Dit.quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:44 schreef Spanky78 het volgende:
Afhankelijk van je risicoprofiel. Als je een hypotheek hebt en kinderen meer dan als je huurt en alleen bent.
Ik houd een buffer aan waarmee ik het ongeveer een jaar kan uithouden, minimaal. Geld dat daarboven kunt steek ik in pensioen, afbetalen hypotheek of ik beleg wat. En natuurlijk heb ik ook een potje voor leuke dingen zoals vakanties mooie spullen etc.
Nepneger.quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Je hebt nooit genoeg imo. Verder zal iemand van 30 al een stuk meer hebben gespaard dan iemand van 20.
En een 40'er nog meer enz. De leventje draait om money maken!
bij mij draait het leven om levenquote:Op zaterdag 15 november 2014 12:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Je hebt nooit genoeg imo. Verder zal iemand van 30 al een stuk meer hebben gespaard dan iemand van 20.
En een 40'er nog meer enz. De leventje draait om money maken!
Dus je hebt 50k apart staan?quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:44 schreef Spanky78 het volgende:
Afhankelijk van je risicoprofiel. Als je een hypotheek hebt en kinderen meer dan als je huurt en alleen bent.
Ik houd een buffer aan waarmee ik het ongeveer een jaar kan uithouden, minimaal. Geld dat daarboven kunt steek ik in pensioen, afbetalen hypotheek of ik beleg wat. En natuurlijk heb ik ook een potje voor leuke dingen zoals vakanties mooie spullen etc.
Misschien heeft hij een uitkering, 12000 euro is dan genoeg.quote:
Die 200K kun je dus niet aan?quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:07 schreef ptr_83 het volgende:
Minimaal 5k op betaalrekening, 25k op vrij opneembare spaarrekening en 200k als buffer daar achter
Klopt. Deels op deposito's en aandelenfondsen. Dat is overigens ook het deel wat (deels) bestemd is voor pensioenvoorziening.quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:21 schreef TheStranger1158 het volgende:
[..]
Die 200K kun je dus niet aan?
Afhankelijk van HOE je je baan verliest. WW is niet altijd vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 15 november 2014 15:39 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Hoeft niet, als hij zijn baan verliest dan krijg je WW en dat drukt je kosten ook behoorlijk.
Hoe krijg je in godsnaam 200K bij elkaar gespaard?!quote:Op zaterdag 15 november 2014 14:07 schreef ptr_83 het volgende:
Minimaal 5k op betaalrekening, 25k op vrij opneembare spaarrekening en 200k als buffer daar achter
Of 15 jaar lang iets meer dan 1000 per maand. Als je 3k+ netto verdient kun je dat makkelijk missen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoe krijg je in godsnaam 200K bij elkaar gespaard?!
Dat is (rente even erbuiten gelaten) dik 33 jaar elke maand 500 euro aan de kant zetten.
Dat ligt er maar net aan lijkt me zo.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:17 schreef Miou het volgende:
Als je 3k+ netto verdient kun je dat makkelijk missen.
Als je veel verdient en weinig kosten hebt kan je veel meer apart zetten dan 500 in de maand.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is (rente even erbuiten gelaten) dik 33 jaar elke maand 500 euro aan de kant zetten.
Al 20 jaar werken en zelf je pensioen opbouwen. En 200k is niet alleen ingelegd geld. Een groot deel is rendement.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zoveel tot er belasting over betaald moet, daarna doen weer er wat andere dingen mee. Bijvoorbeeld stukje hypotheek aflossen en daarmee maandlasten omlaag brengen. Op dit moment is de rente zo laag dat aflossen interessanter is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |