Ik heb echt geen flauw benul wat je bedoelt.quote:Op donderdag 20 november 2014 20:03 schreef MouzurX het volgende:
2 keer geweest, geen idee of het nog steeds is maar die tegels in het centrum (dichtbij centraal station) zijn echt enorm lelijk. Op kruispunten(naja het is alleen voetgangersgebied volgens mij) heb je dan hele grote betonnen tegels liggen en de straten zelf zijn in een ander patroon gelegd met kleinere stenen.
Het doet gewoon pijn aan je ogen. Een beetje vergelijkbaar met de Belgische wegen.
Oooo noes, tegels in een stad.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw benul wat je bedoelt.
Was destijds denk ik bij de mcdonalds in de buurt, hier ergens.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw benul wat je bedoelt.
Nee. Mooie klinkers, voor de gehele straat.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:07 schreef Tem het volgende:
Hebben ze bij jullie verharde wegen, MouzurX?
ach ja dit soort cijfers zeggen niet zoveeeeel hoor, als je een gemiddelde stress en stinkstad neemt, en je maakt die stad 10 keer zo groot, dus van 800 000 inwoners naar 8 000 000, wil niet perse betekenen dat het dan een aangenamere stad word om in te wonen!quote:Op zondag 16 november 2014 19:57 schreef Nober het volgende:
Qua inwoners staat Rotterdam op plek 37 (616.000 inwoners), in vergelijking met Londen (8,3 miljoen inwoners) is het een gehucht.
Jules Deelderquote:''Rotterdamse Marokkanen die de schurft hebben aan Marokkanen in Amsterdam. Dat vind ik integratie.''![]()
'Wat muzikale smaak betreft verdienen Rotterdammers allemaal de doodstraf.’quote:
In vergelijking met bijvoorbeeld een juweeltje als Sevilla is een stad als London, hoe gaaf ze ook is, idd enigszins saai.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:47 schreef Morendo het volgende:
Het probleem met dergelijke verkiezingen is dat het nooit steden als Londen of Parijs worden. Want: saai. Dus dan maken ze er maar een soort modellenverkiezing van voor verstandelijk gehandicapten. Spek-en-bonen wedstrijdje.
Jij hebt het dus duidelijk niet begrepen.quote:Op zondag 30 november 2014 21:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In vergelijking met bijvoorbeeld een juweeltje als Sevilla is een stad als London, hoe gaaf ze ook is, idd enigszins saai.
On topic: zonder de oorlogsmisdaad van de Luftwaffe was Rotterdam misschien wel één van de mooiste Nederlandse steden geweest. Jammer dat men er voor gekozen heeft om alles vol afzichtelijk wederopbouw-beton te plempen ipv de stad te herbouwen in de oorspronkelijke, vooroorlogse staat.
zit ook een hoop haast werkt bij hoor! er was te kort aan woningen en een tekort aan geld! daarom heb je best wel saaie nieuwbouwdingen gekregen waar veel mensen die geld hebben in 201 ook niet graag willen wonen.quote:Op zondag 30 november 2014 21:49 schreef Elan het volgende:
Jij hebt het dus duidelijk niet begrepen.
Bombardement van 1940 is een architectonische en stedelijke impuls geweest voor deze stad.
Tuurlijk, met name op Zuid maar de meeste van die panden zijn inmiddels alweer tegen de vlakte en er er zijn nieuwe moderne initiatieven Kop va Zuid is daar een mooi voorbeeld van.quote:Op zondag 30 november 2014 21:54 schreef pionnetje het volgende:
[..]
zit ook een hoop haast werkt bij hoor! er was te kort aan woningen en een tekort aan geld! daarom heb je best wel saaie nieuwbouwdingen gekregen waar veel mensen die geld hebben in 201 ook niet graag willen wonen.
Ik hou gewoon niet zo van die wederopbouwarchitectuur, Heerlen en Eindhoven zijn wat mij betreft dan ook echt afzichtelijke steden.quote:Op zondag 30 november 2014 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij hebt het dus duidelijk niet begrepen.
Bombardement van 1940 is een architectonische en stedelijke impuls geweest voor deze stad.
Overigens zie je dat bij wel meer steden Berlijn is ook prima herbouwt.
Daar waar nu ook een aquariumzaak zit? En bloemhof... Tja... De straatnamen met een bloem erin verwerkt zijn inderdaad niet al te best hoewel daar ook ondertussen nieuwbouw en koop tussenstaat. Aan de overkant van de lange Hilleweg is bloemhof gezellig. Sfeervolle huisjes, rustig op straat.quote:Op maandag 17 november 2014 18:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden jarenlang daar vlakbij een aquariumzaak op de Beijerlandse Laan sinds daar alleen maar allochtonen wonen is de Bloemhof en omgeving inderdaad een drama.
Misschien over 20 jaar nog eens een luxe appartementje op de Kop van Zuid of zo verder ook geen ambitie om terug te gaan voorlopig
quote:Op maandag 1 december 2014 00:29 schreef Proximo het volgende:
"Detroit uitgeroepen tot meest leefbare stad VS"
Deze documentaire laat mooi zien dat het niet alleen de oorlog was die Rotterdam zijn architectonische geschiedenis heeft gekost. Er heeft best lang een schijtaanallemooimaaronpraktischegebouwenstorm gewoed. Best zonde als je ziet wat er weg is gehaald en wat er voor terug is gekomen.quote:Op zondag 30 november 2014 21:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Tuurlijk, met name op Zuid maar de meeste van die panden zijn inmiddels alweer tegen de vlakte en er er zijn nieuwe moderne initiatieven Kop va Zuid is daar een mooi voorbeeld van.
Zo'n Markthal die nu honderdduizenden bezoekers trekt had er natuurlijk nooit gekomen als like Amsterdam of Utrecht de helft van het centrum op de monumentenlijst had gestaan.
Rotterdam kan daardoor constant blijven vernieuwen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |