Dat je reactie op Isa's post over seksisme een drogredenering bevat die het bestaan van seksisme niet op een of andere manier minder erg maaktquote:
Eens on detailsquote:Op zondag 16 november 2014 12:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
2X op 60 en zo heet mogelijk strijken zegt het RIVM
http://www.rivm.nl/Docume(...)aarden/ISI_Norovirus
En geen details loslaten op schma
quote:Op zondag 16 november 2014 14:00 schreef Bramito het volgende:
Beurs Parijs, Café au lait, papieren bekertje.... 4,20¤. Moet kunnen.
Ik ging er maar niet op in omdat ik totaal de relevantie niet begreep en ook niet precies wat zijn punt was, behalve een open deur intrappen.quote:Op zondag 16 november 2014 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
Dat je reactie op Isa's post over seksisme een drogredenering bevat die het bestaan van seksisme niet op een of andere manier minder erg maakt
Dat ziet er goed uitquote:Op zondag 16 november 2014 14:17 schreef golfer het volgende:
Onze resensie van Restaurant Truffels staat weer online!
Nee, het is geen drogredenering, het is een sarcastische opmerking over dat de blanke man de bron van al het kwaad zou zijn, vrouwen alleen maar slachtoffer.quote:Op zondag 16 november 2014 13:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat je reactie op Isa's post over seksisme een drogredenering bevat die het bestaan van seksisme niet op een of andere manier minder erg maakt
Want dat is precies wat ik zeiquote:Op zondag 16 november 2014 14:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, het is geen drogredenering, het is een sarcastische opmerking over dat de blanke man de bron van al het kwaad zou zijn, vrouwen alleen maar slachtoffer.
Dat is de toonzetting van het stuk waar jij op reageerdequote:
Kroop de onze ook maar eens op de schootquote:Op zondag 16 november 2014 14:25 schreef borisz het volgende:
Ik heb last van een poes die vandaag iedere keer weer op schoot kruipt..
Ons mormeltjequote:Op zondag 16 november 2014 14:53 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Kroop de onze ook maar eens op de schoot![]()
Ik mag al blij zijn dat hij tegen me aan komt liggen.
Niet 4,20¤ lekker.quote:Op zondag 16 november 2014 14:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Is-ie ook lekker?
Fransen en koffie is niet helemaal een toffe combi heb ik gemerkt in het verleden.
Waarom verbaast me dat nou nietsquote:
Je kan hier ook echt merken dat het kouder wordtquote:Op zondag 16 november 2014 15:28 schreef borisz het volgende:
[..]
Ons mormeltjekomt nu het weer donker en kouder wordt weer iedere avond op schoot of tegen je aan liggen. In de zomer is dat zelden, dan wil ze gewoon naar buiten of op de koelste plekjes liggen.
Ziet er leuk uitquote:Op zondag 16 november 2014 15:30 schreef minilot het volgende:
Hoi! Geen tijd om terug te lezen en mee te kletsen, maar ik kom toch even mijn knutselwerk laten zien:
[ afbeelding ]
Aardappelchips waar je doorheen kunt kijken, die smaken naar chips en kraken als chips!
http://www.instructables.com/id/Glass-Potato-Chips/
Erg leuk om te doen!
Vraag me af je het ook met aardappelmeel zou kunnen makenquote:Op zondag 16 november 2014 15:30 schreef minilot het volgende:
Hoi! Geen tijd om terug te lezen en mee te kletsen, maar ik kom toch even mijn knutselwerk laten zien:
[ afbeelding ]
Aardappelchips waar je doorheen kunt kijken, die smaken naar chips en kraken als chips!
http://www.instructables.com/id/Glass-Potato-Chips/
Erg leuk om te doen!
Daar maak je het ook meequote:Op zondag 16 november 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraag me af je het ook met aardappelmeel zou kunnen maken
in principe wel, vraag me af wat het zelf maken (op een nogal complexe en verspillende manier) voor meerwaarde bied.quote:
Vietnamees vriendinnetje van me maakte die gevuld met varkensgehakt, lenteui en vissaus. Erg lekker.quote:Op zondag 16 november 2014 16:03 schreef minilot het volgende:
En aangezien ik toch al zo hardcore aan het fröbelen was: gyozavelletjes gemaakt!![]()
[ afbeelding ]
Die van mij liggen 's ochtends stijf tegen me aan gekropenquote:Op zondag 16 november 2014 15:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je kan hier ook echt merken dat het kouder wordtde katten komen inderdaad weer op schoot liggen.
Dat vind ik helemaal niet de toonzetting van dat stuk eigenlijk.quote:Op zondag 16 november 2014 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is de toonzetting van het stuk waar jij op reageerde
http://www.socialevraagst(...)-de-pietendiscussie/
Omdat een man ben mag ik geen meta uitspraak doen, want dan marginaliseer ik?quote:Op zondag 16 november 2014 16:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal niet de toonzetting van dat stuk eigenlijk.
Maar wat ik vooral wilde zeggen is dat het nogal veel uitmaakt of iets gezegd wordt door een lid van een onderdrukte groep (of groep die niet de macht heeft) of door een lid van een onderdrukkende groep. Een blanke kan een zwarte marginaliseren, vice versa gaat niet omdat er geen onderliggend marginaliserend systeem is.
Wat niet wil zeggen dat schelden ok is, maar er is echt een groot verschil imo.
Volgens mij lullen we echt volledig langs elkaar heen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat een man ben mag ik geen meta uitspraak doen, want dan marginaliseer ik?
Je plankie is gebarsten.quote:Op zondag 16 november 2014 16:03 schreef minilot het volgende:
En aangezien ik toch al zo hardcore aan het fröbelen was: gyozavelletjes gemaakt!![]()
[ afbeelding ]
vind je het heel erg dat ik hier niet mee eens ben.quote:Op zondag 16 november 2014 16:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we echt volledig langs elkaar heen.
Als een blanke racistisch is naar een zwarte, is dat essentieel anders dan wanneer het andersom zou zijn. Daarom: reverse racism bestaat niet, omdat racisme een systeem is. Net als seksisme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
quote:Op zondag 16 november 2014 16:49 schreef z80 het volgende:
[..]
vind je het heel erg dat ik hier niet mee eens ben.Je mag vinden wat je wilt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als iedereen dat niet snapte, waren we gauw klaar.quote:Op zondag 16 november 2014 16:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik snap er werkelijk geen FUCK van!!
Snap het verschil tussen kleuren niet, tussen geloven, tussen geaardheid... Je bent toch gewoon mens? Snap het werkelijk waar niet.
En dat is precies waarvan ik zeg wat er mis is. Seksisme en Racisme zijn gewoon fout "punt"quote:Op zondag 16 november 2014 16:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we echt volledig langs elkaar heen.
Als een blanke racistisch is naar een zwarte, is dat essentieel anders dan wanneer het andersom zou zijn. Daarom: reverse racism bestaat niet, omdat racisme een systeem is. Net als seksisme.
Je hebt ook echt overal verstand van hčquote:Op zondag 16 november 2014 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
het enige wat we kinderen in Nederland leren over de tweede wereldoorlog een hekel te hebben aan Duitsers. Gewoon lekker iemand de schuld kunnen geven ipv je te verdiepen in of wat te doen aan de oorzaken.
In Nederland hebben we nogal moeite met het erkennen van de fouten in onze eigen geschiedenis, of het nu de massale collaboratie is met de Duitsers, wat we in Indonesië en Guinea geflikt hebben, of de slavernij. Dan is het makkelijker om iemand er de schuld van te geven.quote:Op zondag 16 november 2014 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is precies waarvan ik zeg wat er mis is. Seksisme en Racisme zijn gewoon fout "punt"
Ze zijn niet exclusief het domein van blanken of mannen.
Dit is een overversimpeling van wat er mis gaat, maar deze overversimpeling zie je overal. Zo is bijvoorbeeld het enige wat we kinderen in Nederland leren over de tweede wereldoorlog een hekel te hebben aan Duitsers.
Gewoon lekker iemand de schuld kunnen geven ipv je te verdiepen in of wat te doen aan de oorzaken.
quote:Op zondag 16 november 2014 17:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Jemig, jongens, negeer Pietverdriet toch met zijn wiki-intellect en koffieautomatenwijsheden.
Dat is echt niet waar het om gaat. Dat is ook niet waar dat artikel om gaat. Het gaat erom om een blinde vlek weg te nemen bij met name de groep met de macht. Niemand heeft het over de schuld geven, mijn artikeltje ook niet.quote:Op zondag 16 november 2014 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is precies waarvan ik zeg wat er mis is. Seksisme en Racisme zijn gewoon fout "punt"
Ze zijn niet exclusief het domein van blanken of mannen.
Dit is een overversimpeling van wat er mis gaat, maar deze overversimpeling zie je overal. Zo is bijvoorbeeld het enige wat we kinderen in Nederland leren over de tweede wereldoorlog een hekel te hebben aan Duitsers.
Gewoon lekker iemand de schuld kunnen geven ipv je te verdiepen in of wat te doen aan de oorzaken.
niet alleen Piet.quote:Op zondag 16 november 2014 17:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Jemig, jongens, negeer Pietverdriet toch met zijn wiki-intellect en koffieautomatenwijsheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |