je hebt gelijk en ik zie het nou pas. En ik heb deze account al zo'n 7 weken. Wat een domme fout zeg.
Ik ga me de rest van de dag schamen. En veranderen gaat ook niet zie ik.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_146705637
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 11:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

lol
pi_146719432
Experts waarschuwden PvdA, partij doof voor alarmbellen

De PvdA is jaren geleden al gewaarschuwd voor de motieven van de Turkse Kamerleden Öztürk en Kuzu. Zelfs de AIVD werd ingeschakeld. Toch ging de partij met het duo in zee. Een reconstructie.

Het valt stil in de fractiekamer van de PvdA. Verbijsterd kijken de
Kamerleden elkaar aan. Heeft hij dat echt gezegd? 'Moge Allah je straffen,' schreeuwde Selcuk Öztürk net daarvoor tegen zijn collega Ahmed Marcouch. Die is even daarvoor door die andere dwarsligger, Tunahan Kuzu, ook al uitgemaakt voor 'leugenaar'.

Mannen willen weg
De fractie zit dan al 2 uur bij elkaar op de PvdA-burelen. Öztürk en Kuzu zitten donderdagavond niet op hun eigen plek, maar zijn bewust recht tegenover fractieleider Diederik Samsom gaan zitten. De vergadering verloopt emotioneel. De andere Kamerleden zien al snel: deze mannen willen weg.

'Ik dacht op een gegeven moment: flikker maar op, wegwezen,' zegt een Kamerlid. 'Diederik probeerde de boel nog te lijmen. Toen ze zelfs geen compromis wilden sluiten, was het over.'

Nu de twee niet langer tot de partij behoren, komen de tongen los in de PvdA. Het was al langer een puinhoop, zeggen Kamerleden. Öztürk noemen ze ronduit dom. 'Hij gedroeg zich vanaf dag één als een miskend kind,' zegt een Kamerlid over de afgelopen 2 jaar. 'Hij heeft nooit wat gepresteerd: zijn grootste verdienste is dat er spiegels hangen in de lift.'

Öztürk is radicaal, zegt een andere PvdA'er zelfs, en heeft de 10 jaar jongere Kuzu meegesleept. Het onafscheidelijke duo blijkt al 2 jaar grote druk uit te oefenen op Keklik Yücel, het Turkse PvdA-Kamerlid dat tot voor kort over integratie ging. Ze willen dat ze haar kritische toon matigt over bijvoorbeeld misstanden in moskee-internaten. Yücel is het zo beu, dat ze haar portefeuille overdraagt.

Eigen agenda
Had de PvdA kunnen weten wie ze 2 jaar geleden binnenhaalde? Nou en of, zeggen ze in Limburg. Daar kennen ze Öztürk maar al te goed: hij werd er in 2010 Statenlid namens de PvdA. 'Hij had vanaf het begin een totaal eigen agenda en die had vooral te maken met de Turkse gemeenschap,' zegt Marcel Kleinen, voorzitter van de PvdA Limburg. 'Aan de sociaal-democratie had hij amper een boodschap. Hij maakte zich drukker om ritueel slachten dan om de werkgelegenheid in Limburg.'

Öztürk kwam bij Statenvergaderingen regelmatig te laat. 'En dan ging hij Turkse kranten zitten lezen,' vertelt voormalig PVV-fractievoorzitter Laurence Stassen. 'Toen hij later naar de Kamer ging, dacht ik: hoe kun je zó iemand naar Den Haag halen?'

Nauwe banden met Turkije
Ook over de Rotterdammer Kuzu ontstonden lokaal vraagtekens. In 2005, toen hij op de kieslijst voor de gemeenteraad wilde. 'Hij vertelde over zijn favoriete muziek en ineens schoot een Turks commissielid uit haar slof,' zegt oud-lid Jan Riezenkamp. 'Hij bleek fan van een zeer nationalistische band. We hebben hem toch op de lijst gezet. Wisten wij veel.'

