abonnement Unibet Coolblue
pi_147889458
Ik moet gewoon fucking 8 weken wachten voordat ik examen kan doen :') Klote CBR...volgens mij woon ik in een van de drukste regio's van Nederland :r

M'n instructeur wou pas het examen aanvragen als ik echt goed kon rijden. Want stel je haalt het examenniveau niet binnen 5/6 weken (was volgens hem de normale wachttijd), dan is het zonde van je geld als je zakt.

Jammergenoeg rij ik nog niet perfect. Zie soms borden over het hoofd die bv. aankondigen welke rijstrook je moet pakken. Ik kijk wel goed, maar soms is het zo'n klein klotebordje dat amper opvalt. En bij kruispunten twijfel ik teveel of ik wel in 1x kan doorrijden, maar dat komt omdat het verkeer hier (grote stad) zo abnormaal druk is.
pi_147890329
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:16 schreef roos94 het volgende:
verder heb ik de neiging om vaak mijn stuur even los te laten, bijv als ik de richtingaanwijzer aanzet en mijn instructeur heeft al 1000 x gezegd dat ik dat niet moet doen, en toch doe ik het :{
Lol wat een gekke neiging. Dat heb ik werkelijk nog NOOIT gehad. Je moet hem ook niet helemaal willen vasthouden met 1 hand, maar gewoon met de zijkant van je hand weg "schuiven" zegmaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_147890365
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:16 schreef roos94 het volgende:
Ik heb het probleem dat ik borden gewoon heel vaak niet zie. Ik ben best wel druk in mijn hoofd en de auto zelf besturen gaat op zich goed, maar ik moet soms nog steeds nadenken. Het gaat nog niet automatisch en dan is het zoveel dat op je af komt. Het heeft me echt iets van 15 lessen gekost om te leren schakelen enzo.. nu was mijn vorige instructeur wel een flapdrol dus nu zit ik bij een andere waarbij het allemaal vlotter gaat.

We zijn vorige les gestart met borden oefenen maar ik reed gewoon twee keer een weg in waarbij een bord stond met verboden toegang. En ik zie dat gewoon echt niet.. :{ verder heb ik de neiging om vaak mijn stuur even los te laten, bijv als ik de richtingaanwijzer aanzet en mijn instructeur heeft al 1000 x gezegd dat ik dat niet moet doen, en toch doe ik het :{

Verder ben ik ook altijd super zenuwachtig en dat helpt ook niet mee ;( voel me redelijk hopeloos :'(
Het besturen van de auto moet automatisch gaan, dan kan je je 100% focussen op het verkeer. Dus niet naar je versnellingspook kijken als je schakelt of naar die hendel om je richtingaanwijzer aan te zetten. Bij rotondes en bepaalde kruispunten waar je wilt afslaan al automatisch afremmen en schakelen naar 2. Als je stil komt te staan automatisch schakelen naar 1. Over dit soort zaken hoor je nieteens na te denken, maar het moet automatisch gebeuren.

Zolang je teveel loopt te kloten met die auto ga je dingen in het verkeer over het hoofd zien. Of je verwerkt de informatie die op je afkomt niet, omdat je gedachten ergens anders zijn. Ik ken het probleem, ik had/heb er zelf ook last van..
pi_147890925
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 00:53 schreef WorldsGreatestOne het volgende:
Welk theorieboek is aan te raden? Ik wil nanelijk geen risico lopen op een nutteloos boek, aangezien per 1 januari nieuwe verkeersregels worden toegevoegd/gewijzigd..
VekaBest is het beste boek dat beschikbaar is. Dat boek is gemaakt op basis van de CBR-richtlijnen.
pi_147892980
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:16 schreef roos94 het volgende:
Verder ben ik ook altijd super zenuwachtig en dat helpt ook niet mee ;( voel me redelijk hopeloos :'(
Heb ik ook gehad, dacht dat het nooit goed zou komen maar ben nu akelig dicht bij het halen van mijn rijbewijs. Komt goed, laat je vooral niet gek maken (door jezelf).

Overzicht houden in het verkeer is een van de moeilijkste dingen in een rijopleiding, verwacht niet dat je dit meteen kan. Ik kan het ook nog niet goed genoeg, maar gaat elke keer beter.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:23 schreef Sander166 het volgende:
Jammergenoeg rij ik nog niet perfect.
Perfect rijdt niemand. Gaat er voornamelijk om dat je het veilig houdt. Fouten maken is daarom ook helemaal niet erg, als je deze maar correct corrigeert en je vervolgens niet uit je concentratie laat halen.
pi_147899867
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:23 schreef Sander166 het volgende:
Ik moet gewoon fucking 8 weken wachten voordat ik examen kan doen :') Klote CBR...volgens mij woon ik in een van de drukste regio's van Nederland :r

M'n instructeur wou pas het examen aanvragen als ik echt goed kon rijden. Want stel je haalt het examenniveau niet binnen 5/6 weken (was volgens hem de normale wachttijd), dan is het zonde van je geld als je zakt.

Jammergenoeg rij ik nog niet perfect. Zie soms borden over het hoofd die bv. aankondigen welke rijstrook je moet pakken. Ik kijk wel goed, maar soms is het zo'n klein klotebordje dat amper opvalt. En bij kruispunten twijfel ik teveel of ik wel in 1x kan doorrijden, maar dat komt omdat het verkeer hier (grote stad) zo abnormaal druk is.
Toch vind ik het persoonlijk zonde als iemand rijdt op examenniveau dat je dan nog 8 weken moet wachten totdat je daadwerkelijk mag afrijden. Mijn rijschool vroeg het direct aan na het behalen van mijn theorie (2/3 lessen gehad) en zou binnen 2 maanden afrijden (dus heel veel lessen). Vond dat persoonlijk wel fijn. Uiteindelijk zakte ik wel de eerste keer, maar lang wachten is ook geen garantie op succes natuurlijk. Een maand later slaagde ik wel voor mijn her en mijn rijvaardigheid was geen haar beter dan bij de eerste keer.

Maar goed, je weet in ieder geval waar je nu aan toe bent en heb je iets om naar toe te werken.
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 23:02:50 #207
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147900075
Weet je wat leuk is.... Ik heb al sinds begin februari mn rijbewijs. En ik ben rond november vorig jaar begonnen met rijlessen, in die winter die geen winter werd.

Dus, ondanks dat ik in de winter ben begonnen met rijles en al bijna een jaar rondrijd, heb ik nog steeds NUL ervaring met rijden in sneeuwcondities.

En aanstaand weekend moet ik naar maastricht rijden vanaf utrecht (en ik heb geen winterbanden) dus ik freak 'm een beetje met die "sneeuw" weersvoorspellingen :X
pi_147900372
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Lol wat een gekke neiging. Dat heb ik werkelijk nog NOOIT gehad. Je moet hem ook niet helemaal willen vasthouden met 1 hand, maar gewoon met de zijkant van je hand weg "schuiven" zegmaar.
Precies dit, of even snel met je wijsvinger een tikje geven dat werkt ook goed.
pi_147900417
Mijn eerstvolgende examen vind plaats in Februari, pas over 6-8 weken ook. 1 voordeel is dan wel weer dat ik in een nieuwe les auto ga rijden. Renault Clio _O_
pi_147904341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:46 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad, dacht dat het nooit goed zou komen maar ben nu akelig dicht bij het halen van mijn rijbewijs. Komt goed, laat je vooral niet gek maken (door jezelf).

Overzicht houden in het verkeer is een van de moeilijkste dingen in een rijopleiding, verwacht niet dat je dit meteen kan. Ik kan het ook nog niet goed genoeg, maar gaat elke keer beter.

[..]

Perfect rijdt niemand. Gaat er voornamelijk om dat je het veilig houdt. Fouten maken is daarom ook helemaal niet erg, als je deze maar correct corrigeert en je vervolgens niet uit je concentratie laat halen.
Mij is opgevallen dat in de praktijk echt NIEMAND rijdt volgens de regels van het CBR :') De meeste mensen rijden opzich wel veilig, maar ik zie dat bijna niemand z'n richting aanhoudt op de uitvoegstrook of voorsorteerstrook. Ook bij het verlaten van een rotonde of het wisselen van rijstrook vertikken veel mensen het om richting aan te geven. Ik sta zovaak voor niks stil, omdat mensen niet aangeven dat ze de rotonde gaan verlaten :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:58 schreef Foxiee het volgende:

[..]

Toch vind ik het persoonlijk zonde als iemand rijdt op examenniveau dat je dan nog 8 weken moet wachten totdat je daadwerkelijk mag afrijden. Mijn rijschool vroeg het direct aan na het behalen van mijn theorie (2/3 lessen gehad) en zou binnen 2 maanden afrijden (dus heel veel lessen). Vond dat persoonlijk wel fijn. Uiteindelijk zakte ik wel de eerste keer, maar lang wachten is ook geen garantie op succes natuurlijk. Een maand later slaagde ik wel voor mijn her en mijn rijvaardigheid was geen haar beter dan bij de eerste keer.

Maar goed, je weet in ieder geval waar je nu aan toe bent en heb je iets om naar toe te werken.
Hij had ook verwacht dat ik binnen 4 weken examen zou kunnen doen, maar het was veel drukker dan verwacht. Als je al goed kan rijden is het wel relaxed om de laatste weken de puntjes op de i te zetten ipv dat je nog nieuwe dingen moet gaan leren en oefenen. Ik zou 'm eerlijk gezegd wel knijpen als ik binnen 2 weken examen moest doen, terwijl ik weet dat ik bepaalde dingen nog niet beheers.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 december 2014 @ 00:42:57 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_147904565
Ik daarentegen baal dan weer als een stekker dat ik tot begin februari moet wachten voor mijn her, echt veel valt er niet meer te oefenen en het enige wat ik kan doen is mijn 8 uur zo veel mogelijk spreiden om nog een beetje ervaring op te doen...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_147904666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:42 schreef Nattekat het volgende:
Ik daarentegen baal dan weer als een stekker dat ik tot begin februari moet wachten voor mijn her, echt veel valt er niet meer te oefenen en het enige wat ik kan doen is mijn 8 uur zo veel mogelijk spreiden om nog een beetje ervaring op te doen...
Dat is wel heel vervelend ja, ik begin in Januari, moet nog 10 les uur, dus dat word elke week 2 lesjes van 1 uurtje.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:06:11 #213
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_147913875
Ik heb zojuist een proefles gehad, zo'n vijf jaar na mijn laatste keer zakken. Maar die man had nauwelijks wat op me aan te merken. Ik moest er echt naar vragen en toen zei ie "ja je mag soms nog wel nog iets langzamer rijden bij sommige zijstraatjes, maar je kijkt heel goed vooruit. Ik vond dat je de auto ook heel goed beheerste."
Aan de ene kant is dat geruststellend, dat ik het goed doe. Maar aan de andere kant vraag ik me dan af of ie wel kritisch genoeg is. Helemaal gezien mijn dramatische rij-examen geschiedenis...

Zit te twijfelen of ik nu eerst nog ergens anders een proefles ga nemen voor ik beslis of ik bij deze verder ga.

En hoeveel zegt nou eigenlijk zo'n slagingspercentage? Want deze instructeur zei dat die grote rijscholen mensen met bijv. een lichte achterstand/ beperking, die wat moeilijker leren/slagen, gewoon wel eens weigeren om hun slagingspercentage hoog te houden.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_147915175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:06 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb zojuist een proefles gehad, zo'n vijf jaar na mijn laatste keer zakken. Maar die man had nauwelijks wat op me aan te merken. Ik moest er echt naar vragen en toen zei ie "ja je mag soms nog wel nog iets langzamer rijden bij sommige zijstraatjes, maar je kijkt heel goed vooruit. Ik vond dat je de auto ook heel goed beheerste."
Aan de ene kant is dat geruststellend, dat ik het goed doe. Maar aan de andere kant vraag ik me dan af of ie wel kritisch genoeg is. Helemaal gezien mijn dramatische rij-examen geschiedenis...

Zit te twijfelen of ik nu eerst nog ergens anders een proefles ga nemen voor ik beslis of ik bij deze verder ga.

En hoeveel zegt nou eigenlijk zo'n slagingspercentage? Want deze instructeur zei dat die grote rijscholen mensen met bijv. een lichte achterstand/ beperking, die wat moeilijker leren/slagen, gewoon wel eens weigeren om hun slagingspercentage hoog te houden.
Het is lastig om over zoiets te oordelen. Een hoog slagingspercentage klinkt natuurlijk wel leuk, maar als je dan bij een rijschool zit die je tot in de treuren laat lessen en de moeilijke leerlingen laten lessen via een 2e B.V. dan kan je je afvragen of dat het waard is.

Mijn rijschool had niet hele geweldige statistieken. Dacht dat het rond de 45% lag en zij deed ook leerlingen van andere rijscholen die moeilijk leren/faalangst/autisme. Mij persoonlijk maakt zo'n slagingspercentage geen fluit uit omdat je het toch zelf moet doen en dat 80% het wel of niet redden heb ik geen boodschap aan. Aan de andere kant zou ik toch zelf wel eerder geneigd zijn naar die 80%, maar koos voor deze rijschool omdat het een kennis was dus kreeg wat korting + ze was extra gemotiveerd mij te laten slagen.

Zo'n percentage is waard wat voor waarde jij eraan hecht. Maar als jij nu je twijfels hebt bij deze rijschool los van de statistieken dan zou ik als ik jou was nog even rond kijken. Je moet wel ergens zitten waar je je prettig bij voelt en zeker als je in het verleden een negatief gevoel aan het rijden hebt overgehouden. En die intake lessen zijn ook lessen dus het is niet alsof je je geld weggooit.

Goed dat je weer bent begonnen in ieder geval! Ik hoop dat het nou wel gaat lukken.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:51:52 #215
434604 Pietertjuh
Jij kan echt niet fokken he
pi_147915314
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:23 schreef Sander166 het volgende:
Ik moet gewoon fucking 8 weken wachten voordat ik examen kan doen :') Klote CBR...volgens mij woon ik in een van de drukste regio's van Nederland :r

M'n instructeur wou pas het examen aanvragen als ik echt goed kon rijden. Want stel je haalt het examenniveau niet binnen 5/6 weken (was volgens hem de normale wachttijd), dan is het zonde van je geld als je zakt.

Jammergenoeg rij ik nog niet perfect. Zie soms borden over het hoofd die bv. aankondigen welke rijstrook je moet pakken. Ik kijk wel goed, maar soms is het zo'n klein klotebordje dat amper opvalt. En bij kruispunten twijfel ik teveel of ik wel in 1x kan doorrijden, maar dat komt omdat het verkeer hier (grote stad) zo abnormaal druk is.
Welke regio heb je?
Moest ook precies 8 weken wachten na mijn TTT, vond ik ook echt klote. Zelf had ik regio Gelderland. Dat van die kruispunten had ik ook, mn examinator zat soms te zeiken dat ik hem er makkelijk voor had kunnen gooien enzo. Dan was ik weer te voorzichtig. Uiteindelijk op mn examen daar bijna door gezakt. Dacht hem ervoor te kunnen gooien op een kruispunt want 2 auto's sloegen af, derde kwam rechtdoor. Stampt ze opeens op de rem, kon maar beter ff wachten.
Verder goed gereden en gelukkig alsnog geslaagd. Achjaah gewoon netjes door blijven rijden ook al maak je een fout. Succes iig.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:59:32 #216
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_147915632
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:51 schreef Pietertjuh het volgende:

[..]

