True. Maar ik hoor het vaker en lees het hier ook vaker: "Ja, ik had een ingreep, maar ik ben toch geslaagd." Dan denk ik echt van: "Damn... Als een ander moet ingrijpen om bij jou een ongeluk te voorkomen, ook al zou het niet jouw schuld zijn, dan met je toch gewoon zakken. Er zit hierna ook niemand naast je om in te grijpen."quote:Op woensdag 17 december 2014 14:12 schreef mash_ het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk mag je fouten maken. Maar de fouten die the_big_lebowski vind ik toch best groot. De examinatrice moest bijsturen anders was het een botsing zegt hij. Alleen dat zou al een reden moeten zijn om te zakken. En die 2 daar onder ook eigenlijk vind ik.
Dat zou ook de normale gang van zaken moeten zijn.quote:
Ja. Dat vind ik dus ook.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
True. Maar ik hoor het vaker en lees het hier ook vaker: "Ja, ik had een ingreep, maar ik ben toch geslaagd." Dan denk ik echt van: "Damn... Als een ander moet ingrijpen om bij jou een ongeluk te voorkomen, ook al zou het niet jouw schuld zijn, dan met je toch gewoon zakken. Er zit hierna ook niemand naast je om in te grijpen."
Dat is wel wat kortzichtig. Ik reed goed op mijn 2e examen, maar ik kreeg ook een ingreep. Ik reed in een woonwijk (dus 15 km/u) en ik moest een straat in. Gelijk toen ik erin reed toen zag ik een vrouw staan twijfelen (oversteken of wachten). Toen ik ernaar toe reed zat ik in mijn hoofd met: 'zal ik haar voorlaten, of zal ik dat niet doen zodat ik laat zien dat ik op de hoogte ben van de regels'. Toen koos ik voor het laatste, ook omdat ze ruim de tijd had om over te steken dus dacht ik dat ze niet hoefde over te steken, maar op iemand stond te wachten.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
True. Maar ik hoor het vaker en lees het hier ook vaker: "Ja, ik had een ingreep, maar ik ben toch geslaagd." Dan denk ik echt van: "Damn... Als een ander moet ingrijpen om bij jou een ongeluk te voorkomen, ook al zou het niet jouw schuld zijn, dan met je toch gewoon zakken. Er zit hierna ook niemand naast je om in te grijpen."
Leuk om te horen! Gaat gelijk hard dan qua lessen, dan mag je wel je theorie gaan inplannen (of heb je die al?)quote:Op woensdag 17 december 2014 13:52 schreef Lonaa het volgende:
Mijn eerste rijles ging goed!
Auto niet 1 x afgeslagen, geen ongelukken. Morgen mn tweede les.
Je zegt nu dus feitelijk dat of jouw examinator langer had moeten wachten met ingrijpen, als er nog zat ruimte was, of je had moeten zakken. En zo zwart/wit is het. Als iemand echt op het laatste moment ingrijpt (en niet gewoon omdat het al kan) dan moet je gezakt zijn. Eerder moet er ook niet ingegrepen worden.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:39 schreef Foxiee het volgende:
Dat is wel wat kortzichtig.
*knipheelverhaaloveroversteken*
Nee hoor, het is allemaal subjectief. Jij rijdt ook niet vlekkeloos namelijk. Ik heb het allemaal netjes opgelost, muv het busje, maar daar was niemand in gevaar en reed ik stapvoets.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:55 schreef mash_ het volgende:
[..]
Sorry hoor maar vind het redelijk zorgwekkend dat je blijkbaar gewoon kan slagen nadat je dit soort grote fouten maakt.
Maar wel gefeliciteerd.
Had al zo'n reactie verwachtquote:Op woensdag 17 december 2014 17:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je zegt nu dus feitelijk dat of jouw examinator langer had moeten wachten met ingrijpen, als er nog zat ruimte was, of je had moeten zakken. En zo zwart/wit is het. Als iemand echt op het laatste moment ingrijpt (en niet gewoon omdat het al kan) dan moet je gezakt zijn. Eerder moet er ook niet ingegrepen worden.
Gelukkig vinden ik en vele anderen mij niet in die categorie thuishoren, maar DACVN is gelukkig in scene gezet en stoer voor de kijkcijfers,.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Fouten maken mag, mits je ze zelf op lost en ze niet te groot zijn en het er niet teveel zijn. Zodra een examinator gaat ingrijpen, is het gewoon zakken imho. Leuk voor degene die geslaagd is dat hij slaagt, maar imho kweken we zo deelnemers voor DACVN.
Dus ook op je eigen oplossend vermogen. Lees je wat je schrijft? Dat de ingreep eigenlijk helemaal niet nodig was geweest, want er is geen ongeluk mee voorkomen. Wat is het nut van een ingreep als er geen ongeluk mee wordt voorkomen? Hoe kan je dat nou zonder te lachen uitleggen als examinator: "Ja, ik greep in want de klant maakte een fout, maar er is geen gevaar door bijvoorbeeld een ongeluk mee voorkomen. Dus ja, ik laat hem slagen, want ik denk wel dat hij dit zelf ook had opgemerkt."quote:Op woensdag 17 december 2014 21:07 schreef Foxiee het volgende:
Nee, ik zeg 'feitelijk' dat het terecht is dat hij ingreep, maar dat dat niet betekent dat er dan een ongeluk had geweest. Je moet getoetst worden op je rijvaardigheid en als dat goed is dan verdien je je rijbewijs.
Gelukkig had ik het ook niet persoonlijk over/tegen jou, maar vind ik dat het in het algemeen belachelijk is dat mensen met en ingreep alsnog slagen. En ja, ik kan van mijzelf zeggen dat ik de beide rijexamens die ik heb gedaan, heb afgelegd zonder ingrepen.quote:Op woensdag 17 december 2014 21:14 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Gelukkig vinden ik en vele anderen mij niet in die categorie thuishoren, maar DACVN is gelukkig in scene gezet en stoer voor de kijkcijfers,.
Ik maak vast ook wel fouten ja. Maar rij niet bijna tegen een busje aan, ga slingeren als ik aan het invoegen ben ( wat de zon daar mee te maken heeft snap ik ook niet zo goed? ) En neem de bochten niet heel breed. Als je de bochtbreed neemt bij mij in de straat dan ga je sowieso ongelukken krijgen omdat het al smalle straten zijn waar je totaal niet ziet wat er aan komt.quote:Op woensdag 17 december 2014 21:06 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Nee hoor, het is allemaal subjectief. Jij rijdt ook niet vlekkeloos namelijk. Ik heb het allemaal netjes opgelost, muv het busje, maar daar was niemand in gevaar en reed ik stapvoets.
Ik probeerde ook alleen maar mensen die stijf van de zenuwen staan te bemoedigen. Zij denken allemaal dat er geen marge is of nauwelijks, Examinatoren zijn gewoon mensen die alles op hun eigen wijze bekijken.
Ik wilde een paar lessen achter elkaar plannen. Dan kerst en oud en nieuw, dus weer lessen in het nieuwe jaar. Theorie ga ik de komende 2 weken hard aan blokken en wil ik in januari voor op.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:48 schreef Foxiee het volgende:
[..]
Leuk om te horen! Gaat gelijk hard dan qua lessen, dan mag je wel je theorie gaan inplannen (of heb je die al?)
Mocht je dus ook gelijk alles doen? Vond dat zelf wel het prettigst. Niet eerst die onzin met alleen sturen of alleen gasgeven ofzo
Zorg dat je z.s.m. een afspraak maakt want meestal heb je 1-1,5 maand wachttijd afhankelijk van waar je je theorie wil doen. Gevaarherkenning is een kwestie van oefenen, na een paar lessen kan je dit vaak al wat beter inschatten. Verder is het vooral leerwerk, valt uiteindelijk wel mee.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik wilde een paar lessen achter elkaar plannen. Dan kerst en oud en nieuw, dus weer lessen in het nieuwe jaar. Theorie ga ik de komende 2 weken hard aan blokken en wil ik in januari voor op.
Heb gisteren ene proefexamen gedaan zonder te oefenen. De 'Wat doe je hier?'-vragen waren niet zo'n succes.
En jup, gelijk alles doen!
Over een half uurtje mag ik weer!
Punt is een beetje dat het CBR hier aan het verbouwen is en dicht is. Theorie wordt weer afgenomen vanaf 6 januari, dus dan is het HEEL druk. Ik vind het niet erg om uit te wijken naar n andere stad.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:44 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Zorg dat je z.s.m. een afspraak maakt want meestal heb je 1-1,5 maand wachttijd afhankelijk van waar je je theorie wil doen. Gevaarherkenning is een kwestie van oefenen, na een paar lessen kan je dit vaak al wat beter inschatten. Verder is het vooral leerwerk, valt uiteindelijk wel mee.
doe in eindhoven :-)quote:Op donderdag 18 december 2014 10:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Punt is een beetje dat het CBR hier aan het verbouwen is en dicht is. Theorie wordt weer afgenomen vanaf 6 januari, dus dan is het HEEL druk. Ik vind het niet erg om uit te wijken naar n andere stad.
Haha, nee, dat is het niet. Maar ik heb weel vriend in Den Bosch, misschien combineren.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:29 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[..]
doe in eindhoven :-)
tenminste, als dat een redelijke afstand voor je is
Alleen afrijden in de winter is wat minderquote:Op donderdag 18 december 2014 13:03 schreef dick_laurent het volgende:
Even tussendoor, maar beginnen met rijlessen in de winter is best wel goed voor je.
Ik heb dat ook gedaan en dan word je meteen geconfronteerd met én de weersomstandigheden (misschien ook zelfs een keertje sneeuw) én de drukte, aangezien het in december/januari over het algemeen veel en veel drukker op de wegen is dan bijvoorbeeld in juli of augustus.
Plus vaak in het donker rijden (vond ik ook best moeilijk in het begin)
Ugh, mijn "tussen-instructeur" trok zonder wat te zeggen aan de handrem terwijl er ijzel lag. Toen gleden we prachtig de bocht door, dat wel, maar ik schrok me de tering.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:03 schreef dick_laurent het volgende:
Even tussendoor, maar beginnen met rijlessen in de winter is best wel goed voor je.
Ik heb dat ook gedaan en dan word je meteen geconfronteerd met én de weersomstandigheden (misschien ook zelfs een keertje sneeuw) én de drukte, aangezien het in december/januari over het algemeen veel en veel drukker op de wegen is dan bijvoorbeeld in juli of augustus.
Plus vaak in het donker rijden (vond ik ook best moeilijk in het begin)
Klopt. Ik heb denk ik 70% in het donker gereden. En 's ochtends regende het vaak ook of hele dikke mist. Alleen geen sneeuw gehad, maar dat komt toch niet zo vaak voor. Maar toen realiseerde ik mij wel hoe slecht fietsers zichtbaar zijn in het donker met wat regen.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:03 schreef dick_laurent het volgende:
Even tussendoor, maar beginnen met rijlessen in de winter is best wel goed voor je.
Ik heb dat ook gedaan en dan word je meteen geconfronteerd met én de weersomstandigheden (misschien ook zelfs een keertje sneeuw) én de drukte, aangezien het in december/januari over het algemeen veel en veel drukker op de wegen is dan bijvoorbeeld in juli of augustus.
Plus vaak in het donker rijden (vond ik ook best moeilijk in het begin)
Dan gaat het wel hard, dat is mooi! Ik had het ook binnen 3 maanden inclusief een keer zakken. Snel mijn theorie gehaald en toen veel lessen ingeplanned. Dan blijft het wat beter hangen als je het vaak doet en na een tijdje is alles automatisme.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik wilde een paar lessen achter elkaar plannen. Dan kerst en oud en nieuw, dus weer lessen in het nieuwe jaar. Theorie ga ik de komende 2 weken hard aan blokken en wil ik in januari voor op.
Heb gisteren ene proefexamen gedaan zonder te oefenen. De 'Wat doe je hier?'-vragen waren niet zo'n succes.
En jup, gelijk alles doen!
Over een half uurtje mag ik weer!
Dat vraag ik mij af. Voordeel is wel dat ze natuurlijk kunnen afspelen wat ze willen en op de weg moet je maar net het 'geluk' hebben dat het voorkomt.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:10 schreef PuurLouter het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je voor simulator les hebt gekozen?
Dat gaat nou eenmaal zo bij m'n rijschool.quote:Op donderdag 18 december 2014 20:10 schreef PuurLouter het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je voor simulator les hebt gekozen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |