abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144726497
Dit lijkt me wel een BNW waardig topic.

Quinsy Gario word ondertussen behoorlijk uitgekotst vanwege de hevige discussie 'Zwarte Piet is racisme, zijn tweet na de ramp met MH17 droeg daar zeker aan bij.
Maar kan het niet zo zijn dat hij en nog wat anderen gewoon useful idiots zijn die gebruikt worden om een bom onder de samenleving te leggen?
De discussie? slaat eerder een wig tussen groepen in de samenleving dan dat er een middenweg gezocht wordt waar pro en anti zich in kunnen vinden.
Het dwingt mensen om stelling te nemen en draagt zeker niet bij aan eenheid, veel eerder zal het juist ervoor zorgen dat mensen uit elkaar gedreven worden, met welke rede?

Welk plan zit hier achter?

Noot: het gaat hier dus niet om de vraag of zwarte piet racistisch is of niet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:11:01 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_144726639
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:04 schreef bedachtzaam het volgende:
veel eerder zal het juist ervoor zorgen dat mensen uit elkaar gedreven worden, met welke rede?
Verdeel en heers. Als iedereen het met elkaar eens zou zijn over alles waren er ook geen politici nodig om alles in goede banen te leiden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Divide_et_impera
pi_144726796
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Verdeel en heers. Als iedereen het met elkaar eens zou zijn over alles waren er ook geen politici nodig om alles in goede banen te leiden.
Dat zou ik eerder plaatsen bij pro en anti EU bijvoorbeeld, of om invloed uit te oefenen op het stemgedrag van Nederland tijdens verkiezingen.
Politici zijn volksvertegenwoordigers die Nederland vertegenwoordigen, die zullen altijd nodig zijn.
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:24:40 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_144726989
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat zou ik eerder plaatsen bij pro en anti EU bijvoorbeeld, of om invloed uit te oefenen op het stemgedrag van Nederland tijdens verkiezingen.
Politici zijn volksvertegenwoordigers die Nederland vertegenwoordigen, die zullen altijd nodig zijn.
Heeft even niets met zwarte piet te maken, maar dat gemeenten asielzoekers binnen 12 weken van huisvesting willen voorzien, terwijl iemand die bij zijn ouders uit huis wil gaan 4 jaar op een wachtlijst komt te staan werkt ook niet echt mee aan de verbroedering. En dat buiten verkiezingstijd.
  zaterdag 20 september 2014 @ 17:25:34 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_144727015
quote:
De discussie? slaat eerder een wig tussen groepen in de samenleving dan dat er een middenweg gezocht wordt waar pro en anti zich in kunnen vinden.
Het dwingt mensen om stelling te nemen en draagt zeker niet bij aan eenheid, veel eerder zal het juist ervoor zorgen dat mensen uit elkaar gedreven worden, met welke rede?
Inderdaad, het isoleert groepen in de samenleving. En wie hebben daar baat bij ? De mensen die hun macht en aanzien hebben als "leider" van die groepen, en die hun bestaansrecht zien verdwijnen als de groepen volledig, of zelfs maar grotendeels zouden opgaan in de Nederlandse samenleving. Nu, door zoiets als de ZP-discussie op de spits te drijven, hopen ze gezien te worden als belangrijke mensen die echt opkomen voor "hun" groep.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_144727543
Het is niets meer dan bezigheidstherapie.
Conscience do cost.
pi_144727596
Kwestie van tijd voordat hier een zeker persoon weer gaat beginnen over 'strijd', trouwens.
Conscience do cost.
pi_144729019
Zure volwassenen die maar niet kunnen begrijpen dat het een kinderfeest is.
pi_144729197
Een paar boze negers.
Ура для россии
pi_144749624
Gelukkig heeft Quinsy Gario zich helemaal op zijn *kuch* kunst gestort.
pi_144762069
quote:
Begin jaren zestig van de afgelopen eeuw werden de eerste vraagtekens gezet bij het fenomeen Zwarte Piet – allereerst door blanke Nederlanders. De bezwaren richtten zich aanvankelijk vooral tegen de bangmakerij van kinderen. Nationale sensatie was het dan ook dat tv-Sinterklaas Adrie van Oirschot in 1964 de zak-voor-stoute-kinderen demonstratief in zee wierp. Dezelfde Sint schafte de roe af en verbood zijn Pieten krom te praten. In plaats van als ‘kinderschrik’ kregen de Pieten een meer clowneske rol toebedeeld.
Een van de allereersten die expliciet wees op het raciale aspect, was de Amsterdamse M.C. Grünbauer, die in 1968 haar Witte Pietenplan lanceerde, duidelijk geïnspireerd op het Witte Fietsenplan van de Provobeweging. Hoewel de slavernij al een eeuw is afgeschaft, klaagde zij tegenover Panorama, “blijven wij maar doorsukkelen met het oude traditie de neger als slaaf voor te stellen. De machtige Blanke Meester zit op zijn schimmel of zijn troon. Piet moet lopen of zware zakken sjouwen en hij mag naast de troon op een krukje zitten aan de voeten van de baas.” Veel bijval kreeg zij niet.
Maar met het groeien van de migrantenstroom, vooral na de onafhankelijkheid van Suriname in 1975, zwol het protest weer aan. Veel Surinamers die in hun geboorteland vaak nog argeloos Sint en Piet hadden toegezongen, werden in het blanke Nederland pijnlijk geconfronteerd met hun ‘anders zijn’.
Barryl Biekman, voorzitter van het Landelijk Platform Slavernijverleden, kan zich nog goed herinneren hoe ze in Nederland in 1976 haar zoon van vier ophaalde van school: “Hij moest heel erg huilen, omdat hij bang was dat andere kinderen mij zagen als Zwarte Piet. Daar ben ik heel erg van geschrokken.” Later hoorde zijn veel andere verhalen van Surinamers die met “Hee, Zwarte Piet!" werden nageroepen. In de jaren tachtig begon Biekman haar moeizame strijd tegen het Sinterklaasfeest – en dat heeft ze geweten: “Ik kwam aan een heilig huis! Ik weet nog dat ik een interview gaf op Radio West en ik door luisteraars compleet werd afgemaakt!”
Alles in de huidige traditie symboliseert volgens Biekman de superieure positie van de Sint: “De Sint is blank en een goedheiligman, deelt snoep uit en is intelligent, want leest in een boek. Zwarte Piet is een dommige, lullige clown die met zijn grote dikke lippen niets anders dan een neger voorstelt.”

Tweede Kamer geeft geen sjoege
Pas in 1993 kregen de acties tegen Zwarte Piet heel even resultaat. Tijdens de officiële Amsterdamse Sinterklaasintocht van Sinterklaas liepen naast zwarte ook groene, blauwe en paarse Pieten rond. Maar de reacties waren meewarig of boos en het jaar daarop waren de Pieten weer zwart. De strijd ging ondertussen gewoon door. In Amsterdam werd in 1994 het Actiecomité Zwarte Piet=Zwart Verdriet opgericht. In de Bijlmermeer organiseerde het comité demonstraties en ‘anti-racistische Sinterklaasfeesten’. In 1997 werden 1200 handtekeningen voor een Zwarte-Pietverbod aangeboden aan de onderwijswethouder van Zuidoost en de organiserende winkeliers vereniging liet dat tijdens de Bijlmerintocht van Sinterklaas alleen maar Bonte Pieten meelopen. Maar ook nu reageerden de toeschouwers zó negatief dat het bij één keer bleef.
In 1998 stuurde het stadsdeel aan de vijftien openbare basisscholen in Zuidoost een ‘Sint-Nicolaascode´. Die schreef voor dat Zwarte Piet geen dikke lippen, kroeshaar of oorringen meer mocht hebben. Ook krom praten en onderdanigheid waren voortaan uit den boze en bepaalde liedjes (“Ook al ben ik zwart als roet/ik meen het toch goed”) mochten niet meer gezongen worden. Dit alles opdat “zwarte kinderen en hun ouders zich niet meer gekwetst zouden hoeven voelen.”
De VN-conferentie tegen racisme in 2001 in het Zuid-Afrikaanse Durban en de onthulling van het Nationaal Monument Slavernijverleden in het Oosterpark in 2002 sterkten tegenstanders van het Sinterklaasfeest in hun strijd. Biekman, initiatiefneemster voor het monument: “In Durban werd het Sinterklaasfeest aangemerkt als een overblijfsel uit een wit koloniaal verleden, waarin de zwarte mens op een stereotype manier wordt neergezet. En het monument was een officiële erkenning van de Nederlandse overheid van haar slavernijverleden.” Bemoedigd boden tien anti-racistische organisaties in 2003 aan Tweede Kamerleden een petitie Afschaffing Zwarte Piet aan. En er gebeurde weer niks.
Maar Biekman geeft niet op. “Het leeft nog heel erg, zeker onder nazaten van de tot slaaf gemaakten.” Met het Landelijk Platform Slavernijverleden probeert ze nu het Nederlands Juristen Comité Mensenrechten te kunnen overreden het Sinterklaasfeest aan te merken als een ideologisch overblijfsel van het slavernijverleden. “We zijn al lang geen wit land meer. Integratie moet van beide kanten komen.”

Scholen ontvingen dreigbrieven
Een belrondje leert dat de meeste Amsterdamse basisscholen het feest anno 2009 nog steeds traditioneel vieren. Alleen in de Bijlmer doen enkele scholen dat met gekleurde Pieten. Op openbare basisschool De Blauwe Lijn doen ze dat al sinds 1981.
Toch was De Blauwe Lijn vorig jaar één van de negen basisscholen in Zuidoost die een anonieme dreigbrief ontvingen. Scholen die Zwarte Pieten toelieten zouden in brand worden gestoken. Ook oecumenische basisschool Onze Wereld, die het feest nog met Zwarte Pieten viert, kreeg zo’n brief. Adjunct-directeur Ans van Wel was niet onder de indruk: “We krijgen ieder jaar dreigbrieven. Ik kan me nog herinneren dat de school helemaal vol was geplakt, maar we laten ons niet intimideren. De manier waarop wij het vieren, zien we niet als discriminerend.” In 1997 probeerde de school het een keer met gekleurde Pieten, maar “de kinderen schrokken er heel erg van.” Evangelische basisschool Crescendo, even verderop, houdt al sinds haar opening alleen Pakjesdag, zonder Pieten en zonder Sint. Directeur Glenn Lashley: “Kinderen vinden het net zo leuk.”
Maar in Zeeburg, Bos en Lommer en Nieuw-West voelt men weinig voor moderne fratsen. “Het slaat nergens op!”, vindt conciërge Dick Prinsen van de openbare Flevoparkschool. “Ik denk bij Zwarte Piet niet aan een zwart mens.” Het merendeel van de allochtone schoolkinderen in deze stadsdelen heeft geen enkel probleem met Zwarte Piet. In tegendeel zelfs, suggereert Ruud Jansen, directeur van de Burgemeester De Vlugtschool in Geuzenveld: “We hebben veel Turken en Marokkanen. Die vinden het wel leuk dat er negers voor de gek worden gehouden.”
Ook op de Sint-Henricusschool in Slotermeer levert het klassieke Sinterklaasfeest geen enkel probleem op. Directeur Michel d’Arnault: “Van Surinaamse collega’s hoor ik ook nooit enige wanklank. Men kan het heel goed plaatsen in de traditionele zin. Hij is zwart omdat hij door de schoorsteen gaat.”
De zaak Zwarte Piet

Biekman kennen we natuurlijk vooral door de brief die ze enkele maanden geleden schreef als reactie op een artikel van De Speld aan Franc Weerwind, Burgermeester van Velsen en baas van NiNsee. :P

Maar Barryl Biekman is zoals te lezen in het bovenstaande artikel al heel lang bezig om Nederland te bewegen iets aan Zwarte Piet te doen.
De motivatie is in deze petitie uitvoerig uiteen gezet.

Namens LPS bedankt Barryl Biekman middels een brief Quinsy Gario voor de waardige wijze waarop hij strijdt voor de afschaffing van Zwarte Piet uitvoert.
Daarmee word mijn vermoeden dat hij misschien een 'useful idiot' zou zijn wel onderuit gehaald, in onderstaande video een kleine interview met Quinsy Gario.

Hij vangt echter wel de klappen, dat is mede waarom ik dit topic gestart heb, ik vind het eng worden als politici zich gaan roeren en afvragen hoeveel subsidie hij eigenlijk krijgt.
Niet om het voor hem op te nemen (na zijn tweet heeft hij zich wat mij betreft gediskwalificeerd als het gaat om vechten tegen racisme) maar hij mag zijn mening hebben en deze ook uiten op elke manier die hij wil, of we het nu eens zijn met hem of niet.

Over LPS kan ik niet heel veel vinden, niets over het bestuur, behalve de naam Barryl Biekman die als enige overal genoemd word en een tijdelijke site waar alleen een plaatje van het monument op staat.
Duidelijk is wel dat o.a LPS al lang bezig is om de politiek te bewegen om Zwarte Piet vanwege ingesleten c.q opzettelijk racisme met onmiddellijke ingang af te schaffen.
pi_144766587
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

De zaak Zwarte Piet

Biekman kennen we natuurlijk vooral door de brief die ze enkele maanden geleden schreef als reactie op een artikel van De Speld aan Franc Weerwind, Burgermeester van Velsen en baas van NiNsee. :P

Maar Barryl Biekman is zoals te lezen in het bovenstaande artikel al heel lang bezig om Nederland te bewegen iets aan Zwarte Piet te doen.
De motivatie is in deze petitie uitvoerig uiteen gezet.

Namens LPS bedankt Barryl Biekman middels een brief Quinsy Gario voor de waardige wijze waarop hij strijdt voor de afschaffing van Zwarte Piet uitvoert.
Daarmee word mijn vermoeden dat hij misschien een 'useful idiot' zou zijn wel onderuit gehaald, in onderstaande video een kleine interview met Quinsy Gario.

Hij vangt echter wel de klappen, dat is mede waarom ik dit topic gestart heb, ik vind het eng worden als politici zich gaan roeren en afvragen hoeveel subsidie hij eigenlijk krijgt.
Niet om het voor hem op te nemen (na zijn tweet heeft hij zich wat mij betreft gediskwalificeerd als het gaat om vechten tegen racisme) maar hij mag zijn mening hebben en deze ook uiten op elke manier die hij wil, of we het nu eens zijn met hem of niet.

Over LPS kan ik niet heel veel vinden, niets over het bestuur, behalve de naam Barryl Biekman die als enige overal genoemd word en een tijdelijke site waar alleen een plaatje van het monument op staat.
Duidelijk is wel dat o.a LPS al lang bezig is om de politiek te bewegen om Zwarte Piet vanwege ingesleten c.q opzettelijk racisme met onmiddellijke ingang af te schaffen.

Het komt nog zover dat alleen de schimmel een paard meedoet aan de intocht van de Sint. Oh wacht, dat wordt natuurlijk een vrouw: Sinterklazina.
pi_144767162
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
Inderdaad! :Y

quote:
Tijdens de voorstelling in het Stedelijk Museum in Amsterdam moest het publiek volgens een ooggetuige vliegtuigjes vouwen en die naar Gario gooien. Daarna riep de artiest ’the end’ en ging hij touwtjespringen.
Voorheen zou je voor zoiets nog gewoon naar Paviljoen Drie worden gebracht, maar dit geheel terzijde :Y)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144767693
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Inderdaad! :Y

[..]

Voorheen zou je voor zoiets nog gewoon naar Paviljoen Drie worden gebracht, maar dit geheel terzijde :Y)
Dat heet tegenwoordig Stedelijk Museum :Y
pi_144769505
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het komt nog zover dat alleen de schimmel een paard meedoet aan de intocht van de Sint. Oh wacht, dat wordt natuurlijk een vrouw: Sinterklazina.
Of dat de boot een tweede monument word, Sinterklaas buit immers zwarte slaven uit, dus als het aan hen ligt word Sinterklaas als hij aankomt gelijk in de boeien geslagen en afgevoerd, einde sinterklaasfeest :P

Maar serieus, het is te triest voor woorden dit, tijdens het zoeken kom ik genoeg namen van politici tegen en dan begin ik wel te begrijpen waarom het zo een breed podium geniet bij de publieke omroepen.
Nog een stukje dat aantoont hoe diep triest deze kul is.
Door het programma heeft de NCRV zich schuldig gemaakt aan het aanzetten tot afrofobia (= anti black racism ad Racial Profile).
pi_144769610
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:17 schreef bedachtzaam het volgende:
Maar serieus, het is te triest voor woorden dit, tijdens het zoeken kom ik genoeg namen van politici tegen en dan begin ik wel te begrijpen waarom het zo een breed podium geniet bij de publieke omroepen.
Nog een stukje dat aantoont hoe diep triest deze kul is.

En tegelijkertijd kun je je meteen afvragen hoe "publiek" die publieke omroep vandaag de dag eigenlijk nog is.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144769975
De protesten tegen zwarte piet zijn er al meer dan 60 jaar, en zijn in het verleden flink wat heviger geweest dan Quinsy nu doet. Dus als het een bom is is men hem al decennialang aan het aansteken.

Aan de andere kant is het wel opvallend hoeveel meer succes Quinsy momenteel heeft. Zowel qua resultaten (Piet wordt steeds harder uitgebannen) als qua aandacht - bijna iedereen is die andere protesten allang vergeten en denkt dat hij de eerste is.

Dat is wel.. apart.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_144771141
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 21:46 schreef Aanstootgevend het volgende:
De protesten tegen zwarte piet zijn er al meer dan 60 jaar, en zijn in het verleden flink wat heviger geweest dan Quinsy nu doet. Dus als het een bom is is men hem al decennialang aan het aansteken.

Aan de andere kant is het wel opvallend hoeveel meer succes Quinsy momenteel heeft. Zowel qua resultaten (Piet wordt steeds harder uitgebannen) als qua aandacht - bijna iedereen is die andere protesten allang vergeten en denkt dat hij de eerste is.

Dat is wel.. apart.
Quinsy heeft zelfs de VN ingeschakeld. Ene Verena Stewart die eigenlijk geen idee had waar het over ging.
Maar ja, het hielp hem wel in zijn 'strijd'.
  zondag 21 september 2014 @ 22:13:19 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144771482
uincy zijn kunst levert niks op en hij word gesponsort door een racistische partij :+
44444444444444
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_144774079
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Quinsy heeft zelfs de VN ingeschakeld. Ene Verena Stewart die eigenlijk geen idee had waar het over ging.
Maar ja, het hielp hem wel in zijn 'strijd'.
Nee, ook dat was Barryl Biekman.

quote:
Of de Nederlandse samenleving nog lang wegkomt met deze 'volkse verklaring' van Zwarte Piets uiterlijk, valt nog maar te bezien. Zaterdag werd bekend dat de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN een officieel onderzoek heeft ingesteld naar klachten over het racistische karakter van Zwarte Piet. De klacht werd ingediend door het Landelijk Platform Slavernijverleden, dat zich ook mateloos ergert aan de afbeelding van (Surinaamse) slaven op de Gouden Koets, waartegen het sinds 2011 actievoert.
'VN die zich met Sint en Piet bemoeien? Onzin!'

quote:
Nederland hoeft absoluut niet te vrezen voor een serieus signaal van de Verenigde Naties tegen het sinterklaasfeest. Dat zegt Marc Jacobs, de Belgische vertegenwoordiger van Unesco.

Volgens hem bekleedt Verene Shepherd, die namens de VN kritiek uitte op Sinterklaas, geen enkele serieuze positie bij de VN. 'Ze is slechts een consultant die de naam van de VN misbruikt om een eigen agenda in de media te brengen,' aldus Jacobs.

Consultants
'Alle heisa die de Jamaicaanse Shepherd heeft veroorzaakt met haar brief is niet meer dan een slechte zet in een spel van pressiegroepen in Nederland', zegt de Belg. 'De vier ondertekenaars van die brief behoren helemaal niet tot de bevoegde organen van Unesco, maar gebruikten papier met het briefhoofd van 'de Verenigde Naties', eigenlijk het Hoog Commissariaat van de Mensenrechten. Het zijn een soort consultants die een vooronderzoek voor eigen gebruik doen, maar dan wel quasi-officieel vragen stellen aan de Nederlandse Staat.'

Magie verdwenen
De uitlatingen van Verene Shepherd neemt de magie van het aloude traditionele sinterklaasfeest weg, meent Jacobs.

'Het zou toch ongelooflijk jammer zijn als dat zou verdwijnen, omdat actiegroepen willen dat er geen verhalen, fantasieën en beelden meer circuleren over mensen met een donkergekleurde huid? Zouden Afrikanen dat echt willen, dat ze voortaan met de gom van politieke correctheid uitgewist worden of dat het leren geven uit de kindercultuur in Europa wordt geschrapt?'
'Verenigde Naties doen niets tegen sinterklaasfeest'

Over magie gesproken, de zwarte magie mist zijn uitwerking niet, maar keert driemaal weder volgens een oude heksen gezegde.
pi_144775122
De samenleving is geen eenheid. De anti-zwarte Pieters laten een ander geluid horen en de rest van de samenleving vliegt daar enorm van op de kast want dat is eng: andere geluiden.
pi_144775173
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:24 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Heeft even niets met zwarte piet te maken, maar dat gemeenten asielzoekers binnen 12 weken van huisvesting willen voorzien, terwijl iemand die bij zijn ouders uit huis wil gaan 4 jaar op een wachtlijst komt te staan werkt ook niet echt mee aan de verbroedering. En dat buiten verkiezingstijd.
Waarom moet een jongere een huis, ga op kamers. Het is normaal dat je mensen die vluchten voor oorlogsgeweld opvangt. Bovendien krijgt een asielzoeker niet zo maar een huis, daar is een lange tijd aan vooral gegaan.
  maandag 22 september 2014 @ 00:15:43 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144777026
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 23:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
De samenleving is geen eenheid. De anti-zwarte Pieters laten een ander geluid horen en de rest van de samenleving vliegt daar enorm van op de kast want dat is eng: andere geluiden.
Nou klopt niet helemaal het is een verschil van 1 tegen 1000 verhouding ongeveer..
Ik vind het nog steeds een kwestie van oude koeie uit de sloot trekken.

Als je de Motieven van die zielepiet aan hoort kan ik ze nauwelijks serieus noemen, dus het zou kunnen dat er wat anders achter steekt, ik vermoed ook dat rond 5 december de opinie peilingen voor extreem rechts en partijen als de PVV weer uit de pan rijzen.
pi_144777883
Al is het 1 tegen 1000, dan nog is die ene mening net zoveel waard als die 1000 anderen. We leven in een democratie toch?
  maandag 22 september 2014 @ 02:44:13 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144778908
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:57 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Al is het 1 tegen 1000, dan nog is die ene mening net zoveel waard als die 1000 anderen. We leven in een democratie toch?
True maar als 1 iemand vind dat fok een kut site is moet het dan ook maar uit de lucht?
Zo werkt dat niet!
Democratie volk stemt op partij partij beslist wel of niet, geen partij is voor afschaffing van een kinderfeest!
http://www.stiefcollectie(...)n-tegen-zwarte-piet/
pi_144779905
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 00:57 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
1000 meningen zijn vanzelfsprekend meer waard dan 1. We leven immers in een democratie.
Conscience do cost.
pi_144808634
Dat is juist niet de kern van de democratie. IN een democratie tellen alle stemmen
  dinsdag 23 september 2014 @ 00:47:37 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144811212
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:19 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Dat is juist niet de kern van de democratie. IN een democratie tellen alle stemmen
klopt maar dan als nog even aanhoren, maar we nemen alsnog de meeste stemmen.
Zodat van die 1000 er eventueel nog mensen kunnen veranderen van gedachten!
Misschien even uitzoeken wat democratie in zijn algemeen inhoud!
pi_144817899
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
Wat je maar kunst noemt Quincy Gario. }:|
  dinsdag 23 september 2014 @ 11:55:05 #30
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_144818007
quote:
Dit lijkt me wel een BNW waardig topic.

Quinsy Gario word ondertussen behoorlijk uitgekotst vanwege de hevige discussie 'Zwarte Piet is racisme, zijn tweet na de ramp met MH17 droeg daar zeker aan bij.
Maar kan het niet zo zijn dat hij en nog wat anderen gewoon useful idiots zijn die gebruikt worden om een bom onder de samenleving te leggen?

Welk plan zit hier achter?
Agenda 21.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_144818229
quote:
het vreemde is vooral dat een eigenlijk privaat familiefeest zo makkelijk verworden is tot een 'collectief discussiethema'.

Juist de nederlandse cultuur en een belangrijk deel van de populariteit van Sinterklaas ligt erin dat Sinterklaas een privaat gevierd feest-avondje is in besloten kring ('Heerlijk avondje') ..
Deels kwam dat overigens dat in het verleden de nederlandse overheden actief wetgevingen invoerden die publieke viering van de roomskatholieke Heilige Sint Nikolaas verboden (er was zelfs een gewest die een wet ingevoerd had welk een verbod uitvaardigde voor het zetten van je schoentje).

Hoe mensen sinterklaas vieren zou imho juist gewoon een geheel private zaak zijn, en het is helemaal geen thema van publiek belang of men een 'zwarte' piet aanhoud een rode groene of desnoods een gehoornde persoon met dierenvel een een grote bel die men Beelzebuub noemt (bv in meer zuidelijke landen is dat ongeveer eenzelfde figuur in hun lokale nikolaus-tradities, overigens hebben daarvoor de kinderen pas echt veel angst en is nikolaas vieren ook stukken minder 'kindervriendelijk')..

Enkel is schijnbaar de laatste tijd dat in nederland geheel veranderd en verwachten hele volksstammen dat 'De Politiek' zch ermee bemoeit of wetten gaat invoeren om eindelijk eens sinterklaas te 'reguleren' (wat vroeger ook niet bepaald een succes was).

Ik zou dat vatten onder een kennelijk wens tot 'collectiviseren' en het steeds verder opleggen van een 'publieke moraal'... waarbij dat overigens zowel de zelfverklaarde voor- als tegenstanders lijken te doen... te wilen bepalen hoe iemand anders een privaat feestje viert.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_144818288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het vreemde is vooral dat een eigenlijk privaat familiefeest zo makkelijk verworden is tot een 'collectief discussiethema'.

Juist de nederlandse cultuur en een belangrijk deel van de populariteit van Sinterklaas ligt erin dat Sinterklaas een privaat gevierd feest-avondje is in besloten kring ('Heerlijk avondje') ..
Deels kwam dat overigens dat in het verleden de nederlandse overheden actief wetgevingen invoerden die publieke viering van de roomskatholieke Heilige Sint Nikolaas verboden (er was zelfs een gewest die een wet ingevoerd had welk een verbod uitvaardigde voor het zetten van je schoentje).

Hoe mensen sinterklaas vieren zou imho juist gewoon een geheel private zaak zijn, en het is helemaal geen thema van publiek belang of men een 'zwarte' piet aanhoud een rode groene of desnoods een gehoornde persoon met dierenvel een een grote bel die men Beelzebuub noemt (bv in meer zuidelijke landen is dat ongeveer eenzelfde figuur in hun lokale nikolaus-tradities, overigens hebben daarvoor de kinderen pas echt veel angst en is nikolaas vieren ook stukken minder 'kindervriendelijk')..

Enkel is schijnbaar de laatstetijd dat in nederland geheel veranderd en verwachten hele volksstamemen dat 'De Politiek' zch ermee bemoeit of wetten agat invoeren om eindelijk eens sinterklaas te 'reguleren' (wat vroeger ook niet bepaald een succes was).

Ik zou dat vatten onder een kennelijk wens tot 'collectiviseren' en het steeds verder opleggen vane en 'publieke moraal'... waarbij dat overigens zowel de zelfverklaarde voor- als tegenstanders lijken te doen... te wilen bepalen hoe iemand anders een privaat feestje viert.
_O_
*buiging maakt
pi_144826395
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Enkel is schijnbaar de laatste tijd dat in nederland geheel veranderd en verwachten hele volksstammen dat 'De Politiek' zch ermee bemoeit of wetten gaat invoeren om eindelijk eens sinterklaas te 'reguleren' (wat vroeger ook niet bepaald een succes was).

Ik zou dat vatten onder een kennelijk wens tot 'collectiviseren' en het steeds verder opleggen van een 'publieke moraal'... waarbij dat overigens zowel de zelfverklaarde voor- als tegenstanders lijken te doen... te wilen bepalen hoe iemand anders een privaat feestje viert.
Het lijkt me juist dat privaat hier buiten valt, hoe mensen het thuis vieren moeten ze helemaal zelf weten, daar gaat volgens mij 'nog?' niets veranderen.
Maar elk jaar is er de intocht van Sinterklaas op verschillende locaties en op scholen word het Sinterklaasfeest gevierd, daar ligt het probleem van de anti-pieten, en natuurlijk de pro-pieten die Zwarte Piet graag zien tijdens de intocht en bij de viering op scholen.
Ik ben het trouwens volledig met je eens, de politiek moet zich hier niet mee bemoeien maar als ik zie dat lokale politici in de besturen zitten, de Amsterdamse deelraad de intocht wil verbieden, dan vraag ik me af in hoeverre dat nog zo is.
Barryl Biekman is bijvoorbeeld ook een politica D66.
pi_144826466
quote:
Dank voor de link Lambiekje, ga het zo even lezen.
pi_144827228
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:29 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik ben het trouwens volledig met je eens, de politiek moet zich hier niet mee bemoeien maar als ik zie dat lokale politici in de besturen zitten, de Amsterdamse deelraad de intocht wil verbieden, dan vraag ik me af in hoeverre dat nog zo is.
vermoedelijk blijft dat altijd zo:

Verbod op Sinterklaasviering in amsterdam zijn al eeuwenoud... in 1663 kwam het zelfs tot een groot oproer, de Kinder-opstand of het Oproer der Elf-jarigen..
van jongeren die protesteerden tegen de pogingen van Stadsschouten hard op te treden tegen al te lang en publiekelijk Sinterklaas-vieringen

quote:
Tijdens de Reformatie werden Sint Nicolaas en de sinterklaas-markten verboden. Niks geen gedoe meer met heiligen en bisschoppen. In delen van Nederland woedde een beeldenstorm waar alle heilige beelden aan gruzelementen werden geslagen. Je begrijpt dat er van de heilige Nicolaas niet veel overbleef. Het was ook nog een bisschop. Weg ermee. Maar de middenstand in Amsterdam ondervond daar problemen van. In 1663 ontstond in Amsterdam de opstand van kinderen die protesteerden tegen het afschaffen van het Sint Nicolaasfeest, natuurlijk gesteund door de middenstand. Schout en schepenen gingen door de knieën: de markten werden weer toegestaan en het feest van Sint Nicolaas mocht binnenskamers worden gevierd. Dat deden vooral de katholieken in hun schuilkerken en patronaatsgebouwen.
Mooi toch dat die eeuwenoude traditie gewoon in stand gehouden wordt :) die van oproeren en opstanden van feestvierende burgers tegen regulerende schouten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_144832205
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 16:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

vermoedelijk blijft dat altijd zo:

Verbod op Sinterklaasviering in amsterdam zijn al eeuwenoud... in 1663 kwam het zelfs tot een groot oproer, de Kinder-opstand of het Oproer der Elf-jarigen..
van jongeren die protesteerden tegen de pogingen van Stadsschouten hard op te treden tegen al te lang en publiekelijk Sinterklaas-vieringen
Overigens was Sinterklaas toen juist GEEN besloten feestje, maar juist een openbare markt ;)
Een markt zonder Sint en Piet.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_144850743
Wel prachtig dat de meeste gemeentes niet toegeven aan de dwang van enkelen en het Sinterklaasfeest gewoon met Zwarte Pieten vieren, net als alle andere jaren.

Dus Quinsy krijgt alleen in een paar gemeentes zijn zin.
pi_144850993
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:40 schreef Lavenderr het volgende:
Wel prachtig dat de meeste gemeentes niet toegeven aan de dwang van enkelen en het Sinterklaasfeest gewoon met Zwarte Pieten vieren, net als alle andere jaren.

Dus Quinsy krijgt alleen in een paar gemeentes zijn zin.
Hier kan ik toch wel veilig zeggen dat we die lui gewoon kunnen nege...geen aandacht meer moeten geven? Zonder het risico op een note of zo. c_/
pi_144851123
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hier kan ik toch wel veilig zeggen dat we die lui gewoon kunnen nege...geen aandacht meer moeten geven? Zonder het risico op een note of zo. c_/
Zeker! Een pepernoot kun je krijgen ~:)
  donderdag 13 november 2014 @ 15:13:13 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146612674
Niburu kopt met een stukje dat er misschien een aanslag zou kunnen worden gepleegd op Sinterklaas.
Natuurlijk is dit een voor opgezet plan!

Zo te zien komen er wel zwarte pieten bij de intocht..
Gepubliceerd op 11 nov. 2014
Na enige ophef dat er gekleurde pieten in het sinterklaas journaal zouden komen brengt het sinterklaasjournaal dit verhaal het meteen in de eerste aflevering de wereld uit.

Het AD schijft hier over het volgende,

Sinterklaas krijgt tijdens de Nationale Intocht komende zaterdag in Gouda speciale undercover-pieten mee. Het gaat om agenten van speciale aanhoudingseenheden die vermomd als Zwarte Piet Sinterklaas moeten beveiligen. De politieagenten worden bewapend, maar wel zo onopvallend mogelijk.

Niburu geeft het volgende aan

Dat is namelijk nog authentiek Nederlands en dat moet dus kapot. Het vernietigen van kunst en cultuur, van de laatste overgebleven eigenheid, is immers Agenda21. Betaalde relschoppers zagen we vorige week in Brussel nog.

Het is bijna niet voor te stellen en ook niet te hopen uiteraard, maar wanneer er “iets” zou gebeuren die dag waarbij een aantal doden en gewonden te betreuren zouden zijn dan zou dit wel eens het eind van Sinterklaas kunnen betekenen.

De overheid zou dan kunnen besluiten dat het in het kader van de Nationale Veiligheid niet verantwoord is om nog langer dit soort kinderfeesten te vieren.

Wanneer de lezer met vooruitziende blik gelijk heeft en er worden snode plannen beraamd dan kan dit misschien worden voorkomen door dit zo breed mogelijk bekend te laten worden.

Het zou niet de eerste keer zijn dat False Flag operaties worden voorkomen doordat de alternatieve gemeenschap dit vooraf bekendgemaakt heeft.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan het ontdekken van vliegtuigspotters van een identieke kopie van het verdwenen Malaysia Airlines vlucht MH370 toestel in een hangar in Tel Aviv.

Ook zonder dat er die dag iets gebeurt zijn we natuurlijk al in een absurde situatie beland. Een kinderfeest waar zwaar bewapende politiemensen vermomd als Zwarte Piet rondlopen.

Daar staan we dan anno 2014. met een burgerbevolking die maar niet in de gaten heeft dat ze bewust tegen elkaar worden opgezet.

http://www.niburu.co/inde(...)binnenland&Itemid=22
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ht-Sinterklaas.dhtml

Houd de sint nog zijn hoofd boven water?

15 nov zal sinterklaas dit jaar aanmeren in Gouda dus over 2 dagen zullen we het weten.
pi_146613119
Hebben we straks allemaal zwartgeblakerde regenboogpieten :(
Ja doei.
  donderdag 13 november 2014 @ 15:25:04 #42
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_146613152
Nou, als Niburu het zegt zal het wel waar zijn.

Kom op TS, alsof de regering zin heeft in een land vol rellen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 13 november 2014 @ 15:29:07 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146613303
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:25 schreef Strani het volgende:
Nou, als Niburu het zegt zal het wel waar zijn.

Kom op TS, alsof de regering zin heeft in een land vol rellen.
Moet zeggen dat deze pieten rel al dik jaar bezig is en iedereen is wel benieuwd wat komende week gaat gebeuren.
De overheid bemoeid zich niet echt met deze situatie, tot dusver.
Niburu maakt er een mooi verhaal van..
pi_146613428
Dit is trouwens echt niet de eerste en of enige keer dat er politie pieten rondlopen.
Jammer dat ze het brengen als of dat nog nooit eerder is voorgekomen.

Volgens mij was dat vorige jaren ook zo namelijk, en waren ze waarschijnlijk toen ook al niet te onderscheiden van 'normale' pieten.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 13 november 2014 @ 15:35:19 #45
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_146613529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

Moet zeggen dat deze pieten rel al dik jaar bezig is en iedereen is wel benieuwd wat komende week gaat gebeuren.
De overheid bemoeid zich niet echt met deze situatie, tot dusver.
Niburu maakt er een mooi verhaal van..
Het is ook logisch dat de overheid zich er niet mee bemoeit. Dit is een echte lose-lose situatie voor de overheid als ze dat wel zouden doen.

Als er al iets gebeurt dan zou een false flag totaal niet logisch zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_146613583
Het is een beetje jammer dat bij elk voorval er tegenwoordig meteen mensen opstaan die schreeuwen false flag.

Op die manier verdwalen de waarheden in het bos der sensatiebomen.
pi_146613706
Waarom krijgen die Niburu-nutters nog een platform?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 13 november 2014 @ 15:40:22 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146613722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is ook logisch dat de overheid zich er niet mee bemoeit. Dit is een echte lose-lose situatie voor de overheid als ze dat wel zouden doen.

Als er al iets gebeurt dan zou een false flag totaal niet logisch zijn.
False flags zijn vaak niet logisch..
Zie andere topics er over..
Maar goed het staat in agenda 21!
Dus moet het wel waar zijn ;)

Btw rellen schoppen over fictiefe personages gaat me ook te ver hoor!
Relschoppers moeten gewoon oO/ naar Spanje!
pi_146614062
Volgens mij gingen undercover agenten wel vaker met sinterklaas mee. Heeft een paar jaar geleden nog het nieuws gehaald geloof ik. Niet zo spastisch doen graag. En dan vooral zeggen "als we het verspreiden dan kunnen we het voorkomen". Als het wel een bloedbad wordt dan hebben ze gelijk, en als het geen bloedbad wordt dan ligt het aan de alternatieve nieuwsinformatie...
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  donderdag 13 november 2014 @ 15:56:49 #50
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_146614260
Mh370 in tel-aviv?
  donderdag 13 november 2014 @ 16:02:40 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146614420
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:56 schreef Manke het volgende:
Mh370 in tel-aviv?
http://niburu.co/index.ph(...)et-complot&Itemid=33
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:50 schreef BerjanII het volgende:
Volgens mij gingen undercover agenten wel vaker met sinterklaas mee. Heeft een paar jaar geleden nog het nieuws gehaald geloof ik. Niet zo spastisch doen graag. En dan vooral zeggen "als we het verspreiden dan kunnen we het voorkomen". Als het wel een bloedbad wordt dan hebben ze gelijk, en als het geen bloedbad wordt dan ligt het aan de alternatieve nieuwsinformatie...
Zie bron, ik heb het niet verzonnen.

Enige waar ik het met Niburu eens ben is dat het best wel eens uit de hand kan lopen.
De discussie is nu al paar jaar gaande en de intocht komt er aan.
Ik vraag me af wat er kan gaan gebeuren, al hoop ik dat het maar blijft bij kleine incidentjes..
pi_146614615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:32 schreef schommelstoel het volgende:
Dit is trouwens echt niet de eerste en of enige keer dat er politie pieten rondlopen.
Jammer dat ze het brengen als of dat nog nooit eerder is voorgekomen.

Volgens mij was dat vorige jaren ook zo namelijk, en waren ze waarschijnlijk toen ook al niet te onderscheiden van 'normale' pieten.
Het is heel jammer dat het zover gekomen is dat dit nodig is.

Hoe verpest je een mooi feest? Laat dat maar over aan Quinsy Gario. Hoop dat hij blij en trots is dat het hele land het hele jaar door bezig is met Zwarte Piet.
  donderdag 13 november 2014 @ 16:26:48 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146615260
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is heel jammer dat het zover gekomen is dat dit nodig is.

Hoe verpest je een mooi feest? Laat dat maar over aan Quinsy Gario. Hoop dat hij blij en trots is dat het hele land het hele jaar door bezig is met Zwarte Piet.
Hij zal nooit meer uitgescholden worden vooir zwarte piet!
ik denk dat hij nu erg tervreden moet zijn met zijn bijnaam de zeur Piet, en geen twijfel over mogelijk dat hioj dat nu 10000x vaker naar zijn hoofd krijgt geslingerd, ik hoop dat hij de naam met trots zal dragen,
  donderdag 13 november 2014 @ 16:31:19 #54
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_146615439
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 13 november 2014 @ 16:43:39 #55
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146615978
quote:
Verrek wie is die gast ook weer op 1:45 :{

Btw is niet de hele aflevering die moet nog uitkomen, ze geven wel een beetje een verkeerd beeld van het feestje..
pi_146616233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

Verrek wie is die gast ook weer op 1:45 :{

Btw is niet de hele aflevering die moet nog uitkomen, ze geven wel een beetje een verkeerd beeld van het feestje..
Russel Brand. ;)
  donderdag 13 november 2014 @ 17:03:14 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146616881
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:48 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Russel Brand. ;)
Ah Yess, thx kon niet op de naam komen.
pi_146616905
Wat een slimme aanpak! Als er niks gebeurt hebben ze gelijk, want ze hebben het weten te voorkomen. Als er wel wat gebeurt hadden ze het al voorzien en is het een bewezen fals flag..

Hoe weten ze eigenlijk dat ze aanslagen op die manier hebben weten te voorkomen?
pi_146617871
Gouda, die fijne stad met die 'halte verder dan Spanje' bevolkingsgroep die wel eens wat problemen geeft... Ik ben benieuwd :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_146618233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:13 schreef theguyver het volgende:

Betaalde relschoppers zagen we vorige week in Brussel nog. [/i]
Aangezien ik zelf een Betaalde Relschopper ben, wil ik eventjes de kans aangrijpen om duidelijk te maken dat ook het leven als 'betaalde relschopper niet over rozen gaat..

De betaling is miserabel, want valt niet onder CAO of minimumloon..
Die klote agenten slaan stevig terug en dat traangas doet gewoon echt pijn aan je ogen.

Het wordt tijd dat de Betaalde Relschoppers eens écht in aktie komen voor betere betaling en werkbare arbeidsomstandigheden en bovenal een erkenning van het belang van ons beroep..
Dat er niet meer in scene gezette betogingen met goedkope betaalde relschoppers uit oosteuropese landen ge-organiseerd mogen worden:
Geen False Flag zonder ons!
  donderdag 13 november 2014 @ 17:52:56 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146618629
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Aangezien ik zelf een Betaalde Relschopper ben, wil ik eventjes de kans aangrijpen om duidelijk te maken dat ook het leven als 'betaalde relschopper niet over rozen gaat..

Die klote agenten slaan stevig terug en dat traangas doet gewoon echt pijn aan je ogen.

Het wordt tijd dat de Betaalde Relschoppers eens écht in aktie komen voor betere betaling en werkbare arbeidsomstandigheden en bovenal een erkenning van het belang van ons beroep..
Dat er niet meer in scene gezette betogingen met goedkope betaalde relschoppers uit oosteuropese landen ge-organiseerd mogen worden:
Sponsors?
Bolletje of verkade :Y
  donderdag 13 november 2014 @ 18:26:25 #62
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146619630
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:50 schreef BerjanII het volgende:
Ook Niburu heeft geleerd van hun debacles uit het verleden.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

http://niburu.co/index.ph(...)et-complot&Itemid=33

[..]

Zie bron, ik heb het niet verzonnen.

Enige waar ik het met Niburu eens ben is dat het best wel eens uit de hand kan lopen.
De discussie is nu al paar jaar gaande en de intocht komt er aan.
Ik vraag me af wat er kan gaan gebeuren, al hoop ik dat het maar blijft bij kleine incidentjes..
Zal wel met een sisser aflopen, er zullen ongetwijfeld wel een paar relnegers en aanhang staan maar die zijn afgevoerd voor je pepernoot kan zeggen.
  donderdag 13 november 2014 @ 18:32:44 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146619832
Zou dit, zou dat, dan zou zus en zou zo!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 13 november 2014 @ 18:44:13 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146620140
quote:
10s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:32 schreef Copycat het volgende:
Zou dit, zou dat, dan zou zus en zou zo!
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)kke-pakjesboot.dhtml

Ondertussen is de pakjes bood lek... :'( Ik zei bovenaan dat ze over 2 dagen gaan aanmeren, maar halen ze dat wel -O-
pi_146636807
De slimme pieten zijn natuurlijk gewoon op het vliegtuig gestapt en verkennen de boel even voordat sinterklaas aan komt.

pi_146636937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:31 schreef Resistor het volgende:
Gouda, die fijne stad met die 'halte verder dan Spanje' bevolkingsgroep die wel eens wat problemen geeft... Ik ben benieuwd :P
Plus haan33 :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_146654763
Ik heb het idee dat er dit jaar meer gespannen volwassenen dan kinderen voor de buis zitten.

De ironie
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:41:04 #68
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146657341
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:30 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb het idee dat er dit jaar meer gespannen volwassenen dan kinderen voor de buis zitten.

De ironie
:Y Ben benieuwd hoe het hier gaat verlopen en de dreumes hierop reageerd, had iets vernomen van een FC Twente Piet! 8}
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:51:54 #69
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146657827
Echt toeval dat ze Russel Brand tegenkwamen, he?
Prrrrr
pi_146686705
Voorkomen dankzij niburu _O_ _O_
pi_146686721
Nou, spanning ende sensatie!
Ja doei.
pi_146686865
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 18:29 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, spanning ende sensatie!
Wel false tonen deze dag :r
  zaterdag 15 november 2014 @ 18:35:03 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146686908
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)-wil-naar-huis.dhtml
helemaal onderaan

'Twee donkere mensen in een Sinterklaaspak, dat kan blijkbaar niet,' lacht de man. 'Maar we hebben een boodschap van liefde,' zegt hij. 'We willen geen ruzie, maar gewoon duidelijk maken dat het beeld van Zwarte Piet kwetsend is.'

'Oppleuren'
Met hun rode en witte rozen halen ze de kou uit de lucht, zo blijkt. Een man die driftig foetert dat alle 'anti-Pieten moeten oppleuren', accepteert zelfs een knuffel van de donkere Sint. 'Ja ach, vandaag is voor die kleintjes. Laten we het gezellig houden.'

Als de twee donkere Sinterklazen doorlopen, blijken twee toekijkende kinderen blind voor kleur, hoeveel er ook om te doen is. 'Hé mam, daar heb je Sinterklaas weer,' zegt er één.
pi_146689921
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Goede werkdag gehad vandaag? Of zit je nog vast?
pi_146735172
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 20:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Goede werkdag gehad vandaag? Of zit je nog vast?
ik heb gestaakt :( , naar wat ik heb gehoord hebben 'ze' een boot vol met buitenlandse knechten laten overkomen uit Spanje om het vuile werk op te knappen... Tja, dat krijg je ervan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')