Welke regio heb je?
Moest ook precies 8 weken wachten na mijn TTT, vond ik ook echt klote. Zelf had ik regio Gelderland. Dat van die kruispunten had ik ook, mn examinator zat soms te zeiken dat ik hem er makkelijk voor had kunnen gooien enzo. Dan was ik weer te voorzichtig. Uiteindelijk op mn examen daar bijna door gezakt. Dacht hem ervoor te kunnen gooien op een kruispunt want 2 auto's sloegen af, derde kwam rechtdoor. Stampt ze opeens op de rem, kon maar beter ff wachten.
Verder goed gereden en gelukkig alsnog geslaagd. Achjaah gewoon netjes door blijven rijden ook al maak je een fout. Succes iig.
Wel fijn dat je zo'n geluk had. Bij mij was het de laatste keer bijna exact jouw verhaal, en ben daar dan ook op gezakt.
De derde keer dat ik zakte kreeg ik het commentaar dat ik te onzeker reed, dus bij de vierde keer heb ik gelegenheidsvoorrang genomen nadat ik al heel lang zat te wachten om op een voorrangsweg in te voegen. Omdat de volgende auto iets moest afremmen om mij ruimte te geven kreeg ik een ingreep en was ik gezakt. Erg lullig, want als ik daar in mijn eentje had gestaan had ik nog wel even gewacht. Ik voelde toen echt de druk van die ogen op me en dacht:" ik moet initatief tonen"
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_147915874
Mijn rijlessen zijn gepland, 10 les uur tot 17 Februari, dan afrijden _O_ nog 7 weken wachten dus, en vanaf de 2e week van Januari pas weer lessen.
  woensdag 24 december 2014 @ 13:32:07 #218
434604 Pietertjuh
Jij kan echt niet fokken he
pi_147916697
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:59 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Wel fijn dat je zo'n geluk had. Bij mij was het de laatste keer bijna exact jouw verhaal, en ben daar dan ook op gezakt.
De derde keer dat ik zakte kreeg ik het commentaar dat ik te onzeker reed, dus bij de vierde keer heb ik gelegenheidsvoorrang genomen nadat ik al heel lang zat te wachten om op een voorrangsweg in te voegen. Omdat de volgende auto iets moest afremmen om mij ruimte te geven kreeg ik een ingreep en was ik gezakt. Erg lullig, want als ik daar in mijn eentje had gestaan had ik nog wel even gewacht. Ik voelde toen echt de druk van die ogen op me en dacht:" ik moet initatief tonen"
Das balen. Die ingreep gebeurde bij mij toen we net een kilometer onderweg waren. Ik wist al wat ging komen, je bent gezakt. Na die ingreep reden we vervolgens een erg moeilijke route met dubbele rotondes, onoverzichtelijke kruispunten enzo. Moeilijkste route die mn instructeur heeft meegemaakt. Ik reed die route verder foutloos dus was ik alsnog geslaagd. Meestal is een ingreep niet meteen gezakt, het gaat erom wat je dan vervolgens laat zien. Na zo'n ben je natuurlijk extra gespannen dus hoe ga je daarmee om. Daar kijken ze meestal naar, dat zei mn examinator ook na afloop. Heb je 1 ingreep maar verder foutloos, dan noemen dat vaak een incident. Ligt natuurlijk ook wel aan de situatie van de ingreep. Dat van die druk voelde ik dus ook enorm, daarom wou ik hem er ook voor gooien.
pi_147925208
mag ik vragen bij de hoeveelste les reden jullie al op de snelweg en de stad in waar je je examen moest afleggen?
ik heb nu 30 lessen gehad in totaal en ben nog maar paar keer op de snelweg geweest. ik ben nog niet in de stad gekomen waar ik straks mijn praktijk moet afleggen. is dit normaal of ligt het gewoon aan mezelf, dat ik er nog niet klaar voor ben??

We rijden best wel vaak op bekend terrein en eigenlijk alleen maar binnen bebouwde kom / 60km wegen..
pi_147925426
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
mag ik vragen bij de hoeveelste les reden jullie al op de snelweg en de stad in waar je je examen moest afleggen?
ik heb nu 30 lessen gehad in totaal en ben nog maar paar keer op de snelweg geweest. ik ben nog niet in de stad gekomen waar ik straks mijn praktijk moet afleggen. is dit normaal of ligt het gewoon aan mezelf, dat ik er nog niet klaar voor ben??

We rijden best wel vaak op bekend terrein en eigenlijk alleen maar binnen bebouwde kom / 60km wegen..
2e rijles moest ik meteen iemand wegbrengen naar Almere, en daarna zat ik constant om de les op de snelweg, ik had het sturen al snel onder de knie dus dat vond hij geen probleem :) Alleen het schakelen is echt een probleem geweest tot zeker mijn 15e-20e les uur (Koppeling te snel op laten komen, verkeerd schakelen etc)
pi_147926195
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
mag ik vragen bij de hoeveelste les reden jullie al op de snelweg en de stad in waar je je examen moest afleggen?
ik heb nu 30 lessen gehad in totaal en ben nog maar paar keer op de snelweg geweest. ik ben nog niet in de stad gekomen waar ik straks mijn praktijk moet afleggen. is dit normaal of ligt het gewoon aan mezelf, dat ik er nog niet klaar voor ben??

We rijden best wel vaak op bekend terrein en eigenlijk alleen maar binnen bebouwde kom / 60km wegen..
Na ongeveer 20 lessen ben ik anderhalf uur gaan lessen in plaats van een uur, toen was er pas genoeg tijd om naar de stad te rijden waar ik ga afrijden. Andere stad is voor mij iets dichterbij maar daar rij ik liever niet af. Vraag het anders even aan je instructeur, maak hem erop attent dat je dit wil oefenen.
pi_147926815
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
mag ik vragen bij de hoeveelste les reden jullie al op de snelweg en de stad in waar je je examen moest afleggen?
ik heb nu 30 lessen gehad in totaal en ben nog maar paar keer op de snelweg geweest. ik ben nog niet in de stad gekomen waar ik straks mijn praktijk moet afleggen. is dit normaal of ligt het gewoon aan mezelf, dat ik er nog niet klaar voor ben??

We rijden best wel vaak op bekend terrein en eigenlijk alleen maar binnen bebouwde kom / 60km wegen..
Mijn instructeur had een opbouw in de lessen. De eerste lessen reed ik veel buiten de bebouwde kom. Dat was gewoon puur om rustig te wennen aan de auto/sturen/schakelen. Na een paar lesjes gingen we voor het eerst de stad in (examen plaats ook). Ik mocht iets eerder dan gebruikelijk omdat ik de basis wel snel onder de knie had. Vanaf dat moment echt heel veel in de stad (examen gebied) gereden en pas vlak voor mijn examen gingen we de snelweg doen (heen stad, terug snelweg). Voor mijn TTT had ik geloof ik eenmaal op de snelweg gereden voor wat uitleg (doortrekken in 3/4, minimaal 80 km/u, volgafstand, welke spiegels etc. etc.)

Wat wel raar is dat jij niet oefent in je examengebied. Misschien is dat gewoon iets wat je instructeur doet of je bent er inderdaad niet klaar voor (wat ik mij nauwelijks kan voorstellen na 30 lessen).

Maar wat ik je wil aanraden is gewoon aangeven dat je dat wilt. Jij betaalt hen veel geld dus heb je ook gewoon inspraak. Ik had het ook hoor, ik vond het ook een beetje vreemd dat ik na +- 25 lessen nog niet op de snelweg had gereden. Toen legde mijn instructeur dus uit dat ze dat altijd aan het einde van de opleiding doet omdat je meer leert in de stad dan op lange rechte stukken op de snelweg. Toen zei ze er nog bij dat ik best op de snelweg kon als ik dat wilde, maar ik kon mij wel vinden in de beargumentatie en zodoende reed ik pas laat op de snelweg.

Heb je al een examen datum trouwens?
  woensdag 24 december 2014 @ 19:33:59 #223
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_147929167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
mag ik vragen bij de hoeveelste les reden jullie al op de snelweg en de stad in waar je je examen moest afleggen?
ik heb nu 30 lessen gehad in totaal en ben nog maar paar keer op de snelweg geweest. ik ben nog niet in de stad gekomen waar ik straks mijn praktijk moet afleggen. is dit normaal of ligt het gewoon aan mezelf, dat ik er nog niet klaar voor ben??

We rijden best wel vaak op bekend terrein en eigenlijk alleen maar binnen bebouwde kom / 60km wegen..
Snelweg al in mijn eerste les geloof ik :+ Afrijstad rijd praktisch ik elke les, maar is ook zeer dichtbij.
Smile like you mean it
www.wefut.com
  Moderator woensdag 24 december 2014 @ 19:35:21 #224
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147929230
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:33 schreef Reemi het volgende:

[..]

Snelweg al in mijn eerste les geloof ik :+ Afrijstad rijd praktisch ik elke les, maar is ook zeer dichtbij.
Wait....whut?
  woensdag 24 december 2014 @ 19:36:02 #225
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_147929261
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wait....whut?
Ik hoefde alleen te sturen en gas te geven :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')