abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2014 @ 20:39:57 #226
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_147931640
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:45 schreef TheSatanSlayer het volgende:
mag ik vragen bij de hoeveelste les reden jullie al op de snelweg en de stad in waar je je examen moest afleggen?
ik heb nu 30 lessen gehad in totaal en ben nog maar paar keer op de snelweg geweest. ik ben nog niet in de stad gekomen waar ik straks mijn praktijk moet afleggen. is dit normaal of ligt het gewoon aan mezelf, dat ik er nog niet klaar voor ben??

We rijden best wel vaak op bekend terrein en eigenlijk alleen maar binnen bebouwde kom / 60km wegen..
quote:
mag ik vragen bij de hoeveelste les reden jullie al op de snelweg en de stad in waar je je examen moest afleggen?
ik heb nu 30 lessen gehad in totaal en ben nog maar paar keer op de snelweg geweest. ik ben nog niet in de stad gekomen waar ik straks mijn praktijk moet afleggen. is dit normaal of ligt het gewoon aan mezelf, dat ik er nog niet klaar voor ben??

We rijden best wel vaak op bekend terrein en eigenlijk alleen maar binnen bebouwde kom / 60km wegen..
Schroom vooral niet om twijfels en vragen bij je instructeur neer te leggen. Ik heb zelf ooit de fout gemaakt ervan uit te gaan dat de manier waarop de lessen gingen de juiste waren.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_147935176
quote:

na 6-10 lessen ofzo ben ik de snelweg opgegaan.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_147938009
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:39 schreef -Mellow- het volgende:
Schroom vooral niet om twijfels en vragen bij je instructeur neer te leggen. Ik heb zelf ooit de fout gemaakt ervan uit te gaan dat de manier waarop de lessen gingen de juiste waren.
Dit dus. Iedere instructeur kiest voor een andere aanpak, er bestaat niet zoiets als de juiste aanpak. Daarom zal je toch echt met je instructeur moeten overleggen als er iets is wat niet bevalt of wat je liever anders doet, zodat je komt tot een manier die voor jou het beste werkt.
pi_148109011
Vandaag voor de eerste keer in het donker gereden. Is toch wel even wennen. Je kan minder ver vooruit kijken en sommige mensen/fietsers zie je nieteens aankomen :X Zelfs de strepen of pijlen op het wegdek zie je niet van veraf (tenzij de weg goed verlicht is)
pi_148114892
Ik heb woensdagavond ook gereden, op een zo goed als verlaten onverlichte snelweg. Dan zie je helemaal weinig. Best vervelend om bochten te moeten volgen terwijl je niet meer dan vijftig (?) meter vooruit kunt kijken. En toch nog zo nu en dan een tegenligger dus het grote licht kun je ook niet gebruiken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148151938
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:14 schreef Sander166 het volgende:
Vandaag voor de eerste keer in het donker gereden. Is toch wel even wennen. Je kan minder ver vooruit kijken en sommige mensen/fietsers zie je nieteens aankomen :X Zelfs de strepen of pijlen op het wegdek zie je niet van veraf (tenzij de weg goed verlicht is)
Dat went opzich wel. Ik reed 80% van mijn rijlessen in het donker en op een gegeven moment raak je eraan gewend en als je dan in het licht rijdt dan is het gelijk makkelijker. Maar in het donker + mist/regen dan is het wel echt lastig om fietsers te zien zonder licht.
  dinsdag 30 december 2014 @ 20:28:17 #232
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_148156424
Gisteren de theorie gehaald. Wel relaxt die "nieuwe stijl", was als eerste weer weg. _O-
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_148157132
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 18:51 schreef Foxiee het volgende:

[..]

Dat went opzich wel. Ik reed 80% van mijn rijlessen in het donker en op een gegeven moment raak je eraan gewend en als je dan in het licht rijdt dan is het gelijk makkelijker. Maar in het donker + mist/regen dan is het wel echt lastig om fietsers te zien zonder licht.
Nou, hier iemand die er dus niet aan went.
Ik heb inmiddels 7 maanden m'n rijbewijs en rijd regelmatig over stikdonkere 80km wegen, en het went niks. Ik zie nog steeds geen hand voor ogen en ben doodsbang voor die idioten die de weg beter kennen en gaan zitten drukken en me uiteindelijk inhalen om met een kilometertje of 100/110 hun weg te vervolgen. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf woensdag 31 december 2014 @ 02:17:02 #234
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148172408
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 20:39 schreef Messina het volgende:
Ik heb inmiddels 7 maanden m'n rijbewijs en rijd regelmatig over stikdonkere 80km wegen, en het went niks. Ik zie nog steeds geen hand voor ogen en ben doodsbang voor die idioten die de weg beter kennen en gaan zitten drukken en me uiteindelijk inhalen om met een kilometertje of 100/110 hun weg te vervolgen. }:|
Drukken is vervelend, maar waarom ben je bang voor mensen die je inhalen? Daar heb jij toch verder geen last van?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148172486
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:14 schreef Sander166 het volgende:
Pas vanaf nu begrijp je echt waarom het zo vervelend is als fietsers geen licht hebben. :p
pi_148172522
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:02 schreef dick_laurent het volgende:
Weet je wat leuk is.... Ik heb al sinds begin februari mn rijbewijs. En ik ben rond november vorig jaar begonnen met rijlessen, in die winter die geen winter werd.

Dus, ondanks dat ik in de winter ben begonnen met rijles en al bijna een jaar rondrijd, heb ik nog steeds NUL ervaring met rijden in sneeuwcondities.

En aanstaand weekend moet ik naar maastricht rijden vanaf utrecht (en ik heb geen winterbanden) dus ik freak 'm een beetje met die "sneeuw" weersvoorspellingen :X

Leef je nog? :)
pi_148172606
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:58 schreef LintuxCx het volgende:
Ik heb woensdagavond ook gereden, op een zo goed als verlaten onverlichte snelweg. Dan zie je helemaal weinig. Best vervelend om bochten te moeten volgen terwijl je niet meer dan vijftig (?) meter vooruit kunt kijken. En toch nog zo nu en dan een tegenligger dus het grote licht kun je ook niet gebruiken.
Als je naar de lijnen voor je kijkt is het best makkelijk. Ik heb daar iig nooit last van
  FOK!fotograaf woensdag 31 december 2014 @ 02:50:01 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148172752
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:32 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Als je naar de lijnen voor je kijkt is het best makkelijk. Ik heb daar iig nooit last van
Is toch juist heerlijk, een niet verlichte snelweg. Ten minste, vind ik.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_148173558
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Alles lijkt ook sneller te gaan, het is idd heerlijk rijden. Groot licht op een snelweg lijkt me onnodig, ik gebruik het zelden zelfs bij een 80km weg, dat trekt juist wild aan volgensmij en is gevaarlijk.
pi_148174109
Je kan dan nog beter je mistlichten voor aanzetten ipv je grote lichten. Dan heb je veel breder beeld dus kan je de lijnen beter volgen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_148176441
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vind ik ook, bij mij in de buurt laten ze tegenwoordig een gedeelte aan (erg flauwe bocht), omdat er klachten waren van bange mensen. :') Dan denk ik kom op zeg d'r zijn zat snelwegen die helemaal niet verlicht worden.
  woensdag 31 december 2014 @ 10:28:17 #242
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_148176587
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:23 schreef PoisonPrince het volgende:

[..]

Vind ik ook, bij mij in de buurt laten ze tegenwoordig een gedeelte aan (erg flauwe bocht), omdat er klachten waren van bange mensen. :') Dan denk ik kom op zeg d'r zijn zat snelwegen die helemaal niet verlicht worden.
:')
Als je bang bent in het verkeer heb je er weinig te zoeken achter het stuur van een auto imo :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator woensdag 31 december 2014 @ 11:07:16 #243
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_148177902
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Leef je nog? :)
Yep. En wel omdat ik heel lame :@ mijn bezoek naar t zuiden gecancelled had.

Toen ik zag dat er in brabant richting de 20 cm sneeuw lag en het verkeer daar totaal vastliep dacht ik, fuck it...laat maar :P
Heb dus ook geen winterbanden onder mn auto dus de kans dat dat mis was gegaan was redelijk aanwezig.
pi_148180939
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Drukken is vervelend, maar waarom ben je bang voor mensen die je inhalen? Daar heb jij toch verder geen last van?
De angst zit 'm in het drukken :P
Als ze me inhalen ben ik daar wel blij om. Tenzij ze bijna een fietser uit tegengestelde richting meenemen zoals twee weken terug. -O-

Maar goed, ik zie dus niet zo goed, 's nachts. Genoeg om te mogen rijden, dat wel.
Heb ook altijd braaf mijn bril op. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_148193741
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 02:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Pas vanaf nu begrijp je echt waarom het zo vervelend is als fietsers geen licht hebben. :p
Had ik ook hoor. Ik reed zelf altijd zonder licht en had altijd zoiets van: "als ik ze kan zien, dan kunnen ze mij ook zien". Reed natuurlijk wel heel afwachtend en stak niet zo maar over. Na mijn eerste les in het donker gelijk verlichting gehaald voor mijn fiets.

Nu bijna een maand mijn rijbewijs :D. Sinds kort ook mijn eigen auto en dat scheelt een hoop. Voel mij daar toch prettiger bij zolang ik nog niet echt ervaren ben :+
  FOK!fotograaf donderdag 1 januari 2015 @ 01:21:16 #246
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148207092
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:23 schreef PoisonPrince het volgende:

[..]

Wat ik vervelend vind, is die stukjes wel, stukje niet, dat je echt 10x in 10 minuten wisselt. Mooi stukje voorbeeld daarvan is knooppunt Velsen - Kooimeer op de A9. Je komt uit donker, bij knooppunt licht, dan weer donker (alhoewel dat steeds vaker permanent aan lijkt te staan), tunnel is licht, afrit Beverwijk licht, dan stukje donker, knooppunt Beverwijk licht, donker, echter tankstations die eenzijdig verlicht zijn, dan afrit Heemskerk, oprit Heemskerk/afrit Uitgeest, 2 km donker, af/oprit Akersloot verlicht en dan 10 km donker tot Knooppunt Kooimeer.
The summer is magic!

pi_148212419
quote:
10s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:28 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

:')
Als je bang bent in het verkeer heb je er weinig te zoeken achter het stuur van een auto imo :')
Het stikt op de weg helaas van mensen die de veiligheid niet ten goed komen. :')

Mjah, het is ook gewenning natuurlijk. Het voelde mij als nieuwe chauffeur wel ongemakkelijk aan. De lijnen volgen is prima, maar ik vind het wel fijn om verder vooruit te kunnen kijken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 1 januari 2015 @ 12:54:48 #248
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_148212962
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:23 schreef Foxiee het volgende:

[..]

Had ik ook hoor. Ik reed zelf altijd zonder licht en had altijd zoiets van: "als ik ze kan zien, dan kunnen ze mij ook zien". Reed natuurlijk wel heel afwachtend en stak niet zo maar over. Na mijn eerste les in het donker gelijk verlichting gehaald voor mijn fiets.

Nu bijna een maand mijn rijbewijs :D. Sinds kort ook mijn eigen auto en dat scheelt een hoop. Voel mij daar toch prettiger bij zolang ik nog niet echt ervaren ben :+
Zoveel relaxter zonder instructeur naast je, ik werd er nerveus van. Maakte ook soms hele domme fouten en dan zei hij als je dat maar niet doet met je examen, dat deed ik dus ook niet haha.
Heb nu een maand mijn auto en ik vind het heerlijk.
Heb al wat langere stukken gereden en woensdag voor het eerst met mijn auto naar mijn werk.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  donderdag 1 januari 2015 @ 18:16:26 #249
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_148222115
Ik ga morgen voor het eerst sinds het behalen van mijn rijbewijs een jaar geleden weer rijden in een auto waar ik zelf moet schakelen. Heeft iemand tips? Voornamelijk om hem uit de parkeergarage te krijgen van niveau -2 :P
Ok stelletje hokboeren
  FOK!fotograaf donderdag 1 januari 2015 @ 20:33:50 #250
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_148225953
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 18:16 schreef padlarf het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst sinds het behalen van mijn rijbewijs een jaar geleden weer rijden in een auto waar ik zelf moet schakelen. Heeft iemand tips? Voornamelijk om hem uit de parkeergarage te krijgen van niveau -2 :P
In zijn 1 zetten en lekker in zijn 1 blijven rijden totdat je buiten staat.
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')