abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:13:03 #101
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146638719
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Van een nachtje slapen verdwijnt roet? Zoals ik gisteren ook al zei:

[..]

Ik hoorde altijd een ander:

"Once you go black.... you in a wheelchair honey!"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146638875
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En daarvoor werden ook gekleurde Pieten in elkaar geslagen. Het is namelijk niet de eerste keer dat er gekleurde Pieten zijn. De regenboogpieten...
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ten-klappen-op.dhtml
En in 2009 weer zwarte pieten.

Idioten allemaal.

Ik zie geen verschil al snap ik dat sommigen dat verschil graag wel willen laten zien. Walgelijke idioten die een kinderfeest willen verknallen met geweld, en dan maakt het mij niet uit of het een gekleurde piet of een zwarte piet is die je in elkaar wil rammen. Zieke geesten. vooral in het bijzijn van kinderen.

Enige wat ik zie is het willen vergallen van een kinderfeest .

Het is ook de reden waarom wij weg zijn met st Maarten. In Groningen en Enschede was het een tof feest en keken de kinderen naar uit. Sinds de aanval op de snoepbak die mijn gehandicapte dochter vol trots aanreikte en de greep naar onze jassen omdat ze na die aanval de deur dicht wilde doen, was voor haar en ons het feest wel over.

Ze mag dit keer niet eens mee (ja, de idioten hebben hun zin). Ik heb geen idee in welke kleur ik dit jaar ga als muziekpiet, en maak mij daar niet druk om. Ik vind het wel erg dat wij sinds vorig jaar niet meer verkleed naar huis mogen rijden omdat er een paar pieten in elkaar geslagen zijn. Vorig jaar ook een sinterklaas, maar blijkbaar was dat geen nieuws

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 14-11-2014 10:29:07 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 14 november 2014 @ 10:19:09 #103
186611 Haags
pi_146638896
Nog 1 nachtje... spanneenndddddddddddddddd!!!
Zonder wrijving geen glans
pi_146638942
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Oooeh, die sluwe feeks van een Diewertje ook weer he ;)
Mani was klaar om haar de grens over te schoppen.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:24:11 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_146639003
Sinterklaasjournaals oplossing _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:27:53 #106
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146639073
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:21 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Mani was klaar om haar de grens over te schoppen.
Over de grens van Spanje voor een fijne strandvakantie O+

Zwarte Piet = Vrede.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:29:12 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_146639099
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De meeste kritiek komt volgens mij ook van mensen die niet hebben gekeken. Ze laten zien hoe de Pieten eigenlijk zwart worden, waar de mensen die pro-Zwarte Piet zijn (waaronder ikzelf) juist blij mee moeten zijn en de anti-Zwarte Piet delegatie wordt duidelijk gemaakt dat het dus niet iets racistisch is. Verder pakt het Sinterklaasjournaal het gewoon (zoals gewoonlijk) erg leuk aan :Y
Hoho wacht, wordt duidelijk gemaakt? Dit is een nieuwe twist. Als anti-zwarte piet zei ik vanaf het begin al dat de beste oplossing was wanneer we de negerkarikatuur uit zwarte piet haalden en hem zwart van roet gingen laten zijn.
Want mark my words, die negerkarikatuur is het volgende wat verdwijnt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:29:55 #108
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146639112
Zou ik racistisch zijn omdat ik altijd de kleur geel kies voor de Aziatische tabbladen in mijn excelsheets? ..... :o
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:30:53 #109
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146639138
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:27 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Over de grens van Spanje voor een fijne strandvakantie O+

Zwarte Piet = Vrede.
Nou dat laatste is een verzinsel van de laatste jaren hoor :P
Vroegah was ZP verre van vrede. Dat was degene voor wie je bang moest zijn, met de roe, en de zak en zo.

Huuuu, als die man voor de deur stond dan huilde ik tranen met tuiten :D Ik was natuurlijk ook een kleine blonde schijterd, dat wel :') Of misschien had ik gewoon een slecht geweten en was ik bang dat ik mee zou moeten. O-)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 november 2014 @ 10:31:56 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_146639156
De organisator van het sinterklaasfeest in Pijnacker wordt met de dood bedreigd, omdat hij een blauwe, groene en paarse piet laat meelopen bij de intocht op 22 november. Hij vraagt om extra politie-inzet.

Ik ben bang dat ik de hele tijd nerveus om me heen ga kijken of er iemand het feest probeert te verstoren. Dat vind ik zo'n eng idee. Ook maak ik me zorgen over de veiligheid van de drie andersgekleurde pieten

Ik krijg zo veel negatieve reacties en scheldkanonnades over me heen dat ik serieus overweeg er na dit jaar mee te stoppen
Organisator en hulpsinterklaas Walter Vermeer De intocht zou dit jaar voor hulpsinterklaas Walter Vermeer eigenlijk een extra feestelijke moeten zijn. De Pijnackernaar organiseert het evenement voor de twintigste keer in zijn woonplaats, en dat nog geheel vrijwillig ook. Maar de lol is er nu wel vanaf, zegt hij bedroefd. 'Ik krijg zo veel negatieve reacties en scheldkanonnades over me heen dat ik serieus overweeg er na dit jaar mee te stoppen.'

Vermeer is een mikpunt van pesterijen sinds hij bekendmaakte dat er voor het eerst enkele 'andersgekleurde' pieten meelopen in de optocht. 'Wij staan open voor geluiden van minderheden', zegt hij namens de organisatie. 'Daarom lopen er tussen de dertig zwarte pieten drie rond met een ander kleurtje. Het is bedoeld als leuk experiment.'

Uitgefoeterd
Maar leuk is het inmiddels allang niet meer. Op sociale media wordt Vermeer uitgefoeterd en roepen voorstanders van de zwarte-pieten-traditie elkaar op om de intocht bewust te verstoren. Sommigen nemen zelfs de moeite om Vermeer thuis op te bellen en hem de huid vol te schelden. Het ergste vindt de Pijnackernaar het anonieme briefje dat hij onlangs in de brievenbus vond. 'Daar stond op dat ik een mes in mijn rug zou krijgen en dat ik zo'n zwakke rug had dat ik het toch niet zou voelen.'

Ondanks deze beangstigende boodschap weigert hij de drie gekleurde pieten te laten vervallen. 'Dan zouden we toegeven aan de wil van een stel idioten.'

Eng idee
Anders dan de 19 vorige jaren kijkt de organisator niet met plezier uit aar de intocht. 'Ik ben bang dat ik de hele tijd nerveus om me heen ga kijken of er iemand het feest probeert te verstoren. Dat vind ik zo'n eng idee. Ook maak ik me zorgen over de veiligheid van de drie andersgekleurde pieten. Daarom heb ik om extra politie-inzet gevraagd. Ik wil ook het mobiele nummer van een aanwezige agent, zodat ik calamiteiten direct kan melden. Dat is een voorwaarde.'

De politie laat weten vooralsnog geen extra agenten in te zetten. 'Maar we hebben voor de intocht nog contact met de organisator. Dan bespreken we ook de bedreiging aan zijn adres', legt een politiewoordvoerder uit. Er loopt (nog) geen onderzoek naar de afzender, omdat Vermeer geen aangifte heeft gedaan. 'Ik twijfel, maar weet niet of het zin heeft', legt hij uit.

'Voor de kinderen'
Burgemeester Francisca Ravestein laat weten de zaak 'hoog op te nemen.' Vermeer houdt de moed erin: 'Het enige wat me op de been houdt, zijn de kinderen. Daar doe ik het allemaal voor.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_146639175
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nou dat laatste is een verzinsel van de laatste jaren hoor :P
Vroegah was ZP verre van vrede. Dat was degene voor wie je bang moest zijn, met de roe, en de zak en zo.

Huuuu, als die man voor de deur stond dan huilde ik tranen met tuiten :D Ik was natuurlijk ook een kleine blonde schijterd, dat wel :') Of misschien had ik gewoon een slecht geweten en wa sik bang dat ik mee ozu moeten.
Ik dacht dat ik al oud was, maar jij spant de koon. Mij is nooit iets wijs gemaakt en toch zong ik voor de kachel. Zwarte piet was juist de lieverd (toen al in boekjes) Sint was juist degene die ik eng vond :P
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_146639209
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verschrikkelijk! The horror! We geven onze vrijheden weg mensen!
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat elk land zn dingen heeft en dat als je er woont je er toch mee te maken krijgt.
Haters gonna hate.
  Moderator vrijdag 14 november 2014 @ 10:36:25 #113
8781 crew  Frutsel
pi_146639235
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 09:55 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Dit soort dingen duwen me dus in t anti-ZP kamp...
En dit soort dingen verpesten mijn sinterklaasfeest-zin VELE malen meer dan welke kleur piet dan ook.
Het duwt mij in helemaal geen kamp, ik wil gewoon dat die kindertjes een leuke intocht hebben en zich nergens druk om hoeven te maken.

Andersom zal het ook best wel gebeuren, maar dit soort dingen voegt gewoon niets toe en maakt het nog triester dan dat het nu al is.
pi_146639292
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoho wacht, wordt duidelijk gemaakt? Dit is een nieuwe twist. Als anti-zwarte piet zei ik vanaf het begin al dat de beste oplossing was wanneer we de negerkarikatuur uit zwarte piet haalden en hem zwart van roet gingen laten zijn.
Want mark my words, die negerkarikatuur is het volgende wat verdwijnt.
Tuurlijk niet. Roet is slecht voor een droge huid, logisch dat je je lippen moet bijwerken om die roetlaag te compenseren. Van roet krijg je daarnaast kroeshaar en als beloning voor hun hulp geeft Sinterklaas zijn Pieten de nodige bling zoals gouden oorbellen. Niks negerkarikatuur, anders zouden ze ook geen cadeautjes brengen.
pi_146639323
En wie hier gaat dan als gekleurde piet naast die zwarte pieten lopen?, je zou wel gek zijn om je voor dat karretje te laten spannen, laat die Vermeer zelf zijn koppie maar paars verven en de consequenties afwachten.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:44:03 #116
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146639388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik al oud was, maar jij spant de koon. Mij is nooit iets wijs gemaakt en toch zong ik voor de kachel. Zwarte piet was juist de lieverd (toen al in boekjes) Sint was juist degene die ik eng vond :P
Mij wel. Degene met de roe was niet de Sint, dat was de Zwarte Piet. En Zwarte Piet was ook degene die je in de zak zou stoppen als je stout was geweest, weliswaar in opdracht van de Sint... want die had dat stomme alziende harry potter boek :P Damn him!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:54:48 #117
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146639635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nou dat laatste is een verzinsel van de laatste jaren hoor :P
Vroegah was ZP verre van vrede. Dat was degene voor wie je bang moest zijn, met de roe, en de zak en zo.

Huuuu, als die man voor de deur stond dan huilde ik tranen met tuiten :D Ik was natuurlijk ook een kleine blonde schijterd, dat wel :') Of misschien had ik gewoon een slecht geweten en was ik bang dat ik mee zou moeten. O-)
Mijn eerste herinnering aan Sinterklaas is dat mijn ouders mij dwongen om op de schoot van ZP te zitten, en ik huilde ook tranen met tuiten. Hier is zelfs fotografisch bewijs van.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:55:15 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_146639646
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:39 schreef MrBadGuy het volgende:

Tuurlijk niet. Roet is slecht voor een droge huid, logisch dat je je lippen moet bijwerken om die roetlaag te compenseren. Van roet krijg je daarnaast kroeshaar en als beloning voor hun hulp geeft Sinterklaas zijn Pieten de nodige bling zoals gouden oorbellen. Niks negerkarikatuur,
:)
quote:
anders zouden ze ook geen cadeautjes brengen.
;(
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_146639802
quote:
Op vrijdag 14 november 2014 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bedenk wel dat die jaarlijkse banner die er standaard een paar maanden opstaat er komt ipv de gewone reclamebanner.
Fok! laat dus bewust een hoop geld liggen om hun waardering voor zwarte piet te tonen.

Respect _O_
FOK!...een lichtend baken in de duistere wereld van media en journalistiek. Als ik b.v. naar de publieke omroepen kijk zie ik bijna alleen maar Pietenhaters voorbij komen. Het lijkt wel alsof heel Nederland tegen Zwarte Piet is terwijl enquêtes nou juist het tegenovergestelde laten zien. Het doet goed om te zien dat niet elke krant, omroep of website als loopse honden achter de politiek correcte elite aanrennen.
God bestaat niet, dus leef en geniet
  Moderator vrijdag 14 november 2014 @ 11:06:37 #120
8781 crew  Frutsel
pi_146639939
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:40 schreef ietjefietje het volgende:
En wie hier gaat dan als gekleurde piet naast die zwarte pieten lopen?, je zou wel gek zijn om je voor dat karretje te laten spannen, laat die Vermeer zelf zijn koppie maar paars verven en de consequenties afwachten.
Kenneth Vermeer? :o
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:06:40 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_146639940
Het is goed om te zien dat er nog enige intelligentie en smaak bij het journaille zit, en ze niet enkel als sbs6 hijgers de hoi polloi verfetisjeren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:07:57 #122
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146639968
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 02:24 schreef maan_man het volgende:

[..]

Good for you bro, maar nu ga ik lekker slapen. Nog 2 nachtjes slapen en dan komen onze zwarte vrienden weer naar Nederland.

Geniet ervan!
Het zijn niet mijn vrienden. En ik ben het trouwens ook met Anouk eens dat er veel mensen zijn die deze discussie aangrijpen om hun racistische gevoelens eens even te uiten. Er is hier in de buurt bij mij ook een vrouw die altijd de mond vol heeft van "buitenlanders dit. buitenlanders dat" die nu allemaal zwarte pieten op haar raam heeft geplakt. Hoe triest....
Feyenoord!
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:08:36 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146639983
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:54 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Mijn eerste herinnering aan Sinterklaas is dat mijn ouders mij dwongen om op de schoot van ZP te zitten, en ik huilde ook tranen met tuiten. Hier is zelfs fotografisch bewijs van.
Je snapt dat dit bericht veel mooier zou zijn MET die foto he ;) >:) O+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:09:59 #124
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146640020
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:01 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

FOK!...een lichtend baken in de duistere wereld van media en journalistiek. Als ik b.v. naar de publieke omroepen kijk zie ik bijna alleen maar Pietenhaters voorbij komen. Het lijkt wel alsof heel Nederland tegen Zwarte Piet is terwijl enquêtes nou juist het tegenovergestelde laten zien. Het doet goed om te zien dat niet elke krant, omroep of website als loopse honden achter de politiek correcte elite aanrennen.
LOL. FOK staat juist aan de andere kant van deze discussie puur en alleen omdat de eigenaar deze kant kiest. Wat zijn verdere motieven zijn weet je niet. Dus niks lichtend baken, gewoon 1 bepaalde kant van de discussie.
Feyenoord!
pi_146640087
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:31 schreef tong80 het volgende:
Ondanks deze beangstigende boodschap weigert hij de drie gekleurde pieten te laten vervallen. 'Dan zouden we toegeven aan de wil van een stel idioten.'
Dat hebben ze toch al gedaan door die regenboogpieten op te voeren? :?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 november 2014 @ 11:18:08 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146640212
ander topic
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146640262
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch al gedaan door die regenboogpieten op te voeren? :?
Want? Wat als het gewoon zijn eigen wil is?
Allah Al Watan Al Malik
pi_146640573
Tvp. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146640578
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want? Wat als het gewoon zijn eigen wil is?
Kan ook, al is de kans dat hij spontaan zelf op dat idee gekomen is natuurlijk nou niet bepaald groot te noemen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:44:02 #130
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146640814
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het zijn niet mijn vrienden. En ik ben het trouwens ook met Anouk eens dat er veel mensen zijn die deze discussie aangrijpen om hun racistische gevoelens eens even te uiten.
Getverdemme zei ze dat? Bah. Ik wil t helemaal niet eens zijn met dat arrogante wijf..... :'(

:+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 14 november 2014 @ 11:46:25 #131
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146640874
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:33 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Kan ook, al is de kans dat hij spontaan zelf op dat idee gekomen is natuurlijk nou niet bepaald groot te noemen.
Je kan ook door een gebeurtenis een bepaalde eigen mening vormen, zonder dat dat toegeven is aan een dreigement of groep. Ik zou niet toegeven aan de pro-Piet dreigementen, ook niet aan de anti-piet dreigementen. Ik hou niet van dreigementen (nee ook niet in mijn DM box nee, als je lurkt).

Ik ben van het eigen mening vormen. Niet van door de strot duwen en dreigementen maken als t niet jouw mening is die de ander uiteindelijk vormt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146641174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:46 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Je kan ook door een gebeurtenis een bepaalde eigen mening vormen, zonder dat dat toegeven is aan een dreigement of groep. Ik zou niet toegeven aan de pro-Piet dreigementen, ook niet aan de anti-piet dreigementen. Ik hou niet van dreigementen (nee ook niet in mijn DM box nee, als je lurkt).

Ik ben van het eigen mening vormen. Niet van door de strot duwen en dreigementen maken als t niet jouw mening is die de ander uiteindelijk vormt.
Word je bedreigd ja?

Wil ik ook!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146641219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:44 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Getverdemme zei ze dat? Bah. Ik wil t helemaal niet eens zijn met dat arrogante wijf..... :'(

:+
Het is toch duidelijk dat het hele ZP-debat veel discriminerende gevoelens blootlegt.?
Anouk kreeg racistische agressieve en bedreigende reacties op het internet.
  Admin vrijdag 14 november 2014 @ 12:00:04 #134
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_146641230
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin vrijdag 14 november 2014 @ 12:06:07 #136
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_146641369
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:04 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Snap jij het nog?

:?
ja
er is - zoals bekend - een KLEINE groep mensen (handvol negers aangevuld met blanke mensen die hun eigenbeeld willen opkrikken) tégen. De rest is gewoon voor. Zelfs op Curaçao is de zwarte bevoking overwegend vóór zwarte Piet en zijn de tegenstanders voornamelijk blanken die denken de zwarte medemens een plezier te doen.
[vid] EenVandaag: Curaçao heeft Zwarte Piet
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:08:10 #137
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_146641421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is toch duidelijk dat het hele ZP-debat veel discriminerende gevoelens blootlegt.?
Anouk kreeg racistische agressieve en bedreigende reacties op het internet.
Want in een land van 17 miljoen mensen is het gewoon een teken van diepgeworteld racisme als iemand duizend gemene opmerkingen krijgt nadat ze 90% van Nederland had uitgescholden.
pi_146641433
Los van de vraag of het racistisch is bedoeld, de discussie lijkt hier nogal op de focussen, ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor de rest van de wereld racistisch / koloniaal overkomt.

Dat is voor mij op zichzelf al voldoende redenen om te kijken of we dit niet anders kunnen doen.

Argumenten als "het is traditie" en "het is een kinderfeestje" vind ik allemaal niet zo sterk. Sommige tradities zijn het gewoon niet waard om in stand te houden (stierenvechten bijv), en het zal die kinderen echt een rotzorg zijn wat voor kleur de pieten hebben.

Het idee van pieten in alle kleuren van de regenboog vind ik niet eens zo gek. ^O^ Maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om het sinterklaasfeest helemaal af te schaffen en gewoon kerst te gaan vieren, zoals een groot deel van de rest van de wereld dat doet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:08:58 #139
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146641435
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:06 schreef Danny het volgende:

[..]

ja
er is - zoals bekend - een KLEINE groep mensen (handvol negers aangevuld met blanke mensen die hun eigenbeeld willen opkrikken) tégen. De rest is gewoon voor. Zelfs op Curaçao is de zwarte bevoking overwegend vóór zwarte Piet en zijn de tegenstanders voornamelijk blanken die denken de zwarte medemens een plezier te doen.
[vid] EenVandaag: Curaçao heeft Zwarte Piet
Zo klein is die groep niet hoor. Zelfs die man van het pietengilde zag het in de nabije toekomst veranderen omdat er toch bepaalde racistische aspecten aan zitten of gevoelens bij komen kijken. En dat is een man die een jaar geleden nog keihard pro zwarte piet was.
Feyenoord!
  Redactie Sport vrijdag 14 november 2014 @ 12:10:53 #140
274204 crew  Mexicanobakker
pi_146641471
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:08 schreef Molurus het volgende:

Maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om het sinterklaasfeest helemaal af te schaffen en gewoon kerst te gaan vieren, zoals een groot deel van de rest van de wereld dat doet.
Oh, maar juist daar zou ik WEL problemen mee hebben. Wij zijn al een landje met weinig nationalistische gevoelens en eigenwaarde en vooral veel gezeur, gehaat en gekanker. Laat tradities nu enigszins bestaan... en of piet dan zwart of wit is is me dan nog een bijzaak.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:10:59 #141
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146641477
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:08 schreef Molurus het volgende:
Los van de vraag of het racistisch is bedoeld, de discussie lijkt hier nogal op de focussen, ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor de rest van de wereld racistisch / koloniaal overkomt.

Dat is voor mij op zichzelf al voldoende redenen om te kijken of we dit niet anders kunnen doen.

Argumenten als "het is traditie" en "het is een kinderfeestje" vind ik allemaal niet zo sterk. Sommige tradities zijn het gewoon niet waard om in stand te houden (stierenvechten bijv), en het zal die kinderen echt een rotzorg zijn wat voor kleur de pieten hebben.

Het idee van pieten in alle kleuren van de regenboog vind ik niet eens zo gek. ^O^ Maar ik zou er ook geen probleem mee hebben om het sinterklaasfeest helemaal af te schaffen en gewoon kerst te gaan vieren, zoals een groot deel van de rest van de wereld dat doet.
Ik ben ook in ieder geval voor gekleurde pieten. Maar vind ook nog eens dat je kleine kinderen niet voor moet liegen. Dus wat mij betreft mag Sinterklaas best gevierd worden maar dan wel eerlijk vertellen aan kinderen hoe het in elkaar zit en met gekleurde pieten.
Feyenoord!
pi_146641508
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Oh, maar juist daar zou ik WEL problemen mee hebben. Wij zijn al een landje met weinig nationalistische gevoelens
Wut? Hoe leg jij al die ophef over Sinterklaas dan uit?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

en eigenwaarde en vooral veel gezeur, gehaat en gekanker. Laat tradities nu enigszins bestaan... en of piet dan zwart of wit is is me dan nog een bijzaak.
Mooi, pieten in alle kleuren... probleem opgelost, toch? ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146641525
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:06 schreef Danny het volgende:

[..]

ja
er is - zoals bekend - een KLEINE groep mensen (handvol negers aangevuld met blanke mensen die hun eigenbeeld willen opkrikken) tégen. De rest is gewoon voor. Zelfs op Curaçao is de zwarte bevoking overwegend vóór zwarte Piet en zijn de tegenstanders voornamelijk blanken die denken de zwarte medemens een plezier te doen.
[vid] EenVandaag: Curaçao heeft Zwarte Piet
Ik begrijp daarom ook niet waarom er zo`n gehoor wordt gegeven aan dit kleine groepje... :(
  Redactie Sport vrijdag 14 november 2014 @ 12:14:17 #144
274204 crew  Mexicanobakker
pi_146641547
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wut? Hoe leg jij al die ophef over Sinterklaas dan uit?
Weinig, niet geen. Dat dit gebeurt is omdat veel mensen het gevoel krijgen dat het 'laatste' wordt afgenomen van ze, wat nog van 'ons' Nederlanders is.

quote:
Mooi, pieten in alle kleuren... probleem opgelost, toch? ;)
Kan. Witte pieten en zwarte pieten mag van mij betreft ook. Of gewoon zo laten en de oorringen en lippenstift weghalen mag ook. Zo laten is niet redelijk, al vind ik dat persoonlijk geen probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_146641565
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik ben ook in ieder geval voor gekleurde pieten. Maar vind ook nog eens dat je kleine kinderen niet voor moet liegen. Dus wat mij betreft mag Sinterklaas best gevierd worden maar dan wel eerlijk vertellen aan kinderen hoe het in elkaar zit en met gekleurde pieten.
Helemaal mee eens. :Y

Als "religie voor kinderen" vind ik het sinterklaasfeest sowieso niet kunnen. Kinderen geloven zo'n beetje alles wat je ze vertelt, en heel wat volwassenen maken daar een beetje misbruik van. "Schattig he". :|W
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_146641578
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wut? Hoe leg jij al die ophef over Sinterklaas dan uit?

[..]

Mooi, pieten in alle kleuren... probleem opgelost, toch? ;)
Nee, waarom pieten in kleur? Pieten zijn zwart van de roet, wat zou een chinees van de gele piet vinden?
Laat dit kinderfeest zoals het is, het is maar 3 weken in het jaar waar de kinderen gelukkig zijn, het spannend vinden om cadeaus te krijgen, waarom wordt hier een volwassen probleem van gemaakt, bah bah en nog eens bah
pi_146641617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Weinig, niet geen. Dat dit gebeurt is omdat veel mensen het gevoel krijgen dat het 'laatste' wordt afgenomen van ze, wat nog van 'ons' Nederlanders is.
Wat mij betreft klinkklare onzin. Er is heel veel waar Nederland trots op kan zijn. Maar het Sinterklaasfeest in de huidige vorm valt daar voor mij niet onder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Kan. Witte pieten en zwarte pieten mag van mij betreft ook. Of gewoon zo laten en de oorringen en lippenstift weghalen mag ook. Zo laten is niet redelijk, al vind ik dat persoonlijk geen probleem.
Er is eenvoudig teveel ophef over om dit nog uit te leggen als 'het verdedigen van een onschuldig kinderfeestje'. Daar gaat het al lang niet meer over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:17:42 #148
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_146641633
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. :Y

Als "religie voor kinderen" vind ik het sinterklaasfeest sowieso niet kunnen. Kinderen geloven zo'n beetje alles wat je ze vertelt, en heel wat volwassenen maken daar een beetje misbruik van. "Schattig he". :|W
Ja toch? Maar als ik dit tegen mensen vertel dan worden ze kwaad weet je dat. Ik word gedwongen om te liegen tegen de kinderen van mijn zus bv. Ga ik niet doen, maar ze vinden het maar belachelijk dat ik niet mee wil doen met die leugens.
Feyenoord!
  vrijdag 14 november 2014 @ 12:18:01 #149
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_146641642
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:08 schreef Molurus het volgende:
Argumenten als "het is traditie" en "het is een kinderfeestje" vind ik allemaal niet zo sterk. Sommige tradities zijn het gewoon niet waard om in stand te houden (stierenvechten bijv), en het zal die kinderen echt een rotzorg zijn wat voor kleur de pieten hebben.
Ik ben dit wel met je eens. Maar het gaat er om de manier waarop de discussie gevoerd wordt. Je bent voor of tegen zwarte Piet. Er zit niks tussen partijen bedreigen elkaar. Maken elkaar uit voor racist. Dus verharden de standpunten wat de ruimte voor aanpassingen weer verminderd. Maar dat kan natuurlijk ook het doel geweest zijn van de mensen die dit soort discussies als je dat al zo kan noemen zijn begonnen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_146641657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 12:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat mij betreft klinkklare onzin. Er is heel veel waar Nederland trots op kan zijn. Maar het Sinterklaasfeest in de huidige vorm valt daar voor mij niet onder.

Meer dan 90% is het met jou oneens. Kan je daar wel een beetje empathie voor opbrengen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')