Eenmaal in de Kamer tonen de twee hun nauwe banden met Turkije steeds openlijker. Kuzu wordt gelinkt aan een conservatieve Turkse beweging en spreekt lovend over de omstreden president Erdogan, net als Öztürk. Kuzu schrijft een boze brief aan de Bulgaarse ambassadeur, om te klagen dat Turken zo lang moeten wachten voor grensposten. Zijn ex-partijgenoten vragen zich af welke gunsten de twee nog meer hebben beloofd aan hun achterban.

Argwanend
Deed de partij dan helemaal geen onderzoek naar de achtergronden van het duo, voor ze de Kamer in gingen? Wel degelijk, zegt partijcoryfee en Parool-columnist Felix Rottenberg. 'De PvdA heeft een Turkse expert gevraagd naar hun achtergronden', zegt hij. 'Die adviseerde ze niet op de lijst te zetten. Dat zou problemen veroorzaken. Vervolgens heeft de PvdA de AIVD ingeschakeld. Die wuifde de waarschuwing weg.'

Een hooggeplaatste bron in de PvdA bevestigt dat de AIVD Öztürk heeft onderzocht, omdat hij banden zou hebben met een omstreden Turkse organisatie. Er kwam niets uit het onderzoek. Rottenberg: 'En dus kwamen ze toch op de lijst, om Turkse stemmen te werven.'

Kuzu en Öztürk starten een nieuwe beweging, melden ze. 'Eentje waar Nederland naar snakt.' En de PvdA? Die is twee Kamerleden armer en een crisis rijker.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)or-alarmbellen.dhtml
pi_146742954
Man hef dat kneuzencircus nu eindelijk eens op :')
pi_146802117
quote:
Turkse kiezer keert PvdA rug toe

DEN HAAG -
De PvdA loopt het gevaar een groot deel van haar Turkse kiezers kwijt te raken. De Turkse achterban dreigt de afvallige Kamerleden Selcuk Öztürk en Tunahan Kuzu te volgen naar hun nieuwe beweging.

Ruim driekwart van de Turkse Nederlanders die op de PvdA hebben gestemd, overweegt om 'over te stappen' naar de nieuwe tweemansfractie Groep Kuzu/Öztürk. Dat blijkt uit een peiling van migrantenomroep Demet TV. De twee hadden tijdens de laatste Tweede Kamerverkiezingen samen al meer dan dertigduizend voorkeursstemmen gekregen.

Ook onder niet-PvdA-stemmers van Turkse afkomst kan Groep Kuzu/Öztürk op enthousiasme rekenen. Van alle ondervraagden geeft in totaal een op de drie aan om misschien op de twee oud-PvdA'ers te stemmen.

Dat de commotie van de laatste dagen desastreus is voor d esociaaldemocraten bleek dit weekend ook al uit een peiling van Maurice de Hond. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou de PvdA nog maar 11 zetels overhouden van de huidige 38.
  woensdag 19 november 2014 @ 11:07:59 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146802179
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:02 schreef Religieisfacisme het volgende:

Dat doet hij ieder jaar wel een keertje
  woensdag 19 november 2014 @ 12:03:06 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146803898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 11:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Er zijn volgens mij zo'n 250.000 Turkse kiezers, als je ook Koerden enz. meetelt. Een of de drie is dus hooguit 80.000 kiezers. De kiesdeler ligt boven de 60.000. Net aan 1 zetel dus.
pi_146812630
Had iemand al opgemerkt dat dat 'moge Allah je straffen', in het Turks ongeveer de strekking heeft van 'kloothommel'? Dat de religieuze component, zeker als iemand flink kwaad is, ongeveer net zo hoog is als wanneer je godverdomme zegt na je op je vinger te hebben gehamerd?
pi_146812699
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:03 schreef freako het volgende:

[..]

Er zijn volgens mij zo'n 250.000 Turkse kiezers, als je ook Koerden enz. meetelt. Een of de drie is dus hooguit 80.000 kiezers. De kiesdeler ligt boven de 60.000. Net aan 1 zetel dus.
En dan zijn er nog de Turkse burgers die helemaal geen Turk of Koerd zijn, of Alevi en dus nooit zo'n sunni-figuur zouden kiezen als vertegenwoordiger. Of mensen die gewoon stemmen omdat ze het eens zijn met de principes van een partij en niet als dom kiesvee achter iemand aanlopen.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:41:41 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146812912
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

En dan zijn er nog de Turkse burgers die helemaal geen Turk of Koerd zijn, of Alevi en dus nooit zo'n sunni-figuur zouden kiezen als vertegenwoordiger. Of mensen die gewoon stemmen omdat ze het eens zijn met de principes van een partij en niet als dom kiesvee achter iemand aanlopen.
Ja, het wordt lastig voor beide heren.
pi_146892505
Weggestuurde PvdA'ers: 'Wij stonden imago Asscher in de weg'

De Turks-Nederlandse Kamerleden Kuzu en Öztürk zijn geslachtofferd omdat ze het nieuwe, harde imago van PvdA-vicepremier Lodewijk Asscher in de weg stonden. Dat zeggen zij vandaag in de Volkskrant. Vanwege hun kritiek op zijn integratiebeleid werden ze vorige week na heftige discussies uit de fractie gezet. Desgevraagd bestrijdt PvdA-fractiesecretaris Arib hun lezing.

Nadat PvdA-bronnen uit de fractie vorig weekend op anonieme basis mediabreed hun boosheid op de twee oud-partijgenoten ventileerden, vertellen Kuzu en Öztürk vandaag voor het eerst in reactie daarop in geuren en kleuren wat er volgens hen werkelijk is gebeurd. Ze hekelen het feit dat ze in een moddercampagne van de PvdA als 'een monster' zijn weggezet.

In hun weergave van de gebeurtenissen verrijst het beeld van een partijtop die geen enkele kritiek accepteert en intimiderend te werk gaat. En bereid is criticasters eruit te gooien. Kuzu: 'De moraal van de PvdA-top is: als je kritiek hebt, is dat wantrouwen. Dus dan moet je vertrouwen uitspreken en een verklaring ondertekenen. Maar moet ik in dit enorme debat blindelings de minister volgen? Ik ben toch aangesteld om het kabinet te controleren?'

Selçuk Öztürk
De twee Kamerleden zijn eensgezind over de reden dat ze uit de fractie moesten. Öztürk: 'We doorkruisten een strategie, we moesten onze mond houden.' Integratieminister Asscher publiceerde een brief waarin hij aankondigde vier Turkse organisaties in Nederland vijf jaar te monitoren. Terwijl aanvullend onderzoek na een rapport van het Sociaal- en Cultureel Planbureau had uitgewezen dat er geen onrustbarende conclusies waren.

Volgens de twee vertrokken Kamerleden had Asscher een onderzoek nodig van Motivaction, waaruit zou blijken dat Turks-Nederlandse jongeren gevoelig waren voor IS. Oztürk: 'Met dit onderzoek konden ze zeggen: kijk eens hier, er is wat aan de hand! Wij mochten daarover niets zeggen. Ik herkende me niet in de resultaten van dat onderzoek.'

Öztürk en Kuzu hebben de breuk niet met voorbedachte rade gepleegd, zeggen ze. Öztürk: 'Ik ben mijn halve leven in de PvdA actief geweest. Denk je dat ik dat afbreek? Ons is het mes op de keel gezet, we konden niet anders.'

Fractiesecretaris Khadija Arib, die bij de gesprekken aanwezig was, zegt namens de PvdA: 'De kern van het probleem was dat Kuzu en Öztürk weigerden het vertrouwen in de opstelling van de fractie en minister Asscher over integratie uit te spreken. Of dat uitspreken van vertrouwen mondeling of schriftelijk gebeurde, was niet relevant.

Fractieleider Samsom stelde nog voor dat hij het namens hen en de andere fractieleden zou uitspreken. Maar ook dat weigerden Kuzu en Öztürk. Daarmee was er geen basis meer voor verdere samenwerking. Op de interne gesprekken wil ik niet ingaan, dat vind ik niet fatsoenlijk.'

Arib voegt daaraan toe dat Kuzu en Öztürk volgens haar geen juiste weergave geven van wat er in de dagen en uren voor hun vertrek uit de PvdA-fractie is gebeurd.
http://www.nu.nl/politiek(...)-asscher-in-weg.html
:') Ja, dat zal het vast zijn geweest
pi_146892614
Wat mij betreft hebben die twee vertrokken Kamerleden groot gelijk. Als je je werk als Kamerlid niet meer mag doen van je partij omdat die deel uitmaakt van de regering, dan kun je óf bukken, óf staan voor je kiezers. Aangezien deze twee heren met meer dan genoeg voorkeursstemmen gekozen zijn, hebben ze groot gelijk dat ze zich afsplitsen en zelfstandig verdergaan.
pi_146892699
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 09:49 schreef Jigzoz het volgende:
Wat mij betreft hebben die twee vertrokken Kamerleden groot gelijk. Als je je werk als Kamerlid niet meer mag doen van je partij omdat die deel uitmaakt van de regering, dan kun je óf bukken, óf staan voor je kiezers. Aangezien deze twee heren met meer dan genoeg voorkeursstemmen gekozen zijn, hebben ze groot gelijk dat ze zich afsplitsen en zelfstandig verdergaan.
Dus als je gekozen wordt met voorkeurstemmen van Turkse Nederlanders en vervolgens je eigen plan trekt en schijt hebt aan de partij waarvoor je gekozen bent dan heb je groot gelijk ? Tja..
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_146892713
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 09:57 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dus als je gekozen wordt met voorkeurstemmen van Turkse Nederlaners en vervolgens je eigen plan trekt en schijt hebt aan de partij waarvoor je gekozen hbent dan heb je groot gelijk ? Tja..
Nee, als ik dat vond, dan zou ik dat wel zeggen.
pi_146892738
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 09:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, als ik dat vond, dan zou ik dat wel zeggen.
Waarom hebben ze groot gelijk dan ?
pi_146892751
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 09:59 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Waarom hebben ze groot gelijk dan ?
Als je je werk als Kamerlid niet meer mag doen van je partij omdat die deel uitmaakt van de regering, dan kun je óf bukken, óf staan voor je kiezers. Aangezien deze twee heren met meer dan genoeg voorkeursstemmen gekozen zijn, hebben ze groot gelijk dat ze zich afsplitsen en zelfstandig verdergaan.
pi_146892794
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je je werk als Kamerlid niet meer mag doen van je partij omdat die deel uitmaakt van de regering, dan kun je óf bukken, óf staan voor je kiezers. Aangezien deze twee heren met meer dan genoeg voorkeursstemmen gekozen zijn, hebben ze groot gelijk dat ze zich afsplitsen en zelfstandig verdergaan.
Ze moeten er staan voor de kiezers van de PvdA, niet voor de eigen Turkse achterban.
Dan hadden ze gelijk een Turkse partij moeten beginnen en niet de PvdA moeten misbruiken.
pi_146892819
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:04 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ze moeten er staan voor de kiezers van de PvdA, niet voor de eigen Turkse achterban.
Dan hadden ze gelijk een Turkse partij moeten beginnen en niet de PvdA moeten misbruiken.
Als ik het goed begrepen heb, dan konden deze twee zich uitstekend vinden in de partij, totdat Asscher het nodig vond om allerlei Turkse organisaties onder verscherpt toezicht te plaatsen. De twee vertrokken Kamerleden vonden dat ze zich hier echt niet achter konden scharen en zijn toen uit de partij gezet. Ik zie daar geen misbruiken van de PvdA in, maar een onoverbrugbaar meningsverschil.
  zaterdag 22 november 2014 @ 10:13:24 #24
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_146892907
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb, dan konden deze twee zich uitstekend vinden in de partij, totdat Asscher het nodig vond om allerlei Turkse organisaties onder verscherpt toezicht te plaatsen. De twee vertrokken Kamerleden vonden dat ze zich hier echt niet achter konden scharen en zijn toen uit de partij gezet. Ik zie daar geen misbruiken van de PvdA in, maar een onoverbrugbaar meningsverschil.
Ja, want je mag van een Kamerlid verwachten dat hij zijn eigen achtergrond en afkomst laat prevaleren over zaken als, oh laten we zeggen, onwettige praktijken? Of in ieder geval de schijn daarvan? Een minister mag dus geen onderzoek doen naar een organisatie die toevallig gelieerd is aan jouw bevolkingsgroep? Dan kunnen we de toko wel sluiten hier.

Een kamerlid dat motor rijdt kan dus uit de fractie stappen als de minister besluit om de Hell's Angels onder de loep te nemen? Een kamerlid dat uit het onderwijs komt stapt op als schoolbesturen nader worden bekeken?

Allemaal 'onoverbrugbare meningsverschillen'?

Als deze heren van mening zijn dat het verscherpt toezich onterecht is, zouden ze dat juist toe moeten juichen. Kunnen ze mooie sier maken als de resultaten inderdaad nihil blijken te zijn. Door zo tegen dit toezicht te zijn wekken ze alleen maar meer de indruk, dat er inderdaad een vuur brandt onder de gesignaleerde rook. Men is blijkbaar bang voor de resultaten en wil op dat moment geen deel zijn van de partij, wiens minister die misstanden aN het licht heeft gebracht, om binnen de eigen gemeenschap niet als afvallige of verrader te worden gezien.

Overigens: binnen de eigen gemeenschap is natuurlijk al een gotspe. Kamerleden worden geacht het gehele Nederlandse volk te dienen, niet alleen dat deel waar ze zelf toevallig deel van uitmaken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_146892939
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze zonderden zich al een tijd af van de rest van de fractie hoor. Ze eisten een Turkse medewerker bv om te communiceren met hun achterban, ze namen niets aan van vrouwen etc. Ze trokken samen op en probeerden ook andere leden met Turks bloed mee te krijgen.
Als je bent gekozen voor een partij in de 2e Kamer dan wordt je wel geacht om ook die partij te vertegenwoordigen en constructief te zijn.
pi_146892941
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 10:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, want je mag van een Kamerlid verwachten dat hij zijn eigen achtergrond en afkomst laat prevaleren over zaken als, oh laten we zeggen, onwettige praktijken? Of in ieder geval de schijn daarvan? Een minister mag dus geen onderzoek doen naar een organisatie die toevallig gelieerd is aan jouw bevolkingsgroep? Dan kunnen we de toko wel sluiten hier.

Een kamerlid dat motor rijdt kan dus uit de fractie stappen als de minister besluit om de Hell's Angels onder de loep te nemen? Een kamerlid dat uit het onderwijs komt stapt op als schoolbesturen nader worden bekeken?

Allemaal 'onoverbrugbare meningsverschillen'?

Als deze heren van mening zijn dat het verscherpt toezich onterecht is, zouden ze dat juist toe moeten juichen. Kunnen ze mooie sier maken als de resultaten inderdaad nihil blijken te zijn. Door zo tegen dit toezicht te zijn wekken ze alleen maar meer de indruk, dat er inderdaad een vuur brandt onder de gesignaleerde rook. Men is blijkbaar bang voor de resultaten en wil op dat moment geen deel zijn van de partij, wiens minister die misstanden aN het licht heeft gebracht, om binnen de eigen gemeenschap niet als afvallige of verrader te worden gezien.

Overigens: binnen de eigen gemeenschap is natuurlijk al een gotspe. Kamerleden worden geacht het gehele Nederlandse volk te dienen, niet alleen dat deel waar ze zelf toevallig deel van uitmaken.
Nee, als ik dat vond, dan zei ik dat wel.

En doe niet zo overdreven.
  woensdag 26 november 2014 @ 14:39:14 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147022342
quote:
quote:
De publicatie van een Nederlands overheidsrapport over de handel en wandel van Turkse organisaties waarin een negatief beeld naar voren komt, is Ankara in het verkeerde keelgat geschoten.
Hihihi
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147031523
Waar ik benieuwd naar ben is of deze heren bij een evt. verkiezing een zetel zouden halen.
Uiteraard gaat die ene zetel dan naar de oudere vd 2 en heeft de jongere het nakijken :D
pi_147217695
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:29 schreef Kazenbazen het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben is of deze heren bij een evt. verkiezing een zetel zouden halen.
Uiteraard gaat die ene zetel dan naar de oudere vd 2 en heeft de jongere het nakijken :D
Ik schat de kans in de buurt van de nul; met zijn tweeën samen leverden hun voorkeursstemmen net een halve zetel op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')