ik ben anders erg aardigquote:
als je dat nu nog zegt neem ik je niet eens serieus meerquote:
Landverrader? Heeft hij classified Piet-geheimen doorgespeeld aan België?quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:58 schreef Pietertjuh het volgende:
Landverraders zoals jou moeten ze ook het land uit flikkeren.
Verschrikkelijk teringhuftertje ben je ook zeg. Leuk hé, een feest voor kinderen verneukt zien worden.quote:
Als het trolletje nu eerst eens even opzoekt wat het woord 'knecht' betekent, dan mag 'ie weer meespelen...quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
nee volkomen onzin. het feest moet gewoon afgeschaft worden, veel te ouderwets. allemaal knechten dien slaven moeten voorstellen: het slaat totaal nergens meer op. daarom vond ik dat dit feest verboden moet worden. nog niet eens zozeer om het racistische
Mijn voornaamste bezwaar is hoe dit feestje er voor de rest van de wereld uitziet. Ongeacht of het racistisch bedoeld is, het ziet er nogal racistisch en koloniaal uit.quote:Op zaterdag 15 november 2014 13:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
nee volkomen onzin. het feest moet gewoon afgeschaft worden, veel te ouderwets. allemaal knechten dien slaven moeten voorstellen: het slaat totaal nergens meer op. daarom vond ik dat dit feest verboden moet worden. nog niet eens zozeer om het racistische
Zoveel domheid.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
als je dat nu nog zegt neem ik je niet eens serieus meer
FEE / [Live topic] de intocht van Sinterklaas deel 4quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
Eigenlijk toch wel triest dat er geen officieel topic over de sinterklaasintocht is, maar gewoon weer het zwarte pieten discussie topic gebruikt wordt.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
Eigenlijk toch wel triest dat er geen officieel topic over de sinterklaasintocht is, maar gewoon weer het zwarte pieten discussie topic gebruikt wordt.
precies dit dus hè.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn voornaamste bezwaar is hoe dit feestje er voor de rest van de wereld uitziet. Ongeacht of het racistisch bedoeld is, het ziet er nogal racistisch en koloniaal uit.
En dan maakt het echt niet uit hoe het bedoeld is. We kunnen wel een hakenkruis op de mijter van de Sint zetten en dan volhouden dat het een Indiaas symbool voor de zon is, en dat er geen enkele relatie bedoeld is met nazi-Duitsland, maar daar komen we dan toch echt niet mee weg.
Of het nu helemaal afgeschaft moet worden of eenvoudig worden aangepast ben ik niet helemaal uit. Maar in de huidige vorm lijkt het me slechte PR voor Nederland.
Uiteindelijk belandt de discussie toch weer hier.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:01 schreef Infection het volgende:
Goed hoor, laten we ons lekker in de kont neuken door de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mijn voornaamste bezwaar is hoe dit feestje er voor de rest van de wereld uitziet. Ongeacht of het racistisch bedoeld is, het ziet er nogal racistisch en koloniaal uit.
En dan maakt het echt niet uit hoe het bedoeld is. We kunnen wel een hakenkruis op de mijter van de Sint zetten en dan volhouden dat het een Indiaas symbool voor de zon is, en dat er geen enkele relatie bedoeld is met nazi-Duitsland, maar daar komen we dan toch echt niet mee weg.
Of het nu helemaal afgeschaft moet worden of eenvoudig worden aangepast ben ik niet helemaal uit. Maar in de huidige vorm lijkt het me slechte PR voor Nederland.
tja dat jij die link niet kan leggen omdat je zelf vol nostalgie zit kan ik ook niet helpenquote:
Wat kan ons het schelen wat men in de rest van de wereld vindt? denk je dat ze ergens anders een traditie aanpassen om die reden? Het is een traditioneel Nederlands feest, buitenstaanders hebben geen recht van spreken.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus?quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:03 schreef Tem het volgende:
Was dit topic al genoemd?
FEE / [Live topic] de intocht van Sinterklaas deel 4
Dit dus.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat kan ons het schelen wat men in de rest van de wereld vindt? denk je dat ze ergens anders een traditie aanpassen om die reden? Het is een traditioneel Nederlands feest, buitenstaanders hebben geen recht van spreken.
Lekker tolerant hè, die links-radicalen?quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:02 schreef Scorpie het volgende:
Die anti pietjes mogen ze nu onderhand wel doodschieten met hun acties tegen kinderen.
ja het is veranderd door de jaren heen, nu is hij je allemansvriend alleen oorspronkelijk gewoon een ordinaire slaafquote:Op zaterdag 15 november 2014 14:01 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als het trolletje nu eerst eens even opzoekt wat het woord 'knecht' betekent, dan mag 'ie weer meespelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |