abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146705389
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:56 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Nou ik heb nog 40K weggezet, dus het zal 140K a 150K blijven.
Maar misschien financier ik hem wel, dan blijft alles staan. Ook wel lekker gevoel. Die rente die ik dan betaal maak ik me niet meer druk over.
Dat van dat financieren is een troll opmerking mag ik hopen? :')
pindazakje
pi_146705424
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:58 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dat van dat financieren is een troll opmerking mag ik hopen? :')
Nee serieus, ik zie liever elke maand een 800 euro van mijn rekening gaan dan dat mijn spaargeld slinkt. Slaat nergens op dat weet ik ook.
pi_146705525
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:00 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Nee serieus, ik zie liever elke maand een 800 euro van mijn rekening gaan dan dat mijn spaargeld slinkt. Slaat nergens op dat weet ik ook.
Wat voor werk doe je? Ik vind het raar dat iemand met zo'n mindset zo'n dik salaris vangt, logisch bekeken slaat het niet alleen nergens op maar kost het uiteindelijk veel meer geld. Stel je betaalt gewoon je hypotheek wel af en je tikt je auto gewoon contant af dan sta je er over 10 jaar financieel een stuk beter voor. Rendement haal je nu sowieso niet op je spaargeld, gaat ook nog eens 1,2% VRH vanaf en daarnaast betaal je hypotheekrente + een lening voor een auto. Maandlasten zover mogelijk drukken is juist the way to success!
pindazakje
pi_146705536
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:00 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Hoewel het met kleinere bedragen gebeurt, slinkt je spaargeld op deze manier wel verder dan wanneer je die auto gewoon direct afrekent. Ik bedoel: als je gewoon graag van je geld af wilt komen, dan zijn daar ook andere mogelijkheden voor.
pi_146705596
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je? Ik vind het raar dat iemand met zo'n mindset zo'n dik salaris vangt, logisch bekeken slaat het niet alleen nergens op maar kost het uiteindelijk veel meer geld. Stel je betaalt gewoon je hypotheek wel af en je tikt je auto gewoon contant af dan sta je er over 10 jaar financieel een stuk beter voor. Rendement haal je nu sowieso niet op je spaargeld, gaat ook nog eens 1,2% VRH vanaf en daarnaast betaal je hypotheekrente + een lening voor een auto.
Iets met Marketing en IT :)

Jazeker kost financieren van de auto meer geld, maar daar merk je toch niks meer van ? Dan praat je over 3000 euro ofzo op 4 jaar. Daar lig ik nou niet echt wakker van.
  zondag 16 november 2014 @ 11:28:17 #81
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146705872
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 10:17 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoeveel wil je dan in crowdfunding stoppen? 50k is nog steeds link. En welke obligaties zou je nu aanraden, heb je concrete voorbeelden? Zelf heb ik momenteel ook vrijwel alles op een spaarrekening en slechts 15% ofzo in aandelen.

En die alternatieven die je opnoemt kunnen nog veel meer geld gaan kosten als het slecht uitpakt.
Bij sparen weet je tenminste dat het verlies beperkt is. Behoud van vermogen is het belangrijkste.
Een klein deel kun je altijd wel inleggen, dat doe ik ook en met dat kleine deel krijg je evenveel binnen als met het grote deel op de spaarrekening.

De obligaties van de grote verzekeraars en banken van het land, die heb ik al tijden en zit een mooie rente op en een eventuele daling maakt me niet uit want ik hou ze aan voor de rente en ooit worden ze afgelost op 100% dus heb je opzich wel behoud van vermogen. (Het risico is natuurlijk wel veel hoger dan je spaarrekening dat is zo)

Pas heb ik nog wat Rabobank ledencertificaten er bijgekocht dan krijg je altijd minimaal +/- 6% als je ze nu koopt en dat stijgt als de rente ook weer stijgt. Dan heb je dus al 4 a 5 keer meer rente dan op je spaarrekening. Dus koop die voor 10k dan heb je evenveel rente als de 50k op je spaarrekening.

Ik heb het als een pyramide opgebouwd dus een brede onderlaag (spaarrekening ) daar zt het meeste in tegen de minste rente en dan steeds een kleinere laag met meer rente en risico en alles brengt ongeveer evenveel op.

Het gaat mij er ook meer om dat als je 10k hebt dan hoef je het allemaal niet te doen maar 150k op een spaarrekening is te gek, dat smelt weg als een gek door de inflatie en VRH.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 16 november 2014 @ 11:31:01 #82
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146705923
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:11 schreef TheStranger1158 het volgende:

[..]

Iets met Marketing en IT :)

Jazeker kost financieren van de auto meer geld, maar daar merk je toch niks meer van ? Dan praat je over 3000 euro ofzo op 4 jaar. Daar lig ik nou niet echt wakker van.
Het jammere is dat je veel kwijt bent aan de inflatie en de belasting over je vermogen dat is toch zonde?

Daarom een hoop aflossen en koop die auto zo ineens dan spaar je vanzelf wel weer naar die 150K toen en ook iets sneller omdat je minder lasten hebt.

Ik betaal ook altijd mn ziektekosten ineens vooruit voor een jaar dan krijg je korting + je bespaart ook nog die 1,2 % er over dat is snel mee te pakken. Om even aan te geven dat je nu wellicht ineens 1000,- kwijt bent maar over een jaar brengt het geld op en dat is bij je auto dan x 50.
pi_146706070
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:28 schreef AQuila360 het volgende:
De obligaties van de grote verzekeraars en banken van het land, die heb ik al tijden en zit een mooie rente op en een eventuele daling maakt me niet uit want ik hou ze aan voor de rente en ooit worden ze afgelost op 100% dus heb je opzich wel behoud van vermogen. (Het risico is natuurlijk wel veel hoger dan je spaarrekening dat is zo)

Pas heb ik nog wat Rabobank ledencertificaten er bijgekocht dan krijg je altijd minimaal +/- 6% als je ze nu koopt en dat stijgt als de rente ook weer stijgt. Dan heb je dus al 4 a 5 keer meer rente dan op je spaarrekening. Dus koop die voor 10k dan heb je evenveel rente als de 50k op je spaarrekening.
Heb me tot nu toe alleen nog met aandelen bezig gehouden, heb een deel in ETF's gestoken maar durf pas meer in te leggen na een flinke crash/correctie. Ga me eens verdiepen in obligaties en ledencertificaten.
pindazakje
  zondag 16 november 2014 @ 11:50:58 #84
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146706259
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 11:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heb me tot nu toe alleen nog met aandelen bezig gehouden, heb een deel in ETF's gestoken maar durf pas meer in te leggen na een flinke crash/correctie. Ga me eens verdiepen in obligaties en ledencertificaten.
Het voordeel is dat je gewoon rente ontvangt en wat de obligatie zelf doet maakt me niet zo veel uit, al staan ze nu allemaal dik in de plus en dat is altijd beter natuurlijk maar verkoop ze toch niet. Of wat dividend aandelen die kun je ook gewoon laten lopen.

Maar voor TS is eeuwig zonde.

150.000 - 21.000 = 129.000 * 1,2% = 1548 EURO aan VRH.

En dan nog de inflatie en z'n hypotheek met een veel hogere rente dan z'n spaarrekening.

Hij kan makkelijk een hoop besparen.
  zondag 16 november 2014 @ 18:22:34 #85
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_146715947
40K als buffer
pi_146726145
Wat een luxepaarden hier allemaal :D

Ik hou die 500p/mnd echt niet over. Spaarrekening is dus ook gering. Maar ik heb wel een tof leven en onderneem veel, dat is me ook wat waard :)
Schip ahoy!
pi_146731711
Ik ben starter dus ik spaar gericht voor vakanties, een auto en overige. Wat overblijft van m'n uitgavebudget gaat gewoon in de spaarpot.

Als ik 5 jaar ervaring heb ga ik over tot het sparen voor de langere termijn, maar ik denk als er kids bijkomen dat dat helemaal moet worden omgegooid.
pi_146732611
800 euro.... Maar vul het elke maand aan met 500.... Tot 10 k.... Dan heb ik voor mn gevoel weer genoeg.
dat is het !
pi_146734923
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:13 schreef jeffrey83 het volgende:
800 euro.... Maar vul het elke maand aan met 500.... Tot 10 k.... Dan heb ik voor mn gevoel weer genoeg.
Dan ben je al lang bezig met dat project :P
Schip ahoy!
pi_146734945
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:31 schreef AQuila360 het volgende:
Het jammere is dat je veel kwijt bent aan de inflatie en de belasting over je vermogen dat is toch zonde?
Voor de vermogens belasting maakt het niet uit of je de auto koopt van je eigen centen of hiervoor een lening neemt. Schulden voor consumptie doeleinden mag je aftrekken van box 3.
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 09:43:53 #91
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_146735484
Ongeveer 60.000 euro. Ik spaar ongeveer 1000 euro per maand.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_146735614
32 jaar, 120k cash, 5k op private pensioenrekening, 10k studieschuld.

Momenteel laag inkomen, maar vaste kosten relatief laag (kan kosten delen). Leef wel leuk, vakanties en uit eten doe ik niet moeilijk over. Snap de extreme spaarzucht van sommige mensen niet. Je leeft maar 1X, en de waarde jong zijn is veel groter dan oud zijn. Je kunt dus beter geld laten rollen voor een leuke dingen in je jonge jaren dan met je bejaarde kop over 30 of 40 jaar.

Hoe ik aan zoveel cash kom? Met loondienst ben ik in 6 jaar niet verder gekomen dan 20k, maar toen ik me begaf op de beurs is daar snel een ton bijgekomen.
pi_146735637
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 08:52 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dan ben je al lang bezig met dat project :P
Haha, ja... Net nieuwe telefoon gekocht, tv en aquarium en even in Barcelona geweest Ging weer 3000...

Maar het is mogelijk om het per maand 500 euro te sparen, dus daar maak ik me geen zorgen om..
En daarbij heeft vrouwtje lief ook nog een spaarrekening ;) die elke maand met 300 euro wordt bijgevuld... ;)
dat is het !
  maandag 17 november 2014 @ 09:54:27 #94
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_146735643
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:52 schreef Homey het volgende:
32 jaar, 120k cash, 5k op private pensioenrekening, 10k studieschuld.
Dat is een flinke oude sok vol.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_146735724
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 09:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is een flinke oude sok vol.
Klopt. Maar ik weet nog dat ik jaren geleden eens compleet failliet uit mijn studentenleven kwam, en niet meer de huur van de volgende maand kon betalen. Meteen naar een uitzendbureau gefietst en alles aangepakt om maar aan geld te komen. Wat een leven. Jaren erna spaarzaam geweest, en klein beetje vermogen op weten te bouwen. Ik weet hoe het is om echt op de centen te letten. Best a-relaxed als ik er nu naar terugkijk, toen wist ik niet veel beter.

Nu werk ik maar 20 uur in de week als freelancer, en rommel wat op de beurs. Lekker studentikoos en vrijblijvend leventje, echt genieten. Ben wel aan het kijken voor een leuke nieuwe opleiding, om weer nieuwe dingen te leren.
pi_146736343
Ik ben 28 en heb nu zo'n 150k. Daarvan gaan binnenkort 100k naar mijn huis.
Ik kan nu redelijk makkelijk ongeveer 2k sparen per maand, maar als eindelijk mijn huis heb, zal dat dalen naar 700-1000, waarvan 200-500 als reservering voor onderhoud.

Mijn grote doelstelling is om voor mijn 40ste hypotheekvrij te zijn met een ton aan spaargeld en/of beleggingen. Echter, ik wil blijven leven, dus 2x lang weg op vakantie en nog een paar stedentripjes per jaar etc.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_146736496
Wat je trouwens nooit leest zijn de kruiwagens die vaak in het spel betrokken zijn.

Het is een wereld van verschil of je zelf alles opbouwt, of je ouders je af en toe 50k toeschuiven.
pi_146737023
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:45 schreef Homey het volgende:
Wat je trouwens nooit leest zijn de kruiwagens die vaak in het spel betrokken zijn.

Het is een wereld van verschil of je zelf alles opbouwt, of je ouders je af en toe 50k toeschuiven.
Belastingvrij mag het per jaar maximaal ¤5.229 zijn. Eenmalig mag het meer zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_146737387
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:10 schreef miro86 het volgende:

[..]

Belastingvrij mag het per jaar maximaal ¤5.229 zijn. Eenmalig mag het meer zijn.
Ja dus? Vanaf je 18e éénmalig een hoger bedrag en jaarlijks 5k loopt aardig op. Op je 30e is dat al 80k belastingvrij ontvangen geld. Voor de meeste mensen een redelijk substantieel bedrag.
pi_146737447
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:36 schreef miro86 het volgende:
Ik ben 28 en heb nu zo'n 150k. Daarvan gaan binnenkort 100k naar mijn huis.
Ik kan nu redelijk makkelijk ongeveer 2k sparen per maand, maar als eindelijk mijn huis heb, zal dat dalen naar 700-1000, waarvan 200-500 als reservering voor onderhoud.

Mijn grote doelstelling is om voor mijn 40ste hypotheekvrij te zijn met een ton aan spaargeld en/of beleggingen. Echter, ik wil blijven leven, dus 2x lang weg op vakantie en nog een paar stedentripjes per jaar etc.
Kolere, ik ben even oud en heb 5k en een gezonde studieschuld. :').

Ik spaar per maand met moeite 200 Euro. Maargoed, ik zit nog in mijn startersbaan (2 jaar ervaring) met dito loon en mijn vriendin heeft op het moment geen baan dus we moeten er samen van leven. Schiet niet heel erg op :+

[ Bericht 13% gewijzigd door Skv op 17-11-2014 11:34:10 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')